🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

همکاری در فروش چیست؟ سیستم کسب درآمد افیلیت مارکتینگ

سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing نوعی از بازاریابی مشارکتی و یکی از بهترین روش های کسب درآمد اینترنتی است. با آموزش پیش رو همراه باشید تا با این سیستم کسب درآمد آسان بیشتر آشنا شوید.سال های پیش اگر سخن از بازاریابی پورسانتی به میان می آمد اولین فکری که به ذهنتان می رسید رفتن از این مکان به آن مکان و ساعت ها حرف زدن از مزیت های محصول بود تا بلکه کسی محصول را بخرد و شما پورسانت دریافت کنید.
همکاری در فروش (Affiliate) چیست؟

در این مقاله می خوانید

سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing نوعی از بازاریابی مشارکتی و یکی از بهترین روش های کسب درآمد اینترنتی است. با آموزش پیش رو همراه باشید تا با این سیستم کسب درآمد آسان بیشتر آشنا شوید.سال های پیش اگر سخن از بازاریابی پورسانتی به میان می آمد اولین فکری که به ذهنتان می رسید رفتن از این مکان به آن مکان و ساعت ها حرف زدن از مزیت های محصول بود تا بلکه کسی محصول را بخرد و شما پورسانت دریافت کنید. چیزی که انرژی و وقت بسیاری را می طلبید. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی مفهوم بازاریابی پورسانتی تغییر بسیاری کرده است و تبدیل به آسان ترین و کم هزینه ترین بازاریابی شده است. شاید بارها نام سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing را شنیده باشید اما از آن گذر کرده باشید. افیلیت مارکتینگ دقیقا مفهوم بازاریابی پورسانتی نوین است. با مقاله زیر همراه باشید تا آموزش Affiliate Marketing یا سیستم همکاری در فروش را از صفر تا صد فرا بگیرید و با کم هزینه ترین و راحت ترین نوع بازاریابی و هم چنین نمونه های ایرانی و جهانی این نوع همکاری آشنا شوید.

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ چیست؟

بگذارید برای ساده تر شدن مطلب از همین ابتدا برایتان روشن کنیم که افیلیت مارکتینگ نوعی از فروش پورسانتی است اما در قالب آنلاین و بر اساس تکنولوژی های جدید. سیستم همکاری در فروش اولین بار توسط کمپانی آمازون به کار گرفته شد و بعد از  آن تبدیل به یکی از محبوب ترین روش های کسب درآمد آنلاین و استراتژی دیجیتال مارکتینگ در سرتاسر جهان شد.

سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ (بازاریابی پورسانتی) در واقع یک تاکتیک بازاریابی بر اساس عملکرد است که در آن صاحب یک بیزینس (معمولا آنلاین) به وب سایت ها یا افراد دیگر (ناشر افیلیت) می سپارد که پیشنهاد خرید محصولاتش را در وب سایت خود قرار دهند و به ازای هر مشتری که از طریق لینک ناشر افیلیت وارد وب سایت شود و اقدام به خرید کند کمیسیونی توسط صاحب بیزینس به ناشر افیلیت تعلق می گیرد. این اقدام را اصلا با تبلیغات معمول اشتباه نگیرید چرا که برای تبلیغات معمول باید هزینه پرداخت کرد در صورتی که افیلیت مارکتینگ هزینه ای ندارد و فقط بر اساس مشتری آورده شده هزینه پرداخت می شود. سیستم افیلیت می تواند در تمامی زمینه ها از همکاری در فروش لباس گرفته تا همکاری در فروش محصولات آموزشی مورد استفاده باشد و هیچ محدودیتی از لحاظ نوع کالا ندارد.

مثلا فرض کنید دارای یک وب سایت فروش ساعت های هوشمند (صاحب محصول) هستید و می خواهید از سیستم همکاری در فروش ساعت استفاده کنید. تبلیغتان را بدون هزینه توسط روش افیلیت مارکتینگ در وب سایت مشابه مثلا فروش موبایل (افیلیت یا ناشر) قرار می دهید تا فروش ساعت های هوشمندتان را افزایش دهید. به ازای هر مشتری که از آن وب سایت موبایل فروشی وارد وب سایت شما شد و اقدام به خرید کرد درصدی از مبلغ خرید را به وب سایت فروش موبایل می دهید.

گروه های مختلف در افیلیت مارکتینگ ( همکاری در فروش )
معمولا 4 گروه در افیلیت مارکتینگ شرکت دارند: ناشران تبلیغ، صاحبان محصول، شبکه ها، مشتریان

معمولا 4 گروه در افیلیت مارکتینگ شرکت دارند:

  • افیلیت ها Affiliates (ناشران تبلیغ)
  • صاحبان محصول یا Merchants ( صاحب بیزینس تبلیغ شونده)
  • شبکه ها Networks (شبکه هایی که افیلیت ها را مدیریت می کنند)
  • مشتریان Customers ( کاربران و مصرف کنندگان نهایی محصول)

افلیت ها یا ناشران تبلیغ چه کسانی هستند؟

افیلیت یا ناشر می تواند یک کمپانی و یا حتی یک فرد مستقل باشد. معمولا افیلیت ها بلاگر ها یا تولید کنندگان محتوایی هستند که در زمینه مشابه محصول مورد نظر محتوا تولید می کنند و صاحبان محصول به وسیله آنها محصولشان را تبلیغ می کنند. کمیسیونی که افیلیت ها تعلق می گیرد ممکن است به ازای فروش محصول، عضویت کاربر در خبرنامه و یا حتی افزایش ترافیک وب سایت باشد.

صاحبان محصول چه کسانی هستند؟

صاحبان محصول یا Merchant ها در واقع همان تبلیغ شوندگان هستند که معمولا صاحب محصول یا سرویس خاصی هستند و همانطور که در بالا گفتیم به ازای هر خرید موفق و یا هر هدف دیگری به افلیت ها پورسانت پرداخت می کنند.

شبکه های همکاری در فروش چه کسانی هستند؟

شبکه ها یا Networks مانند یک واسطه میان صاحبان محصول و ناشران عمل می کنند و با انتخاب بهترین و مناسب ترین ناشر احتمال موفقیت تبلیغ را بالا می برند چرا که بر بازار تبلیغ و کمپانی های موجود تسلط و شناخت بیشتری دارند و برای صاحب محصول بهترین گزینه را انتخاب می کنند. در واقع می توان گفت این شبکه ها همان سرویس های ارائه دهنده تبلیغات آنلاین هستند.

نقش شبکه ها در همکاری در فروش
شبکه ها یا Networks مانند یک واسطه میان صاحبان محصول و ناشران عمل می کنند

یکی از نمونه شبکه های ایرانی ارائه دهنده خدمات تبلیغات آنلاین و افیلیت مارکتینگ شرکت ادرو Adro است که یکی از خدماتش این است که زمینه همکاری صاحبان محصول و ناشران افیلیت را فراهم می کند. هم چنین هر فردی با عضویت در سیستم همکاری در فروش ادرو می تواند به فروش کالا ها کمک کند و به ازای هر خرید شخص سومی پورسانت دریافت کند.

مشتریان چه کسانی هستند؟

مشتریان یا مصرف کنندگان نیز کاربرانی هستند که از طریق لینک ناشر وارد وب سایت صاحب محصول شده و کمیسیون ها را رقم می زنند. آمار کاربران توسط سایت ناشر یا افیلیت ثبت می شود و مشخص می شود چه تعداد مشتری از لینک ناشر وارد وب سایت اصلی شده و خرید کرده است.

انواع برنامه های همکاری در فروش

  • پرداخت به ازای کلیک PPC : در این مدل ناشر به ازای تمام کلیک هایی که از طرف او ایجاد شده بدون در نظر گرفتن اینکه به خرید منجر شده یا نه هزینه دریافت می کند ( البته این مدل بسیار نادر است مگر اینکه صاحب محصول در مرحله معرفی محصول باشد و هدفش افزایش ترافیک باشد).
  • پرداخت به ازای جذب لید PPL: در این مدل ناشر به ازای هر مشتری بالقوه که ایجاد کرده هزینه دریافت می کند. (مثل ثبت نام و عضویت در وب سایت)
  • پرداخت به ازای فروش PPS : در این مدل ناشر به ازای هر فروشی که برای صاحب محصول انجام می شود هزینه دریافت می کند ( این مدل معمول ترین روش افیلیت مارکتینگ است و برای هر کسب و کاری مناسب است)

همکاری در فروش شبکه های اجتماعی

تا به اینجای مطلب شاید سوال پیش بیاید که آیا افیلیت مارکتینگ فقط مخصوص وب سایت است؟ باید گفت که خیر. همکاری در فروش کالا در هر پلتفرم آنلاینی و برای هر کسی امکان پذیر است. فقط کافی است یک وب سایت، کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام داشته باشید و نیازی هم به تعداد زیادی مخاطب نیست اگر حتی یک نفر هم به خرید ترغیب شود شما کمیسیون تان را دریافت می کنید. به عنوان مثال برای همکاری در فروش تلگرام، لینک فروشگاه (صاحب محصول) مورد نظر را در کانال تلگرامی خود قرار دهید و به ازای خرید هر مشتری پورسانت بگیرید. کار در منزل به همین راحتی!

 Amazon نمونه ی جهانی بهترین سیستم همکاری در فروش

Amazon Associates یکی از بهترین سیستم های همکاری در فروش جهانی است. همانطور که گفتیم در سطح جهانی شرکت آمازون اولین و معتبرترین شرکتی بود که سیستم افیلیت را پایه گذاری کرد. هنوز هم بعد از گذشت سالها همکاری در فروش آمازون یکی از بهترین سیستم های افیلیت است.

سیستم همکاری در فروش آمازون
Amazon Associates یکی از بهترین سیستم های همکاری در فروش جهانی است

روش کار به این صورت است که شما در این سیستم ثبت نام می کنید و یک لینک افیلیت خاص به شما تعلق می گیرد. این لینک را در وب سایت یا شبکه اجتماعی تان قرار می دهید و هر فردی که روی آن کلیک کند یک کوکی به Browser آنها اضافه می شود که از آن طریق می توان محل ورود مشتری را مشخص کرد و فهمید از کدام سورس وارد شده است.

نمونه ایرانی: سیستم همکاری در فروش دیجی کالا

در سال های اخیر Affiliate marketing در ایران نیز محبوبیت بسیاری پیدا کرده و تعداد زیادی از فروشگاه های اینترنتی از این سیستم استفاده می کنند. یکی از محبوب ترین سیستم های افیلیت ایران سیستم همکاری در فروش دیجی کالا است که در سال 96 راه اندازی شد و از فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ و تولید کنندگان محتوا که دارای صفحات پر مخاطب بودند دعوت به همکاری کرد به طوری که تا به امروز در حدود 44 هزار نفر در این سیستم عضو شده اند و حدود 110 هزار خرید از این طریق ثبت شده است.

یکی از رقبای سرسخت دیجی کالا افیلیت، تا قبل از فروپاشی شرکت بامیلو، بامیلو افیلیت بود که امروزه کمتر نامی از آن شنیده می شود و این فروشگاه تبدیل به فروشگاه اسنپ مارکت شده است.

سیستم همکاری در فروش دیجی کالا
یکی از محبوب ترین سیستم های افیلیت ایران سیستم همکاری در فروش دیجی کالا است

درصد کمیسیون دیجی کالا برای سیستم همکاری در فروش از 2 تا 10 درصد متغیر است و به ازای فروش بیشتر، پلکانی افزایش می کند که در سه سطح تعیین می شود. در حالت عادی کمیسیون2درصد است، اگر تعداد سفارش از طرف لینک شما در ماه بیشتر از 700 تا در ماه باشد کمیسیون تبدیل به 5 درصد و اگر بیشتر از 1700 تا در ماه باشد تبدیل به 10 درصد می شود. در صورتی که در عرض 14 روز خرید توسط مشتری کنسل نشود کمیسیون به شما تعلق می گیرد.

مزیت های سیستم همکاری در فروش

  • صاحبان محصول در سطح وسیع تری می توانند محصولات و خدمات خود را بفروشند.
  • صاحبان محصول بدون صرف وقت برای پیدا کردن مشتری به مارکت بزرگ تری دست پیدا می کنند.
  • برنامه هایی که آمار های خرید را در وب سایت ناشر افیلیت مشخص می کنند یک منبع قابل اعتماد و حاضر برای بررسی تقاضای مشتری هستند.
  • برنامه های افیلیت مارکتینگ برای تولید کنندگان محتوا و وب سایت ها یک منبع درآمد آسان در کنار منابع درآمدی دیگر هستند و پلتفرمیی بسیار کم هزینه برای تبلیغات صاحبان محصول به شمار می آیند.
  • سیستم همکاری در فروش نیازمند سرمایه گذاری نیست.
  • ناشر افیلیت تنها با قرار دادن یک لینک بدون هیچ زحمتی کسب درآمد می کند.

  معایب سیستم همکاری در فروش

  • صاحبان محصول ممکن است ابتدا با درصد کمیسیون های بالا شما را ترقیب به همکاری کنند اما بعد از همکاری میزان کمیسیون را کاهش دهند. باید مراقب بود و با فروشگاه های معتبر و شناخته شده همکاری کرد.
  • ممکن است هکر ها لینک های افیلیت شما را بدزدند و کمیسیون شما را برای خودشان بردارند که یک نوع سرقت اینترنتی است.

9 راه کسب درآمد از سیستم همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش دیجی کالا
از سیستم همکاری در فروش کسب درآمد کنید
  1. یک وب سایت بسازید

ابتدا باید خاطر نشان کنیم که قبل از ساختن وب سایت باید حوزه مورد علاقه تان را تعیین کرده باشید تا بی گدار به آب نزنید. وقتی موضوع مورد علاقه تان را پیدا کردید شروع به ساخت وب سایت کنید. سعی کنید از پلتفرم های رایگان ساخت وب سایت مانند ابزارهای WordPress یا IM creator استفاده کنید تا در صورت پشیمانی های احتمالی، زیاد هزینه نکرده باشید.

طبیعتا قسمت وبلاگ وب سایت برای افیلیت مارکتینگ مهم ترین قسمت سایت به شمار می رود. اما قسمت های دیگر وب سایت نیز نیازمند توجه هستند مثل:

  • About درباره ما: کمی این قسمت را شخصی کنید و درباره خودتان بنویسید تا بازدید کننده ها اطلاعات بیشتری از شما به دست بیاورند و به شما اعتماد کنند.
  • Contact تماس با ما: این قسمت باید شامل تمام اطلاعات دسترسی به شما مانند یک شماره تماس یا آدرس باشد تا صاحبان محصول و تبلیغ کننده ها و یا همکارهای احتمالی افیلیت برای ارتباط با شما سر در گم نشوند.
  • Disclaimer رفع مسئولیت: در این قسمت باید مشتری را از ریسک های احتمالی آگاه کنید و هشداری تحت عنوان اینکه مسئول پیگیری خرید نیستید و فقط به عنوان یک واسطه کار می کنید مطرح کنید.
  • Privacy Policy قوانین و مقررات: اگر اطلاعات خاصی از مشتری جمع می کنید حتما او را آگاه کنید.
  • Advertise تبلیغات: حتما صفحه ای جداگانه برای قوانین تبلیغاتتان طراحی کنید و قسمت هایی از صفحه را که می خواهید به لینک افیلیت یا تبلیغ اختصاص دهید مشخص کنید.

بسیار مهم است که قوانین و مقررات تان را شفاف مطرح کنید تا از طرف مشتری شکایت و بهانه ای وجود نداشته باشد.

  1. تولید محتوای با کیفیت، کلید اصلی

برخی از شبکه های خدمات دهنده تبلیغات و افیلیت و یا فروشگاه هایی که می خواهند محصولشان را بفروشید قبل از هر گونه همکاری از شما انتظار دارند که از قبل محتوا را تولید کرده بر روی وب سایت قرار داده باشید و بازدید های ماهانه و ترافیک وب سایتتان را شفاف مطرح کرده باشید تا همکاری با شما را بپذیرند. قبل از اینکه درخواست هرگونه همکاری بدهید از قوانینشان اطمینان حاصل کنید و بعد اقدام کنید.

البته این به آن معنا نیست که از قبل باید 100 تا محتوا در وبلاگتان منتشر کرده باشید و بعد به فکر همکاری در فروش بیفتید. اما حداقل و تا حد امکان باید 5 تا پست عالی در وبلاگ تان منتشر کرده باشید تا فروشگاه های معتبر روی وب سایت شما حساب کنند و خواهان همکاری باشند.

محتوای مرتبط با محصول تولید کنید
محتوای مرتبط با محصول تولید کنید

فروش هرچه بیشتر با محتوای با کیفیت و زمان بندی مناسب انتشار آن ارتباط مستقیم دارد. سعی کنید محتوای مرتبط با محصول تولید کنید. مثلا اگر قرار است لینک فروش دوربین های حرفه ای را در سایت خود قرار دهید محتوایی تحت عنوان “مقایسه ی دوربین های برند X” و یا ” آموزش عکاسی ” تولید کنید و کلید واژه های مرتبط را در آن بگنجانید. قطعا خوانندگان محتوای شما بعد از خواندن مطلب ترقیب می شوند وارد فروشگاه شده و حتی اگر محصول را نخرند حداقل نگاهی به آن بیندازند.

محتوا را طی زمان بندی مشخص شده منتشر کنید و فعال باشید. هر چه محتوای بیشتری تولید کنید امکان انتقال خریدار به سایت فروشنده را افزایش می دهید و در صورت خرید پورسانتتان را دریافت می کنید.

  1. خودتان محصول تبلیغ شونده را انتخاب کنید

اگر در یک زمینه خاص کار کنید و موضع تان را مشخص کرده باشید قطعا باید محصول تبلیغ شونده را خودتان انتخاب کنید و انتخاب تان باید سازگار با محتوایتان باشد تا شانس تان را در فروش بالا ببرید.

  • محصولی را که بیشتر مورد تقاضاست تبلیغ کنید. مشکلات و گپ های مخاطبتان را بررسی کنید و محصولاتی که فکر می کنید مشکلشان را برطرف می کند ارائه کنید.
  • محصولی که خودتان قبلا استفاده کردید و دوس داشتید را تبلیغ کنید. در گوگل سرچ کنید و برنامه های افیلیت سایت فروشنده آن محصول را بررسی کنید و سپس درخواست لینک کنید.
  • محصولاتی که همکارانتان تبلیغ می کنند پیشنهاد دهید. در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی بررسی کنید و ببینید کسانی که محتوای مشابه با شما تولید می کنند بیشتر چه نوع محصولاتی را پیشنهاد می کنند؟ حتی می توانید با هشتگ #افیلیت بسیاری از آنها را پیدا کنید.

4. لینک های افیلیت را در پست های محبوب قرار دهید

اگر تولید کننده محتوا باشید قطعا می دانید که محبوبیت پست های مختلف در وب سایتتان مثل هم نیست و بعضی از پست ها بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. در این مرحله دو حالت پیش می آید:

  • محصول پیشنهادی مرتبط با همان محتوای محبوب است
  • محصول پیشنهادی به محتوای محبوب ربطی ندارد و غیر مرتبط است

در حالت اول که به راحتی لینک انتقال به سایت فروشنده را میان محتوا و یا انتهای آن قرار می دهید و مشکلی وجود ندارد. در حالت دوم باید سعی کنید در آن پست محبوب، مخاطب را به پست هایی که در آن لینک افیلیت قرار دارد ارجاع دهید.

  1. لینک افیلیت را در کمپین ایمیل مارکتینگ خود قرار دهید

اگر مطمئن هستید محصول مورد نظر با ایمیلی که می خواهید به کاربر بفرستید مرتبط است و ایمیل مارکتینگ به شما کمک میکند  هیچ مشکلی ندارد که لینک افیلیت را در آن قرار دهید. بهر حال اگر تولید محتوا انجام می دهید و کاربرانی دارید که در عضویت سایت تان هستند خیلی هم عاقلانه است که همراه محتوای مناسب محصول مکمل آن را معرفی کنید و اگر اعتماد کافی را با مخاطب تان ساخته باشید به احتمال زیاد ممکن است منجر به فروش شود.

ایمیل مارکتینگ و افزایش فروش در افیلیت
لینک افیلیت را در کمپین ایمیل مارکتینگ خود قرار دهید

در غیر این صورت و اگر محصول بی ربط با محتوا است اصلا این کار را انجام ندهید چرا که ممکن است به ظن تبلیغات بی جا به اسپم هدایت شوید. مطمئنا کاربری که برای خواندن مقالات بیزینسی در سایت شما عضویت انجام داده خوشش نمی آید در ایمیلش تبلیغات لوازم آرایش و اسباب بازی ببیند!

  1. با افیلیت های مختلف همکاری کنید

سیستم همکاری در فروش زمان زیادی برای نتیجه بخشی می طلبد و نیازمند صبر بسیار است. اما اگر یک سیستم افیلیت نتیجه بخش نبود  اصلا نگران نشوید چرا که تعهدی از لحاظ پایبندی به یک سیستم همکاری در فروش خاص وجود ندارد و باید بدانید که این سیستم یک معادله برد برد است پس نه از لحاظ قانونی و نه اخلاقی مانعی برای لغو همکاری با یک فروشگاه وجود ندارد و آزادید با افراد و شرکت های مختلف همکاری کنید. البته فراموش نکنید در تنوع دادن به افیلیت های مختلف زیاده روی نکنید چرا که با این کار با اعتبار خودتان بازی می کنید.

  1. از مدل لینک های مختلف استفاده کنید

لینک های افیلیت در قالب ها و مدل های مختلفی از جمله بنر، عکس محصولات، کد تخفیف و یا حتی در قالب یک لینک ساده می توانند ساخته شوند. بسته به نوع محصولی که تبلیغ می کنید این مدل می تواند فرق کند. مثلا اگر محصول پیشنهادی از لحاظ بصری جذاب است لینک آن را در قالب عکس قرار دهید و یا اگر تبلیغ دوره آموزشی و تحصیلی را انجام می دهید قرار دادن بنر مناسب به نظر می آید.

  1. پیج منبع بسازید
ساخت پیج منبع
Resource page یا پیج منبع صفحه ای است که تمام محصولات پیشنهادی تان را در آن قرار می دهید

Resource page یا پیج منبع صفحه ای است که تمام محصولات پیشنهادی تان را در آن قرار می دهید تا به صورت یکجا در دسترس باشند. البته داشتن پیج منبع ضروری نیست اما در بلند مدت و زمانی که در افیلیت مارکتینگ پیشرفت کردید می تواند یک نیاز باشد. مثلا اگر یک بیوتی بلاگر هستید و یا در حوزه پوست و زیبایی محتوا تولید می کنید یک پیج منبع از تمام برند های لوازم آرایشی و مراقبتی که معرفی کردید می تواند برای دنبال کننده هایتان مثل بهشت باشد.

سعی کنید محصولاتی را که بیشتر خرید شده در قسمت بالای پیج منبع قرار دهید تا توجه بیشتری را جلب کند و یا حتی یک قسمت را به محصولاتی که خودتان استفاده کرده اید اختصاص دهید و آن را با عنوان ” پیشنهاد من” از بقیه جدا کنید.

  1. از صاحب محصول برای مشتریان تقاضای تخفیف کنید

بعد از اینکه تعدادی محصول را توسط لینک هایتان فروختید و برای صاحب محصول شناخته شدید و اعتمادش را جلب کردید از آنها بخواهید اگر امکانش وجود دارد برای مشتریانی که از طرف شما می روند کد های تخفیف خاص و یا فروش های ویژه ای در نظر بگیرند و با قرار دادن آن روی محصول تعداد افراد بیشتری را به سایت فروشنده منتقل کنید.

جمع بندی

سیستم همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ در واقع نوعی از بازاریابی دو سر برد است که به سیستم همکاری در فروش بازار آنلاین اطلاق می شود. در این معامله طرفین سود می کنند و ضرری در میان نیست و خبری از قرارداد های جدی نیست. به هر جهت درست است که این نوع بازاریابی روشی آسان و بدون هزینه برای کسب درآمد است و از شرکت های بزرگ گرفته تا افراد عادی می توانند در آن شرکت کنند. اما نتیجه بخشی آن نیازمند زمان و صبر بسیار است و قطعا ساختن پلتفرمی که بر روی اعتماد کاربر بنا شده به پیشرفت در این موضوع کمک شایانی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط