🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

اتوماسیون اینستاگرام | چگونه بازاریابی اینستاگرام را با اتوماسیون ساده کنیم؟

در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر از کاربران اینستاگرام، در تمام طول ماه فعال هستند. این موضوع اینستاگرام را به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در تمام جهان تبدیل کرده است. در این مقاله می خوانید که چگونه با استفاده از اتوماسیون اینستاگرام، بازاریابی اینستاگرام خود را تسهیل کنید.

در این مقاله می خوانید

در این مقاله می خوانید که چگونه با استفاده از اتوماسیون اینستاگرام، بازاریابی اینستاگرام خود را تسهیل کنید.

در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر از کاربران اینستاگرام، در تمام طول ماه فعال هستند. این موضوع اینستاگرام را به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در تمام جهان تبدیل کرده است. بازاریابی در اینستاگرام و سوشال مدیا، بخشی از حوزه دیجیتال مارکتینگ است. اینستاگرام بستری مناسب را برای ارتباط کسب و کارهای مدرن با کاربرانشان با روشی بسیار جدید فراهم می کند. اهمیت استوری ها برای برندها روز به روز در حال افزایش است چرا که مشتری ها واکنش بهتری به موارد تصویری در کمپین های بازاریابی می دهند. اغلب افراد ۱۰% از چیزهایی را که می شنوند را بخاطر می سپارند در حالی که میزان ثبت موارد تصویری در حافظه، بالغ بر ۶۵% است.

اینستاگرام دارای تصویری ترین محتوا در بین تمامی شبکه های اجتماعی می باشد بنابراین این شبکه اجتماعی به کسب و کار هایی که از عکس ها و ویدئو ها برای ارتباط با مشتری های خود استفاده می کنند، نیاز دارد چرا که مردم اغلب از طریق محتوای استوری ها و پست هایی که مشاهده می کنند با کسب و کار ها تعامل بر قرار می کنند.

تقریبا نیمی از کاربرانی که تمام طول ماه را در اینستاگرام فعال هستند، از استوری ها استفاده می کنند. این یعنی، چیزی بالغ بر ۵۰۰ میلیون نفر از کاربران اینستاگرام بطور متوسط روزانه ۱ میلیارد استوری می گذارند و قریب به ۶۲% از همین افراد اظهار داشته اند که علاقه آن ها به یک برند، پس از دیدن استوری آن برند افزایش می یابد.

استوری اینستاگرام

شبکه های اجتماعی هیچگاه نمی خوابند اما این بدان معنا نیست که شما نیز ۲۴ ساعت از روز را در آن ها فعال باشید، اگر چه که فعالیت شما در این شبکه ها باید بصورت پی در پی و طی ساعات مشخصی از روز باشد اما صرف کردن تمام وقت روز در آن ها نیز ناممکن است. این همان جایی است که اتوماسیون به کمک کسب و کار ها می آید. خوشبختانه برای این منظور ابزار هایی طراحی شده اند که هر یک وظایفی را با هدف توسعه کسب و کار بر عهده دارند. آن ها این امکان را برای بازاریابان فراهم می کنند تا محتوا ها را فقط با چند کلیک منتشر کنند. در دوره دیجیتال مارکتینگ آکادمی دهبان نحوه بازاریابی در شبکه های اجتماعی و دیگر کانال‌های بازاریابی دیجیتال را آموزش می‌بینید.

اتوماسیون اینستاگرام چیست؟

اتوماسیون اینستاگرام از نرم افزار ها برای مدیریت حساب کاربری اینستاگرام بهره می گیرد. این اتوماسیون می تواند برای انجام یک سری از وظایف، زمان بندی انتشار پست ها و یا تعامل با کاربران استفاده شود. ابزار های اتوماسیون اینستاگرام می تواند در دو دسته بندی کلی قرار گیرند:

  1. سرویس هایی که تعامل شما با کاربران نظیر لایک و کامنت را مدیریت می کنند.
  2. ابزارهایی که اینستاگرام را در پشت صحنه اتوماتیک می کنند به عنوان مثال مراقبت از درستی انجام وظایفی مانند انتشار پست ها، ریپورت و آنالیتیکس.

دسته بندی اول می تواند برای محتوا های قانونی و مناسب مورد استفاده قرار گیرد. همه ما با کامنت های غیر طبیعی ربات ها مواجه شده ایم. آن ها موجب تعامل کمتر کاربران با برند ها می شوند. این موضوع وجهه اتوماسیون اینستاگرام را خراب می کند اما تمام ابزار ها این گونه نیستند.

بنابراین این موضوع ما را به سوی دومین دسته بندی سوق می دهد. ابزار های این دسته بندی می توانند پست ها را زمانی که فالور های شما بیشترین فعالیت را دارند، منتشر کنند و نیز می توانند با قرار دادن بیشترین و مرتبط ترین هشتگ ها، میزان بازدید آن ها را نیز افزایش دهند. استفاده از چنین ابزار هایی سبب موثر تر شدن بازاریابی اینستاگرام شما می شود.

جستجو و یافتن حساب های کاربری جدید

اغلب سرویس های اتوماسیون، قابلیت یافتن و فالو کردن حساب های کاربری جدید را ارائه می دهند، بنابراین تمام کاری که شما می بایست انجام دهید این است که هشتگ ها و حساب های کاربری را که می خواهید فالو کنید را مشخص کنید. نرم افزار با استفاده از آن اطلاعات، بصورت خودکار، آن حساب های کاربری را فالو خواهد کرد. این نرم افزار نه تنها حساب های کاربری، بلکه هشتگ ها را نیز بصورت رندم فالو می کند.

فالو کردن حساب های کاربری جدید بطور منظم می تواند تغیری اساسی را در نرخ تعاملات اینستاگرام شما ایجاد کند و این کار می تواند به راحتی اتوماتیک شود و دیگر نیازی نیست که شما وقت خود را بصورت روزانه صرف انجام آن کنید. شما همچنین می بایست از اتوماسیون، جهت آنفالو کردن حساب های کاربری که برای کسب و کار شما بلا استفاده هستند، اطمینان حاصل نمایید.

لایک کردن پست ها

استفاده از اتوماسیون برای لایک کردن پست ها می تواند بسیار مفید واقع شود، حتی اگر برای کامنت ها استفاده نشود. سیستم اتوماسیون می تواند پست هایی را با مضمون برند شما یافته و آن ها را از طرف شما لایک کند. این لایک ها از سوی اینستاگرام اسپم نمی شوند. بنابراین لایک ها میهمان های ناخوانده ای هستند که نرخ تعاملات اینستاگرام شما را افزایش می دهند.

زمان بندی پست ها

استفاده از نرم افزار ها جهت زمان بندی پست ها، سبب فعال ماندن حضور آنلاین شما می شود حتی اگر شما فعال نباشید. برنامه ریزی و انتشار محتوای شبکه اجتماعی مسئله ای است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

زمان بندی همچنین این امکان را برای شما فراهم می کند تا محتوای پست ها را برای صرفه جویی در وقت، در پروفایل های مختلف منتشر کنید. شما با استفاده از زمان بندی می توانید پست ها را در زمان بیشترین نرخ تعامل کاربران منتشر کنید. برای آگاهی از نحوه زمان بندی نیز می توانید از آنالیتیکس بهره ببرید.

جمع آوری و تفسیر داده های آنالیتیکس

شما می بایست از آمار و ارقام خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید که برای این منظور ابزار های مناسبی نیز وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید استراتژی شبکه اجتماعی خود را بهینه سازی کنید. شما قطعا به جمع آوری و ارزیابی داده های کیفی نیاز پیدا خواهید کرد و این روشی بسیار ساده برای مشاهده عملکرد هر یک از پست هاست.

از استوری های اینستاگرام برای پی بردن به علایق مخاطبان خود استفاده کنید. معیار های فراوانی وجود دارند که می توانند به شما جهت ساختن یک استراتژی موثر کمک کنند. شما می توانید آنالیتیکس را برای فهمیدن بهتر استوری ها و نیز دانستن بهترین زمان برای اشتراک گذاری اتوماتیک کنید.

در کل شما می توانید از داده های آنالیتیک برای آگاهی از مناسب ترین روش مدیریت برند خود بهره ببرید اما پیش از آن، از مناسب بودن تصویر برند، هویت و ارزش آن اطمینان حاصل نمایید. در زمان انتخاب تصویر برند خودتان در شبکه های اجتماعی، می بایست مناسب ترین آن را بیابید چرا که از آن طریق می توانید افرادی با خط فکری همسوی خودتان بیابید که می توانند جزو مشترکان برند شما باشند. شما سپس می توانید با آن ها ارتباط گرفته، کسب و کار خودتان را گسترش دهید.

بازبینی و افزایش تعاملات

شما می توانید از اتوماسیون، جهت بازبینی و افزایش تعاملات با مخاطبان خود استفاده کنید. برای این منظور امکان بحث و تبادل نظر درباره برند خودتان برای شما وجود دارد. آنالیتیکس همچنین می تواند تمام پست هایی را که شما در آن تگ شده اید را برایتان به نمایش در بیاورد بنابراین می توانید به تگ ها و کامنت ها در بهترین زمان ممکن پاسخ دهید.

تمام چیزی که شما نیاز دارید، دانستن علاقه مندی های مخاطبان خودتان است و برای این منظور، آنالیتیکس ابزاری مفید برای شماست که می توانید از آن استفاده کنید، فقط فراموش نکنید که همیشه و در هر حالی می بایست بروز باشید.

اینستاگرام اخیرا سعی در وارد شدن به دنیای تکنولوژی ویدئو کنفرانس داشته است. کاربران اینستاگرام می توانند پیرامون پست ها و مسائل گوناگون در یک ویدئو چت بحث و گفت و گو کنند. اگر اینستاگرام لزوم چنین چیزی را برای خود و کسب و کار های فعال خود، ضروری دانسته است پس چرا شما از آن بهره نگیرید. فقط فراموش نکنید که پیش از استفاده از آن، از آنالیتیکس کمک بگیرید.

شما می بایست ترافیک اینستاگرام خود را در تمام نواحی کسب و کار خودتان منعکس کنید. برای این منظور می بایست مشتریان خود را جدی بگیرید و دامنه دیدتان را نسبت به آن ها گسترش دهید.

اکنون که شما بازاریابی اینساگرام خودتان را موثر تر و تعاملات زیادی را نیز بر قرار کرده اید زمان آن فرا رسیده است که فالور های خودتان را به داخل وب سایت خود بیاورید. برای این منظور، شما می بایست پیش از هر گونه اقدامی، از آگاهی کامل مخاطبان خود نسبت به نوع کسب و کارتان اطمینان حاصل نمایید، اما عجله نکنید.

فراموش نکنید که تمامی این کار ها می بایست در نهایت احتیاط انجام گیرد چرا که بیشتر نقص ها و از دست رفتن مخاطبان، در همین مرحله صورت می پذیرد. اینستاگرام از هر نظر بسیار مختصر اما تاثیر گذار است و وب سایت شما نیز می بایست به همین شکل باشد تا تعویض میان اینستاگرام و وب سایت شما برای مخاطبان طبیعی و نا محسوس شود.

مطمئن شوید که وب سایت شما ساده و قابل اسکن است. ۷۹% از خوانندگان، تنها وب سایتی را اسکن می کنند که آن را کامل نمی خوانند. محتوای شما می بایست Bold باشد و برخی از قسمت های سایت نیز باید اولویت بندی شده باشند تا تعامل کامل با مشتریان بر قرار شود. بخاطر داشته باشید که روند یافتن اطلاعات توسط فالور ها و بر قراری تعامل متقابل آن ها با کسب و کار شما می بایست آسان باشد.

تمام مسئولیت ها را بر عهده اتوماسیون نگذارید

با تمام این توصیفات، شما همچنان می بایست زمان معینی را در اینستاگرام صرف کنید و آن زمان را به ساختن محتوا اختصاص دهید. در واقع اتوماسیون زمانی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آن را صرف ارتقا سطح کیفیت محتوا کنید. هدف اصلی اتوماسیون موثر تر کردن فرایند بازاریابی در اینستاگرام و دستیابی به نتایجی بهتر است. این ابزار به یکی از ضروری ترین ابزار ها در زرادخانه کسب و کار شما تبدیل خواهد شد.

جمع بندی

اتوماسیون را وارد کسب و کار خودتان کنید. راه های زیادی برای استفاده از اتوماسیون وجود دارد. برخی قانونی و برخی غیر قانونی بنظر می رسند. با استفاده از نکات مذکور در این مقاله می توانید قدرت اتوماسیون را درک و آن را تحت کنترل خود در بیاورید و سپس به طریقی که بیشترین منفعت را برای کسب و کارتان داشته باشد از آن استفاده کنید. بدین ترتیب نرخ تعاملات شما افزایش و کسب و کارتان شکوفا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط