🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

هشت نکته آموزشی در مورد عکس ها در فیس بوک

روزانه بالای 360 میلیون عکس در فیسبوک آپلود می شود. هنوز هم مانند سال 2006 عکس ها را درفیسبوک آپلود می کنید ؟ در ادامه 8 نکته، از نحوه ی پنهان کردن عکس پروفایل تا متوقف کردن اپلیکیشن فیسبوک از افزودن خودکار عکس های آپلود شده را آورده ایم :
هشت نکته آموزشی در مورد عکس ها در فیس بوک

در این مقاله می خوانید

عکس ها در فیس بوک

روزانه بالای 360 میلیون عکس در فیسبوک آپلود می شود. هنوز هم مانند سال 2006 عکس ها را درفیسبوک آپلود می کنید ؟ در ادامه 8 نکته، از نحوه ی پنهان کردن عکس پروفایل تا متوقف کردن اپلیکیشن فیسبوک از افزودن خودکار عکس های آپلود شده را آورده ایم، همچنین برای اطلاع از کانال‌های مختلف بازاریابی آنلاین مانند شبکه‌های اجتماعی و… مقاله دیجیتال مارکتینگ را مطالعه بفرمائید.

1.می توانید دوستتان را تگ کنید اما عکس را از دوستانش پنهان کنید

می خواهید مطمئن شوید که دوستان دوستتان عکسی را که به آنها مربوط نیست را نمی بینند ؟ اولین بار که در فیسبوک کسی را تگ می کنید بر روی نام دوستتان که در فهرست پایین قرار دارد، کلیک کنید و بعد  ” گزینه های بیشتر ” را انتخاب و بر روی “مخاطبان ویژه” کلیک کنید. در پنجره تبلیغاتی “حریم خصوصی مخاطبان ویژه” که در صفحه ظاهر می شود تیک را از گزینه ی ” دوستان تگ شده” بردارید. برای افرادی که از آیفون استفاده می کنند این کار آسانتر است : اول با انتخاب عکس و اضافه کردن نام دوست تگ شده فقط کافیست در بالای صفحه گزینه ” به طرف ” را لمس کنید و برای اینکه عکس را خصوصی نگه دارید تیک گزینه ی ” نمایش برای دوستان فرد تگ شده ” را بردارید.

با ثبت‌نام در دوره دیجیتال مارکتینگ آکادمی دهبان با حوزه‌های مختلف بازاریابی آنلاین مانند شبکه‌های اجتماعی، سئو و… آشنا می‌شوید، و با کسب مهارت در آن‌ها کسب و کارتان را متحول می‌نمائید.

2.می توانید ویترینی ازعکس های خاص داشته باشید

ویترینی از عکس های خاص ویژگی جدیدیست که کم کم در صفحه ی فیسبوک همه قرار می گیرد که با انتخاب 5 عکس از خودتان می توانید ویترینی خاص بسازید. همانطور که فیسبوک گفته است این ویژگی برای شناخت بیشتر شما توسط دیگران به کار می رود. این عکسها بصورت کلاژ (عکس ترکیبی) بر روی عکس پروفایل شما قرار می گیرد تا دیگران با یک نگاه آن را ببینند. اگر این قابلیت به صفحه شما اضافه شده است، گزینه ی ” اضافه کردن عکس های خاص ” را در بخش ” معرفی صفحه ی پروفایل ” خواهید دید، بر روی آن کلیک کنید و 5 عکس از آپلودهای صفحه تان را انتخاب نمایید. نکته مهم این است که نمی توانید حریم خصوصی عکستان را تغییر دهید چون این عکس بصورت خودکار برای عموم نمایش داده می شود.

3.می توانید اندازه های دلخواه برای عکستان انتخاب کنید

اگر می خواهید عکس پروفایل و کاورتان عالی به نظر برسد، اطلاعاتی  مانند “اندازه های دلخواه عکس” برایتان مفید است. عکس کاور شما در ابعاد315×851 پیکسل نمایش داده می شود، پس ازعکس های کوچکتر استفاده نکنید. عکس های پروفایل، بصورت مربع شکل و در ابعاد 160x 160 پیکسل هستند. فیسبوک برای عکس های معمولی پهنای 720، 960 و 2048 پیکسل را در نظر می گیرد.

4.می توانید فیسبوک را از افزودن خودکار عکس هایتان بازدارید

شاید افزودن خودکار عکس ها (بدون هیچ نوع ادیت) برای بعضی ها مهم نباشد ولی بسیاری از افراد دوست ندارند عکسهایشان به محض آپلود شدن و بدون هیچ نوع ویرایشی در صفحه شان قرار گیرد. افزودن خودکار، میزان نور و شفافیت عکس را تغییر می دهد، پس اگر می خواهید عکس هایتان را هنری ویرایش کنید باید افزودن خودکار را متوقف کنید.کسانی که از آیفون استفاده می کنند، گزینه ی ” بیشتر ” را در قسمت پایین و سمت راست صفحه ی گوشیتان لمس کرده و آن را به سمت پایین بکشید تا تنظیمات را ببینید و ” تنظیمات حساب کاربری” را انتخاب کنید و قسمت عکس ها و ویدئوها را لمس کرده و “درخواست فیلتر خودکار” را خاموش کنید.افرادی که از آندروید استفاده می کنند باید وارد فهرست ” تنظیمات اپلیکیشن” شوند و در زیر عکس ها گزینه ی ” افزودن خودکار عکس ” را لمس کنند.

هشت نکته آموزشی در مورد عکس ها در فیس بوک

5.می توانید عکس هایی با کیفیت بالا آپلود کنید

بجای آپلود عکس هایی با کیفیت خوب و فشرده سازی حجم آنها ،می توانید آلبوم جدیدی بسازید. گزینه ی ” کیفیت بالا” را هنگام ساخت آلبوم جدید انتخاب کنید. همه ی عکس هایی که در این آلبوم آپلود می کنید کیفیت بالاتری نسبت به آپلودهای قبلی تان خواهند داشت.

6.می توانید بخش “اضافه کردن عکس های بیشتر” درآلبوم، را برای دیگران باز کنید ( آلبوم شراکتی)

به اشتراک گذاشتن آلبوم عکس در فیسبوک با دیگران به صورتی که آنها هم بتوانند عکسی اضافه کنند امکان پذیر است. اما قبل از انجام این کار مواظب باشید چون ممکن است اعضای خانواده تان فاقد دقت و احتیاط لازم هنگام انتخاب عکس مناسب برای به اشتراک گذاشتن باشند. برای ساخت آلبوم شراکتی، به آلبومی که ساخته اید رفته و گزینه ی ” تغییر به آلبوم شراکتی ” در قسمت بالای سمت راست صفحه تان را انتخاب کنید. در پنجره تبلیغاتی که بالا می اید اسم دوستان فیسبوکتان را که دوست دارید به آلبوم مشارکتی دسترسی داشته باشند را اضافه کنید. در این مرحله می توانید با لمس فلش رو به پایین حریم خصوصی آلبوم را تنظیم کنید. مثلا اگر دوست دارید دوستان افرادی که در آلبوم شریک هستد عکس ها را هم ببینند. با کلیک بر گزینه ی ” ذخیره ” آلبوم شما به اشتراک گذاشته خواهد شد. اگر آلبوم جدیدی را می خواهید بسازید که دوست دارید آن را به اشتراک بگذارید گزینه ی ” آلبوم را به اشتراک بگذار ” را لمس و در جعبه ای که بالا می آید اسم دوستانتان را اضافه کنید.

7.می توانید عکسی موقتی برای پروفایل بسازید

آیا می دانستید که می توانید برای زمانی مشخص عکس پروفایلتان را عوض کنید ؟ می توانید عکسی را برای نمایش در زمانی مشخص، انتخاب و بعد از تمام شدن زمان آن عکس قبلیتان جایگزین شود. این کار را می توانید برای حمایت از تیم ورزشی، ثبت رویداد یا روزی خاص انجام دهید. استفاده از عکس موقت برای کاربران آیفون و آندروید آسان است. روی عکس پروفایل را فشار دهید و آپلود عکس را انتخاب و عکس مورد علاقه تان را انتخاب و بر روی گزینه ی “موقتی ساختن عکس ” کلیک و مدت زمانی که می خواهید عکس نمایش داده شود، را انتخاب کنید.

8.می توانید از میان بر برای فیلترعکسهایتان استفاده کنید

در آخر، در اپلیکیشن فیسبوک ، راهی سریع برای فیلتر عکس قبل از پست آن در صفحه وجود دارد. برای فیلتر، عکس را انتخاب و گزینه ی ” انجام شده ” را لمس و بعد صفحه را را در بین گزینه های فیلتر بکشید و رها کنید تا تنظیمات قبلی نشان داده شود.

برگرفته از www.dailydot.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط