🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

بازاریابی 360 درجه چیست؟ | اجرای کمپین بازاریابی 360 درجه

در این مقاله قصد داریم در مورد کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه و نیز مولفه های اصلی آن و اینکه چگونه به توانیم از آن به درآمد برسیم صحبت کنیم. بازاریابی ۳۶۰ درجه نوعی بازاریابی جامع است که با استفاده از ترکیبی از عناصر برند ها در چندین سیستم عامل پخش می شود، اما از یک ایده اصلی مفرد پذیرایی می کند. به عبارت دیگر هنگامی که یک برند تجاری از استراتژی بازاریابی ۳۶۰ استفاده می کند که شامل تلویزیون، سکوهای اینترنتی، تابلوهای تبلیغاتی، بسته بندی محصول و سایر رسانه های سنتی است. همه این رقابت ها به یک عنصر اصلی تبلیغات گره خورده است که آن را به عنوان یک کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه می شناسند.
بازاریابی 360 درجه چیست؟ اجرای کمپین بازاریابی 360 درجه

در این مقاله می خوانید

در این مقاله با ما همراه باشید تا با بازاریابی ۳۶۰ درجه، استراتژی ها و کمپین های آن آشنا شوید.

در این مقاله قصد داریم در مورد کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه و نیز مولفه های اصلی آن و اینکه چگونه به توانیم از آن به درآمد برسیم صحبت کنیم. بازاریابی ۳۶۰ درجه نوعی بازاریابی جامع است که با استفاده از ترکیبی از عناصر برند ها در چندین سیستم عامل پخش می شود، اما از یک ایده اصلی مفرد پذیرایی می کند. به عبارت دیگر هنگامی که یک برند تجاری از استراتژی بازاریابی ۳۶۰ استفاده می کند که شامل تلویزیون، سکوهای اینترنتی، تابلوهای تبلیغاتی، بسته بندی محصول و سایر رسانه های سنتی است. همه این رقابت ها به یک عنصر اصلی تبلیغات گره خورده است که آن را به عنوان یک کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه می شناسند.

کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه چیست؟

احتمالا بدون حتی متوجه شدن آن، شما بارها و بارها اثربخشی کمپین های بازاریابی ۳۶۰ درجه را تجربه کرده اید. این واقعیت که حتی متوجه آن نشده اید، اثبات می کند که چقدر خوب انجام شده است. شاید شما متوجه یک پوستر یا بیلبورد برای یک جفت کفش جدید شوید و سپس یک تبلیغ را برای همان کفش های موجود در رادیو بشنوید. شما در خبرنامه فیس بوک خود تبلیغی را برای آن ها مشاهده می کنید و سپس یک کارت پستال با یک کوپن برای آن ها در صندوق پستی دریافت می کنید.

در آن مرحله، شما برای خرید آن ها در حال جستجو هستید، بنابراین می توانید به سراغ آن بروید تا صفحه فرود کارت پستال را بببینید، که مخصوص این کمپین طراحی شده است. بعد از اینکه خرید خود را انجام دادید، برای کفش و لوازم جانبی مشابه شما نیز می خواهید از آنها ایمیل دریافت کنید. این یک جادوی استراتژی بازاریابی تفکر کامل ۳۶۰ درجه است.

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و حوزه های مختلف آن این مقاله را در سایت آکادمی دهبان مطالعه بفرمائید.

بازاریابی 360 درجه چیست؟ | اجرای کمپین بازاریابی 360 درجه
هدف بازاریابی ۳۶۰ درجه ارائه یکنواخت یک پیشنهاد به طور مداوم است

به نظر می رسد که شرکت در همه جا وجود دارد و هرچه تعداد بیشتری از تبلیغات آن ها را مشاهده می کنید، آنچه را که ارائه می دهند، بیشتر می خواهید. یک کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه، استراتژی های بازاریابی یکپارچه را به سطح جدیدی می برد. با این هدف که ارائه یکنواخت یک پیشنهاد به طور مداوم در تمام نقاط لمسی، سیستم عامل ها و دستگاه ها در زمان مناسب، در مکان مناسب و با پیام صحیح انجام می شود .این رویکرد همه جانبه تضمین می کند که هر تعامل ممکن است با یک چشم انداز و یا مشتری معنی دار باشد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی مشترک چیست ؟ راهنمایی جامع و کاربردی استفاده از آن

این بدان معناست که وقتی بازار هدف شما برچسب تبلیغاتی را در رسانه های اجتماعی مشاهده می کند، آنها نیز هنگام مراجعه به وب سایت شما یا هنگامی که از شما ایمیل دریافت می کنند، آن را مشاهده می کنند. این یک مفهوم کاربر محور است که نمای کاملی از سفر مشتری از ابتدا تا خرید و فراتر از آن را ارائه می دهد و به حرکت راحت مشتریان از طریق این فرآیند کمک می کند. علامت یک استراتژی بازاریابی واقعا موفق ۳۶۰ درجه، زمانی است که هیچ شکافی برای از دست دادن مشتری نباشد.

بنابراین می توانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • بهترین مکان برای یافتن مشتریان کجاست؟
  • چگونه بهتر است آنها را درگیر کنیم؟
  • برای تبدیل و لذت بردن از آنها چه اقداماتی می توان انجام داد؟

سطح پیشرفته داده ها در نوک انگشتان ما بدان معنی است که می توانیم این دید را به واقعیت تبدیل کنیم. ما می توانیم یک سری زمانبندی از اقدامات بازاریابی، براساس داده های واقعی ایجاد کنیم و سپس این طرح را به روشی محاسبه شده در بین کانال های رسانه ای که توسط مشتریان ما ترجیح داده شده، اجرا کنیم. همه این ها با هدف صریح حرکت مشتری و چشم انداز در طول سفر مشتری، برای دستیابی به نتایج قابل اندازه گیری در تجارت انجام می شود. برخی از آنها بازاریابی ۳۶۰ درجه را به عنوان یک فلسفه اساسی در مورد بازاریابی یکپارچه، همراه با قدرت و ابزارهای جدید وب ۲.۰ تعریف کرده اند. بنابراین، این روش ونه به طور خاص می تواند در افزایش درآمد به شما کمک کند؟

کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه چیست؟
یک سری زمانبندی از اقدامات بازاریابی، براساس داده های واقعی ایجاد کنید

9 مؤلفه اصلی یک کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه

هر چیزی که مربوط به بازاریابی باشد می تواند در یک فعالیت بازاریابی ۳۶۰ درجه قرار بگیرد، مؤلفه های اصلی شامل موارد زیر است:

۱- یک وب سایت موثر

وب سایت شما غالبا اولین تصویر شرکت شما است و مطمئنا باعث ماندگاری در ذهن مخاطب می شود. این باید سهولت استفاده را ارائه دهد، به صورت حرفه ای طراحی شود و تصویری از اقتدار و اعتماد را منتقل شود. تجربه کاربر برای وب سایت های امروزی حائز اهمیت است. این بدان معنی است که زمان بارگذاری باید سریع باشد و وب سایت ها باید در دستگاه های تلفن همراه به خوبی نمایش داده شوند. به عبارت دیگر باید واکنش گرا باشند.

وقتی صحبت از وب سایت به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی ۳۶۰ درجه می شود، صفحات فرود ضروری محسوب می شود. ارسال چشم اندازهای هدفمند به یک صفحه خاص برای کمپین دقیقی که شما از طریق آن پیدا کردید همان چیزی است که به قوام مورد نیاز در این نوع بازاریابی می افزاید. هر برند دارای یک وب سایت است. در صورت عدم وجود باید فورا ایجاد گردد. از آنجا که یک وب سایت به عنوان هویت اصلی یک برند عمل می کند، هر کمپین ۳۶۰ درجه ای باید وب سایت را با آن ادغام کند. برای خرده فروشان، همین استراتژی را می توان در فروشگاه های تجارت الکترونیکی آن ها اعمال کرد.

2- یک استراتژی SEO

SEO (search engine optimization) به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، تضمین می کند که وب سایت شما در نتایج جستجو قابل مشاهده است. با وجود این که فرایندی وقت گیر است، سئو همان چیزی است که ترافیک طبیعی رایگان و عاملی را برای شما فراهم می کند که اگر به درستی انجام شود سال ها ادامه خواهد داشت.

مهم ترین جنبه سئو مربوط به وبلاگ نویسی است که به شما امکان می دهد یک جریان ثابت از مطالب مفید و اشتراکی را ایجاد کنید و وسیله ای برای افزایش لینک های ورودی خود به شما می دهد. استراتژی های کلمات کلیدی داخلی و دریافت بک لینک ها نیز بخش مهمی از یک استراتژی موثر SEO هستند.

۳- تبلیغات PPC

تبلیغات PPC (pay per click) یا به عبارتی پرداخت به ازای هر کلیک در طیف دیگری از سئو کار می کند. هر دو با هم کار می کنند. PPC همان چیزی است که شما را به ترافیک فوری مورد نظر می رساند، اما یک بار انجام می شود. SEO برای دستیابی به ترافیک، بیشتر طول می کشد اما بارها و بارها ترافیک ایجاد می کند.

PPC هنری است که برای یافتن پارامترهای هدفمندی که روی هدف مشتری مناسب قرار دارد، برای به حداکثر رساندن نتایج، نیاز به تحقیق در مورد کلمات کلیدی دارد. خیلی رقابتی نیستند و حجم جستجوی ماهانه خوبی را ارائه می دهند. همچنین نظارت و ارزیابی مجدد و مداوم را برای به حداکثر رساندن نتایج انجام می دهند.

۴- بازاریابی ایمیلی

بازاریابی از طریق ایمیل (Email Marketing) هنوز هم یکی از بهترین راه هایی است که منجر به تبدیل مشتریان غریبه به مشتریان وفادار می شود. با تهیه اطلاعات مفید، ایجاد پاسخگویی، در ارتباط بودن و انتشار اخبار و معاملات مهم از طریق ایمیل، می توانید بطور منظم در جلوی چشم مشتریان خود بمانید.

بازاریابی ایمیلی
بازاریابی از طریق ایمیل هنوز هم یکی از بهترین راه هایی است که منجر به تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار می شود

اگر بازاریابی ایمیل خود را به درستی انجام دهید و از نرم افزاری استفاده کنید که به شما امکان می دهد لیست های خود را به درستی تقسیم کنید، می توانید در مورد مشتریان خود اطلاعات زیادی دریافت. به عنوان مثال، می توانید اتوماسیون هایی را تنظیم کنید که افرادی را که روی یک لینک مشخص کلیک می کنند یا خرید خاصی را در لیست های خودشان قرار می دهند، بتوانید به طور جداگانه بازاریابی کنید.

۵- بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه های ارتباط با مشتریان و مشتریان بالقوه است. اطمینان حاصل کنید که اقدامات رسانه های اجتماعی شما با تصویری که می خواهید به نمایش بکشید و پیامی را که می خواهید با کمپین های بازاریابی خود به دست آورید، مطابقت داشته باشد. برای پست های خود ارزش قائل شوید، همیشه به نظرات و پیام ها پاسخ دهید. هم چنین با تاکتیک های درست به نظرات منفی نیز پاسخ دهید.

بسترهای نرم افزاری مانند فیس بوک و اینستاگرام به بخشی جدایی ناپذیر از هرگونه فعالیت بازاریابی ۳۶۰ درجه تبدیل می شوند. اینجاست که یک برند می تواند مخاطبان خود را هدف قرار داده و پایگاه ایده پیرو را برای ایده بازاریابی خود ایجاد کند. برای برند های جدید این سیستم عامل ها هستند که بیشترین میزان آگاهی از برند را ایجاد می کنند.

۶- بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

بازاریابی محتوایی بازاریابی امروزی است، زیرا مقادیر زیادی برای دنبال کنندگان شما فراهم می کند و همزمان گوگل را خوشحال می کند. از طریق محتوای با کیفیت می توانید آگاهی از برند را افزایش دهید، شرکت خود را به عنوان کارشناسان معتبر تاسیس کنید، مشتریان جدیدی را درگیر کنید و ترافیک ارگانیک را هدایت کنید. محتوا یکی از ضروری ترین شکل های بازاریابی است و در اینجاست که ایده بازاریابی ۳۶۰ تثبیت می شود. کلیه فرم های محتوا اعم از بازاریابی و غیر بازاریابی باید دارای رویکرد ۳۶۰ باشند.

7- In-store/Inperson

بازاریابی درون فروشگاهی و حضوری هنوز هم بخش مهمی از کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه برای اکثر شرکت ها محسوب می شود. آنچه شما به صورت حضوری می گویید و آنچه را در فروشگاه یا دفتر خود نمایش می دهید باید با آنچه در بازاریابی دیجیتال می گویید مطابقت داشته باشد. تاکتیک های حضوری ممکن است شامل بازدید از نمایشگاه ها، شرکت در رویدادهای محلی، شرکت در اجتماع شما، برقراری تماس فروش و رفتن به رویدادهای شبکه شود.

۸- روابط عمومی

روابط عمومی بخشی اساسی از هرگونه فعالیت موفق در بازاریابی ۳۶۰ درجه است. آنچه شما می گویید به جوامعی که تجارت می کنید باید با بقیه استراتژی بازاریابی ۳۶۰ درجه شما هماهنگ باشد. دانشجویان رشته روابط عمومی بر ارتباطات متمرکز هستند.

روابط عمومی
روابط عمومی بخشی اساسی از هرگونه فعالیت موفق در بازاریابی ۳۶۰ درجه است

9- تبلیغات و چاپ سنتی

تابلوهای تبلیغاتی، روزنامه ها، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و غیره، سیستم عامل هایی هستند که تعداد زیادی از پایگاه مصرف کننده را تأمین می کنند و بنابراین باید در رقابت های بازاریابی ۳۶۰ درجه شما قرار بگیرند. آن ها همچنین به شما امکان دسترسی به بازارهای محلی را می دهند و از این طریق ایده بازاریابی را به صورت محلی ایجاد می کنید.

اصول بازاریابی ۳۶۰ درجه

۱- ثبات

یکی از اصول اساسی در رویکرد ۳۶۰ این است که کمپین های شما باید کاملا یکپارچه طراحی شده باشند تا مکمل یکدیگر باشند. با این تعریف، این بدان معناست که می توانید از انسجام در بین کمپین ها، هم در پیام خلاقانه و هم در پیام رسانی خود اطمینان حاصل کنید. البته، شما می توانید موارد را تا حدی ترکیب کنید که به شما امکان می دهد نگرانی ها و الزاماتی را که در هر مرحله از سفر مشتری مهم است، مرتفع کنید. همچنین می توانید گزاره ارزش اصلی خود را دوباره تکرار کنید و پیام های خاصی را از طریق تکرار تقویت کنید.

۲- رهبری تولید

ایجاد و تقویت یک طرز فکر مهم است که چالش برقراری ارتباط و تعامل فعال با مشتریان هدف شما را در هر کجا که ممکن باشد در برگیرد. یک مدل ۳۶۰ درجه به شما امکان می دهد تا مشتری های خود را در جای موردنظر مستقر کنید و به شما این امکان را می دهد تا محتوایی که برای درگیر کردن آن ها طراحی شده است، در مکان مناسب، در زمان مناسب، از طریق دستگاه مناسب و با پیام صحیح، منتقل کنید.

رهبری تولید
یک رویکرد داده محور برای رهبری تولید می تواند باعث صرفه جویی در وقت تیم فروش شما شود

یک رویکرد تحلیلی و داده محور برای رهبری تولید می تواند باعث صرفه جویی در وقت تیم فروش شما شود. در غیر این صورت ممکن است آنها در حال دنبال کردن بن بست ها بوده اند و به شما امکان می دهند با تمرکز روی کانال هایی که موثرتر هستند، ROI بهتری را در کمپین های خود بدست آورید.

۳- قدرت واکنش در برابر تنظیمات مشتری

با رشد فناوری تلفن همراه و شبکه های اجتماعی (در میان سایر روندهای نوظهور) هرگز راه های زیادی برای دستیابی و برقراری ارتباط با مشتری و مشتری وجود نداشته است. البته مشتریان شما هرکدام کانال ها و تکنیک های دلخواه خود را خواهند داشت که به طور کلی مواردی خواهند بود که به بهترین وجه به آنها پاسخ می دهند. انفجار داده های بزرگ امکان تفکر تحلیلی بیشتر در این بخش را باز کرده است. تهیه محتوا به فرمت مورد نظر شما، اعم از ایمیل، پیامک یا حتی نامه مستقیم، بسیار مهم است. هنگامی که شما تعیین کردید که چه چیزی بهتر عمل می کند، می توانید منابع را به مواردی که موفق تر هستند اختصاص دهید.

۴- ترغیب و تبدیل

یک رویکرد دیجیتالی ۳۶۰ چنان با قدرت و بینش و داده ها همراه است که قادر خواهید بود تصویری ظریف از مشتریتان بسازید – انگیزه های آن ها، چالش های روزمره و غالباً رایج ترین اعتراضات آنها نسبت به محصول یا سرویس شما. این به شما امکان می دهد تا پیام خود را اصلاح کنید تا مستقیماً به این اعتراضات رسیدگی کرده و از طریق هر کمپین دیجیتالی، از طریق هر کانال، مستقیماً به نیازها و خواسته های مشتریان خود متوسل شوید. این امر باعث می شود کل فرایند بی نهایت علمی تر شود و با انجام این کار، عنصر موفقیت و امید در استراتژی تبدیل شما کاهش می یابد.

5- مشتریان خود را خوشحال کنید

قیف فروش پس از نزدیک شدن مشتریان و تبدیل آنها به پایان نمی رسد. قدم بعدی ارائه خدمات عالی و مراقبت های پس از فروش تا جایی است که طرفداران غافلگیر و در حالت ایده آل سفیران برندهایی هستند و مایل به حمایت و تبلیغ برند شما برای دیگران هستند.

ماهیت جامع نگرش ۳۶۰ به این معنی است که شما نه تنها می توانید بر روی رهبری تولید جدید، پرورش و تبدیل آنها بلکه به مشتریان موجود خود نیز متمرکز شوید. نشان دادن کمی عشق به این افراد می تواند مزایای فوق العاده ای داشته باشد، کسب و کار تکراری با ارزش را تقویت کرده و سطح قدرتمندی از وکالت تجاری را ایجاد می کند.

۶- افکار نزدیک

یک رویکرد دیجیتالی ۳۶۰ درجه می تواند در هر مرحله از قیف فروش مزایای قابل توجهی برای تجارت شما ایجاد کند. مصرف کنندگان مدرن انتظار دارند که رویکردی ساده، متحد و مداوم در تمام رسانه های دیجیتال – وابسته به مقادیر پدیده بازاریاب داده ها در نوک انگشتان خود باشد تا هر جنبه ای از برنامه رقابت شما را آگاه کند. این امر را به ذینفعان اصلی بسپارید و می توانید تلاش های خود را در هر مرحله از سفر خریدار بیشتر کنید.

چه موقع از کمپین ۳۶۰ درجه استفاده کنیم؟

در زیر لیستی از شرایط کسب و کار وجود دارد که رویکرد بازاریابی ۳۶۰ درجه ممکن است سودآور باشد. برای کسب مهارت و اطلاعات بیشتر می‌توانید در دوره دیجیتال مارکتینگ آکادمی دهبان شرکت فرمائید.

۱- استراتژی Rebranding

هنگامی که یک برند می خواهد تصویری کاملاً جدید از خود را به بازار هدف ارائه دهد، یک کمپین ۳۶۰ درجه ای به آنها کمک می کند تا برگ جدیدی را در روان مصرف کننده برگردانند.

استراتژی Rebranding
ریبرندینگ به معنی بازسازی تصویر برند در ذهن مشتری با هدف بهتر شدن آن برند است

2- تبلیغات را در اولویت قراردادن

یک برند معمولاً برای ارائه یک کمپین بازاریابی در فصول تعطیلات یا برای رویدادهای خاص مورد نیاز است. در چنین مواردی، این کمپین نسبت به سایر فعالیتهای خود اولویت دارد و می تواند رویکرد ۳۶۰ درجه را ادغام کند.

۳- تصویر سازی نام تجاری ساختمان

هنگامی که یک مارک جدید به بازار عرضه می شود، استفاده از یک عنصر بازاریابی واحد در همه رقابت های خود با استفاده از رویکرد بازاریابی ۳۶۰ درجه بسیار مؤثر است.

4- یک محصول یا خدمات جدید را به بازار عرضه کردن

عرضه محصولات جدید زمان مناسبی برای استفاده از استراتژی های بازاریابی ۳۶۰ درجه محور است زیرا آنها توجه همه مشتری را به سمت محصول یا خدمات جدید سوق می دهند.

۵- زنده کردن محصولات با عملکرد کمتر

اغلب اتفاق می افتد که یک محصول به دلیل بازاریابی ضعیف در بازار عملکرد کمتری داشته باشد. یک کمپین بازاریابی ۳۶۰ می تواند به بازگرداندن این مسیر و رونق فروش کمک کند.

مواردی که در بازاریابی ۳۶۰ درجه باید مورد توجه قرار گیرند

۱- یک کمپین بازاریابی ۳۶۰ در مورد یک پیام منسجم است

به عبارت ساده تر، یک برنامه بازاریابی ۳۶۰ یک کمپین یکپارچه با پیامرسانی متمرکز است که در نقاط مختلفی از تماس مشتری پخش می شود. در حالی که به نظر می رسد تفاوت زیادی با بازاریابی به طور کلی ندارد کمپین موفقیت آمیز ۳۶۰ و متناسب با مخاطب منحصر به فرد هر کانال به قرار دادن متفکرانه برای پیام شما می شود، اما در نهایت راندن پیام واحد و یکپارچه است.

۲- بگذارید داده ها کمپین ۳۶۰ شما را راهنمایی کنند

یک کمپین بازار یابی ۳۶۰ به معنای بودن در همه جا نیست. هدف آن باید این باشد که به مشتریان فعلی و آینده نگر شما این توهم را بدهد که برند شما در همه جا باشد. بنابراین، قبل از اینکه به نسخه خلاقانه و چشم نواز بپردازید که می تواند کمپین شما را بترکاند، برای انتخاب کانالهایی که می خواهید در کمپین خود قرار دهید، باید داده های خود را جستجو کنید.

مواردی که در بازاریابی ۳۶۰ درجه باید مورد توجه قرار گیرند
برای انتخاب کانال هایی که می خواهید در کمپین خود قرار دهید، باید داده های خود را تحلیل کنید

مشتریان شما در حال حاضر با نام تجاری شما درگیر هستند؟ آیا همه آن ها عضو فیسبوک هستند یا شما را در YouTube پیدا می کنند؟ آنها چه می گویند یا در مورد برند شما فکر می کنند؟خریداران شما چه علایق مشترک دیگری دارند؟ چگونه برند شما در حال حاضر نقش فعالی در زندگی آنها دارد؟ تعیین پیام برندی که می خواهید مطرح کنید و مخاطبان منتخب شما، کمپین بازاریابی ۳۶۰ (۳۶۰ Degree Marketing) شما را آگاه می کنند و به شما دستور می دهند که چگونه پیام بزرگتر را به کانالهای منتخب مربوطه اختصاص دهید-از دیجیتال گرفته تا تجربی تا اجتماعی به تبلیغات خارج از خانه. از دیدگاه تحلیلی، انتخاب تنها واسطه ها و کانال های مناسب برای کمپین بازاریابی ۳۶۰ خود به شما کمک می کند تا عاقلانه صرف کنید، بازده خود را صرف هزینه تبلیغات کنید و به نوبه خود، میزان کارآیی تبلیغاتی خود را بسنجید.

۳- به طول مدت کمپین بازاریابی ۳۶۰ خود فکر کنید

قبل از نام تجاری شما در مورد رقابت انتخاباتی خود در مورد بازاریابی ۳۶۰، باید در نظر بگیرید که مرحله دو و سه این کمپین چگونه به نظر می رسد. آیا پیام خود را به عنوان نام تجاری شما تبدیل به دغدغه اصلی ذهن شما می شود؟آیا می توانید در مورد این موضوع کمپین تکرار کنید؟ آیا کانال های بیشتر یا جدیدی را باز می کنید؟ آیا قصد دارید به طور مؤثر کمپین بازاریابی ۳۶۰ خود را بپیوندید یا پایدار باشد؟

توسعه یک کمپین بازاریابی ۳۶۰ در نهایت تعادل بین پیام و کانال ها است: شما می خواهید یک پیام کلی داشته باشید که می تواند برای مخاطبان هر کانال با فکر مشخص جبران شود. تجزیه و تحلیل خود را به صورت متقاطع برای دیدار با مشتریان خود در آن مکان قرار دهید و سپس پیام خود را در آن کانال های کلیدی پخش کنید تا یک کمپین ۳۶۰ موفق و تأثیرگذار را ایجاد کنید.

 نمونه هایی از کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه

۱- کمپین ۳۶۰ دونکین دونات

کمپین ۳۶۰ دونکین دونات

وقتی دانکین دونات ها برنامه سفارش خود را راه اندازی کردند. آنها برای اطمینان از دستیابی به حداکثر پتانسیل بازار، از یک بازاریابی ۳۶۰ درجه استفاده کردند. و واقعاً به اندازه کافی، این برنامه هنگام راه اندازی کاملاً موفق بود. آنها یک ویدیوی تبلیغاتی ایجاد کردند که محور این کمپین بود و تمام بازاریابی آنها در اطراف آن مستقر بود.

۲- کمپین Coca Cola “summer of sharing “

 کمپین Coca Cola “summer of sharing “

برای اولین بار در طول عمر بیش از قرن خود، کوکا کولا تصمیم گرفت تا لوگوی خود را در بطری با نامهای رایج مردم جایگزین کند. برچسب بالای این نام حاوی نشان تجاری بود و “Coca Cola را با خود به اشتراک بگذارید” خوانده می شود و نام آن در مرکز برچسب بسته بندی قرار دارد. آنها کل بازاریابی خود را به یک موضوع مشابه به اشتراک گذاشتن کک سرد در تابستان رساندند و این موفقیت بزرگی برای این برند بود.

۳- راه اندازی محصول Burger King Proud Whooper

راه اندازی محصول Burger King Proud Whooper

Burger King با استفاده از مضمون LGBTQ، همبرگر Whooper خود را با بسته بندی رنگین کمان دوباره راه اندازی کرد. در داخل بسته بندی خوانده می شد “همه ما یکسان هستیم” برای ارتقاء هماهنگی جمعی نسبت به اعضای جامعه Queer. این کار روی پاشنه پیاده روی سان فرانسیسکو انجام شد و تمام بازاریابی آنها نیز با هدف ارتقاء تلقین صورت گرفت.

جمع بندی

یک رویکرد ۳۶۰ درجه در مورد گرفتن یک دیدگاه آگاهانه و جامع از کل مسیر حرکت مشتری – از کشف، از طریق خرید، با یک برنامه عملی آگاهانه و اطلاعاتی است که برای حرکت این روند به آسانی امکان پذیر است. یک رویکرد موفق در بازاریابی دیجیتال ۳۶۰ درجه به کلیه تاکتیک های دیجیتال اشاره دارد – ورودی و خروجی، اجتماعی، محتوا، پیام کوتاه و موارد دیگر. دیگر سیاست داخلی یا شیوه های مختلف کار در بخش ها وجود ندارد. درعوض، میزان کاملاً مطابق با مشتری است که جلو و محور هر فرآیند است،کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه بهترین راه برای دستیابی به مشتریان بالقوه با پیامی است که می خواهند در زمان و مکان مناسب دریافت کنند. با یک راه حل منسجم مانند این، برنامه بازاریابی بعدی شما مطمئناً بقیه را شکست خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره مدیریت دیجیتال مارکتینگ

تخصصی ترین دوره دیجیتال مارکتینگ

  • اصول دیجیتال مارکتینگ 
  • طراحی سایت 
  • بازاریابی محتوایی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل تگ منیجر
  • گوگل ادز
  • سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی