🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

معرفی انواع کنترل پنل هاست

کنترل پنل ها در واقع رابط ما با هاستی است که تهیه می کنیم. توجهی از پنل های کنترل هاست وجود دارند که مدیریت سرورهای وب را حتی برای افراد مبتدی بسیار آسان کرده اند. البته که در این میان پنل هایی هم وجود دارند که آن چه مد نظر افراد حرفه ای و با تجربه است را پوشش می دهند. در این مقاله به معرفی معروف ترین کنترل پنل ها برای مدیریت هاست می پردازیم.

در این مقاله می خوانید

کنترل پنل ها در واقع رابط ما با هاستی است که تهیه می کنیم. در این مقاله به معرفی معروف ترین کنترل پنل ها برای مدیریت هاست می پردازیم.

مدیریت سرورهای وب برای اکثر کاربران که از  لینوکس استفاده می کنند، کار سختی نیست. اما با این حال تعداد قابل توجهی از پنل های کنترل هاست وجود دارند که مدیریت سرورهای وب را حتی برای افراد مبتدی بسیار آسان کرده اند. البته که در این میان پنل هایی هم وجود دارند که آن چه مد نظر افراد حرفه ای و با تجربه است را پوشش می دهند. از این رو قصد دارم در این مقاله ۲۰ پنل برتر و کاربردی برای کنترل هاست را به شما عزیزان معرفی کنم. همچینن لازم به ذکر است وب سایت یکی از چندین شاخه بازاریابی دیجیتال است، برای شناخت شاخه‌های دیگر این حوزه مقاله دیجیتال مارکتینگ را از دست ندهید!!

ما بهترین کنترل پنل های اختصاصی و open source را برای معرفی انتخاب کرده ایم و توضیحی مختصر اما کاربردی، درباره هر یک از آن ها در اختیار شما قرار می دهم تا بتوانید انتخابی رضایت بخش داشته باشید. زیرا از آنجایی که هر پنل مدیریتی مزایا و معایب مختص به خود را دارد، شما باید پنلی را انتخاب کنید که متناسب با نیازتان باشد.

معرفی بهترین کنترل پنل های مدیریت هاست

۱- معرفی ابزار cPanel

به جرات می توان از cPanel به عنوان بهترین پنل مدیریت هاست نام برد. این پنل در زمان رونق گرفتن وردپرس، بسیار برجسته شد و اکنون از اکثر سرورهای جهان پشتیبانی می کند. طراحی وب سایت و سئو برای افزایش ترافیک اورگانیک و بهبود رتبه سایت از سرفصل‌های دوره دیجیتال مارکتینگ اکادمی دهبان است، در این دوره در تمام کانال های بازاریابی دیجیتال مهارت کسب می‌نمائید.

cPanel در سیستم عامل های iOS و Android در کنار لینوکس پشتیبانی می شود اگر به دنبال یک پنل مدیریت حرفه ای تمام عیار هستید، این پنل را از دست ندهید. شما می توانید برای بررسی اولیه آن، به صورت رایگان ثبت نام کنید تا بیشتر با  cPanel آشنا شوید.

۲- معرفی ابزار ISPConfig

ISPConfig یک پنل مدیریت هاست محبوب مبتنی بر لینوکس است و در سراسر جهان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این پنل به زبان PHP نوشته شده و تحت مجوز BSD منتشر می شود. بنابراین شما به راحتی می توانید مدیریت هاست را به شکل دلخواه خود انجام دهید. ISPConfig به دلیل ویژگی های عالی و ابزارهای مدیریتی متنوع، بیش از ۴۰،۰۰۰ بار در ماه دانلود می شود و همچنین این اجازه را می دهد تا صاحبان سایت سرورهای خود را مستقیماا از مرورگر خود مدیریت کنند.

  • ویژگی های  ISPConfig

ISPConfig به سرورها اجازه می دهد تا چندین سرور وب را با استفاده از یک کنترل پنل ساده و اختصاصی مدیریت کنند. ادمین سایت می تواند با استفاده از ویژگی های مستقل ISPConfig ، اعتبار نامه الکترونیکی چندگانه را به راحتی مدیریت کند. ISPConfig به خوبی ازLinux Cron ،DNS ،Shells  و پایگاه داده MySQL مراقبت می کند.

۳- معرفی ابزار Plesk

Plesk یک پنل مدیریت هاست است که به کاربران این امکان را می دهد که چندین سرور وب را با سهولت مدیریت کنند. این پنل بسیاری از ویژگی های مشابه cPanel را ارائه می دهد اما تأکید بیشتر بر امنیت است. در کل Plesk گزینه ای ایده آل برای سرورهای سازمانی و مدیریت پروژه های حرفه ای است.

Plesk
  • ویژگی های  Plesk

Plesk با بیش از صد برنامه افزودنی از پیش ساخته شده برای آسان تر کردن مدیریت وب در مقیاس بزرگ طراحی شده است. این یک انتخاب عالی برای دارندگان سایت وردپرس به دلیل ادغام قدرتمند این سیستم مدیریت محتوا با ابزارهای مختلف است. Plesk با هر سیستم عامل میزبان استانداردی مانند:AWS ،DigitalOcean ، Microsoft Azure  و بسیاری دیگر سازگار است . پنل مدیریت وب Plesk ابزارهای مختلفی را برای افزایش امنیت در سیستم عامل، برنامه ها و شبکه ها فراهم می کند.

۴- معرفی ابزار Ajenti

Ajenti بدون شک در زمره بهترین پنل های مدیریتی است که می توانید به صورت رایگان از آن بهره مند شوید .به همین دلیل این پنل در بین بسیاری از توسعه دهندگان وب مبتنی بر لینوکس و صاحبان سایت محبوب است. رابط وب Ajenti باعث می شود تنظیم و مدیریت سرورها کاملا بی دردسر انجام شود. علاوه بر این مجموعه ای از برنامه های افزودنی از پیش ساخته شده دارد که به شما کمک می کند تا پنل مدیریت را بر اساس نیازهای خود را تنظیم کنید.

  • ویژگی های Ajenti

Ajenti در لینوکس وBSD  از جمله Ubuntu،CentOS ،Red Hat Enterprise ، Debian و Gentoo قابل دسترسی است. این پنل بسیار کم حجم است و حدودا به ۳۰ مگابایت حافظه با اضافه کردن ۵ مگابایت در هر بار نیاز دارد. Ajenti دارای یک ریموت سریع از راه دور، ویرایشگر متن، مدیر فایل و سایر ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت هاست است. این پنل کاملا آزاد است و با استفاده از زبان های برنامه نویسی پایتون و جاوا اسکریپت به راحتی قابل تنظیم است.

۵- معرفی ابزار OpenPanel

OpenPanel نیز یکی از بهترین پنل های open source است که به صورت رایگان در دسترس است. OpenPanel مجموعه ای از ویژگی های کامل را ارائه می دهد که مدیریت هاست را بسیار آسان می کند. این پنل دارای یک CLI قدرتمند در کنار یک رابط وب AJAX بصری است که این امکان را می دهد که کاربران، دامنه ها، ایمیل و سایر موارد مرتبط را مدیریت کنید. قطعا این پنل ارزش امتحان کردن را دارد.

OpenPanel
  • ویژگی های OpenPanel

این اجازه را می دهد تا پشتیبانی داخلی ساخته شده برای هاست های مجازی Apache hosts،PureFTPd chrooted ftp-accounts ،Courier-IMAP hosted mails and MySQL را مدیریت کنید. OpenPanel دسترسی OpenSSH به سرورها را فراهم می کند و تنظیمات را iptables  قابل قبول و در عین حال متناسب با لینوکس ارائه می دهد .

معماری ماژولار OpenPanel مدیرها را ترغیب می کند تا عملکرد سیستم خود را با استفاده از ماژول های سفارشی تقویت کنند. OpenPanel دارای یک رابط کاربری ساده اما جذاب به همراه پشتیبانی JavaScript  است.

۶- معرفی ابزار EHCP

کنترل پنل آسان یا EHCP یکی از بهترین کنترل پنل های هاست رایگان است که می توانید از آن استفاده کنید.این برنامه سرشار از ویژگی های مفید است که این امکان را می دهد که سرورهای از راه دور را با سهولت مدیریت کنید. همچنین پشتیبانی از PHP-FPM و سرور وب Nginx را نیز ارائه می دهد. EHCP از Apache پشتیبانی نمی کند و بنابراین برای سایت هایی که دارای محتوای پویا هستند، نمی تواند انتخاب مناسبی باشد.

ویژگی های EHCP

EHCPفوق العاده برای مدیریت سرورهای وب که به مقدار زیادی محتوای استاتیک ارائه می دهند مناسب است. این اجازه را می دهد تا ادمین ها به راحتی پایگاه دادهMySQL ، حساب های ایمیل، دامنه ها و حساب های FTP خود را ایجاد و مدیریت کنند. EHCP  به دلیل کم حجم بودن، یک انتخاب عالی برای سروهای کم هزینه هستند. ادمین می تواند با اطمینان تعداد زیادی از کاربران و فروشندگان را ایجاد کند و مجوزهای مورد نیاز را در پنل مدیریت کند.

۷- معرفی ابزار Kloxo

اگر هاست شما روی RHEL یا CentOS در حال اجرا است، Kloxo ممکن است بهترین کنترل پنل برای شما باشد. این یک پنل مدیریت هاست عالی است که دارای چندین ویژگی پیشرفته است. اگرچه این نرم افزار در حال حاضر در حال توسعه نیست، اما می توانید به سرعت کد منبع را بدست آورید. Kloxo به بیش از ۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان برای نصب نیاز دارد.

Kloxo
  • ویژگی های Kloxo

این برنامه با پشتیبانی داخلی بسیاری از برنامه های سرور میزبان رایج مانند Apache ،Lighttpd ،Djbdns ، Bind و FTP همراه است. Kloxo  به شما اجازه می دهد تا با استفاده از ابزارهای پشتیبان گیری از کل هاست خود به راحتی نسخه پشتیبان تهیه کنند. این پنل با پشتیبانی داخلی از MySQL همراه است و این امکان را می دهد که با استفاده از PhpMyAdmin بدون دردسر پایگاه داده های خود را مدیریت کنند. Kloxo ابزارهای قوی برای صدور صورت حساب، بلیت فروشی و پیام رسانی یکپارچه دارد.

۸- معرفی ابزار ZPanel

ZPanel  یکی دیگر از پنل های مدیریت هاست است که به راحتی از آن استفاده کنید. این پنل برای ویندوز و یونیکس در دسترس است. علاوه بر این مجوز از GNU GPL این اجازه را می دهد تا برنامه مورد نظر خود را گسترش دهید. از آنجا که ZPanel با استفاده از PHP نوشته شده است، تغییر یا سفارشی کردن این پنل بسیار ساده است.

ویژگی های  ZPanel

این مجموعه با تعداد زیادی از برنامه های open source برای پشتیبانی از سرورهای وب از جملهPHP ،Apache ، MySQL و Filezilla همراه است. ZPanel  یکپارچه سازی API را فراهم می کند. ادمین ها می توانند به راحتی چندین نام دامنه، DNS ، ایمیل،FTP accou8nts و  پایگاه داده را از پنل ایجاد و مدیریت کنند.

 ۹- معرفی ابزار ispCP

این یک پنل قدرت مند برای کارشناسان فناوری اطلاعات است که بسیاری از ویژگی های مدرن امروزی رابط کاربری را ارائه می دهد. نصب و راه اندازی این کنترل پنل بسیار آسان است. علاوه بر این کلیه ویژگی های مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار را به صورت رایگان ارائه می دهد. به طور کلیispCP می تواند یک گزینه جایگزین برای پنل های کنترل هزینه بر، برای مشاغل کوچک و متوسط ​​باشد.

ispCP
  • ویژگی های ispCP

ispCP به شما کمک می کند تا به راحتی چندین حساب کاربری، فروشگاهی و … را که به آن ها نیاز دارید، راه اندازی کنید. مدیریت ایمیل با ابزارهای ضد ویروس و ضد اسپم قوی ispCP  با پشتیبانی داخلی از Apache ،ProFTPd Postfix ، PHP ، Perl  و پایگاه داده MySQL پشتیبانی می کند.

۱۰- معرفی ابزار VHCS

VHCS یکی دیگر از پنل های کنترل هاست است که شما را شگفت زده می کند. این پنل ویژگی های استثنایی را ارائه می دهد که برای ارائه دهندگان جدید میزبانی و سایر مشاغل مرتبط بیش از اندازه کافی است. مدیریت لینوکس VPS با استفاده از رابط وب قوی و بصری آن بسیار آسان است. علاوه بر این پشتیبانی پیش فرضPHP ، مدیریت فایل لینوکس، سیستم پشتیبانی آنلاین و بسیاری از ویژگی های دیگر مورد نیاز برای مدیریت هاست را دارا است.

  • ویژگی های  VHCS

VHCS دارای پشتیبانی داخلی برای برنامه های بی شماری است که به کاربران این امکان را می دهد سرورهای Apache را ایجاد و مدیریت کنند. نمایندگان فروش می توانند تعداد نامحدودی از دامنه ها، زیر دامنه ها، نام های مستعار، حساب های ایمیل و نمونه های پایگاه داده MySQL را اضافه کنند. این دستگاه از پیش مجهز به SSL/TLS است و می تواند برای مدیریت کارآمد تعداد زیادی گواهی SSL مورد استفاده قرار گیرد. مجوز  VHCS به متخصصان IT اجازه می دهد تا نرم افزار را بر اساس نیاز خود گسترش دهند.

۱۱- معرفی ابزار Webmin

Webmin در Perl نوشته شده است و همراه با مجوز  BSD Clause 3 license است. بنابراین می توانید بدون هیچ مشکلی آن را برای موارد شخصی تغییر دهید. رابط کاربری مبتنی بر وب Webmin به مدیران امکان می دهد ماشینهای مجازی لینوکس خود را کاملا از طریق پایانه های خود مدیریت کنند. نکته مهم دیگر در مورد Webmin این است که در حال توسعه فعال است. بنابراین  همیشه می توانید رفع اشکال رایگان و ویژگی های جدید را دریافت کنید.

  • ویژگی های Webmin

Webmin مجموعه ای از ماژول های استاندارد را ارائه می دهد که به سرورها امکان می دهد عملکرد پنل های کنترل خود را همانطور که می خواهند گسترش دهند. با ردیاب قدرتمند نفوذ Fail2Ban حمل می شود، که از سرور شما محافظت می کند و IP های مخرب را مسدود می کند. Webmin یک مدیر پرونده ساده، سریع و کم حجم Perl را در کنار یک ابزار پشتیبان گیری ارائه می دهد. ادمین می تواند به راحتی نرم افزار پیکربندیDHCP ، Clusters ، Linux Cron  و ایمیل را ایجاد و مدیریت کند.

۱۲- معرفی ابزار RavenCore

RavenCore  یک پنل مدیریت هاست ساده برای لینوکس است. این پنل به عنوان جایگزینی برای پنل های برتر مانند cPanel ساخته شده است. اگرچه برای مدیریت زیرساخت های فناوری اطلاعات در مقیاس بزرگ مناسب نیست، RavenCore  هنوز هم برای مشاغل کوچک و متوسط ​​IT بسیار کاربردی است.این پنل با استفاده از Perl و Bash در پس زمینه و PHP برای رابط وب توسعه داده شده است. بنابراین اگر به دنبال یک پنل ساده هستید که بتواند زیرساخت های اساسی را مدیریت کند،  RavenCore گزینه خوبی است.

  • ویژگی های  RavenCore

RavenCore  با برنامه هایApache ، MySQL ، PhpMyAdmin ، Postfix و سایر برنامه های ضروری سرور وب ارسال می شود. توسعه دهندگان می توانند ویژگی های آن را بدون نیاز به مجوز بیشتر گسترش دهند. RavenCore به دلیل داشتن ویژگی های قدیمی گزینه ایده آلی برای موارد مدرن و در مقیاس بزرگ نیست.

۱۳- معرفی ابزار Virtualmin

Virtualmin یکی از پنل های کنترل کننده سبک اما موثر برای مدیریت هاست در لینوکس است. این پنل برای مدیریت سرورهایApache طراحی شده است. بنابراین اگر می خواهید مطالب پویا زیادی را در سرور خود ارائه دهید، Virtualmin می تواند راه حل مناسبی برای شما باشد. علاوه بر این با MySQL ، Sendmail ، Postfix ، BIND و سایر ابزارهای ضروری مورد نیاز برای پیکربندی سرورها از پیش نصب شده است. به طور کلی Virtualmin یک راه حل مناسب برای هاستینگ و فروشندگان دامنه است.

Virtualmin
  • ویژگی های  Virtualmin

Virtualmin با استفاده از زبان های برنامه نویسی Perl نوشته شده است. این امکان را به شما می دهد تا تعداد زیادی دامنه، سرورهای مجازی، ایمیل، پایگاه داده و غیره را از طریق رابط وب به راحتی ایجاد و مدیریت کنند. Virtualmin با پشتیبانی از صندوق برای چندین سرویس شخص ثالث برای مدیریت دامنه ها و فروشندگان ارائه می شود. ویژگی های نظارت این کنترل پنل به سرورها این امکان را می دهد تا استفاده از سرور خود را با استفاده از نمودارها و هشدارها تجسم کنند.

۱۴- معرفی ابزار DTC

DTC  یا Domain Technologie Control یکی دیگر از پنل های کنترل ساده و برتر است. این پنل برای پاسخگویی به نیاز و خواسته ارائه دهندگان میزبان ساخته شده است. همچنین دارای پشتیبانی از پیش ساخته برای CGI-bin chroote است. علاوه بر این یک رابط وب آسان است و کلیه ویژگی های اساسی مورد نیاز برای ایجاد و مدیریت دامنه های در مقیاس بزرگ، زیر دامنه ها، حساب های کاربری، ایمیل، پایگاه داده و غیره را ارائه می دهد.

  • ویژگی های DTC

یکپارچه سازی فروشگاه قوی را با فرم های ثبت نام و دروازه های پرداخت از پیش نصب شده ارائه می دهد. DTC با پشتیبانی داخلی از چندین مکانیسم صدور صورتحساب برای فاکتورها، تمدیدها و سایر کارهای دیگر پشتیبانی می کند. این کنترل پنل میزبان به مدیران اجازه می دهد تا پهنای باند سرور را در زمان واقعی کنترل کنند. DTC به سرورها امکان تنظیم پشتیبان گیری خودکار را می دهد و ابزارهای آنتی ویروس و ضد اسپم قدرتمند را ارائه می دهد.

۱۵- معرفی ابزار DirectAdmin

DirectAdmin یک کنترل پنل میزبانی وب اختصاصی برای میزبانی خرده فروشان و فروشندگان است. این نرم افزار روی لینوکس و FreeBSD اجرا می شود اما چندان قابل حمل نیست.

DirectAdmin

DirectAdmin  دارای پنل های مجزا جداگانه برای مدیریت، کاربران و فروشندگان است. همچنین ایجاد قسمت های مختلف و مشخص کردن نقش آنها بسیار ساده است. Admins می تواند به سرعت تمام حساب های کاربری را مشاهده کرده و هرگونه مشکلات احتمالی را با دقت بررسی کند. بنابراین اگر به دنبال پنل حرفه ای برای مدیریت هاست هستید، بررسی DirectAdmin را فراموش نکنید.

  • ویژگی های  DirectAdmin

برنامه مدیریت IP این کنترل پنل به مدیر سایت این امکان را می دهد IP های موجود را خیلی سریع مشاهده و تغییر دهد. DirectAdmin از یک ابزار مفید Mail Queue استفاده می کند که امکان دستیابی به ارتباطات الکترونیکی را بهتر فراهم می کند. دارای ویژگی مدیریت DNS قوی است و می تواند برای ایجاد، اصلاح یا حذف پرونده های DNS بسیار سریع مورد استفاده قرار گیرد. DirectAdmin  دارای مجموعه گسترده ای از آنتی ویروس های قوی و محافظت از ضد اسپاس در کنار ابزارهای نظارتی کارآمد است.

۱۶- معرفی ابزار InterWorx

InterWorx یکی دیگر پنل های کنترل هاست است. این یک کنترل پنل میزبان وب مدرن است که به دو رابط مختلف تقسیم می شود. رابط NodeWorx توسط سرور برای مدیریت زیرساخت ها استفاده می شود و رابط SiteWorx برای مدیریت وب سایت خاص توسط صاحب آن مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی InterWorx یک راه حل توانمند برای صاحبان سایت و ارائه دهندگان میزبان ارائه می دهد.

  • ویژگی های  InterWorx
  • داراینمودارهای پویا
  • رابط SiteWorx به صاحبان سایت اجازه می دهد تا دامنه ها، کاربران، ایمیل، پایگاه داده و غیره را به راحتی ایجاد و پیکربندی کنند.
  • ادمین می تواند با استفاده از ویژگی پشتیبان گیری و کلیک موجود در رابط SiteWorx ، به راحتی از وب سایتهای خود نسخه پشتیبان تهیه کند.
  • NodeWorx ارائه دهندگان میزبان را قادر می سازد تا برنامه هاستینگ خود را بر اساس منابع موجود به راحتی پیکربندی کنند.

۱۷- معرفی ابزار BlueOnyx

BlueOnyx یک توزیع سرور مبتنی بر CentOS و  Science Linux است. این پنل با تمام ویژگی های مورد نیاز برنامه های وب مدرن یک سرور وب کلید در اختیار شما قرار می دهد. این یک رابط کاربری گرافیکی است که به شما این امکان را می دهد تا منابع سایت را با استفاده از کلیک به راحتی ایجاد و مدیریت کنند.

  • ویژگی های  BlueOnyx

ادمین می تواند به سادگی پرونده های ISO مورد نظر خود را بارگیری کرده و BlueOnyx را در هاست خود نصب کند. BlueOnyx با دسترسی SSH یا SFTP در کنار پروکسی Nginx SSL همراه است. پشتیبانی داخلی را برایApache ، MySQL ، Sendmail ، ProFTPd ، Dovecot  و بسیاری از سرویس های دیگر سرور ارائه می دهد. یکپارچه سازی قوی Net2FTP به سرورها اجازه می دهد تا کاربران خود را به راحتی مدیریت کنند. BlueOnyx  چندین لایه امنیتی از جمله آشکارسازها و فایروال های IP را پیاده سازی می کند.

۱۸- Froxlor

اگر می خواهید یک سرور بی نظیر لینوکس داشته باشید،Froxlor یک گزینه فوق العاده است. اگرچه به اندازه cPanel یا Plesk قدرتمند نیست، اما بسیاری از ویژگیهای قوی را ارائه می دهد که به راحتی می توانند انتظارات شما را بر آورده کند.

Froxlor
  • ویژگی های Froxlor

Froxlor دارای پشتیبانی پیشرفته SSL است که به سرورها امکان می دهد پورت های امن خود را مشخص کنند. ادمین می تواند به طور کارآمد با محیط های مختلف PHP کار کند و آنها را ذخیره و تعریف کند که از کدام دامنه استفاده کنند. مدیریت و محدود کردن منابع میزبانی برای فروشندگان و مشتریان در این پنل اختصاصی بسیار ساده است. API های وب قدرتمند Froxlor ادغام را با برنامه ها و ماژول های شخص ثالث  بسیار آسان می کند.

۱۹- معرفی ابزار ISPmanager

ISPmanagerیکی از بهترین پنل های کنترل اختصاصی برای سرورهای در مقیاس بزرگ است . این پلتفرم عالی است زیرا که چندین ویژگی مفید از جمله پشتیبانی از Apache و Nginx ، پشتیبان گیری آسان، پایگاه داده های ایمن و غیره را در اختیار شما قرار می دهد. بسیاری از استارتاپ ها از ISPmanager برای مجموعه متنوع ویژگی ها و برچسب قیمت رقابتی خود استفاده می کنند. بنابراین  اگر ارائه دهنده هاست جدید هستید که در جستجوی بهترین پنل هاستینگ برای تجارت خود می گردید، ISPmanager  را از دست ندهید.

  • ویژگی های  ISPmanager

ISPmanager  ادغام بی دردسر را به گواهینامه هایLetry Encrypt ،Imunify AntiVirus  و ماژول های خارجی بیشتر ارائه می دهد. این کنترل پنل میزبانی اجازه می دهد تا سایت ها در سرورهای وب Apache و Nginx  میزبان شوند. ادمین می تواند با استفاده از رابط کاربری گرافیکی انعطاف پذیر ISPmanager سوابق DNS سایت خود را به راحتی ایجاد و مدیریت کند. مشتریان جدید می توانند از نسخه آزمایشی آزمایشی ISPmanager استفاده کنند و ببینند که چقدر این شرایط را برآورده می کند.

۲۰- معرفی ابزار VestaCP

VestaCP یا کنترل پنل Vesta یکی دیگر از نرم افزارهای مدیریت هاست است که می توانید برای شما کاربردی باشد. این پنل دارای ویژگی های بسیار خوبی از جمله رابط کاربری سریع وب، مدیریت آسان سایت، مقیاس پذیری عالی و … است VestaCP .یک مدل کسب و کار رایگان را اجرا می کند که در آن شما می توانید تمام ویژگی های اصلی را به صورت رایگان دریافت کنید. من VestaCP را برای ارائه دهندگان میزبان جدید بسیار توصیه می کنم.

VestaCP
  • ویژگی های VestaCP

رابط وب قوی با PHP و JavaScript ایجاد شده است و API های انعطاف پذیر زیادی را ارائه می دهد. VestaCP باFail2Ban ، PHP-FPM ،SpamAssassin ، Exim و سایر ابزارهای ضروری سرور از پیش تنظیم شده است. ادمین می تواند به راحتی Linux Cron را در کنار پایگاه داده های MySQL و PostgreSQL ایجاد و مدیریت کند. VestaCP یک شبیه ساز سریع ترمینال را برای مدیریت سرور شبکه از پوسته های فرمان از راه دور فراهم می کند.

جمع بندی

با وجود این که کنترل پنل های زیادی برای مدیریت هاست وجود دارد، پیدا کردن بهترین ابزار، کار سختی نیست، زیرا انتخاب پنل مدیریت هاست کاملا به معیارها و انتظارات کاربر بستگی دارد. این مقاله را خدمت شما عزیزان ارائه داده ایم تا بتوانید پس از بررسی های کامل، آن چه که برایتان کاربردی تر است را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط