🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

30 روش ساخت بک‌لینک با سئوی کلاه‌سفید

در این که ساخت بک‌لینک برای وب‌سایت کار چندان راحتی نیست، گمانی نیست. اما بک‌لینک‌ها پایه و اساس سئوی ما به شمار می‌روند و در رسیدن وب‌سایت ما به صدر گوگل بسیار ضروری‌اند. بسیاری افراد از روش‌های کلاه سیاه برای گرفتن بک‌لینک استفاده می‌کنند که در بلند‌مدت تاثیر مخربی روی وب‌سایت شما خواهد گذاشت و علاوه بر این هزینه‌های بسیاری روی دستتان می‌گذارد و باعث می‌شود اسپمی به نظر برسید. اما اگر استراتژی درست را به کار بگیرید، از طریق سئوی کلاه سفید و روش‌های درست هم می‌توانید بک‌لینک بسیاری برای خودتان جذب کنید.

در این مقاله می خوانید

بک‌لینک‌ها بدنه‌ی یک سئوی خوب به شمار می‌روند. چطور این بدنه را برای سایتمان بسازیم؟

در این که ساخت بک‌لینک برای وب‌سایت کار چندان راحتی نیست، گمانی نیست. اما بک‌لینک‌ها پایه و اساس سئوی ما به شمار می‌روند و در رسیدن وب‌سایت ما به صدر گوگل بسیار ضروری‌اند. بسیاری افراد از روش‌های کلاه سیاه برای گرفتن بک‌لینک استفاده می‌کنند که در بلند‌مدت تاثیر مخربی روی وب‌سایت شما خواهد گذاشت و علاوه بر این هزینه‌های بسیاری روی دستتان می‌گذارد و باعث می‌شود اسپمی به نظر برسید. اما اگر استراتژی درست را به کار بگیرید، از طریق سئوی کلاه سفید و روش‌های درست هم می‌توانید بک‌لینک بسیاری برای خودتان جذب کنید.

جذب بک‌لینک دقیقا مانند بازنشر محتوا در شبکه‌های اجتماعی است. اگر محتوای ارزشمند تولید کنید و آن را در معرض دید افراد مناسب قرار دهید، بدون شک نتیجه‌اش به اشتراک‌گذاری محتوای شما خواهد بود. در این مقاله علاوه بر آشنایی با بک‌لینک، ۳۰ روش برای جذب آن را با هم یاد می‌گیریم. اگر آماده‌اید شروع کنیم.

بک‌لینک چیست؟

بک‌لینک نوعی از سئوی خارج از سایت (Off Page) است که در آن سایت‌های دیگر به وبسایت شما لینک می‌دهند، به این معنا که در وبسایت خودشان لینکی از محتوای شما قرار می‌دهند که کاربر می‌تواند با کلیک روی آن لینک به صورت مستقیم وارد پیجی از وبسایت شما شود. بک‌لینک‌ها با لینک‌های خارجی و داخلی متفاوت هستند، لینک‌های خارجی لینک‌هایی هستند که از وبسایت شما به وبسایت دیگری داده می‌شوند و لینک‌های داخلی لینک‌هایی هستند که در خود یک‌ وبسایت کاربر را از پیجی به پیج دیگر درون همان وبسایت منتقل می‌کنند.

بک‌لینک سالم می‌تواند منجر به دو اتفاق ارزشمند برای وبسایت شود:

  • ورود ترافیک به وبسایتزمانی که فردی به وبسایت شما بک‌لینک می‌دهد کاربران وبسایت او ممکن است بر روی لینک وبسایت شما کلیک کنند و وارد وبسایت شما شوند که اصطلاحا به آن ترافیک ریفرال گفته می‌شود.
  • رتبه‌ی بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو‌بک‌لینک‌ها به عنوان شاهدی هستند که به موتورهای جستجو می‌گویند وبسایت شما دارای محتوای معتبر است که همین باعث افزایش رتبه‌ی شما در موتورهای جستجو می‌شود. هر چه از وبسایت‌های معتبر و باکیفیت بک‌لینک بیشتری بگیرید رتبه‌ی بهتری در صفحه‌ی نتایج پیدا می‌کنید.

۳۰ روش برای جذب بک‌لینک با کیفیت

۳۰ روش برای جذب بک‌لینک با کیفیت
تنها بک لینک های “با کیفیت” است که حائز اهمیت است

۱– یک وبلاگ پایدار با محتوای ارزشمند بسازید

اولیه‌ترین و اساسی‌ترین فاکتوری که باعث جذب بک‌لینک می‌شود خلق محتوای ارزشمند و اصیل است. محتوای کپی نه تنها دردی از شما دوا نمی‌کند بلکه باعث تخریب شما می‌شود. البته خلق محتوای ارزشمند باید طی یک تقویم محتوایی پایدار صورت بگیرد. به این معنا که در تولید محتوا نظم داشته باشید و همیشه فعال به نظر برسید. محتوا هر چقدر هم ارزشمند باشد اگر با تقویم زمانی درستی پیش نرود نتیجه‌ای حاصل نخواهد کرد.

۲– در وبلاگتان به وبلاگ‌های دیگر لینک بدهید

وبلاگ یک ابزار کاملا اجتماعی است. هر چه بیشتر به وبلاگ‌های همکارتان لینک بدهید (البته به طور مداوم و هدفمند) با احتمال بیشتری ممکن است آن‌ها هم لطف شما را جبران کنند. علاوه بر این، امکان اینکه بتوانید همه‌ی مطالب را روی وبلاگتان پوشش بدهید وجود ندارد و طبیعتا به کمک هم احتیاج پیدا می‌کنید که این کمک همان لینک‌های خارجی هستند، یعنی لینک‌هایی که شما به وبسایت‌های دیگر می‌دهید. سعی کنید به مطالبی لینک بدهید که به نحوی مکمل محتوای شما باشند.

۳– از “پست مهمان” استفاده کنید

یکی از روش‌هایی که برای جذب بک‌لینک به کار می‌رود نوشتن پست مهمان در وبسایت‌های پر بازدید است. در این روش شما محتوایی آماده می‌کنید و برای آن متن برای خودتان بک‌لینک قرار می‌دهید. البته برخی وب‌سایت‌های پر بازدید برای خودشان شرایطی دارند که ممکن است مشکل هم باشد. بهتر است با یکی دو وبسایت معتبر همکاری داشته باشید و روی همان تعداد کم تمرکز داشته باشید تا اینکه در وبسایت‌های بسیار و مختلف پست مهمان بنویسید.

۴– محتوای فهرستی بسازید

یکی از روش‌هایی که محتوای شما را جذاب‌تر می‌کند خلق محتوای فهرستی است. در این نوع محتوا شما فهرستی از موارد خاص را به کاربر ارائه می‌دهید. جمع‌آوری این نوع فهرست‌ها باعث می‌شود یک کار خاص ارائه کنید که هم باعث جذب ترافیک برای محتوای شما می‌شود و هم همکاران شما به یک لیست آماده دسترسی دارند و به جای جمع‌آوری دوباره‌ی لیست به محتوای شما بک‌لینک می‌دهند. به عنوان مثال “لیستی از ابزارهای رایگان ایمیل مارکتینگ” می‌تواند نمونه‌ای از این محتوای فهرستی باشد.

۵– رابطه‌سازی حرفه‌ای انجام دهید

اینکه بتوانید در صنعت مورد فعالیت‌تان با همکاران و افراد مهم آن صنعت رابطه بسازید بسیار مهم است. البته این روش، روش مستقیمی نیست و ممکن است همان موقع برای شما جذب لید نداشته باشد، اما می‌تواند در بلند مدت برای شما سودمند باشد. می‌توانید از کسانی که با آنها رابطه ساخته‌اید درخواست پست مهمان کنید یا در جذب بک‌لینک به یکدیگر کمک کنید.

۶– از پست‌های خبری استفاده کنید

پست‌های خبری پست‌هایی هستند که معمولا بیشترین بک‌لینک را می‌گیرند، اما در این روش باید خیلی چابک عمل کنید.

از پست‌های خبری استفاده کنید
پست‌های خبری معمولا بیشترین بک‌لینک را می‌گیرند

اگر اولین بلاگری باشید که در مورد موضوع یا خبر تازه‌ای صحبت می‌کند طبیعتا افراد دیگر به محتوای شما لینک می‌دهند. اما سعی کنید در این روش از محتوای مرتبط استفاده کنید و تا حد امکان از انتشار محتوای بی‌ربط به فعالیت‌تان جلوگیری کنید.

۷– از مشتری‌های موفق‌تان کیس‌استادی بسازید

کیس استادی به نمونه‌هایی گفته می‌شود که در قالب پروژه‌های واقعی برای شما اتفاق افتاده است و بیان می‌شود. نمونه‌هایی را که خوب و موفقیت‌آمیز بوده و باعث رضایت کارفرما شده را در قالب یک کیس استادی در بیاورید و از پیچ و خم و نحوه‌ی کار و در نهایت نتیجه‌ی آن صحبت کنید. این کار باعث می‌شود کارفرمای راضی لینک این محتوا را روی وبسایت خودش هم قرار دهد و در واقع به شما بک‌لینک بدهد.

۸– برای کیس‌استادی داوطلب شوید

بیایید به آن طرف قضیه نگاه کنیم. احتمالا شما هم مشتری فرد یا شرکتی هستید، می‌توانید به آنها پیشنهاد دهید تا پروژه‌ی شما را در قالب کیس‌استادی در بیاورند. حتی می‌توانید خودتان داوطلب آماده کردن محتوا شوید و در این صورت زمانی که محتوا منتشر شد شما یک بک‌لینک دارید.

۹– تحقیقات انجام دهید

یکی از روش‌هایی که محتوای شما را قابل بازنشر می‌کند محتوای قابل ارجاع است. اما در این زمینه باید یک کار یکتا انجام دهید و نتیجه‌ی کاربردی ارائه دهید. به عنوان مثال پرسشنامه‌ای تهیه کنید و دیتا و اطلاعاتی که به دست آورید در اختیار دیگران هم قرار دهید. این کار باعث می‌شود دیگران به محتوای شما بک‌لینک بدهند.

۱۰– خلاصه‌ی کتاب بنویسید

اگر خلاصه‌ی کتابی را به صورت جامع بنویسید فرصت بسیار خوبی است و احتمال آنکه ناشر یا نویسنده‌ی آن از محتوای شما استفاده کنند و به شما لینک بدهند زیاد خواهد شد.

۱۱– وبینار رایگان برگزار کنید

اگر وبینار رایگان شما آموزنده باشد و تنها به خاطر جذب لید یا بک‌لینک برگزار نشده باشد یکی از بهترین روش‌هایی است که در آن افرادی که در آن شرکت کرده‌اند ترغیب می‌شوند که آن را در اختیار اطرافیانشان هم قرار دهند.

وبینار رایگان برگزار کنید
وبینارهای باکیفیت رایگان نیز یکی از راه های جذب بک لینک است

بعد از برگزاری وبینار فایل آن را روی سایتتان آپلود کنید و از شرکت‌کننده‌ها در خواست کنید اگر محتوای آن برایشان مفید بوده، آن را در اختیار دیگران هم قرار دهند. می‌توانید خلاصه‌ای از محتوای وبینار را هم در قالب مقاله‌ای در وبلاگ خودتان قرار دهید. برای نتیجه‌ی بهتر می‌توانید با اینفلوئنسرها یا برندهای دیگر همکاری کنید که نه تنها از خود آن‌ها می‌توانید بک‌لینک جذب کنید بلکه مخاطب گسترده‌تری پیدا می‌کنید و آنها هم در ساخت بک‌لینک می‌توانند به شما کمک کنند.

۱۲– یک ابزار رایگان بسازید

احتمالا نکته‌ی شماره ۴ را به خاطر دارید که در آن از اهمیت محتوای فهرستی صحبت شد. محتوای فهرستی می‌تواند معرفی مجموعه‌ای از ابزارها باشد. حالا به آن طرف قضیه نگاه کنید. اگر یک ابزار رایگان داشته باشید می‌توانید در این لیست جای بگیرید و تعداد زیادی بک‌لینک از طرف افرادی که محتوای فهرستی تولید می‌کنند داشته باشید.

۱۳– قالب‌های آماده بسازید

اگر ساخت ابزار رایگان برایتان مشکل است و امکاناتش را ندارید اصلا نگران نباشید. روش‌های بسیاری برای ارائه محتوای رایگان وجود دارد. قالب‌های آماده یکی از آنها هستند. برای ساخت قالب‌های آماده برای هر موضوعی فقط کافی است یک پاورپوینت داشته باشید. این قالب‌ها که اصطلاحا به آنها تمپلت هم گفته می‌شود بسیار کاربردی هستند و نه تنها برای جذب بک‌لینک بلکه برای جذب لید هم به کار می‌روند. به عنوان مثال یک گرافیست می‌تواند یک قالب آماده و قابل دانلود و ویرایش از انواع مختلف کارت ویزیت تهیه کند و آن را برای دانلود در اختیار کاربران بگذارد، در این صورت فقط کافی است کاربر نام خودش و شرکتش و متغیرهایی دیگر را به کارت اضافه کند و یک دیزاین آماده‌ی زیبا داشته باشد.

۱۴– اینفوگرافیک بسازید

اینفوگرافیک‌ها انواعی از محتوا هستند که به صورت گرافیکی، خلاصه‌ای از محتوای نوشتاری در آن قرار می‌گیرد و یکی از محبوب‌ترین انواع محتوا هستند. اگر یک محتوای اینفوگرافیکی خلاقانه از خودتان تولید کنید، افراد شما را به عنوان منبع اصلی محتوا لینک می‌کنند.

اینفوگرافیک بسازید
اگر یک محتوای اینفوگرافیکی خلاقانه تولید کنید، افراد آن را به عنوان منبع محتوا لینک می‌کنند

برای آنکه احتمال بازنشر اینفوگرافیک را بیشتر کنید می‌توانید به منابعی که از آنها برای ساخت آن کمک گرفتید لینک بدهید و کد تصویر اینفوگرافیک را به راحتی قابل دسترس کنید تا افرادی که به آن لینک می‌دهند دچار مشکل نشوند.

۱۵– فرمت‌های دیگر محتوا را امتحان کنید

فرمت‌های محتوا بسیارند اما امروزه محتوای تصویری بیش از هر نوع دیگری از محتوا محبوب شده است. محتوای تصویری می‌تواند عکس، ویدیو، گیف و یا … باشد. اما از آنجایی که ساخت محتوای تصویری ممکن است زمان بیشتری از ساخت محتوای متنی طلب کند، همه افراد آن را انجام نمی‌دهند. پس بهتر است یک محتوای تصویری عالی بسازید و از دیگران بابت زحمتی که کشیده‌اید بک‌لینک بگیرید. ابزارهای رایگان بسیاری در سطح اینترنت وجود دارند که می‌توانید از آنها کمک بگیرید، نیازی نیست حتما گرافیست باشید.

۱۶– فایل اسلایدی و سریالی بسازید

باور کنید که فرمت محتوای غیر معمول کمک بسیاری به بازنشر محتوا خواهد کرد. یکی از انواع محتوایی که به اندازه‌ی محتوای متنی رایج نیست محتوای اسلایدی است. باز هم اینجا فقط یک ابزار پاورپوینت به کارتان می‌آید و بس! به همین راحتی. می‌توانید یکی از اینفوگرافیک‌هایی را که در مراحل قبل توضیح دادیم به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و در قالب یک فایل اسلایدی، سریالی آن را تنظیم کنید. با یک طراحی چشم‌نواز می‌توانید حتی آن را تبدیل به یک کتابچه‌ی کوچک کنید. آن را در سایتتان قرار دهید و لینک آن را قابل انتشار کنید و منتظر بک‌لینک‌های ارزشمند باشید.

۱۷– کمی شوخی کنید

همه‌ی افراد شوخی‌های بامزه را دوست دارند. حتی در خشک‌ترین و جدی‌ترین صنایع هم جک‌هایی پیدا می‌شود که مرتبط با آن باشد. محتوای بامزه به عنوان زنگ تفریح به حساب می‌آید اگر جدید باشد می‌تواند به صورت ویروسی گسترش پیدا کند. اما فراموش نکنید برای استفاده از این مورد باید ظرفیت مخاطبتان را خوب شناخته باشید و مراقب باشید از شوخی‌های توهین‌آمیز استفاده نکنید.

۱۸– خبر رسمی (Press Release) منتشر کنید

خبر رسمی یا اصطلاحا پرس ریلیز انواعی از بیانیه‌های مطبوعاتی هستند که در خصوص موضوع خاصی اطلاع رسانی انجام می‌دهند. خبرهای رسمی به خبرنگاران یا صاحبان رسانه ارسال می‌شود تا در صورت رسمی بودن منتشر شوند.

خبر رسمی منتشر کنید
اخبار رسمی بیشتر مخصوص سازمان‌های بزرگ و نامدار است

زمانی که خبرتان تایید شد و وارد رسانه‌های معتبر شدید موج بک‌لینک‌ها به سویتان روانه می‌شود. البته این روش بیشتر مخصوص سازمان‌های بزرگ و نامدار است که از طریق استراتژی‌های روابط عمومی صورت می‌گیرد و برای برندهای کوچک کاربردی ندارد.

۱۹– توجه رسانه‌ها را جلب کنید

یکی از روش‌های موثر گرفتن بک‌لینک جلب توجه رسانه‌های مرتبط با صنعت شماست. زمانی که شما وارد رسانه‌ها‌ی پر بازدید صنعت‌تان می‌شوید نه تنها اساس برندتان را قوی‌تر می‌کنید، اعتبارتان افزایش می‌یابد و جایگاهتان با جایگاه قبلی متفاوت می‌شود و از منابع معتبرتری بک‌لینک خواهید گرفت.

برای این کار ابتدا باید صفحه‌ای مجزا به خبری که می‌خواهید منتشر کنید اختصاص دهید تا از آن به عنوان منبع استفاده کنند. بعد از آن باید با خبرنگاران و صاحبان رسانه ارتباط ایجاد کنید، از قوانین آنها پیروی کنید و در نهایت یک عنوان جذاب برای خبرتان انتخاب کنید و وارد رسانه شوید.

۲۰– با صنایع مکمل خود همکاری کنید

یکی از روش‌های معمول برای ساخت بک‌لینک همکاری با صنایع مکمل خودتان است. به این معنا که زمینه‌ی فعالیت مشابه است اما می‌تواند مکمل یکدیگر باشد. وبسایت‌های بسیاری وجود دارند که به همدیگر کمک می‌کنند و از محتوای همدیگر بهره می‌گیرند. در واقع نوعی تبادل بک‌لینک اما از راه درست و مناسب.

۲۱– بازاریابی مشارکتی انجام دهید

یکی از روش‌های تبادل بک‌لینک سالم بازاریابی مشارکتی است، در این روش شما با یک شرکت دیگر همکاری می‌کنید که محتوای یکدیگر را تبلیغ و ترویج کنید. البته این روش از روش قبل رسمی‌تر است و ممکن است در قالب قرارداد صورت بگیرد، که در این حالت نتایج فعالیت‌ها باید در اختیار شرکت همکار قرار بگیرد. خوبی این روش آن است که مثل روش قبل مبهم و پراکنده نیست و از طرفی به خاطر وجود قرارداد منظم‌تر و پایدارتر صورت می‌گیرد.

۲۲– از مخاطب بخواهید شما را نقد کند

یکی از روش‌های معمول دیگر گرفتن نظر کاربران است. در این روش می‌توانید از مخاطب‌تان درخواست کنید اگر نقدی بر محصول شما دارد چه مثبت چه منفی آن را بنویسد. با این کار نه تنها محصول یا خدمتتان را ارزیابی می‌کنید بلکه تعداد بسیاری بک‌لینک دریافت می‌کنید.

از مخاطب بخواهید شما را نقد کند
گرفتن نظر کاربران یکی از راه هایی است که به ایجاد بک لینک کمک می کند

۲۳– در فضای غیرآنلاین با دیگر وبمسترها ارتباط ایجاد کنید

ایجاد ارتباط در هر مقطع و موضوعی باعث پیشرفت می‌شود. این مسئله در مورد جذب بک‌لینک هم صدق می‌کند. سعی کنید با همکارانتان در دنیای غیر دیجیتال هم ارتباط برقرار کنید، در جلسات مختلف شرکت کنید و با آنها روابط بسازید. این روابط در آینده برای هر کار دیگری برای شما ایجاد فرصت می‌کند و طبیعتا درخواستتان از سمت دوستانتان رد نمی‌شود.

۲۴– منشن‌های برندتان را ردیابی کنید

در سطح اینترنت جاهایی را که از برندتان صحبت شده است پیدا کنید و از آن‌ها درخواست کنید به شما بک‌لینک بدهند. ابزارهای بسیاری مانند BuzzSumo.com برای ردگیری منشن‌ها وجود دارد که با کلمات کلیدی یا اسم برندتان می‌توانید منشن‌های برندتان را پیدا کنید.

۲۵– بک‌لینک‌های رقبا را ردیابی کنید

یکی از روش‌هایی که می‌توانید از آن ایده بگیرید ردیابی بک‌لینک‌های رقبا است. ابزارهای آنالیز مانند Moz یا Ahrefs وجود دارند که این کار را برای شما انجام می‌دهند. بک‌لینک رقبایتان را آنالیز کنید ببینید چه نوع پست‌هایی منتشر کرده‌اند که منجر به گرفتن بک‌لینک شده است. به عنوان مثال اگر یکی از رقبایتان در نشریه‌ی خاصی پست مهمان منتشر کرده است، با احتمال زیادی شما هم می‌توانید در موضوعات مشابه آن، در همان نشریه پست مهمان بگذارید. (مراجعه شود به نکته ۳)

۲۶– از گزینه‌ی توئیت در محتوا استفاده کنید

محتوایی که قابل بازنشر باشد احتمال گرفتن بک‌لینک از آن نیز زیاد می‌شود. یکی از این روش‌ها استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر است. از افزونه‌های انتشار در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا کاربر به راحتی بتواند با یک کلیک محتوا را روی توئیترش منتشر کند. نتیجه‌ی این اقدام آن است که در موتورهای جستجو راحت‌تر دیده می‌شوید.

۲۷– از ویجت‌های اشتراک در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

پلاگین‌های مختلفی وجود دارند که به صورت ویجت کنار محتوا یا بالا و پایین آن قرار می‌گیرند و کاربر می‌تواند با یک کلیک هر شبکه اجتماعی را که خواست انتخاب کند و محتوای شما را در آن منتشر کند.

۲۸– اسپانسر ایونت شوید

ایونت‌ها به اسپانسرها یا سخنرانان اعتبار بسیاری برای وب‌سایتشان می‌دهند. اگر در ایونتی سخنرانی می‌کنید، متن سخنرانی یا ویدیوی آن را در پیج مخصوصی قرار دهید که کاربر بعد از ایونت بتواند آن را به اشتراک بگذارد. هر چه سخنرانی بهتر و خلاقانه تری داشته باشید احتمال بازنشر آن توسط کاربران بیشتر می‌شود.

اسپانسر ایونت شوید
سخنرانی یا ویدیوی ایونت را در پیج قرار دهید تا بعد از ایونت آن را به اشتراک بگذارند

۲۹– به وبمسترهای دیگرکمک فنی کنید

احتمالا یادتان می‌آید که در نکته‎‌های قبل به اهمیت ایجاد رابطه با دیگر وبمستران تاکید کردیم. واقعیت این است که از هر فرصتی باید استفاده کنید. اگر با ارور یا لینک شکسته‌ای مواجه شدید به صاحب وبسایت پیشنهاد کمک کنید و ارور آن را رفع کنید. بعد از آن با ایجاد رابطه و لطف می‌توانید با یکدیگر تبادل لینک انجام دهید. احتمالا برای جبران لطف شما هم که شده این کار را برایتان انجام می‌دهند. بهر حال در این رابطه هم کسی را مجبور به انجام کاری نکنید و تا حد امکان رفتار دوستانه داشته باشید.

۳۰– از روش تشویقی استفاده کنید

یکی از روش‌های دیگری که برای جذب بک‌لینک وجود دارد روش تشویقی است. به عنوان مثال به ازای گرفتن بک‌لینک به افراد از محصولتان جایزه بدهید. خصوصا در نوشتن نقد یا ریویو این روش بسیار کاربردی است. می‌توانید لیستی از افراد محتمل که به محصول شما علاقمند هستند بسازید و از طریق ایمیل روش تشویقی‌تان را بازگو کنید و لینکی که می‌خواهید برای شما قرار بدهند را در آن قید کنید و آنها را ترغیب به گرفتن جایزه‌شان کنید.

جمع‌بندی

اگرچه جذب بک‌لینک کار چندان آسانی نیست و طی اعتبار و زمان شکل می‌گیرد، اما روش‌های کلاه سفید بسیاری وجود دارد که می‌توانید از طریق آنها امپراطوری بک‌لینکتان را بسازید. در این مقاله به ۳۰ روش اشاره شد که اگر آنها را به کار بگیرید در بلندمدت شاهد پیشرفت رتبه‌تان در صفحه‌ی نتایج موتور جستجو خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی