🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

نحوه نمایش پادکست در نتایج گوگل

ممکن است پادکست شما محتوای عالی داشته باشد، اما اگر کسی موضوعی در ارتباط با محتوای صوتی شما را به صورت آنلاین تا سال گذشته جستجو می کرد، هیچوقت متوجه نمی شد که شما پادکستی در این باره دارید. گوگل در آپدیت سال ۲۰۱۹ خود شروع به ایندکس کردن پادکست ها کرد، اما بسیاری از پادکست کنندگان از آن زمان تا کنون از فرصت بوجود آمده برای بهینه سازی سئوی پادکست خود بهره نبرده اند. بیایید این موضوع را تغییر دهیم.

در این مقاله می خوانید

آیا می دانستید گوگل پادکست ها را هم ایندکس می کند؟ با ما همراه باشید تا با نحوه ی نمایش پادکست ها در نتایج گوگل آشنا شوید.

ممکن است پادکست شما محتوای عالی داشته باشد، اما اگر کسی موضوعی در ارتباط با محتوای صوتی شما را به صورت آنلاین تا سال گذشته جستجو می کرد، هیچوقت متوجه نمی شد که شما پادکستی در این باره دارید. گوگل در آپدیت سال ۲۰۱۹ خود شروع به ایندکس کردن پادکست ها کرد، اما بسیاری از پادکست کنندگان از آن زمان تا کنون از فرصت بوجود آمده برای بهینه سازی سئوی پادکست خود بهره نبرده اند. بیایید این موضوع را تغییر دهیم. در این مقاله می خواهیم در مورد چیزهایی که باید درباره سئوی پادکست ها و نحوه رتبه گرفتن برای پادکست ها بدانید را به شما بگوییم.

قبل از این که جلوتر برویم، به یاد داشته باشید که تمامی پیشنهادات و نکات گفته شده در این مقاله با فرض بر این است که پادکست شما از لحاظ کیفیت محتوا واقعاً خوب باشد. درست همانند دیگر مدل های غیرصوتی محتوا، جستجو کنندگان باید متوجه شوند که محتوای شما مرتبط است، در غیر این صورت از کنار شما رد می شوند. همچنین می‌توانید برای آشنایی با تمام حوزه های بازاریابی دیجیتال، مقاله دیجیتال مارکتینگ را مطالعه بفرمائید.

نمایش پادکست در نتایج گوگل

چگونه پادکست هایمان را در نتایج گوگل نمایان کنیم؟

۱ – عنوان و توضیحات پادکست موثر ایجاد کنید

درست مانند محتوای غیرصوتی، شما برای شروع کردن کار سئوی پادکست خود نیاز به انجام تحقیقات کیوورد دارید. دانستن این که گوش دهندگان احتمالی پادکست شما در جستجوی چه چیزی هستند، چطور آن را می نویسند و هر چند وقت یک بار این موضوع را جستجو می کنند امری حیاتی برای بقیه نکاتی است که در ادامه به شما خواهیم گفت. اگر می خواهید نام پادکست خود را انتخاب کنید، به فکر قرار دادن یک کیوورد اصلی در آن باشید. از همه مهم تر عنوان پادکست باید به گوش دهندگان احتمالی بگوید که پادکست شما در چه موردی است. همچنین این امر به گوگل نیز کمک می کند تا راحت تر به پادکست شما در صفحه نتایج رتبه بدهد. در دوره دیجیتال مارکتینگ بوسیله آموزش سئو رتبه وب سایتتان را بهبود می‌بخشید و در حوزه های دیگر بازاریابی دیجیتال مهارت کسب می‌نمائید.

عنوان و توضیحات پادکست

اگر شما عنوانی دارید که به وضوح به موضوع پادکست اشاره نمی کند، از یک زیرنویس توضیح دهنده به همراه یک کیوورد استفاده کنید. این متن شانس رتبه گرفتن پادکست را افزایش می دهد چرا که توضیحات حیاتی را به گوگل ارائه می دهد تا بتواند پادکست را بهتر ایندکس کند. Meta Description های پادکست ها نه تنها برای گوگل بلکه برای ظاهر شدن در نتایج جستجوهای پلتفرم های مخصوص پادکست مانند Spotify و Apple Podcast بسیار مهم هستند. از کیووردهای اصلی خود تنها یک بار در این توضیحات استفاده کنید. با جزئیات کامل مشخص کنید که پادکست شما در مورد چیست و برای چه کسانی تولید شده است.

در زمینه میزان طولانی بودن توضیحات، گوگل تقریباً چیزی میان ۱۵۵ تا ۱۶۰ کرکتر را نمایش می دهد، اما تنها به گوگل اکتفا نکنید. پلتفرم های پخش پادکست ها را نیز در نظر بگیرید. Dan Meisener هفت بار این موضوع را امتحان کرد تا ببیند چند کرکتر طول می کشد تا بازدیدکننده در نهایت مجبور به کلیک کردن بر روی گزینه بخصوصی شود تا بقیه توضیحات را ببیند. Apple Podcasts بیشترین تعداد کرکتر یعنی ۱۵۰ را دارد در حالی که Stitcher دارای کمترین تعداد کرکتر مجاز یعنی ۷۲ عدد است. پلتفرم های دیگر مانند Spotify، Pocket Casts، Castbox و Breaker در میان این دو جای دارند.

۲ – هر اپیزود را بر مبنای یک کیوورد تولید کنید

زمانی که عنوان و توضیحات شما بهینه سازی شدند، شما باید شروع به تحقیقات کیوورد خود به منظور برنامه ریزی قسمت های پادکست کنید. هر اپیزود را حول محور یک کیوورد هدفگیری شده بسازید. انجام این کار شانس اپیزود مذکور برای نمایش داده شدن در رتبه بندی ها را افزایش می دهد. هر چه موضوع تخصصی تر باشد نیز شانس این که جستجو کنندگان با نیت آموزش دیدن را به خود جذب کند بیشتر است.

هر اپیزود را حول محور یک کیوورد هدفگیری شده بسازید

کیوورد مخصوص اپیزود باید در عنوان و توضیحات اپیزود نیز نوشته شود. درست مانند توضیحات و عنوان پادکست، عنوان و توضیحات هر قسمت نیز باید بتواند به وضوح موضوعات پوشش داده شده در آن قسمت را مشخص کند، چرا که مستقیماً با نیت جستجوی کاربران مرتبط است.

3 – کیوورد را بگویید

درست مانند یوتیوب، گفتن کیوورد در طول پادکست به بهینه سازی محتوای آن کمک می کند. موتورهای جستجو به محتوای شما گوش می دهند تا تصمیم بگیرند که آیا برای یک موضوع جستجوی اختصاصی به اندازه کافی خوب است یا خیر. البته این بدین معنی نیست که تا جایی که می توانید در پادکست خود کیوورد مورد نظر را تکرار کنید، اما بهتر است از مترادف های دیگر کیوورد خود نیز استفاده کنید تا نتایج بهتری بدست بیاورید.

۴ – یک transcript منتشر کنید

گوگل مستندات نوشتاری را بسیار راحت تر از محتواهای صوتی اسکن می کند. اگرچه گوگل شروع به تفسیر اتوماتیک پادکست ها کرده است، هنوز هم بهتر است که یک transcript نیز منتشر کنید. شما می توانید فایل صوتی خود را وارد یکی از ابزارهای مبدل صدا مانند Wavve کنید، که همان طور که مشخص است، صدای فایل صوتی شما را به یک متن قابل پست کردن تبدیل می کند.

transcript
می توانید فایل صوتی خود را وارد یکی از ابزارهای مبدل صدا مانند Wavve کنید

سپس شما باید transcript خود را بر اساس سئوی پادکست که گفته شد، یعنی عنوان، توضیحات و … آپدیت کنید و همچنین موارد سئوی متن محور مانند زیرتیترها، لینک های داخلی، بک لینک ها و … را نیز وارد متن کنید. سپس رونوشت را در سایت خود منتشر کنید، این رونوشت به خودی خود می تواند یک پست بلاگ نیز محسوب شود و در نهایت رونوشت را در سرچ کنسول گوگل ثبت می کنید تا ایندکس شود.

۵ – Google Podcast را فراموش نکنید

گوگل اپلیکیشن پادکست مخصوص به خود را دارد. شما می توانید از Google Podcast Manager استفاده کنید تا مراحل مختلف این پلتفرم را ببینید. این کار به گوگل در برگرداندن Snippetهای صوتی از پادکست شما به صفحه نتایج کمک می کند. این پلتفرم همچنین می تواند به شما در نظارت بر رتبه پادکست خود برای بهینه سازی بیشتر محتوای آن کمک کند.

رتبه صوتی خود را در گوگل ببینید

بیش از نیمی از امریکایی هایی که از ۱۲ سال بیشتر سن دارند تا به حال به پادکست ها گوش داده اند. ۵۵ درصد در سال ۲۰۲۰ در برابر ۴۰ درصد در سال ۲۰۱۷. این رشد در گوش دادن به پادکست ها و داشتن ۸۵۰ هزار پادکست فعال در سال ۲۰۲۰، که در واقع رشدی ۷۰ درصدی از سال ۲۰۱۸ به بعد محسوب می شود، بدین معنیست که شما برای دیده شدن محتوای صوتی خود باید کارهای بیشتری انجام دهید. حال که الگوریتم جستجوی گوگل پادکست ها را نیز شناسایی می کند، زمان گذاشتن برای برنامه ریزی و انتشار پادکست شما و بهینه سازی آن برای رتبه موتورهای جستجو از همیشه مهم تر است.

جمع بندی

نمایش پادکست ها در نتایج گوگل موضوعی نسبتاْ جدید است با انتشار پادکست های جذاب و رعایت نکات سئو پادکست ها می توانید ترافیک خوبی را به صفحات سایت خود هدایت کنید. اگر شما نیز تجربه ای در این زمینه دلرید با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی