🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

کیفیت محتوا یا کیفیت بک لینک؟ کدامیک مهم تر است؟

امروز می خواهیم درباره دو مورد از این موارد که محتوا و بک لینک می باشد گفتگو کنیم؛ اینکه کدامیک تاثیر و اهمیت بالاتری دارد و تمرکز بر کدام گزینه منجر به دریافت ترافیک بیشتری خواهد شد.

در این مقاله می خوانید

کیفیت محتوا یا بک لینک

همواره بین سئوکارها درباره عوامل تاثیرگذار در بهینه سازی وبسایت بحث های متفاوتی وجود دارد. امروز می خواهیم درباره دو مورد از این موارد که محتوا و بک لینک می باشد گفتگو کنیم؛ اینکه کدامیک تاثیر و اهمیت بالاتری دارد و تمرکز بر کدام گزینه منجر به دریافت ترافیک بیشتری خواهد شد.

اگر بخواهیم در یک عبارت پاسخ این عبارت را بدهیم کیفیت محتوا را می توان مقدم بر کیفیت یا کمیت بک لینک ها دانست. احتمالاً دسته کثیری از افراد با این پاسخ مخالفت کنند،

اما اگر کلیت موضوع را مورد بررسی قرار دهید خواهید دید اگر هدف شما دریافت بک لینک های باکیفیت باشد در وهله نخست لازم است تجربه کاربری قوی را برای مخاطب وبسایت خود فراهم کنید که بخش قابل توجهی از این فرآیند را داشتن محتوا با کیفیت تشکیل می دهد.

اما اگر شما استراتژی مقابل را انتخاب کنید و تمرکز خود را بر دریافت صدها بک لینک قرار دهید، ترافیک حاصل از آن در صورتیکه محتوای وبسایت شما نیاز مخاطب را برطرف نکند بی کیفیت خواهد بود.

البته که بک لینک ها از آن جهت حائز اهمیت است که به وبسایت شما در ایجاد اعتماد و بالا بردن آتوریتی درقبال موتورهای جستجو کمک شایانی می کند. همچنین، بک لینک های با کیفیت باعث جذب مشتریان جدید، خوانندگان و سرنخ ها از طریق منابع مرتبط از جمله رسانه ها، مجلات و وبلاگ های تخصصی خواهد شد.

اما داشتن بک لینک های زیاد چه فایده ای دارد اگر تجربه کاربری وبسایت شما ضعیف و بانس ریت شما سیر صعودی داشته باشد؟

پس این دلیلی است که ثابت می کند کیفیت محتوا اهمیت بیشتری نسبت به بک لینک ها (فارغ از کیفیت آن) خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با سئو و دیگر شاخه های دیجیتال مارکتینگ این مقاله را بخوانید.

اما محتوا شامل چه مواردی می تواند باشد؟ محتوا را می توان به این چند دسته تقسیم بندی کرد:

  • مطلب: متن های صفحات، ساختاربندی کتگوری ها،
  • تصویر: در خود متن یا در پس زمینه
  • ویدیو
  • Layout صفحه
  • در بعضی موارد، محصول شما نیز نقش تعیین کننده ای در محتوا دارد.
کیفیت محتوا یا کیفیت بک لینک؟ کدامیک مهم تر است؟

البته همانطور که می دانیم سئو تمام ماجرا نیست و تنها یکی از راهکارها برای معرفی وبسایت شما به مخاطبین است. هرچند با کمک سئو می توان ترافیک هدفمندی جذب کرد و آگاهی از برند را افزایش داد، اما این کیفیت محتوا است که عواملی چون نرخ تبدیل، افیلیت و ترافیک ورودی از شبکه های اجتماعی را بهبود می بخشد.

کیفیت محتوا همچنین به شما کمک می کند رقبای خود را در ” دسته کلماتی که، داشتن بک لینک عامل اصلی در گرفتن رتبه در آنها نیست” کنار بزنید.
کسب و کارها و شرکت شما تحت هیچ شرایطی نباید تنها بر یک کانال، بطورمثال سئو، به منظور درآمدزایی اتکا کند.
استدلال دیگری که می توان در انتخاب بین محتوا و بک لینک مطرح کرد این است که بدون داشتن محتوای با کیفیت دلیلی برای دریافت بک لینک با کیفیت برای وبسایت شما وجود نخواهد داشت.

حتی اگر بک لینک هایی را در حالتیکه محتوای بی کیفیت دارید خریداری کنید خیلی سریع موتورهای جستجو از این فرآیند آگاه خواهند شد و ممکن است وبسایت شما بدلیل طی کردن روندی غیر طبیعی لینک سازی پنالتی شود.

برای دریافت بک لینک های با کیفیت لازم است در وبسایت خود محتوایی ارزشمند منتشر کنید تا وبسایت شما بعنوان مرجع شناخته شده و از دیگران لینک دریافت کند.
اما اگر صدها بک لینک تهیه کنید در صورتیکه محتوای بی کیفیتی دارید که در تولید آن دقت لازم را به عمل نیاورده اید در این حالت تلاش های شما بی نتیجه بوده و به برند خود آسیب های اجتناب ناپذیری خواهید زد.

در مقابل، اگر روی تولید محتوای خود کار کنید، تجربه کاربری خوبی برای مخاطب به ارمغان خواهید آورد تا برند شما در ذهن آنها ماندگار شود.
در مرحله بعد باید توجه کنید که دریافت ترافیک هیچ منفعتی ندارد مگر در شرایطی که بتوانیم آن را به سرنخ، فروش، فالور یا در کمترین حالت به پیج ویو تبدیل کنیم. بازدید های دارای بانس ریت بالا تنها فضای سرور شما را اشغال می کنند و همچنین حجم بیهوده ای از بودجه تبلیغاتی شما را (در صورتیکه از طریق تبلیغات وارد شوند) هدر خواهند داد.
افزون بر آن، رتبه گرفتن یک وبسایت دارای محتوای قوی فرآیندی آسانتر از رتبه گرفتن وبسایتی دارای بک لینک های فراوان است. در دوره دیجیتال مارکتینگ آکادمی دهبان علاوه بر آشنایی با سئو در دیگر شاخه های این حوزه نیز مهارت کسب می‌نمائید.

جمع بندی


پس از آنکه وبسایت شروع به قرارگرفتن در رتبه های نخست کرد، معمولا بک لینک هایی بطور طبیعی دریافت می کند و با دریافت نخستین لینک ها، فرآیند برای ادامه این مسیر تسهیل شده و می توان انتظار داشت لینک های با کیفیت تری از منابع معتبر همانند رسانه های خبری و… دریافت شود.بطور خلاصه، برای دریافت بک لینک های خوب لازم است تجربه کاربری محکمی برای مخاطب فراهم کنید و اگر قصد ساختن لینک های زیاد بدون پشتوانه محتوای قوی دارید، مطمئن باشید از آنجاییکه نیاز مخاطب را نمی توانید برطرف کنید ترافیک بیهوده ای بدست خواهید آورد.
در نتیجه، تولید محتوا با کیفیت را می توان مقدم بر لینک سازی دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی