🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (30 ابزار رایگان و پولی)

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای دیجیتال حیاتی محسوب می شوند و وسیله ای برای تجزیه و تحلیل اطلاعات کسب و کار به شمار می روند.امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به بخش مهمی از کسب و کار های آنلاین تبدیل شده اند و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات کاربر و به کار گیری استراتژی مناسب امری ضروری محسوب می شوند. اگر چه دیجیتال مارکتینگ ابزارهای بنیادی و اولیه ای مثل انواع ابزارهای سایت، ابزار ایمیل مارکتینگ، ابزار سئو و ... دارد تعداد بسیار زیادی ابزارهای تخصصی تر برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد در مقاله دیجیتال مارکتینگ زیر به معرفی انواع ابزارهای دیجیتال رایگان و پولی موجود می پردازیم که هر مارکتری باید آن ها را بشناسد.
30 ابزار دیجیتال مارکتینگ

در این مقاله می خوانید

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای دیجیتال حیاتی محسوب می شوند و وسیله ای برای تجزیه و تحلیل اطلاعات کسب و کار به شمار می روند.امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به بخش مهمی از کسب و کار های آنلاین تبدیل شده اند و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات کاربر و به کار گیری استراتژی مناسب امری ضروری محسوب می شوند. اگر چه دیجیتال مارکتینگ ابزارهای بنیادی و اولیه ای مثل انواع ابزارهای سایت، ابزار ایمیل مارکتینگ، ابزار سئو و … دارد تعداد بسیار زیادی ابزارهای تخصصی تر برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد در مقاله دیجیتال مارکتینگ زیر به معرفی انواع ابزارهای دیجیتال رایگان و پولی موجود می پردازیم که هر مارکتری باید آن ها را بشناسد.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

قبل از شروع هر گونه استفاده از ابزارهای دیجیتال باید معنی دیجیتال مارکتینگ را درک کرده باشید. به هر حال شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید ممکن است همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ را بدانید و یا بر عکس سوال کنید اصلا دیجیتال مارکتینگ چیست؟ به طور خلاصه دیجیتال مارکتینگ به هر گونه اقدام و تلاشی که آنلاین و به منظور بازاریابی محصول و خدمات انجام بگیرد گفته می شود.

حال باید گفت طی زمان ابزارهایی تخصصی به وجود آمدند که باعث شدند تجزیه و تحلیل اطلاعات آنلاین برای مارکتر ها ساده تر شود و استفاده از آن ها در جهت تلاش های بازاریابی صورت بگیرد. این ابزارها انواع مختلفی از ابزار ایمیل مارکتینگ گرفته تا ابزار تبلیغات آنلاین و ابزارهای آنالیز هستند که در ادامه به 30 مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

۳۰ ابزار کاربردی دیجیتال مارکتینگ

   1. Google Analytics

قیمت: رایگان

اگر به بحث دیجیتال مارکتینگ علاقمند باشید به احتمال زیاد نام گوگل آنالیتیکس را شنیده اید. ضروری ترین و اولیه ترین ابزاری که هر دیجیتال مارکتری باید روی وب سایتش نصب کرده باشد. گوگل آنالیتیکس یکی از ساده ترین و در عین حال کامل ترین ابزارهایی است که توسط آن می توانید ببینید چند بازدید کننده از سایت تان بازدید کرده اند، از چه طریقی سایت را پیدا کرده اند، چه صفحاتی را در وب سایت باز کرده اند، چه مدت زمانی در آن مانده اند و … هر اطلاعات دیگری که به آن نیاز دارید. در واقع گوگل آنالیتیکس مانند پیکره ی کمپین های بازاریابی می ماند و رایگان بودنش استفاده از آن را برای هر مارکتری ضروری می سازد.

  2. Keyword Planner

قیمت: رایگان

کیوورد پلنر گوگل یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای مدیریت کلمات کلیدی است. البته این ابزار به صورت خاص برای AdWords طراحی شده است اما غیر از آن یکی از بهترین ابزار های سئو به کار می رود و اهداف سئو را به خوبی پوشش می دهد. این ابزار، ترافیک مربوط به هر کلمه کلیدی را مشخص می کند و جملات مورد نظر را پیشنهاد می دهد و رقابتی ترین کلمه کلیدی را مشخص می کند. این کار باعث می شود به بهترین صورت کلمات کلیدی را بهینه کنید و رنک وب سایت را افزایش دهید.

  3. PromoRepublic

قیمت: رایگان

پرومو ریپابلیک یکی از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی و از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. این ابزار به شما اجازه می دهد تمام شبکه های اجتماعی تان را یکجا مدیریت کنید. از طریق اکانت پرومو ریپابلیک تان می توانید به تمام صفحات اجتماعی تان دسترسی داشته باشید. محتوا منتشر کنید و حتی ساعت انتشار محتوا به صورت اتوماتیک و دلخواه را تعیین کنید تا در تمام شبکه های اجتماعی تان سر ساعتی خاص منتشر شود.

پرومو ریپابلیک
PromoRepublic یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای مدیریت شبکه های اجتماعی است

هم چنین این ابزار بیش از 6000 قالب دارد که می توانید پست هایتان را بر اساس آن تنظیم کنید و از عکس ها و Gif های مختلفش استفاده کنید. علاوه بر این تمامی دیتایی که از شبکه های اجتماعی تان نیاز دارید مانند نرخ اینگیجمنت و میزان بازدید و… در قالب یک گزارش PDF برای شما آماده می شود.

  4. Peek

قیمت: رایگان

تست کاربری یکی از اقداماتی است که دارنده هر وب سایتی باید آن را انجام دهد و منظور از تست کاربری آن است که آنچه را که اعمال کرده اید بر روی وب سایتتان امتحان کنید و بفهمید در نگاه کاربر چگونه است و تجربه کاربری آن به چه صورت است. این کار باعث می شود باگ ها را تشخیص دهید.

خوشبختانه وب سایت Usertesting.com یک ابزار رایگان به نام Peek ارائه می دهد. پیک به عنوان ابزار تست سرعت وب سایت هم استفاده می شود و به راحتی می توانید تشخیص دهید وقتی کاربر وارد سایت شما می شود چه فضایی را تجربه می کند و آیا وب سایت خوب عمل می کند یا خیر.

  5. MailChimp

قیمت: رایگان

میل چیمپ یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که در سرتاسر دنیا بسیار محبوب است. این ابزار تا سقف 12000 ایمیل به 2000 کاربر را در طول ماه به صورت رایگان پوشش می دهد. به خصوص ایرانیان که امکان پرداخت های دلاری ندارند می توانند برای کمپین های ایمیل مارکتینگ خود از این ابزار رایگان استفاده کنند. میل چیمپ تعداد بسیار زیادی قالب ایمیل به شما ارائه می دهد و ایمیل هایی را که برای مشتریان فرستاده اید رهگیری می کند.

  6. SEMRush

قیمت: رایگان

SEMRush یک ابزار سئو به شمار می رود و توسط آن می توانید اقدامات سئو تان را آنالیز کنید. برای ورود به این ابزار کافی است URL وب سایت و نام و ایمیل تان را وارد کنید. این ابزار آنالیز سئو وب سایت تان را انجام می دهد و گزارش آن را مستقیم به ایمیل تان ارسال می کند.

این گزارش شامل کراول صفحه به همراه یک گزارش کلی از مشکلات و باگ ها مثل پیج ها و لینک های شکسته، ریدایرکت ها و صفحات مسدود شده به شما ارائه می دهد و در آخر هم یک امتیاز به عملکرد سایت تان اختصاص می دهد.

   7. BuzzSumo

قیمت: رایگان

طی یک مطالعه که سال قبل توسط موسسه کانتنت مارکتینگ انجام شد مشخص شد که 58درصد بیزینس های B2B هم به طور فزاینده ای در حال روی آوردن به تولید محتوا هستند. Buzzsumo یک ابزار دیجیتال مارکتینگ است که وب سایت ها و شبکه های اجتماعی را برای محتواهای خاص اسکن می کند و مشخص می کند هر محتوا چه میزان نرخ تعامل جذب کرده. این کار باعث می شود به موضوعات داغ و به روز دسترسی داشته باشید و بودجه تان را برای تولید محتوای تکراری و از مد افتاده صرف نکنید.

   8. Moz

قیمت: رایگان

ابزار MOZ
سمینارهای آنلاین MOZ بهترین روش آموزش برای دیجیتال مارکترها می باشد

ماز یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که هر گونه اقدامی را از سئو وب سایت گرفته تا کپی رایتینگ و ایمیل مارکتینگ پوشش می دهد. سمینارهای آنلاین ماز بهترین روش آموزش برای دیجیتال مارکترها هستند که از 45 دقیقه تا یک ساعت زمان دارند و موضوعاتی را می توانید در آن آموزش ببینید و در اقدامات دیجیتال مارکتینگ تان از آن ها استفاده کنید.

   9. LoopFuse

قیمت: رایگان

لوپ فیوز یکی از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که شما اجازه می دهد تا 500 ایمیل و 250 کاربر در ماه ارسال کنید و می توانید ساعت هایی خاص را برای فرستادن ایمیل تان انتخاب کنید و آن ها را مدیریت کنید. لوپ فیوز معمولا برای کسب و کارهای نوپایی که کمبود بودجه دارند و هم چنین بازار هدف کوچک دارند بسیار مناسب است.

   10. Hootsuite

قیمت: هم نسخه رایگان و هم پولی از 29 دلار در ماه به بالا

هوت سوت یکی دیگر از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به شما اجازه می دهد محتوایتان را در ان آماده کنید و طبق زمان دلخواه ارسال آن را اتوماتیک کنید و حتی طوری آن را تنظیم کنید که هفته ها بعد ارسال شود. استفاده از ابزار های شبکه های اجتماعی مانند هوت سوت باعث می شود در شبکه های اجتماعی فعال تر به نظر بیایید و هم چنین زمانتان را به خوبی مدیریت کنید.

  11. Tableau Public

قیمت: رایگان

این ابزار به شما امکان آن را می دهد که بدون استخدام یک گرافیک دیزاینر جدول ها و نمودار های دلخواهتان را برای وب سایت طراحی کنید. این ابزار به خصوص برای بیزینس هایی که بر روی تولید محتوا تمرکز دارند بسیار کمک کننده خواهد بود. بهر حال محتوایی که گرافیک های جذاب داشته باشد از شانس بالاتری برای جلب توجه مخاطب برخوردار است. از طرفی رایگان بودن این ابزار باعث محبوبیت بسیارش به خصوص در میان تولید کنندگان محتوا شده است.

   12. Sidekick

قیمت: رایگان

یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ sidekick است. این ابزار مانند یک ایمیل ترکر کار می کند. توسط ساید کیک می توانید ایمیل هایتان را پیگیری کنید و در کمپین های ایمیل مارکتینگ از آن استفاده کنید. مثلا می توانید متوجه شوید چه کسانی ایمیل هایتان را باز کرده اند، چه موقع آن را باز کرده اند و در چه موقعیت جغرافیایی بوده اند. این ابزار توسط add-on ایمیل خبر دلیوری ایمیل را به صورت نوتیفیکیشن به شما می دهد.

   13. Ahrefs

قیمت: از 99 تا 399 دلار در ماه

این ابزار یک ابزار سئو جامع به شمار می رود که به شما کمک می کند ترافیک وب سایتتان را افزایش دهید. در این ابزار در حدود 150 میلیون کلمه کلیدی انگلیسی در آمریکا وجود دارد و برای حدود 150 کشور دیگر نیز به زبان های مختلف کلمات کلیدی مناسب را ارائه می دهد. Ahrefs برای تجزیه و تحلیل اقدامات رقابتی یک ابزار عالی به شمار می رود و به شما اجازه می دهد رقبایتان را شناسایی کنید، ضعف محتوایتان را بررسی کنید. توسط این ابزار حتی می توانید ترافیکی که وارد وب سایت رقبایتان می شود رصد کنید.

   14. Proof

قیمت: بسته به ترافیک وب سایت / از 24 دلار در ماه به بالا

یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، پروف به سرویس CRM یا وب سایت شما متصل می شود و نرخ تبدیل را افزایش می دهد. مثلا تعداد بازدید کنندگانی که در حال حاضر مشغول بازدید از سایت تان هستند را مشخص می کند. نصب این ابزار بسیار آسان است فقط کافی است پیکسل های آن را در سایت تان کپی پیست کنید. توسط این ابزار می توانید بازدید کننده ها را شناسایی کنید و کلیه اقداماتشان در سایت را زیر نظر بگیرید و در نتیجه قسمت هایی از سایت را که محبوب تر است مشخص کنید و آن را بهینه سازی کنید.

    15- Survey Anyplace

قیمت: یک نسخه رایگان محدود و بعد از آن تا 42 دلار در ماه

این ابزار به شما کمک می کند انواع پرسشنامه ها را برای مشتریان خود آماده کنید و یا حتی پرسشنامه هایی کاملا شخصی سازی شده با پرسش های خاص خودتان تهیه کنید و عکس های مورد نظرتان را به آن اضافه کنید. پرسشنامه های این ابزار به خوبی طراحی شده اند و با هر نوع سیستم عامل و روی موبایل به خوبی نمایش داده می شوند و تجربه کاربری راحتی را ارائه می کنند.

   16. Yoast

قیمت: افزونه یواست برای وردپرس رایگان است اما پرمیوم آن پولی است و بسته به تعداد سایت هایی که می خواهید مانیتور کنید قیمتش تفاوت دارد.

ابزار یواست سئو یکی از محبوب ترین افزونه هایی است که بسیاری از مارکترها از آن استفاده می کنند. این افزونه یک ابزار عالی است که با آن می توانید محتوای خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید و به سئو وب سایت کمک شایانی می کند. به وسیله یواست می توانید کلمات کلیدی تان را برای افزایش رنک وب سایت مدیریت کنید و یا لینک های داخلی و URL محتواها را تنظیم کنید. این افزونه هر دو هفته یک بار بر اساس الگوریتم های گوگل آپدیت می شود و بنابراین داشتن این افزونه برای اقدامات سئو و به روز بودن تلاش هایتان بسیار ضروری است.

   17- Slack

قیمت: رایگان برای استارت آپ های نوپا و برای بیزینس های بزرگتر پولی است

اسلک یکی از ابزارهای ارتباطی محبوب در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. توسط این ابزار می توانید کانال های ارتباطی در فضای دیجیتال با همکارانتان ایجاد کنید و یا اطلاعات خاصی را با آن ها به اشتراک بگذارید.

البته این فضا مختص به دیجیتال مارکتینگ است. مثلا از طریق این ابزار می توانید به ازای هر خریدی که مشتری انجام می دهد به تمامی اعضای تیم نوتیفیکشن بفرستید و یا گزارش هر گونه آنالیزی را به تمام اعضا ارسال کنید.

   18- Trello

قیمت: برای کسب و کارهای کوچک رایگان و برای بیزینس های بزرگ تا 20 دلار در ماه

یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، Trello را می توان جزو ابزارهای مدیریت محتوا به حساب آورد. بسیاری از سازمان های بزرگ از این ابزار برای برنامه ریزی انتشار محتوا استفاده می کنند. مثلا کدام مقاله در وب سایت سر چه ساعتی و چه روزی منتشر شود. خوبی این ابزار رایگان بودن آن برای کسب و کارهای کوچکی است که بودجه کافی در اختیار ندارند. در این ابزار می توانید کارت های برنامه ریزی بسازید و بر اساس آن چک لیستتان را انجام دهید.

   19-Canva Business

قیمت: برای استارت آپ ها رایگان و برای بیزینس های بزرگ از 13 دلار در ماه

کانوا یک ابزار بصری دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود. توسط این ابزار می توانید تصاویر و آیکون ها و شکل های متفاوت در قالب های متفاوت بسازید و حتی لوگوی برندتان را در آن طراحی کنید.

به عنوان مثال می توانید برای ارائه پاورپوینت دیجیتال مارکتینگ خود توسط این ابزار نمودار ها و جداول مختلف تهیه کنید و در جلسه های کاری تان از آن استفاده کنید. در کل کانوا به عنوان یک دیزاینر همیشه در اختیار شماست و نیاز های بصری تان را به صورت حرفه ای برطرف می کند.

   20- Google Ads

قیمت: پرداخت بر اساس هر کلیک

سراغ یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می رویم. البته که اگر قرار بود لیست را بر اساس مهم ترین ها بنویسیم گوگل ادوردز به بالای لیست راه پیدا می کرد. اما در این مقاله ترتیبی برای اهمیت ابزارها نیست. بدون شک گوگل ادوردز یکی از برترین ابزارهای دنیای دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود.

گوگل ادز ابزار تبلیغات آنلاین است که هزینه اش به ازای هر کلیکی که از سوی کاربر صورت می گیرد محاسبه می شود. این ابزار یکی از بهترین ابزارهایی است که می توانید محصول یا سرویس تان را اول صفحه سرچ گوگل ارائه دهید. سئو وب سایت به طرز حیاتی به گوگل ادوردز وابسته است.

  21- Asana

قیمت: 20 دلار در ماه

آسانا هم یک ابزار ارتباطی مانند Slack است که جریان کار را به صورت دیجیتال در میان اعضای تیم پیگیری می کند. این ابزار کارهای مختلفی انجام می دهد از جمله:

  • ضبط و پیگیری پروژه های آنلاین
  • پیگیری ددلاین ها و اولویت برنامه ها
  • اختصاص مسئولیت های مختلف به اعضای تیم
  • گزارش از پروژه های آنلاین

این ابزار کمک می کند که تمام اعضای تیم تان را رصد کنید و اهداف دیجیتال مارکتینگ تان را پیگیری کنید.

   22- MeetEdgar

قیمت: 49 دلار در ماه

MeetEdgar یکی از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی و از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که می توانید در آن محتوایتان را در دسته بندی های مختلف قرار دهید و مشخص کنید دقیقا کدام محتوا در کدام دسته بندی در چه زمانی به صورت اتوماتیک منتشر شود. از این ابزار برای انجام تست A/B هم استفاده می شود تا بهترین محتوا مشخص شود. میت ادگار با شبکه های اجتماعی مثل لینکدین، توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام سازگاری دارد.

   23- Buffer

قیمت: رایگان به صورت محدود و بعد از آن تا 199 دلار در ماه

بافر تقریبا مانند ابزار قبل کار می کند و در حیطه سوشال مدیا فعال است. اما تفاوتش این است که آنالیز هر پست در شبکه اجتماعی را نیز انجام می دهد و نرخ اینگیجمنت را مشخص می کند. این ابزار محیط کاربری ساده ای دارد و در عین حال بسیار کاربردی است و برای کاربران حرفه ای تر ویژگی های تخصصی بیشتری ارائه داده است.

   24- Hubspot

قیمت: برای کسب و کارهای نوپا رایگان و برای بیزینس های بزرگ تا 3200 دلار در ماه

هاب اسپات یکی از بزرگترین وب سایت هایی است که بر پایه تولید محتوا ساخته شد و بعد از آن ابزارهای کاربردی و متنوعی در حوزه دیجیتال مارکتینگ ارائه داد. با ابزار دیجیتال مارکتینگ هاب اسپات می توانید نرم افزارهای چت زنده را به راحتی برای وب سایت تان نصب کنید و یا میزان بازدید کنندگان سایت را آنالیز کنید. حتی با این ابزار می توانید محتوای وب سایت و شبکه های اجتماعی را مدیریت کنید. در کل این ابزار کامل و جامع است اما قیمت بالایی نیز برای آن باید بپردازید.

  25- Google trends

قیمت: رایگان

یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ گوگل ترندز است. توسط این ابزار می توانید از ترند های اخیر در هر صنعتی با خبر شوید و کلمات کلیدی تان را بر آن اساس بچینید. استفاده از این ابزار بسیار آسان است فقط کافی است در قسمت سرچ آن نام صنعت، حوزه مورد نظر یا کلمه کلیدی را بنویسید و enter را بزنید. این ابزار دیتاهای مختلف را نیز باهم مقایسه می کند و دید روشن تری برای انتخاب کلمات کلیدی و موضوعات روز به شما می دهد.

  26. AppAnnie

قیمت: رایگان

یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ AppAnnie است. اگر توسعه دهنده اپلیکیشن هستید یا خودتان یک اپلیکیشن دارید به راحتی توسط این ابزار می توانید موقعیت اپلیکیشن تان را در میان اپ های دیگر مشخص کنید و امتیاز رقبایتان را در آن ببینید. جالب ترین ویژگی این ابزار App Search Optimization است که رنک اپ شما را در اپ استور و گوگل پلی بر اساس کلمات کلیدی خاص نشان می دهد.

  27-Serpstat

قیمت: رایگان به همراه امکان ارتقا به نسخه پولی تا 2500 دلار در ماه

یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ Serpstat است. این ابزار یکی از ابزارهای خوب برای مدیریت کلمات کلیدی است که تقریبا کارکردی مشابه Ahrefs دارد. Serpstat غالبا برای مقایسه اطلاعات به کار می رود و اطلاعاتی که برای کشور های مختلف ارائه می دهد از بقیه ابزار ها دقیق تر است. هم چنین با این ابزار می توانید کلمات کلیدی و بک لینک هایی که رقبا استفاده می کنند دنبال کنید. کار کردن با این ابزار تقریبا آسان است. نسخه پولی این ابزار به دو شکل است: برای استفاده شخصی و برای استفاده بیزینسی. که قیمت استفاده شخصی آن ماهانه از 19 تا 299 دلار متغیر است و نسخه بیزینس آن از 499 تا 2500 دلار تغییر می کند.

  28- SimilarWeb

قیمت: از 199 تا 799 دلار درماه

یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ similarweb است. اگر فعالیت های وب سایت خاصی را می خواهید تحت نظر بگیرید سیمیلار وب به کمک شما می آید. این ابزار یکی از بهترین ابزارهای سایت به شمار می آید. Similarweb میزان تخمینی از ترافیک وب سایت مورد نظر را به شما ارائه می دهد و مشخص می کند این ترافیک از چه منبعی است و از کدام کشور است. هم چنین با این ابزار می توانید کلمات کلیدی که وب سایت مورد نظر استفاده کرده و رنک آن را تحت تاثیر قرار داده مشاهده کنید.

  29- Manychat

قیمت: رایگان/ قابل ارتقا به نسخه پرمیوم 10 دلار در ماه

یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ Manychat است. Manychat یکی از ابزارهای ساخت Bot است که رایگان بودن و استفاده آسانش آن را محبوب کرده است. با این ابزار به راحتی می توانید برای فروش و مارکتینگ یا خدمت رسانی به مشتریان تان Bot بسازید و تمام فعالیت ها را اتوماسیون کنید.

  30- Google Data Studio

قیمت: رایگان

مواقعی هست که یک سری دیتا را جمع آوری کرده اید و می خواهید آن را در قالب گزارش تهیه کنید اما سر درگم می شوید. بهترین راه استفاده از گوگل دیتا استودیو است. این ابزار داده های خام شما را می گیرد و آن را به اطلاعات معنی دار تبدیل می کند و به صورت یک گزارش شامل نمودار و جداول مختلف به شما تحویل می دهد تا در جلسات تان به راحتی از ان استفاده کنید.

جمع بندی

ابزارهای بسیاری در مقاله بالا ذکر شد اما این به آن معنی نیست که هر دیجیتال مارکتری باید از تمام این ابزارها استفاده کند. بلکه تمرکز هر کدام از این ابزارها معمولا بر حیطه خاصی است و با توجه به نیازتان می توانید از آن ها استفاده کنید. مثلا اگر کمپین ایمیل مارکتینگی را راه انداخته اید بهتر است به ابزارهای بالا نگاهی بیندازید و آنکه تمرکزش برای اتوماسیون ایمیل است را انتخاب کنید. گرچه ابزارهایی مانند Adwords و Google analytics و … که ابزارهای کلی تر و شناخته شده ای هستند برای هر کسب و کار آنلاینی یک باید محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره مدیریت دیجیتال مارکتینگ

تخصصی ترین دوره دیجیتال مارکتینگ

  • اصول دیجیتال مارکتینگ 
  • طراحی سایت 
  • بازاریابی محتوایی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل تگ منیجر
  • گوگل ادز
  • سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی