🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

راهنمای جامع طراحی ایمیل در کوتاه ترین زمان

طراحی ایمیل زیبا و حرفه ای، بازدهی کمپین های ایمیلی شما را افزایش داده و به شدت نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد. در سال 2018 میلادی، بیش از 3.7 میلیارد کاربر ایمیل در دنیا وجود داشت. طبق تحقیقات انجام شده، تا سال 2022 انتظار می رود که این عدد به بیش از 4.3 میلیارد ایمیل برسد.
اهنمای جامع طراحی ایمیل

در این مقاله می خوانید

طراحی ایمیل زیبا و حرفه ای، بازدهی کمپین های ایمیلی شما را افزایش داده و به شدت نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد. در سال 2018 میلادی، بیش از 3.7 میلیارد کاربر ایمیل در دنیا وجود داشت. طبق تحقیقات انجام شده، تا سال 2022 انتظار می رود که این عدد به بیش از 4.3 میلیارد ایمیل برسد.

در میان این حجم از کاربر، به طور یقین گروه بزرگی از آنها مخاطبان هدف شما را تشکیل می دهند،‌ مردمی که شما از طریق ایمیل می توانید آنها را از برند، محصولات و خدمات خود آگاه کنید.

برای اطمینان از این که ایمیل هایی که برای این کار به مخاطبان هدفتان ارسال می کنید جذابیت لازم برای جلب توجه آنها را دارند، شما باید طراحی ایمیل را جدی بگیرید.

طراحی ایمیل چیست؟

طراحی ایمیل به پروسه استراتژیک طراحی و ساخت ایمیلی گفته می شود که مخاطبان هدف شما بخصوص مشتری های کنونی و دنبال کننده هایتان را درگیر کند، اطلاق می شود. طراحی باید گیرا و متناسب با برند شما باشد، تا علاوه بر جلب توجه مخاطبان، آنها بدانند که این ایمیل را از سوی کمپانی شما دریافت کرده اند.

چرا طراحی ایمیل مهم است؟

به طور میانگین هر دریافت کننده ایمیل فقط و فقط 1.1 ثانیه برای بررسی هر ایمیل وقت می گذراند و تصمیم می گیرد که برروی صفحه بماند یا ایمیل را ببندد. به همین دلیل است که طراحی ایمیلی که سازمان یافته، گیرا، مبتنی بر برند و با ارزش باشد برای فعالیت های بازاریابی شما حیاتی است. این تنها راهی است که می توانید ایمیل های موثر برای مخاطبانتان ارسال کنید و آن ها را مجاب به خواندن و ایجاد تعامل با محتوای ایمیلی خود کنید.

تا به اینجا با اهمیت طراحی ایمیل تا حدودی آشنا شده اید، شاید با خودتان بگویید ” خیلی خوبه، اما حالا چطور می توان ایمیلی ساخت که مخاطبان هدف را جذب کند و توجه آنها را به ایمیل های ما جلب شده نگه دارد؟ “

برای شروع، این 12 تمرین طراحی ایمیل زیر را همیشه به خاطر داشته باشید:

  • همیشه سعی کنید تیتر (سابجکت) جذابی داشته باشید.
  • مقدمه ای بنویسید که توجه ها را به سمت خود معطوف کند.
  • مختصر و مفید صحبت کنید.
  • ایمیل های خود را مبتنی بر برند تولید کنید.
  • از طراحی های زیبا در ایمیلتان استفاده کنید تا تجربه کاربری ایمیل های خود را بالا ببرید.
  • تمامی ایمیل ها را شخصی سازی کنید.
  • از طراحی های منحصر به فرد بصری در تولید محتوای ایمیلی استفاده کنید.
  • از استفاده کردن از اموجی ها ترس نداشته باشید.
  • از طراحی های واکنش برانگیز استفاده کنید.
  • ایمیل های خود را با کال تو اکشن بهینه سازی کنید.
  • همیشه گزینه لغو اشتراک را برای مخاطبان خود قرار دهید.
  • از آزمون و خطا برای سنجش طراحی ایمیل هایتان استفاده کنید.
طراحی ایمیل
تمامی ایمیل ها را شخصی سازی کنید

در نظر گرفتن تمامی این تمرین ها هنگام طراحی ایمیل می تواند کمک بسیاری به شما بکند، اما شاید با خواندن بعضی از آنها دچار ابهاماتی شده باشید، نگران نباشید! بیایید با هم نگاه مفصل تری به هر کدام از این موارد بیاندازیم.

همیشه سعی کنید تیتر جذابی داشته باشید

سابجکت لاین یا همان تیتر اولین چیزی است که مخاطبان شما هنگام دریافت ایمیل از سوی شما به آن نگاه می کنند. تیتر بیانیه ایست که در همان ابتدا می تواند مخاطبان شما را تحریک به توجه به ایمیل شما کند. این متن باید به نحوی باشد که توجه آنها را جلب کند تا ایمیل را باز کنند و بقیه مطلب را بخوانند.

تیتر شما باید بتواند 3 فاکتور را پوشش دهد:

  1. باید بتواند با کمترین میزان حروف بیشتری میزان توجه را در بین مخاطبان شما ایجاد نماید.
  2. باید بتواند نوعی ارزش یا اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار دهند تا آن ها مجاب شوند ایمیل را بخوانند.
  3. خلاصه ای باشد از کل موضوعی که ایمیل قرار است در مورد آن باشد.

تیتر ایمیل یا سابجت لاین

سابجت لاین یا تیتر ایمیل در سیستم شما به این شکل نشان داده خواهد شد:

  • مقدمه ای بنویسید که توجهات را به خود جلب کند

مقدمه ی ایمیل همانطور که از نامش پیداست مقدمه ای است برای موضوعی که در ایمیل در مورد آن صحبت می کنید. این دومین چیزی است که مخاطبان هنگام دریافت ایمیل شما به آن نگاهی می اندازند. بجای این که جمله اول ایمیل خود را در این بخش کپی کنید، سعی کنید متنی بنویسید که مخاطبان با دیدن آن بدانند که در صورت باز کردن ایمیل با چه موضوعی مواجه خواهند شد.

مقدمه ایمیل در سیستم شما به شکل زیر خواهد بود:

داشتن تیتر ایمیل در طراحی ایمیل
  • مختصر و مفید باشید

یادتان هست که چند پاراگراف بالاتر گفتیم که شما فقط و فقط 1.1 ثانیه وقت دارید تا مخاطبان را به سمت خود جذب کنید؟ دقیقاً به همین علت است که شما باید مختصر و مفید صحبت کنید و یک راست به سمت اصل مطلب بروید. بگذارید از این دید به این موضوع نگاه کنیم؛ چند بار در روز برای شما اتفاق می افتد که ایمیلی را در اینباکس خود می بینید و با خودتان می گویید که بهتر است 5-10 دقیقه بعدی را صرف بررسی دقیق این ایمیل کنید؟! اگر شما هم مثل ما و تقریباً تمام مردم هستید، جوابتان “هرگز” خواهد بود!

بدون این که وارد حاشیه شوید، اطلاعاتی که مخاطبان هدف شما می خواهند و به آن نیاز دارند را به آنها بدهید. این کار به مخاطبان شما می فهماند که شما برای زمان آنها ارزش قائلید و به شما کمک می کند تا میزان ریتنشن ایمیل های خود را بالا ببرید.

  • ایمیل های مبتنی بر برند تولید کنید

هنگامی که مخاطبان شما ایمیلی از شما دریافت می کنند و آن را باز می کنند، باید بدانند که این ایمیل توسط کمپانی شما ارسال شده است، به این معنی که ایمیل شما باید انقدر برندسازی شده باشد که مخاطبان بدون این که به فرستنده ایمیل نگاه کنند بدانند این ایمیل از جانب شما بوده است.

برای این که ایمیل های تان مبتنی بر برند باشند، از تاکتیک های زیر استفاده کنید:

  • صدای برندتان را در ایمیل ها طوری ایجاد کنید تا از طریق آن بتوانید از دیگر کانال ها برندسازی و بازاریابی تان صحبت کنید ( مانند وبسایت و شبکه های مجازی )
  • از همان رنگ ها و فونت هایی استفاده کنید که در دیگر کانال های بازاریابی و برندسازی خود استفاده می کنید.
  • در ایمیل هایتان از لوگو، لینک به وبسایت، لینک به اکانت های شبکه های اجتماعی و کال تو اکشن هایی که به محصولات و خدمات شما مرتبط هستند استفاده کنید. این کار یکی از بهترین راه های افزایش آگاهی برند و افزایش نرخ تبدیل است.
  • تجربه کاربری ایمیل های خود را افزایش دهید

هیچ کس ایمیل شلخته و سازمان نیافته را دوست ندارد. در این صورت ایمیل شما بیشتر حس اتلاف وقت را به مخاطبان القا می کند، و در این صورت احتمال نادیده گرفتن آن بیشتر می شود. در طرف مقابل، سعی کنید طراحی ایمیل های خود را مبتنی بر تجربه کاربری انجام دهید؛ به این معنی که فضاهای خالی و محتوای نوشتاری و بصری را به صورتی سازمان یافته در ایمیل قرار دهید به طوری که استفاده از آن برای کاربران ساده و لذت بخش باشد.

داشتن طراحی زیبا برای ایمیل مارکتینگ
از طراحی های زیبا در ایمیل تان استفاده کنید تا تجربه کاربری ایمیل های خود را بالا ببرید

این کار علاوه بر جلب توجه، باعث می شود که مخاطب شما به شما اعتماد بیشتری داشته باشد و حرفه ای بودن شما در ذهنش ثبت شود. همین طور در این صورت مخاطبان متقاعد می شوند که اطلاعاتی که لازم دارند در ایمیل شما وجود دارد و به راحتی می توانند با تعامل با محتوای ایمیلی شما نیازهایشان را برطرف کنند.

  • تمامی ایمیل ها را شخصی سازی کنید

هنگامی که شما ایمیلی را بر اساس نام مخاطب گیرنده شخصی سازی می کنید، ایمیل شما حس حرفه ای بودن و شخصی بودن بیشتری را به مخاطب می دهد. این کار به شما کمک می کند تا رابطه ناگسستنی میان بیزینس خود و گیرنده ها بنا کنید. علاوه بر این، این کار به شما کمک می کند تا برند خود را انسان سازی کنید و در عین حال میزان ریتنشن ایمیل های خود را بالا ببرید.

  • از محتوای بصری منحصر به فرد استفاده کنید

اگر گیرنده ها و مشترکین شما ایمیلی از شما دریافت کنند، آن را باز کنند و تنها محتوای نوشتاری ببینند، نگه داشتن توجه آنها برای خواندن مطلب تا انتها کار سخت و تقریباً غیرممکنی است. سعی کنید از عکس ها، ویدئوها، جیف ها و انیمیشن ها برای از بین بردن سنگینی متن نوشتاری استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا برندتان را بیشتر به مخاطبان نشان دهید.

  • از استفاده از اموجی ها نترسید

در نگاه اول شاید اموجی ها به عنوان یک افزودنی غیرلازم و غیرحرفه ای به نظر بیایند، شاید این تصور منطقی هم باشد، اما درست نیست. در واقع هنگامی که شما از اموجی ها در تیتر ایمیل و یا خود ایمیل استفاده می کنید، طبق بررسی های انجام شده می توانید نرخ تبدیل کلیک خود را بالا ببرید. به یاد داشته باشید که هر زمان که خواستید از اموجی ها برای بازاریابی استفاده کنید، به صورت کامل بر معنی و مفهوم اموجی های استفاده شده تسلط داشته باشید.

  • از طراحی های واکنش برانگیز responsive استفاده کنید
طراحی های واکنش برانگیز responsive برای طراحی ایمیل
طراحی واکنش برانگیز به این معناست که ایمیل شما در هر دستگاه و پلتفرمی باز شود

طراحی واکنش برانگیز به این معناست که ایمیل شما در هر دستگاه و پلتفرمی باز شود، با سایز صفحه آن هماهنگ می شود، حال این دستگاه می تواند کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و یا موبایل باشد. مخاطبان شما باید بتوانند ایمیل های شما را در هر دستگاهی که استفاده می کنند به راحتی مطالعه کنند. این کار به بهبود تجربه کاربری مخاطبان و افزایش ریتنشن ایمیل ها کمک می کند.

  • ایمیل های خود را با کال تو اکشن (فراخوان عمل) بهینه کنید

call to Action ها با هدف تبدیل گیرنده های ایمیل شما استفاده می شوند؛ آنها ممکن است از گیرنده ها بخواهند تا اکانت های شما در شبکه های اجتماعی را دنبال کنند، به وب سایت شما سر بزنند یا به مشتری تبدیل شوند. کال تو اکشن (CTA) ها باید واضح باشند و به مخاطب بفهمانند که چرا باید برروی آن ها کلیک کند.

  • گزینه لغو اشتراک را اضافه کنید

بازاریابی ایمیل تا زمانی که محتوای مرتبط با مخاطبان هدفتان را برای آن ها ارسال کنید یکی از موثرترین کانال های بازاریابی است. یکی از حقایق انکارناپذیر ایمیل مارکتینگ این است که مخاطبان شما در طول زمان تغییر می کنند، به همان صورتی که در طول زمان و وابسته به میزان رشد و تغییر اهداف بیزینس شما نیز تغییر می کند، و این موضوع باعث می شود که در مقاطعی از زمان محتوای شما دیگر آنقدر به مخاطبان مرتبط نباشد.

طراحی ایمیل

بنابراین، همیشه سعی کنید برای مخاطبان راهی را پیش رو بگذارید که با دیدن یک پیام خوب و با خاطره ای خوب اشتراک شما را لغو کند تا به خوبی در ذهن آنها بمانید، چرا که هیچکس نمی داند، شاید زمانی در آینده آنها دوباره به محصولات و سرویس ها و محتوای شما نیاز پیدا کنند. برای این که مطمئن شوید مخاطبان شما با خاطره ای خوب شما را ترک می کنند، همیشه از گزینه ی لغو اشتراک استفاده کنید.

  • از آزمون و خطا برای سنجش طراحی ها بهره بگیرید

مشابه با دیگر فعالیت های بازاریابی، طراحی ایمیل نیز پروسه ای چندباره است. ممکن است شما متوجه شوید که در این پروسه باید تغییرات و آپدیت هایی انجام دهید تا طراحی ایمیل شما کارایی بیشتری داشته باشد. این تغییرات می تواند تغییر کال تو اکشن ها، رنگ و فونت و غیره باشند. بنابراین همیشه چندین طرح و راه داشته باشید و از آزمون و خطا کردن آن ها ترسی نداشته باشید و ببینید کدام یک از راه ها می تواند تعداد بیشتری گیرنده را جذب و نرخ تبدیل شما را بالاتر ببرد.

تست A/B برای طراحی ایمیل
از تست A/B برای تشخیص اثربخشی بهترین طراحی ایمیل استفاده کنید

یکی از بهترین راه های استفاده از تمامی این 12 مورد بالا این است که از نرم افزارهای طراحی ایمیل بهره بگیرید. بسیاری از این فاکتورهای ذکر شده هنگام طراحی ایمیل به صورت طبیعی به ذهن شما خطور خواهد کرد بدون این که لازم باشد مدام به این لیست سر بزنید. بیایید با هم نگاهی به چند نرم افزار طراحی ایمیل و ویژگی های هر کدام بیاندازیم. لیستی که در پایین خواهید دید شامل نرم افزارهای طراحی ایمیلی است که هر کدام با توجه به فعالیت های بازاریابی شما و طراحی وبسایتتان قابلیت ها و ویژگی هایی را در اختیار شما قرار می دهند و می توانید با بررسی آن ها بهترین نرم افزار را مطابق با میل تان انتخاب کنید.

نرم افزارهای طراحی ایمیل

  • HubSpot Email Design Software

نرم افزار طراحی ایمیل هاب اسپات به شما این امکان را می دهد تا ایمیل های خود را بسازید، طراحی کنید، شخصی سازی و بهینه کنید. شما به هیچ دانشی در زمینه فناوری اطلاعات و کدنویسی نیازی ندارید و به سادگی می توانید ایمیل هایی را طراحی کنید تا در تمامی دستگاه ها به خوبی نمایش داده شوند. این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که از چندین طرح استفاده کنید تا پس از آزمون و خطا بدانید که کدام طراحی بهترین طراحی برای شما و مخاطبان شماست.

  • BEEPro Email Design Software

به عنوان کاربر نرم افزار طراحی ایمیل بی پرو، شما می توانید در کمتر از چند دقیقه ایمیل های واکنش برانگیز بسازید. داشتن ابزارهای سریع و مفید برای طراحی به شما این امکان را می دهد که طراحی پس زمینه قدرتمند و در راستای محتوا داشته باشید. همچنین با استفاده از این نرم افزار شما می توانید چندین قالب ایمیل را طراحی و ذخیره کنید تا برای تعدادی از مخاطبان ثابت خود همیشه مشخص باشید.

  • MailChimp Email Design Software

با داشتن بیش از 100 قالب ایمیل آماده، میل چیمپ به شما این امکان را می دهد تا ایمیل های تان را شخصی سازی کنید. اگر شما دارای تجربه کدنویسی هستید و می خواهید که طراحی های ایمیلی تان را وارد دنیای جدیدی کنید، میل چیمپ به شما این امکان را می دهد که طراحی های خود را کدنویسی کنید.

  • Stripo.email Email Design Software

نرم افزار طراحی ایمیل استریپو به سادگی به شما این امکان را می دهد که قالب های ایمیل را بدون نیاز به داشتن اطلاعات در مورد اچ تی ام ال بسازید. تمامی قالب های آنها واکنش برانگیز است و مخاطبان می توانند آنها را در هر دیوایسی به راحتی مشاهده نمایند. علاوه بر این شما می توانید نرم افزار را با خدمات دهنده سرویس ایمیلتان سینک کنید تا تمامی اطلاعات ایمیل شما برروی نرم افزار قابل مشاهده باشند.

  • Chamaeilon Email Design Software

نرم افزار طراحی ایمیل کامالون به شما این امکان را می دهد تا تمامی تیم خود را برای ساخت و نظر دادن برروی طرح های ساخته شده دعوت کنید. این نرم افزار به شما اطمینان می دهد که تمامی طرح ها واکنش برانگیز بوده و شما بیش از 100 قالب از پیش طراحی شده نیز برای شروع خواهید داشت.

حالا که شما در مورد اهمیت طراحی ایمیل، 12 تمرین برای طراحی ایمیل ها بهتر و نرم افزارهای مخصوص طراحی ایمیل دانستید، وقتش رسیده که چند مثال از ایمیل های طراحی شده حرفه ای را به شما نشان دهیم تا بتوانید از آنها الهام بگیرید.

  • طراحی ایمیل جوایز استارباکس
طراحی ایمیل

مشتریان و اعضا استارباکس – کسانی که در واقع تبدیل به مشتری شده اند و برای گرفتن اطلاعات و جوایز مربوط به کمپانی استارباکس اشتراک گرفته اند – ممکن است این ایمیل یا ایمیلی شبیه به این را در اینباکس خود دیده باشند:

این ایمیل شامل تمامی متریال های بازاریابی و برندینگ استارباکس است. همانطور که می بینید در این ایمیل فضای سفید زیادی وجود دارد که به خوبی با محتوای متنی و محتوای بصری جذابی که از عکس محصولات خود کمپانی ساخته شده است، ترکیب شده است. این ایمیل شامل یک کال تو اکشن است که مردم را دعوت می کند تا جایزه شان را دریافت کنند، یک لینک برای بالا بردن ترافیک وب سایت و یک گزینه لغو اشتراک برای کسانی که علاقه ای به دیدن ایمیل های استارباکس ندارند نیز وجود دارد.

  • طراحی ایمیل وایتال پروتئین

ایمیل های وایتال پروتئین برای اعضا و همچنین تمام کسانی که از سایتشان بازدید کرده و در خبرنامه مخصوص آنها عضو شده اند فرستاده می شود. علی رغم این که این ایمیل دارای اطلاعات و عکس های زیادی است، طراحی بسیار خوبی دارد چرا که باز هم برای بینندگان آزاردهنده به نظر نمی رسد. رنگ های استفاده شده در ایمیل، فونت ها و عکس های خاص کاملاً مبتنی بر برند بوده و شامل عکس محصولات کمپانی می شوند.

طراحی ایمیل

همچنین این ایمیل دارای یک کال تو اکشن بزرگ و واضح است که با کلیک برروی آن مخاطبان وارد پیج اینستاگرام این کمپانی می شوند و کمپانی از این طریق می تواند تعداد فالوورها و همچنین میزان آگاهی برند خود را افزایش دهد. همچنین در پایین ایمیل نیز می توانید دکمه هایی نظیر گزینه لغو اشتراک و فوروارد کردن ایمیل برای دوستان را مشاهده نمایید.

  • طراحی ایمیل وبلاگ بازاریابی هاب اسپات

هاب اسپات برای اعضای خود به صورت روزانه بلاگ هایی در مورد بازاریابی ارسال می کند. این بلاگ ها شامل بلاگ های کوچک و بزرگی در مورد بازاریابی و زیرشاخه های آن جهت افزایش دانش علاقه مندان می شود. اگر مشترکین علاقه داشته باشند می توانند در خبرنامه وبلاگ های فروش و وبلاگ های خدمات نیز عضو شوند.

طراحی ایمیل

ایمیل های وبلاگ های بازاریابی هاب اسپات برندینگ بالایی دارند و مخاطبان به محض مشاهده ایمیل می توانند تشخیص دهند که این ایمیل توسط کدام کمپانی فرستاده شده و شامل چه موضوعاتی خواهد بود. علاوه بر این هر ایمیل شامل یک توضیح کوتاه و پیشنمایش است که به مخاطب می گوید موضوع بلاگ امروز چیست و باز هم علاوه بر این مخاطبان می تواند در یک بازی کوئیز کوچک نیز شرکت کنند.

این ایمیل فضای سفید زیادی دارد و این موضوع کمک می کند تا ایمیل شلخته به نظر نیاید. همچنین در بالای ایمیل می توانید یادداشتی را نویسنده بلاگ ببینید که این کار باعث انسان سازی بیشتر برند می شود رابطه میان هاب اسپات و مخاطبان را تحکیم می بخشد.

جمع بندی

با طراحی ایمیل قدرتمند، شما بهتر رشد می کنید، به این معنی که شما به مخاطبان هدف بیشتری دسترسی پیدا می کنید و با آنها تعامل موثرتری خواهید داشت. ایمیل های مجذوب کننده به شما کمک می کند تا روابط خود را کاربران را بهبود بخشید و تعداد بیشتری از مردم را به مدافعان برند و مشتریان نقد تبدیل کنید. پس طراحی ایمیل های خودتان را با توجه به تمرین های گفته شده و نکته های بالا شروع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره ایمیل مارکتینگ

راهی ارزان و اثر بخش در تبلیغات

  • طراحی و اجرای کمپین‌ها
  • تحلیل و بررسی نتایج کمپین‌ها
  • یکپارچه‌سازی با سایت
  • فعالسازی ایمیل‌های تراکنشی
  • اتومیشن مارکتینگ
  • بررسی شاخص‌های کلیدی عملکرد
  • برنامه‌ریزی ایمیل مارکتینگ
  • و …
آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی