🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

7 آپدیت در الگوریتم های گوگل که هر سئوکار باید بداند

الگوریتم های گوگل برای جلوگیری از روش های متقلبانه برای بدست آوردن رتبه خوب در نتایج گوگل است. در این مقاله با این الگوریتم ها بیشتر آشنا می شویم.
7 آپدیت در الگوریتم های گوگل

در این مقاله می خوانید

الگوریتم های گوگل برای جلوگیری از روش های متقلبانه برای بدست آوردن رتبه خوب در نتایج گوگل است. در این مقاله با این الگوریتم ها بیشتر آشنا می شویم.

سئو برای سایت شما خوب است اما همه سئوها (سئو کلاه سیاه) به اندازه هم خوب نیستند. برخی از روش های بهینه سازی برای رسیدن به نتیجه نیاز به زمان دارند اما در طولانی مدت مؤثر می‌باشند. برخی دیگر خیلی سریع تر کار می‌کنند اما ممکن است در پایان سایت شما در وضعیت بدتری قرار بگیرد.

وب مسترهایی که دانش کمتری دارند، ممکن است از این مسئله برای استدلال مبنی بر عدم کارایی سئو استفاده کنند، اما در حقیقت واقعیت برعکس ادعای آن ها است: موتورهای جستجو می توانند سایت های خوب را از بد تشخیص دهند؛ به ویژه گوگل که یک متخصص در سنجش ارزش وب سایت ها است.

الگوریتم رتبه بندی جستجوی گوگل، از زمان آغاز فعالیت خود دستخوش تغییرات بی شماری شده است. در گذشته هیچ کس نمی‌توانست همه روشهای ممکن برای قرار گرفتن سایتهای بی کیفیت در بالای نتایج جستجو را پیش بینی کند اما گوگل با به روزرسانی های الگوریتم های خود به مقابله با این مسئله پرداخت.

اکنون راه های بسیار کمتری برای دور زدن این اصل گوگل که می‌گوید “اول از همه کیفیت ” نسبت به گذشته وجود دارد. بدون شک شما در مورد قاضی های ساکت که این کار را ممکن کرده اند شنیده اید: برای مثال می‌توان نام های پاندا، پنگوئن و کبوتر را نام برد. بررسی کنید که آیا به هیچ  کدام از آن ها برخورده اید یا نه.

اگر هنگام بررسی آمار سایت خود، افت ناگهانی در ترافیک و رتبه بندی را مشاهده می‌کنید ، ممکن است توسط یکی از این جانوران گزیده شده باشید (یا پنجه خورده باشید). کدام یک؟ این بستگی به کاری دارد که با سایت خود انجام داده اید. وجود چیزی بیش از حد لزوم یا کمتر از آن تفاوت دارد.به روزرسانی های الگوریتم گوگل همه‌ی این تفاوت ها را در بر می‌گیرد.

7 آپدیت الگوریتم های گوگل

اکنون به هفت مورد از بزرگترین به روزرسانی های الگوریتم گوگل در همه زمان ها نگاه کنیم:

7 آپدیت الگوریتم های گوگل

“الگوریتم رتبه بندی جستجوی گوگل، از زمان آغاز فعالیت خود دستخوش تغییرات بی شماری شده است. در گذشته هیچ کس نمی‌توانست همه روشهای ممکن برای قرار گرفتن سایت های بی کیفیت در بالای نتایج جستجو را پیش بینی کند اما گوگل با به روزرسانی های الگوریتم های خود به مقابله با این مسئله پرداخت.”

  • الگوریتم پاندا

گوگل پاندا چه کار می کند؟

این بروزرسانی الگوریتم محتمل ترین گزینه برای ضربه زدن به شما است. گوگل پاندا وب سایت ها را بر اساس کیفیت محتوای آن ها ارزیابی می‌کند. صفحات با محتوای با کیفیت بالا جایگاه های بالاتری دارند و برعکس. این مسئله در مورد بهینه سازی مطالب بر روی صفحه شما است.(On Board)

چه چیزی باعث ایجاد پاندا می شود؟

محتوای ناب (مفید و مختصر). این موضوع لزوما به معنای محتوا با تعداد کم کلمه نیست. نیاز به اثبات دارید؟ “آیا کریسمس است (is it Christmas)” را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید و ببینید که رتبه اول چیست. سایتی که اول از همه است، تاریخ را بررسی می‌کند و سپس به زبان محلی شما بله یا خیر می‌گوید. البته قصد نداریم شما را به کم حرفی تشویق کنیم اما هنگام ایجاد محتوا، باید مطمئن شوید که پاسخ صریح به جستجوی کاربر می‌دهید.

محتوای کم کیفیت. این به معنای محتوایی است که حتی با نگاه کردن به آن به شما آسیب می‌رسد، چه برسد به خواندن. متنی که ضعیف قالب بندی شده و خطاهای گرامری دارد، تصاویر بسیار بزرگ یا تصاویری که باعث حواس پرتی می‌شوند، طرحی که بر تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارد و هر چیزی که فکر می‌کنید کاربران را به اشتباه بیندازد. بازدیدکاربران از سایت شما باید لذت بخش باشد. مطالب غیر مفید و غیرقابل اعتماد. نوعی از مطالب که به کاربران کمکی نمی‌کند یا باعث رنجش آن ها می‌شود. گوگل تحمل نارسایی و نبود هنر در متن را ندارد. تلاش کنید تا یک نیروی مثبت باشید.

متن تکراری. این نوع از متن اغلب به عنوان “محتوای تکراری” خوانده می‌شود و پاندا نسبت به تکه های تکراری و کپی شده‌ی متنی حساس است. تصاویر از این قضیه مستثنی هستند. ویدئو نیز همچنین (به جز در YouTube). اما درباره‌ی متن باید مراقب باشید. خوب است که از متن های کوتاه به عنوان نقل قول مجددا استفاده کنید البته اگر آن ها را به درستی به عنوان نقل قول در متن علامت گذاری کنید. استفاده مجدد از متن و نشان دادن آن به عنوان متن خودتان کاری است که نباید انجام دهید. اگر این کار را زیاد انجام دهید کیفیت سایت شما مختل می‌شود و پاندا اقدام می‌کند.

محتوای کم کیفیت
محتوای کم کیفیت و تکراری توسط پاندا شناسایی می شود

چرخش مقاله. این موضوع به تلاش برای جلوگیری از مشکلات مربوط به محتوای تکراری با بازنویسی متن از سایت دیگر اشاره دارد. متأسفانه برای کسانی که آن را امتحان می‌کنند، محتوای خوب نیز باید اصل باشد و چرخش اغلب کیفیت محتوا را پایین می آورد (به خصوص اگر این فرآیند را با نرم افزار خودکار کنید).

چگونه ریکاوری کنیم؟

آیا نسبت به اینکه سایت شما تحت تأثیر پاندا قرار گرفته مثبت هستید؟ پس دوره ای که نیاز دارید بهبود کیفیت محتوای شماست. اگرمی‌دانید که کدام صفحات به کار بیشتری نیاز دارند، آن ها را مجددا بازسازی کنید: همه عواملی را که کاربران و الگوریتم را آزار می‌دهند حذف کنید و سپس موارد دیگری را جایگزین آن ها کنید.

  • اگوریتم پنگوئن

پنگوئن گوگل چه کار می کند؟

این دومین به روزرسانی الگوریتم است که به احتمال زیاد به آن برمی‌خورید. پنگوئن ارتباط زیادی با پاندا دارد اما وب سایت ها را از نظر یک عامل متفاوت ارزیابی می‌کند: لینک آن ها.

بک لینک ها در رتبه بندی سایت تأثیر مثبت می‌گذارند اگر:

  • در صفحاتی که محتوای آن ها مرتبط با صفحات شما است قرار دارند.
  • آن ها توسط محتوای مرتبط با صفحات لینک شده شما احاطه شده باشند.
  • آن ها از منابع معتبر به شما اشاره می‌کنند.
  • آن ها از دامنه های مختلفی ناشی می‌شوند.
اگوریتم پنگوئن
پنگوئن برای مقابله با بک لینک ها و کلمات کلیدی اسپم است

در مقابل ، لینک های مشکوک از منابع مشکوک بر رتبه بندی شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. پنگوئن از این امر اطمینان حاصل می‌کند. نکته مهم: گوگل پنگوئن مانند اقدامات دستی گوگل برای لینک های غیر طبیعی نیست. پنگوئن کاملاً اتوماتیک است و وقتی بک لینک های غیر طبیعی دیگر عاملی نباشند، می‌توانند در سایت شما قرار بگیرند. برای مقابله با یک اقدام دستی، علاوه بر پاک کردن این لینک ها، باید یک درخواست تجدید نظر ارسال کنید. الگوریتم پنگوئن، برای مقابله با سایت‌هایی که از طریق روش‌های اسپم مثل لینک سازی اسپم و پر کردن صفحه با کلمات کلیدی قصد دارند سایت خود را به رتبه‌های بالاتری بیاورند.

چه چیزی باعث ایجاد پنگوئن می‌شود؟

  • خرید لینک. استفاده از لینک هایی که در ازای پول یا محصولات سعی در بالا بردن رتبه شما دارند خلاف دستورالعمل وب مستر گوگل است. فقدان لنگر (Anchor) در متن. وجود متن در بک لینک نیز یکی دیگر از عواملی است که بر کیفیت پروفایل لینک شما تأثیر می‌گذارد. اگر این متن در همه جا یکسان باشد، این کار برای گوگل مانند تلاشی برای دست کاری در رتبه بندی شما است.
  • کیفیت پایین لینک ها. اگر محتوای اطراف یک لینک بی کیفیت باشد یا از نظر متنی بی ارتباط با صفحه مرتبط باشد، این بک لینک می‌تواند پنگوئن را به کار بیندازد. شما همیشه نمی‌توانید کنترل کنید که چه کسی به شما لینک می‌زند ، اما باید تمام تلاش خود را بکنید تا از لینک هایی که به شما آسیب می رسانند خلاص شوید.
  • کیورد استافینگ. غافلگیر شدید! فکر می‌کنید این موضوع در قلمرو پاندا باشد زیرا کلمات کلیدی جزئی از محتوای صفحه هستند اما پنگوئن نیز به بررسی استفاده غیر طبیعی از کلمات کلیدی می‌پردازد.
کیورد استافینگ

آیا تا به حال با صفحات دارای جملات طولانی و تقریباً بی معنی و پر از ده ها جستجوی مواجه شده اید؟ این چیزی است که برای کیورد استافینگ بدترین حالت را دارد.

چگونه ریکاوری کنیم؟

اگر مشکل در بخش بک لینک است، بایدبه آن ها رسیدگی کنید. ساده ترین روش برای این کار این است که سایت خود را با ابزارهای بررسی کیفیت بک لینک WebCEO اسکن کنید. وقتی همه دلایل مشکلات موجود را پیدا کردید، آن ها را از هر طریق ممکن خارج کنید. اگر قادر به حذف دستی هستید، این کار را انجام دهید. اگر می‌توانید با شخصی که محتوای دامنه لینک را مدیریت می‌کند صحبت کنید، این کار را انجام دهید. برای مواردی که این دو گزینه قابل استفاده نباشند، ابزار Google Disavow وجود دارد.

سپس کلمات کلیدی را در سایت خود مرتب کنید. تعداد آنها را کاهش دهید تا متن در همه جا طبیعی به نظر برسد. می‌توانید صفحات سایت خود را با استفاده از ابزار سئوی صفحه فرود WebCEO اسکن کنید تا بررسی کنید که چه مقدار از محتوای آنها بر حسب درصد از کلمات کلیدی تشکیل شده است.

  • اگوریتم کبوتر

کبوتر گوگل چه کار می کند؟

اگر تا به حال با سئوی محلی سر و کار داشته اید، به احتمال زیاد از عوامل رتبه بندی درگیر در آن اطلاع دارید. اما آیا می‌دانید گوگل از آن ها در الگوریتم جستجوی جداگانه ای استفاده می‌کند؟ دو الگوریتم وجود دارد. یکی برای جستجوی وب به صورت سنتی و دیگری برای جستجوی محلی. چنین رویکردی برای تقسیم، نتایجی ایده آل ندارد. برای همکاری بهتر این دو الگوریتم یک به روزرسانی لازم بود و به همین ترتیب کبوتر گوگل ساخته شد.

الگوریتم
کبوتر بر اساس مکان و فاصله شما از عبارت مورد نظرتان رتبه بندی را انجام می دهد

نتیجه؟ رتبه بندی وب سایت اکنون با توجه به موقعیت مکانی کسب و کار (لوکیشن) و فاصله از کاربر تعیین می‌شود: هرچه نزدیک تر، بالاتر. علاوه بر این، گوگل 7 پکیج خود را کوتاه کرد و دوباره آن را در 3 پکیج قرار داد. این کار مطمئناً کمک بزرگی برای کاربران بود … اما برای کسب و کارها، اکنون رقابت برای این سه موقعیت با ارزش یک اولویت است.

چه چیزی در سئو پس از کبوتر وجود دارد؟

در مورد فاصله بین کسب وکار و کاربر کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید اما برای جذب کاربرانی که به اندازه کافی به شما نزدیک هستند، همه چیز در اختیار شما است تا بتوانید خود را در جست و جوهای بالاتری قرار دهید.

موقعیت های رتبه بندی خود را همانطور که به طور معمول با سئو کار می‌کنید تقویت کنید:

  • محتوای باکیفیت و مرتبط با حوزه خود ایجاد کنید.
  • از کلمات کلیدی استفاده کنید که موقعیت مکانی شما را شامل می‌شود.
  • سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید.
  • از منابع معتبر لینک ایجاد کنید.
  • برای الگوریتم جستجوی محلی نیز بهینه سازی کنید:
  • از متن، تصویر و ویدئویی در محتوای خود استفاده کنید که به شدت با موقعیت مکانی شما در ارتباط هستند.
  • لیستی در دایرکتوری های کسب و کار و Google My Business ایجاد کنید.
  • استنادهایNAP (نام، آدرس، شماره تلفن) را در آن لیست ها و در سایت شخصی خود قرار دهید.
  • نظرات و توصیفات مثبت مشتریان خود را بدست آورید.
  • در صفحات سایت خود از داده های ساخت یافته استفاده کنید.
  • الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

گوگل هامینگبرد چه کار می کند؟

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل
الگوریتم مرغ مگس خوار با دقت کلمات را بررسی می‌کند و مترادف ها را نیز می‌شناسد

بر خلاف پاندا و پنگوئن ، هدف مرغ مگس خوار گوگل این نبود که رتبه بندی وب سایت ها را تغییر دهد، حداقل نه به طور مستقیم. هامینگبردبر بهبود سرچ کردن تمرکز دارد: با تفسیر قصد کاربر که در پشت سرچ قرار دارد، صفحاتی را نشان می‌دهد که مناسب ترین گزینه برای نمایش باشند. محتوای کلمات کلیدی، به اندازه خود کلمات کلیدی نیز مهم شد. الگوریتم مرغ مگس خوار با دقت و سرعت کلمات را بررسی می‌کند و مترادف آن‌ها را نیز می‌شناسد و نزدیک‌ترین نتیجه را به شما نشان می‌دهد.

چه چیزی در سئو پس از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل نهفته است؟ همانطور که ما می‌دانیم، هامینگبرد عصر جستجوی معنایی را آغاز کرد. چگونه استانداردهای آن را رعایت کنیم؟ نکته اصلی این است که بدانیم کاربران هنگام سرچ کردن دقیقا چه چیزی می‌خواهند.

بیشتر اوقات کاملاً واضح است به خصوص اگر سرچ در قالب یک سوال باشد. در مطالب خود به این سوالات پاسخ دهید و نسبت به ذکر جزئیات، مترادفات و کلمات مرتبط با متن تلاش کنید. توصیه می‌شود قبل از نوشتن مقاله در مورد موضوع کاملاً تحقیق کنید. به این ترتیب، تمام واژگان لازم و ابزارهای استفاده صحیح از آن را خواهید داشت.

مراقب باشید: نکته اصلی این است که به مخاطبان خود کمک کنید، آن ها را گیج نکنید. تلاش نکنید مانند روشنفکری به نظر برسید که درک او دشوار است.

از کجا می توان کلمات کلیدی و عبارات متناسب با جست و جوی معنایی را پیدا کرد؟

  • مکان هایی که افراد علاقمند به موضوع در آن قرار دارند مانند وبلاگ ها، انجمن ها، شبکه های اجتماعی، ویکی پدیا و سیستم عامل های پرسش و پاسخ.
  • ابزارهای یافتن کلید واژه: WebCEO’s Keyword Suggestions، Soovle، Answer the Public ی اUbersuggest.
  • پیشنهادات جستجوی گوگل و بخش “جستجوهای مرتبط “.
  • ویکی پدیا نمونه ای عالی از سایتی است که برای جستجوی معنایی بهینه شده است (حتی قبل از هامینگبرد). به لطف داشتن اطلاعات غنی، مقاله های آن تقریباً همیشه هدف کاربر را که در پشت یک کلمه قرار داشت و یا با پرسش های”… چیست؟”برآورده می‌کردزیرا این دقیقاً همان چیزی است که ویکی پدیا برای آن مناسب است. این موضوع در مورد سایر نتایج جستجو که این چنین نمایش داده می‌شوند نیز صادق است.
  • الگوریتم ضد اسپم گوگل Payday Loan

این آپدیت چه کار می‌کند؟

الگوریتم ضد اسپم گوگل Payday Loan
الگوریتم PayDay Loan برای برخورد سخت علیه سایت های اسپمر است

این آپدیت چند مورد مشترک با گوگل پاندا و پنگوئن گوگل دارد اما نباید با آن ها اشتباه گرفته شود. این یک به آپدیت جداگانه است. این کار در سال 2013 و زمانی که گوگل تصمیم گرفت تا سایت های مستهجن، کازینو و سایت های وام با بهره بالا را پایین بکشد آغاز شد. این آپدیت سر راست و ساده بود و این آپدیت سایت هایی که از روش های سئو با ریسک بالا (مانند لینک های اسپم) و کلمات کلیدی مذکور استفاده می‌کردند را برای رتبه بندی هدف قرار داد: سایت هایی با محتوای مستهجن، سایت های وام با بهره بالا، سایت های کازینو و غیره.

طبیعتاً سایت هایی که برای آن دسته از سؤالات و بدون استفاده از تکنیک های اسپم بهینه شده بودند، تحت تأثیر قرار نگرفتند. در واقع، برخی از افزایش ترافیک این سایت ها خبر دادند زیرا رقبای آن ها حذف شده بود.

چگونه ریکاوری کنیم؟

تا زمانی که از روش های تقلب در سئو استفاده نکنید، این آپدیت برای شما مشکلی ندارد. اگر شما این کار را انجام داده اید، تنها راه حل این است که روش های اسپم را رها کنید و فعالیت های سئو را دو برابر کنید و در واقع چیزی با ارزش برای کاربران ایجاد کنید.

  • الگوریتم Mobilegeddon (سازگار با موبایل) گوگل

این آپدیت چه کار می‌کند؟

یک روز با سر وصدای زیاد، آپدیتی منتشر و باعث ایجاد کمی تحریک و جنب و جوش شد. با وجود نام ترسناکی که از طرفداران سئو گرفته بود، باعث خرابی و به هم زدن سایت ها نمی‌شد. تنها کاری که گوگل انجام داد، این بود که فاکتور جدیدی برای رتبه بندی جستجوی موبایل معرفی کرد: کیفیت تجربه کاربر هنگام مشاهده صفحه های کوچک تلفن های همراه.

با افزایش چشمگیر تعداد جستجوهایی که در دستگاه های تلفن همراه انجام می‌شود، چنین نوآوری تحریک آمیز به نظر می‌آمد. گوگل معتقد بود که ما به سمت دنیایی حرکت می‌کنیم که تلفن همراه اول در آن حرف اول را می‌زند و کاملاً درست است. نیاز به تطبیق الگوریتم جستجوی آن ها برای دستگاههایی غیر از رایانه های شخصی توجیه پذیر است.

الگوریتم Mobilegeddon (سازگار با موبایل) گوگل
هدف الگوریتم Mobilegeddon حذف تمامی سایت هایی است که قابلیت نمایش بر روی موبایل و تبلت را ندارند

این بروزرسانی سازگار با موبایل یعنی Mobilegeddon، در سال 2015 عرضه شد و از آن زمان تاکنون، از یک شاخص جدید و جداگانه برای وب سایت های سازگار با موبایل صحبت شده است. سرانجام در سال 2018 وب سایت هایی که برای آن آماده شده بودند به سرعت در این فهرست جدید اضافه شدند.

چه چیزی در سئوی پس از Mobilegeddon نهفته است؟

یک شروع خوب بررسی این است که آیا سایت شما از قبل با موبایل سازگار است یا خیر. می‌توانید با استفاده از ابزار بهینه سازی موبایلWebCEO این موضوع را متوجه شوید. فرض کنید نتیجه منفی است یا احساس می‌کنید می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. چگونه سایت خود را برای این بروزرسانی گوگل بهینه می‌کنید؟

یک وب سایت باید برخی از الزامات را رعایت کند تا سازگار با موبایل شود. “موبایل” را با “کاربر” تعویض کنید و به راحتی می‌توانیدبیشتر این الزامات را متوجه شوید. با این همه، سئوی موبایل در درجه اول مبتنی بر تجربه کاربر است.

بیایید ببینیم که چه تعداد از این الزامات را حدس زده اید!

  1. طراحی واکنش گرا (responsive). طراحی وب سایت به گونه ای امکان پذیر است که به طور خودکار بر روی هر صفحه ای که در آن نمایش داده شده تنظیم شود و نیاز به بزرگنمایی یا کوچک نمایی را از بین ببرد.
طراحی واکنش گرا (responsive)
responsive یعنی به طور خودکار سایت بر روی هر صفحه ای که در آن نمایش داده شود تنظیم شود

فونت بزرگ. روشی دیگر برای صرفه جویی در وقت کاربران، بزرگتر کردن متن شما نسبت به وب سایت شما برای کامپیوتر است. آن را حتی چند برابر بالاتر در نظر بگیرید زیرا قرار است توجه بازدید کننده را به خود جلب کنید و به آن ها برای ادامه حضور در وب سایت شما انگیزه بدهید. عناصر غیر قابل پخش. هیچ کس دوست نداردپیامهایی مانند “این محتوا را نمی توان در دستگاه شما پخش کرد” مشاهده کند.این پیام ها باعث می‌شوند کاربران احساس خوبی نداشته باشند. انواع محتوا را که برخی از دستگاه ها از آن ها پشتیبانی نمی‌کنند رادر نظر بگیرید(به عنوان مثال، فلش این نوع ارتباط را با موبایل دارد) و از استفاده از آنها خودداری کنید. عناصر ناخوانده (با چند مورد استثناء قابل توجه). Popupهایی که به طور ناگهانی در سایتی که در قرار دارید ظاهر می‌شوند، قاتل UXیا تجربه کاربری هستند. اگر نیاز به نمایش تبلیغات دارید و یا می‌خواهیدبه بازدیدکنندگان خود بفهمانید با subscribe کردن به چیز خوبی برسند، این کار را به روشی انجام دهید که باعث شود بیشتر محتوای شما هنوز قابل مشاهده و قابل استفاده باشد. اگر بسته شدن این پنجره ها را برای بازدیدکنندگان آسان کنید بر روی کاربران تاثیر بسیاری دارد. استثنائات اعلان هایی هستند که دلیل خوبی برای مسدود کردن محتوا دارند برای مثال نیاز به تایید سن برای نمایش محتوا. فضای تعاملی بین عناصر. اگر دکمه ها، چک باکس ها (checkboxes) یا مواردی از این دست در صفحه وجود دارد، آنها را به اندازه کافی بزرگ کنید تا فشار دادن آن ها ساده باشد داده و یا فضای خاصی را بین آن ها بگذارید بنابراین کاربرانی که انگشتان بزرگ دارند چیزی را به اشتباه فشار ندهند. وب سایت هایی که جداگانه نیستند. جداگانه صادقانه بگویم ، داشتن چنین چیزی به سئو یا رتبه بندی شما آسیب نمی‌رساند اما در صورت ایجاد، در وقت و تلاش خود صرفه جویی خواهید کرد. به جای کار کردن بر روی m-dot، فقط بر روی ایجاد دامنه اصلی تلفن همراه خود تمرکز کنید. اگر به هر دلیلی نیاز به داشتن یک وب سایت جداگانه دارید، اطمینان حاصل کنید که تمام لینک های شما بین آنها به درستی کار می‌کنند. این کاریک تغییر مسیر غیر معمولی نیست(تغییر مسیری که منجر که منجر به هدایت به صفحه اصلی وب سایت دیگری شود) به جای اینکه کاربر خودش بخواهد به آنجا برود. سرعت بارگیری. سرانجام گوگل اعلام کردکه قصد دارد در برنامه های خود، سرعت بارگیری صفحه را به فاکتوری برای رتبه بندی تبدیل کند. این موضوع به ویژه برای سایت هایی که می خواهند سازگار با تلفن همراه باشند از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا کاربران تلفن همراه تمایل دارند اکثر صفحه هایی که زود بسته می‌شوند را زود ببندند. چگونه می‌توان سایت را سریعتر بارگیری کرد؟

سرعت سایت
سرعت بارگیری صفحه از فاکتورهای رتبه بندی سایت است

بهینه سازی تصویر. تصاویر به دلیل حجمی که دارند سرعت بارگیری را کاهش می‌دهند. بنابراین لازم است که در ضمن حفظ کیفیت آن ها، اندازه آنها تا حد ممکن کاهش یابد. بهینه ترین قالب ها برای تصاویر خود انتخاب کرده و آنها را با نرم افزار و خدمات تخصصی فشرده سازی کنید. نبود کد اضافه. هرچه کد در یک صفحه کمتر باشد، توسط مرورگر سریعتر تجزیه و تحلیل می‌شود. صفحات خود را با حداقل HTML ، CSS ، JavaScript و انواع دیگر کد طراحی کنید. نمونه بارز این روش AMP (صفحه های موبایلی پر شتاب) است که کد JavaScript را به طور کامل از بین می برد و بقیه را به حداقل می‌رساند و سرعت را افزایش می‌دهد.

  • الگوریتم فرد google Fred Algorithm

این آپدیت چه کار می‌کند؟

فرد Fred یک گروه از آپدیت است. فرد، نامی برای به روز رسانی های جزئی و کوچک در الگوریتم جستجوی گوگل است که هر روز ساخته می‌شوند. با این حال، یکی از این به روزرسانی های بدون نام نشان داد بیشتر از بقیه مشکل ساز است بنابراین در ادامه به معرفی فرد Fred می‌پردازیم.

در مارس 2017 بسیاری از وب سایت ها از افت ناگهانی ترافیک خبر دادند (شاید مال شما هم یکی از آنها باشد). وب مسترهای با تجربه بلافاصله دلیل آن را متوجه شدند: بروزرسانی دیگری در الگوریتم گوگل. تحقیقات آن ها نشان داد که سایت هایی که دچار مشکل شدند تحت تأثیر موارد مشترکی هستند:

چه چیزی فردFred را تحریک می‌کند؟

  • تبلیغات تهاجمی. فردFred به وب سایت هایی که بر محتوا بیش از کسب درآمد از تبلیغ تأکید داشتند کمک کرد به همین دلیل کاربران در وهله اول به چنین وب سایت هایی در جست و جوی خود رسیدند.
  • محتوای کم حجم و کم ارزش. اگر کاربران می‌توانند محتوای بهتری را در جای دیگر پیدا کنند، فرد Fred سریعا وب سایتی که محتوای ارزشمند تری دارد را بالاتر می‌برد.
  • تجربه کاربری ضعیف. فرد Fred برای سایت هایی که تجربه کاربری ناخوشایندی داشتند چندان دلپذیر نبود. اگر سایتی دارای پنجره هایی (Pop Up) بود که کل صفحه را می‌پوشاند، برای موبایل بهینه نمی شد یا یک ناوبری غیرسازگار برای کاربر داشت، نتیجه این بود که رتبه‌ی پایین تری دریافت می‌کرد.
الگوریتم فرد google Fred Algorithm
الگوریتم فرد سایت های با محتوای ضعیف، پر از آگهی و با بک لینک های بد را هدف قرار داده است

چگونه ریکاوری کنیم؟

همانطور که همیشه با غلبه بر جریمه ها اتفاق می‌افتد، مسیر بهبودی از طریق فرد Fred در انجام خلاف آن چیزی است که منجر به از دست دادن ترافیک می‌شود نهفته است. همه در سایت های خود تبلیغات دارند اما آنها را در اولویت قرار ندهید. این موضوع درباره‌ی محتوا و تجربه کاربر است. محتوای خود را شایسته تبدیل شدن به چیزی رقابتی کنید و تجربه کاربران خود را دلپذیر کنید.

جالب اینجاست که اندکی قبل از اینکه تأثیرات منفی فرد Fred به وجود بیاید، برخی وب سایت ها افزایش سریع در ترافیک خود مشاهده کردند. این نشان می‌دهد که گوگل در مورد بهبود کیفیت نتایج جستجو جدی است. آیا سایت شما جزء خوش شانس ها بودید یا بدشانس ها؟

جمع بندی

در این مقاله راجع به الگوریتم های مختلف گوگل صحبت کردیم. چیزی که در این میان مشهود است این است که گوگل با هر گونه فعالیت غیر عادی سایت ها برخورد می کند و جلوی سوء استفاده از رتبه بندی ها را می گیرد. گوگل به محتواهای اصیل و با کیفیت اهمیت زیادی می دهد. آپدیت های گوگل ممکن است بر رتبه بندی شما نیز تأثیر بگذارد. مراقب باشید و سایت خود را مداوم بررسی و آنالیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی