🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

سئو ویدئو VSEO | چگونه ویدیوهای خود را سئو کنیم؟

ف دیگری از محتوا را انتخاب می‌کنند (به عنوان مثال، اینفوگرافی، تصاویر، محتوای نوشتاری و غیره). در صورت استفاده صحیح، ویدئو می‌تواند یک محتوای بسیار قدرتمند باشد و سهم قابل توجهی در استراتژی کلی سئو شما داشته باشد.

در این مقاله می خوانید

سئو ویدیو یا همان VSEO مقوله ای است که این روزها مورد توجه سئوکاران قرار گرفته که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

از زمان به روزرسانی Google Penguin و Panda، بسیاری از سئومسترها فهمیدند که رتبه بندی وب سایت در طولانی مدت فقط در مورد ایجاد تعداد زیادی پیوند نیست و علاوه بر این مورد، در مورد ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که به طور طبیعی لینک‌ها را با گذشت زمان جذب می‌کند. با این حال، یک نوع سئو که هنوز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد ، VSEO است؛ یعنی بهینه سازی ویدیو برای موتور جستجو. اگرچه بسیاری از برندها محتوای ویدیویی را در استراتژی‌های کلی بازاریابی آنلاین خود گنجانده‌اند، ولی بیشتر سئوکاران اولویت بالایی برای آن قائل نیستند. معمولاً آن‌ها انواع مختلف دیگری از محتوا را انتخاب می‌کنند (به عنوان مثال، اینفوگرافی، تصاویر، محتوای نوشتاری و غیره). در صورت استفاده صحیح، ویدئو می‌تواند یک محتوای بسیار قدرتمند باشد و سهم قابل توجهی در استراتژی کلی سئو شما داشته باشد. قبل از توضیح در مورد سئو ویدئو جا دارد بگوییم اگر علاقه‌مند به یادگیری سئو هستید، دوره‌ی حضوری دانشگاه سئو آکادمی را از دست ندهید.

سئو ویدئو چیست؟

سئو ویدئو به معنای بهینه‌سازی ویدئوهای وب‌سایت شما به منظور رتبه‌بندی در صفحات نتایج جستجو براساس جستجوی کلمات کلیدی است. بدون سئو ویدئو، ویدئوهای شما رتبه بالایی در گوگل و موتورهای جستجو نخواهند گرفت. اگر ویدیو سئو نشود و هیچ کس نتواند محتوای شما را پیدا کند، تقریبا شما هیچ نرخ تبدیلی را نخواهید داشت. در این مقاله به شرح آن پرداخته‌ایم.

اهمیت تعیین اهداف در سئو ویدیو

اگرچه ایده تولید یک ویدیو ایده خوبی به نظر می‌رسد، اما لازم به یادآوری است که باید استراتژی کلی SEO شما را تعریف کرده و بازده سرمایه گذاری (ROI) ایجاد کند. اگر در مراحل اولیه نتوانید اهداف خود را مشخص کنید، هزینه سنگینی برای شما (یا مشتری شما) در نظر گرفته می‌شود. هزینه‌ای که می‌تواند در جای دیگری و به شکل بهتری هزینه شود.

عدم تعریف درست اهداف، یک اشتباه رایج در SEO است و اغلب در محتواهایی مانند اینفوگرافیک ها مشاهده می‌شود. بسیاری ازسئو مستران ایجاد یک اینفوگرافیک گران قیمت و با ظاهری جذاب را بدون فکر کافی در مورد هدف کلی انجام می‌دهند. آن‌ها با این ایده که “اینفوگرافیک‌ها پیوند ایجاد می‌کنند” به این مسئله فکر می‌کنند که می‌خواهند اینفوگرافیک باعث افزایش تبدیل‌ها شود یا افزایش ترافیک با کیفیت بالا (به عنوان مثال بازدیدکنندگانی که احتمالاً به مشتریانی که هزینه پرداخت می‌کنند تبدیل شوند) یا به سادگی مزایای off-page SEO را ارائه دهید (به طور مثال پیوندها). در مورد محتوای ویدیویی نیز همینطور است. شما باید بدانید چه چیزی می‌خواهید از آن استخراج کنید. بدون دانستن این موضوع، تصور و راه اندازی تولیدی که امیدوار است بتواند مخاطب مورد نظر را با موفقیت جذب کند و به اهداف مورد نظر برسد، دشوار خواهد بود.

سئو ویدیو: بهینه سازی ویدیو برای موتور جستجو

اهداف شما برای سئو چیست؟ از نظر SEO، شما فقط دو هدف اصلی ممکن است داشته باشید، ایجاد پیوندها و ایجاد اشتراک‌های اجتماعی یا افزایش تبدیل‌ها. بیایید با اولین مزیت ذکر شده در بالا شروع کنیم.

۱- ایجاد پیوندها و ایجاد اشتراک‌های اجتماعی

این مورد اگر به خوبی انجام شود، یک سئو ویدیو می‌تواند تعداد زیادی پیوند برای وب سایت ایجاد کند و اغلب از برخی از دامنه‌های معتبر نیز هستند. من فقط در مورد چند لینک محدود صحبت نمی‌کنم. در برخی موارد بسیار زیادی بالغ بر صدها یا هزاران لینک با کیفیت بالا صحبت می‌کنم. مشکل این است که محتوای ویدئویی آنلاین بسیار زیاد است مگر اینکه یک ویدیوی استثنایی ایجاد کنید و یک برنامه تبلیغاتی یا بازاریابی عالی داشته باشید. در غیر این صورت موفقیت آن محدود خواهد بود.

مردم این روزها هیچ زباله قدیمی را پیوند نمی‌دهند یا به اشتراک نمی‌گذارند. بنابراین، برای رسیدن به موفقیتی که به دنبالش هستید، مهم است که واقعاً به این فکر کنید که می‌خواهید ویدیو را برای چه افرادی به اشتراک بگذارید و چه کسی را می‌خواهید به آن لینک کنید. اساساً ، ویدیوی شما باید چیزی به بیننده ارائه دهد. این ممکن است باعث خنده، آموزش یا حیرت آن‌ها شود. یا حتی آن‌ها را شوکه کند یا آزار دهد (یا حتی ترکیبی از آن‌ها).

نکته این است که باید واکنش احساسی شدید در آن‌ها ایجاد کنیم. به طوری که آن‌ها بخواهند آن را به اشتراک بگذارند، یا با کلیک بر روی دکمه آن را توئیت یا Share کنند یا حتی در وبلاگ یا وب سایت خود در مورد آن پست و مطلبی بنویسند (البته با پیوند به سایت شما). شاید یکی از بهترین نمونه‌های ویدیویی که تعداد زیادی بک لینک را ایجاد می‌کند، ویدیو ویروسی یا وایرال (viral video) از سایت DollarShaveClub.com است.

ایجاد پیوندها و ایجاد اشتراک‌های اجتماعی
مثالی از کاربرد درست ویدیو برای سئو

قبل از تبلیغات، به سختی کسی نام Club Dollar Shave را شنیده بود، اما اندکی پس از تهیه و فروش فیلم، همه چیز تغییر کرد. به طرز عجیبی، ویدیوی Dollar Shave Club برای اهداف ایجاد و تولید لینک و پیوند تولید نشده بود. با هدف افزایش آگاهی از برند تولید شده بود. اما در دنیای مدرن سئو یا بازاریابی، حداقل در مورد محتوای آنلاین، آگاهی از برند و ایجاد لینک مستقیماً با هم ارتباط دارند.

بگذارید با این مثال توضیح دهم. طبق اطلاعات یوتیوب، فیلم Dollar Shave Club در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۲ بارگذاری شد. به دنبال بارگذاری، طولی نکشید که ویدئو شروع به وایرال شدن کرد. بخشی از آن به دلیل استراتژی عالی روابط عمومی و اطلاع رسانی و تا حد زیادی به لطف مفهوم بسیار سرگرم کننده آن، مورد توجه شرکت قرار گرفت.

ایجاد پیوندها و ایجاد اشتراک‌های اجتماعی
نمونه ای از ویدیو وایرال شده

در عرض چند ساعت، این سایت در سایت‌های خبری پیشرو در سراسر وب از جمله Mashable (عکس بالا)، The Next Web، Techcrunch و به معنای واقعی کلمه صدها سایت دیگر به نمایش در آمد. در طی یک ماه یا بیشتر، در بسیاری از سایت‌های برجسته دیگر نیز به نمایش در آمد به طوری که اکثر سئو کاران برای گرفتن لینک از آن‌ها سخت کار می‌کنند از جمله Forbes و BusinessWeek. بدیهی است که این مورد برای قرار گرفتن در معرض نام تجاری عالی است، اما این چه ارتباطی با لینک سازی دارد؟ هر یک از وب سایت‌های خبری برجسته‌ که در بالا ذکر شد، در مقاله‌های خود با Dollar Shave Club و صدها سایت دیگر که گزارش این ویدیو را دادند، پیوند خوردند. در واقع، این عکس (برگرفته از MajesticSEO در همان روز) نشان می‌دهد که سئو ویدیو چقدر برای Dollar Shave Club موفق بوده است.

نمودار نمایش بک لینک های ویدیو
نمودار نمایش بک لینک های ویدیو

همانطور که مشاهده می‌کنید، حدود مارس ۲۰۱۲ (هنگام بارگذاری ویدئو)، Dollar Shave Club تقریبا ۱۸۰۰۰ بک لینک را به خود جلب کرده بود و از آن زمان تاکنون ماهانه تعداد نسبتاً زیادی لینک را به خود جذب کرده است. اگر نگاهی به نمای تجمعی بک لینک‌های بدست آمده از زمان بارگذاری ویدئو (تصویر زیر) بیندازید، می‌بینید که تا به امروز تقریباً ۹۰،۰۰۰ پیوند را به خود جلب کرده است و با ادامه یافتن نوشته‌های افراد در مورد آن (مثل neilpatel)، سایت همچنان ماهانه پیوندها را به خود جلب می‌کند.

نمای کلی نمودار نمایش بک لینک های ویدیو
نمای کلی نمودار نمایش بک لینک های ویدیو

دلیل این امر آن است که این ویدیو مورد توجه مخاطبان مورد نظر خود قرار گرفته و در نتیجه وایرال شده و لینک‌ها را به خود جلب کرده است. خنده دار و نو بود و مخاطبان هدف خود را در نظر داشت. همچنین یک استراتژی عالی ارتباطی در دسترس بود که وظیفه خاموش کردن ویدئو و شروع مراحل ساخت لینک را بر عهده داشت. اگر می‌خواهید SEO ویدیوی خود را بهبود ببخشید، این‌ها مواردی هستند که باید یادداشت کنید:

ویدیوهای Whiteboard Friday سایت MOZ

همانطور که قبلاً در این راهنما ذکر کردم، برای جذب پیوندها لزوماً نباید فیلم‌ها خنده دار باشند. آنها فقط باید چیزی را که بینندگانشان می‌خواهند ببینند به آن‌ها ارائه دهند. یک راه خوب برای این کار تولید یک فیلم آموزشی است.

هر جمعه، Moz یک ویدیو به سبک “تخته سفید (Whiteboard)” را در وبلاگ خود ارسال می‌کند. به دلیل منظم بودن، این ویدیوها به فیلم‌های “جمعه سفید” معروف شده‌اند. این ویدیوها نه تنها توجه بسیاری از افراد جستجوگر در سراسر جهان را به خود جلب می‌کنند، بلکه تعداد قابل توجهی پیوند، تعبیه و اشتراکات اجتماعی را نیز به خود جلب می‌کنند. بنابراین برای SEOmoz بازدید را افزایش می‌دهند. طبق گزارش Open Site Explorer، یک ویدئوی خاصWhiteboard Friday  ۴۰۲ پیوند از ۳۷ دامنه ارجاع دهنده و بیش از ۱۰۰۰ اشتراک اجتماعی دریافت کرده است. یک بار دیگر اثبات اینکه مردم محتوای ویدیویی را دوست دارند.

از همه این‌ها چه چیزی باید یاد بگیرم؟ در هر دو مورد بالا (DollarShaveClub.com و Moz)، محتوای ویدئویی مسئول موفقیت جذب تعداد قابل توجهی پیوند ورودی و اشتراک اجتماعی برای وب سایت مورد نظر بوده است. این ثابت می‌کند که  در صورت استفاده صحیح، ویدیوها واقعاً می‌توانند بهبود چشمگیری در تبلیغات SEO شما ایجاد کنند.

با این حال، هر دو این ویدیوها به دلایل مختلف با موفقیت پیوندهایی را به خود جلب کردند. برای Dollar Shave Club، همه چیز درمورد استراتژی طراحی و ساخت و پخش ویدیو بود. مایک دوبین، بنیانگذار Dollar Shave Club، که از یک زمینه طراحی ویدئو ناشی می‌شود و بدیهی است که سهم بزرگی در موفقیت ویدیو دارد. در روزهای ابتدایی هیچ کس از Dollar Shave Club اطلاع نداشت، بنابراین روند اطلاع رسانی قطعاً نقش مهمی در حل مسائل داشت.

با Moz، احتمالاً هیچ تماسی برای جذب پیوندها و اشتراکات اجتماعی انجام نشده است، زیرا Moz در حال حاضر یک جامعه پیرو بسیار گسترده و وفادار دارد که احتمالاً مطالب خود را به طور طبیعی به اشتراک می‌گذارند. برای آن‌ها، صرفاً تولید یک فیلم با کیفیت بالا که براساس علایق طرفداران آن‌ها هدف گذاری شده باشد، برای جذب لینک کافی است.

Moz
برای MOZ تولید یک فیلم با کیفیت بالا که براساس علایق طرفداران برای جذب لینک کافی است

در نظر گرفتن این نکته هنگام استفاده از ویدیوها برای سئو بسیار مهم است زیرا همه‌ی سایت‌ها متفاوت هستند و بنابراین به روشی متفاوت نیاز دارند. از خود بپرسید: آیا در حال حاضر به اندازه کافی ترافیک با کیفیت بالا برای جذب خودکار پیوندها دارم یا نیاز به انجام خدمات تبلیغاتی دارم؟ و اگر چنین است، چه مقدار؟

همچنین مهم است که این نکته را به یاد داشته باشید که اگر ویدیو شما از کیفیت استثنایی برخوردار نباشد، مهم نیست برنامه ویدیویی شما چقدر خوب باشد.

برای کاهش هزینه‌ها، کاهش حاشیه‌ها و تولید یک ویدیوی زیر استاندارد وسوسه انگیز است. اما در دراز مدت نتیجه‌ای نخواهد داد. از خود بپرسید: آیا مخاطب هدف من به این موضوع علاقه مند است؟ آیا اگر به آن برخوردم به آن پیوند می‌دهم؟ آیا احساسات را برمی‌انگیزد؟ اگر به هر یک از این سوالات پاسخ منفی دادید، برگردید و قبل از تهیه ویدئوی خود، در مورد آن دوباره فکر کنید.

آخرین نکته: برای به دست آوردن پتانسیل کامل SEO در مورد ویدیوهای خود، میزبانی فیلم‌ها را در وب سایت خود (به جای Youtube یا Vimeo) در نظر بگیرید. دلیل این امر این است که افراد مجدداً به دامنه شما پیوند دهند، که به تلاش‌های کلی شما در جستجوگرها نیز کمک می‌کند. این نقطه ضعف احتمالی قرار گرفتن در معرض، یا سهام را کاهش می‌دهد.

همچنین، در اکثر سایت‌های میزبانی ویدیو می‌توانید از صفحه وب ویدیو به محتوای خود پیوند دهید. فراموش نکنید که این کار را انجام دهید! این یک لینک رایگان است.

۲- تبدیل‌های سئو ویدیو را افزایش دهید

اگرچه ممکن است برخی از سئوکارها با این موضوع مخالف باشند، اما من معتقدم که کار یک SEO کار لزوماً افزایش رتبه نیست بلکه هدف آن افزایش فروش و درآمد آنلاین برای مشتری است. بدیهی است که این یک فرایند دو بخشی است: جذب بازدیدکننده بیشتر به یک وب سایت و سپس بهینه سازی وب سایت به طوری که تعداد بیشتری از آن بازدید کننده به مشتریان پرداخت می‌کنند.

محتوای ویدئو تقریباً می‌تواند برای افزایش تبدیل در هر وب سایتی خارق العاده باشد. در حقیقت، برندهای بیشتری بیش از هر زمان دیگری از ویدیوها در صفحه‌های فرود و صفحات مختلف دیگر وب سایت‌های خود استفاده می‌کنند تا بازدید کنندگان را درگیر خود کنند و در نهایت، آن‌ها را برای خرید متقاعد کنند. برای جابجایی با ویدیو، دو روش اصلی وجود دارد: قرار دادن یک ویدیو در یک صفحه فرود و استفاده از قطعه‌های غنی.

سئو ویدیو در صفحه فرود

هنگامی که یک بازدید کننده در سایت شما قرار می‌گیرد، به معنای واقعی کلمه شما چند ثانیه‌ برای تحت تأثیر قرار دادن او و درگیر کردنش با پیشنهادات خود فرصت دارید. این کل نکته یک صفحه فرود است. اما این روزها مردم جوری عادت کرده‌اند که محتوای رسانه‌ای غنی را در اینترنت ببینند که به صراحت بگویم، محتوای متنی اغلب آن‌ها را سرگرم نمی‌کند.

بر این اساس، اطمینان دارم که تعجب آور نیست که تعبیه ویدئویی در وب سایت شما نه تنها باعث افزایش مدت زمان ماندن بازدیدکنندگان در سایت می‌شود، بلکه همچنین تعداد تبدیل مشتری‌های پرداخت کننده را نیز افزایش می‌دهد که این در نهایت، به ما می‌گوید SEO چیست.

ویدیوهای محصول

ویدئوهای محصولات شاید رایج‌ترین راهی باشد که خرده فروشان با استفاده از محتوای ویدیویی نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش می‌دهند. این روزها صدها و هزاران خرده فروش از ویدیو‌های محصول استفاده می‌کنند و دلیل آن را می‌توان به آسانی فهمید. به گفته Invodo، ۵۲٪ از مصرف کنندگان می‌گویند که تماشای ویدیوهای تبلیغاتی راجع به محصول باعث می‌شود اعتماد بیشتری نسبت به خرید خود و محصول داشته باشند.

ویدیوهای محصول
ویدیوهای محصول باعث می‌شود مخاطب اعتماد بیشتری نسبت به خرید داشته باشد

نگاهی به تصویر بالا از خرده فروشی آنلاین Zappos بیندازید. این یکی از ویدیو‌های تبلیغاتی آن‌ها را نشان می‌دهد که در این صفحه برای شلوار جین Levi زنانه استفاده شده است. طبق مشاوره اقتصادی، Zappos فهمید که فروش محصولات به کمک ویدیو تبلیغاتی بین ۶ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

ویدیوهای توضیحی یا معرفی

بدیهی است که همه‌ی مشاغل دارای وب سایت برای فروش محصولات خود نیستند، زیرا برخی از مشاغل خدمات ارائه می‌دهند. برای این موارد، می‌توانید با استفاده از ویدیوهای توضیحی یا معرفی، تبدیل‌ها را افزایش دهید. سبک‌های مختلفی برای این ویدیوها وجود دارد، و به راستی، هیچ علم دقیقی در مورد اینکه کدام سبک بهتر کار می‌کند وجود ندارد. این بیشتر در مورد تولید ویدئویی است که تجارت مشتری را به طور موثر و به روشی جذاب توضیح می‌دهد یا معرفی می‌کند.

Dropbox دریافت که آن‌ها با افزودن این ویدیو به صفحه اصلی خود، نرخ تبدیل خود را بیش از ۱۰ درصد افزایش دادند و با توجه به اینکه صفحه اصلی آن‌ها ماهانه بیش از ۷۵۰،۰۰۰ بازدید کننده دارد، این بدان معنی است که این مسئله تعداد ثبت نام‌ها را تا چندین هزار نفر ثبت نام در روز افزایش می‌دهد و بدون شک ROI زیادی ایجاد می‌کند.

ویدیوهای توضیحی یا معرفی
افزودن این ویدیو به صفحه اصلی Dropbox، نرخ تبدیل را ۱۰ درصد افزایش داد

از طرف دیگر، این ویدیو با توضیح خدمات، معرفی افراد پشت سر این تجارت و نشان دادن خدمات عملی آن‌ها، یک شرکت محلی سیار خطی را معرفی می‌کند. مدت زمان آن مشابه ویدیوی دراپ باکس است، اما به سبک دیگری ارائه می‌شود. وقتی در صفحه “درباره ما” وب سایت مشتری قرار گرفت، نرخ کلی تبدیل آن را حدود ۷٪ افزایش داد.

Video SEO Rich Snippets 

افزایش تبدیل‌ها با ویدیو فقط مربوط به مواردی نیست که شما به بازدیدکنندگان خود بعد از ورود به وب سایت نشان می‌دهید، بلکه در مورد مواردی که شما به بازدید کننده قبل از ورود به وب سایت نشان می‌دهید هم هست. اگر اخیراً به نتایج جستجوی Google توجه کرده باشید، افزایش قابل توجهی در استفاده از چیزی به نام snippets  و به ویژه Video SEO Rich Snippets مشاهده کرده‌اید.

اگر با Video SEO Rich Snippets آشنا نیستید، می‌توانید توضیحات رسمی Google را ببینید. اساساً، این چیزی است که سایتی با Video SEO Rich Snippets در SERP به نظر می‌رسد:

Video SEO Rich Snippets
نمایش جستجو ویدیو در Video SEO Rich Snippets

همانطور که مشاهده می‌کنید، Google اطلاعات مربوط به ویدیوی جاسازی شده در صفحه را نمایش می‌دهد و به جستجوگر اطلاع می‌دهد در صورت کلیک بر روی وب سایت شما، ویدیویی در انتظار آن‌ها است. به بیان ساده، Rich Snippets از ویدیو به شما کمک می‌کنند تا از ۹ نتیجه جستجوی دیگر در آن صفحه خاص متمایز شوید و بنابراین، جستجوگران تمایل بیشتری برای کلیک روی نتیجه شما دارند، که باعث افزایش بازدید وب سایت شما می‌شود.

شما می‌توانید تصاویر کوچک و مدت ویدیو خود را به جستجوگران نشان دهید. اگر می‌خواهید تبدیل‌ها را به حداکثر برسانید، مطمئن شوید که تصویر کوچک برجسته است و خلاصه آنچه در ویدیو است، را پوشش می‌دهند.

چگونه از Rich Snippets برای سئو ویدیو استفاده ‌کنید؟

برای نشان دادن Rich Snippets ویدیوی خود در نتایج جستجوی Google، لازم است خودتان آن ویدیو را میزبانی کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، راه حلی برای میزبانی ویدیوهای شما با YouTube وجود دارد که آن استفاده از پلاگین Yoast می‌باشد، اما اکیداً توصیه می‌شود که در صورت امکان خودتان محتوای خود را میزبانی کنید.

میزبانی خودتان از ویدیوهایتان در مقایسه با استفاده از یک میزبان ویدیویی رایگان مانند YouTube که در اینجا به آن استناد شده است، دارای مزایای SEO دیگری است. هنگامی که ویدیوی خود را میزبانی و در سایت خود بارگذاری کردید، این صرفاً به معنی اطلاع رسانی به Google در مورد ویدیو است. برای انجام این کار، باید کد Schema.org مورد نیاز را به صفحه خود اضافه کنید و یک نقشه سایت به فرمت XML را در Google’s Webmaster Tools ارائه دهید.

این کمی مشکل است، اما همین که بدانید چگونه یکبار این کار را انجام دهید، انجام مکرر آن بسیار آسان می‌شود. بعلاوه، اگر قبلاً برای هر کلمه کلیدی با حجم بالا رتبه بندی انجام داده‌اید، این کار ارزش امتحان و تلاش کردن را دارد زیرا افزایش در نرخ تبدیل‌ها به میزان قابل توجهی می‌رسد و تعداد بازدید کننده‌های سایت شما را افزایش می‌دهد.

جمع بندی

محبوبیت ویدیوی آنلاین فرصتی بزرگ و خوب برای سئوکارانی است که مایل به خلاقیت برای رسیدن به نتایج مدنظر خود هستند. تهیه ویدیوها همیشه ارزان نیست اما معمولاً به میزانی که مردم فکر می‌کنند هم گران قیمت نیست. اگر قبلاً اینفوگرافیک‌ها را سفارش داده و به بازار عرضه کرده‌اید، مطمئناً توانایی تهیه ویدیو و استفاده از VSEO را دارید که ROI (بازگشت سرمایه گذاری) خوبی برای شما یا مشتری شما بوجود می‌آورد. به یاد داشته باشید، کیفیت در مورد ویدیو آنلاین به همان اندازه مهم است که برای تولید هر نوع و شکل دیگری از محتوا مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی