🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

آموزش نحوه اتصال سرچ کنسول به گوگل ادز

برای اتصال سرچ کنسول به گوگل ادز به یک ابزار حرفه ای و کاربردی احتیاج دارید که بتوانید به خوبی به اطلاعاتی که به شما منتقل می کند، اعتماد کنید. این ابزار کلیدی، مهم و قابل اعتماد ابزاری نیست جز سرچ کنسول گوگل یا همان گوگل وبسمتر تولز. اکنون در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید، اکانت سرچ کنسول گوگل را به گوگل ادز متصل کنید تا اطلاعات مهمی که به آن ها نیاز دارید را به دست آورید و دانستن این اطلاعات چه فایده ای دارید. حتی اگر اکانت خود را به گوگل ادز متصل کرده اید و به دنبال راهکاری برای قطع این اتصال می گردید، این مقاله برای شما هم مطالب مفیدی به همره دارد.

در این مقاله می خوانید

در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه اتصال اکانت گوگل سرچ کنسول را به گوگل ادز بیاموزید.

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین ابزارهای مورد استفاده برای یک مدیر سایت یا کارشناس سئو، سرچ کنسول گوگل است. search console google که قدیم به گوگل وبمستر تولز google webmaster tools هم معروف بوده است، اطلاعات مختلفی که برای بررسی کردن وضعیت سایت خود به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد. به خصوص این که برای اطلاع از نتایج و تجزیه و تحلیل بازدهی استراتژی ها و فعالیت هایی که برای سئو سایت انجام داده اید قطعا به سرچ کنسول گوگل احتیاج دارید. گوگل ادز یا همان گوگل ادروز نیز که شبکه تبلیغاتی قدرت مند گوگل است، به شما این امکان را می دهید که با پرداخت هزینه، هنگامی که کاربران گوگل کلمه کلیدی مدنظر شما را سرچ می کنند، تبلیغاتی که در نظر گرفته اید به آن ها نمایش داده شود. در هر ثانیه میلیون ها نفر در سراسر جهان در حال گشت زنی در گوگل و سرچ کردن درباره اطلاعات مورد نیاز خود هستند. پس اگر قصد دارید وارد بستر گسترده شبکه تبلیغاتی گوگل یعنی همان گوگل ادز شوید، برای داشتن تبلیغات موثر و خوب نیاز دارید که اطلاعاتی درباره بازخورد کاربران گوگل به تبلیغاتتان و به طور کلی تغییراتی که بر اثر استفاده از گوگل ادز برای سایت شما به وجود می آید، در اختیار داشته باشید.

پس برای این کار به یک ابزار حرفه ای و کاربردی احتیاج دارید که بتوانید به خوبی به اطلاعاتی که به شما منتقل می کند، اعتماد کنید. این ابزار کلیدی، مهم و قابل اعتماد ابزاری نیست جز سرچ کنسول گوگل یا همان گوگل وبسمتر تولز. اکنون در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید، اکانت سرچ کنسول گوگل را به گوگل ادز متصل کنید تا اطلاعات مهمی که به آن ها نیاز دارید را به دست آورید و دانستن این اطلاعات چه فایده ای دارید. حتی اگر اکانت خود را به گوگل ادز متصل کرده اید و به دنبال راهکاری برای قطع این اتصال می گردید، این مقاله برای شما هم مطالب مفیدی به همره دارد.

چرا باید اکانت سرچ کنسول گوگل را به گوگل ادز متصل کنیم؟

زمانی که به سراغ گوگل ادز می روید و تبلیغات خود را در بستر این شبکه تبلیغاتی انجام می دهید، سرچ کنسول گوگل به شما کمک می کند تا بتوانید به خوبی متوجه شوید که چه میزان از کاربران گوگل از طریق سرچ ارگانیک از سایت بازدید کرده اند و چه تعداد از طریق تبلیغات شما در گوگل ادز این کار را انجام داده اند. زیرا سرچ کنسول گوگل به طور دقیق این دو دسته از کاربران را تفکیک می کند و به شما نشان می دهد. در این صورت شما با تجزیه و تحلیل کامل دیتاهایی که از سرچ کنسول گوگل دریافت می کنید، می توانید بهترین و مناسب ترین استراتژی ها را برای سئو سایت خود در نظر بگیرید تا برای کلمه کلیدی مورد نظرتان، به بهترین جایگاه در سرچ گوگل دست پیدا کنید. زیرا اطلاعاتی که سرچ کنسول یا همان گوگل وبمستر تولز در اختیار شما قرار می دهد، به شما کمک می کند تا به خوبی رفتار کاربران را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید و متناسب با رفتار مخاطب فعالیت های لازم را بری بهبود وضعیت سئو سایت خود انجام دهید.

اگر علاقه‌مند به یادگیری جامع سئو هستید دوره‌ی دانشگاه سئو ما را از دست ندهید.

اتصال اکانت سرچ کنسول گوگل به گوگل ادز

همچنین این دیتاها برای داشتن تبلیغات پربازده و عالی در گوگل ادز بسیار مفید و قابل استفاده است. سرچ کنسول گوگل به شما می گوید که نتایج ارگانیک و نتایج به دست آمده از گوگل ادز، چگونه رقم خورده اند. این نکته نیز شاید جالب به نظر برسد که دیده شدن در نتایج جست و جو به صورت ارگانیک و دیده شدن و ترافیک گرفتن با استفاده از گوگل ادز، در کنار یک دیگر می توانند موفقیت قابل توجهی را برای شما به ارمغان بیاورند و در استراتژی بازارایابی شما بسیار اثر گذار باشد. زیرا بدون شک اگر در حوزه بازارایابی فعالیت می کنید، تردیدی وجود ندارد که تحقیق کردن درباره کلمه های کلیدی، برای شما از مهم ترین و حیاتی کارها است که همیشه در اولیت قرار دارد. به خصوص این که مطالعات و دانسته های تئوری تنها تا یک مقطعی و تا اندازه محدودی می توانند به کمک شما بیایند.

شما نیاز دارید که در این زمینه به طور ویژه تحقیق کنید و تجربه به دست بیاورید. این که کاربران در مورد کلمه کلیدی مورد نظر شما چه واکنشی نشان می دهند، در هیچ کتابی بیان نشده و اگر هم ذکر شده باشد، در این زمینه هرگز نمی توان یک نسخه را برای همه پیچید. چون پارامترهای متغیر فراوانی وجود دارند که به خاطر وجود آن ها شما در کنار مطالعه کردن و یادگیری مداوم، نیازمند آزمایش، تحقیق، تجزیه و تحلیل هستید تا رفتار و عکس العمل کاربران را بررسی کرده و داده های به دست آمده را بر اساس پارامترهای مدنظر خودتان مورد سنجش قرار دهید.

از آن جایی که گوگل ادز از مهم ترین شبکه های تبلیغاتی در جهان است و افراد حرفه ای و کاربلد همیشه نگاه ویژه ای به آن دارند، شما زمانی که تصمیم می گیرید در این بستر به انجام تبلیغات پیرامون کلمه یا کلمات کلیدی مد نظرتان اقدام کنید، سرچ کنسول گوگل به کمک شما می آید و با ارائه کردن اطلاعات مهم و کلیدی باعث می شود به خوبی مسیر و نتیجه تبلیغاتی که انتخاب کرده اید را به صورت کمی و قابل استناد مشاهده کنید و نتایج به دست آمده را با نتایج ارگانیک به صورت کلی و جزئی مورد مقایسه قرار دهید. همان طور که گفته شد، برای داشتن یک مسیر بازاریابی موفق، شما نیاز دارید که برای سایت خود، نتایج ارگانیک و نتایج به اصطلاح پولی که از طریق تبلیغ در بستر گوگل ادز انجام می دهید را در کنار یک دیگر داشته باشید.

اتصال سرچ کنسول گوگل به گوگل ادز برای دریافت گزارش بازدیدهای پولی و ارگانیک

برای استفاده از گزارش بازدیدهای پولی و ارگانیک باید یک حساب سرچ کنسول گوگل برای وب سایت خود داشته باشید و آن حساب سرچ کنسول را به حساب Google Ads خود متصل کنید.  همان طور که می دانید و گفته شد، سرچ کنسول گوگل یک ابزار رایگان Google است که با ارائه اطلاعات به شما، کمک می کند تا به طور دقیق در جریان ترافیک سایت خود قرار بگیرید و منطقی ترین و مناسب ترین گزینه ها را برای بهبود آن به کار بگیرید.

نحوه متصل کردن اکانت سرچ کنسول گوگل را به گوگل ادز چگونه است؟

برای متصل شدن سرچ کنسول گوگل به گوگل ادز، باید حساب کاربری سرچ کنسول گوگل شما در گوگل ادز با موفقیت ثبت شود. برای انجام این کار باید چند مرحله را طی کنید که هر یک از آن ها را در مقاله مرور می کنیم.

شما باید وارد حساب گوگل ادز خود شوید. گوگل ادز نیاز دارد که شما اکانت سرچ کنسول گوگل خود را که به سایتی که برای تبلیغ آن اقدام کرده اید، متصل است را وارد کنید. برای شروع انجام این کار باید در قسمت سمت راست، بالای صفحه روی گزینه tools کلیک کنید. در منویی که برای شما باز می شود، در بخش SETUP گزینه Linked accounts را مشابه تصویر انتخاب کنید.

نحوه متصل کردن اکانت سرچ کنسول گوگل را به گوگل ادز چگونه است؟

بعد از این که Linked accounts را انتخاب کردید، صفحه ای مطابق با عکس زیر برای شما به نمایش در می آید که باید در سمت چپ پایین این صفحه به سراغ گزینه search console بروید و بر روی Details کلیک کنید تا جزئیات به شما نشان داده شود.

نحوه متصل کردن اکانت سرچ کنسول گوگل را به گوگل ادز چگونه است؟

در صفحه بعدی که برای شما باز می شود، باید حساب سرچ کنسول گوگل خود را اضافه کنید. اگر از قبل اکانت سرچ کنسول گوگل داشته اید، کافیست آن را در این قسمت اضافه کنید، اگر سایت مورد نظر به حساب سرچ کنسول متصل است ولی شما به آن حساب دسترسی ندارید، باید از مدیر یا صاحب سایت بخواهید که برای ایجاد دسترسی شما اقدام کند، که در ادامه چگونگی انجام این کار را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد. اما در آخرین حالت اگر به طور کلی هیچ حساب کاربری در سرچ کنسول ندارید، تنها کافیست به راحتی مراحل ساخت اکانت سرچ کنسول گوگل را طی کنید و پس از تکمیل شدن آن، اکانت خود را در این قسمت وارد کنید.

حساب سرچ کنسول گوگل خود را اضافه کنید

(Link Search Console to AdWords?)یعنی آیا سرچ کنسول گوگل به گوگل ادز متصل شود؟ همان طور که مشخص است باید روی گزینه سمت راست، یعنی link کلیک کنید. پس از این که همه مراحل قبلی را با موفقیت طی کردید، سوالی که در عکس زیر می بینید از شما پرسیده می شود که باید بر روی گزینه Link کلیک کنید.

Link Search Console to AdWords

در مرحله بعدی صفحه ای باز می شود که از شما می خواهد، آدرس سایت خود را مانند نمونه وارد کنید. البته شما برای انجام این کار نیازی به وارد کردن http ندارید.

اگر حساب Google Ads شما به عنوان صاحب این وب سایت در حساب سرچ کنسول گوگل قرار گرفته باشد، در ستون Status “Linked” را مشاهده می کنید که نشان می دهد این لینک با موفقیت ایجاد و ثبت شده است. اگر حساب Google Ads شما به عنوان مالک این وب سایت در حساب کنسول جستجو درج نشده باشد، عنوان “Request” را در ستون مشاهده وضعیت خواهید دید. در چنین شرایطی درخواست دسترسی به وب سایت به مالک فعلی ارسال می شود و در صورت تایید دسترسی توسط مالک، پیوند و اتصال ایجاد می شود.

اگر می خواهید یک درخواست را در هر نقطه ارسال کنید، دوباره در ستون Actions روی ارسال درخواست کلیک کنید. اگر هیچ حساب سرچ کنسولی برای وب سایت شما جهت ایجاد اتصال به گوگل ادز ایجاد نشده است، در ستون مشاهده وضعیت عنوان Not claimed”“ را خواهید دید. در چنین شرایط شما نیاز دارید که یک حساب سرچ کنسول گوگل برای وب سایت خود ایجاد کنید تا بتوانید آن را به گوگل ادز متصل کنید. برای انجام این کار روی  “Actions”کلیک کنید تا به صفحه مربوطه برای ایجاد اکانت هدایت شوید. مراحل متصل کردن اکانت سرچ کنسول گوگل به گوگل ادز بسیار کوتاه و آسان است اما همین کار ساده، اطلاعات بسیار مهم و کابردی در اختیار شما قرار می دهد، که حتی می تواند تکمیل کننده استراتژی بازاریابی تدوین شده شما باشد.

نکته: وقتی قصد دارید دامنه سایت خود را در سرچ کنسول گوگل ثبت کنید، یک بار این کار را با “www” انجام دهید یک بار دیگر هم بدون وارد کردن   “www”اقدام کنید.

به عنوان مثال:

  1. https://www.example.com
  2. https://example.com

اگر فکر می کنید وب سایت در واقع با یک حساب کنسول جستجو همراه است، برای ارسال مجدد درخواست به صاحب وب سایت، روی پیوند مجدد کلیک کنید.

چگونه اتصال اکانت سرچ کنسول گوگل را از اکانت گوگل ادز جدا کنیم؟

حال اگر در گروه کسانی هستید که اکانت سرچ کنسول گوگل را به اکانت گوگل ادز وصل کرده اید و اکنون قصد دارید این اتصال را قطع کنید، باید به شما بگوییم که این انجام این کار نیز اصلا سخت نیست و در این بخش مراحلی را که باید طی کنید را شرح می دهیم.

برای جدا کردن حساب کاربری سرچ کنسول گوگل از گوگل ادز، باید در ابتدا وارد اکانت گوگل ادز شوید، سپس به قسمت Tools بروید. پس از این که وارد قسمت Toolsشدید، قسمت تنظیمات را مشاهده می کنید. در این قسمت بر روی گزینه Linked accounts کلیک کنید. پس از این کار باید در پایین search console بر روی Details کلیک کنید. پس از کلیک کردن بر روی Details لیستی از وب سایت هایی که در گوگل ادز وارد کرده اید به شما نمایش داده می شود و شما باید در این لیست، وب سایتی را که می خواهید آن را از گوگل ادز جدا کنید را پیدا کرده بر روی Unlink کلیک کنید تا این اتصال قطع شود.

چگونه اتصال اکانت سرچ کنسول گوگل را از اکانت گوگل ادز جدا کنیم؟

نحوه بررسی بازدیدهای ارگانیک و پولی در سرچ کنسول گوگل

شما می توانید از ابزارهای گزارش دهی استفاده کنید تا ببینید که چه مدت تبلیغات شما به مشتریان بالقوه نشان داده می شود و کدام کلمات کلیدی باعث بالا رفتن بازدید سایت شما شده اند. با بررسی گزارشی از بازدیدهای پولی از طریق گوگل ادز و بازدید های ارگانیک به خوبی می توانید به نتایح تامل برانگیز برسید. برای مثال می توانید ببینید که چند بار صفحات وب سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک رایگان Google نشان داده شده اند و کدام یک از شرایط جستجو باعث شده است که کابران به وب سایت شما بیایند.

این اطلاعات به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه بازدیدهای به دست آمده از تبلیغات پولی و نتایج جستجوی ارگانیک با هم کار می کنند، تا به شما در دیده شدن توسط افرادی که در گوگل در حال جست و جو کردن هستند، کمک کنند. برای مثال شما با استفاده از نتایج ارگانیک می توانید برای شناسایی کلمات کلیدی جدید و با ارزش استفاده کنید و یک دید کلی در مورد چگونگی عملکرد حضور آنلاین کاربران در گوگل، بازدیدها، کلیک ها و غیره به دست آورید.

نحوه استفاده از گزارش بازدیدهای پولی و ارگانیک

پس از متصل کردن اکانت سرچ کنسول گوگل به اکانت گوگل ادز، می توانید نتایج جستجوی ارگانیک خود را درست در کنار آمار عملکرد تبلیغات پولی در کمپین های خود در  Google Ads مشاهده کنید .توجه داشته باشید که گزارش بازدیدهای پولی و ارگانیک فقط عملکرد تبلیغات متنی را محاسبه می کند. این آمار را از تبلیغات خرید یا تبلیغات کلیکی پشتیبانی نمی کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای گوگل سرچ کنسول

جمع بندی

 امروزه گوگل خود ابزارهایی را در اختیار ما قرار داده است که ما بتوانیم با استفاده از آن ها وب سایت خود را  در نتایج جست وجو بهینه کنیم. اگر صاحب یک وب سایت هستید، چه فروشگاهی و چه غیر فروشگاهی، برای داشتن جایگاه مناسب در گوگل و بر اساس الگوریتم های گوگل، باید از چنین ابزارهایی کمک بگیرید تا بتوانید به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسید. از آن جایی که ابزارهایی مانند سرچ کنسول گوگل و گوگل ادز، با توجه به الگوریتم های گوگل، توسط خود گوگل طراحی و ارائه شده اند، می توانند بهترین گزینه ها برای بررسی فعالیت و عملکرد وب سایت ما و کشف بهترین راه حل ها و روش ها جهت بهینه سازی آن برای موتورهای جست و جو باشند.

پس اگر تصمیم جدی برای پیشرفت سایت خود و ارتقا وضعیت آن برای موتورهای جست و جو را دارید، هرگز از این ابزارها غافل نشوید، زیرا موفقیت بدون استفاده از آن ها و دیتاهایی که در اختیار ما قرار می دهند، امکان پذیر نیست. البته که فرقی هم ندارد که فعالیت وب سایت شما در چه زمینه ای باشد چون شما در هر صورت برای رسیدن به موفقیت و جایگاه مناسب در گوگل و فضای آنلاین به استفاده از آن ها به شدت نیازمند هستید. پس چه بهتر که از همین لحظه دانسته های خود پیرامون این ابزار مهم، مفید و موثر بالا ببرید و به کارگیری آن ها در فعالیت هایی که برای سایت خود انجام می دهید، به طور جدی آغاز کنید. رسیدن به جایگاه مطلوب در گوگل، نیازمند به داشتن علم و تجربه در کنار یک دیگر است. پس مطالعات و آزمایش را از همین حالا شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره گوگل ادز

صفر تا صد آموزش گوگل ادز

  • نحوه ساخت و راه اندازی اکانت گوگل ادوردز  و اجرای اولین کمپین
  • نکات اولیه نوشتن Ad ها
  • استراتژی انتخاب نوع کمپین
  • ساخت اولین search network campaign
  • ساخت Adgroup
  • و …

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی