🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

بازاریابی اپلیکیشن یا اپلیکیشن مارکتینگ چیست و چگونه انجام می شود؟

هر روز شاهد رشد هر چه بیشتر بازاریابی اپلیکیشن یا اپلیکیشن مارکتینگ هستیم. بعد از ساخت اپلیکیشن تان آیا می دانید چگونه باید آن را بازاریابی کنید؟ چالش های پیش روی یک بیزینس فقط قبل از راه اندازی بیزینس در مقابل شما قرار نمی گیرند. خیلی وقتها بعد از این که کسب و کار خود را استارت زده اید و سایت بیزینسی خود را راه اندازی کرده اید نیز می بینید که برای ادامه چالش هایی وجود دارد که باید با آن ها روبرو شوید. بعد از حضور کوتاه بیزینسی در صنعت خود متوجه خواهید شد که داشتن یک وبسایت موبایل دوست تنها برای شما کافی نیست. شما باید واقعاً توجه نسل مصرف کنندگان گوشی های هوشمند را به سمت خود جلب کرده و کاری کنید تا آنها از اپلیکیشن موبایل شما استفاده کنند. سوال اینجاست که زمانی که اپلیکیشن خود را ساختید، چطور همه را از وجود این اپلیکیشن با خبر می کنید؟ در این مقاله راه های بازاریابی اپلیکیشن موبایل را به شما آموزش می دهیم.

در این مقاله می خوانید

هر روز شاهد رشد هر چه بیشتر بازاریابی اپلیکیشن یا اپلیکیشن مارکتینگ هستیم. بعد از ساخت اپلیکیشن تان آیا می دانید چگونه باید آن را بازاریابی کنید؟ استراتژی اپلیکیشن مارکتینگ؟ چالش های پیش روی یک بیزینس فقط قبل از راه اندازی بیزینس در مقابل شما قرار نمی گیرند. خیلی وقتها بعد از این که کسب و کار خود را استارت زده اید و سایت بیزینسی خود را راه اندازی کرده اید نیز می بینید که برای ادامه چالش هایی وجود دارد که باید با آن ها روبرو شوید. بعد از حضور کوتاه بیزینسی در صنعت خود متوجه خواهید شد که داشتن یک وبسایت موبایل دوست تنها برای شما کافی نیست. شما باید واقعاً توجه نسل مصرف کنندگان گوشی های هوشمند را به سمت خود جلب کرده و کاری کنید تا آنها از اپلیکیشن موبایل شما استفاده کنند. سوال اینجاست که زمانی که اپلیکیشن خود را ساختید، چطور همه را از وجود این اپلیکیشن با خبر می کنید؟ در این مقاله راه های بازاریابی اپلیکیشن موبایل را به شما آموزش می دهیم.

بازاریابی اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن خود را کاربردی کنید

مهم نیست که چقدر خوب اپلیکیشن خود را بازاریابی می کنید، اگر برنامه ی شما چیزی نباشد که مردم به آن نیاز دارند، هیچ کس توجهی به آن نخواهد کرد. اپلیکیشن موبایل شما نباید تنها یک بسته الحاقی وبسایت شما یا یک ورژن دیگر از فروشگاه آنلاین شما باشد که فقط توجه مشتریان کنونی را به خود جلب کند. شما باید در این زمینه خلاق باشید و ارزشی را در این برنامه ایجاد کنید که برای همه ی مخاطبان جذاب بوده و نام برند شما را از این طریق بر سر زبان ها بیاندازد.

یکی از مثال های خوب اپلیکیشن کاربردی و برندسازی شده می تواند برنامه ی Squat باشد که برای تمامی مسافران کاربردی بوده و نزدیک ترین رستوران ها و مکان های استراحت را به آنها نشان می دهد. برندهای بزرگ تنها برندهایی نیستند می توانند برنامه های خلاقانه مخصوص به موبایل را پیاده سازی کنند. به عنوان مثال بیمارستان کودکان فونیکس با استفاده از اپلیکیشن Car Seat Helper که ایجاد کرده است به والدین کمک می کند تا متوجه شوند کدام صندلی ماشین برای امنیت بچه ها حین سفر امن تر است.

بازاریابی اپلیکیشن موبایل
بازاریابی اپلیکیشن موبایل

بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که اپلیکیشن شما باید برای مخاطبان هدف تان کاربردی باشد. تنها در این صورت است که از اپلیکیشن موبایل و بازاریابی آن می توانید نتیجه بگیرید.

  • کدهای QR

هنگامی که مخاطبان تلفن های هوشمند را با استفاده از اپلیکیشن های موبایلی هدفگیری می کنید، کدهای QR بهترین ابزار برای تبلیغات هستند. می توانید آنها را به وبسایت، بیزینس کارت ها، بروشورها، ایمیل ها، رسیدها و روی پنجره مغازه ها اضافه کنید.

در مثال این بخش می بینید که کمپانی Valpak یک صفحه اختصاصی برای کوپن های تخفیف موبایل دارد. این صفحه به طور کامل برای شما مشخص می کند که با دانلود اپلیکیشن چه چیزهایی نصیب شما شده و چه شکلی خواهند داشت. همچنین آنها کدهای کیو آر را نیز در این صفحه همانطور که می بینید قرار داده اند.

  • تبلیغات موبایل

اگر به دنبال تبلیغات کلیکی گوگل برای اپلیکیشن موبایل خود هستید، مطمئن شوید که تبلیغات خود را درون اپلیکیشن های موبایل قرار می دهید.

تبلیغات کلیکی برای بازاریابی اپلیکیشن
تبلیغات کلیکی برای بازاریابی اپلیکیشن

گوگل برای این کار به شما تبلیغات موبایلی را پیشنهاد می دهد که از طریق آن تبلیغات شما فقط زمانی برای مخاطبان نمایش داده می شود که از روی گوشی های هوشمندشان موضوعی را جستجو کرده باشند.

  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی

ما یکی از طرفداران تبلیغات در شبکه های اجتماعی هستیم. چرا که این پلتفرم ها به شما این قابلیت را می دهد که مخاطبان را بر اساس علایق و دموگرافیک ها هدفگیری کنید. بنابراین اگر شما مخاطبان اپلیکیشن موبایل خود را می شناسید، می توانید مطمئن شوید که آن ها کسانی هستند که برروی تبلیغات شما کلیک می کنند. با استفاده از تبلیغات فیس بوک شما می توانید این کار را خیلی دقیق انجام دهید.

به یاد داشته باشید که داشتن گروه مخاطبان کوچکتر با علایقی که به اپلیکیشن موبایل شما مربوط می شود می تواند هزینه ها را کاهش داده و سودآوری بیشتری را برای شما در پی داشته باشد.

  • بلاگ نویسی به صورت مهمان

بلاگ نویسی به صورت مهمان یکی از بهترین راه ها برای جذب مخاطبان است. هنگامی که به بازاریابی اپلیکیشن های موبایل می رسیم، شما می توانید بلاگ های مختلفی را پست کنید. شما می توانید برروی بلاگ هایی پست بگذارید که دارای مخاطبانی است که احتمالاً به موضوعات صحبت شده شما علاقه مند هستند.

همچنین شما می توانید در سایت های تکنولوژی محور در مورد گوشی های موبایل نیز پست بگذارید. کلید موفقیت در این بخش این است که در بلاگ های پست بگذارید که احتمال می دهید مخاطبان آن علاقه مند به دانلود اپلیکیشن شما هستند.

بلاگ نویسی به صورت مهمان
شما می توانید در سایت های تکنولوژی محور در مورد گوشی های موبایل نیز پست بگذارید

اگرچه پست های مهمان پست های تبلیغاتی نیستند، اما شما می توانید متن را به سمتی بکشانید که در انتهای آن، خوانندگان آماده ی دانلود اپلیکیشن شما باشند. همیشه سعی کنید برای این کار پروفایل خود و بایوی آن را تا حد ممکن هیجان انگیز جلوه دهید و لینکی از صفحه مخصوص اپلیکیشن خود در وبسایتتان را در آنجا قرار دهید، همچنین استفاده از کال تو اکشن هایی نظیر ” همین امروز اپلیکیشن موبایل ما را دانلود کنید ” نیز توصیه می شود.

آژانس های بازاریابی اپلیکیشن های موبایل

آیا برای بازاریابی اپلیکیشن های موبایل خود نیاز به کمک دارید؟ آژانس هایی در دنیا وجود دارد که به صورت اختصاصی کار بازاریابی اپلیکیشن های موبایل را انجام می دهند، آژانس های نظیر:

  1. Appspire.me : تمرکز اصلی این آژانس برروی پیدا کردن با کیفیت ترین کاربران برای شماست. بسیاری از مشتریان آنها از چند کلیک در روز به صدها کلیک در روز رسیده اند.
  2. Appency : بزرگترین آژانس بازاریابی اپلیکیشن های موبایل. این آژانس فعالیت های بسیار متنوعی را در زمینه بازاریابی اپلیکیشن های موبایل پوشش می دهد. از برندینگ گرفته تا مشاوره و مدیریت استارت کمپین ها و موفقیت درازمدت با استفاده از PR و شبکه های اجتماعی و …
  3. Appular : این آژانس نیز مانند قبلی یکی از بزرگترین آژانس های مارکتینگ است که تمامی فعالیت های نیازمند بازاریابی اپلیکیشن موبایل را برای شما انجام داده و به شما برای رسیدن به موفقیت طولانی مدت کمک می کند.

مثال های بالا تنها چند مثال از آژانس های فراوان موجود برای بازاریابی اپلیکیشن های موبایل بود، همیشه می توانید با گوگل کردن آژانس های بازاریابی اپلیکیشن موبایل نتایج دیگر را هم مشاهده کنید.

جمع بندی

در این مقاله نکاتی را در مورد بازاریابی اپلیکیشن موبایل بیان کردیم که با رعایت این نکات می توانید اپلیکیشن مارکتینگ موفقی را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط