🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

27 ترفند برای افزایش ترافیک وب‌سایت

اگر در حال رانندگی در ترافیک خسته‌کننده‌ی شهر‌های ایران به فکرتان زده که چطور می‌توان ترافیکی شبیه به این را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید باید ورود شما را به جامعه‌ی بازاریابان دیجیتال تبریک بگوییم. مشکل ترافیک کم برای وب‌سایت‌های جدید مسئله‌ای غیرعادی نیست. طبق یک تحقیق در سال ۲۰۱۹ برآورد شده است که ۶۱٪ از تولید‌کنندگان محتوا در تشخیص اینکه چه چیزی برای کاربرانشان مهم است دچار مشکل هستند. همچنین ۵۰٪ از آنها با اهداف مشتریان و ۴۹٪ هم با مراحل سفر مشتری در یک کسب‌‌وکار مشخص آشنائی ندارند. لیستی که در زیر برای شما تهیه شده است به شما کمک خواهد کرد ترافیک وب‌سایت خود را بالا برده، سرنخ‌ (Lead) بیشتری از مشتریان خود دریافت کنید و درنهایت بازگشت سرمایه ‌(ROI) قابل قبولی داشته باشید.
27 ترفند برای افزایش ترافیک وب‌سایت

در این مقاله می خوانید

در این مقاله به بیان ۲۷ روش برای هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت‌تان می پردازیم.

اگر در حال رانندگی در ترافیک خسته‌کننده‌ی شهر‌های ایران به فکرتان زده که چطور می‌توان ترافیکی شبیه به این را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید باید ورود شما را به جامعه‌ی بازاریابان دیجیتال تبریک بگوییم. مشکل ترافیک کم برای وب‌سایت‌های جدید مسئله‌ای غیرعادی نیست. طبق یک تحقیق در سال ۲۰۱۹ برآورد شده است که ۶۱٪ از تولید‌کنندگان محتوا در تشخیص اینکه چه چیزی برای کاربرانشان مهم است دچار مشکل هستند. همچنین ۵۰٪ از آنها با اهداف مشتریان و ۴۹٪ هم با مراحل سفر مشتری در یک کسب‌‌وکار مشخص آشنائی ندارند.

درنتیجه، زمانی که شما در حال نوشتن یک مقاله یا پست کردن یک مطلب در شبکه‌های اجتماعی یا تعریف استراتژی برای بازاریابی ایمیلی هستید باید به عوامل تاثیرگذار بر افزایش ترافیک وب‌سایت نیز توجه کنید.

لیستی که در زیر برای شما تهیه شده است به شما کمک خواهد کرد ترافیک وب‌سایت خود را بالا برده، سرنخ‌ (Lead) بیشتری از مشتریان خود دریافت کنید و درنهایت بازگشت سرمایه ‌(ROI) قابل قبولی داشته باشید.

روش های افزایش ترافیک وب‌سایت

۱- خلق محتوا

بازاریابی درون‌گرا باعث جذب بازدیدکنندگان واقعی به وب‌سایت شما می‌شود‌. یکی از بهترین راهکار‌ها برای این منظور تولید محتوای نوشتاری است. برای اینکه بازدیدکنندگان واقعی و کسانی که به مطالب شما نیاز دارند وارد وب‌سایت شما شوند، شما باید از پرسونای مشتری خود باخبر باشید. به عبارت دیگر، زمانی که مخاطب خود را بشناسید ، محتوائی تولید خواهید کرد که باعث جذب آنها به وب‌سایت شما شود.

اما چه مقاله‌ای باعث جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب‌سایت شما می‌شود؟

  • پرسونای خریداران را بشناسید‌: اطلاعات بیشتری از مخاطب خود کسب کنید. این اطلاعات می تواند شغل آنها یا حتی علل نارضایتی آنها از وب‌سایت شما باشد.
  • تحقیقات سئو خود را کامل کنید: با یک نگاه اجمالی به موتورهای جستجو می‌توانید ببینید مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند تا محتوای مناسب را به آنها ارائه دهید.
  • ابتدا پیش‌نویس مقاله را طراحی کنید: سوالات مخاطب خود را شناسائی کرده و پاسخ آنها را به صورت پیش‌نویس آماده کنید.
  • انتشار مقاله: پس از ویراستِ پیش‌نویش، آن را منتشر کنید.
  • ارتقاء مقاله: با انتشار مقاله‌ی خود در شبکه‌های اجتماعی و مشترکان ایمیلی خود میزان دیده‌شدن مقاله را افزایش دهید. هرچقدر ترافیک مقاله بیشتر شود رتبه‌اش در موتورهای جستجو افزایش می‌یابد.

۲- محتوای تخصصی

درصورتی که رتبه بالاتری در موتور جستجوی گوگل به دست آورید، ترافیک دریافتی شما بهبود خواهد یافت. بدین منظور شما می‌توانید محتوای خود را به صورت ستونی (pillar page) منتشر کنید. گوگل تمایل دارد وب‌سایت‌هایی را لیست کند که در زمینه‌ی کاری خود محتوای تخصصی نشر می‌دهند. برای اینکه در چشم گوگل یک متخصص به نظر برسید، باید در ابتدا یک محتوای ستونی منتشر کنید، که در اینجا به معنی یک مقاله‌ی طولانی با محتوای عمومی‌تر است. سپس کلمات کلیدی تخصصی تر در طول متن را به مقالات دیگری مرتبط کنید. در صورتی که روی جذب ترافیک بلند مدت تمرکز کنید، رتبه‌ی شما در موتورهای جستجو افزایش خواهد یافت.

روش های افزایش ترافیک وب‌سایت
با استفاده از Pillar Content موتورهای جستجو به راحتی در وب‌سایت شما حرکت و محتوای شما را لیست می کند

با استفاده از روش محتوای ستونی، مقالات شما حول یک موضوع اصلی نظم پیدا خواهند کرد و لینک‌سازی داخلی بهبود خواهد یافت. با استفاده از این روش موتورهای جستجو به راحتی در وب‌سایت شما حرکت و محتوای شما را لیست خواهند کرد که این باعث افزایش رتبه‌ی شما در آن کلمه‌ی کلیدی خواهد شد. اگر این روش به درستی انجام شود، بازدیدکنندگان سایت شما به راحتی در وب‌سایت شما روی مقالات مرتبط کلیک خواهند کرد و این باعث افزایش بازدید تمام صفحات شما خواهد شد.

۳- تبلیغات پولی

شما می‌توانید با پرداخت مبلغی بازدید کنندگان سایت خود را به یکباره افزایش دهید. امکان تبلیغات بر اساس کلیک و هدف‌گیری مجدد (Retargeting) از جمله قابلیت‌های موتورهای جستجو است. شبکه‌های اجتماعی نیز قابلیت دریافت تبلیغات مستقیم یا همکاری با اینفلوئنسرها را دارند. بهتر است که در استراتژی تبلیغاتی خود انواع این روش‌ها را بگنجانید.

۴- رشد ارگانیک در شبکه‌های اجتماعی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی قطعا چیزجدیدی نیست اما هنوز یکی از الزامات بازاریابی نوین است. استفاده از استوری‌های اینستاگرام و تشویق مردم به بالا کشیدن صفحه‌ی فروش شما در سایت، برگزار کردن جلسات لایو یا انتشار ویدئو‌های IGTV ، همگی از روش‌های ارگانیک بالا بردن آگاهی از برند شما و در نهایت افزایش رتبه‌ی وب‌سایت است. برای مثال، فیسبوک با افزودن یک بات در مسنجر خود، این امکان را به کسب‌وکارها داده که به صورت اتوماتیک لینک محتوایی که ممکن است پاسخ مشتری در آن نهفته باشد را برای کاربرانی که در این اپلیکیشن سوالی می‌پرسند ارسال کنند و بدین صورت بازدید صفحات خود را افزایش دهند.

رشد ارگانیک در شبکه‌های اجتماعی
شبکه های اجتماعی، ترافیک را به سمت سایت شما هدایت می کند

حضور در بازه‌ی گسترده‌ای از شبکه‌های اجتماعی و انتخاب مناسب‌ترین آنها نیز اهمیت به سزائی دارد. در حال حاضر استفاده از اینستاگرام، تویتر و فیسبوک بین کاربران رایج‌تر است اما نباید از شبکه‌هایی مثل یوتیوب یا پینترست غافل شد. جالب است بدانید که پینترست نرخ تعامل بسیار بالایی دارد به طوری که ۶۶ درصد کسانی که پین یک برند را می‌بینند از آن خرید می‌کنند.

متخصصان بازاریابی دیجیتالی پیشنهاد می‌کنند برای رشد اُرگانیک شبکه‌های اجتماعی خود به دو قانون پایبند باشید: در وحله‌ی اول به هیچ وجه کاربر خود را با محتوای بی ارزش گول نزنید. در دنیای دیجیتال کاربران به راحتی و با یک کلیک از وب‌سایت شما خارج می‌شوند و در صورتی که شما محتوای با ارزشی به آنها ارائه ندهید به راحتی شما را ترک خواهند کرد. مخاطب خود را بشناسید و محتوای خود را طوری طراحی کنید که به طور مستقیم با آنها صحبت کند. نکته‌ی دوم این است که شما باید با جامعه‌ی هدف خود ارتباط برقرار کرده و به آنها جواب دهید تا ارتباط انسانی بین شما شکل گرفته و برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت شما سر بزنند.

5– تحلیل وب‌سایت:

تا اینجا متوجه شدیم که باید قبل از انتشار محتوا مخاطب خود را شناخته و براساس نیازشان به آنها اطلاعات دهیم. اما با چه روش‌هایی می‌توان علاقه‌ی مردم به مطالبمان را اندازه گرفت ؟ یک راه آسان استفاده از پلت‌فرم‌های آنالیز وب‌سایت مثل Crazy egg است تا به ما نشان دهند مشتری ما کجا از وب‌سایت ما خارج می‌شوند. با استفاده از ابزارهای انالیز وب‌سایت می‌توانیم محتوای مناسب مخاطبان را تهیه کنیم.

۶- مسابقه و هدیه:

یک راه موثر برای جذب بازدیده کننده به وب‌سایت استفاده از مسابقات و هدیه‌هاست. این ابزار‌ها نه تنها باعث هدایت بازدید‌کنندگان جدید به وب‌سایت شما خواهد شد بلکه مخاطب فعلی شما به خاطر وفادار ماندن به شما جایزه نیز دریافت خواهد کرد. این مسابقه‌ها در شبکه‌ی اجتماعی و یا برای مشترکان ایمیلی شما قابل اجرا است.

مسابقه و هدیه

برای تهیه‌ی استراتژی برای بخش مسابقات، شش مرحله‌ی زیر را طی کنید:

  • پلت‌فرمی که می‌خواهید روی آن مسابقه طراحی کنید را مشخص کنید. ( می‌توانید مسابقه را روی چند پلت فرم هم اجرا کنید.)
  • جایزه را مشخص کنید. ( بلیط ، کد تخفیف و غیره)
  • شرایط شرکت در مسابقه را مشخص کنید.( کامنت‌گذاشتن در وب‌سایت، ثبت نام در لیست ایمیل و غیره)
  • متن تبلیغ برای مسابقه را بنویسید.
  • تصاویر تبلیغاتی مربوط به مسابقه را طراحی کنید.
  • و در نهایت پست را منتشر کرده و تا می‌توانید لینک آن را به اشتراک بگذارید.

۷- از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

روش اینفلوئنسر مارکتینگ هنوز جذابت‌های خودش را دارد. طبق تحقیقات اخیر، بازدهی همکاری با اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی درجهت افزایش آشنائی با برند چهار برابر بیشتر از همکاری با افراد مشهور مثل بازیگران سینما است. این افراد با انتشار کدهای تخفیف، لینک محصولات و جوایز، شما را به دنبال‌کنندگان خود معرفی کرده و باعث افزایش ترافیک وب‌سایت شما می‌شوند.

به عقیده‌ی برایان هالیگان (Brian Halligan) یکی از برترین بازاریابان دیجیتالی ، مشتریان تمایل به خرید از سازمان‌هایی دارند که اسم آن‌ها به طور دهان به دهان بین مردم می‌چرخد. فکر می‌کنید به چه صورت می‌توانید خود را سر زبان‌ها بیندازید؟ پاسخ این است که اول مشتری خود را راضی نگه دارید، و دوم با اینفلوئنسرها کار کنید.

8- ایمیل مارکتینگ:

استفاده‌ از خوانندگان و طرفداران پروپاقرص وب‌سایتتان یک روش بهینه برای هدایت ترافیک به وب‌سایت شماست.  می‌توان برای افزایش بازدید یک مقاله‌ی جدید آن را به ایمیل مخاطبان فعلی ارسال و به راحتی آن را ارتقاء داد. در وب‌سایت هایی که به شدت به محتوا برای دیده شدن نیاز دارند، بازگرداندن خوانندگان قدیمی برای مطالعه‌ی مقالات جدید بسیار به افزایش ترافیک ، نرخ تبدیل و دریافت سرنخ کمک می‌کند.

برای اینکه به خوبی از پس این کار بر‌بیایید باید به سرعت یک ایمیل لیست از مشتریان فعلی تهیه کنید. اگر هم چنین لیستی دارید به فکر افزایش تعداد مشترکان باشید. به این منظور باید:

  • استفاده از محتوا برای دریافت ایمیل: از خوانندگان بخواهید برای دسترسی به تمام محتوای وب‌سایت  ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند. برای اینکار می‌توانید از روش فراخوانی برای اقدام (Call to Action) در وبسایت خود استفاده کنید.
ایمیل مارکتینگ
از CTA های مناسب در ایمیل های‌تان استفاده کنید
  • ثبت نام در لیست ایمیلی را تا حد ممکن ساده کنید: از فرم ثبت نام در همه جای وب‌سایت خود استفاده کنید. اگر یک کاربر از وب‌سایت شما راضی باشد ممکن است بخواهد ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهد. نباید این کار را برای مخاطب سخت کنید.
  • شبکه‌ی اجتماعی: تبلیغات برای پیوستن به لیست ایمیل شما چه از طریق پست جدید و یا در قالب یک مسابقه می‌تواند یک روش جذاب برای تبدیل دنبال‌کنندگان به مشترکان ایمیل لیست شما باشد.

9- تعامل با مخاطبان:

 هرچقدر آگاهی از برند شما افزایش یابد، به همان نسبت ترافیک وب‌سایت شما افزایش خواهد یافت. یک راه ساده برای افزایش آگاهی از برند، فعال بودن در جامعه‌ی هدف شماست. برای بهبود این تعامل شما می‌توانید در مباحثه ها شرکت کنید، به سوال‌ها پاسخ دهید یا با دنبال کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی گفت‌‌و‌گو کنید. فعالیت وب‌سایت دیجیکالا در شبکه‌ی اجتماعی ‌توئیتر یک نمونه‌ی موفق از تعامل با مشتریان است.

۱۰- پست مهمان یا Guest Posting:

شما می‌توانید با انتشار محتوای خود در وب‌سایت های دیگر تعداد بازدید‌کنندگان وب‌سایتتان را بالا ببرید. انتشار پست مهمان در دیگر وب‌سایت‌ها نشان می‌دهد که ارتباط شما با دیگر فعالان کسب‌و‌کار بسیار بالاست و علاوه بر آن بک لینک های خوبی برای شما فراهم می‌کند.

Guest Posting
با انتشار محتوای خود در وب‌سایت های دیگر تعداد بازدید‌کنندگان وب‌سایتتان را بالا ببرید

برای اجرای مناسب این استراتژی شما باید ابتدا وب‌سایت متناسب با محتوای خود را پیدا کنید و سپس پیش‌ نویس مقاله‌ای را که قصد انتشار در آن سایت را دارید تهیه کنید. زمان ارسال مقاله به صاحب وب‌سایت بگوئید که مقاله‌ی شما چطور می‌تواند برای مخاطبان آنها جذاب باشد و چطور خلاء محتوا در وب‌سایتشان را برطرف می‌کند.

۱۱- سئوی داخلی (On-page SEO)

سئوی داخلی رتبه‌ی وب‌سایت شما را در موتور‌های جستجو ارتقاء می‌دهد. بعضی از المان‌های مهم سئوی داخلی شامل عنوان Page title ، Header ، Meta description ، داشتن Alt-text برای تصاویر و داشتن URL مناسب است.

12- بک‌لینک با کیفیت:

همان‌طور که گفته شد بهترین راه برای افزایش بازدیدکنندگان سایت ارتقاء رتبه در موتورهای جستجو است. برای اینکه رتبه‌ی شما در موتورهای جستجو ارتقاء یابد شما نیاز دارید که تبدیل به یک وب‌سایت معتبر در حوزه‌ی خود شوید. علاوه بر روش انتشار محتوای ستونی که در بالا توضیح داده شد، کسب بک لینک از وب‌سایت های معتبر نیز یک روش بسیار مهم برای ارتقاء وب‌سایت محسوب می‌شود. اگر یک وب‌سایت با اعتبار بالا به شما بک لینک دهد اعتبار شما نیز افزوده خواهد شد.

بک‌لینک با کیفیت
کسب بک لینک از وب‌سایت های معتبر نیز یک روش بسیار مهم برای ارتقاء وب‌سایت محسوب می‌شود

متخصصان بازاریابی معتقدند که بک لینک ها به دو صورت به ارتقاء بازدید کنندگان وب‌سایت شما کمک می‌کنند: اول به وسیله‌ی افزایش رتبه‌ی سایت و سپس با هدایت ترافیک به وب‌سایت مقصد.  اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم، با کسب مداوم بک لینک رتبه‌ی شما در تمام موتورهای جستجو بهبود پیدا خواهد کرد و با رتبه‌ی بهتری در صفحه‌ی نتایج (SERP) نشان داده خواهید شد و این به خودی خود تعداد بازدیدکنندگان را افزایش خواهد داد.  علاوه بر این،  بک لینک ها  باعث هدایت کاربران یک وب‌سایت مبدا به صفحه‌ی شما خواهند شد. هرچه وب‌سایت مبدا اعتبار بیشتری در کلمات کلیدی خاص داشته باشد. این اعتبار به شما نیز منتقل خواهد شد.

۱۳- بازاریابی ویدئویی:

دیگر زمان استفاده از ویدئو در استراتژی محتوای شما فرارسیده است. طبق یک گزارش از سیسکو ، تا سال ۲۰۲۲ محتوای ویدئویی چیزی حدود ۸۲ درصد از ترافیک را از آن خود خواهد کرد. سعی کنید هرچه سریع تر استفاده از محتوای ویدئویی را در دستور کار خود قرار دهید چرا که ویدئو محتوایی است که مردم روی آن کلیک خواهند کرد.‌

بازاریابی ویدئویی
استفاده از محتوای ویدئویی را در دستور کار خود قرار دهید

تقریبا تمام پلت‌فرم ها از محتوای ویدئویی پشتیبانی می‌کنند: استوری‌های فیس بوک،  لایو‌های اینستاگرام، IGTV و یوتیوب از جمله‌ی این ابزارها هستند.

۱۴- تغییر سبک محتوا (Content Repurposing):

برای تولید محتوای جدید ایده‌ای ندارید ؟ یک راه حل برای این مشکل تغییر سبک محتوای قدیمی به نوع دیگر است. برای مثال اگر یکی از مقالات شما رشد خوبی داشته است، بد نیست که آن را تبدیل به یک ویدئو کنید. یا اگر یکی از اپیزود‌های پادکست شما خوب عمل کرده است می‌توانید ان را به مقاله تبدیل کنید. به عبارت دیگر، استفاده از محتوائی که قبلا جواب خود را پس داده است در موفقیت محتوای جدید تاثیر‌گذار خواهد بود.

۱۵- استفاده از ابزارهای سئو :

برای اینکه بتوانید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید باید همیشه یک دانشجوی سئو باقی بمانید. یادگیری استفاده از ابزارهایی مثل Google analytics ، Ahrefs و SEMrush به شما کمک خواهند کرد که استراتژی خود را در زمینه‌ی ارتقاء ترافیک وب‌سایت به روز نگه دارید. استفاده از این ابزارها باعث خواهد شد تا یاد بگیرید چه چیزی روی وب‌سایت شما جواب داده و چه چیزی نیاز به ارتقاء دارد. علاوه بر این با استفاده از این ابزارها ایده های نوینی برای ارتقاء ترافیک وب‌سایت خود پیدا خواهید کرد.

16 – بهبود مقالات قدیمی (Historical optimization):

اگر مدت زیادی است که به انتشار مقالات مشغول هستید و بخش زیادی از ترافیک ماهانه‌ و سرنخ های شما از پست‌های قدیمی است شما قطعا به بهبود مقالات قدیمی نیاز خواهید داشت. این شیوه مختص وب‌سایت هایی است که مدت زیادی فعالیت می‌کنند و تعداد افرادی که مشترک وبلاگ آنها هستند بسیار بالاست. متخصصان توصیه می‌کنند که بهبود مقالات قدیمی باید بخشی از استراتژی محتوای ما و نه همه‌ی آن باشد.

۱۷– بهبود قابلیت جستجو پذیری ازطریق صدا:

یک بازاریاب فضای دیجیتال هرجا که مردم در حال جستجو باشند حضور خواهد داشت. جستجو از طریق صدا مقوله ای است که روز به روز در حال اهمیت یافتن است. طبق تحقیقات اخیر ۶۵ درصد از افراد ۲۵ تا ۴۹ ساله حداقل یکبار در روز با دستگاه‌هایی که قابلیت دریافت صدا دارند صحبت می‌کنند.

بهبود قابلیت جستجو پذیری ازطریق صدا
جستجو از طریق صدا مقوله ای است که روز به روز در حال اهمیت یافتن است

به همین دلیل باید محتوای خود را طوری منتشر کنید که برای جستجو از طریق صدا بهینه‌سازی شده باشد. برای این منظور به نکات زیر دقت کنید:

  • در مورد کلمات کلیدی طولانی (Long tail keywords) در حوزه‌ی خود تحقیق کنید: مردم زمان استفاده ازجستجوی صوتی به جای استفاده از کلمات از جملات استفاده می‌کنند. پس کلمات کلیدی طولانی در کسب‌و‌کار خود را بشناسید.
  • محتوای خود را با تمرکز به جوابی برای یک سوال طراحی کنید: محتوای شما باید پاسخ سوالات مخاطبانتان باشد.
  • محتوای خود را برای اسنیپت‌هایی مثل الکسا یا گوگل هوم ارتقاء دهید: سعی کنید خلاصه‌ای از پاسخی که یک مشکل داده اید را در ابتدای مقاله خود بگنجانید. در اینصورت، سخنگوهای هوشمند راحت‌تر محتوای شما را پیدا خواهند کرد.

۱۸- ثبت کسب وکار‌های محلی در موتورهای جستجو (Local SEO):

اگر کسب و کار شما فقط توانایی پوشش محدوده‌ی جغرافیایی اطراف خود را دارد ، سئوی محلی برای شما بسیار با اهمیت خواهد بود. موتورهای جستجو برای کسب اطلاعات در وسعت محلی ، بر روی اطلاعاتی نظیر محتوای محلی ، پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی ، لینک‌ها و ارجاع ها تکیه می‌کنند تا دقیق ترین اطلاعات را به استفاده کنندگان خود بدهند.

به طور مثال وقتی شخصی عبارت ” بهترین پیتزا فروشی در نزدیکی من” را در گوگل سرچ می‌کند ، نتیایج مطابق با لوکیشن آن فرد به او نشان داده خواهد شد. ابزارهایی مثل Google My business یا Moz local به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در جستجوهای محلی به راحتی لیست شوند. برای اینکه رتبه‌ی خود را در سرچ محلی بالا ببرید باید:

  • اطمینان حاصل کنید که نام ، آدرس و شماره تلفن شما در صفحه‌ی GMB و شبکه‌ی اجتماعی شما قرار دارد.
  • از وب‌سایتی که کسب وکارها را لیست میکنند استفاده کنید.
  • از Google trends برای جستجوی کلمات کلیدی محلی در محدوده‌ی جغرافیایی خود استفاده کنید.

۱۹- تست A/B:

بازاریابان برای امتحان روش‌های افزایش فروش خود هیچ راهی جز تست آنها ندارند. تست A/B به شما کمک می‌کند تشخیص دهید کدام نسخه از کمپین شما بهتر عمل میکند. این آزمایشات باعث می‌شود شما محتوایی تولید کنید که دقیقا برای مخاطبانتان طراحی شده است و این ترافیک وب‌سایت شما را بهبود خواهد داد.

تست A/B

۲۰- لینک‌سازی داخلی:

وقتی بازدید کننده‌ای به وب‌سایت شما می‌آید قاعدتا شما تمام تلاش خود را می‌کنید تا آن فرد زمان بیشتری در وب‌سایت شما بگذراند. به همین دلیل است که لینک سازی داخلی – لینک دادن به مقالات دیگر در وبسایت شما- اهمیت ویژه ای پیدا میکند. وقتی مشتریان به صفحات دیگری از وب‌سایت ما سر می‌زنند احتمال بالائی وجود دارد که به برند ما علاقه پیدا کرده و مشتری ما شوند.

به طور مثال ، شما میتوانید از روش تولید محتوای ستونی که در بالا توضیح داده شد ، لینک های مقالات خود را به هم مرتبط کنید. این روش لینک دهی بین مقالات اعتبار شما را نیز بین موتورهای جستجو افزایش خواهد داد ، که در نهایت در بلند مدت به تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان خواهد انجامید.

21- سئوی فنی (Technical SEO):

سئوی فنی در واقع به پشت پرده‌ی فنی وب‌سایت شما خواهد پرداخت. فاکتورهایی مثل سرعت لود سایت، خزیدن موتورهای جستجو در صفحات، ایندکس کردن صفحات و … مسائلی هستند که بهبود آنها رتبه‌ی شما را درموتورهای جستجو افزایش خواهد داد. پس به هیچ وجه از قابلیت‌های سئوی فنی قافل نشوید. بهبود سئوی فنی می‌تواند ترافیک شما را تا ۵۰ درصد در طی یک ماه افزایش دهد. برای ارتقاء سئوی فنی به نکات زیر توجه داشته باشید :

  • لینک‌های خراب و Redirect ها را اصلاح کنید.
  • از نقشه های سایت XML برای ساب دامین‌های خود استفاده کنید.
  • از متا تگ های زبان برای صفحات خود استفاده کنید.
  • از تگ های عنوان مثل H1 در معرفی موضوعات مقالات استفاده کنید.

۲۲- ساخت باشگاه هواداران:

پایه ریزی یک باشگاه از مشتریانی که به برند شما علاقه دارند یک روش عالی برای سرازیر کردن ترافیک به وب‌سایت شماست. درست کردن یک گروه در تلگرام، فیسبوک یا لینکدین باعث می‌شود هواداران یا دنبال کنندگان شما در محیط دیگری هم از مطالب شما استفاده کنند و در وقت مناسب انها را به وب‌سایتتان هدایت کنید.

ساخت باشگاه هواداران
پایه ریزی یک باشگاه از مشتریان یک روش عالی برای سرازیر کردن ترافیک به وب‌سایت شماست

همچنین به وجود آورندگان کسب و کار میتوانند به طور مستقیم با مردم در ارتباط باشند و به سوالات آنها پاسخ دهند. به وجود اوردن چنین محیطی برای مشتریان شما باعث می‌شود نیازهای مشتریان خود را در طول زمان بهتر شناخته و به آنها پاسخ دهید.

۲۳- پیشنهاد محتوا :

پیشنهاد محتوا به عنوان یکی از راه‌های کسب سرنخ از مشتریان در فضای آنلاین شناخته شده است. این محتوا با توجه به هر مرحله از سفر مشتری متفاوت خواهد بود و می‌تواند شامل وبینارها ، فایل‌های اموزشی،  گزارش‌ها، نمونه‌های اولیه‌ی یک محصول، چک لیست‌ها و غیره باشد.

۲۴- پوشش خبری و روابط عمومی :

کسب پوشش خبری از کسب‌وکار شما می‌تواند یک روش عالی برای ارتقای آگاهی از برند شما و درنهایت افزایش ترافیک وب‌سایت باشد. اگر تیم بازاریابی و روابط عمومی شما با هم کار کنند می‌توانند اسم کسب وکار شما را به خوبی برسر زبانها بیندازند. اگرچه وب‌سایت بسیاری از خبرگزاری ها از دادن لینک مستقیم به وب‌سایت شما امتناع خواهند کرد اما اگر داستان مناسبی برای مخاطبانشان داشته باشید، دیر یا زود به شما خواهند پرداخت. پوشش خبری اعتبار شما را نزد جامعه بسیار بالا خواهد برد. ذکر داستان‌هایی از محصول یا خدمات شما و کمکی که به مردم خواهند کرد باعث خواهد شد کسانی که اسم شما را نشنیده بودند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت شما بیایند.

۲۵- دکمه‌های اشتراک در شبکه‌های اجتماعی:

دکمه‌های اشتراک وسیله‌ای هستند که به اشتراک گذاشتن مطالب شما را با دیگران ساده تر میکنند. بدین وسیله، خوانندگان مطالب شما تبدیل به تبلیغ کنندگان شما خواهند شد و این ترافیک شما را افزایش میدهد. برای افزایش قابلیت به اشتراک‌گذاری مطالب خود به نکات زیر توجه کنید:

  • از مردم بخواهید که مطلب شما را بادیگران به اشتراک بگذارند.
  • محتوای به روز و قابل ارجاع تولید کنید.
  • از سخنان افراد مشهور در زمینه‌ی کاری خودتان استفاده کنید.
  • از محتوای تعاملی مثل عکس و ویدئو و اینفوگرافیک ها استفاده کنید.

26 – بهبود نرخ کلیک (CTR) :

وقتی محتوای شما آماده و پست شد به طور مداوم CTR  پست خود را نظاره کنید. نرخ کلیک یا CTR به نسبت تعداد کسانی که روی لینک شما کلیک کرده‌اند به کسانی که لینک را در مکان‌های مختلف (به طور مثال در یک لندینگ پیج، ایمیل، یا تبلیغ) دیده اند گفته می‌شود. یک ابزار عالی برای اندازه‌گیری نرخ کلیک Google search console است.  برای اینکه افراد بیشتری روی تبلیغ شما کلیک کنند  باید عنوان و توضیحات لینک (Meta description) به خوبی طراحی شده باشد. بدین منظور متن عنوان شما باید کوتاه و دقیق باشد و  توضیحات باید بیننده را ترغیب به کسب اطلاعات بیشتر از طریق کلیک روی لینک بکند. این بخشی از سئوی داخلی است که در بالا توضیح داده شد.

۲۷- انتشار مطالب علمی و آموزشی :

یکی از روشهای افزایش ترافیک در وب‌سایت شما انتشار محتوای آموزشی است. اگر اقدام به طراحی دوره‌های آموزشی ، اعطای مدرک و انتشار محتوای آموزشی بکنید مطمئنا ترافیک شما افزایش خواهد یافت. برای مثال آکادمی دیجیتال مارکتینگ به طور پیوسته به انتشار مقالات کاربردی برای مخاطبان خود می‌پردازد. به طور مثال این مقاله را ببینید.

جمع بندی

درنهایت، باید بدانید که اگر درحال تلاش برای بهبود ترافیک وب‌سایت خود هستید بکارگیری نکات بالا به سادگی و در کوتاه مدت ترافیک شما را افزایش خواهد داد.  وقتی ترافیک وب‌سایتتان به میزان مطلوبی رسید وقت آن است که به فکر تبدیل بازدید کنندگان به مشتری باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی