🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

اشتباهات رایج در لینکدین: 7 خطا که شما را غیرحرفه ای نشان می‌دهد

لینکدین (LinkedIn) یک شبکه اجتماعی برای افراد حرفه‌ای، مدیران کسب و کارها، کارمندان و ... در همه ی تخصص‌های مختلف در سراسر دنیاست. با رعایت نکات ساده و در عین حال مهم در این شبکه حرفه ای باشیم.صفحه و پروفایل لینکدین شما، بیلبورد آنلاین شما است. این صفحه شانس شما برای نشان دادن و به اشتراک گذاری برند شخصی شماست. فقط همین. اگر شما کارها را درست انجام دهید و نه غلط. افراد بسیار زیادی اشتباهات بسیار زیادی هنگام تبلیغ خودشان در لینکدین انجام می‌دهند. اگر می‌خواهید به بهترین شکل ممکن در لینکدین - حرفه ای ترین شبکه اجتماعی - ظاهر شوید. پس می‌توانید مانند یک حرفه ای به نظر برسید و مانند یک حرفه ای استخدام شوید. شاید حتی کسب و کاری را مانند یک حرفه ای پیدا کنید.
7 اشتباه رایج در لینکدین

در این مقاله می خوانید

لینکدین (LinkedIn) یک شبکه اجتماعی برای افراد حرفه‌ای، مدیران کسب و کارها، کارمندان و … در همه ی تخصص‌های مختلف در سراسر دنیاست. با رعایت نکات ساده و در عین حال مهم در این شبکه حرفه ای باشیم.صفحه و پروفایل لینکدین شما، بیلبورد آنلاین شما است. این صفحه شانس شما برای نشان دادن و به اشتراک گذاری برند شخصی شماست. فقط همین. اگر شما کارها را درست انجام دهید و نه غلط. افراد بسیار زیادی اشتباهات بسیار زیادی هنگام تبلیغ خودشان در لینکدین انجام می‌دهند. اگر می‌خواهید به بهترین شکل ممکن در لینکدین – حرفه ای ترین شبکه اجتماعی – ظاهر شوید. پس می‌توانید مانند یک حرفه ای به نظر برسید و مانند یک حرفه ای استخدام شوید. شاید حتی کسب و کاری را مانند یک حرفه ای پیدا کنید.

7 اشتباه رایج در لینکدین

در اینجا لیستی از هفت خطای متداول (و نه چندان معمول) در لینکدین که باعث می‌شود کاربران این شبکه اجتماعی غیر حرفه ای به نظر برسند آورده شده است. آن ها را در نظر بگیرید تا قبل از اینکه استخدام شوید اخراج نشوید.

بله، بسیاری از این احساسات عادی هستند و بله، بسیاری از مردم هنوز هم مرتکب این اشتباهات در لینکدین می‌شوند. اما شما نه، نه بیش از این! دیگر به اعتبار شما آسیبی نمی‌رسد. دیگر تخصص های شما مبهم نمی‌باشد. دیگر ارتباط برقرار کردن با شما برای دیگران سخت نیست.

بیایید از بالا شروع کنیم:

  1. بدون تصویر هدر

چرا این امر یک مشکل است؟

شما یک فرصت آزاد را برای متمایز کردن خود هدر می‌دهید. تصویرهدر/ پس زمینه اولین چیزی است که افراد می‌بینند، حتی اگر تصویر خسته کننده پیش فرض باشد. برای ایجاد علاقه از این استفاده کنید.

استفاده از تصویر هدر
تصویرهدر/ پس زمینه اولین چیزی است که افراد می‌بینند

در این باره چه باید کرد؟

به تصاویری فکر کنید که می‌توانند ظاهر پروفایل شما را تقویت کنند. همچنین، برای شروع، اضافه کردن متن به تصویر را هم در نظر بگیرید. نمی‌دانید از کجا عکس رایگان پیدا کنید؟ در زیر سایت هایی که اغلب می‌توان از آن ها استفاده کرد آورده شده است:

چگونه تصمیم می گیرید از کدام تصویر استفاده کنید؟ روشن یا تاریک؟ شلوغ یا آرام؟ دلپذیر است یا قابل قبول؟

“ویژگی های خود را بیابید”

نگران این نباشید که کار را عالی انجام دهید. تقریباً هر چیزی که باشد بهتر است چیزهایی است که خارج از لینکدین دارید. برای افزودن عکس جدید به هدر، روی دکمه “ویرایش یا edit” در پروفایل خود کلیک کنید. این کار آسان است.

  1. تصویر پروفایل ضعیف (نامناسب)

چرا این امر یک مشکل است؟

شما با این کار، یک تاثیر اولیه ضعیف [بر مخاطبان خود] می‌گذارید.

ممکن است کاربران لینکدین به محض اینکه شما را پیدا کنند، به سرعت صفحه شما را ترک کنند زیرا شما آن ها (برای مثال کسانی که قصد استخدام شما را دارند) را با یک عکس بد نا امید کنید و یا حتی بدتر هیچ عکسی نداشته باشید. آیا تنبل هستید؟ آیا اصلایک فرد واقعی هستید؟ اینها سؤالاتی هستند که وقتی آن ها نمی‌توانند شما را ببینند از خودشان می پرسند. با این کار آنها شما را جدی نمی‌گیرند.بعلاوه، ذهن تصویر را هزاران بار سریع تر از متن پردازش می‌کند.

استفاده از عکس پروفایل در لینکدین
برای پروفایل یک عکس ساده با چهره خندان در نمایی ساده انتخاب کنید

پس چه کار باید کرد؟

یک عکس عالی بگیرید و سپس آن را به عنوان تصویر پروفایل خود اضافه کنید. نیازی به حرفه ای شدن نیست (مگر اینکه بخواهید) اما چند عکس از سر و شانه بگیرید. آن هایی را که بیشتر از بقیه دوست دارید انتخاب کنید. از یک دوست بخواهید که در این کار به شما کمک کند یا یک نظرسنجی توییتری راه بیندازید و از طرفداران خود مشاوره بگیرید.

[عکس شما باید]بدون قابی برای صورت، بدون لوگو و یاحتی هیچ عکسی از سگ یا حیوان شما نباشد.در عکس شما نباید تصویری از افراد دیگر باشد. فقط یک عکس ساده با چهره خندان خود در نمایی ساده و واضح.

  1. تیتر ضعیف

چرا این امر یک مشکل است؟

[با این کار] شما خودتان را زیر سؤال می‌برید. شما از همان ابتدا فرصت ایجاد یک مکالمه را از دست می‌دهید و یا فرصت کمک به مخاطبان تان را از دست می‌دهید. (منظور از “تیتر یا عنوان” اولین جمله از پروفایل لینکدین شما است.)

پس چه کار باید کرد؟

عنوان شغل و شرکت فعلی خود را مجدداً تکرار نکنید. این متن با ارزش است و نیاز نیست مجدد شغل و شرکت خود را تکرار کنید. درعوض، بگویید که در چه چیزهایی خوبی هستید (در آن ها مهارت دارید) و یا توضیح دهید که خواننده از آنچه انجام می‌دهید چه چیزی بدست می‌آورد. بنابراین خوانندگان به جای اینکه صفحه شما را ترک کنند باقی می‌مانند و متن شما را می‌خواهند.

استفاده از عکس پروفایل در لینکدین
در تیتر، توضیحی ارزشمند در مورد خودتان بنویسید

به عبارت دیگر، به تیتر یا عنوان به چشم یک راه ورود به زندگی خودتان بنگرید. 120 کاراکتر یا کمتر. و از زیاده گویی پرهیز کنید. ضرب المثل های هیجان انگیز، جملات کهنه و قدیمی ، ادعاهای بی اساس و … همه این ها کسل کننده و بی فایده است.

4. خلاصه ضعیف (یا نبود یک خلاصه)

چرا این امر مشکل ساز است؟

شما با این کار فرصت ادامه بیان داستان یا زندگی خود که آن را با تیتر(عنوان) شروع کرده اید از دست می‌دهید.

فقط لازم است یک خلاصه از خودتان بنویسید. این قسمت اغلب تنها قسمتی است که بازدید کنندگان درباره شما می‌خوانند(بعد از headline یا عنوان). به این بخش به چشم یک آسانسور بنگرید.

پس چکار باید کرد؟

شما چیزی بیش از جمع بندی و خلاصه تجربه کاری خود هستید. به همین ترتیب، بینندگان خود را مجبور نکنید که بخش تجربه های کاری شما را به یک داستان مرتب و تمیز درباره شما ربط دهند. آن قسمت بر عهده شما است.

استفاده از خلاصه مناسب در قسمت overview

برخی از عناصری که باید برای قسمت خلاصه در نظر بگیرید عبارتند از:

  • چه کسی، چه چیزی، چرا، کی و چگونه
  • مهارت های اصلی (به جای ذکر همه چیز خلاصه را بیان کنید)
  • دلیل کارهایی که انجام می‌دهید
  • چه مشکلات بزرگی را حل می‌کنید
  • درج هر شماره ای که دارید
  • به صورت اول شخص بنویسید زیرا این یک قسمت شخصی است. نوشتن به صورت سوم شخص کمی اغراق آمیز به نظر می‌رسد و شخصی نیست. این را جدی بگیرید. و البته، مانند یک انسان صحبت کنید نه یک ربات. از بیان اصطلاحات ، کلیشه ها و ادعاهای بی اساس پرهیز کنید.
  • مانترا(مجموعه‌ای از کلمات و آواهایی در آیین بودا که با آهنگ خاصی به دفعات تکرار می‌شود) و 7 نکته دیگر برای نوشتن شفاف و بی ابهام را به یاد بیاورید.

“من اشتیاق دارم که سازمان ها را به کسب و کارهای مبتکر و کارمند گرا با یک فرآیند تکرار شونده تبدیل کنیم که باعث شادابی مشتریان شود.”  “تخصصی، رهبری، پرشور، استراتژیک، با تجربه، متمرکز، پرانرژی، خلاق و …”

همه این ها را فراموش کنید. اگر می‌دانستید که بازدید کنندگان فقط خلاصه شما را می‌خوانند، دوس دارید آن ها چه چیزی از شما را به یاد داشته باشند؟

5- توصیه کم یا بدون توصیه

چرا این امر مشکل ساز است؟

عدم توصیه = عدم اطمینان کافی به مهارت های تان.

قابل درک است که شما خود را در پروفایل خود تحسین می‌کنید و البته که در این کار جانبدارانه حرف می‌زنید. همه ما وقتی درباره‌ی موضوع مورد علاقه خودمان صحبت می کنیم نیز همین کار را می‌کنیم.

توجه به توصیه های اهل فن در لینکدین
در لینکدین، به توصیه های اهل فن توجه کنید

اما خوانندگان شما می‌خواهند از زبان دیگران نیز این موارد را بشنوند:

  • توانایی های شما چیست؟
  • چرا شما در کاری که انجام می‌دهید خوب هستید
  • چه کسی این چنین فکر می‌کند
  • چگونه به آنها کمک کردید
  • چگونه آن ها سود کردند
  • عنوان، شرکت، تصویر و لینک به پروفایل آنها

پس چه کار باید کرد؟

برای چند سال، من در هر ماه 30 دقیقه را برای نوشتن توصیه در لینکدین برنامه ریزی کردم. افرادی را که با آنها کار می‌کردم را هدف قرار دادم و برای آنها  احترام قائل شدم. من انتظار نداشتم در عوض چیزی بگیرم با این حال، شروع به یاد گرفتن از دیگران کردم. از درخواست توصیه خجالت نکشید. کمک خواستن مشکلی ندارد.

در اینجا یک مثال هست:

“سلام جین، می‌خواهم اعتبار خاصی به پروفایل لینکدین خود اضافه کنم تا مردم بتوانند مزایایی را که من ارائه می‌دهم ببینند. آیا می توانید بر اساس کار ما با هم توصیه ای بنویسید؟

در اینجا چند فکر برای آسانتر کردن اینکار در مغز شما وجود دارد:

  • چه مهارت ها، توانایی ها و خصوصیاتی من را به بهترین نحو توصیف می‌کند؟
  • چه موفقیت هایی را با هم تجربه کردیم؟
  • مندر چه چیزی خوب هستم؟
  • در چه چیزی می‌توان روی من حساب کرد؟
  • من چه کاری کردم که شما بیشتر متوجه آن شدید؟
  • چه ویژگی های متفاوت، روشنیا به یاد ماندنی دارم؟
  • آیاچیزهایی که من دارم به اندازه کافی به شما سود می‌رساند که شما کمی علاقه و محبت به لینکدین من بدهید؟(توصیه کردن در ازای منفعت)
  • اگر اینطور نیست پس خیلی حیف شد!
  • از من ناامید نشوید. این ها چطور است؟
  • تأثیر من روی شما چه بود؟
  • تأثیر من روی شرکت چه بود؟
  • من چطور کار شما را تغییر دادم؟
  • آن چیست که وقتی جای دیگری نمی‌توانید بروید به سراغ من می‌آیید؟
  • پنج کلمه که بهترین توصیف از من هستند؟

ممنونم جین.”

استفاده از نظرخواهی
از بزرگان صنعت خود نظر بخواهید

خب شما می‌توانید از لحن ملایم تری استفاده کنید و از این ایده استفاده کنید: به آن ها کمک کنید که به شما کمک کنند. بدترین چیزی که می‌تواند اتفاق بیفتد چیست؟ آن ها ممکن است بگویند “نه” ، یا فقط شما را نادیده می‌گیرند. پس از فرد دیگری بپرسید.

گفته شده است حتماً از افرادی که واقعا اهمیت دارند، تایید بگیرید. برای مثال افرادی که در صنعت شما هستند یا افرادی که قبلاً با آن ها کار کرده اید. به همین ترتیب که شما از پدر خود به عنوان مرجع استفاده نخواهید کرد پس نمی‌توانید از بهترین دوستان یا اعضای خانواده خود بخواهید که در پروفایل لینکدین خود شما را تایید کنند.

6- نبود پیام خصوصی دعوت

آیا لازم است این اشتباه را هم لیست کنیم؟ من نیز اغلب چنین دعوت هایی را دریافت می‌کنم. شما هم ممکن است از این پیام های دعوت دریافت کرده باشید.

چرا این امر مشکل ساز است؟

شما غیر شخصی به نظر می‌رسید و دلیل مفیدی برای اتصال (connect) ندارید. چرا کسی باید کورکورانه دکمه “قبول” را فشار دهد وقتی چنین چیزی می‌بیند:

” سلام. شما مرا نمی‌شناسید. ما هرگز با هم ملاقات نکرده ایم و هرگز با هم کار نکرده ایم. من بسیار دور از شما زندگی می کنم و مطمئن نیستیم که چیز مشترکی داشته باشیم. با این حال ، چرا شما (یک غریبه کامل) را به شبکه قابل اعتماد من اضافه نکنم؟”

پس چه کار باید کرد؟

با یک هدف ارتباط برقرار کنید. هدف خود را در درخواست خود برای اتصال بیان کنید.

هدف گذاری برای ارتباط با دیگران
برای ارتباط یک هدف بگذارید و آن را توضیح دهید

موارد زیر می‌تواند چند دلیل برای اتصال باشد:

  • شما پست های وبلاگ آنها را خوانده و آن ها را درک می‌کنید.
  • شاید آنها بتوانند در آینده از مهارت های شما استفاده کنند.
  • شاید دلیلی برای همکاری و مشارکت در این زمینه وجود داشته باشد.
  • شما شخص مشترکی را می‌شناسید.
  • در حقیقت نیازی به نوشتن زیاد ندارید. ارتباط خود را با یک دلیل روشن بیان کنید.
  1. هیچ محتوای با ارزشی برای اشتراک گذاری (و یا استفاده) ندارید

درمورد محتوایی صحبت می‌کنیم که ایجاد شده است. مطالبی که شما در لینکدین خارج از پروفایل شخصی خود ارسال می‌کنید.

چرا این کار مشکل ساز است؟

اگر چیزی در لینکدین به اشتراک نگذارید، به شما توجهی نخواهد شد. شما نامرئی خواهید بود. وقتی چیزی برای اشتراک گذاری ندارید، دلیلی برای مشاهده شدن وجود ندارد و هیچ کس برای ارتباط با شما علاقه مند نخواهد بود(مگر اینکه شما را به روش معمول قدیمی، به صورت حضوری ملاقات کنند).

پس چه کار باید کرد؟

مطالبی را که احساس می کنید برای شبکه شما ارزشمند است به اشتراک بگذارید. بنابراین می‌توانید در ذهن مخاطبان خود ماندگار باشید. بنابراین می‌توانید به عنوان یک متخصص در حوزه کاری خود دیده شوید. آیا در مورد صنعت، مهارت یا علایق خود مقاله می‌خوانید؟ مطمئناً می‌خوانید پس چرا آن ها را به اشتراک نگذارید؟

جمع بندی

چه خودتان یا کسب و کارتان را بازاریابی می‌کنید، شما یک برند دارید. با رعایت نکاتی که ذکر شد به عنوان برندی که اطلاعات، نکات و راهنمایی های مفیدی برای شبکه لینکدین ارائه می‌دهد دیده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط