🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

تبلیغات پاپ آپ چیست و چه مزایایی دارد؟|7 راه برای استفاده بهتر و موثرتر

پنجره ی پاپ آپ که شامل تبلیغ می باشد معمولاً توسط جاوا اسکریپت برنامه ریزی می شود و یا ممکن است از طریق Adobe Flash نیز این اتفاق بیافتد. یکی از مدل های پاپ آپ ها، مدل Pop-Under است که یک پنجره جدید را زیر پنجره فعال مخاطب ایجاد می کند. پاپ آندرها به صورت ناگهانی جلوی چشم مخاطب ظاهر نمی شوند، اما زمانی که وی پنجره فعال کنونی را ببندد با آن مواجه می شود.

در این مقاله می خوانید

نام تبلیغات پاپ آپ که می آید گاهی یاد بمباران تبلیغات و بازشدن پنجره های متعدد می افتیم. اما اگر از این روش به درستی استفاده شود، نرخ تبدیل را افزایش خواهد داد.[

همان طور که احتمالاً می دانید، پاپ آپ ها یکی از شیوه های تبلیغات آنلاین در دنیای اینترنت می باشند. یک پاپ آپ به عنوان یک رابط کاربری گرافیکی (Graphic User Interface) و نمایشی شناخته می شود که معمولاً به صورت یک پنجره ی کوچک بوده و همانطور که اسمش پیداست به صورت ناگهانی برروی صفحه نمایش مخاطب ظاهر می شود.

پنجره ی پاپ آپ که شامل تبلیغ می باشد معمولاً توسط جاوا اسکریپت برنامه ریزی می شود و یا ممکن است از طریق Adobe Flash نیز این اتفاق بیافتد. یکی از مدل های پاپ آپ ها، مدل Pop-Under است که یک پنجره جدید را زیر پنجره فعال مخاطب ایجاد می کند. پاپ آندرها به صورت ناگهانی جلوی چشم مخاطب ظاهر نمی شوند، اما زمانی که وی پنجره فعال کنونی را ببندد با آن مواجه می شود.

تبلیغات پاپ آپ

  • تاریخچه پاپ آپ

تبلیغات پاپ آپ برای اولین بار در وبسایت Tripod.com در اواخر دهه 90 میلادی معرفی شدند. جاوا اسکریپت قابلیتی را ایجاد کرد که از طریق آن یک صفحه وب سایت بتواند پنجره ای جدید در مرورگر مخاطبان ایجاد کند. قابلیت های برنامه نویسی وب و طراحی آن دست صاحبان وب سایت ها را برای قرار دادن انواع آیتم ها و دکمه ها در پاپ آپ ها آزاد گذاشته است. اما بدلیل استفاده نامناسب اکثر وبسایت ها و تبلیغات کننده ها از این قابلیت و ایجاد تجربه های نچسب و غیر دلنشین برای مخاطبان از سوی آنها، بسیاری از کاربران به محض مشاهده پاپ آپ ها آنها را بسته و یا سایت را ترک می کنند.

مرورگر Opera اولین مرورگر شناخته شده ای بود که ابزارهایی را برای بلاک کردن پاپ آپ ها ایجاد کرد و سپس Mozilla قابلیت های شخصی سازی شده بیشتری مانند بلاک کردن پاپ آپ هایی که هنگام بارگزاری صفحه ظاهر می شوند را ایجاد کرد. در اوایل سال 2000 میلادی، تقریباً تمامی مرورگرها بجز Internet Explorer این اجازه را به کاربران می دادند تا تمامی پاپ آپ ها را در صورت تمایل بلاک کنند. در سال 2004، مایکروسافت ویندوز XP سرویس پک 2 را به بازار روانه کرد و طی آن قابلیت بلاک کردن پاپ آپ را به اینترنت اکسپلورر نیز اضافه نمود. بسیاری از مرورگرهای مدرن امروزی قابلیت های متعددی برای شخصی سازی پاپ آپ ها ایجاد کرده اند، قابلیت هایی مانند Ad Filtering.

  • دکمه های بستن قلابی (Fake Close Button)      

همانطور که حتماً شما هم با این مشکل مواجه هستید، بسیاری از کاربران اینترنت به صورت روزانه و با برخورد با بسیاری از وبسایت ها، پاپ آپ های متعددی را می بینند که علاقه ای به آن ها نداشته و پنجره ظاهر شده با کلیک برروی دکمه های ضربدر یا Close می بندند.

دکمه های بستن قلابی در تبلیغات پاپ آپ
دکمه های بستن قلابی در تبلیغات پاپ آپ

بدلیل این واکنش تقریباً همگانی از سوی کاربران، بعضی از تبلیغ کنندگان پاپ آپ برروی تبلیغ خود دکمه هایی مشابه با گزینه های Cancel یا Close قرار می دهند که کاربران با تصور این که این دکمه ها مخصوص بستن پاپ آپ می باشد برروی آنها کلیک کرده و ناگهان یک عمل دور از انتظار مانند بازشدن یک پاپ آپ دیگر و یا دانلود شدن یک فایل به صورت ناخواسته را می بینند.

  • Hover Ad ها و In-page Pop Up

Hover Ad ها و پاپ آپ های درون صفحه از DHTMLها برای ترکیب کردن یک بنر تبلیغاتی و پنجره پاپ آپ که برروی صفحه کاربران ظاهر می شوند استفاده می کنند. در این شیوه جاوا اسکریپت از یک لایه Transparent برای تبلیغات برروی صفحه وبسایت استفاده می کند. این نوع تبلیغ می تواند در فرم های مختلفی ظاهر شود. به عنوان مثال، این تبلیغ می تواند با استفاده از Adobe Flash حاوی انیمیشینی باشد که به وبسایت تبلیغ کننده لینک شده است و یا می تواند یک پنجره معمولی باشد. بلاک کنندگان پاپ آپ نمی توانند این نوع تبلیغات را بلاک کنند چرا که آنها عضوی از صفحه سایت هستند، اما می توانید با استفاده از نرم افزارها و ابزارهای بلاک کننده تبلیغات مانند AdBlock و AdBlock Plus آنها را بلاک کنید.

  • مسیردهی دوباره URLها (URL redirection)

یکی دیگر از شیوه های تبلیغات پاپ آپ، مسیردهی دوباره URLها به سمت صفحه تبلیغ کنندگان است. این URLها گاهی وقت ها در یک تب جدید باز می شوند و سپس محتوای صفحه پس زمینه قبلی با استفاده از مسیردهی دوباره URL با صفحه تبلیغ کننده جایگزین می شود، در مواقع دیگر نیز این پدیده تب فعال کاربر را به صفحه تبلیغ کننده تعویض می کند. ابزارها و نرم افزارهایی مانند AdBlock Plus، uBlock و NoScript نمی توانند این ریدایرکت ها را بلاک کنند.

بسیاری از وبسایت ها با استفاده ناشیانه از پاپ آپ کاربران را از این شیوه تبلیغاتی بیزار می کنند
بسیاری از وبسایت ها با استفاده ناشیانه از پاپ آپ کاربران را از این شیوه تبلیغاتی بیزار می کنند

تا به اینجا در مورد تبلیغات پاپ آپ و این که چه هستند با شما صحبت کردیم و گفتیم بسیاری از وبسایت ها با استفاده ناشیانه از این تکنیک کاربران را از این شیوه تبلیغاتی بیزار می کنند، اما این موضوع اصلاً بدین معنی نیست که شما نمی توانید از این شیوه تبلیغاتی استفاده کنید! در واقع اگر شما بتوانید با استفاده از استراتژی ها و تکنیک هایی که در مورد تبلیغات پاپ آپ در این مقاله به شما آموزش می دهیم این کار را انجام دهید، می توانید نتایج بسیار خوبی از این متد تبلیغاتی دریافت کنید.

آیا پاپ آپ ها برای کاربران آزاردهنده هستند؟

همانطور که گفته شد پاپ آپ ها از نظر بسیاری از مردم آزاردهنده و پرت کننده حواس هستند. اما در واقع لزومی ندارد که پاپ آپ ها شما این چنین باشند! در این مقاله می خواهیم به شیوه هایی که با استفاده از آنها می توانید تبلیغات پاپ آپ خود را از نظر کاربران موثر جلوه دهید را به شما آموزش دهیم.

به طور میانگین پاپ آپ ها نرخ تبدیل 3 درصدی دارند و در بهترین حالت تا به امروز نرخ تبدیل 9.5 درصدی از سوی آنها ثبت شده است. با وجود این  آمار و ارقام و با فرض وجود تنها 100 بازدیدکننده از وبسایت، استفاده از یک فرم ثبت نام خبرنامه به صورت پاپ آپ در وبسایت می تواند برای شما به صورت ماهیانه بین 92 تا 274 عضو جدید فراهم کند. اما چطور با وجود این همه شکایت از سوی مردم و کاربران اینترنت از این شیوه تبلیغاتی، پاپ آپ ها واقعاً نتیجه می دهند؟ برای این سوال چندین دلیل وجود دارد.

نحوه کارایی پاپ آپ ها

  • پاپ آپ ها برای همه به نمایش درمی آیند. از آنجایی که پاپ آپ ها برای بسته شدن باید حتماً اول دیده شوند، نرخ دیده شدن 100 درصدی دارند. نرخ تبدیل 3 درصدی برای این نرخ مشاهده شاید عدد خوبی نباشد، اما 3 درصد از تمامی بازدیدکنندگان وب سایت در طول زمان می تواند عدد قابل توجهی باشد.نحوه کارایی پاپ آپ ها
  • پاپ آپ ها زمانی پیام را می رسانند که کاربران تعامل ایجاد کرده اند. پاپ آپ هایی که با استراتژی درست تعبیه شده باشند دقیقاً در زمانی برای کاربران نمایش داده می شوند که آنها آماده انجام عمل خواسته شده باشند. البته این مورد به کلی از پاپ آپ های خروجی از وبسایت که زمانی که کاربر می خواهد از سایت خارج شود برایش نشان داده می شود جدا است.
  • پاپ آپ ها ارزش ایجاد می کنند. پاپ آپ های مرتبطی که به خوبی استفاده شوند، برای بازدیدکنندگان و خوانندگان وبسایت ارزش ایجاد می کنند. در ادامه مقاله چند مثال از این مورد را به شما نشان خواهم داد.
  • پاپ آپ ها نمی توانند نادیده گرفته شوند. برخلاف سایدبار ها و دیگر بخش های وبسایت برای ثبت نام پاپ آپ ها را نمی توان ندید و نادیده گرفت. بازدیدکنندگان باید پیغام و ارزش پیشنهادی شما را هنگامی که بروی صفحه نمایشگرشان ظاهر می شود ببینند.
نحوه کارایی تبلیغات پاپ آپ ها
نحوه کارایی تبلیغات پاپ آپ ها

همیشه به خاطر داشته باشید که تبلیغات پاپ آپ زمانی موثر هستند که از دید کاربران آزاردهنده نباشند. به شما پیشنهاد می کنیم برای این که پاپ آپ های خود را غیر آزاردهنده (!) کنید، برروی موارد زیر کار کنید.

  • عمل بستن پاپ آپ ها را آسان کنید. بدین معنی که دکمه بستن یا x را در جای مناسب قرار دهید که کاربران بتوانند براحتی پاپ آپ را ببندند. دکمه خروج را پنهان نکنید.
  • پیشنهاد و محتوایی را که از این طریق به مخاطبان نشان می دهید، حتماً باید با صفحه ای که برروی آن قرار دارند مرتبط باشد.
  • پاپ آپ های خود را تنها زمانی به مخاطبان نشان دهید که آماده دیدن آن باشند.
  • از شخصی سازی و خلاقیت استفاده کنید تا کاربران به محض مشاهده پاپ آپ آن را نبندند.
  • در شرایط متفاوت، از پاپ آپ های مرتبط با شرایط استفاده کنید.

حال که درک درستی از نحوه کارایی پاپ آپ ها و استفاده صحیح از آنها پیدا کردید، وقت آن رسیده که به روش های استفاده درست از پاپ آپ ها بپردازیم.

استفاده صحیح از تبلیغات پاپ آپ

  • فرم ها را در لندینگ پیج های خود پنهان کنید.

اولین راه خلاقانه و موثر در استفاده از پاپ آپ ها پنهان کردن آنها در لندینگ پیج هاست. این مثال را در وبسایت Pat Flynn ببینید. این بخشی از یکی از لندینگ پیج ها در مورد یکی از کتاب های الکترونیکی این وبسایت است. به نظر شما چیزی در این صفحه کم نیست؟ دقیقاً، فرم ثبت نام کجاست؟ با کلیک برروی گزینه Download the free guide، می توانید فرم را ببینید.

استفاده صحیح از تبلیغات پاپ آپ
استفاده صحیح از تبلیغات پاپ آپ

چرا این متد کارامد است؟ هرچقدر لندینگ پیج شما فرم های بیشتری داشته باشد، نرخ تبدیل پایین تری خواهد داشت. بنابراین اگر لندینگ پیج شما فرم های ثبت نام پنهان داشته باشد، نرخ تبدیل بهتری نیز خواهد داشت. پاپ های کلیکی، 12 برابر بیشتر از دیگر پاپ آپ های ایمیلی نرخ تبدیل بهتری دارند.

نرخ تبدیل تبلیغات پاپ آپ
نرخ تبدیل تبلیغات پاپ آپ

این موضوع به این دلیل است که این مدل پاپ آپ ها توسط خود کاربران فعال می شوند. در واقع هیچ المان سورپرایزکننده ای وجود ندارد. در واقع این کاربران هستند که درخواست نشان داده شدن پاپ آپ را می کنند.

  • تخفیف خرید اولیه به مشتریان بدهید.

به محض این که وارد وبسایت Revolve شوید، کد تخفیفی به صورت یک پاپ آپ برای شما به نمایش درمی آید. این مدل پاپ آپی است که ندیدن آن می تواند آزاردهنده باشد! اگر من بخواهم از این کمپانی محصولی را خریداری کنم، و یک کد تخفیف 10 درصدی برای من فراهم باشد، دوست دارم که از این موضوع خبر داشته باشم. فرض کنید وارد یک فروشگاه می شوید و محصولی را خریداری می کنید، اما هنگام خروج برروی زمین و ورودی فروشگاه کوپن تخفیفی برای محصولی که خریده اید وجود داشته باشد، قطعاً ناراحت می شوید، درست است؟

یکی دیگر از دلایل کارایی داشتن این شیوه این است که ارزشی مرتبط با چیزی که کاربر می خواهد ببیند برای وی فراهم می کند. تخفیف 10 درصدی برای محصولات چیزی است که ارزش دارد آدرس ایمیل خود را برایش به سایت بدهیم. مخصوصاً زمانی که موضوع در مورد محصولاتی باشد که به آنها علاقه داریم و دوست داریم آپدیت هایی در مورد ورژن های جدید و تخفیفات جدید دریافت کنیم.

  • آپدیت محتوا، کتاب الکترونیکی و یا محتوای اختصاصی پیشنهاد دهید.

برای این مورد بسیار مهم است که پیشنهاد شما مرتبط باشد. به یاد داشته باشید که کاربران شما وسط خواندن یک پاراگراف هستند که پاپ آپ شما برایشان ظاهر می شود. مانند این است که کاربر در حال خواندن کتابی است و شما سر خود را بین وی و کتاب می آورید! اگر در این حالت شما پیشنهاد با ارزش و مرتبط با چیزی که در حال خواندن آن هستند ندهید، ممکن است آزاردهنده باشید.

استفاده از محتوای اختصاصی برای تبلیغات پاپ آپ
استفاده از محتوای اختصاصی برای تبلیغات پاپ آپ

یکی از بهترین شیوه های استفاده از این متد اخیراً در مقالات وبسایت Brian Dean دیده می شود، به صورتی که ادامه ی مقاله با پر کردن فرم ثبت نام برای شما قفل گشایی می شود.

هنگامی که شما برروی دکمه Unlock Now کلیک می کنید، پاپ آپ کلیکی ظاهر می شود. برایان دین می داند کسانی که در بخش بلاگ های وبسایت وی هستند، به خواندن محتوای بلاگ علاقه مند هستند. اختصاصی کردن محتوا ارزش پیشنهادی را افزایش می دهد؛ از دید کاربران محتوایی که برای همه عمومی نیست، قطعاً حاوی اطلاعات با ارزش بیشتری نسبت به محتوای عمومی است. قفل کردن محتوا در پشت یک فرم ثبت نام ایمیل، یکی از بهترین شیوه های استفاده از این متد است.

  • یک دموی رایگان تبلیغ کنید.

هنگامی که صفحه قیمت های وبسایت Wishpond را بازدید می کنید و بیش از 10 ثانیه در صفحه مانده و سپس تصمیم به ترک صفحه می گیرید، این پاپ آپ مخصوص خروج نمایش داده می شود.

استفاده از تبلیغات پاپ آپ در هنگام خروج
استفاده از تبلیغات پاپ آپ در هنگام خروج

92 درصد از بازدیدکنندگان وبسایت شما آماده خرید نیستند، اما این بدین معنی نیست که نمی خواهند بیشتر در مورد شما بدانند. پیشنهاد دادن یک مکالمه و چت در مورد هزینه های شما و مزایای این محصولات یکی از بهترین راه ها برای استفاده از پاپ آپ هاست، و این مثال یکی از بهترین راه های استفاده از پاپ آپ های خروجی است.

در واقع، این پاپ آپ فقط برای زمان خروج به خوبی کار می کند. شما باید به کاربران هر چقدر زمان برای ماندن در صفحه قیمت های شما لازم داشته باشند را بدهید، هول کردن آنها با استفاده از یک پاپ آپ زمان دار در این صفحه تنها به ضررتان خواهد بود.

  • یک آفر با مدت زمان محدود را به کاربران یادآوری کنید.

هنگامی که وارد صفحه اصلی وبسایت Growth Marketing Conference می شوید، یک پاپ آپ تایمردار به سرعت پدیدار می شود. این پاپ آپ در پایین صفحه نمایش داده شده و هرچقدر به پایین و بالا اسکرول کنید با شما حرکت می کند.

پیشنهاد یک آفر با مدت زمان محدود با تبلیغات پاپ آپ
پیشنهاد یک آفر با مدت زمان محدود با تبلیغات پاپ آپ

یک تست A/B در مورد این متد توسط Marcus Taylor  در وب سایت ConversionXL انجام شد که دیدن آن بسیار جالب است. در این تست، وی نحوه ارائه تخفیف برای موزیسین ها را امتحان می کند. وی این تست را با هزینه های زیاد تبلیغ می کند و تمرکز خود را به صورت کامل برروی بهینه سازی تبدیل مشتری می گذارد. در کنار تست های دیگر، وی این تست را به دو شیوه زیر انجام داد.

استفاده از تست A/B در تبلیغات پاپ آپ
استفاده از تست A/B در تبلیغات پاپ آپ
استفاده از تست A/B در تبلیغات پاپ آپ

مدل شماره 2 با اختلاف برنده این تست شد. در واقع پیغام ” مدت زمان باقی مانده برای دانلود ” در کنار تایمر، نرخ تبدیل را بین 3 تا 10 درصد افزایش داد. در واقع نرخ فروش رشد 332 درصدی داشت. بنابراین به نظر می رسد افزودن فوریت به پیشنهادات، می تواند موفقیت آن ها را بیشتر کند و پاپ آپ ها، می توانند بهترین راه برای ایجاد فوریت در پیشنهادات باشند.

تایمرهای شمارنده در نوارهای بالای وبسایت قابلیت تعامل با وبسایت شما را برای کاربران از بین نمی برند. این پاپ آپ ها ضمن آزار ندادن کاربران به آنها چیزی که شما پیشنهاد می دهید را یادآوری می کنند و به  آنها می فهمانند که پیشنهاد شما برای همیشه وجود نداشته و در صورت عدم تعامل آنها این پیشنهاد را از دست خواهند داد.

  • مخاطبان را به یک لندینگ پیج مرتبط و دارای فرم ایمیل ارسال کنید.

اگر بخواهید صفحه مربوط به پست نرم افزارهای نوشتن محتوا در وبسایت MarketMuse را ترک کنید، این پاپ آپ خروجی برای شما نمایش داده می شود. با کلیک برروی Watch It Now مخاطبان به لندینگ پیج زیر فرستاده می شوند.

ارسال مخاطبان به یک لندینگ پیج مرتبط از طریق تبلیغات پاپ آپ
ارسال مخاطبان به یک لندینگ پیج مرتبط از طریق تبلیغات پاپ آپ

پاپ آپ ها یکی از بهترین راه ها برای کمک به گشت و گذار مخاطبان در وبسایت شما هستند. بالاتر اشاره کردیم که یکی از دلایل کارایی پاپ آپ ها این است که آن ها به صورت تضمینی دیده می شوند. پس اگر پیشنهادی دارید که می خواهید به صورت تضمینی دیده شود، از یک پاپ آپ برای این کار استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما یک وبینار در پیش رو دارید، یا یک تخفیف برروی محصولات خود و یا یک تخفیف زمان دار، یک پاپ آپ می تواند لندینگ پیج مربوط به این موارد را به کاربران معرفی کند.

استفاده صحیح از تبلیغات پاپ آپ

  • با سبدهای خرید رها شده مبارزه کنید.

اگر شما یک تی شرت را در سبد خرید خود در وبسایت Pact قرار دهید و سپس تصمیم به ترک وبسایت بگیرید، پاپ آپ خروجی زیر برای شما به نمایش درخواهد آمد.

استفاده از تبلیغات پاپ آپ برای سبدهای خرید رها شده
استفاده از تبلیغات پاپ آپ برای سبدهای خرید رها شده

به طور میانگین، تقریباً 70 درصد سبدهای خرید سایت های ای کامرس نیمه کاره رها می شوند. شما باید تمام توان خود را بکار گیرید تا بتوانید از این موضوع جلوگیری کرده و کاربران در صفحه خرید نگه دارید. در اینجا می توانید چند دلیل برای این که کاربران سبد خرید را نیمه کاره رها می کنند ببینید:

  • هزینه های به دور از انتظار و اضافی
  • سایت از من خواست که یک اکانت بسازم.
  • پروسه Check Out طولانی و وقت گیر.
  • کاربر نمی تواند هزینه نهایی ارسال محصول را ببیند.
  • عدم اعتماد به سایت برای وارد کردن اطلاعات شخصی.
  • وبسایت ارور داد و یا Crash کرد.
  • پروسه تحویل طولانی بود.
  • سیاست های مرجوع شدن محصول راضی کننده نیست.
  • متدهای پرداختی مناسبی برای خرید وجود نداشت.
  • کارت اعتباری کاربر معتبر شناخته نشد.

استفاده از یک پاپ آپ خروجی که شامل شماره تماس با بیزینس باشد می تواند از بسیاری از این موارد جلوگیری کند.

جمع بندی

در این مقاله 7 راه برای استفاده بهتر و موثرتر از پاپ آپ ها را به شما گفتیم. آنها را امتحان کنید، آزمون و خطا کنید، می توانید این شیوه ها را یکی یکی امتحان کنید و در صورتی که جواب ندادند به سراغ بعدی بروید، اما سعی کنید به طور کلی آنها را نادیده نگیرید چرا که در شرایط مختلف متدهای مختلفی برای رشد بیزینس شما نیاز هستند. برای بسیاری از بیزینس ها، پاپ آپ ها تا به امروز با استفاده ی مناسب فراهم کننده رشد زیادی در بیزینس بوده اند. بنابراین بدون توجه به شکایات اکثر مردم و با استفاده از تکنیک های بالا، آنها را به هیچ عنوان نادیده نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه تبلیغات

اصولی تبلیغات آنلاین رو یاد بگیرید

  •  مبانی تبلیغات
  • مبانی تبلیغات دیجیتال
  • برندینگ
  • رفتار مصرف کننده
  • تبلیغات در سایت های ایرانی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل ادز
  • کپی رایتینگ
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • افیلیت مارکتینگ
  • ویدیو مارکتینگ
  • گیمیفیکیشن
  • و …
آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی