🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

بیدینگ هوشمند گوگل ادز | بودجه بندی گوگل ادز هوشمند ‌

شما را نمی دانم، اما من خسته شده ام. درگیر بودن با مسئولیت های شخصی و کاری در حالی که سعی می کنید در میان یک اپیدمی خطرناک جهانی سالم بمانید زندگی را به یک ماراتن روزانه تبدیل می کند. آیا شما هم به مانند من به دنبال چیزی هستید که بتواند به شما در رسیدن موفقیت آمیز به خط پایان این ماراتن کمک کند؟ امروزه ما همگی در حال دویدن در ماراتن روزانه خود هستیم و هر کدام شیوه های مخصوص به خود در مواجهه با موانع و چالش های متعدد در مسیر را داریم. بسیاری از این استراتژی های عبور از موانع شامل تکنولوژی می شود و همین موضوع نیز در مورد بازاریابی و تبلیغات صحت دارد. در این مقاله، می خواهیم در مورد یک تکنولوژی بخصوص که می تواند به بیزینس شما در رقابت موثرتر در مسابقه تبلیغات گوگل کمک کند، یعنی بودجه بندی گوگل ادز خودکار Automated Bidding صحبت کنم.

در این مقاله می خوانید

در این مقاله با ما همراه شوید تا با بیدینگ هوشمند گوگل ادز یا همان smart bidding آشنا شوید.

شما را نمی دانم، اما من خسته شده ام. درگیر بودن با مسئولیت های شخصی و کاری در حالی که سعی می کنید در میان یک اپیدمی خطرناک جهانی سالم بمانید زندگی را به یک ماراتن روزانه تبدیل می کند. آیا شما هم به مانند من به دنبال چیزی هستید که بتواند به شما در رسیدن موفقیت آمیز به خط پایان این ماراتن کمک کند؟ امروزه ما همگی در حال دویدن در ماراتن روزانه خود هستیم و هر کدام شیوه های مخصوص به خود در مواجهه با موانع و چالش های متعدد در مسیر را داریم. بسیاری از این استراتژی های عبور از موانع شامل تکنولوژی می شود و همین موضوع نیز در مورد بازاریابی و تبلیغات صحت دارد. در این مقاله، می خواهیم در مورد یک تکنولوژی بخصوص که می تواند به بیزینس شما در رقابت موثرتر در مسابقه تبلیغات گوگل کمک کند، یعنی بودجه بندی گوگل ادز خودکار Automated Bidding صحبت کنم. در این مقاله یاد می گیرید که:

  • پیشنهاد دهی خودکارسازی شده چیست، چطور کار می کند و چه زمانی بهترین زمان استفاده از آن است
  • مزایای کلیدی استفاده از قابلیت های بودجه بندی خودکارسازی شده و هوشمند گوگل چیست
  • نحوه هشدار Optimize Bids جدید مشاور WordStream در کمک به شما در اعمال این استراتژی ها به شیوه معنادار چگونه است

بیدینگ هوشمند اتوماتیک (Automated Bidding) چیست؟

استراتژی بودجه بندی گوگل ادز خودکار گوگل نه تنها بار سنگین مدیریت پیشنهادات را از روی دوش شما بر می دارد بلکه به رسیدن شاخص های کلیدی عملکرد ماهانه، فصلی و سالانه به خط پایان نیز کمک می کند. قبل از این که به سرعت به سراغ این بروید که این استراتژی های خودکارسازی گوگل چطور به شما در بردن این مسابقه کمک می کنند، بیایید کمی نرمش کنیم و خود را برای شروع مسابقه با پرداختن به مسائل پایه آماده کنیم.

بیدینگ هوشمند اتوماتیک (Automated Bidding) چیست؟

گوگل ادز استراتژی Bidding خودکار را به عنوان یک استراتژی پیشنهاد دهی که به صورت خودکار برای تبلیغات شما بر اساس احتمال گرفتن یک کلیک یا تبدیل پیشنهاد می دهد، تعریف می کند. هر کدام از مدل های استراتژی پیشنهاد دهی خودکار به نحوی طراحی شده اند که به شما در رسیدن به یکی از اهداف بخصوص بیزینستان کمک کنند.

نگرانی های رایج در مورد بیدینگ هوشمند گوگل ادز

تعریف گوگل که بالاتر به آن اشاره کردیم به نظر عالی می آید، درست است؟ البته هنوز هم بعضی از تبلیغ کنندگان نگران تسلیم کردن کنترل پبشنهادات خود به گوگل ادز هستند. این تنها یکی از نگرانی های متعدد بیزینس ها در استفاده از پیشنهاد دهی خودکار گوگل ادز است. در بخش دوم نرمش قبل از مسابقه، ما دیگر نگرانی ها و سوالات رایج مردم در این مورد را نیز می بینیم.

1 – آیا یک برنامه واقعاً می تواند بیدینگ هوشمند گوگل ادز های من را مدیریت کند؟

مدیریت دستی پیشنهادات کیووردها یک پروسه خسته کننده است. ارزیابی عملکرد تبلیغات خود و کیووردها به صورت مستمر، تصمیم گیری در مورد این که اصلاحات در کدام بخش ها باید انجام شود و سپس پیاده سازی این استراتژی خودش به تنهایی یک شغل کامل تمام وقت به حساب می آید. به عنوان وظیفه ای که انجام دادنش برای یک فرد سخت به نظر می رسد، قابل درک است که سپردن آن به طور کلی به یک کامپیوتر می تواند نگرانی ایجاد کند، اما همان طور که در ادامه این مقاله خواهید دید، یک کامپیوتر اتفاقاً می تواند اصلاحات بودجه بندی گوگل ادز را شناسایی کرده و به مانند یک انسان پیاده سازی کند، آن هم در زمان خیلی کمتر.

2 – آیا بیدینگ هوشمند گوگل ادز خودکار اتفاقی جدید نیست؟

یک سوء تفاهم رایج در دنیا وجود دارد که پیشنهاد دهی خودکار در دنیای تبلیغات آنلاین موضوع جدیدی است در صورتی که این موضوع به هیچ وجه درست نیست و اگر بخواهیم به نقطه شروع آن برویم باید به سال 2010 برگردیم. در طول بیش از 10 سال، گوگل با پشتیبانی از تمامی از منابع زیادی که در اختیار دارد، برای ارزیابی و کامل کردن الگوریتم های پشت پیشنهاد دهی خودکار زمان گذاشته است. بنابراین می توان گفت که این الگوریتم ها به اندازه کافی باهوش هستند تا بدانند که اصلاحات Bid ها در چه بخش هایی باید انجام پذیرد و همچنین می توانند این بهینه سازی ها را انجام داده و نتایج مناسب را تحویل دهند آن هم در مدت زمان خیلی کمتری نسبت به من و شما.

3 – آیا بیدینگ هوشمند واقعاً می تواند نرخ تبدیل ما را افزایش دهد؟

پاسخ کوتاه به این سوال “بله” است. یک سری از استراتژی های خودکار سازی پیشنهادهای گوگل؛ مانند بیشینه سازی کلیک ها برای افزایش بازدید از وب سایت یا هدفگیری اشتراک ایمپرشن ها برای افزایش در معرض دید قرار گرفتن، تبدیل محور نیستند، اما قابلیت Smart Bidding گوگل تبدیل محور است. این قابلیت که در سال 2016 عرضه شد، راهکار گوگل برای پیشنهاد دهی تبدیل محور می باشد. استراتژی های این بخش شامل موارد زیر هستند:

  • هزینه به ازای کلیک بهبود یافته
  • بیشینه سازی تبدیل ها
  • بیشینه سازی ارزش تبدیل
  • هدفگیری CPA
  • هدفگیری نرخ بازگشت سرمایه

از زمان شروع به کار این بخش، این استراتژی های پیشنهاد دهی هوشمند با تکرارهای زیادی که داشته اند توانسته اند با توجه به یادگیری ماشینی که به آن ها قدرت می بخشد بیشترین میزان هوش و تاثیرگذاری را تا به امروز داشته باشند.

4 – چه چیزی باعث می شود بیدینگ هوشمند، آنقدر هوشمند باشد؟

با درک فاکتورها و نشانگرهای اصلی که این الگوریتم ها در نظر می گیرند، می توانیم بفهمیم که این مدل پیشنهاد دهی خودکار گوگل چقدر هوشمند است. طبق گفته گوگل ادز، پیشنهاد دهی هوشمند در هر مزایده بر اساس تبدیل یا ارزش تبدیل بهینه سازی را انجام می دهد، پروسه ای که به آن پیشنهاد دهی زمان مزایده گفته می شود.

چه چیزی باعث می شود بیدینگ هوشمند، آنقدر هوشمند باشد؟

یادگیری ماشینی پشت این الگوریتم ها در حال محاسبه داده ها در مقیاسی عظیم و سرعتی باورنکردنی است، در حالی که بسیاری از پارامترها را نیز در نظر می گیرد. گوگل ادز به این پارامترها سیگنال می گوید، که در واقع جزئیات قابل شناسایی در مورد یک فرد یا محتوای مربوط به آن ها در زمان داده شده برای هر مزایده می باشد. مثال های این پارامترها شامل موارد زیر می شوند:

  • دستگاه مورد استفاده
  • لوکیشن فیزیکی و لوکیشن مورد علاقه
  • آخر هفته و زمان از روز
  • زبان رابط کاربری
  • مرورگر
  • سیستم عامل
  • دموگرافیک ها
  • ویژگی های محصول

همه چیز به این جا ختم نمی شود! بودجه بندی گوگل ادز هوشمندانه همچنین می تواند پیشنهادهای جستجو را بر اساس مدل ویژگی هایی که شما بر روی کمپین خود اعمال کرده اید بهینه سازی کند. تلاش برای مشخص کردن الگوریتم دقیق پشت این استراتژی های خودکارسازی و هوشمند تقریباً غیرممکن است و چیزی است که به خود کارکنان گوگل می توان سپرد، اما مطمئن هستم که تا به حال متوجه شده اید که این الگوریتم ها دقیقاً می دانند که دارند چه کاری انجام می دهند.

آیا بیدینگ هوشمند گوگل ادز به درد بیزینس شما می خورد؟

تا به اینجا به چند نگرانی رایج در مورد پیشنهاد دهی خودکار پرداختیم و سعی کردیم به آن ها پاسخ دهیم اما هنوز هم شاید مطمئن نباشید که این می تواند استراتژی برنده برای بیزینس شما باشد.

درست مانند دیگر تاکتیک های نرمش و گرم کردن قبل از مسابقه، بعضی از آن ها شما را برای موفقیت آماده می کنند در حالی که بعضی دیگر ممکن است باعث شوند مسابقه برای شما سخت تر شود. به عنوان مثال، حرکت های کششی فعال، لرزاندن عضله ها و اطمینان حاصل کردن از این که هیدرات هستید همگی موارد خوبی هستند که می توانید قبل از انجام مسابقه اجرا کنید. در طرف مقابل خوردن یک صبحانه کامل انگلیسی، بیدار ماندن تا دیروقت شب قبل از مسابقه و پوشیدن شلوار جین در هنگام مسابقه مسلماً کارهای خوبی برای انجام دادن نیستند!

درست مانند مسابقه دادن، کارهایی هستند که قبل از اعمال استراتژی های پیشنهاد دهی خودکار در کمپین های گوگل ادز خود باید و نباید آن ها را انجام دهید.

استراتژی های بیدینگ هوشمند گوگل ادز خودکار ممکن است به درد بیزینس شما بخورند اگر:

  • شما ردیابی تبدیل داشته باشید
  • کمپین های شما به بودجه خاصی محدود نباشند
  • هدفگیری شما بیش از حد باریک نباشد
  • متریک های عملکرد مورد نظر شما بیش از حد سختگیرانه نباشند
  • ساختار کمپین خوبی با اد گروپ های مرتبط داشته باشید

استراتژی های پیشنهاد دهی خودکار ممکن است به درد شما نخورند اگر:

  • تبدیل های خود را ردیابی نمی کنید
  • بودجه محدودی برای کار کردن دارید
  • در حال هدفگیری دموگرافیک، لوکیشن و … خیلی باریک هستید
  • انتظار نتیجه گرفتن تا فردا را دارید
استراتژی های پیشنهاد دهی خودکار ممکن است به درد شما نخورند

اگر از همان شروع کار خود را برای موفقیت آماده کنید، می توانید نتایج معناداری را در مدت زمان معینی مشاهده کنید و مفیدتر کار کنید و به شاخص های کلیدی عملکردی که تعیین کرده اید جامه عمل بپوشانید.

مزایای بیدینگ هوشمند و خودکار 

خب تا به اینجا ما به نگرانی های رایج در مورد این استراتژی ها و بایدها و نبایدهای استفاده از آن پرداختیم و قبل از شروع مسابقه به خوبی خود را آماده کرده و گرم کرده ایم. ما تا به اینجا فهمیدیم که استراتژی های خودکارسازی و هوشمند پیشنهاد دهی گوگل چه هستند، چطور کار می کنند و بهترین زمان استفاده از آن ها چه زمانی است. حال می خواهیم ببینیم که چه مزایایی را برای ما فراهم می کنند؟

1 – رشد بیشتر و رسیدن به اهداف

ساده ترین و اساسی ترین کاربرد پیشنهاد دهی خودکار و هوشمند این است که بیشترین میزان بازدهی از مشتریان احتمالی را در صفحه فرود شما ایجاد کند. بعضی از این استراتژی ها ترافیک بیشتری به صفحات فرود شما می فرستند، در حالی که بقیه کیفیت این ترافیک ورودی را افزایش می دهند. هر دو مورد می توانند مزایای زیادی داشته باشند اما در نهایت، همه چیز به اهداف بیزینس شما بستگی دارد. پیاده سازی این استراتژی های پیشنهاد دهی به شما در شناسایی و بهره بردن از فرصت های جدید کمک می کنند، در حالی که کمپین های شما نیز نرخ بازگشت سرمایه بالاتری را تجربه خواهند کرد.

2 – بهبود امتیاز بهینه سازی گوگل ادز شما

امتیاز بهینه سازی شما تخمینی از این که اکانت گوگل ادز شما به چه صورت برای کار یا عملکرد تنظیم شده است، می باشد. اگر امتیاز بهینه سازی شما % 100 باشد بدین معنی است که اکانت شما با تمام قدرت در حال کار کردن است، بنابراین این یک متریک مهم برای بررسی است.

گوگل ادز پیشنهاداتی را برای اکانت و کمپین های شما ارائه می دهد تا زمانی که اعمال شوند، بتوانند امتیاز بهینه سازی شما را افزایش دهند. از آن جایی که استراتژی های پیشنهاد دهی خودکار و هوشمند عملکرد کمپین های گوگل ادز شما را بهبود می بخشند، اعمال این استراتژی ها تاثیر مثبتی روی امتیاز بهینه سازی شما خواهد داشت و در نهایت اکانت شما به صورت کلی عملکرد بهتری خواهد داشت. اثبات این صحبت ها را می توانید در همه جا ببینید، تبلیغ کنندگانی که امتیاز بهینه سازی بالاتر از 75 درصد دارند، 3 برابر نسبت به دیگران نرخ تبدیل بهتری را مشاهده می کنند.

3 – صرفه جویی در وقت و انرژی

رها کردن مدیریت دستی پیشنهاد کیووردها بدین معنیست که شما زمان بیشتری از وقت روزانه خود را بدست می آورید که می توانید آن را به دیگر وظایف و مسئولیت هایی که دارید و ممکن است روی همدیگر جمع شده اند اختصاص دهید. چرا باید خود را با متریک ها و داده های بی پایان درگیر کنید، تنها با این امید که بتوانید تصمیم درستی برای بهینه سازی Bid ها بگیرید، در حالی که استراتژی های پیشنهاد دهی خودکار و هوشمند بلافاصله می دانند که تصمیم درست چیست؟ بگذارید گوگل کاری را انجام دهد که از همه بهتر بلد است، تا شما بتوانید وقت خود را صرف کاری کنید که از همه بهتر بلدید!

بودجه بندی گوگل ادز هوشمندانه تر با WordStream

تقریباً به پایان مسابقه رسیده ایم و می توانید هیجان رسیدن به خط پایان را حس کنید! در این مرحله، مشاور  WordStream شما را در طی کردن مسافت کوتاه باقی مانده به سمت پیاده سازی موفقیت آمیز استراتژی های پیشنهاد دهی خودکار همراهی می کند.

از طریق هشدار بهینه سازی Bidهای ورد استریم در Work Week بیست دقیقه ای، مشاور ورد استریم می تواند به شما در اعمال استراتژی های پیشنهاد دهی هوشمند به کمپین هایی که واقعاً می توانید از آن ها سود ببرید کمک کند.

هشدار بهینه سازی بیدینگ هوشمند گوگل ادز چطور کار می کند؟

بهینه سازی پیشنهادات کمپین های جستجوی شما را تحلیل می کند، به دنبال عملکرد ضعیف می گردد و پیشنهاداتی را برای پیاده سازی جهت بیشینه سازی استراتژی پیشنهاد دهی نرخ تبدیل ارائه می دهد. یک کمپین جستجو مجاز به دریافت این پیشنهادات است در صورتی که:

  • فعال باشد
  • روی پیشنهاد دهی دستی باشد
  • از یک پورتفولیو یا استراتژی به اشتراک گذاشته شده پیشنهاد دهی استفاده نکند
  • حداقل سه ماهه باشد
  • ردیابی تبدیل داشته باشد
هشدار بهینه سازی بیدینگ هوشمند گوگل ادز چطور کار می کند؟

اگر تصمیم به اعمال پیشنهادات بگیرید، مانیتور اطلاعات هشدار درون Work Week بیست دقیقه ای عملکرد استراتژی جدید پیشنهاد دهی روی کمپین انتخاب شده را ردیابی می کند. مانیتور اطلاعات هشدار عملکرد کمپین را در دو بازه ردیابی هایلایت می کند:

  • بازه یادگیری: در یک پنجره 15 روزه که در آن گوگل از تاریخچه کمپین و اکانت ها و عملکرد آن ها یاد می گیرد و یک چارت با برنامه ای عملی برای آینده ایجاد می کند.
  • بازه بهینه سازی: در یک بازه 30 روزه که بعد از بازه یادگیری است که در آن گوگل می تواند بهترین استراتژی ها را برای کمپین انتخاب شده اتخاذ نماید.

در نظر داشته باشید که بازه یادگیری یک بازه حیاتی است که در آن الگوریتم گوگل در حال جمع آوری داده ها برای درک بهترین شیوه ها جهت بهینه سازی پیشنهادات کمپین ها به سمت اهداف تبدیل شماست. ایجاد تغییرات بزرگ بر روی کمپین در حالی که در بازه یادگیری باشد می تواند باعث ری استارت شدن آن شود و در نتیجه زمان لازم برای برای دیدن بهبودهای واقعی را در بخش های مختلف به تاخیر بیاندازد. برای جلوگیری از این اتفاق، شما یک لیبل اخطار روی کمپین خود در بخش Manage می بینید تا به شما یادآوری کند که ترجیحاً به تنظیمات دست نزنید.

استفاده از هشدار بهینه سازی بودجه بندی گوگل ادز برای افزایش نرخ تبدیل

تیم تحلیل WordStream، 204 کمپین که بازه های یادگیری و بهینه سازی را طی کرده بودند تحلیل کرده است. از این 204 کمپین:

  • 70 درصد از آن ها شاهد افزایش نرخ تبدیل در بازه 30 روزه بهینه سازی نسبت به 30 روز قبل از شروع آن بوده اند.
  • 80 درصد از آن ها کاهش نرخ CPA بعد از تغییر روش به استراتژی پیشنهاد دهی بیشینه سازی تبدیل ها را مشاهده کرده اند.
  • میانگین درصد تغییرات در نرخ تبدیل در میان این افراد 83 درصد بوده است!

هدف اصلی من از نوشتن این مقاله این بود که ببینید چطور ترکیب تکنولوژی استراتژی های پیشنهاد دهی خودکار و هوشمند گوگل ادز با مشاور ورد استریم می تواند به شما در مدیریت روزانه اکانت های تبلیغات پرداختی تان کمک کنند. بیت به بیت، کیلومتر به کیلومتر، فکر می کنم توانسته ایم با یکدیگر به این هدف برسیم.

تکنولوژی همکاری است که هم به صورت آگاهانه و هم ناخودآگاه به عنوان یک ابزار برای کمک کردن به آسان سازی زندگی، وظایف و شغل های خود و همچنین برای کمک به بهبود عملکرد و نتیجه ای که ایجاد می کنیم، انتخاب کرده ایم. به عنوان بازاریابان دیجیتال، می دانیم که تکنولوژی و استفاده موثر از آن به رشد بیزینس ها کمک می کند. استفاده از تکنولوژی موجود در تبلیغات آنلاین به شما در مدیریت موثرتر اکانت های خود، بهبود عملکرد کمپین و بهینه سازی شاخص های کلیدی عملکردی که برای بیزینس شما اهمیت دارند، کمک می کند.

منبع: https://www.wordstream.com/blog/ws/2020/10/15/smart-bidding

جمع بندی

همه ما خسته هستیم، هر روز مسابقه ای را به اتمام می رسانیم تا صبح فردا مسابقه ای دیگر را شروع کنیم. اگر بتوانیم استراتژی هایی را به خط شروع بیاوریم که به ما در مفیدتر بودن در طول مسیر کمک کنند، می توانیم به دویدن و جلو رفتن ادامه دهیم و می توانیم به رسیدن به اهداف خود ادامه دهیم. شما را در خط پایان می بینم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط