🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

دانلود آخرین نسخه اسنپ چت + آموزش ترفند ها

وقتی اسم شبکه های اجتماعی به میان می آید شاید اولین گزینه ای که به ذهن تان خطور می کند اینستاگرام و فیسبوک و ... باشد در صورتی که اسنپ چت یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی میان نسل جوان است که علاوه بر سرگرمی های متنوع و جالبش زمینه ای را برای بازاریابی برند های مختلف ایجاد کرده است. برای اینکه از این شبکه اجتماعی محبوب در جهت هدف هایتان استفاده کنید در وهله اول باید طرز استفاده از آن را بلد باشید. در این مقاله آموزش اسنپ چت و هم چنین کاربرد اسنپ چت و ویژگی های آن را کامل توضیح خواهیم داد.
آموزش اسنپ چت

در این مقاله می خوانید

اسنپ چت یکی از شبکه های اجتماعی محبوب به خصوص در میان کاربران جوان است و کمپانی های بسیاری از آن برای بازاریابی برندشان استفاده می کنند.

وقتی اسم شبکه های اجتماعی به میان می آید شاید اولین گزینه ای که به ذهن تان خطور می کند اینستاگرام و فیسبوک و … باشد در صورتی که اسنپ چت یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی میان نسل جوان است که علاوه بر سرگرمی های متنوع و جالبش زمینه ای را برای بازاریابی برند های مختلف ایجاد کرده است. برای اینکه از این شبکه اجتماعی محبوب در جهت هدف هایتان استفاده کنید در وهله اول باید طرز استفاده از آن را بلد باشید. در این مقاله آموزش اسنپ چت و هم چنین کاربرد اسنپ چت و ویژگی های آن را کامل توضیح خواهیم داد.

اسنپ چت چیست؟

در سال 2011 دو جوان از دانشگاه استنفورد ، اپلیکیشنی به نام اسنپ چت با نام تجاری اسنپ اینک منتشر کردند که به ارسال و دریافت تصاویر در تلفن های هوشمند می پرداخت. در سال 2015 این اپلیکیشن به اوج استفاده از خودش رسید و به ویژگی های بیشتری ارتقا پیدا کرد.
در واقع اسنپ چت یک اپلیکیشن تبادل تصاویر، ویدیو و چت است که در آن می توانید از فیلترهای متنوع استفاده کنید، استیکرهای مختلف به آن اضافه کنید و عکس ها را برای دوستانتان بفرستید. این تصاویر و ویدیوها اصطلاحا اسنپ نامیده می شوند و کاربران می توانند یک محدوده زمانی خاص را مشخص کنند که بعد از آن عکس ها از دید دریافت کننده ناپدید شوند که این زمان بین 1 تا 10 ثانیه می باشد.

دانلود اسنپ چت جدید

دانلود و طریقه نصب اسنپ چت ساده است اگر از سیستم عامل ios استفاده می کنید در اپ استور و اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می کنید دانلود اسنپ چت از گوگل پلی امکان پذیر می باشد. البته برای اندرویدی ها دانلود اسنپ چت در کافه بازار (نسخه رسمی) امکان پذیر نیست اما برنامه های تکمیلی بسیاری برای آن در کافه بازار یافت می شود.
ممکن است در برخی مواقع طریقه نصب اسنپ چت در گوگل پلی برای برخی کاربران اندرویدی در ایران امکان پذیر نباشد برای رفع مشکل اسنپ چت می توانید از برنامه های تغییر دهنده IP استفاده کنید و مشکل را ترفیع کنید. اگر با تغییر IP مشکل حل نشد می توانید از سایت هایی نظیر Apkmirror (لینک دانلود اسنپ چت 2019) به منظور دانلود اسنپ چت برای سامسونگ استفاده کنید. دانلود آخرین نسخه اسنپ چت: https://www.snapchat.com/download

آموزش نصب اسنپ چت (تمامی مراحل نصب اسنپ چت)

بعد از اینکه موفق به دانلود و نصب اسنپ چت جدید شدید نوبت آن است که یک اکانت برای ورود به آن بسازید. ثبت نام اسنپ چت ساده است. از قسمت SIGN UP به ترتیب زیر وارد شوید و نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید و به مرحله بعدی بروید.

آموزش نصب اسنپ چت
آموزش اسنپ چت

در ادامه آموزش نصب اسنپ چت در مرحله بعد تاریخ تولد از شما خواسته می شود. برای ورود به اسنپ چت باید حتما بالای 13 سال داشته باشید. بعد از درج تاریخ تولد گزینه بنفش Continue را بزنید. بعد از این مرحله نوبت به ساختن یک یوزر نیم می رسد. یوزر نیم شما باید یکتا باشد و قبلا توسط شخص دیگری در اسنپ چت استفاده نشده باشد.دقت کنید که ویرایش یوزرنیم امکان پذیر نیست پس آن را با دقت انتخاب کنید. مثلا برای راحتی بیشتر از یوزر نیم اینستاگرام تان استفاده کنید.

ثبت نام در اسنپ چت
آموزش نصب اسنپ چت جدید

بعد از انتخاب یوزرنیم مورد نظر نوبت آن است که شماره موبایل یا ایمیلتان را وارد کنید و به محض وارد کردن تا حدود چند ثانیه بعد یک کد چند رقمی به شما پیامک و یا ایمیل می شود و باید کد را وارد کنید تا به مرحله بعد وارد شوید. در مرحله بعد از شما خواسته می شود تا یک رمز 8 کاراکتری را برای اکانت تان انتخاب کنید. و به این صورت اکانت شما ساخته می شود و می توانید وارد آن شده و شروع به استفاده کنید.

آشنایی با قسمت های مختلف اسنپ چت (کار با اسنپ چت)

  • استوری اسنپ چت snapchat story

استوری ها مجموعه عکس ها یا ویدیوهایی هستند که می توانید آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و دقیقا مانند استوری اینستاگرام بعد از گذشت 24 ساعت پاک می شوند (البته اولین پلتفرمی که استوری را ارائه داد اسنپ چت بود و بعدا اینستاگرام و فیسبوک نیز به آن مجهز شدند).

استوری اسنپ چت snapchat story
استوری ها به صورت دایره ظاهر می شوند و می توانید با تپ کردن آن را باز کنید

استوری ها به صورت دایره ظاهر می شوند و می توانید با تپ کردن آن را باز کنید و استوری های بعدی فرد اتوماتیک نمایش داده می شوند. با افزودن استوری هایتان به Our stories می توانید آن را عمومی کنید تا همه حتی کسانی که در اسنپ چت دوست شما نیستند بتوانند آن را ببینند.

  • اسنپ کد Snapcode

وقتی که در اسنپ چت ثبت نام می کنید یک کد QR یکتا به شما تعلق می گیرد. در واقع این کد QR یک Badge قابل اسکن است که توسط افراد دیگر می تواند شناسایی شود. این قابلیت برای آن ایجاد شده که بتوانید دوستانتان را راحت تر و سریع تر به لیست اسنپ چت تان اضافه کنید این مورد خصوصا برای پیدا کردن اسنپ چت بیزینس ها به کار می رود تا مشتریان راحت آن را پیدا کنند.

برای ساخت کد اختصاصی اسنپ چتتان از گوشه سمت چپ بالا پروفایلتان را باز کنید و بعد Share snapcode را بزنید. حتی می توانید آن را در گالری گوشیتان سیو کنید تا در آینده آن را برای هرکسی بفرستید. برای اسکن کردن یک کد اسنپ نیز باید دوربین اسنپ چت را باز کرده و روی QR کد مورد نظر قرار دهید و از آن عکس بگیرید و وارد صفحه مورد نظر شوید.

  • Discover در اسنپ چت
Discover در اسنپ چت
در منوی دیسکاور می توانید استوری های پر بازدید اسنپ چت را مشاهده کنید

در منوی دیسکاور می توانید محتواهایی از قبیل سلبریتی ها، اخبار، برندهای معروف و در کل استوری های پر بازدید اسنپ چت را مشاهده کنید. در این قسمت اگر اسنپ چتی توجه تان را جلب کرد می توانید آن را دنبال (Subscribe) کنید تا استوری هایش را از دست ندهید. این بخش در قسمت سمت راست دوربین قرار دارد یعنی برای استفاده از آن باید دوربین را به طرف سمت چپ بکشید تا باز شود.

  • بیت موجی Bitmoji در اسنپ چت

بیت موجی یا آواتار در واقع استیکر کارتونی شده خود شماست که می توانید آن را بسازید و اسنپ چت بعد از ساخت آن انواع استیکر در حالت های مختلف را با همان تصویر کارتونی برای شما می سازد و انواع آن را در حال انجام دادن کارهای مختلف به شما پیشنهاد می کند. برای ساخت بیت موجی از صورت خودتان باید وارد تنظیمات اسنپ چت بشوید و گزینه Add bitmoji را انتخاب کنید و سپس بر روی Creatbitmoji بزنید. در مراحل بعدی گزینه های بسیاری از مدل مو گرفته تا فرم صورت و چشم ها و فرم بینی در اختیار شما گذاشته می شود تا به راحتی آن را بر حسب چهره خودتان شخصی سازی کنید.
بعد از ساخت بیت موجی این تصویر وسط اسنپ کد شما قرار می گیرد و دوستانتان می توانند آن را ببینند. این ویژگی قابل ویرایش هم هست و بعد از ساخت می توانید باز هم آن را به دلخواهتان تغییر دهید.

  • اسنپ مپ Snapmap
اسنپ مپ Snapmap
دراسنپ مپ می توانید موقعیت مکانی تان را با دوستان تان به اشتراک بگذارید

اسنپ مپ در اسنپ چت یک نوع نقشه است که می توانید در آن موقعیت مکانی تان را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و هم چنین لوکیشن آن ها را ببینید. اگر دوستانتان برای اکانتشان بیت موجی ساخته باشند. بیت موجی آن ها بر روی نقشه ظاهر می شود.
همانطور که قبل تر اشاره کردیم اسنپ مپ ویژگی به نام Our story دارد که می توانید عکس هایتان را در آن برای لوکیشن خاصی آپلود کنید و هر کس آن لوکیشن را سرچ کند اسنپ های شما را نیز به صورت عمومی ببیند البته این ویژگی تا خودتان آن را فعال نکنید قابل استفاده نیست. برای استفاده از اسنپ مپ و دیدن اسنپ های دوستانتان باید روی تصویر اسنپ چتش بروید و تپ کنید. اگر لوکیشینی به اشتراک گذاشته باشند می توانید در پروفایل شان آن را مشاهده کنید. وقتی وارد مپ می شوید می توانید محله های اطرافتان را نگاهی بیندازید و اگر کاربر اسنپ چتی عکسی در آن لوکیشن آپلود کرده باشد آن را ببینید و حتی برای او درخواست دوستی بفرستید.

 ویژگی های دیگر اسنپ چت

  • لنز های مختلف face lenses : حتما برای یک بار هم که شده در شبکه های اجتماعی عکس دوستانتان را با صورت گربه و حیوانات مختلف دیگر دیده اید. این ها فیلتر های گوناگونی هستند که وقتی دوربین اسنپ چت را باز می کنید می توانید انواع آن را بر روی صورتتان امتحان کنید. استیکر های دیگری مثل رنگین کمان و … وجود دارند که می توانید به عکس هایتان اضافه کنید.
  • خاطرات Memories: اگر عکسی را گرفتید و نمی خواستید همان موقع برای کسی بفرستیدش می توانید آن را ذخیره کنید. عکس به مموریز منتقل می شود و در آنجا می ماند. گزینه My” eyes only” نیز از شما یک رمز می گیرد و عکس را از دید بقیه پنهان میکند.
  • جئو فیلتر Geofilter: جئوفیلتر اسنپ چت یک نوع سیستم تشخیص اشیا هوشمند است مثلا به راحتی می تواند حیوانات و غذاهای مختلف را شناسایی کند و برای آنها استیکر به خصوص بسازد. برای فعال کردن این ویژگی باید لوکیشن موبایل تان روشن باشد. البته این ویژگی پولی می باشد.
  • اسنپ کش Snapchash: با این ویژگی مثل سایت های paypal یا Venmo می توانید به دیگران پول انتقال دهید.
اسنپ مپ Snapmap
با ویژگی snapcash می توانید به دیگران پول انتقال دهید
  • آهنگ یاب Shazam : شازم قطعه ای از آهنگ را از شما می گیرد و به شما می گوید دقیقا از کیست و چه نام دارد.
  • بازی اسنپSnap games : در قسمت چت با دوستانتان می توانید بازی های دو نفره انجام دهید.
  • فروشگاه اسنپSnap store : در این قسمت وسایلی که از هر لحاظ مرتبط با اسنپ چت باشند را می توانید تهیه کنید.

عینک اسنپ چت چیست؟
عینک اسنپ چت یا Snapchat Spectacles عینک هوشمندی است که توسط کمپانی اسنپ چت طراحی و روانه بازار شده است. این عینک مجهز به لنز دوربین کوچک ضد آبی است که می تواند از صحنه هایی که روبروی تان می بینید فیلم بگیرد و مستقیما با بلوتوث به اسنپ چتتان ارسال کند. این عینک گنجایش حدود 70 ویدیو و 280 عکس را در خود دارد و قابل شارژ است.

14 تکنیک اسنپ چت

  1. اضافه کردن متن به عکس

وقتی عکس تان را گرفتید وسط صفحه را تپ کنید تا بتوانید متن مورد نظرتان را روی آن بنویسید. اگر روی آیکون T بزنید می توانید مدل نوشته را عوض کنید مثلا آن را یک خطی یا چند خطی کنید، بزرگ یا کوچک کنید. می توانید انگشتان را روی متن قرار دهید و آن را به هر قسمتی که می خواهید انتقال دهید یا زوم کنید.

اضافه کردن متن به عکس
وقتی روی آیکون T بزنید انواع فونت ها را به شما نمایش می دهد

در این قسمت یک شکل خودکار مانند هم وجود دارد که با آن میتوانید خودتان با دستتان طرحی با رنگ های مختلف روی عکس بکشید. در آیکون T هم چنین یک ویژگی اضافه شده که وقتی روی آن بزنید انواع فونت ها را به شما نمایش می دهد و می توانید از آن ها برای متن تان استفاده کنید.

  1. پاک کردن پیام فرستاده شده

اگر پیامی را اشتباهی به جای دوستتان به کس دیگری فرستاده اید اصلا نگران نباشید. اگر سریع عمل کنید می توانید آن را پاک کنید. دستتان را برای چند ثانیه روی پیام مورد نظر نگه دارید و گزینه Delete را لمس کنید. البته فردی که برای او اشتباهی پیام فرستاده اید می تواند ببیند که شما پیامیرا پاک کرده اید اما نمی تواند متوجه شود محتوای آن چه بوده است.

  1. ذخیره کردن چت ها

اگر از اسنپ چت برای چت های طولانی استفاده می کنید می توانید بعضی از آنها یا همه آنها را ذخیره کنید. برای ذخیره کردن چت ها در اسنپ چت به Conversation مورد نظر بروید و انگشتتان را روی خط مورد نظر برای چند ثانیه نگه دارید، برای انتخاب همه ی خطوط نیز می توانید از گزینه Select all همه چت ها را انتخاب کنید و گزینه Save را انتخاب کنید. در این حالت پیام ذخیره شده به رنگ خاکستری در می آید و در گوشه سمت چپش عنوان Saved را می توان مشاهده کرد.

  1. ساخت گروه در اسنپ چت

در اسنپ چت هم مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر می توانید گروهی از دوستان منتخب تان بسازید و همگی در یک مکان گفت و گو کنید یا عکس های تان را با هم به اشتراک بگذارید.

منتخب سازی در اسنپ چت
در اسنپ چت هم می توانید گروهی از دوستان منتخب تان را بسازید

برای این کار باید از بالا گوشه سمت چپ از طریق دکمه New Messages صفحه chat را باز کنید و دوستان مورد نظرتان را انتخاب کنید و گزینه chat را لمس کنید. گروه ها هم مانند صفحه چت عادی هستند و می توانید در آن اسنپ ها، متن ها، استیکر ها و پیام های ویدیویی و صوتی خودتان را به اشتراک بگذارید. البته باید به یاد داشته باشید اگر پیامی طی 24 ساعت توسط هر کدام از اعضای گروه باز نشود خود به خود دیلیت می شود.

اگر عضو یک گروه اسنپ چت هستید و زیادی پیام ها آزارتان می دهد می توانید هشدار پیام را غیر فعال کنید. برای این کار، گروه را باز کنید و صفحه را به سمت راست بکشید و از منوی Settings گزینه Do not disturb را انتخاب کنید تا هشدار پیام برایتان غیر فعال شود. این کار برای چت های عادی نیز امکان پذیر است.

  1. استفاده از استیکرها در دنیای واقعی

نوعی از لنز های اسنپ چت با اصطلاح World Lenses وجود دارند که تصویر واقعی شما را با انیمیشن ها و استیکر های متحرک و یا حتی بیت موجی خودتان ترکیب می کنند. برای این کار باید دوربین عقب گوشی را باز کنید و از میان فیلتر ها یکی را انتخاب کنید. استیکر ها را می توانید کوچک و بزرگ کنید و یا موقعیتشان را تغییر دهید.

  1. فرستادن پیام ویدیویی

برای فرستادن پیام ویدیویی در اسنپ چت می توانید وارد صفحه چت دوست تان بشوید و دست تان را روی آیکون دوربینی که در قسمت پایین چت قرار دارد بگذارید و نگه دارید و برای او ویدیو های کوتاه 10 ثانیه ای بفرستید و وقتی دستتان را از روی آیکون برداشتید ویدیو برای دوست تان فرستاده می شود.

فرستادن پیام ویدیویی در اسنپ چت
در اسنپ چت قادر هستید پیام ویدیویی ارسال کنید

اگر اواسط ویدیو از فرستادن آن پشیمان شدید می توانید دستتان را به سمت مرکز صفحه بکشانید و وارد علامت ضربدر کنید تا پاک شود. گیرنده ویدیو باید بر روی ویدیو بزند تا بتواند صدای شما را بشنود.

  1. فرستادن پیام صوتی

برای فرستادن پیام ویدیویی نیز مثل قبل صفحه چت دوستتان را باز می کنید و روی آیکون گوشی تلفن دستتان را نگه می دارید و صحبت می کنید و وقتی دست تان را بر داشتید برای دوستتان فرستاده می شود. در این ویژگی هم مثل قبل اگر مایل به فرستادن پیام نبودید آن را به وسط صفحه بکشید.

  1. تماس صوتی

برای برقراری تماس صوتی باید وارد صفحه چت دوستتان شوید و آیکون گوشی تلفن را لمس کنید و شروع به زنگ زدن کنید. اگر دوستتان نوتیفیکشن تماس اسنپ چتش را فعال کرده باشد تماس شما را دریافت می کند.

  1. تماس ویدیویی

با اسنپ چت می توانید به دوستانتان تصویری زنگ بزنید و برای این کار فقط کافیست وارد صفحه دوستتان بشوید و روی آیکون دوربین بزنید و تماس ویدیویی برقرار کنید. در این حالت تصویر شما به صورت دایره ای پایین صفحه نمایش داده می شود. برای تبدیل تماس می توانید آیکون گوشی تلفن در سمت چپ را لمس کنید تا تماستان صوتی شود.
   10. عکس بهتر در شب
اگر می خواهید در شب از دوربین اسنپ چتتان استفاده کنید برای کیفیت و نور بهتر عکس ها باید آیکون ماه را که در بالای صفحه کنار فلاش قرار دارد لمس کنید. در این صورت تصویر خودتان را در دوربین نیز بهتر می بینید.

  1. تغییر رنگ اشیا
تغییر رنگ اشیا در اسنپ چت
در اسنپ چت می توانید رنگ عکس ها حتی رنگ اشیا را تغییر دهید

دنیای رنگ رنگی اسنپ چت این امکان را برای شما فراهم می کند که رنگ عکس ها حتی رنگ اشیا را درون عکستان تغییر دهید. بعد از اینکه عکس مورد نظرتان را گرفتید روی آیکون قیچی سمت راست صفحه بزنید و از پالت رنگ، رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید و با انگشتتان وسیله مورد نظر در عکستان را رنگ کنید.

  1. جلوه های آسمان

اسنپ چت در آپدیت جدید خود فیلتر های مختلف آسمان را اضافه کرده است و می توانید جلوه زیباتری به آسمان عکس تان بدهید. برای این کار دوربین عقب گوشی تان را باز کنید لنز مربوط به آسمان را انتخاب کنید و دوربین تان را به سمت آسمان بگیرید و عکستان را ثبت کنید. این ویژگی برای شما آسمان های غروب، با رنگین کمان، ابری، آفتابی و … می سازد.

  • اضافه کردن لینک به عکس

یکی از بزرگترین مشکلاتی که قبلا شبکه های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام و اسنپ چت داشتند عدم توانایی برای به اشتراک گذاشتن لینک های قابل کلیک بود. اما خوشبختانه این مشکل حل شده و شما می توانید در عکس های اسنپی خودتان لینک هایی بارگذاری کنید که کاربر وقتی صفحه را بالا می کشد لینک مورد نظر برای او باز می شود. برای وارد کردن لینک باید نواری که روی عکس وجود دارد را لمس کنید و URL مورد نظر را در آن تایپ کنید و دکمه enter را بزنید و گزینه Attach را از قسمت پایین صفحه انتخاب کنید تا لینک شما روی عکس بارگذاری شود.

اضافه کردن لینک به عکس
شما می توانید در عکس های اسنپی خودتان لینک هایی بارگذاری کنید
  • ادیت صدا

فیلتر های صدا اولین بار همراه فیلتر های کارتونی در اسنپ همراه بودند و به طور مستقل نمیشد از آن ها استفاده کرد در صورتی که در آپدیت های جدید فیلترهای صدا به طور مستقل و بدون اشکال حیوانات می توانند استفاده شوند و می توانید حین ضبط ویدیو برای دوستانتان از آن استفاده کنید. این صداها شامل صداهایی مثل گربه، ربات و موجودات فضایی و … هستند که می توانید با آن صدایتان را تغییر بدهید. برای این کار دکمه ضبط فیلم را بزنید و آیکون اسپیکر را بفشارید و گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

جمع بندی

شاید نتوان اپلیکیشن اسنپ چت را هم رده اپلیکیشن هایی چون اینستاگرام رده بندی کرد اما نباید فراموش کرد که اسنپ چت در جهان رقمی بالغ بر 203 میلیون کاربر دارد که به خودی خود عدد قابل توجهی محسوب می شود و با پشتیبانی این اپلیکیشن از 8 زبان زنده دنیا، بسیاری از کمپانی های معروف به خصوص برند های گروه سنی نوجوان تاکید بسیاری بر فعالیت در این شبکه اجتماعی دارند و روز به روز به کاربران این شبکه اجتماعی محبوب و سرزنده افزوده می شود. ما در این مقاله آموزش کار با اسنپ چت ، روش نصب اسنپ چت، فیلتر های اسنپ چت، کاربرد اسنپ چت را بطور کامل بازگو کردیم تا شما نیز مانند تمامی کاربران فعلی این برنامه بتوانید از آن استفاده نمایید. 

دانلود از گوگل پلی


دانلود از اپ استور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط