🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

ابزارهای تقویم شبکه های اجتماعی و مزایای استفاده آن

داشتن تقویم شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین اصول فعالیت در این عرصه می باشد همه ی ما از اهمیت برنامه ریزی درست و منظم برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی باخبریم. برای این برنامه ریزی ها ابزارهای کاربردی وجود دارد که بیشتر با آن ها آشنا خواهیم شد.
ابزارهای تقویم شبکه های اجتماعی و مزایای استفاده آن

در این مقاله می خوانید

داشتن تقویم شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین اصول فعالیت در این عرصه می باشد همه ی ما از اهمیت برنامه ریزی درست و منظم برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی باخبریم. برای این برنامه ریزی ها ابزارهای کاربردی وجود دارد که بیشتر با آن ها آشنا خواهیم شد.

سفر های جاده ای بین شهری، سخنرانی ها، و بازاریابی شبکه های اجتماعی چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟شما می توانید هر سه را بداهه گویی کنید اما بهتر است برنامه ای را به ویژه به هنگام تدوین استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی تدوین کنید. در حال حاضر اکثر بازاریابان می دانند که شبکه های اجتماعی چه نقش مهمی در استراتژی موثر بازاریابی دارند، و با داشتن بسیاری از شبکه های اجتماعی برای مدیریت و انتشار بسیار اهمیت دارد که به صورت سازمان یافته عمل شود و نیز برنامه ای برای زمان و آن چه در این سیستم عامل ها به اشتراک گذاشته خواهد شد فراهم شود.

تقویم شبکه اجتماعی ابزاری است که با استفاده از آن می توانید زمان بندی و برنامه ریزی صحیح برای تمام کمپین های محتوا در شبکه های اجتماعی را داشته باشید.

مزایای استفاده از تقویم محتوای شبکه های اجتماعی

همه ما بلا استثنا مشغله های زندگی خود را دارا می باشیم و هنگامی که بدون برنامه ریزی برای کار هایی که باید انجام دهیم عمل می کنیم ناگذیر گرفتار مسائلی می شویم. محتوای شبکه های اجتماعی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. درست مانند وبلاگ نویسی، استراتژی موفق شبکه های اجتماعی نیز برای دیدن نتایج مثبت نیاز به انتشار منظم و درگیر شدن با دنبال کنندگان دارد. بنابراین اگر از تقویم محتوای شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنید در ادامه با ما همراه باشید…

  1. تقویم ها به شما کمک می کنند که به هنگام بروز مشکلات از اتفاق های ناگوار جلوگیری کنید. با تقویم شبکه های اجتماعی بازاریابان می توانند پست ها را برای هفته ها و یا حتی ماه ها برنامه ریزی کنند و هر گونه ارسال در مورد اخبار غیر مرتبط به صنعت خود را از بین ببرند. در غیر این صورت، هر روز زمان ارزشمندی در اینترنت برای جستجوی محتوای آن روز جهت اشتراک گذاری اتلاف می شود و بنابراین، این لطمه ای بزرگ به نهاد کار است.
  2. یک تقویم به شما کمک می کند که برای هر شبکه اجتماعی برنامه ریزی کنید تا به جای اسپم کردن همه سیستم عامل ها با همان پیام، پست ها را شخصی سازی کنید. بازاریابان شبکه های اجتماعی باید برای تهیه پیام های سفارشی برای هر شبکه وقت لازم را به دست بیاورند و انجام این کار از قبل باعث صرفه جویی در زمان شده و این اطمینان را حاصل می کند که هنگام ارسال متفکر تر عمل شود.
تقویم شبکه های اجتماعی
داشتن تقویم شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند که برای هر شبکه اجتماعی برنامه ریزی کنید

تقویم ها می توانند به شما در ردیابی عملکرد و برنامه ریزی برای پست های آینده کمک کنند. بدون تقویم بازاریابان شبکه های اجتماعی در حال انتشار محتوای بی اعتبار هستند و قادر به ردیابی عملکرد های بزرگ نیستند. با یک تقویم بازاریابان می توانند نگاهی به عقب بیاندازند و تحلیل کنند که کدام محتوا بهترین بازخورد را دارد تا بتوانند استراتژی خود را به بهترین وجه تنظیم کنند. با کمک تقویم بازاریابان می توانند برای تعطیلات و روز های ملی برنامه ریزی کنند. با این کار آن ها می توانند متناسب با محتوای خود عمل کرده و با مخاطبان گسترده تری درگیر شوند. تقویم های شبکه های اجتماعی باعث افزایش کارایی می شوند. طبق گفته موسسه بازاریابی محتوا، آن ها بیش از 72% از موفقیت محتوای خود را به توسعه یک استراتژِی محتوا نسبت می دهند.

اکنون که فواید داشتن یک تقویم محتوای شبکه های اجتماعی را درک کرده اید، لیست ابزار های ما را برای برنامه ریزی و سازماندهی فعالیت های خود بررسی کنید.

ابزار تقویم محتوای شبکه ای برای برنامه ریزی پیام خود

  • ترلو

Trello یکی دیگر از ابزار هایی است که برای عملکرد تیم بسیار موثر است. مدیران شبکه های اجتماعی می توانند از کارت های اختصاصی ترلو، لیست های قابل تنظیم، مدیریت یک تقویم محتوا، برنامه ریزی و ایده های خاص استفاده کنند. وجود ترلو در این جا مثالی از یک هیئت مدیره است که یک تیم بازاریابی در شبکه های اجتماعی ممکن است برای برنامه ریزی برای از آن استفاده کند.

ترلو مناسب ترین تقویم شبکه های اجتماعی
ترلو مناسب ترین تقویم شبکه های اجتماعی برای شما

شما فقط به یک ساختار محدود نمی شوید. کاربران می توانند بخش ها را مطابق نیاز خود تنظیم کنند. به عنوان مثال یک تیم می تواند یک هیئت مدیره برای سازماندهی پست های شبکه های اجتماعی برای یک هفته معین بر روی یک بستر خاص ایجاد کند یا ایده های خود را در مورد یک موضوع مانند یک کمپین و امثال آن ارسال کند.

کارت های ترلو به میزان بسیار زیادی اجازه سفارشی سازی می دهند. کاربران حتی می توانند برچسب ها (مانند تصویر زیر) را طوری تنظیم کنند که تمام افراد بتوانند روند پست های شبکه های اجتماعی آن ها را ببینند و در موعد تقویم، آن ها را مشاهده کنند. برچسب ها همچنین می توانند شبکه های اجتماعی مختلفی را نشان دهند که محتوا در آن منتشر می شود.

ترلو همچنین یک نمایش کامل تقویم (که در زیر نمایش داده شده است) را ارائه می دهد که تجسم آن چه از محتوا خارج می شود را آسان تر می کند.

  • مایکروسافت اکسل

بازاریابان ممکن است از اکسل برای انواع مختلفی از گزارشات و تجزیه و تحلیل داده ها به نوبه خود استفاده کنند اما در کل این ابزار، ابزاری کاربردی برای سازمان دهی تقویم محتوای شبکه های اجتماعی است. اکسل با توجه به اولویت ها یا معیار هایی که یک تیم روی آن متمرکز است قابل تنظیم است بنابراین این یک ابزار عالی برای برنامه ریزی های آینده است.

استفاده از تقویم شبکه های اجتماعی مایکروسافت اکسل
استفاده از تقویم شبکه های اجتماعی مایکروسافت اکسل

در Content repository Tab کاربران می توانند محتوایی را که منتشر می کنند را ذخیره کنند تا بعدا بررسی کنند که کدام قسمت تبلیغ شده است بدین ترتیب به راحتی محتوای قدیمی تر را می توان دوباره تبلیغ کرد.

  • اورنوت (Evernot)

یک برنامه یادداشت برداری است که بازاریابان می توانند از آن استفاده کنند تا تمام قسمت های تشکیل دهنده کمپین های شبکه های اجتماعی مرتب باشد. این ابزار همچنین شامل ویژگی های ماهانه، سالانه هفتگی و ساعتی می باشد که باعث می شود هنگام انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی، هنگام تولید محتوای وبلاگ و سایر اولویت های تیم، بررسی آسانی داشته باشید. Evernote برای هر یک از این موارد که می تواند در برنامه بارگیری شود الگو های قابل تنظیم ارائه می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های کاربردی آن Web clipper extension برای کروم است. بازاریابان می توانند از این ابزار استفاده کنند تا لینک ها را در دفترچه Evernote خودشان ذخیره کرده و بعدا بر روی آن اشتراک گذاری کنند.

تقویم شبکه های اجتماعی اورنوت
Evernote یک برنامه یادداشت برداری است که بازاریابان می توانند از آن استفاده کنند

برنامه Evernote تلفن همراه همچنین دارای برخی از ویژگی های جالب برای کمک به بازاریابان در راستای نگه داشتن ایده های محتوای اجتماعی خودشان است. به عنوان مثال کاربران می توانند به راحتی عکس بگیریند و آن را در فایل Evernote خودشان ذخیره کنند تا بعدا آن را مشاهده کنند.

  • گوگل درایو

گوگل درایو چندین ویژگی مفید دارد که ایجاد یک تقویم محتوای موثر را برای بازاریابان شبکه های اجتماعی آسان می کند. در این قسمت مثالی از چگونگی استفاده یک تیم از تقویم گوگل برای بررسی تقویم های مقاله ای و شبکه های اجتماعی برای اطمینان از هماهنگی پست ها با محتوای وبلاگ جدید وجود دارد. این تقویم ها را می توان به راحتی با چندین تیم به اشتراک گذاشت تا از هماهنگی کمپین ها اطمینان حاصل شود.

بازاریابان همچنین می توانند از Google sheets اشتراک گذاشته شده برای برنامه ریزی پست ها در شبکه های اجتماعی، پیگیری وضعیت مطالب مختلف محتوا و تعیین تکالیف اعضای تیم استفاده کنند. کاربران می توانند با کمک Google Docs تمام نظرات را در یک مکان حفظ کنند و نیز می توانند در پروژه های مختلف همکاری کنند بدون فرستادن حتی یک ایمیل و یا نیاز به برنامه ریزی برای قرار ملاقات. این یک ویژگی کاربردی خاص برای زمانی که که ویرایش محتوا برای شبکه های اجتماعی ممکن است نیاز به تغیر و ثبت سریع داشته باشد.

استفاده از گوگل درایو
گوگل درایو چندین ویژگی مفید دارد که ایجاد یک تقویم محتوای موثر را برای بازاریابان شبکه های اجتماعی آسان می کند

مشتریان HubSpot: شما می توانید حساب کاربری گوگل درایو خودتان را به پورتال HubSpot متصل کنید تا فایل ها را به راحتی از درایو خودتان به نرم افزار HubSpot بارگذاری کنید.

قالب های شبکه های اجتماعی

الگوی تقویم شبکه های اجتماعی Hubspot

اگر شما در تنظیم تقویم شبکه های اجتماعی تازه کار هستید، Hubspot یک تقویم از پیش طراحی شده، رایگان، و قابل دانلود را به شما ارائه می دهد که می توانید از آن برای برنامه ریزی جهت پست گذاشتن به صورت کامل در هفته استفاده کنید.

تقویم محتوای شبکه های اجتماعی هاب اسپات برای استارتاپ ها

این تقویم مشابه همان تقویمی است که در بالا مشاهده کردید، اما همچنان دارای برگه هایی است که به عنوان مخزن ایده های محتوا کار می کنند. این الگو همچنین شامل نکات مفیدی برای ارسال در شبکه های اجتماعی خاص است و می تواند کمک بزرگی به استارتاپ های جدید بکند.

جمع بندی

حال که ما برخی از ابزار های مفید را برای مرور استراتژی شبکه های اجتماعی شما با تجهیزات بالا بررسی کرده ایم، به شما پیشنهاد می دهیم که آن ها را آزمایش کنید. هر کدام از شبکه های اجتماعی، ابزار های متفاوتی دارد و می تواند حتی ترکیبی از این ابزار ها نیز باشد که به شما کمک می کند که استراتژی خود را عملی کرده و میزان ROI (return on investment) یا میزان درآمد به سرمایه گذاری را بالا ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط