🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

اسکیما (schema) چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

یکی از آخرین تحولات در سئو با نام schema markup شناخته می شود. این شکل جدید بهینه سازی، یکی از قدرتمندترین اما کم کاربرد ترین صورت های سئو است که امروزه در دسترس می باشد. پس از درک مفهوم و روش های schema markup، می توانید رتبه وب سایت خود را در صفحه نتیجه موتور جستجو (search engine result page: SERP) بهبود دهید. اسکیما باعث می‌شود موتورهای جستجو راحت‌تر با سایت ارتباط برقرار کرده و بهتر آن را درک کنند. نشانه‌گذاری اسکیما نیز بخشی از سئوی داخلی سایت است. در نشانه گذاری اسکیما می توان بر اساس اهداف و نوع فعالیت سایت اقدام به کدگذاری برخی مشخصات نمود.

در این مقاله می خوانید

استفاده از اسکیما schema تاثیر زیادی روی سئوی سایت دارد و در اصل زبان نشانه گذاری سایت است.

یکی از آخرین تحولات در سئو با نام schema markup شناخته می شود که در دوره های آموزشی سئو به آن پرداخته میشود . این شکل جدید بهینه سازی، یکی از قدرتمندترین اما کم کاربرد ترین صورت های سئو است که امروزه در دسترس می باشد. پس از درک مفهوم و روش های schema markup، می توانید رتبه وب سایت خود را در صفحه نتیجه موتور جستجو (search engine result page: SERP) بهبود دهید.

اسکیما باعث می‌شود موتورهای جستجو راحت‌تر با سایت ارتباط برقرار کرده و بهتر آن را درک کنند. نشانه‌گذاری اسکیما نیز بخشی از سئوی داخلی سایت است. در نشانه گذاری اسکیما می توان بر اساس اهداف و نوع فعالیت سایت اقدام به کدگذاری برخی مشخصات نمود.

اسکیما schema چیست؟

این مفهوم که در Schema.org  می توانید آن را بیابید، نوعی میکرودیتا است که پس از افزودن به یک صفحه وب، نوعی توضیح پیشرفته (که معمولا با نام ریچ اسنیپت یا rich snippet شناخته می شود) ایجاد می کند، که در نتایج جستجو ظاهر می شود. موتورهای جستجوگر برتر از جمله گوگل، یاهو، بینگ و یاندکس، در سال 2011 با همکاری یکدیگر Schema.org را ایجاد کردند. نشانه گذاری اسکیما یا schema markup، کدی است که شما در وب سایت خود قرار می دهید تا موتورهای جستجو کمک کنید نتایج بهتری را برای کاربران نمایش دهند. اگر تا به حال از ریچ اسنیپت استفاده کرده اید، خواهید فهمید که اسکیما چیست و چطور کار می کند.

در اینجا مثالی از یک شرکت وجود دارد که در صفحه زمان بندی رویدادهای خود، نشانه‌گذاری کرده است. ورودی SERP مانند شکل زیر است:

ورودی SERP
ورودی SERP

در واقع این نوع نشانه گذری به SERP گفته است که برنامه ای از رویدادهای آینده هتل را نمایش دهد. همین نمایش ساده، برای کاربر فوق العاده مفید است.

Schema markup به ویژه در زمینه Hummingbird (مرغ مگس خوار) و RankBrain بسیار مهم است (از جمله آپدیت ها و تغییرات در موتور جست و جوی گوگل). تعبیر یک موتور جستجو از یک مفهوم، کیفیت و نتایج یک نتیجه جستجو را تعیین می کند. به عبارت دیگر برداشتی که موتور جست و جو از مفاهیم، محتوا، لینک ها و… در نتایجی که نشان می دهد تاثیر گذار است.

در ادامه چند نکته درباره اسکیما آورده شده که لازم است بدانید:

  • اسکیما معنای داده های شما را به موتورهای جست و جو می گوید

ممکن است تصور کنید اسکیما تنها به موتورهای جست و جو داده می دهد (مثل یک مکالمه ساده بین دو نفر) اما این گونه نیست، بلکه معنای این داده ها را نیز به موتورهای جست و جو ارائه می دهد. محتوا در وب سایت شما ایندکس (index) شده و در نتایج جستجو بازگردانده می شود اما با استفاده از اسکیما، برخی از این محتوا ایندکس شده و به روشی متفاوت بازگردانده می شود.

اسکیما برخی از محتوای ایندکس شده را بازگردانی میکند
اسکیما برخی از محتوای ایندکس شده را بازگردانی میکند

اما چطور؟ نشانه گذاری به موتور جستجو می گوید که این محتوا به چه معنا است. به عنوان مثال، بیایید بگوییم که کلمه “نیل پاتل” در یک مقاله ظاهر می شود. موتور جستجو این را می بیند و ورودی “SERP” را با “نیل پاتل” تولید می کند. با این حال، اگر نشانه گذاری مناسب با نام “نیل پاتل” انجام شود، ما به موتور جستجو گفته ایم که “نیل پاتل” نویسنده مقاله است نه فقط چند کلمه تصادفی. سپس موتور جستجو نتایجی را ارائه می دهد که اطلاعات بهتری را برای کاربرانی که در جستجوی “نیل پاتل” بودند نشان می دهد.

در Schema.org نوشته شده:

“اکثر وب مسترها با برچسب ها یا تگ های HTML در صفحات خود آشنا هستند. معمولاً، تگ های HTML به مرورگر می گویند که چگونه اطلاعات موجود در تگ را نمایش دهد. به عنوان مثال، <h1> Avatar </h1> به مرورگر می گوید رشته یا string متن “Avatar” را با فرمت تیتر 1 نمایش دهد. با این حال، تگ HTML اطلاعاتی در مورد معنای این رشته نمی دهد. “Avatar” می تواند به فیلم معروفی با همین نام اشاره کند یا می تواند به معنای تصویر پروفایل باشد و این موضوع جست و جوی مرتبط را برای موتورهای جست و جو دشوار تر می کند. به عبارت ساده تر، موتور جست و جو نمی داند کاربر چه می خواهد و چه چیزی مد نظر دارد.

بیشتر بخوانید: به وسیله چه ابزاری بررسی سرعت سایت را انجام دهیم؟

  • نشانه گذاری اسکیما، از یک واژگان معنایی منحصر به فرد در قالب میکرودیتا (Microdata) یا ریزداده استفاده می کند

لازم نیست مهارت کد نویسی جدید یاد بگیرید. صفحات وب هنوز از HTML استفاده می کنند. تنها تفاوت در افزودن مقادیر کمی از واژگان schema.org به HTML Microdata است.

  • Schema.org حاصل همکاری google، bing و yahoo است

اولین بار نیست که رقبا برای کمک به یکدیگر گرد هم می آیند این همکاری به ایجاد یک زبان و نشانه گذاری مشترک کمک می کند و نتیجه ای که به دنبال دارد، مجموعه ای از کدهای مشترک است که به موتورهای جست و جو می گوید با داده و اطلاعات موجود در وب سایت شما چه برخوردی داشته باشند.

اسکیما حاصل همکاری موتورهای جستجوگر
اسکیما حاصل همکاری موتورهای جستجوگر
  • نشانه‌گذاری Schema برای کاربران اختراع شد

هنگامی که یک وب سایت دارای این نوع نشانه گذاری (schema markup) است، کاربران می توانند در صفحات نتیجه جست و جو یا SERP ها ببینند که یک وب سایت حول چه موضوعی است، در چه جایگاهی قرار دارد ، چه کاری انجام می دهد، چقدر هزینه به همراه دارد و اطلاعات بسیار دیگری. برخی از افراد schema markup را “کارت ویزیت مجازی” می نامند.

این یک پیشرفت کاربر محور است. موتورهای جستجو برای نمایش اطلاعات مورد نیاز کاربران به وجود آمده اند. schema markup نیز دقیقاً همین کار را می کند.

  • چقدر schema markup رتبه بندی شما را بهبود می بخشد؟

هیچ مدرکی مبنی بر تأثیر ریز داده در رتبه بندی جستجوی ارگانیک وجود ندارد؛ با این وجود، ریچ اسنیپت ها باعث می شوند صفحات وب شما در SERP ها برجسته تر ظاهر شود. این دید بهبود یافته در بهبود از طریق نرخ کلیک نشان داده شده است.

براساس مطالعه انجام شده توسط acmqueue، کمتر از یک سوم نتایج جستجوی گوگل ریچ اسنیپت با نشانه گذاری اسکیما دارند و این می تواند نوعی خلا و فرصت برای پیشرفت باشد. باید بدانید که امروزه موارد بسیار اندکی در سئو می توانند رتبه شما را به سرعت جابجا کند. به عبارت دیگر، میلیون ها وب سایت وجود دارند که منبع عظیمی از پتانسیل سئو را از دست می دهند. اگر از schema markup استفاده کنید، به طور خودکار پا به پای رقبای خود پیش خواهید رفت.

اهمیت و کاربرد schema markup

نشانه گذاری اسکیما به وب سایت شما کمک می کند تا رتبه بندی بهتری برای انواع مختلف محتوا داشته باشد. برای موارد زیر می توان نشانه گذاری انجام داد. این نوع داده ها عبارتند از:

  • مقالات
  • کسب و کار های محلی
  • رستوران ها
  • قسمت های تلویزیونی و رتبه بندی ها
  • بررسی کتاب
  • فیلم ها
  • برنامه های نرم افزاری
  • مناسبت ها
  • محصولات

صدها نوع نشانه گذاری وجود دارد، از فروشگاه های اسباب بازی تا برنامه های زمانبندی پزشکی.  وب سایت هایی که از schema markup استفاده می کنند، نسبت به شرکت های بدون مارک در SERP ها بهتر می شوند. یک مطالعه مشخص کرد که وب سایت هایی که نشانه گذاری دارند، در نتایج جست و جو به طور متوسط ​​چهار رتبه بالاتر از وب سایت های بدون نشانه گذاری هستند. اگرچه دقیقا مشخص نیست که این برتری تنها به دلیل schema markup است یا خیر اما مسلما ارتباطی بین رتبه بالاتر و schema markup وجود دارد.

افزودن اسکیما به وب سایت

پس از آشنایی با نشانه گذاری اسکیما و مزایای آن، حال نوبت آن است نحوه افزودن آن به وب سایت و استفاده از آن برای بهبود رتبه خود را توضیح دهیم. برای این منظور، گام های زیر را انجام دهید:

1- وارد بخشStructured Data Markup Helper از گوگل شوید  https://www.google.com/webmasters/markup-helper/

افزودن اسیکما به وب سایت
افزودن اسیکما به وب سایت

2- نوع داده ای که قصد دارید نشانه گذاری کنید انتخاب نمایید.

چندین گزینه در اختیار شما قرار داده شده است. این لیست کامل نیست. در این مثال محتوا یا article انتخاب شده است زیرا یکی از رایج ترین انواع محتوا است.

3- لینک صفحه یا مقاله ای را که می خواهید نشانه گذاری کنید وارد نمایید.

اگر فقط HTML دارید، می توانید در عوض آن را قرار دهید و سپس بر روی “start tagging” کلیک کنید.

لینک صفحه ای را که میخواهید نشانه گذاری کنید وارد کنید
لینک صفحه ای را که میخواهید نشانه گذاری کنید وارد کنید

این صفحه در ابزار نشانه گذاری بارگذاری می شود و فضای کار را برای مرحله های بعدی نشانه گذاری یا تگ کردن در اختیار شما قرار می دهد. صفحه وب خود را در سمت چپ و داده ها در سمت راست مشاهده خواهید کرد.

مشاهده ی صفحه ی وب

4- نوع عناصر موردنظر برای نشانه گذاری را هایلایت کرده و انتخاب کنید.

از آنجا که این مطالب یک مقاله است، در مثال زیر، به منظور “نشانه گذاری یا markup کردن نام”، نام مقاله هایلایت شده است. پس از هایلایت کردن، از نام ابزارها “نام” را انتخاب شده است.

عناصر مورد نظر برای نشانه گذاری را هایلایت کنید
عناصر مورد نظر برای نشانه گذاری را هایلایت کنید

هنگامی که “نام” انتخاب می شود، ابزار آن در سمت راست به “داده ها” اضافه می شود.

اضافه کردن نام در سمت راست داده ها
اضافه کردن نام در سمت راست داده ها

5- به افزودن مواردی که قصد نشانه گذاری دارید ادامه دهید.

از لیست داده ها به عنوان راهنما استفاده کنید و سایر موارد موجود در مقاله خود را هایلایت کنید تا به لیست اضافه شوند. احتمالاً نمی توانید همه موارد موجود در لیست را تگ کنید بنابراین فقط آنچه را که می توانید اضافه کنید.

6- HTML ایجاد کنید.

پس از اتمام، بر روی “Create HTML” کلیک کنید.

HTML اضافه کنید
HTML اضافه کنید

در صفحه زیر HTML صفحه خود را با میکرودیتای مربوطه در نقاطی که انتخاب کرده اید را می بینید.

میکرودیتاهای مربوطه در نقاط انتخابی
میکرودیتاهای مربوطه در نقاط انتخابی

7- نشانه گذاری طرحواره به صفحه وب خود اضافه کنید.

در مرحله بعد، وارد CMS خود می شوید (و یا اگر  از CMS استفاده نمی کنید، کد منبع یا source code) و اسنیپت ها موردنظر را در نقاط مناسب اضافه کنید. نشانگرهای زرد رنگ را در scrollbar  پیدا کنید تا کد اسکیما را بیاید.

اضافه کردن نشانه گذاری طرحواره
اضافه کردن نشانه گذاری طرحواره

یک جایگزین ساده، دانلود فایل HTML ای است که به صورت خودکار ایجاد شده و سپس کپی پیست کردن آن در CMS یا source code های تان است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

دانلود فایل HTMI به صورت خودکار اضافه میشود
دانلود فایل HTMI به صورت خودکار اضافه میشود

هنگامی که بر روی “Finish” یا پایان کلیک کنید، با چنین پیامی مواجه می شوید.

پیام دریافتی بعد از زدن دکمه ی پایان
پیام دریافتی بعد از زدن دکمه ی پایان

8- از Structured Data Testing Tool استفاده کنید تا متوجه شوید با تغییرات جدید به چه صورت شده است

به جای تجزیه و تحلیل یک صفحه وب منتشر شده، قصد داریم کدی را که ابزار برای ما ایجاد کرده را تجزیه و تحلیل و دانلود کنیم.

تغییرات جدید
تغییرات جدید

به علاوه می توانیم تمام نشانه هایی که افزوده ایم را بازرسی کنیم.

بررسی تمام نشانه های که قرار داده ایم
بررسی تمام نشانه های که قرار داده ایم

در صورت لزوم ، می توان HTML را بطور مستقیم در ابزار تست ویرایش کرد تا دوباره اسکیما و نتایج پیش نمایش شده را آپدیت کرد.

اسکیما
اسکیما

استفاده از میکرودیتا

میکرودیتا به موتورهای جست و جو می گوید که عناصر صفحه شما چه چیزی هستند. به عبارت دیگر، میکرودیتا مثل برچسبی برای محتوای سایت شما است. همانطور که پیشتر نیز دیدم، میکرودیتا به موتور جست و جو می فهماند که بخش مشخص شده، نام نویسنده است و قسمتی دیگر، تاریخ یک رویداد است و مواردی از این قبیل. میکرودیتا برای شروع مبتدیان بسیار مناسب است زیرا کار کردن با آن ساده است. با این حال، نکته منفی در استفاده از میکرودیتا این است که شما باید هر مورد را به صورت جداگانه در صفحه وب خود علامت گذاری کنید و این ممکن است زمانبر شود و یا حتی گیج کننده شود.

پیش تر نیز خواندید که گفته شد نوع داده باید مشخص شود بنابراین قبل از اضافه کردن اسکیما به صفحات وب، باید نوع محتوای موجود در صفحه وب خود را به موتور جست و جو بفهمید. پس از این کار، می توانید نحوه تگ کردن آن را هم تعیین کنید. به عنوان مثال فرض کنید شما صاحب فروشگاهی هستید که روترهای باکیفیت می فروشد. اگر به سورس کد صفحه اصلی خود نگاه کنید، احتمالاً شبیه مورد زیر است:

<div>
<h1>TechHaven</h1>
<h2>The best routers you’ll find online!</h2>
<p>Address:</p>
<p>459 Humpback Road</p>
<p>Rialto, Ca</p>
<p>Tel: 909 574 3903</p>
<p><a href=”http://www.techhaven.com/menu”>Click here to view our best routers!</a></p>
<p>We’re open: </p>
<p>Mon-Sat 8am – 10:30pm</p>
<p>Sun: 2pm – 8pm</p>
</div>

پس از وارد کردن کد، لازم است به دنبال بخشی از صفحه وب باشیم که درباره چیزی باشد که کسب و کار شما ارائه می دهد. در این مثال، این داده را می توان بین دو تگ <div> یافت. اکنون، در بالا می توانید مورد زیر را اضافه کنید: <div itemcope>

با افزودن این تگ، شما بیان می کنید که کد HTML موجود در بین بلوک های <div> یک مورد خاص را مشخص می کند. در مرحله بعد، باید با استفاده از ویژگی “itemtype” که کار شناسایی نوع صفحه وب را مشخص کرد (فناوری یا tech).

<div itemcope itemtype = “http://schema.org/tech”>

نوع آیتم مورد نظر به صورت URL (مانند http://schema.org/tech) می آید. به عنوان مثال فرض کنید که سایت شما به جای فناوری، درباره محصولات زیبایی باشد. آدرس اینترنتی می تواند به صورت زیر باشد:

http://schema.org/beauty.

برای آسانتر شدن کارها می توانید لیستی از انواع آیتم ها را در وب سایت schema.org جست و جو کنید و بعلاوه می توانید برنامه های افزودنی را نیز مشاهده کنید تا مورد خاص مد نظرتان را شناسایی کنید. به خاطر داشته باشید که این لیست فراگیر نیست، بنابراین این احتمال وجود دارد که نوع مورد مد نظر خود را پیدا نکنید.

به صفحه فناوری که در قبل مثال زدیم بر می گردیم. اگر بخواهید قسمتی از صفحه وب را که شامل نام کسب و کارتان است تگ کنید، می توانید این کار را بین تگ های <h1> انجام دهید.

اکنون می توان از تگ “itemprop” استفاده کرد زیرا این تگ ویژگی های یک آیتم را نشان می دهد:

<h1 itemprop=”name”>Tech Haven</h1>

اکنون می توانید این تگ ها را در بقیه صفحه اعمال کنید. هنگام استفاده از تگ ها برای مشخص کردن خصوصیات آیتم های موجود در وب سایت، لازم نیست کل خط را برچسب گذاری کنید بلکه تنها قسمتی که به آن ویژگی یا مشخصه اشاره می کند.

به عنوان مثال ، اگر خطی دارید که آدرس را به این صورت زیر نشان می دهد، تنها لازم است تگ ها را در اطراف خود آدرس اعمال کنید نه هیچ جای دیگر:

“بلوار آفتاب، شماره 1234 غربی “

  • <h2 itemprop=”description”>The best routers you’ll find online!</h2>
  • <p>Address:</p>
  • <span itemprop=”address” itemscope itemtype=”http://schema.org/PostalAddress”>
  • <p itemprop=”streetAddress”>459 Humpback Road </p>
  • <p itemprop=”addressLocality”>Rialto, Ca</p></span>
  • <p>Tel: <span itemprop=”telephone”>909 574 3903</span></p>
  • <p><a itemprop=”menu” href=”http:// http://www.techhaven.com/menu “>Click here to view our tasty range of dishes!</a></p>
  • <p>We’re open:</p>
  • <p itemprop=”openingHours”>Mon-Sat 8am – 10:30pm</p>
  • <p itemprop=”openingHours”>Sun: 2pm – 8pm</p>
  • </div>

این کد ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما schema.org مثال هاییدرباره نحوه استفاده از انواع مختلف آیتم ها ارائه می دهد بنابراین می توانید ببینید که کد قرار است چه کاری انجام دهد. اگر هنوز کمی این کد شما را نگران می کند، می توانید به عقب برگردید و دستورالعمل استفاده از Structured Data Markup Helper گوگل را ببینید. همانطور که ملاحظه کردید این کار بسیار ساده تر است.

استفاده از RDFa

RDFa یا Resource Description Framework in Attributes، در اصل یک افزونه HTML5 است و برای کمک به کاربران در نشانه گذاری داده های ساخت یافته طراحی شده است. RDFa یک استاندارد وب است و می توان از آن برای زنجیره کردن داده های ساخت یافته در کنار هم استفاده کرد. اگر می خواهید داده های ساختار یافته ای اضافه کنید که فراتر از محدوده های Schema.org هستند، این استاندارد برای شما مفید است.

RDFa تفاوت چندانی با میکرودیتا ندارد. مشابه میکرودیتا، تگ های RDFa با کد HTML موجود در صفحه وب شما همراه هستند. یک بار دیگر به مثال قبلی که درباره سایتی با محوریت تکنولوژی است نگاه کنید. HTML این سایت مانند زیر است:

<div>
<h1>Tech Haven</h1>
<h2>The best routers online!</h2>
<p>Address:</p>
<p>459 Humpback Road </p>
<p>Rialto, Ca</p>
<p>Tel: 909 574 3903</p>
<p><a href=”http://www.techhaven.com/menu”>Click here to view our best routers!</a></p>
<p>We’re open:</p>
<p>Mon-Sat 8:00am – 10:30pm</p>
<p>Sun: 2pm – 8pm</p>
</div>

برای شروع باید اطمینان حاصل کنید که واژگانی که استفاده می کنید که در Schema.org است و اینکه صفحه وب مورد نظر به یک صفحه حول محور فناوری ارجاع می شود. برای این مثال، می توانید ” technology ” را که به معنای فناوری است، در Schema.org جستجو کنید تا متوجه شوید چگونه عناصر مختلف را تگ کنید. معمولا می توانید مثال هایی را پایین صفحه پیدا کنید که نحوه استفاده عملی آن ها را نشان می دهد. بر روی RDFa کلیک کنید تا مثال هایی از RDFa مشاهده کنید.

در مرحله بعد، برای مشخص کردن واژگانی که می خواهید نشانه گذاری کنید، باید از تگ vocab را همراه با لینک یا URL http://schema.org استفاده کنید. برای مشخص کردن نوع صفحه، از تگ typeof استفاده کنید. بر خلاف میکرودیتا که از URL برای شناسایی نوع داده یا صفحه استفاده می کند، RDFa از یک یا چند کلمه برای این منظور استفاده می کند.

<divvocab=”http://schema.org/” typeof=”technology”>

اگر قصد دارید چیزی را بیشتر معرفی کنید(علاوه بر نوع آن، اطلاعات بیشتری را نیز برای موتورهای جست و جو فراهم کنید)، باید از مشخصه typeof  استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید ک آدرس را بیشتر توضیح دهید، می توانید از “PostalAddress” استفاده کنید:

<divproperty=”address” typeof=”PostalAddress”>

[PostalAddress به معنی آدرس پستی است].

با مقایسه میکرووداتا و RDFa، این نتیجه به دست می آید که مشخصه typof معادل itemtype است که در میکرودیتا یافت می شود. برای توضیح بیشتر، سایت Schema.org را برای مثال های بیشتر بررسی کنید.

صفحه فناوری پس از تگ کردن به این شکل ظاهر می شود:

<h2 property=”description”>The best routers on the internet!</h2>
<p>Address:</p>
<div property=”address” typeof=”PostalAddress”>
<p property=”streetAddress”>459 Humpback Road</p>
<p property=”addressLocality”>Rialto, Ca</p>
</div>
<p>Tel: <span property=”telephone”>909 574 3903</span></p>
<p><a property=”menu” href=”http://www.techhaven/menu”>Click here to view our best routers!</a></p>
<p>We’re open:</p>
<p property=”openingHours”>Mon-Sat 8am – 10:30pm</p>
<p property=”openingHours”>Sun: 2pm – 8pm</p>
</div>

نکاتی درباره استفاده از Schema markup

هدف از این مقاله، آموزش مقدمات و نکات ابتدایی استفاده از این ابزار سئو است و لازم است بدانید همه چیز را نمی توان در یک مقاله توضیح داد اما باز هم نکاتی که ذکر آن ها خالی از لطف نیست برای شما آورده شده است.

  • Schema  هایی را که بیشتر استفاده می شوند پیدا کنید.

Schema.org لیستی از متداول ترین انواع schema markup ارائه می دهد که برای دیدن این لیست می توانید به صفحه این سازمان مراجعه کنید. انواع مختلف را بررسی کرده و آن مورد که برای توسعه کسب و کار شما بهترین است را انتخاب کنید.

پیدا کردن اسکیما های مورد استفاده
پیدا کردن اسکیما های مورد استفاده
  • تمام انواع اسکیماهایی که لازم دارید پیدا کنید

همانطور که پیشتر اشاره شد، انواع مختلفی از اسکیما وجود دارد. انواع بیشتر آن را می توانید در لینک زیر بیابید.

 

اسکیما های مورد نیاز
  • هر چه بیشتر نشانه گذاری کنید بهتر است

دستورالعمل های Schema.org به روشنی توضیح می دهد، “هرچه محتوای بیشتری را نشانه گذاری کنید، بهتر است.” وقتی طیف گسترده ای از انواع اسکیما ها را درک کنید، می توانید ببینید که چند نوع از آن ها در صفحه وب سایتتان وجود دارد تا بتوانید آن ها را نشانه گذاری کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید: “تنها باید محتوایی را نشانه گذاری کنید که برای بازدیدکنندگان وب سایتتان قابل مشاهده باشد نه در صفحاتی که مخفی است و یا قابل مشاهده نیست.”

جمع بندی

Schema Markup برای حال و آینده: با وجود سادگی استفاده از آن، شگفت آور است که تنها تعداد معدودی از کسب و کار ها از آن استفاده کرده اند. Schema Markup یکی از آن نوآوری های سئو است که احتمالاً برای مدت طولانی با ما همراه خواهد بود. اکنون زمان یادگیری و پیاده سازی میکروداده های مربوطه برای بهبود نتایج جستجوی شما است. انجام این کار فوراً شما را در موقعیت بهتری نسبت به رقبا قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی