🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

50 درصد افزایش فروش با مدیریت ارتباط با مشتری CRM

امروزه بسیاری از شرکت های فعال، از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به عنوان اتوماسیون بازاریابی در کمک به فروش و خدمات خود استفاده می کنند. CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی برای مدیریت روابط و تعامل یک سازمان با مشتریان و مشتریان بالقوه است. یک سیستم CRM به شرکت ها کمک می کند تا با مشتریان در ارتباط باشند، روند کار را ساده تر می‌کند و سودآوری را بهبود می‌بخشد.
50 درصد افزایش فروش با مدیریت ارتباط با مشتری CRM

در این مقاله می خوانید

امروزه بسیاری از شرکت های فعال، از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به عنوان اتوماسیون بازاریابی در کمک به فروش و خدمات خود استفاده می کنند. CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی برای مدیریت روابط و تعامل یک سازمان با مشتریان و مشتریان بالقوه است. یک سیستم CRM به شرکت ها کمک می کند تا با مشتریان در ارتباط باشند، روند کار را ساده تر می‌کند و سودآوری را بهبود می‌بخشد.

هدف CRMساده است: بهبود روابط تجاری.

وقتی افراد مختلف درباره‌ی CRM صحبت می‌کنند، معمولاً به سیستم آن اشاره دارند، ابزاری که به مدیریت مخاطبان، مدیریت فروش، بهره وری و موارد دیگر کمک می‌کند. امروزه آموزش crm به یک بحث حیاتی در سازمان ها به ویژه بخش خدمات مشتری و فروش تبدیل شده است.

کاربرد CRM

یک راه حل مبتنی بر CRM به شما کمک می‌کند تا بر روابط سازمان خود با افراد خاص از جمله مشتریان، استفاده کنندگان از خدمات شما، همکاران یا تأمین کنندگان در طول چرخه زندگی خود با آن ها تمرکز کنید. همچنین می‌توانید مشتری جدید پیدا کنید و به آنها خدمات ارائه کنید. کاربرد و مزایای زیادی دارد که در زیر به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

  • روابط بهتر با مشتری. هر چه مشتری های خود را بیشتر بشناسید و آنان را بیشتر به یاد بیاورید،آنان نیز درک می‌کنند که به آنها اهمیت می‌دهید. این امر به شما امکان می‌دهد ارتباط بسیار قوی تری برقرار کنید و رابطه ای عمیق تر با مشتری های خود داشته باشید.
  •  افزایش توانایی در فروش متقابل. هر چه بیشتر درباره‌ی نیازها و خواسته های مشتریان خود آگاهی داشته باشید، توانایی شما در ارائه راه حل برای مشکلات بعدی آنان افزایش می‌یابد.
  • افزایش بهره وری در خدمت به مشتریان. باز هم می‌گوییم، هرچه بیشتر درباره‌ی مشتری ها اطلاعات داشته باشید، بهتر می‌توانید به آن ها خدمات رسانی کنید. اگر هرکسی با استفاده از یک سیستم، تراکنش ها و سوابق مشتریان را ضبط کند، آنگاه بقیه افراد سازمان قادر خواهند بود تا ازین اطلاعات سودمند استفاده کنند.
  • رضایت بیشتر کارکنان. هرچه دانش کارمندان شما بیشتر باشد، از قدرت و اشتغال بیشتری برخوردار می‌شوند. داشتن یک CRM دقیق و به روز که همه از آن استفاده می کنند برای کمک به کارکنان در حل مشکلات مشتری مفید است. انجام این کار هم باعث خوشحالی کارمندان و هم مشتریان می شود.
داشتن یک CRM دقیق و به روز
  •  افزایش درآمد و سودآوری. هنگامی که همه استفاده از این سیستم رایاد بگیرند و از آن استفاده کنند، بهره وری افزایش می‌یابد ، چرخه فروش کاهش مییابد، قادرخواهید بود محصولات و خدمات بیشتری به مشتریان ارائه کنید و رضایت مشتری افزایش می‌یابد.
  • صرفه جویی در هزینه. در حالی که راه اندازی یک نرم افزار crm پرهزینه و وقت گیر است، اما با گذشت زمان مزایای آن بسیار بیشتر از هزینه های آن است. اعضای تیم فروش قادر به برنامه ریزی بهتر برا برگذاری جلسه با مشتریان هستند. اعضای خدمات مشتری بهتر می‌توانند مشکلات مشتریان را حل کنند. اکنون به جای آنکه هر کس در هر بخش سازمان اطلاعات را به صورت جداگانه در صفحه کامپیوتر خودش داشته باشد یک بانک مرکزیاطلاعات مشتری دارید که همه می توانند به آن دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند.
  • کاهش خطر از دست رفتن مشتری. هنگامی که مشتری فقط با یک عضو ازیک شرکت خدمات حرفه ایدر تماس است، خطر از دست رفتن 40٪ است اما هنگامی که این عدد به پنج یا بیشتر می‌رسد، خطر از دست رفتن به کمتر از 5 درصد کاهش می یابد. این کار در بستر یه سیستم  مناسب امکان پذیر است زیرا همگان به بانک اطلاعات مشتری دسترسی دارند و می‌توانند نقش خود در ارائه خدمات را به خوبی انجام دهند.

نرم افزار crm چیست؟

در حال بازاری که رقابت دائما در حال رشد است، این که یک کسب و کار بتواند اطلاعات مناسب را در زمان مناسب در اختیار شخص مناسب قرار دهد بسیار مهم است؛ در غیر این صورت این کسب و کار فرصت های پیش روی خود رابرای فروش محصولات یا خدمات از دست می دهد. نرم افزار crm یا مدیریت ارتباط با مشتری تنها راه حلی است که می تواند به یک کسب و کار کمک کند تا به درستی با مشتری ارتباط برقرار کند. برای هر نرم افزار ، هدف اصلی این است که یک سازمان بتواند نیاز و رفتار مشتریان را درک کند و خدمات بهتری را ارائه دهد. این کار کمک می کند تا با ایجادیک رابطه قوی بینیک سازمان و مشتریان، مشتریان فعلی را حفظ کرده و از فرصت های جدید برای کسب مشتری جدید نیز استفاده کند. CRM می‌تواند داده ها را تجزیه و تحلیل کند و هر زمان که لازم باشد گزارش بدهد. عمدتاً سه نوع نرم افزار برای انجام همه این فعالیت ها وجود دارد:

عملیاتی، تحلیلی و مشارکتی.

حالت های مختلف CRM برای افزایش فروش

لازم به ذکر است که تنها خرید و نصب یک سیستم crm کافی نیست. آموزش آن به کارکنان نیز لازم است.

انواع crm

توجه داشته باشید که در ابتدای بحث اشاره کردیم که معمولا منظور از crm یا مدیریت ارتباط با مشتری، یک سیستم crm است. در زیر انواع مدیریت ارتباط با مشتری آورده شده اند:

1- عملیاتی

CRM عملیاتی روند کسب و کار را ساده می‌کند که شامل اتوماسیون فروش، اتوماسیون بازاریابی و اتوماسیون خدمات است. هدف اصلی آن تولیدسرنخ؟؟؟؟؟، تبدیل آن به مخاطب، گرفتن کلیه جزئیات مورد نیاز و ارائه خدمات در طول چرخه عمر مشتری است.

اتوماسیون فروش:

اتوماسیون فروش به یک سازمان برای خود کار کردن فرایند فروش کمک می کند. هدف اصلی اتوماسیون فروش، تعیین استاندارد در سازمان برای به دست آوردن مشتریان جدید و برخورد با مشتریان موجود است. این سازمان اطلاعات را به گونه ای سازمان می دهد که سازمان بتوانند نیازهای مشتریان را برآورده کرده و فروش را با کارایی و اثر بخشی بیشتری افزایش دهد و شامل ماژول های مختلف فروش CRM مانند مدیریت مخاطب و پیش بینی فروش است.

اتوماسیون بازاریابی:

هدف اصلی اتوماسیون بازاریابی یافتن بهترین راه برای ارائه محصولات و نزدیک شدن به مشتریان بالقوه است. ماژول اصلی در اتوماسیون بازاریابی مدیریت تبلیغات است که این امر باعث می شود تا كسب و كارها در تصمیم گیری برای کانال های مؤثر ارتباطی (مانند ایمیل، تماس تلفنی، جلسات حضوری، تبلیغات در رسانه های اجتماعی) بهتر عمل کنند.

اتوماسیون خدمات:

اتوماسیون خدمات با ارائه بهترین کیفیت خدمات و ایجاد روابط محکم،سازمان ها را قادر می‌سازد تا مشتریان را حفظ کند که این امر شامل مدیریت مسئله برای رفع مشکلات مشتریان، مدیریت تماس با مشتری برای رسیدگی به تماسهای ورودی یا خروجی برای نظارت بر کیفیت خدمات بر اساس شاخص های کلیدی عملکرد می‌باشد.

2- تحلیلی

CRM تحلیلی به مدیریت ارشد، بازاریابی، فروش و پرسنل پشتیبانی کمک می کند تا روش بهتری برای خدمت به مشتریان تعیین کنند. تجزیه و تحلیل داده ها عملکرد اصلی این نوع نرم افزار است. این نرم افزار داده های مشتری را که از نقاط تماس مختلف بدست می‌آید تجزیه و تحلیل می کند تا بینش بهتری درباره وضعیت فعلی یک سازمان بدست آورد. این امر به مدیریت ارشد کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری اتخاذ کند، مدیران بازاریابی اثربخشی تبلیغات را درک کنند، مدیران فروش، فروش را افزایش دهند و پرسنل را برای ارتقاء کیفیت پشتیبانی و ایجاد روابط قوی با مشتری پشتیبانی می‌کند.

CRM تحلیلی

ویژگی های CRM تحلیلی:

  • اطلاعات مشتری را از کانال های مختلف جمع آوری کرده و داده ها را به روشی ساخت یافته تجزیه و تحلیل می‌کند.
  • به سازمان کمک کنید تا روشهای تجاری را در فروش، بازاریابی و پشتیبانی برای بهبود ارتباط مشتری و کسب وفاداری آنان تنظیم کند.
  • اثر بخشی سیستم را بهبود بخشیده و شاخص های کلیدی عملکرد تعیین شده توسط سازمان را تحلیل می‌کند.

3- مشارکتی

CRM مشارکتی، که بعضاً با نام استراتژیک نیز خوانده می‌شود، سازمان را قادر می سازد تا اطلاعات مشتریان را در بین واحدهای تجاری مختلف مانند تیم فروش، تیم بازاریابی، تیم فنی و پشتیبانی به اشتراک بگذارد. به عنوان مثال، بازخورد تیم پشتیبانی می‌تواند برای تیم بازاریابی مفید باشد. در دنیای واقعی، هر واحد سازمان همانند یک گروه مستقل کار می‌کند و به ندرت داده های مشتریان را با تیم های دیگر به اشتراک می‌گذارد که غالباً باعث ایجاد ضرر در کسب و کار می شود. CRM مشارکتی، به متحد کردن همه گروه ها کمک می‌کند تا فقط یک هدف داشته باشند: از تمام اطلاعات برای بهبود کیفیت خدمات به مشتریان استفاده کنند تا وفاداری آنان را بدست بیاورند. همچنین مشتریان جدید نیز بدست بیاورند تا فروش آنان افزایش یابد.

انواع مختلف نرم افزار ویژگی ها و مزایای مختلفی دارند. بنابراین قبل از اجرای سیستم CRM، تصمیم گیری درباره‌ی اهداف و استراتژی های آینده برای یک کسب و کار بسیار مهم است.

نرم افزار مالی crm چیست

این نوع از نرم افزارها، عمدتا توسط بانک ها و یا مراکز مالی استفاده می‌شود. مانند دیگر نرم افزار ها، این نرم افزارها نیز برای ایجاد، حفظ و سودآوری از مشتریان طراحی شده اند. لازم به ذکر است که کاربرد آن ها تنها محدود به سازمان های مالی و یا بانک ها نیست. یکی از اهداف هر کسب و کاری سودآوری است و اگر مدیریت درست ارتباط با مشتری با مدیریت درست مالی در یکجا تجمیع شوند، سودآوری و منظم شدن کارها به سوی کسب و کار شما روی می‌آورد.

ecrm چیست

ecrm چیست
ECRM تمامی توابع و عملیاتهای CRM را با بهره‌گیری از امکانات IT ، شبکه و ابزارهای الکترونیکی انجام می‌دهد

مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتری E-CRM یا  (Electronic Customer Relationship Management)، تمامی توابع و عملیاتهای CRM را با بهره‌گیری از امکانات IT و شبکه از قبیل اینترانت، اینترنت، ایمیل و دیگر ابزارهای الکترونیکی انجام می‌دهد. e-CRM به خوبی می‌تواند منابع داخلی سازمان را با استراتژی‌های بازاریابی خارجی ترکیب کرده تا درک بهتری از نیازهای مشتریان به دست آورد. در مقایسه با CRM سنتی اطلاعات تجمعی از منابع داخل سازمان و اتفاقات بیرون سازمانی در e-CRM برای ارتباط مؤثر با مشتری، بسیار کاربردی می‌باشد. بدین معنی که می‌توان در داخل و خارج از سازمان اطلاعات را با هم ترکیب کرده و از آن‌ها استفاده نمود.

ecrmرا می‌توان به عنوان فعالیت‌هایی برای مدیریت ارتباط با مشتری با استفاده از اینترنت، مرورگرهای وب یا دیگر ابزارهای الکترونیکی تعریف کرد. چالشی که برای آن تعریف می‌شود برقراری ارتباطات و ارائه اطلاعات برای موضوع درست، به مقدار نیاز، و در زمان مناسب می‌باشد که متناسب با نیازهای خاص مشتری باشد.

در حالیکه اینترنت بیشتر و بیشتر در کسب و کار مهم می‌شود، بسیاری از شرکت‌ها آن را به عنوان یک فرصت برای کاهش هزینه‌های ارائه خدمات به مشتری، محکم تر کردن ارتباط با مشتری و از همه مهم تر شخصی‌سازی کردن پیام‌های بازاریابی و امکان سازی سفارشی‌سازی انبوه (mass customization) در نظر می‌گیرند eCRM توسط شرکت‌های زیادی بکار گرفته شده‌ است زیرا بهبود رضایت مشتری که یکی از اهداف مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد، منجر به افزایش وفاداری مشتری و حفظ مشتریان می‌گردد. همراه سازی ecrm با اتوماسیون نیروی فروش (SFA) که در آن روش‌های الکترونیکی برای جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشتری به کار گرفته می‌شود، پایه و اساس آنچه ecrm امروزی را شکل می‌دهند.

پیاده‌سازی eCRM شامل چرخه حیات سه مرحله‌ای زیر می‌تواند باشد:

  1.  جمع‌آوری داده‌ها: داده‌هایی درباره‌ی ترجیحات مشتریان که به صورت فعال (دانش از پاسخ) یامنفعلانه (آنچه از گشت و گذار یا به عبارتی از تجربه به دست آمده‌ است) ازطریق وب سایت و ایمیل و پرسشنامه جمع‌آوری کنید.
  2.  تجمیع داده‌ها: فیلتر و تجزیه و تحلیل داده ها برای نیازهای خاص شرکت برای تحلیل وشناخت نوع مشتریان.
  3.  تعامل با مشتری: با توجه به نیاز مشتری، شرکت بازخورد مناسب به مشتریان ارائه دهد.

تفاوت CRMو ECRM

تفاوت CRMو ECRM
E-CRM نسبت به CRM مزایای فراوانی دارد

تفاوت های اصلی بین این دو  عبارتند از:

1- ارتباط با مشتری

  • crm: تماس با مشتری از طریق فروشگاه، تلفن و فکس صورت می‌گیرد.
  • ecrm: از تمام روشهای سنتی به علاوه‌ی فناوری های اینترنت، ایمیل، بی سیم و PDA استفاده می‌شود.

2- رابط سیستم

  • crm: پیاده‌سازی با استفاده از سیستم ERP و با تأکید بر back end.
  • ecrm: حرکت به سمت front end که با back end تعامل دارد.

3- سیستم کامپیوتری (کامپیوتر کارخواه یا client)

  • crm: مشتری باید برنامه‌های مختلفی را دانلود نماید همچنین این برنامه‌ها باید برای پلتفرم‌های مختلف دوباره بازنویسی شوند.
  • ecrm: مشتری می‌تواند از مرورگر وب در اینترنت استفاده کند و نیازی به دانلود برنامه‌های مختلف ندارد.

4- سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی اطلاعات

  • crm: دیدگاه‌ها براساس مخاطب متفاوت بوده و شخصی‌سازی دیدگاه‌ها قابل انجام نیست. هرگونه شخصی‌سازی نیاز به تغییر در برنامه خواهد داشت.
  • ecrm: شخصی‌سازی دیدگاه‌های افراد براساس تاریخچه خرید و اولویتها قابل انجام است. افراد می‌توانند دیدگاه خود را شخصی‌سازی نمایند.

5- تمرکز سیستم

  • crm:سیستم (که برای استفاده داخلی ایجاد شده‌است) براساس خدمات و محصولات طراحی شده‌است. برنامه‌های تحت وب برای یک دپارتمان یا مؤسسه واحد طراحی شده‌است.
  • ecrm:سیستم (که برای استفاده خارجی ایجاد شده) براساس نیازهای مشتری طراحی شده‌است. برنامه‌های وب برای استفاده‌های حرفه‌ای طراحی شده‌اند.

6- تعمیر و نگهداری سیستم

  • crm:زمان بیشتری برای پیاده‌سازی صرف شده و نگهداری آن نیز گران‌تر است چرا که سیستم در مکان‌های متفاوتی و بر روی سرورهای مختلفی نصب شده‌است.
  • ecrm:کاهش زمان و هزینه. پیاده‌سازی و نگهداری می‌تواند در یک محل و در یک سرور انجام شود.

کارمند CRM

کارمند CRM

پیشتر crm و کاربرد آن را بیان کردیم و توضیح دادیم که آموزش آن بحثی مهم در سازمان ها و کسب و کارها است. سپس به سوالاتی مانند نرم افزار crm چیست؟و ecrm چیست پاسخ دادیم و انواع مدیریت ارتباط با مشتری را تشریح کردیم. اکنون لازم می‌دانیم دو نکته درباره‌ی کارمند آن برای اجرای صحیح مسئولیت ها و استفاده از نرم افزار بیان کنیم.

1. هر کارمند ، پس از هر تراکنش اطلاعات را به دقت ثبت کند(تراکنش شامل هر عملیاتی است که داده تولید کند. برای مثال تراکنش خرید داده هایی مانند کد تراکنش، تاریخ، ساعت و مبلغ ایجاد می‌کند) . ثبت دقیق اطلاعات فواید زیر را دارد:

  • مستند سازی و ساخت آرشیو مدارک
  • کمک به تصمیم گیری های بعدی با استفاده از این اطلاعات
  • منظم کردن فرآیندهای کسب و کار

2. کارمند ، اطلاعات موجود از هر مشتری و یا هر گروه از مشتری را از تمام بخش ها باید بخواند. برای مثال اگر تنها اطلاعات بخش فروش درباره‌ی گروه مشتریان الف را مطالعه کند، تصمیم گیری ها یک بعدی خواهد بود اما اگر علاوه بر بخش فروش، اطلاعاتی که بخش های دیگر نیز به اشترام گذاشته اند مطالعه کند، تصمیم گیری های او با ضریب اطمینان بیشتری انجام خواهد شد. مهم نیست که این کارمند در چه بخشی است و یا کدام نرم افزار از انواع crm را در دسترس دارد. نقش او همیشه مهم است و نیاز به دقت و توجه دارد

cem چیست

cem چیست
مدیریت تجربه مشتری (CEM) شامل بررسی آنچه مشتریان در هر قسمت از رابطه خود با سازمان تجربه می‌کنند می‌باشد

مدیریت تجربه مشتری (CEM) بخشی نسبتاً جدیدی از مدیریت مشتری سازمانی است که شامل بررسی آنچه مشتریان در هر قسمت از رابطه خود با سازمان تجربه می‌کنند می‌باشد. مدیریت تجربه مشتری (CEM) شامل ارزیابی جنبه های فرآیند تبلیغات، فرآیندفروش، فرآیند پشتیبانی و هر نمونه‌ی دیگری است که در آن کسب و کار شما با مشتریان ارتباط برقرار کند، چه بصورت آنلاینچه به صورت های دیگر.

از بسیاری جهات، CEM مبتنی بر جنبه های تکنولوژیک سازمان ها و استفاده از این فناوری ها مانند مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می‌باشد. ابزارهای CRM به مشاغل کمک می کند تا اطلاعات بهتری را درباره‌ی مشتریان، شناسه های آن ها، خریدهای قبلی و غیره جمع آوری کنند. مدیریت تجربه مشتری (CEM)، از زاویه ای متفاوت از این ابزارهای تکنولوژیک(مانند فناوری IT) استفاده می‌کند. برای مثال در تصمیم گیری های سازمان ها یا کسب و کارها، از ابزارهای مدیریت تجربه مشتری استفاده می‌شود.

با استفاده از CEM، تمرکز بیشتر روی تجربه کاربر یا “رابط کاربری” روابط تجاری است. CEM رهبران سازمان را به جای مشتری قرار می‌دهد تا ببینند هنگامی که با کسب و کار خود تعامل می‌کنند چه تجربه ای خواهند داشت. مدیریت تجربه مشتریرا می‌توان به نوعی”تجربه کاربر”یا ارزیابی”رابط کاربری” در نظر گرفت که در آن تحلیلگران به مواردی مانند تبلیغات آنلاین و بازاریابی، فرم هایوب برای سفارشات، سبد خریدهای دیجیتال، پشتیبانی دیجیتالیا تلفنی و یا مسائلی که در فروشگاه ها در فرم سنتی وجود دارد می‌پردازند. به عنوان مثال، یک پروژه CEMنگاهی عمیق به نحوه استفاده یککسب و کار از شبکه های اجتماعی و واکنش مشتریانبه این کسب و کار در پلتفرم هایی مانند فیس بوک یا اینستاگرام می‌اندازد.

تفاوت CRM و CEM چیست؟

تفاوت CRM و CEM چیست؟

CRM و CEM در عملکرد مشابه یکدیگرند: هر دو اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری کرده و تعاملات با آنان را در سرتاسر چرخه زندگی مشتری پیگیری کرده و هر دو از داده‌های تجمیعی برای بدست‌آوردن چشم‌اندازهای کاربردی بهره می‌برند. درحالیکه CRM تصویری از مشتری از منظر شرکت ترسیم می‌کند برعکس CEM تصویری از شرکت از منظر مشتری ارائه می‌دهد.

وظیفه CRM پیگیری ارتباطات است، اما این تنها یک روی سکه را به ما نشان می‌دهد. CEM همانند CRM یک رویکرد مشتری مدارانه را در پیش می‌گیرد اما یک قدم نیز به جلوتر می‌رود: CEM به مشتریان این اجازه را می‌دهد که نحوه تعامل خود با شرکت را کنترل کنند.

کدامیک بهتر است؟

CEM از CRM بهتر نیست و یا بالعکس. چیزی که اهمیت دارد اهداف و فرایند‌های شرکت است. در کل، CEM به بازاریابی توجه داشته و CRM بر روی فروش تمرکز می‌کند، اما حالت ایده‌آل این است که CEM و CRM با هم به بهترین شکل کار کنند. CEM مشتریان را درگیر کرده و CRM نیز به طور کامل آنان را پیگیری می‌کند.

نتیجه گیری

در این مقاله سه مفهوم مهم را در افزایش فروش را تشریح کردیم. مدیریت ارتباطات با مشتری یا crm: یک استراتژی برای مدیریت روابط و تعامل یک سازمان با مشتریان، مدیریت ارتباطات الکترونیک با مشتری یا ecrm: راهی برای تعامل بین یک کسب و کار، مشتریان و کارکنان آن از طریق فناوری های مبتنی بر وب فراهم می‌کند. مدیریت تجربه‌ی مشتری یا cem: عملی برای واکنش معقول به تعامل با مشتری برای برآوردن انتظارات او و بنابراین افزایش رضایت مشتری، وفاداری و حمایت او. امروزه رویکرد جدید مدیریت ارتباطات با مشتری یعنی ecrm که در بستر وب و فناوری های نوین صورت می‌گیرد، کلیدی حیاتی برای رسیدن به موفقیت و افزایش فروش کسب و کار ها می‌باشد. پیاده سازی چنین سیستم هایی نیازمند مطالعه و جمع آوری اطلاعات، برآورد هزینه و پیاده سازی و بهبود مستمر می باشد. سیستم های crm یا ecrm با وجود هزینه‌ی زیادی که در ابتدا دارند، اما در دراز مدت سودآور می‌باشند. بنابراین به آنها به چشم یک هزینه‌ی اضافی نگاه نکنید. استفاده از مفهوم cem در کنار crm، در تصمیم گیری درست و شناسایی بهتر مشتریان به شما کمک می‌کند. پس دست به کار شوید! هر چه زودتر کسب و کار خود را رشد دهید.

آیا می خواهید در مورد CRM اطلاعات بیشتری کسب کنید ؟ کدام راه حل برای شما مناسب است؟

و یا اینکه همین الان با یکی از شماره‌های زیر تماس بگیرید!

۰۲۱۸۸۵۳۱۸۶۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط