🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

SERP چیست؟ | صفحه نتایج موتور جستجو

SERP چیست؟ امروز می خواهیم در مورد یکی از مشکلات کیفی که احتمالاً مهمترین فاکتور بهینه سازی موتور جستجو نیز محسوب می شود صحبت کنیم، که رتبه بندی های جستجو هستند. درست است که سئوکارانی هستند که به شما می گویند که نباید به رتبه بندی ها نگاه کنید. شما باید تمرکز خود را معطوف تولید محتوای بهتر و دسترسی به مخاطبان بیشتر کنید و بقیه اتفاقات خودشان خواهند افتاد.
SERP چیست؟ | صفحه نتایج موتور جستجو

در این مقاله می خوانید

در این مقاله با مقوله SERP آشنا خواهید شد و همچنین نتایج تحقیقات اخیر Moz در این مورد را خواهید یافت.

SERP چیست؟ امروز می خواهیم در مورد یکی از مشکلات کیفی که احتمالاً مهمترین فاکتور بهینه سازی موتور جستجو نیز محسوب می شود صحبت کنیم، که رتبه بندی های جستجو هستند. درست است که سئوکارانی هستند که به شما می گویند که نباید به رتبه بندی ها نگاه کنید. شما باید تمرکز خود را معطوف تولید محتوای بهتر و دسترسی به مخاطبان بیشتر کنید و بقیه اتفاقات خودشان خواهند افتاد.

اما برای تعداد بسیار زیادی از ما؛ ما به رتبه خود نگاه می کنیم تا بتوانیم عملکردمان را ارزیابی کنیم، و تصمیمات خود را با توجه به آن رتبه می گیریم. اگر یک وبسایت از نظر عملکرد یکی از کیووردهای بسیار مهم خود ضعیف عمل کند، خب، ما ممکن است که پول بیشتری را صرف بهبود محتوا در آن صفحه و یا افزایش دسترسی خارجی آن به مخاطبان بیشتر انجام دهیم.

SERP چیست؟

صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP (Search Engine Results Page) صفحاتی هستند که توسط موتورهای جستجو در واکنش به کوئری کاربر نشان داده می شوند. جزء اصلی یک صفحه نتایج موتور جستجو لیستی از نتایج است که توسط موتور جستجو در واکنش به کوئری جستجو شده توسط کاربر ارائه می شود.

نتایج در دو مدل کلی قرار می گیرند، جستجوی ارگانیک که توسط الگوریتم های موتور جستجو جمع آوری شده و جستجوی اسپانسر شده یا همان تبلیغات. نتایج معمولاً بر اساس میزان ارتباط با کوئری رتبه بندی می شوند. هر نتیجه نشان داده شده در SERP معمولاً دارای یک عنوان،‌ لینکی که به صفحه در وب متصل شده است به همراه یک توضیح کوتاه که نشان دهنده جایی است که کیووردها با محتوای صفحه مذکور در وب تطابق پیدا کرده اند. برای نتایج اسپانسرشده، تبلیغ کننده تصمیم می گیرد که چه چیزی نشان داده شود. با توجه به آیتم های بسیار زیادی که در دسترس بوده و با کوئری مرتبط هستند،‌ معمولاً صفحات متعددی در پاسخ به یک کوئری جستجو شده وجود دارند که موتور جستجو یا ترجیحات کاربر دیدن تعدادی از صفحات این لیست را محدود می کنند. این گونه صفحات معمولاً دارای ارتباط کمتر و رتبه کمتری نسبت به سایر نتایج هستند.

SERP چیست؟

درست همانند دنیای سنتی رسانه های چاپی و تبلیغات آن ها، این کار باعث ایجاد رقابت قیمت گذاری برای صفحات وب می شود،‌ اما توسط دینامیک های انتظارات مخاطب و قصد و هدف وی پیچیده سازی می شوند، برخلاف رسانه های ثابت چاپی که در آن ها محتوا و تبلیغات در تمامی طول صفحات مختلف و برای تمامی کاربران یکسان است و نهایتاً می تواند بر اساس نقطه جغرافیایی مانند کشور، شهر یا محله تغییر پیدا کند، نتایج صفحه جستجو می توانند بر اساس فاکتورهای بسیار متنوع و جداگانه ای مانند عادت های مرور وب متفاوت باشند.

اجزای تشکیل دهنده SERP چیست؟

نتایج جستجوی ارگانیک، کوئری و تبلیغات سه جزء اصلی تشکیل دهنده SERP هستند، اما، SERP موتورهای جستجوی بزرگ، مانند گوگل، یاهو و بینگ، می تواند شامل نتایج بهبودیافته متعددی باشد مانند Rich Snippetها، عکس ها، نقشه ها،‌ تعاریف، باکس های پاسخگویی، ویدیوها یا اصلاحیه های پیشنهاد شده جستجوها. یکی از مطالعات اخیر در این مورد نشان داده است که ۹۷ درصد جستجوهای گوگل حداقل یکی از این موارد را در خود داشته اند.

موتورهای جستجوی بزرگ معمولاً مدل های محتوای مشخص مانند عکس ها، خبرها و بلاگ ها را به صورت تصویری تفکیک می کنند. بسیاری از مدل های محتوایی دارای قالب های SERP مخصوص و بهینه سازی های بصری بهتر در صفحه اول نتایج جستجو هستند.

کوئری جستجو

کوئری جستجو که با نام رشته جستجوی کاربر نیز شناخته می شود؛ کلمه یا کلماتی هستند که توسط کاربر در نوار جستجوی موتور جستجو تایپ می شوند. جعبه جستجو در تمامی موتورهای جستجوی بزرگ مانند گوگل، یاهو و بینگ وجود دارد. کاربر موضوع مورد نظر خود را با استفاده از کیووردهایی که در این جعبه جستجو وارد می کند، مشخص می کند.

در رقابت میان موتورهای جستجو برای جذب کاربران و تبلیغ کنندگان بیشتر، راضی کردن مشتریان نیروی پیشرانه تغییر و تحول های اعمال شده برروی الگوریتم برای فیلتر کردن بهتر نتایج از نظر مرتبط بودن بوده است.

کوئری جستجو
کوئری جستجو

کوئری های جستجو دیگر بر اساس پیدا کردن کلماتی که دقیقاً ار لحاظ تلفظی با کیووردها تطابق دارند،‌ موفق نیستند. قصد و انتظارات باید برای مشخص کردن این که نتیجه مناسبی پیش روی کاربر قرار می گیرد مشخص شوند و این تطابق با استفاده از معانی گسترده تری از محتوای متنی انجام پذیرد.

حس تشخیص محتوای متنی امروزه فراتر از تطابق ساده کلمات و جملات رفته و به تطابق ایده ها رسیده است. معانی این ایده ها در طی زمان و با تغییر محتوای متنی تغییر می کنند.تطابق موفقیت آمیز می تواند چند منبع داشته باشد، چیزهایی که اکنون دیگران آن ها را جستجو و رویشان کلیک می کنند،‌ زمانی که کسی کیووردهایی وارد می کند که به آن جستجوهای دیگر مرتبط باشد،‌ حتی این چند منبع بودن ممکن است کاملاً روی شبکه اجتماعی یک شخص متمرکز باشد.

با پیشرفت دیوایس های قابل حمل، گوشی های هوشمند و دیوایس های پوشیدنی، ساعت ها و سنسورهای مختلف، ابعاد بیشتری از محتوای متنی برای مخاطبان و تبلیغ کنندگان بوجود می آید تا بتوانند بر اساس آن ها میزان ارتباط را اصلاح و بیشینه سازی کنند. فاکتورهای اضافی که در پی این اتفاق بوجود می آیند که باید در نظر گرفته شوند ارتباط بر اساس سلامتی، ثروت، وضعیت های مختلف،‌ زمان روز، عادت های شخصی، حمل و نقل، لوکیشن، آب و هوا و خدمات و فرصت های نزدیک، مرکز شهر یا حومه شهر، رویدادها، غذاها، تفریح و بیزینس هستند. محتوای اجتماعی و تاثیرات منابع مختلف نیز می توانند در این فاکتورها لحاظ شوند.

نتایج ارگانیک

لیست کردن ارگانیک SERP در واقع لیست های طبیعی هستند که توسط موتورهای جستجو بر اساس دنباله ای از متریک ها که مشخص کننده ارتباط آن ها با موضوع جستجو شده هستند، ایجاد می شوند. صفحات وبی که امتیاز قابل قبولی در تست های الگوریتمی موتورهای جستجو می گیرند در این صفحه دیده می شوند. این الگوریتم ها معمولاً بر اساس فاکتورهایی مانند محتوای صفحه، قابل اعتماد بودن سایت، فاکتورهای خارجی مانند بک لینک ها، شبکه های اجتماعی، اخبار، تبلیغات و غیره بستگی دارند.

صفحه نتایج موتور جستجو
لیست ارگانیک SERP

مردم معمولاً اولین نتیجه از اولین صفحه را مشاهده می کنند. هر صفحه از نتایج موتور جستجو معمولاً دارای ۱۰ رتبه ارگانیک است. صفحاتی که در صفحه اول نتایج هستند از بقیه مهم تر هستند چرا که ۹۱ درصد از نرخ کلیک یک جستجوی مشخص را به خود اختصاص می دهند. طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت، نرخ کلیک برای صفحه اول به این صورت است:

  • رتبه یک: ۵ درصد
  • رتبه دو: ۶ درصد
  • رتبه سه: ۴ درصد
  • رتبه چهار: ۱ درصد
  • رتبه پنج: ۱ درصد
  • رتبه شش: ۴ درصد
  • رتبه هفت: ۵ درصد
  • رتبه هشت: ۱ درصد
  • رتبه نه: ۶ درصد
  • رتبه ده: ۴ درصد

نتایج اسپانسرشده

هر موتور جستجو بزرگی که دارای سهم بازار قابل توجهی باشد رتبه دهی پرداختی را قبول می کند. این مدل بخصوص تبلیغات موتور جستجو به شما این تضمین را می دهد که سایت شما در نتایج برتر برای کیووردهایی که هدفگیری می کنید طی چند روز به نمایش در می آید. نتایج جستجوی پرداختی همچنین با نام های نتایج اسپانسرشده و یا نتایج هزینه به ازای کلیک نیز شناخته می شوند.

گرفتن نتایج دقیق تر در SERP

صفحه نتایج موتورهای جستجوی مدرن نیازمند داشتن درک مدرن است. امروزه SERPهای ملی مانند یک افسانه هستند؛ امروزه همه چیز محلی است و تا زمانی که ما در حال استفاده از تصمیمات مهم در رتبه بندی ها و SERP هستیم، داشتن با کیفیت ترین داده ها کلید موفقیت محسوب می شود. بنابراین می خواهیم در مورد کیفیت داده ها صحبت کنیم، چیزی که به طور کل صحبت های زیادی در موردش انجام می شود!

Russ Jones، یکی از کارمندان وب سایت moz.com که یک Data Scientist نیز می باشد، در مورد اهمیت داده های با کیفیت بسیار صحبت کرده است. در این مقاله نکات زیادی از صحبت های وی را برای شما گنجانده ایم:

” به عنوان یک دانشمند داده ها، کیفیت واقعاً برای من مهم است. اینجا در moz، طی سالهای اخیر ما این موضوع را به اولویت اولیه خود تبدیل کرده ایم، از بهبود بخشیدن به امتیاز Domain Authority خود گرفته تا بهبود بخشیدن امتیاز اسپم، و به طور کلی نحوه شناسایی میزان جستجو برای کیووردهای مشخص را کاملاً تغییر داده ایم. کیفیت به بخشی از فرهنگ ما در اینجا تبدیل شده است.

ما طبق گفته های SERP تصمیمات مهمی می گیریم، تصمیماتی که بودجه ما را تحت تاثیر خود قرار می دهند. اما احتمالاً مدتی است که می دانیم مشکل بزرگی در زمینه صفحه نتایج موتورهای جستجو وجود دارد و آن مشکل، شخصی سازی است. دیگر جستجوی ملی وجود ندارد، و در واقع خیلی وقت است که وجود ندارد. ما این موضوع را می دانیم و راه های مختلفی را برای حل کردن این مشکل امتحان کرده ایم.

امروز می خواهم در مورد روشی برای مواجهه با این مشکل که توسط moz مطرح شده است و به نظر من فوق العاده است صحبت کنم، و باور داشته باشید که این کار در آینده انقلابی در شیوه جمع آوری SERPها به پا خواهد کرد.

چه مواردی در SERP مشکل ساز است؟

۱– جغرافیا پادشاهی می کند

بیایید یک قدم به عقب برگردیم و در مورد مشکل صفحه نتایج موتورهای جستجو صحبت کنیم. چند سال قبل من یک مشاور بودم و در تلاش بودم که به یک سازمان خیریه که می خواستند برای کیوورد ” کارآفرینی ” رتبه بگیرند کمک کنم.

آن ها امتیازات و تمرین های مختلف و چیزهای دیگر را پیشنهاد کردند. آن ها واقعاً لیاقت رتبه گرفتن برای این کیوورد را داشتند. یک روز من این کیوورد را جستجو کردم، کاری که همه سئوکارها می کنند، در حالی که آن ها رتبه ها را ردیابی می کنند، باز هم خودشان می روند و چک می کنند! متوجه شدم چندتا از دانشگاه های نزدیک جایی که من زندگی می کنم، در نتایج ظاهر شده اند چرا که در حال حاضر برنامه های کارآفرینی و کلاس های مربوط به آن را ارائه می دهند و بنابراین گوگل من را از طریق جغرافیایی به آن ها متصل کرد.

 جغرافیا پادشاهی می کند
گوگل نوعی آپدیت داشت که موقعیت یابی جغرافیایی را بهبود بخشید

این موضوع هیچوقت در ردیابی رتبه بندی هایی که انجام می دادیم دیده نمی شد. اگر دقت کنید، متوجه می شوید که جستجوی ملی شده در آن زمان هیچ سیگنال محلی را نشان نمی داد چرا که هیچ کالج یا دانشگاهی در اطراف مرکز داده هایی که ما از آن برای جمع آوری نتایج جستجو استفاده می کردیم وجود نداشت.

این یک مشکل بزرگ بود چرا که یک روز گوگل نوعی آپدیت را روانه کرد که موقعیت یابی جغرافیایی را بهبود بخشید و در نتیجه بخش بسیار بزرگی از ترافیک را از این کیوورد اصلی دور کرد چرا که سایت های محلی شروع به رتبه گرفتن در تمامی طول کشور شدند. بنابراین به عنوان سئوکارها ما تصمیم گرفتیم که انتقام بگیریم، و استراتژی که استفاده کردیم را Centroid Search ناگذاری کردیم.

۲ – Centroid Search بد بود!

این ایده بسیار ساده است، شما یک شهر، یک استان، یا حتی یک کشور را انتخاب می کنید. شما طول و عرض جغرافیایی مرکز آن مکان را پیدا می کنید، و سپس آن را در بخش پارامتر UULE گوگل وارد می کنید تا بتوانید نتیجه جستجویی را بگیرید که اگر شخصی در آن نقطه قرار داشته باشد و جستجو را انجام دهد دریافت می کند.

البته، ما می دانیم که این ایده خوبی نیست، دلیلش هم بسیار واضح است. بگذارید مثالی برایتان بزنم؛ این مثالی است در مورد یک بیزینس محلی که می خواهد عملکرد خوبی درون یک شهر کوچک یا متوسط داشته باشد. این مثال در مورد موقعیت مکانی چندین رستوران ایتالیایی در شهر South Bend از ایالت ایندیاناست. همانطور که می بینید، هر کدام از نقاط قرمز نشان دهنده یک رستوران ایتالیایی مختلف است، و مرکز شهر اینجاست، این ستاره سبز. خب، مشکل همینجاست. اگر می خواستید که SERP را به این شیوه جمع آوری کنید، تحت تاثیر این تعداد بالا از رستوران های ایتالیایی در مرکز شهر قرار می گرفتید.

مشکل اینجاست که این دایره های آبی که کشیده ام در واقع نشان دهنده بخش هایی هستند که جمعیت در آنها افزایش پیدا کرده است. نکته اینجاست که در اکثر شهرها، جمعیت زیادی در قسمت مرکزی آن ها وجود دارد، اما همچنین در نقاط حاشیه ای شهر نیز شدت جمعیت کاملاً مشابه و یا نزدیک به جمعیت مرکز شهر می باشد.

به همین صورت، آن ها معرفی نمی شوند چرا که در مرکز شهر نیستند. پس باید چکار کنیم؟ چطور بتوانیم دیدگاه بهتری از این که یک شخص معمولی در این شهر می بیند داشته باشیم؟

۳ – جستجوی نمونه سازی شده (Sampled Search) موفق می شود

پاسخ سوال ما می تواند جستجوی نمونه سازی شده باشد. راه های زیادی برای انجام آن وجود دارد. شیوه ای که در حال حاضر آن را انجام می دهیم به این صورت است که به مرکز ثقل گروه های مختلف از کد پستی هایی که با هم در یک شهر مشخص مشترک هستند نگاه می کنیم.

Sampled Search

به عنوان مثال، اگرچه این چیزی نیست که دقیقاً در Local Market Analytics اتفاق می افتد، هر کدام از این ستاره های بنفش نشان دهنده طول و عرض جغرافیایی مختلفی هستند که ما آنها را به منظور گرفتن نتیجه موتور جستجو انتخاب می کنیم و سپس بر اساس دسته بندی های مختلفی مانند حجم جمعیت یا میزان نزدیک بودن به همدیگر، گروه بندی می کنیم، که در نتیجه، چیزی که یک جستجو کننده معمولی را می بیند نشان می دهد نه صرفاً نتیجه جستجوی شخصی که در مرکز شهر ایستاده است.

ما می دانیم که این روش بهتر جواب می دهد چرا که مشارکت بیشتری با ترافیک محلی نسبت به جستجوی مرکزی دارد. البته، راه های دیگری نیز برای رسیدن به این نتیجه وجود دارد. به عنوان مثال، بجای استفاده از جغرافیا، می توانیم به صورت مشخص از حجم جمعیت استفاده کنیم، و می توانیم نتیجه بسیار بهتری در مورد چیزی که یک جستجوکننده معمولی می بینید، بگیریم.

اما این موضوع تنها یک مشکل محلی نیست. این فقط برای کمپانی هایی که درون شهر هستند نیست. این برای هر وب سایتی است که می خواهد در هر جایی از امریکا رتبه بگیرد، که شامل آنهایی هم می شود که به صورت کلی می خواهند برای کل کشور رتبه بگیرند نه یک شهر یا استان بخصوص. همانطور که می بینید، در حال حاضر، شیوه ای که به SERPهای کشوری با استفاده از آن جمع آوری می شوند به نظر به صورت اضافه کردن یک UULE به مرکز ایالات متحده امریکاست.

حالا فکر می کنم که تقریباً تمام کسانی که این مطلب را می خوانند می توانند متوجه شوند که چرا این موضوع یک معرفی کننده بسیار ضعیف از نتایجی است که یک شخص در امریکا می تواند ببیند. اما اگر قرار باشد به سراغش برویم، همانطور که می توانید تصور کنید، مرکز ایالات متحده امریکا جمعیتی ندارد.

SERP چیست؟

می توانیم ببینیم که جمعیت در بخش های مربوط به خطوط ساحلی در بیشتر اوقات، بیشتر از مکان های دیگر هستند. در واقع بسیار منطقی است که نتایج جستجوها را از مکان های مختلف نمونه برداری کنیم، هم مناطق روستایی و هم شهری، برای این که بتوانیم به صورت مناسب تعیین کنیم که یک امریکایی معمولی موقع جستجو چه چیزهایی را می بیند.

جستجوی مرکزی دید نزدیک از یک منطقه مشخص شده را به شما می دهد. در حالی که جستجوی نمونه برداری شده می تواند مدل ترکیبی را بدهد که بسیار بیشتر شبیه به جستجویی است که یک فرد در امریکا یا هر کشور و شهر دیگر انجام داده و نتایج را می بیند. بنابراین من فکر می کنم که این مدلی است که SERPها در آینده به سمت آن حرکت می کنند، حداقل در زمینه جمع آوری SERPها.

SERPها دائماً در حال تغییر هستند، بعضی مواقع این تغییرات انقدر ظریف هستند که غیرقابل مشاهده می شوند و در مواقع دیگر آنها کاملاً واضح بوده و نشان دهنده تغییر راهبرد گوگل به شیوه ای است که می خواهد خود را به کاربران خود معرفی کند، درست مانند یک آفتاب پرست که رنگ بدن خود را مطابق با رنگ محیط تغییر می دهد.

ما رشد ادامه دار قابلیت های SERP را در سال ۲۰۱۹ دیدیم و همچنین شاهد کاهش نرخ کلیک نیز بوده ایم، طوری که اکنون بیش از ۴۹ درصد از جستجوهای گوگل به هیچ کلیکی منجر نمی شوند. دلیل اصلی این اتفاق به نظر می آید این باشد که گوگل روز به روز از یک موتور جستجو بودن فاصله گرفته و به سمت موتور پاسخگویی پیش می رود، جایی که لینک های قرار داده شده جواب ها را بدون نیاز به کلیک کردن، برای کاربران نشان می دهند.

همانطور که در بازار و بسیاری از مطالعات انجام شده مانند مطالعه انجام شده توسط Rand Fishkin دیده ایم، گوگل در حال تصمیم گیری در مورد نتایج ارگانیک است. بنابراین، ما می خواهیم بدانیم که چند درصد از کیووردها در حال فعالسازی قابلیت های مختلف SERP هستند و بتوانیم ببینیم که کاربران چگونه می توانند سایت های خود را بهینه سازی کنند تا بتوانند به نرخ کلیک خود کمک کنند.

در این آزمایش بیش از ۱۲۵ میلیون کیوورد در میان ۱۰ بازار مختلف انجام شد و آمار جالبی ثبت شده است:

  • بازار انگلستان نشان می دهد که نتایج People Also Ask توانسته اند که SERP را به سلطه خود دربیاورند، جایی که بیش از ۶۷.۵ درصد کیووردها حداقل یک بخش PAA درون خود دارند.
  • PAA در کشورهای اسکاندیناوی به سختی پیدا می شود، البته هنوز!
  • اسپانیا از نظر فعال سازی SERPهای ویدیویی در رتبه اول قرار دارد و همچنین در زمینه SERPهای تصویری نیز در بعد از امریکا در رده دوم قرار دارد.
  • نروژ از نظر بیشترین میزان تعداد کیووردهایی که تولید کننده SERPهای تصویری هستند در رده اول قرار دارد، بیشتر از ۹۰.۱ درصد در یک ماه.

People Also Ask

این بخش در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، اما تا سال ۲۰۱۷ که گوگل شروع به بهینه سازی آن کرد تقریباً خیلی محبوب نبود و از آن به بعد است که سوالات پویای تعیین شده توسط این موتور جستجو را می توانیم تقریباً برای هر کوئری ببینیم.

طبق تحقیقات انجام شده ما تنها در بازار امریکا، افزایش درصد کیووردهایی که نتایج PAA را فعال می کند نسبت به اولین فصل سال می بینیم. در مارچ، تعداد کیووردهایی که فعال کننده PAA بوده اند تنها ۲۷.۴۰ درصد بود و این نرخ به ۴۴.۳ درصد در آپریل افزایش پیدا کرد و سپس به نرخ ۵۷.۱ درصدی در اکتبر رسید. با توجه به نزولی شدن این روند در ماه دسامبر، می بینیم که استفاده از PAA در سال ۲۰۲۰ نیز اهمیت خواهد داشت. علاوه بر این بازار انگلستان بیشترین میزان کیووردهای فعال کننده PAA را در خود می بیند، به صورتی که تا ماه اکتبر ۲۰۱۹ به نرخ ۶۶.۸ درصدی دست یافت. کمترین میزان کیووردهای فعال کننده PAA نیز مربوط به کشورهای حوزه اسکاندیناوی می شود.

People Also Ask

چطور می توان در PAA ظاهر شد؟

  • در حال حاضر هیچ تضمین مشخصی در مورد این که سایت شما در PAA نمایش داده شود وجود ندارد، اما ممکن است در آینده شرایط تغییر کند.
  • بسیاری از افراد متخصص در این صنعت گفته اند که نمایش داده شدن در این بخش به ساختار محتوای شما و فراهم کردن پاسخ های مورد نیاز مخاطبانتان است که می تواند شانسی برای حضور شما در این قسمت محیا کند.
  • بنابراین مطمئن شوید که پاسخ شما کوتاه و دقیق است، از تگ های هدلاین درست استفاده کنید، به زبان مخاطبان صحبت کنید و صفحات FAQ داشته باشید.
  • اگر محتوای مناسب را فراهم نکنید، پس رقبای شما این کار می کنند. به عنوان مثال خیلی وقت ها زمانی که در مورد برند یا محصول خاصی جستجو می کنید ممکن است نتایج اولیه ای که مشاهده می کنید هیچکدام شامل سایت اصلی تولید کننده محصول مورد نظر شما نباشند.
چطور می توان در PAA ظاهر شد؟

همانطور که می دانیم گوگل قابلیت های SERP را به طور مستمر بروزرسانی می کند، بنابراین تست کردن تا زمانی که در PAA نمایش داده شوید بسیار مهم است.

SERPهای ویدیو و عکس ها

اگر در مورد جستجوی عکس ها و یا ویدیوها خوش بین نیستید، ممکن است فضای باارزش SERP زیادی را از دست بدهید. تحقیقات نشان می دهد در بازار امریکا، بیش از ۷۰ درصد کیووردها SERPهای ویدیویی را اشغال کرده بودند و همچنین این آمار برای SERP های عکس به ۶۹.۷۰ درصد می رسد. این آمار تا انتهای ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ به ترتیب به ۷۲.۲ و ۷۴.۴ درصد رسید.

SERPهای ویدیو و عکس ها
SERPهای عکس ها

بالاترین نرخ برای SERP عکس ها در فنلاند با نرخ ۹۰ درصدی دیده می شود و همچنین سوئیس نیز برای زبان آلمانی دارای نرخ ۸۶ درصدی است. اسپانیا در زمینه SERPهای ویدیویی در رتبه اول با نرخ ۸۵ درصدی قرار دارد و همچنین در زمینه عکس ها نیز در جایگاه چهارم است. همانطور که انتظار می رود نیز مشابه مثال های گفته شده در بالا، سوئد و نروژ در زمینه SERPهای ویدیویی جایگاه های آخر را اشغال کرده اند.

SERPهای ویدیو و عکس ها
SERPهای ویدیوها

چطور می توان برای عکس ها و ویدیوها در SERP ظاهر شد؟

  • بهترین تمرین های ممکن برای عکس ها را دنبال کنید؛ این یعنی عکس های شما واضح باشند و توضیحات خوبی برای نام فایل، alt tag ها و کپشن ها نوشته شود و همچنین مطمئن شوید که قبل از بارگزاری حجم آن ها را تا حد ممکن پایین آورده باشید.
  • در زمینه ویدیوها، آنها باید نام ویدیو را در عنوان آن داشته باشند. ( به همراه کیووردها )
  • ویدیوها باید توضیحات مناسب به همراه Thumbnail ها به اضافه تگ های مناسب را داشته باشند. (در یوتیوب)

پاسخ ها/ پاسخ های مستقیم

پاسخ های مستقیم همانطور که در تصویر زیر هم مشاهده می شوند حالتی هستند که گوگل ی وب سایت را به عنوان وبسایت مرجع در پاسخ به سوال شما شناسایی کرده و مطلب را به صورت مستقیم به شما بالاتر از دیگر نتایج نشان می دهد. در این بخش انگلستان با نرخ ۱۵.۹ درصدی برای کیووردهایی که پاسخ مستقیم را فعال می کنند در صدر قرار دارد و سپس امریکا و سوئد قرار دارند. پایین ترین نرخ هم مربوط به نروژ است با ۱.۹ تا ۲.۲ درصد.

چطور در پاسخ های مستقیم ظاهر شویم؟

  • سایت شما باید سوال کاربر را پاسخ دهد.
  • همانطور که از نامش پیداست، یک پاسخ مستقیم، یک پاسخ مستقیم به کوئری کاربر می دهد و در بالای نتایج جستجو و زیر تبلیغات پرداختی نمایش داده می شود.
  • گوگل زمانی این پاسخ مستقیم را نشان می دهد که فکر می کند محتوای مورد نظر پاسخی برای آن سوال است.
  • این پاسخ مستقیم همچنین با نام های دیگری مانند ” جعبه جواب ” یا ” موقعیت صفر ” شناخته می شود.
چطور در پاسخ های مستقیم ظاهر شویم؟

بسیاری از کمپانی ها از زمانی که گوگل این قابلیت را در سال ۲۰۱۵ عرضه کرد می خواهند در موقعیت صفر باشند. رتبه گرفتن در این بخش همچنین برروی جستجوی صدایی نیز تاثیر می گذارد. طبق مطالعات انجام شده توسط Roast، ۸۰ درصد از نتایج گوگل برای این محتواها هستند. سه مدل از این جعبه های جواب وجود دارد؛ پاسخ های پاراگراف مانند مثال بالا، پاسخ های لیست شده مانند مثال زیر و پاسخ های جدول مانند.

SERP

چطور در رتبه موقعیت صفر قرار بگیریم؟

  • شما می توانید شانس خود را با تولید محتوایی که به سوال مخاطب پاسخ بدهد افزایش دهید.
  • ابتدا در بازار تحقیق کنید تا ببینید که در حال حاضر پاسخ مستقیمی برای سوال وجود دارد یا خیر.
  • کوئری هایی که سوال را می پرسند پیدا کنید، شما می توانید این کار را با جستجوی سریع گوگل انجام دهید.
  • تحقیقات کیوورد خود را راه اندازی کنید، این موضوع همچنان در سال ۲۰۲۰ نیز مهم است.
  • سپس محتوای خود را به شیوه ای که صریح و خوانا باشد بنویسید.
  • شما می توانید از متن ها استفاده کنید، آن را درون یک لیست بگذارید یا از جداول استفاده کنید.

آینده  SERPها

اگر به تکیه کردن به متد جستجوی مرکزی ادامه دهیم، به فراهم کردن نتایجی برای مشتریان که دقیق نیستند و بنابراین ارزشی ایجاد نمی کنند، ادامه خواهیم داد. اما با استفاده از جستجوی نمونه برداری شده، ما می توانیم تجربه بسیاری با کیفیت تری را برای مشتریان فراهم کنیم، SERPـی که به صورتی ترکیب شده است که نشان دهنده ترافیکی است که آنها واقعاً خواهند گرفت و در حین انجام این کار، ما نهایتاً حداقل به مقداری، می توانیم مشکل شخصی سازی را حل کنیم.

امیدواریم که دیگر سازمان ها نیز این روش را دنبال کنند، چرا که این نوع بهبودسازی با کیفیت در زمینه جمع آوری SERPها همان میزان کیفیتی است که از صنعتی که از تکنولوژی برای بهبود عملکرد بیزینس ها استفاده می کند انتظار می رود. بدون کیفیت، شاید بهتر باشد از همان اول هم کار خاصی انجام ندهیم.

جمع بندی

در سال ۲۰۲۰، دیگر نمی توان الگوها را نادیده گرفت. لینک های پیوست شده آمده اند که بمانند. در واقع ممکن است در سال ۲۰۲۰ تغییرات بیشتری را نیز ببینیم. دنی سالیوان در ۲۲ ژانویه اعلام کرد که صفحاتی که یک لینک پیوست شده دارند دیگر در لیست صفحه یک ارگانیک تکرار نمی شوند. این بدین معنیست که فرصت دوبار قرار گرفتن در SERPها دیگر یک امر امکان پذیر نیست و اگر می خواهید که از لینک پیوست شده استفاده کنید باید مطمئن شوید که صفحه درستی در SERP نمایش داده می شود. موقعیت صفر دیگر یک هدیه نیست، در واقع به صورت رسمی رتبه اول است! مطمئن شوید که محتوای خود را در صفحات مختلف ساختاربندی می کنید تا بتوانید در صفحه مناسبی برای لینک های پیوست شده ظاهر شوید و بتوانید ترافیک و ایمپرشن های ارگانیک خود را در گوگل سرچ کنسول بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی