🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

چگونه یک کپشن اینستاگرام خوب بنویسیم؟ چک لیست کپشن نویسی اینستاگرام

اینستاگرام کلاً در مورد عکس های با کیفیت است، درست است؟ خب، بله، اما نه کاملاً ! حتی اگر اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی بر مبنای تصاویر باشد، زمانی که بهترین عکس را گرفتید و آن را با بهترین فیلتر ویرایش کردید، کار شما تا زمانی که بتوانید یک کپشن عالی برای اضافه کردن محتوا و معنا به عکس خود پیدا کنید تمام نشده است. بله، کپشن اینستاگرام شما تقریباً به اندازه خود محتوا اهمیت دارد، محتوای با کیفیت باعث ایجاد ترافیک می شود و کپشن های با کیفیت نیز همین کار را انجام می دهند. مشکل اینجاست که نوشتن کپشن های خوب اینستاگرام می تواند کار واقعاً سختی باشد.

در این مقاله می خوانید

با ما همراه باشید تا با هم یک کپشن اینستاگرام عالی بنویسیم که برای مخاطبان جذاب باشد.

اینستاگرام کلاً در مورد عکس های با کیفیت است، درست است؟ خب، بله، اما نه کاملاً ! حتی اگر اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی بر مبنای تصاویر باشد، زمانی که بهترین عکس را گرفتید و آن را با بهترین فیلتر ویرایش کردید، کار شما تا زمانی که بتوانید یک کپشن عالی برای اضافه کردن محتوا و معنا به عکس خود پیدا کنید تمام نشده است. بله، کپشن اینستاگرام شما تقریباً به اندازه خود محتوا اهمیت دارد، محتوای با کیفیت باعث ایجاد ترافیک می شود و کپشن های با کیفیت نیز همین کار را انجام می دهند. مشکل اینجاست که نوشتن کپشن های خوب اینستاگرام می تواند کار واقعاً سختی باشد.

کپشن های شما چه لحنی باید داشته باشند؟ آیا باید یک دعوت به عمل یا اموجی را در آن قرار دهید؟ در مورد هشتگ ها باید چه کار کرد؟ چه چیزی باعث ایجاد یک کپشن اینستاگرام خوب می شود؟ اگر به دنبال نکاتی برای نوشتن کپشن های فوق العاده ای برای اینستاگرام هستید، امروز روز شانس شماست! در این مقاله ما در مورد چندین نکته برای نوشتن کپشن های جذاب در اینستاگرام صحبت خواهیم کرد.

10 قدم برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب

1 – مخاطبان خود را بشناسید

اول از همه، آیا می دانید که در حال صحبت کردن با چه کسانی هستید؟ اگر این طور نیست، پیشنهاد می کنیم که ابتدا با ساخت پرسوناهای مخاطبان خود شروع کنید؛ شخصیت های خیالی، بر اساس داده های واقعی و تحقیق بازار، که نشان دهنده طبقه بندی های مختلف مخاطبان هدف شما هستند.

در این بخش چندین سوالی که باید از خود برای مشخص کردن این که مخاطبان شما که هستند بپرسید را می بینید:

  • در چه بازه سنی هستند؟
  • کجا زندگی می کنند؟
  • کار آن ها چیست؟
  • در اوقات فراغت خود چکار می کنند؟
  • سعی می کنند به چه اهدافی دست پیدا کنند؟

شما همچنین می توانید نظرسنجی هایی را در اکانت اینستاگرام خود اجرا کنید و دنبال کنندگان کنونی خود را با دسترسی پیدا کردن به اطلاعات داده شده توسط اینستاگرام تحلیل کنید. کافیست به بخش Insights و سپس Audience بروید تا در این بخش دموگرافیک های مختلف و داده های فعالیتی را مشاهده کنید.

مخاطبان خود را بشناسید

هر چقدر شناخت بیشتری از مخاطبان خود داشته باشید، ایجاد کپشن های اینستاگرامی که نیازها و انتظارات آن ها را برطرف می کند برای شما ساده تر خواهد بود.

2 – صدای برند خود را شناسایی کرده و از آن استفاده کنید

علاوه بر داشتن شناخت دقیق از مخاطبان هدف، باید بدانید که می خواهید چطور به سمت آن ها پیش بروید. البته که راه های مختلفی برای ارتباط برقرار کردن با زنان در محدوده سنی 30-45 سال و مردان 18-25 سال وجود دارد. به همین دلیل است که باید مخاطبان خود را بشناسید، هر چقدر این شناخت بهتر باشد، بهتر می توانید با آن ها صحبت کرده و پیام خود را با لحن مناسب برایشان مخابره کنید.

هر برند شخصیت، استایل و لحن صدای مخصوص به خود را دارد، همان طور که هر شبکه اجتماعی نیز به صورت جداگانه به این صورت است. شما از همان متنی که در اینستاگرام استفاده کرده اید در لینکدین استفاده نمی کنید، درست است؟ به همین دلیل است که باید صدای برند خود را با کپشن های اینستاگرام خود وفق دهید. از یک لحن اطلاعاتی و غیررسمی (در صورتی که برای برندتان امکان پذیر است) استفاده کنید تا به مخاطبان نشان دهید که برند شما چقدر معتبر و انسانی است، که راه عالی نیز برای ایجاد تعامل با پست های شما می باشد.

3 – خط اول خود را جذاب بنویسید

مطمئناً می دانید که اینستاگرام برای تجربه بر روی موبایل بهینه سازی شده است. آیا می دانستید که این یعنی تنها 125 کاراکتر اول کپشن اینستاگرام شما در فید کاربران نمایش داده می شوند؟ با این وجود، این موضوع بدین معنی نیست حتماً باید کپشن های اینستاگرام خود را بسیار کوتاه کنید. به جای این کار، محتوای مهم و دعوت به عمل های خود را در اوایل متن قرار دهید و منشن ها و هشتگ ها را در انتهای متن.

یادتان باشد که شما باید توجه مخاطبان را به خود جلب کنید! برای این کار، باید کاری کنید تا خط اول کپشن اینستاگرام شما به شدت تعامل برانگیز باشد. می توانید با گفتن چیزی که خیلی تحریک کننده به کلیک کردن و خواندن بیشتر است کنجکاوی کاربران را برانگیزید و یا با استفاده از سوالات، بیانیه های جالب و آفرهای اختصاصی توجهشان را جلب کنید.

هر استراتژی که انتخاب می کنید، باید در نظر داشته باشید که هدف ایجاد توجه و کنجکاوی کاربران است تا احتمال خواندن کپشن کامل و تعامل با پست های شما بالاتر برود. در قسمت پایین می توانید مثالی از BenefitCosmetics ببینید که از خط اول کپشن خود برای جلب توجه مخاطبان استفاده می کنند.

خط اول خود را جذاب بنویسید

4 – ساختار کپشن خود را در نظر بگیرید

همان طور که بالاتر اشاره شد، اینستاگرام تنها اجازه دیدن 125 کاراکتر اول متن را به شما می دهد، اما این بدین معنی نیست که شما باید از نوشتن کپشن های طولانی تر اجتناب کنید.

کپشن های کوتاه و جذاب می توانند گزینه ای عالی باشند اگر مناسب مخاطبان هدف شما باشند، اما اگر می خواهید کپشن های طولانی تر بنویسید، چند نکته در مورد فرمت نویسی است که می توانید آن ها را دنبال کنید این کپشن ها راحت تر خوانده شوند:

  • کپشن های اینستاگرام خود را در یک برنامه متنی بنویسید: در صورتی که از اپلیکیشن اینستاگرام برای نوشتن کپشن استفاده کنید، بعد از این که متن خود را نوشتید و Done را فشردید هر گونه فرمت دهی حذف خواهد شد. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم کپشن اینستاگرام خود را در Note گوشی خود یا برنامه های مربوط به تایپ متنی پیش نویسی کنید تا بتوانید میان پاراگراف ها خط فاصله قرار دهید.
  • قبل یا بعد از پاراگراف ها از ایموجی استفاده نکنید: اگر می خواهید از ایموجی ها در کپشن اینستاگرام خود استفاده کنید، قبل یا بعد از اتمام پاراگراف ها این کار را نکنید. در نظر داشته باشید که اگر از یک ایموجی به عنوان آخرین کاراکتر پاراگراف خود استفاده کنید، فاصله میان خطوط از بین می رود. اضافه کردن علامت های نوشتاری بعد از ایموجی می تواند این مشکل را حل کند. بنابراین قرار دادن نقطه یا علامت تعجب یا سوال و علائم دیگر بعد از ایموجی فاصله میان خطوط را حفظ می کند.
ساختار کپشن خود را در نظر بگیرید

5 – از دعوت به عمل ها برای ایجاد ترافیک و تعامل استفاده کنید

بهترین شیوه برای تعامل با مخاطبان و افزایش پتانسیل اینستاگرام شما شامل کردن یک دعوت به عمل در کپشن اینستاگرام است. از آن جایی که اینستاگرام لینک های قابل کلیک را تنها به بخش بایوگرافی پروفایل اینستاگرام شما محدود می کند، مطمئن شوید که دنبال کنندگان خود را به بازدید از وب سایت یا انجام یک عمل دیگر از طریق کپشن های خود تشویق می کنید.

در اینستاگرام رایج ترین دعوت به عمل “لینک در بایو” است اما همچنان تعداد زیادی کال تو اکشن خوب وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

1 – تگ ها: دنبال کنندگان را با دعوت کردن از آن ها با تگ کردن دوستانشان زیر پست برای به اشتراک گذاشتن پست خود تشویق کنید. این یک تاکتیک عالی برای افزایش دسترسی و تعداد دنبال کنندگان شماست. این شیوه همچنین یک راه عالی برای ایجاد علاقه به صورت یک مسابقه است، اگر دوست داشته باشید که به این شیوه با جامعه خود تعامل برقرار کنید.

2 – سوالات: پرسیدن یک سوال از دنبال کنندگان می تواند شیوه ای عالی برای ایجاد تعامل باشد. از آن ها بخواهید که زیر پست های شما کامنت بگذارند، شما می توانید از پاسخ های این افراد برای یافتن ایده های جدید برای محتوا استفاده کنید.

از دعوت به عمل ها برای ایجاد ترافیک و تعامل استفاده کنید

3 – Repost: اکنون در اینستاگرام شما می توانید هرگونه محتوایی که می بینید را در استوری های اینستاگرام به اشتراک بگذارید. می توانید بیشترین استفاده از این قابلیت را با شامل کردن یک دعوت به عمل و درخواست از مخاطبان برای به اشتراک گذاری پست شما در استوری خود ببرید. قبل از استفاده از این کال تو اکشن، مطمئن شوید که هم راستا با مدل پستی است که می خواهید به اشتراک گذاشته شود.

4 – مسابقه: مسابقات شیوه ای عالی برای افزایش تعامل و آگاهی از برند در شبکه های اجتماعی هستند. هر چه باشد همه مردم می خواهند شانس بردن چیزی را داشته باشند! زمانی که یک مسابقه راه اندازی می کنید، چطور مردم را در آن دخیل خواهید کرد؟ درست است، با گفتن این که در این مسابقه شما شرکت کنند آن هم به وسیله کپشن اینستاگرام!

در واقع مسابقات بهترین راه ایجاد تعامل و دسترسی بیشتر برای پست های اینستاگرام شما هستند، چون علاوه بر کامنت گذاشتن زیر پست های شما، بیشتر اوقات، دنبال کنندگان شما لازم است که دوستان خود را تگ کنند که در نتیجه می تواند دسترسی شما را دو یا سه برابر کند. برای این که دعوت به عمل های خود را موثرتر کنید، به دنبال کنندگان خود بگویید که چرا باید دعوت به عمل شما را دنبال کنند، این کار آن ها را به انجام این عمل تشویق کرده و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند.

6 – به دقت از هشتگ ها استفاده کنید

افزایش تعامل اهمیت زیادی دارد، اما ما می خواهیم دنبال کنندگان بیشتری هم به دست بیاوریم، درست است؟ اضافه کردن هشتگ ها به کپشن های اینستاگرام شما راهی عالی برای رسیدن به این هدف است.

کپشن های اینستاگرامی که حداقل یک هشتگ دارند 12.6 درصد تعامل بیشتری نسبت به پست های بدون هشتگ دارند. حال که کاربران اینستاگرام می توانند هشتگ های بخصوصی را دنبال کنند، استفاده از آن ها در کپشن ها مهم تر از همیشه است.

با دنبال کردن هشتگ ها، کاربران می توانند پست های شما را در فید خود ببینند، حتی اگر شما را دنبال نکنند. اگرچه که برای استفاده موفقیت آمیز از هشتگ ها در کپشن های اینستاگرام، باید استراتژیک عمل کنید. شما نمی توانید از تمامی هشتگ های محبوب در پست خود استفاده کنید تا به بیشترین تعداد ممکن کاربران اینستاگرام دسترسی داشته باشید؛ ممکن است به این شیوه تعدادی لایک بیشتر بگیرید، اما این موضوع به رشد و دسترسی شما در طولانی مدت کمکی نخواهد کرد.

در عوض، هشتگ های مرتبط را پیدا کنید. می توانید از میان هشتگ های برندسازی شده و نشده یا حتی بهتر، ترکیبی از آن ها انتخاب کنید. هشتگ های برندسازی شده برای ایجاد رابطه با جامعه شما و پخش کردن خبر در مورد بیزینس شما عالی هستند. فرقی نمی کند که تنها نام برند شما باشد یا نام یکی از کمپین ها یا محصولات شما، استفاده از هشتگ های برندسازی شده می توانند تعامل با پست های شما را افزایش داده و دنبال کنندگان با کیفیت بیشتری را برایتان به ارمغان بیاورند.

به دقت از هشتگ ها استفاده کنید

حتی اگر استفاده از هشتگ ها در کپشن های اینستاگرام شما حرکتی هوشمندانه باشد، مطمئن باشید که از آن ها با دقت استفاده می کنید. هشتگ های بیش از حد می توانند ظاهر اسپم مانند به کپشن شما بدهند. اگرچه که اینستاگرام به شما اجازه استفاده از حداکثر 30 هشتگ در هر پست را می دهد، اما پیشنهاد می کنیم که نهایتاً از 7 هشتگ برای هر پست استفاده کنید.

7 – از ایموجی ها استفاده کنید

در صورت استفاده صحیح از ایموجی ها، آن ها شیوه ای عالی برای اضافه کردن شخصیت به کپشن های شما هستند. ایموجی هایی را انتخاب کنید که به پست شما مرتبط باشند و مطمئن شوید که آن ها با لحن صدا و برند شما تطابق دارند.

راه های زیادی برای استفاده از ایموجی ها در کپشن ها وجود دارد، مانند موارد زیر:

  • در شروع کپشن اینستاگرام شما برای جلب توجه مخاطبان
  • برای جایگزینی کلمات

ایموجی ها فواید خیلی بیشتری از تنها زیباتر کردن کپشن های شما دارند. جامعه خود را تشویق به تعامل با اکانت خود با استفاده هوشمندانه و خلاقانه از ایموجی ها کنید.

8 – چندین پیش نویس بنویسید

تا به حال شده است که بهترین جوک زمانی به فکر شما رسیده باشد که دیگر دیر شده است؟ همه ما این احساس را زمانی که پست خود را منتشر کرده ایم در مورد بهترین کپشن پیدا کرده ایم. درسی که از این موضوع می توان گرفت؟ هیچوقت در پروسه خود عجله نکنید. در عوض، چند ایده برای کپشن ها بنویسید، مقداری به آن ها فکر کنید، از همکاران خود بپرسید که کدام بهتر است و برای این کار وقت بگذارید.

ممکن است در این قسمت از خود بپرسید، آیا سر وقت بودن و گاه شماری برای اینستاگرام اهمیت ندارد؟ البته که می توانند اهمیت داشته باشند، با توجه به سوژه پستی که منتشر می کنید. به عنوان مثال، Patrick Janelle، یک اینستاگرامر حرفه ای در این باره می گوید که وی از اینستاگرام به عنوان یک سفر وابسته به زمان از فعالیت ها و لایف استایل خود استفاده می کند. وی دوست دارد در زمان واقعی پست بگذارد تا کاری که در لحظه انجام می دهد را مستند کند.

البته با توجه به تغییرات قریب الوقوع الگوریتم فید اینستاگرام، سطح تعاملی که پست های شما دریافت می کنند به زودی اهمیت بیشتری نسبت به سر وقت بودن پیدا می کند. به زودی، فیدهای اینستاگرام ما به صورتی مرتب می شوند که لحظاتی را به ما نشان دهند که از نظر اینستاگرام برای ما بیشترین اهمیت را دارند. میزان دیده شدن پست های شما در فید دنبال کنندگان شما به تعداد لایک ها و کامنت هایی که پست دارد و رابطه شما با شخص پست گذار و موارد دیگر وابسته می شود.

به همین دلیل است که زمان گذاشتن برای ایجاد یک کپشن خوب که دنبال کنندگان شما را جذب کرده و آن ها را مجاب به اشتراک گذاری و تعامل با پست شما می کند، اهمیت زیادی پیدا کرده است.

9 – کانال های خود در شبکه های اجتماعی دیگر را معرفی کنید

شما همچنین می توانید از کپشن های اینستاگرام برای معرفی اکانت های خود در دیگر شبکه های اجتماعی استفاده کنید. این شیوه ای عالیست برای این که به دنبال کنندگان خود بگویید که در چه شبکه های اجتماعی دیگری می توانند شما را پیدا کنند تا در نتیجه دنبال کنندگان اینستاگرام شما بتوانند به دنبال کنندگان شما در توئیتر، فیس بوک، اسنپ چت و دیگر شبکه های اجتماعی تبدیل شوند.

به عنوان مثال، ممکن است کمپینی را تبلیغ کنید که در یک کانال دیگر در حال اجراست، مانند کاری که کوکا کولا در این جا انجام داده است.

کانال های خود در شبکه های اجتماعی دیگر را معرفی کنید

اگر اکانت اسنپ چت دارید، اسنپ کدها برای معرفی کانال های دیگر در شبکه های اجتماعی دیگر عالی هستند. هر کاربر اسنپ چت یک Snapcode منحصر به فرد خود را دارد، که در واقع عکسی است که شبیه به لوگوی اسنپ چت است اما یک الگوی نقطه ای منحصر به فرد دارد. برای دنبال کردن شما در اسنپ چت، تنها کاری که کاربران باید انجام دهند باز کردن اپلیکیشن، گرفتن عکس از اسنپ کد شما و ضربه زدن روی صفحه است.

10 – برای آینده برنامه ریزی کنید

آیا می خواهید در انرژی و وقت خود در آینده صرفه جویی کنید؟ پس کپشن های اینستاگرام خود را جلوتر بنویسید. بله درست شنیدید.

اگر می خواهید کپشن های اینستاگرام شما کاربردی باشند، سازماندهی شان کنید. برنامه ریزی پست های اینستاگرام شما امری بسیار ضروری است. علاوه بر بخش بنیادی از استراتژی شبکه های اجتماعی شما بودن، تقویم بندی پست های اینستاگرام و کپشن های آن ها در مقدار زیادی از زمان شما صرفه جویی خواهد کرد.

منبع:

https://blog.hubspot.com/marketing/write-good-instagram-caption

جمع بندی

حال که در مورد نکات مختلفی برای نوشتن بهترین کپشن های اینستاگرام به عنوان یک بیزینس صحبت کردیم، آیا آماده عمل کردن به این نکات هستید؟ مهم نیست چقدر این موضوع پیش پا افتاده به نظر بیاید، ایجاد کپشن های خوب در اینستاگرام یک قدم بنیادی در مسیر موفقیت در اینستاگرام است. مهم نیست در چه صنعتی فعالیت می کنید، نوشتن کپشن های خوب می توانند نقطه عطف استراتژی اینستاگرام شما باشند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط