🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

الگوریتم گورخر گوگل!

اگر با الگوریتم های گوگل آشنایی داشته باشید احتمالا اسم الگوریتم گورخر به گوش تان خورده است، در این مقاله بیشتر با این الگوریتم آشنا خواهیم شد.
الگوریتم گورخر گوگل

در این مقاله می خوانید

اگر با الگوریتم های گوگل آشنایی داشته باشید احتمالا اسم الگوریتم گورخر به گوش تان خورده است، در این مقاله بیشتر با این الگوریتم آشنا خواهیم شد.

آپدیت Zebra گوگل هم یک شایعه است و هم یک جوک میان سئوکاران. تا به امروز،هیچ آپدیت زبرای گوگلی اتفاق نیافتاده است. این افسانه زمانی بوجود آمد که آقای مت کاتس در یک کنفرانس نظراتی در مورد کیفیت بازرگانی از خود ارائه کرد. اسم این آپدیت زبرا یا همان گورخر نام گرفت چرا که به نظر می آید گوگل برای الگوریتم های خود از نام حیوانات سیاه و سفید مانند پاندا و پنگوئن استفاده می کند! اما به دور از شوخی، پیشنهاداتی که در این مقاله به شما می شود، از سمت Michael Campolattano آمده و معتبر می باشند و بهتر است که نیم نگاهی به آنها داشته باشید.

اخیراً یک آپدیت الگوریتم یکی از موتورهای جستجو با بیشتر فضای وب خیلی مهربان نبوده است. این ماموران گوگل به آرامی پیدایشان می شود و بعد بدون رحم و مروت روح سئوی ما را از هم می درند! و چیزی که این آپدیت ها را ترسناک تر نیز می کند این است که این تیرهای خلاص با نام حیوانات بامزه و تو دل برو می آیند! منظور من این است که په کسی از یک پنگوئن کوچک بامزه می ترسد؟ یا یک پاندای بغل کردنی؟! آخرین باری که کسی را در حال جیغ زدن ” مرغ های مگس خوار دارن میان، فرار کنید! ” دیدید کی بوده است؟ هیچوقت!

چیزی که به نظر می آید این است که قطار دردناک حیوان ها در حال نزدیک شدن است و جدیدترین نسخه آن مستقیماً از جنگل های آفریقا و با نام مستعار گورخر در حال حرکت به سمت ماست. به نظر من واقعاً گوگل باید دست از مسخره بازی بردارد و اسم های واقعاً ترسناکی را به این آپدیت ها بدهد، مانند اژدها، گارگویل، پیرانا یا گودزیلا! چند نفر از شما وقتی نام آپدیت پیرانا را می شنیدید سریعاً اقدام به بهینه سازی سایت می کردید؟ چند نفر با پاندا؟ می بینید؟ موضوع همین است! ما سوال اصلی اینجاست که گوگل با این آپدیت زبرای خود که طبق گفته هایش ” آپدیت کیفیت بازرگانی و تجارت ” است، به چه کسانی ضرر خواهد زد؟

الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

گوگل زبرا چیست؟ چه چیزی از جان ما می خواهد؟

الگوریتم گورخر گوگل

به صورت کلی، مامور زبرا جدیدترین الگوریتم گوگل است و ماموریت دارد که جامعه ای کامرس را از تاجران و بازرگانان بی کیفیت خرابکار پاکسازی کند! از آنجایی که خرید آنلاین ماه به ماه به سرعت رو به رشد حرکت می کند، مشخص بود که به زودی افراد گوگل برنامه هایی برای استفاده از اعتیاد ما به خرید آنلاین پیاده سازی خواهند کرد. می دانم که توضیح این آپدیت در واقع ” آپدیت کیفیت تجارت ” است، اما اشتباه نکنید، این شروع گوگل برای برداشتن نتایج ارگانیک و حفاظت از امپراطوری رسانه های پرداختی خود است و در این صورت همه را مجبور می کند که از بازاریابی موتورهای جستجو در استراتژی های خود استفاده کنند.

گوگل به سرعت در حال حرکت به تبدیل شدن به سیستمی غیرعمدی از صفحه نتایج جستجو است که بر اساس سایت های با کیفیت و مرتبط که به بازار خود ارزشی را اضافه می کنند، پایه گذاری شده است و بنابراین از این طریق رتبه بندی متمرکز برروی کیووردها عملاً از بین می رود. بسیاری از ما از طرفداران این ایده هستیم چرا که در هر صورت ۷۰ درصد وب بدردنخور است! و ما، البته، جزو این ۷۰ درصد نیستیم. من می دانم که اوضاع در صنایع مختلف همیشه در حال تغییر است و صنعت ما هنوز جوان است، بنابراین متوجه هستم که صفحه نتایج جستجو باید به روز رسانی شود. اما، سئوکارها متوجه شده اند که لیست ارگانیک صفحه نتایج جستجو در گوگل طی ۲ سال گذشته انقدر کوچک شده است که امروزه نتایج و وبسایت های ارگانیک تنها و تنها ۱۳ درصد از صفحه نتایج جستجوی گوگل را تشکیل می دهند! بنابراین حالا شاید متوجه شوید که چرا خیلی از ما با شنیدن توضیح ” آپدیت کیفیت تجارت ” احساس بدی می کنیم.

البته این موضوع هنوز هم با ارزش است که بهترین سایت ارگانیک همچنان در بالای ۳ تبلیغ پرداختی خوب قرار می گیرد، که البته در حال حاضر، توسط چندین تبلیغ پرداختی احاطه می شود.

در تصویر پایین صفحه نتایج جستجوی ” گوشی های اندروید ” در سال ۲۰۱۱ در گوگل را می بینید.

الگوریتم گورخر گوگل

در تصویر بعدی نیز همین جستجو را در سال ۲۰۱۳ می بینید.

الگوریتم گورخر گوگل

نمی خواهم این را بگویم که این کار خرید کردن را آسان نمی کند، من می خواهم بگویم که این موضوع باعث می شود که روحیات من مثل یک قطب نمای بالا مثلث برمودا دائماً در چرخش خواهد بود! اگر من صاحب یک وبسایت ای کامرس بودم، در مورد تمامی این مسائل خیلی نگران می شدم. مخصوصاً وقتی که می بینید چندتا از وبسایت های ای کامرسی که به وسیله تبلیغات پرداختی در سمت راست تصویر قرار گرفته اند، در لیست وبسایت های قابل اعتماد گوگل نیز قرار دارند. من فکر می کنم که به زودی، وبسایت های ای کامرس مجبور می شوند برای بازی کردن پول پرداخت کنند. حال چه می شود اگر تصمیم بگیرید به گوگل بدجنس و زورگو پول ندهید و بخواهید ترافیک و فروش خودتان را داشته باشید؟ خب، این رفتار بسیار عالی است ولی یادتان باشد زمانی که قرار شد آپدیت جدید روانه شود به من بگویید تا به شما بگویم در سفر به دنیای دور از صفحه نتایج گوگل چه لوازمی را با خود بردارید!

بیشتر بخوانید: بررسی سرعت سایت روی موبایل چه اهمیتی در سئو دارد؟

اما، اما، راه هایی هست که بتوان از دست ” تاجر نابودی ” فرار کرد، نگران نباشید. ما یک لباس مخصوص برای مواجه با این فرد شرور برای شما آماده کرده ایم که می توانید با انجام یک سری از کارها و پوشیدن لباس، جلوی این زورگوی قدرتمند بایستید.

مواجه شویم؟ “چگونه با “تاجر نابودی 

  • محتوایی که دارید را شناسایی و بهینه سازی کنید

به غیر از پر کردن بلاگ خود با مقاله های مرتبط و موضوع بندی شده، برروی محصولات خود و توضیحات آن ها نیز تمرکز کنید. اگر گوگل در حال ایندکس کردن تمامی صفحات محصولات باشد، مطمئن شوید که توضیحات پرجزییاتی برای هر کدام از محصولات دارید که بازدیدکنندگان می توانند آنها را به اشتراک گذاشته و برای آنها نظر خود را بنویسند. همچنین، فراموش نکنید که همیشه برای هدر هر کدام از صفحات محصولات خود یک لینک داخلی به یکی از آیتم های داخلی سایت داشته باشید. محتوای خود را هوشمندانه پیش ببرید. اگر هزاران URL دارید، یک پاراگراف اولیه یکسان برای همه صفحات محصولات خود نداشته باشید. هر کدام را کمی تغییر دهید اگر نه با پنالتی های محتوای تکراری توسط گوگل مواجه خواهید شد.

  • طراحی و دسترسی را به اولویت تبدیل کنید

اگر شما صاحب یک وبسایت هستید و در مورد عملیات امریکایی هایی که دارای معلولیت جسمی هستند و قوانین مقبول ADA نشنیده اید که در سال 2012 وضع شدند، بهتر است سریعاً کار خود را بیخیال شده و به دنبال حل کردن این مشکل بروید که باعث از دست دادن میلیون ها دلار توسط برندهای بزرگ شده است.

طراحی و دسترسی را به اولویت تبدیل کنید

اگر در حال حاضر یک وب سایت Responsive ندارید، دلتان برای خودتان بسوزد و خواهشاً با کمی تحقیق از چم و خم این موضوع خبردار شده و در جهت پیاده سازی آن قدم بردارید! داشتن یک وب سایت پاسخگو به شما این اطمینان را می دهد که تجربه کاربری شما حداقل برروی تمامی دستگاه ها قابل تحمل خواهد بود و یک مقدار برایتان زمان خریداری خواهد کرد تا بتوانید یک ساختار کاملاً حرفه ای برای موبایل را برنامه ریزی و اجرا کنید.

  • یک موتور مقایسه کننده داشته باشید

زبرا قطعاً به دنبال این مورد خواهد بود بنابراین بهتر است مطمئن شوید که زمانش که برسد، آن را خواهید داشت! این یک فاکتور کاربردی است، منظور از این موضوع این است که به بازدیدکنندگان قابلیتی را بدهید که بتوانند مقایسه های خرید خود را در حالی که هنوز برروی وبسایتتان هستند انجام دهند. این قابلیت تاثیر بسیار مثبتی برروی نرخ تبدیل شما خواهد داشت و شانس گرفتن نظرات و انتقادات مثبت را افزایش خواهد داد.

  • Google Authorship را به وب سایت خود اضافه کرده و مالک محتوای خود باشید

قانون نویسندگی شیوه ای است که توسط آن اطلاعات نویسنده در صفحه نتایج برای محتوایی که تولید می کنید به نمایش در می آید. این شیوه گوگل برای تایید یک شخص حقیقی که محتوایی را تولید کرده است و ادعای مالکیت آن را دارد، می باشد. اگرچه از حقوق نویسندگی به عنوان یک فاکتور رتبه بندی یاد نشده است، اما باید در زمینه رتبه نویسنده فاکتور مهمی باشد، معیاری که به نظر می آید در الگوریتم بعدی گوگل پیاده سازی خواهد شد.

  • ویدیوی محصولات را اضافه کنید

کمپانی هایی مانند Zappos.com در تلاش برای افزایش تبدیل خود ویدیوها را به اولویت اصلی تبدیل کرده اند و در مقاله ای که سال 2012 برروی وبسایتشان منتشر شد خانم لوری ویلیامز، در مورد برنامه های کنونی و آینده کمپانی برای جلو ماندن از رقبا در زمینه ویدیوی محصولات صحبت می کند. یک نکته مهم در این زمینه این است که مطمئن شوید که شما یک کانال یوتوب برای کمپانی خود ایجاد می کنید و تمامی ویدیوهای محصولات در آنجا قرار خواهند داشت. برای این که مطمئن شوید مقداری مورد لطف گوگل نیز قرار می گیرید، ویدیوهای خود را رونویسی و Close Caption کنید.

  • یک لایو چت داشته باشید

اضافه کردن یک سطح بالاتر از آسودگی و راحتی برای کاربران هیچوقت کار بدی نیست. لایو چت ها می توانند آن تماس شخصی هنگام تجربه خرید را ایجاد کنند و تاثیر مثبتی روی نرخ تبدیل و شخصیت برند شما داشته باشند.

  • به سرعت صفحات و زمان بارگذاری توجه کنید

زمان بارگذاری کند می تواند خسارت های غیرقابل تصوری را برای شما داشته باشد. یکی از تحقیقات اخیر KissMetrics نشان داد که ۱ ثانیه تاخیر در پاسخگویی صفحه می تواند باعث کاهش ۷ درصدی نرخ تبدیل بشود. اگر یک وب سایت ای کامرس روزی ۱۰۰ هزار دلار فروش داشته باشد، یک تاخیر ۱ ثانیه ای می تواند در یک سال بیش از 2.5 میلیون دلار از فروش احتمالی شما را کم کند! همان تحقیقات همچنین نشان دادند که ۴۷ درصد از مشتریان انتظار دارند که یک صفحه وبسایت در بازه زمانی ۲ ثانیه یا کمتر بارگذاری شود در حالی که 40 درصد مردم نیز وبسایت هایی را که بیش از 3 ثانیه برای بارگذاری زمان می برند ترک می کنند. بنابراین داشتن زمان بارگذاری سریعتر از 3 ثانیه باید یکی از اولویت های اصلی شما برای وبسایت و بیزینس خود باشد.

  • سیاست های کمپانی دقیق و مشخصی داشته باشید

یکی از مواردی که قطعاً زبرای گوگل به دنبال آن خواهد بود، سیاست های داخلی و در قبال مشتریان کمپانی شماست. مطمئن شوید که بخش های Privacy & Policy، Terms & Conditions و  Shipping & Return و هر چیز دیگری در وبسایت شما که مربوط به مشتریان و قانون است، به راحتی پیدا شده و قابل دسترسی باشد.

  • به فروشگاه قابل اعتماد گوگل تبدیل شوید

این یک راه برای داشتن مقداری آسودگی خاطر هنگام شروع به کار زبراست. اگر شما به یک فروشگاه قابل اعتماد گوگل تبدیل شوید احتمالاً از قتل عام اولیه زبرا جان سالم به در می برید و بدون آسیب دیدن به دوران آخرالزمان بعد آن وارد می شوید. البته همانطور که گفتم تضمینی برای زنده ماندن در این صورت نیز وجود ندارد، اما مطمئناً به شما کمک خواهد کرد!

  • به انتقادات توجه کنید، Yelp این کار را می کند!

این چیزی که می خواهم بگویم پیشبینی من در مورد زبرا و انتقادات است. من فکر می کنم که انتقاداتی که فروشگاه شما دریافت می کند و کیفیت این امتیازات یک فاکتور بسیار مهم برای زبرا خواهد بود. خریداری شدن Zagat توسط گوگل بعد از این که Yelp به آنها پاسخ منفی داد نشان دهنده تفکرات گوگل است. بعضی ها معتقد هستند که کیفیت یک نقد دو بخش دارد. اولین بخش امتیازی است که بیننده داده است، که در بخش دوم تخصص بیننده و قابل اعتماد بودن وی نیز توسط گوگل سنجیده می شود. درست همانند سیستم فیلترینگ Yelp معتقد هستم که اگر یک منتقد در اکوسیستم گوگل بیشتر فعال باشد ممکن است نظرش وزن بیشتری داشته باشد، که در نتیجه مزیت های بیشتر یا بدبختی های بیشتری برای فروشگاه شما در صورت مثبت یا منفی بودن نظر وی خواهد داشت.

جمع بندی

همان طور که بیان شد الگوریتم های گوگل که بیشتر بر روی وب سایت های فروشگاهی تمرکز دارد Google Zebra می باشد که گوگل از این الگوریتم برای پیشگیری از تخلف هایی مانند هک اطلاعات کاربران، راه اندازی فروشگاه های اینترنتی دروغی که باعث می شود کاربران گمراه استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی