🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

معرفی 24 ابزار برای بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

معرفی 24 ابزار برای بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)
معرفی 24 ابزار برای بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

در این مقاله می خوانید

شما باید از ترافیک موجود وب‌سایت تان استفاده کنید و آن‌ را به سمت هدفی که از قبل برای خود مشخص کرده‌‌اید، هدایت کنید و بهینه سازی نرخ تبدیل را انجام دهید. در ادامه با بهینه سازی نرخ تبدیل یا همان CRO و ابزارهای آن بیشتر آشنا می شویم.بهینه‌سازی نرخ تبدیل CRO اقدام معقول و به صرفه‌ای است که در مقایسه با افزایش ترافیک جدید عموما کم هزینه‌تر، موثرتر و حتی ارزشمندتر تلقی می‌شود، پلت‌فرم PIE به معنای پتانسیل، بهبود و آسانی ما را در انتخاب استراتژی بهینه‌سازی نرخ تبدیل یاری می‌کند.

امروزه تلاش همه کسب‌ و کارها این است که ترافیک را به سایت خود جذب کنند، هدف آن است که این ترافیک بعدا به سرنخ تبدیل شده و به برای کار بیشتر به تیم فروش تحویل داده شود. هنگامی که این پروژه کلید می‌خورد، آن‌ها به دنبال ترافیک بیشتری هستند تا موفقیت بیشتری کسب کنند.

اگر بخواهیم ساده‌اش را بگوییم، چند گروه بازاریابی روی ترافیک جذب شده کار می‌کنند تا بیشترین بازدهی از آن‌ها حاصل شود، این جایی است که بهبود نرخ تبدیل رخ می‌دهد و ما به صورت مخفف آن را CRO می‌نامیم.

خب! باید درباره این مبحث مهم بیشتر صحبت کنیم، مهم این است که بدانید چگونه این کار انجام می‌شود و مهم‌تر آنکه چه دستاوردهایی از انجام این کار نصیب شما می‌شود؟ باید یاد بگیریم چگونه تلاش‌هایمان را متوجه ترافیکی که داریم بکنیم و برای این کار شما باید هوشمندانه‌ تر کار کنید و نه لزوما سخت‌تر!

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟

بهبود نرخ تبدیل فرایندی است که به موجب آن افراد بازدیدکننده از وب‌سایت عمل خاصی را در زمان بازدید از سایت انجام می‌دهند. به وسیله‌ی طراحی یا اصلاح المان‌های خاصی از وب‌سایت، یک بیزینس شانس خود را برای تبدیل بازدیدکنندگانش به سرنخ یا مشتری قبل از اینکه آن‌ها سایت را ترک کنند، افزایش می‌دهد.

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟
CRO فرایندی است که به موجب آن بازدیدکنندگان عمل خاصی را در زمان بازدید از سایت انجام می‌دهند

برای تمامی سایت‌ها «تبدیل» جزئی از ماهیت و هدف برپایی آن است. صفحات فرود، صفحه بلاگ، صفحه فرود، صفحه محصول، صفحه قیمت، همگی می‌توانند دستخوش تغییراتی به منظور افزایش تبدیل شوند. اما تغییر در این صفحات چگونه باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شود؟

  • صفحه خانه سایت

صفحه خانه سایت به عنوان صفحه اصلی، نخستین کاندیدا برای افزایش نرخ تبدیل است. اکثر مخاطبان از طریق صفحه خانه به سایت وارد می‌شوند و نخستین ارتباط آن‌ها با سیات از طریق این صفحه صورت می‌گیرد. بنابراین صفحه خانه‌ی سایت باید به نحوی باشد که مخاطب را در سایت نگه دارد و از این طریق او را به صفحات خاص‌تر رهنمون کند. لینک‌های اطلاعات محصول، تعبیه دکمه ثبت‌نام در سایت، یا حتی امکان چت با پشتیبان یا پیغام گذاشتن در سایت از گزینه‌های دیگری است که می‌تواند لحاظ شود.

  • صفحه قیمت

صفحه قیمت صفحه‌ای است که برای بسیاری از وب‌سایت‌ها در حکم نقطه وصل یا فصل بازدیدکننده با سایت است. بهینه‌سازی نرخ تبدیل در اینجا می‌تواند کمک‌کننده باشد. در این راستا دسته‌بندی قیمت‌ها براساس سال یا ماه می‌تواند مفید باشد. توضیح ویژگی‌های محصولی که قیمت آن درج شده است یک راهکار دیگر محسوب می‌شود. درج یک شماره تلفن پشتیبان دیگر گزینه‌ای است که می‌تواند به شک و ابهام کاربر پاسخ دهد.

  • بلاگ

بلاگ سایت گزینه‌ای کلیدی برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل است. جدای از آنکه در آن محتوای به درد بخور و جذاب تولید می‌کنید، بلاگ می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای تبدیل خوانندگان به مشتری باشد. چنین هدفی اغلب از طریق راهکارهایی مانند یک «فراخوان برای عمل CTA» در مقاله، دعوت کردن خوانندگان به وارد کردن ایمیل خود برای دریافت هفتگی مقالات یا دریافت مقالات بیشتر یک فراخوان به عمل مناسب تلقی می‌شود.

  • صفحات فرود

صفحات فرود به عنوان صفحه‌ای که به تحقق هدف کسب‌ و کار کمک می‌کنند، شناخته می‌شوند. صفحه فرودی که مخاطب با هدایت به آن به یک رویداد دعوت می‌شود با قرار دادن ویدئوی رویداد سال گذشته و از این دست، برای افزایش نرخ تبدیل بهینه‌سازی می‌شود.

صفحات فرود
با طراحی یک صفحه فرود ایده آل نرخ تبدیل را افزایش دهید

یا مثلا صفحه فرودی که مخاطب با پا گذاشتن به آن به دریافت یک امتیاز رایگان دعوت می‌شود، می‌تواند با قرار دادن یک پیش‌نمایش از این امتیاز، برای افزایش نرخ تبدیل بهینه‌سازی شود.

مبحث بهینه‌سازی نرخ تبدیل البته مبحث کلانی است که جنبه‌های مختلفی دارد. با این حال به وضوح این فرصت مناسبی برای تیم بازاریابی است تا با استفاده از ظرفیت‌های بهینه‌سازی نرخ تبدیل، تاثیری بسیار مهم بر افزایش نرخ تبدیل سایت و از این طریق بهبود وضعیت کسب‌وکار ایجاد کنند.

چه زمانی بهینه‌سازی نرخ تبدیل به بهترین شکل برای شما جواب می‌دهد؟

هنگامی که اصطلاحا تلاش‌های بازاریابی و فروش شما در جذب مخاطب به بار ‌بنشیند. نکته مهم این خواهد بود که از این ظرفیت ایجاد شده استفاده شود و در بهبود نرخ تبدیل از آن استفاده شود. کسب‌ و کارها به صورت طبیعی ظرفیت و تقاضای محدودی برای محصولات و خدماتشان دارند، پس این که بهترین استفاده از کاربران سایت در فروش محصولات صورت گیرد اهیمت بنیادی دارد و این کاری است که از طریق افزایش و بهینه‌سازی نرخ تبدیل صورت می‌گیرد؛ یعنی بالفعل کردن کسب ارزش از کاربرانی که در وضعیت بالقوه قرار دارند.

مفهوم نرخ تبدیل (Conversion rate)

فرض کنید که ما روزانه ۱۰۰ بازدیدکننده داریم که ۲۰ نفر از آن ها در نهایت تصمیم به خرید محصول، خدمات یا هر هدف دیگر را گرفتند. در اینجا می گوییم که نرخ تبدیل سایت ما ۲۰% است یعنی ۲۰% از بازدیدکنندگان سایت ما کاری را انجام می دهند که ما می خواهیم. ممکن است شما از بازدیدکنندگان تنها یک لید (سرنخ) بخواهید و به ازای آن نرخ تبدیل را محاسبه کنید.

چگونه نرخ تبدیل CR را محاسبه کنیم؟

شما می‌توانید نرخ تبدیل را از طریق تقسیم تعداد هدف محقق شده مثلا فروش به تعداد کل کاربران حاصل می‌شود. مثلا اگر هدف شما عضویت در خبرنامه سایت بوده است و ماهانه ۳۰۰۰ بازدید کننده داشته‌اید، عضویت ۳۰۰ نفر در یک ماه در خبرنامه سایت، نرخ تبدیلی ۱۰ درصدی را رقم می‌زند که می‌تواند، قابل افزایش و بهینه‌سازی باشد.

به فرض اینکه بازدید ماهانه شما با کمی تلورانس بالا و پایین همین تعداد و از همین کاربران باشد و یا جذب کاربران و ترافیک اضافه بر ترافیک موجود هزینه یا مدت زمان زیادی لازم داشته باشد، بهینه‌سازی نرخ تبدیل بهترین گزینه است به این معنی که تمهیداتی در نظر بگیریم که به جای ۳۰۰ نفر عضویت ماهانه ۶۰۰ نفر عضویت در خبرنامه داشته و نرخ تبدیل را از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد برسانیم.

محاسبه نرخ تبدیل CR

توجه کنید که نرخ تبدیل می‌تواند شامل یک فرایند چند مرحله‌ای و نه لزوما ۲ مرحله‌ای باشد، به عنوان مثال اگر وب‌سایت شما با بازدیدکننده ماهانه ۱۰۰۰۰ نفر، ماهانه ۱۰۰ سرنخ تولید و از این ۱۰۰ سرنخ، ۳ مشتری به دست می‌آید، نرخ تبدیل در پایان مرحله دوم، ۱ درصد و در مرحله پایانی ۳ ده هزارم خواهد بود، یعنی از هر ۱۰۰۰۰ بازدیدکننده ۳ مشتری ایجاد می‌شود.

خب! اگر بتوانید تغییراتی اعمال کنید که این ۳ مشتری به ۶ مشتری در یک ماه تبدیل شود، این تحول بسیار بزرگی برای شما خواهد بود و رشد زیادی را نشان می‌دهد، در چنین شرایطی نرخ تبدیل شما ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و سود کسب‌ و کار افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند. نکته کلیدی در این جا آن است که همیشه جذب ترافیک جدید نمی‌تواند راهگشا و رویکرد درستی باشد، این که شما در یک بطری سوراخ آب وارد کنید، مشکل شما را حل نمی‌کند، چون آب از قسمت سوراخ آن خارج می‌شود! بهینه‌سازی نرخ تبدیل از استفاده درست از آنچه دارید به جای تمرکز بر اضافه کردن آن صحبت می‌کند.

استراتژی های بهینه سازی نرخ تبدیل CRO

بعد از همه این‌ها بیایید درباره استراتژی CRO صحبت کنیم، این که چه اقداماتی می‌تواند این هدف را اجرایی کند.

  • از کال تو اکشن‌های (CTA) متن-محور در درون مقالات استفاده کنید:

بلاگ یک فرم متن-محور است، مردم در آن متن می‌خوانند. بنابراین به کار بردن بنرهای تصویری در آن لزوما خوب جواب نمی‌دهد و ثابت شده که مخاطبان در این بخش حداقل به بنرها توجهی نمی‌کنند، با استفاده از کال تو اکشن‌های متن‌ محوردر بلاگ می‌توانید هم مخاطب را به کاری دعوت کنید و هم توجه او را جلب کنید. در این مورد شما یک متن دارید که به یک صفحه فرود لینک شده است و استایل H3‌ یا H4 به آن اختصاص داده شده است. همین هم کفایت می‌کند و در یک پست بلگی به خوبی نظر مخاطب را جلب خواهد کرد. در یک A/B Testing در مورد CTA های گرافیکی در وبلاگ یا  CTA های صرفا متن‌محور در بلاگ، مورد دوم بسیار بهتر عمل می‌کند و این نشان از تناسب این نوع از کال تو اکشن با پست‌های وبلاگی به منظور سرنخ‌سازی و افزایش آن است.

هنگامی که یک بازدیدکننده وارد وب‌سایت شما می‌شود، یک اتفاق بسیار خوب افتاده است، اما مرغ از قفس می‌پرد اگر کاری به کار او نداشته باشید، اسلایدهای ترغیب‌کننده، پاپ‌آپ‌ها و هر المان، اکشن یا رویدادی که توجه مخاطب را جلب و او را ترغیب کند، نرخ CTR را افزایش خواهد داد.

افزایش نرخ CTR
Pop up ها و نوتیفیکیشن ها یا هر رویدادی که توجه مخاطب را جلب کند نرخ CTR را افزایش خواهد داد

اثربخشی این تاکتیک بسیار خوب است و حتی در مقایسه با مورد اول ( کال تو اکشن‌های متنی) بهینه‌سازی نرخ تبدیل را به شکل بهتری افزایش می‌دهد.

  • صفحات فرود خود را مورد آزمون‌وخطا قرار دهید

صفحات فرود یک حلقه مهم در فرایند سرنخ‌سازی هستند، در عین حال که صفحات فرود در موفقت‌آمیز بودن این پروسه نقشی موثر ایفا می‌کنند، یک صفحه فرود بد می‌تواند کل تلاش‌های شما را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از راه‌های اجتناب از این مسئله A/B Testing صفحات فرود در یک وب‌سایت است، ایده‌هایی که برای بهبود سرنخ‌ساری در صفحه فرود پیشنهاد داده می‌شوند باید آزمون شوند و نتایج مورد ارزیابی قرار گیرد تا از این طریق از روی ریسک بر روی کاری که از نتیجه آن مطمئن نیستیم خودداری شود.

المان‌هایی که می‌توانند مورد آزمون قرار گیرند، چیدمان‌های مختلف برای یک صفحه فرود، متون و محتوای پیشنهادی، عکس، فرم، سوالات و مولفه‌های اینچنینی هستند.

  • سرنخ‌ها را به سرنخ‌های برگزیده تبدیل کنید

سرنخ‌ها کیفیات و ارزش متفاوتی دارند، بعضی از این سرنخ‌ها سرنخ‌های اصطلاحا داغ هستند و بعضی فاصله بیشتری با امر خرید دارند، بعضی نیز اساسا با اینکه یک پل ارتباطی با کسب‌وکار برقرار کرده‌اند، به احتمال قوی از شما خرید نخواهند کرد. خب نحوه برخورد با این سرنخ‌ها متفاوت است. شما باید اولویت‌بندی کنید و مسلما لید‌های داغ را مدنظر قرار دهید، این لیدها باید مستقیما به تیم فروش مرتبط شوند، در حالی که برای سرنخ‌های سردتر این تیم بازاریابی است که باید تمهیدات لازم را بیندیشد. در چنین شرایطی یک طراحی مناسب، داشتن کال تو اکشن‌های صریح و مستقیم، نقش موثری ایفا می‌کنند. علاوه بر این‌ها، یک مسیر هوشمندانه و منعطف باید وجود داشته باشد که سرنخ‌های برگزیده را تولید کند. مثلا برای لیدهای داغ، مرتبط شدن با سیستم چت آنلاین، شماره تلفن یا کال تو اکشن صریح این مسیر را به سرانجام می‌رساند. در حالی که یک لید سرد مسیر متفاوتی را پشت سر می‌گذارد. احتمالا در ابتدا خواندن یک مقاله و بعد قرار گرفتن در معرض یک کال تو اکشن غیر مستقیم (دعوت به خرید نمی‌کند) بعد از آن فرود در صفحه‌ای که او را به امتحان کردن پیش‌نمایش یک امتیاز دعوت می‌کند و بعد ارائه‌ی رایگان آن امتیاز…

  • ایجاد جریان کاری برای توانمندسازی تیم فروش

سیستم‌های اتوماسیونی وجود دارند که می‌توانند حضور تیم فروش شما را پررنگ کنند. مثلا آیا می‌دانستید می‌توانید ایمیل‌هایی به نمایندگی از تیم فروشتان به سرنخ‌ها ارسال کنید و امکان رزرو وقت مشاوره به صورت خودکار را برای سرنخ‌ها فراهم کنید؟

حتی برعکس این کار هم امکان پذیر است، به این معنا که امکان ارسال ایمیل به خود تیم فروش براساس اقدمات سرنخ‌ها، وجود دارد، مثلا هنگامی که مخاطب از صفحه یک محصول بازدید کرد، اطلاعات و اقدام او به تیم فروش ایمیل شود. این کار برای اقدامات سرنخ که از نظر شما مطلوب نیست هم ممکن است، مثلا موقعی که کاربر سفارش خود را قبل از پرداخت کنسل می‌کند، شما مطلع شوید تا در صورت امکان آب ازجوی رفته را باز گردانید.

  • ایجاد امکان پیام‌رسانی در صفحات مهم سایت
بهینه‌سازی پست‌ها
می توانید اگر زمان توقف کاربر روی سایت بیش از یک دقیقه شد، یک پیام برای ارائه کمک ارسال شود

در صفحات مهمی مانند صفحه محصول که خریدار فاصله‌ای تا خرید ندارد، نباید منفعلانه عمل کرده و ببینید تا کاربر چه می‌کند! چون اگر او صفحه را ترک کند دیگر کاری نمی‌توانید بکنید، در چنین شرایطی محیا کردن ارسال پیام برای او یا مهمتر از آن فراهم کردن امکان چت آنلاین می‌تواند کمک شایانی به بهینه‌سازی نرخ تبدیل شما کند. این مکانیسم‌ها و نحوه عمل آن‌ها می‌تواند بسیار سفارشی‌سازی شده و شرطی باشد، به این شکل که می‌توانید به صورت خودکار این‌طور تعریف کنید که اگر زمان توقف کاربر روی سایت بیش از یک دقیقه شد، به صورت خودکار یک پیام برای ارائه کمک به مخاطب ارسال شود.

  • بهینه‌سازی پست‌های ممتاز وبلاگ

اگر شما در کسب وکار خود سابقه و آرشیوی قابل اتکا در تولید پست‌های وبلاگی دارید، از یک دارایی بسیار باارزش برخوردار هستید، در طول این مدت شما پست‌هایی تولید کرده‌اید که برای شما ترافیک و سرنخ‌هایی را جذب کرده‌اند، از این بین تعدادی از این پست‌ها عملکرد بهتری داشته و ترافیک بیشتری برای شما جذب کرده‌اند. نکته عجیب اینجاست که بعضی از این پست‌ها علی‌رغم ترافیک بالایی که برای شما جذب کرده‌اند، نرخ تبدیل پایینی داشته و منفعت کافی برای شما ایجاد نکرده‌اند؛ اما این به چه دلیل می‌تواند باشد؟ شاید کال تو اکشن‌های مناسبی برای تبدیل پست استفاده نکرده‌اید، یا شاید پیشنهادی که شما ارائه کرده‌اید اصولا با محتوای پست همسان و منطبق نیست. علاوه بر این‌ها نرخ تبدیل در یک پست وبلاگی تابع معرفی درست آن به موتور جستجو و به روزرسانی آن است تا بتوانید حداکثر استفاده از این پست‌ها را در جذب سرنخ داشته باشید. همچنین ترویج و افزایش بازدهی یک پست وبلاگی با اشتراک گذاری و ترویج آن در شبکه‌های اجتماعی مرتبط است، پس برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل در پست‌های وبلاگی این مسئله را نیز مدنظر قرار دهید.

  • از ریتارگتینگ برای تعامل مجدد استفاده کنید

بسیاری از مخاطبان وارد سایت شما شده و با بخش های مختلف آن ارتباط و تعامل برقرار می‌کنند، به هر علت، عدم پیگیری یا طراحی مناسب تعامل از طرف شما یا بی‌تمایلی خودشان در حین بازدید، آن‌ها به حد کافی جذب سایت شما نشده و تبدیل نمی‌شوند. با این حال آیا باید آن‌ها را از دست رفته تلقی کرد؟ خیر شما می‌توانید مجددا آن‌ها را در سایت خودتان یا در سایت‌های دیگر هدف قرار دهید. پس مصر و مصمم باشید!

ریتارگتینگ

نمایش کالاهایی که او از آن‌ها بازدید کرده در سایت‌های دیگر با استفاده از قابلیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد و یا ارائه پیشنهادهای مرتبط با آخرین بازدید کاربر از سایت شما، می‌تواند تا حد زیادی باعث بهینه‌سازی نرخ تبدیل شما شود.

فرایند بهینه‌سازی نرخ تبدیل

گام‌هایی که در این راستا برمی‌دارید باید برحسب پتانسیل، اهمیت و آسانی اولویت‌بندی و اجرایی شوند تا امکان اجرای استراتژی بهینه‌سازی نرخ تبدیل و پیاده‌سازی تاکتیک‌های برگزیده را داشته باشید. برای مشخص کردن یک امتیاز برای این معیارها، سوال‌های زیر را مطرح و از ۱ تا ۱۰ به آن‌ها نمره دهید.

  1. این بهینه‌سازی خاص چقدر بهبود ایجاد می‌کند؟
  2. چقدر این بهبود خاص برای شما ارزش ایجاد می‌کند؟
  3. اجرای این بهبود خاص چقدر برای شما دشوار یا پیچیده محسوب می‌شود؟

هنگامی که بهینه‌سازی‌های پیشنهادی را از منظر این ۳ سوال بررسی کردید، آن استراتژی که بیشترین بهبود و ارزش و کمترین پیچیدگی و دشواری را برای شما ایجاد می‌کند، ارجحیت می‌یابد. البته راه‌های گوناگونی در این رابطه وجود دارد ولی به هر حال آنچه اهمیت دارد آن است که شما بتوانید از داشته‌های محدود خود بهترین استفاده را کرده و از آن بیشترین عایدی را داشته باشید و این همان کاری است که بهینه‌سازی نرخ تبدیل برای شما انجام می‌دهد.

شما باید پاسخی برای مشتریان خود پیدا کنید و بفهمید که چه چیزی برای بیزینس شما بهتر جواب می‌دهد. در این کار راه‌ها و خلاقیت‌های بسیاری وجود دارد که شما باید متناسب با کسب وکارتان، مشتریان و همان سیستم اولویت‌گذاری آن‌ها را انتخاب و اجرا کنید.

بسیار مهم است که استراتژی انتخابی شما رسما تصویب شده و کسی مسئولیت اجرای این استراتژی را بپذیرد. به طور کلی بهینه‌سازی نرخ تبدیل مبتنی بر انتخاب کاربران هدف (ترافیک با کیفیت) و سرنخ‌سازی بر روی آن‌هاست. این راهکار در کنار راه‌حل‌های دیگر که همه به نوعی با CRO مرتبط هستند، نظیر استفاده از انواع ابزارها، بهبود UI-UX، ارائه ارزش جذاب به کاربر، محتوای مرتبط و مفید، به کار می‌رود و می‌تواند به شکلی مستقیم و به صرفه و قابل انجام نرخ تبدیل شما را افزایش داده و تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما را منجر به موفقیت کسب وکار کند.

افزایش دادن ترافیک وب سایت تان کار سختی است و این کار به تنهایی برای پیشرفت کسب و کار شما در فضای دیجیتال مارکتینگ کافی نیست. بازاریاب ها، برای تعیین میزان سرمایه گذاری در ترافیک باید از بهینه سازی نرخ تبدیل (conversion rate optimization) استفاده کنند. در بعضی موارد تکنیک های بهینه سازی مانند تغییر رنگ در فراخوان عمل ،اهمیت زیادی دارند. در بقیه موارد تکنیک های بیشتری برای ارتقای وب سایت وجود دارد. لیست زیر خلاصه ای از ابزارهای مفید، برای بازاریابانی است که قصد بهینه سازی نرخ تبدیل را دارند. برای فهم نحوه ی عملکرد هر ابزار، این لیست را به دسته های اصلی (ابزارهای هدایت، ابزارهای جستجو، ابزارهای تحلیل گر، مکان نما و نقشه حرارتی، ابزارهای اظهار نظر و ابزارهای آزمایش) تقسیم کردیم. این ابزارها با تغییراتی مانند افزایش سرعت صفحه ی هدف، طراحی ایمیل و فکرهای بکر ،ایده گرفته تا محتوایی که بازدیدکنندگان را جذب می کنند بسازد و در بهبود عملکرد سایتتان کمک خواهد کرد.آماده اید؟ بیایید وبسایت مان را تغییر بدهیم.

معرفی ابزارهایی برای کمک به بهینه سازی نرخ تبدیل

  • ابزارهای برای گرفتن نظرات مخاطبان

ابزارهایی هستند که بازدیدکنندگان تان را تشویق می کند تا نظر بدهند. ابزارهای اظهار نظر شامل: بازدید، رای، پیام رسانی و برنامه های تست کاربر است.

24.Intercom

https://www.intercom.com/

هزینه: 39 دلار برای پنل پایه

شما می توانید از ابزارهای چت برای جلب مشتریان جدید استفاده کنید و هم با مشتریان حاضر چت کنید. از Intercome می توانید مانند ابزار بهینه سازی نرخ تبدیل استفاده کنید تا با طرح وبسایت ارتباط برقرار کنید و نیاز به تغییرات را بسنجید. این ابزار توانایی جذب کاربران را دارد و صندوق ورودی را با تیم تان به اشتراک می گذارد.

23.Qualaroo

https://qualaroo.com/

هزینه: 99 دلار برای کسب و کارهای کوچک، 199 دلار پنل حرفه ای و 419 دلار پنل شرکتی/پروژه ای

ابزار Qualaroo
Qualaroo پاپ آپ هایی برای جمع کردن نظرات زنده از بازدیدکنندگان وب سایت عرضه  می کند

صفحه ی چت نباید لزوما چت زنده باشد. Qualaroo پاپ آپ هایی برای جمع کردن نظرات زنده از بازدیدکنندگان وبسایت عرضه  می کند. با این اطلاعات می توانید تجربه ی مشتریان سایت را بخوانید. این ابزار در همه ی مراحل ساخت قیف فروش و مخصوصا در فضای دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود.

22.SurveyMonkey

http://www.surveymonkey.com/

ابزار مفید SurveyMonkey برای کسانی است که تازه شروع به بهینه سازی کرده اند یا در جستجوی آمار بازدید هستند. می توانید از این ابزار برای به دست آوردن اطلاعات آماری استفاده کنید و جذاب ترین محتوایی که دنبال کنندگان وبلاگ ترجیح می دهند را کشف کنید و نظرات آنها را بپرسید.

21.Five Second Test

https://fivesecondtest.com/

هزینه: رایگان برای پنل پایه، 199 دلار برای پنل حرفه ای

UsabilityHub ابزاری اجتماعی با عنوان Five Second Test دارد که به کاربران اجازه می دهد تا محصولی را آپلود کرده و تجربه ی استفاده از آن اپلیکیشن را بیان و نظرات دیگران را خوانده و تست کنند. با این کار پاسخ هایی در مورد فراخوان عمل، نظرات اصلی و نظرات واسط کاربر را در اختیار خواهید داشت. این راهی عالی برای به دست آوردن نظرات است و همچنین این ابزار تست های کلیکی، تست های برتر، تست های سوالی و تست های ناوفلو (Navflow Tests) برای دیگر وب سایت ها و سوالات واسط کاربر را فراهم می کند.

ابزارهای آنالیز و تست

ابزارهایی هستند که برای مدیریت، برنامه ریزی، اجرای تست A/B و تست های چند متغیره استفاده خواهید کرد.بعضی از این ابزارها به شما کمک خواهند کرد تا عقایدتان را آزمایش کنید، درحالیکه بقیه موارد در تغییر وب سایت و کنترل تست های واقعی کمک خواهند کرد.

20.Optimizely

https://www.optimizely.com/

هزینه: رایگان برای پایه و 99 دلار برای پنل پیشرفته

ابزار آزمایش Optimizely
با optimizely می توانید سایت خود را تست و آنالیز کنید

تست کردن سایت کاری سخت است. خوشبختانه Optimizely در حل این مسائل کمک زیادی می کند.

19.A-B Testing

https://matomo.org/a-b-testing/

این نرم افزار، تست A/B را عرضه می کند  که با بررسی طول فرآیند اولین تست A/B را در صفحه ی سایت تان امتحان می کند و با توضیحاتی در مورد اصول این تست به شما کمک می کند تا با اطمینان تغییرات را انجام دهید (اگر سیستم مدیریت محتوای تان ابزار تست A/B را ندارد.)

 18.Effective Experiments

https://effectiveexperiments.com/

هزینه: مدت آزمایشی رایگان + برای قیمت با بخش فروش ارتباط برقرار کنید.

آن الیزراهی مفید برای بهینه سازی سایت تان است. اگر شما یک عالمه برگه ی اکسل و اطلاعاتی از تحلیل گر گوگل دارید، احتمالا با امتحان این ابزار دیوانه می شوید. این ابزار همه ی آنالیزها را در یک مکان قرار می دهد و به شما در تعیین اهمیت آماری سایتتان کمک می کند و شما را برای ایجاد تغییرات در رتبه وبسایت و تلاش های بازاریابیتان آماده میکند. این ابزار رایگان از مبتدی تا سطح های قوی تر و پیش رفته تر تغییر می کند. گزینه ای که درست به نظر می رسد را انتخاب کنید و وقتی بر این اصول تسلط یافتید، سایت تان، به سطح های بالاتری ارتقا می یابد.

ابزارهای آنالیز رفتار بازدیدکنندگان و نقشه حرارتی

ابزارهایی هستند که چگونگی توجه افراد به محتوای وبسایت و جایی که در سایت شما کلیک می کنند را نشان می دهد.

17.Hotjar

https://www.hotjar.com/

هزینه: رایگان برای پنل پایه، از 99 دلار برای پنل Bussiness

ابزار Hotjar نقشه حرارتی و ضبط صفحه
ابزار Hotjar نقشه حرارتی و ضبط صفحه را در اختیار شما قرار می دهد

اولین باری که به اصولی مانند صفحات هدف، فراخوان های عمل (CTA)، پاپ آپ ها و محتوا (CONTENT) توجه می کنید، برای بهینه سازی پیشرفته تر نرخ تبدیل (CRO) آماده می شوید. ابزار Hotjar نقشه حرارتی و ضبط صفحه را در اختیار شما قرار می دهد. این امکانات میزان مشاهده ی صفحه وبسایتتان و نحوه عملکرد بازدیدکنندگان را مشخص می کند.

16.Clicktale

https://www.clicktale.com/

هزینه: هزینه بر اساس پنل انتخابی

ابزار  Clicktale شبیه ابزار Hotjar است و نقشه حرارتی را عرضه می کند تا به شما در پیدا کردن باارزش ترین مکان در صفحه تان، اهمیت مطالب، آنالیز کلیک های کاربران و همچنین در تحلیل لینکها کمک می کند. با استفاده از این ابزار اطلاعات لازم برای سازماندهی محتوا (CONTENT) ، فراخوان عمل (CTA) و طرح صفحه (به طریقی که بیشترین مکان را اشغال کند) را در سایت خود خواهید داشت.

15.Clicky

https://clicky.com/

هزینه: رایگان برای پنل پایه، 9.99 دلار برای پنل حرفه ای، 14.99 دلار برای پنل پلاس پرو  و 19.99 دلار برای پنل پلاتینوم

ابزار Clicky زمان واقعی بازدید از وبسایتتان را تحلیل می کند و اطلاعاتی در مورد منابعی که افراد از آنجا به سایت شما دسترسی دارند، میزان زمانی که از هر صفحه بازدید کردند و نحوه ی فعالیت بازدیدکنندگان آنلاین را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین این ابزارنقشه حرارتی را عرضه می کند و محتوای سایت را می سنجد.

14.Crazy Egg

https://www.crazyegg.com/

هزینه: 9 دلار برای پنل پایه، 19 دلار برای پنل استاندارد، 49 دلار برای پنل pro plus و 99 دلار برای پنل حرفه ای

ابزار Crazy Egg مجموعه ای کامل از نقشه حرارتی، آنالیز کلیک های کاربران (به همراه ویژگی تقسیم کلیک ها به منبع) و ارزیابی لینک های سایت است. بسته اصلی این ابزار کاملا ارزان است و چگونگی تاثیر صفحه بر روی وب سایتتان را تحلیل می کند.

13.Heatmap.me

https://heatmap.com/

هزینه: رایگان برای پنل پایه، 100 دلار برای پنل حرفه ای و 200 دلار برای پنل پریمیوم

ابزار Heatmap ابزاری خوب برای نقشه حرارت
Heatmap ابزاری خوب برای نقشه حرارت، تست طراحی و آمار واقعی صفحه است

سایت Heatmap.me ابزاری خوب برای کسی است که در جستجوی نقشه حرارت، تست طراحی و آمار واقعی صفحه است. سایت Heatmap.me می تواند با ابزار نقشه حرارتی عناصر دینامیک را در سایت تان بررسی کند. ویژگی های خاص این ابزار شامل اسلایدر، گالری عکس و بخش های تاثیر گذار دیگر است.

Really Good Emails.12

https://reallygoodemails.com/

هزینه: رایگان

امروزه میزان توجه هر فرد به تصویری خاص، 8 ثانیه است پس اگر میخواهید پیامتان را به مخاطب سریعتر برسانید، بهتر است یک یا دو نکته را در مورد ارتباط تصویری و طراحی سایت بدانید. اگر هیچ نکته ای در این مورد نمی دانید از ابزار Really Good Emails استفاده کنید. Really Good Emails بانک اطلاعاتی است در مورد بهترین طرح های ایمیل و وبسایت خلاق ترین شرکت های جهان اطلاعات دارد. از این طرح هابه عنوان منبع استفاده کنید تا ببینید چگونه می توان به بهترین نحو ممکن و در سریع ترین زمان ایمیل تان را طراحی کرده و پیامهایتان را ارسال کنید.

11.SubjectLine.com

https://www.subjectline.com/

هزینه: رایگان

با فرستادن ایمیل، ابزارSubjectLine  می تواند طرح شما را بسازد یا آن را رد کند. قبل از انتخاب طرح آنها را چک کنید و از این منبع جالب استفاده کنید. سایت SubjectLine.com بالای 3 میلیون موضوع برای ارزیابی طرح های شما دارد. این ابزار رایگان، امتیاز بازاریابی و توصیه هایی در مورد ارتقای سایت تان دارد.

Headline Analyzer.10

هزینه: رایگان

برنامه headline analyzer به شما از 1 تا 100 امتیاز می دهد تا میزان تاثیر موضوع سایتتان بر بازدیدکنندگان را بسنجد. این امتیاز با نحوه استفاده از کلمات، گرامر، لغت، نوع عنوان، کاراکتر و شمارش کلمات محاسبه می شود. همچنین این ابزار کارایی عنوان انتخابی تان را در جستجوی گوگل، ایمیل Subject Line و موارد دیگربررسی می کند. به شما پیشنهاد می دهیم که همیشه عنوان را تست کنید. این ابزار مانند آزمایش تورن سل عالی عمل می کند وعملکرد عنوان تان را بسیار دقیق می سنجد.

ابزارهای تحلیل گر و آنالیز سایت

ابزارهایی هستند که برای اندازه گیری و و بررسی عملکرد محتوا و تغییرات نرخ تبدیل (کاهش، افزایش و نوسانات) و … استفاده خواهند شد.

Kissmetrics.9

https://www.kissmetrics.io/

هزینه: 200 دلار برای شروع کار، 700 دلار برای پنل پایه و 200 دلار برای پنل حرفه ای

ابزار تحلیل گر Kissmetrics
با Kissmetrics می توانید راهی که مشتریان به سایت شما دسترسی پیدا کرده اند را کشف کنید

Kissmetrics ابزار پیچیده ای است که با سرویس ایمیل آنالیز مخاطبان را آسان می کند و آن ها را به گروه های خاصی تقسیم بندی می کند. با Kissmetrics می توانید راهی که مشتریان به سایت شما دسترسی پیدا کرده اند، اجرای تست A/B، ساخت پایگاه داده ها بدون زبان برنامه نویسی تحت وب SQL)) و نرخ بازگشت سرمایه (ROI)  از دیجیتال مارکتینگ تان را کشف کنید.

8.Google Analytics

https://analytics.google.com/analytics/web/

هزینه: رایگان برای پایه

Google Analytics ابزاری رایگان برای دنبال کردن بازدیدکنندگان سایت است. با کمک این ابزار می توانید مدت زمان بازدیدکنندگان از صفحه، نحوه رسیدن به موضوعی خاص و کانال هایی که افراد را به سمت وبسایت شما آورده است را کشف کنید. نکته ی جالب در مورد Google Analytics این است که به شما اجازه ی می دهد تا کلمات کلیدی که افراد برای پیدا کردن صفحه شما  جستجو می کنند، موتورهای جستجویی که افراد از طریق آنها جستجو می کنند و داده های آماری را به دست بیاورید.7.HubSpot Website Graderhttps://website.grader.com/

هزینه: رایگان

Website Grader راه بسیار خوبی  برای گرفتن عکس فوری از عملکرد وبسایتتان است. این ابزار اطلاعاتی در مورد فاکتورهای اجرایی (شامل سرعت، سایز صفحه و request های صفحه) ،پاسخگویی موبایلی (RESPONSIVE)، بهینه سازی موتور جستجو (عنوان صفحه، توضیحات متا، عنوان، نقشه ی سایت) امنیت و رتبه ی سایت به شما می دهد و نحوه ارتقای سایت را آسان می کند و در ایجاد تغییرات کمک مهمی به شما می کند.6.HelloBarhttps://www.hellobar.com/

هزینه: رایگان برای پنل پایه، 12 دلار برای پنل pro و 83 دلار برای پنل پلاتینیوم

HelloBar ابزار هدایتی است که امکاناتی ازقبیل: اضافه کردن فرم پاپ آپ به وبسایتتان به منظور ارتقای لیست ایمیل، گسترش صفحات اجتماعی، ویترین حراج یا دیگر استراتژی های جذب مخاطب رادر اختیارتان قرار می دهد. ورژن رایگان آن  به شما اجازه ی ساخت یک نمونه را می دهد که به دهمین بازدیدکننده نمایش داده خواهد شد. برنامه های ویژه در وبسایت، گزینه های فراخوان عمل (CTA) پیشرفته تری را عرضه می کند.

5.SumoMe

https://sumo.com/

هزینه: رایگان برای پنل پایه، 10 دلار برای پنل تازه کار و 100 دلار برای پنل حرفه ای

ابزار SumoMe
SumoMe ابزارهایی رایگان مانند استفاده از عبارت “خوش آمدی” برای جذب پاپ آپ و … را عرضه می کند

SumoMe ابزارهایی رایگان مانند استفاده از عبارت “خوش آمدی رفیق” برای جذب پاپ آپ فراخوان عمل، “نمودار میله ای ویژه” برای افزایش مشترکان ایمیل، دکمه ی فراخوان عمل (CTA) و فرم “با ما ارتباط برقرار کنید” را برای ایجاد تغییرات در سایتتان عرضه می کند. این ابزارها همراه با ابزار تحلیل گر گوگل به شما در جذب مشتری بیشتر کمک کرده و لیست مشترکان ایمیل شما افزایش می دهد.

4.Leadin

https://leadin.com/

هزینه: رایگان

این ابزار مانند تحلیل گر گوگل که به SumoMe متصل می شود، به مدیریت ارتباط با مشتریان متصل می شود. جالب به نظر می رسد، نه؟ Leadin با پاپ آپ فراخوان عمل (CTA) شروع می شود و بعد با دسترسی به فرم های موجود در وبسایتتان و آمار بازدیدکنندگان، راهی که آنها به صفحه ی شما دسترسی پیدا کردند را توضیح می دهد و به شما اطلاعاتی در مورد جذابیت وبسایت و مخاطبان حاضر در بانک اطلاعاتیتان می دهد. همچنین Leadin با متصل کردن بانک اطلاعات مخاطبانش به داشبورد مواردی که تغییر یافته اند را مشخص می کند.

ابزارهای آنالیز ترافیک سایت و تحلیل محتوایی

قبل از ایجاد هرگونه محتوایی باید از ابزارهای جستجو استفاده کنید تا فکر نابی به ذهنتان برسد و ببینید که بازاریابان باهوش دیگر موفقیت را در چه چیزی دیده اند.

3.BuzzSumo

https://buzzsumo.com/

هزینه: 99 دلار برای پنل حرفه ای ، 299 دلار برای پنل پلاس و 999  دلار برای پنل پلاتینیوم

بهترین محتوا، نوشته ای است که بیشتر از همه به اشتراک گذاشته می شود، درسته؟ بهترین راه برای دسترسی به بیشترین محتواهایی که تاکنون به اشتراک گذاشته شده اند چیست؟ با BuzzSumo تمام کاری که باید انجام دهید وارد کردن لغات کلیدی یا موضوعی است که بر روی آن متمرکز هستید.با این کار همه ی مواردی که بیشتر به اشتراک گذاشته و لینک شده اند را بر حسب روز، ماه یا سال گذشته خواهید دید. پس اگر تلاش می کنید صفحه ی هدف را بهینه سازی کنید و اگرسمینار اینترنتی جدیدتان در مورد “کت فشن” است، تمام کاری که باید انجام دهید وارد کردن عبارت “کت فشن” است و BuzzSumo بهترین موضوعات، منابع، ویدئوها و موارد دیگر را در مورد موضوع جذاب “خیاط کت فشن” در اختیار شما قرار می دهد. بعدا می توانید عناصر کلیدی که این صفحات را در دنیای دیجیتال مشهور کرده است، پیدا کرده و آنها را با محتوای خودتان ترکیب کنید.

2.SimilarWeb

https://www.similarweb.com/

هزینه:199 دلار برای پنل پایه

ابزار SimilarWeb
با SimilarWeb می توانید ببینید ترافیک شما از کجا آمده است

اینکه بازدیدکنندگان وبسایت تان از کجا آمده اند می تواند تاثیر مهمی بر نوع محتوایی که می سازید داشته باشد. با SimilarWeb می توانید ببینید ترافیک شما از کجا آمده است، کدامین لغات کلیدی ترافیک اصلی شما را ایجاد می کند و کدام سایت ها شبیه سایت شما هستند.با این اطلاعات شما قادر به بهینه سازی محتوایتان و تبدیل سایتتان به بزرگترین منبع ترافیک، کاستن اهمیت سایت رقیب و انجام تغییرات در دیجیتال مارکتینگ حرفه ای خود هستید.

1.LandBook

https://land-book.com/

هزینه: رایگان

اگر قصد ساخت صفحه ی فرود را داشته باشید شروع آن می تواند کاری سخت باشد. خوشبختانه با وجود LandBook مجموعه ای رایگان از بهترین طرح ها را برای صفحات فرود دارید. با LandBook می توانید همه ی راه هایی که شرکت های برتر برای تثبیت موقعیت و طرحی که برای تغییر استفاده می کنند را کشف کنید. از بانک اطلاعات LandBook طرح های مورد علاقه تان را انتخاب کنید و بعد آنها را با صفحات فرود خودتان ترکیب کنید.

جمع بندی

در این مقاله به چیستی بهینه‌سازی نرخ تبدیل، نقش و اثر آن در افزایش نرخ تبدیل، استراتژی‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها و نهایتا ابزارهای آن‌ پرداختیم. به یاد داشته باشید که برای تخمین میزان اثر بخشی کلیه ی فعالیت های دیجیتال مارکتینگ از کارایی صفحات فرود شما تا کمپین های مختلف تبلیغاتی همین نرخ تبدیل است که آن را مشخص می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره استراتژی دیجیتال مارکتینگ

با استراتژی هدفمند درآمدت رو بیشتر کن

  • کنترل
  • بررسی تاکتیک ها
  • تدوین استراتژی
  • مشخص کردن اهداف
  • تحلیل موقعیت
  • پیاده سازی و اجرا
  • و …

دوره مدیریت دیجیتال مارکتینگ

تخصصی ترین دوره دیجیتال مارکتینگ

  • اصول دیجیتال مارکتینگ 
  • طراحی سایت 
  • بازاریابی محتوایی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل تگ منیجر
  • گوگل ادز
  • سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی