🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

شیوه‌های بازاریابی دیجیتال که کسب‌ و کار شما به آن نیاز دارد

ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود پس برای رشد و توسعه کسب‌وکار در بازار دیجیتال، باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال داشته‌باشید.
شیوه‌های بازاریابی دیجیتال

در این مقاله می خوانید

برای رشد و توسعه کسب و کارتان در بازار دیجیتال، دانستن شیوه‌های بازاریابی دیجیتال (مبتنی بر فناوری) امری ضروری است. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و هر روز چیزهای جدید در دنیای دیجیتال متولد می‌شوند و برخی از آنها تا مدت‌ها باقی می‌مانند و برخی دیگر از بین می‌روند و یک نسخه جدیدتر جای آن را می‌گیرد.

ما در سال 2019 زندگی می کنیم و به زودی وارد سال 2020 میلادی می شویم. به این معنی که باید به دنیای دیجیتال مارکتینگ و تغییرات آن در سال گذشته نگاهی داشته باشیم. برای این که بتوانید بیزینس خود را به صورت پیوسته موفق و بالا نگه دارید همیشه باید استراتژی های بازاریابی خود را آپدیت نگه دارید. درست همانند تکنولوژی، ترندهای دیجیتال نیز دائماً در حال تغییر کردن هستند. اگر نتوانید با تغییرات همراه شوید، به سرعت سقوط خواهید کرد. اگرچه بسیاری از تاکتیک های مانند بهینه سازی موتورهای جستجو همیشه به قوت خود باقی می مانند، اما بعضی ترندهای جدید هستند که می توانند به سرعت شما را چند پله بالاتر از وضعیت فعلی تان بالا ببرند. برای آپدیت کردن خود در این حوزه میتوانید در دوره دیجیتال مارکتینگ آنلاین و با حضوری شرکت کنید.

به عنوان مثال، بازی Pokémon Go که در سال 2016 جهان را فرا گرفت. یک بازی مبتنی بر واقعیت که تابستان سال گذشته، دنیای بازی را در جهان متحول کرد. اما استفاده از آن به مرور زمان به دلیل برخی نقص‌های فنی و امنیتی که داشت، کاهش یافت و بازاریابان را با سردرگمی مواجه کرد. از طرف دیگر، اپلیکیشن موبایل Snapchat از زمان انتشار آن در سال 2012 تا الان در حوزه رسانه‌های اجتماعی بسیار توسعه و رواج یافته است. این ستارگان رسانه‌های اجتماعی، تاریخ انقضای مطالب را کاهش داده اند و موجب دشوار شدن کار بازاریابان شده‌اند، تا آنجا که 3 میلیارد دلار از طرف فیس بوک برای خریداری آن پیشنهاد شد اما این پیشنهاد رد شد.چیزی که از این ستاره‌های دیجیتال نوظهور می‌توان استنباط کرد این است که فناوری های جدید به سرعت و متناسب با خواسته‌ها و نیازهای مصرف کنندگان در حال پیشرفت هستند و شما برای رشد و توسعه کسب و کارتان در بازار دیجیتال، باید شیوه‌های بازاریابی دیجیتال (مبتنی بر فناوری) را بدانید. بیایید نگاهی به تغییرات دنیای بازاریابی دیجیتال و شیوه های جدیدی که می توانید با استفاده از آن ها به سمت موفقیت های بیشتر حرکت کنید داشته باشید:

شیوه‌های بازاریابی دیجیتال

1- از محتوای ویدیویی بیشتر استفاده کنید

  • ویدئوی زنده (لایو)

از سال 2015، 50 درصد از موارد استفاده از تلفن همراه، به ضبط فیلم های آنلاین اختصاص دارد و تولید محتوای ویدئویی هنوز هم در حال افزایش است. شکل دیگری از محتوای بصری، یعنی ویدئو، توانایی خوبی برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان را دارد و در عرض چند ثانیه، حجم عظیمی از اطلاعات، احساسات، افکار و پاسخ ها را به کاربران ارائه می دهد.

اما، به منظور افزایش احساسات و هیجان کاربران، برندها در تلاشند که ارتباط آنلاین با آنان برقرار کنند. این به این معنی است که کسب و کارها می توانند، محتوای خود را زودتر تبلیغ کنند و سپس در زمان واقعی با مصرف کنندگان خود ارتباط برقرار کنند. ویژگی آنلاین بودن (ویدئوی زنده) یک ویژگی انسانی به برندها می دهد که به ایجاد و افزایش احساس اعتماد و صداقت در میان مصرف کنندگان کمک می کند.

محتوای ویدیویی در بازاریابی دیجیتال
استفاده از ویدیو به سرعت غیرقابل باوری در دنیا در حال رشد است

از نگاه آماری، بیش از 55 درصد مخاطبان محتواهای ویدیویی را می پسندند و 43 درصد از آن ها علاقه به دیدن ویدیوهای بیشتری از سوی بازاریابان هستند. بغیر از سهم بازار بالا، ویدیوها نتایج بهتری را نیز برایتان رقم می زنند.

طبق تحقیقات انجام شده بیش از نیمی از خریداران قبل از این که از فروشگاهی بازدید کنند می خواهند ویدیوی مرتبطی با محصول یا خدمات مورد نظر مشاهده کنند. بنابراین عجیب نیست که ویدیوهای محصولات افزایش نرخ تبدیل 144 درصدی را برای بیزینس های در پی دارد. داشتن یک ویدیوی تبلیغاتی در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو میزان ترافیک ارگانیک وارد شده به وب سایت شما را تا 157 درصد افزایش می دهد.

  • محتوای بصری

در دنیای امروز که پر از اطلاعات مختلف است، کاربران به طور فزاینده‌ای با محتواهای بصری مواجه می شوند. کاربران به اطلاعات واضح و روشن نیاز دارند که محتواهای بصری مانند تصاویر، دارای این ویژگی هستند. مغز اطلاعات تصویری را 60 هزار بار سریعتر از متن پردازش می‌کند و 90 درصد از اطلاعاتی که به مغز منتقل می‌شود، بصری است. بنابراین محتوای بصری و تصاویر، سرعت درک را افزایش می دهند.حتی برخی تصاویر، عواطف و احساسات را نیز برانگیخته می کنند.  تصاویر برای ایجاد هویت نام تجاری کسب و کار در بازار دیجیتال، بسیار دارای اهمیت هستند. لوگو، اینفوگرافیک، عکس، انیمیشن و وب سایت، همگی در افزایش هویت نام تجاری کسب و کار، نقش دارند. مثلا اینفوگرافیک های جغرافیایی به کاربران اجازه می‌دهد تا در عرض چند ثانیه و به سرعت تغییر آب و هوا را مشاهده کنند.

  • محتوای تعاملی

میل به ارتباط و تعامل در انسان، بر نوع محتوای بصری تاثیر دارد. همین میل به تعامل، بازاریابان را وادار کرده است تا به دنبال تهیه محتوای تعاملی باشند. محتوای تعاملی مستلزم مشارکت فعال کاربر است. در واقع، این اشکال جدید محتوا (یعنی آزمونها و نظرسنجی ها، مسابقات، رای گیری، بازی و ریاضی، ارزیابی ها و انیمیشن های متحرک) یک تجربه خاص برای کاربر هستند. اما مهمتر از همه، آن ها از کاربر دعوت می کنند تا بخشی از نام تجاری کسب و کار باشند.

محتوای ویدیویی در بازاریابی دیجیتالی
محتوای تعاملی مستلزم مشارکت فعال کاربر است

آن ها باعث افزایش ارتباط و تعامل بین کاربر و کسب و کار می شوند و بازدید کنندگان را به یک مشتری وفاداری به نام تجاری تبدیل می کنند. این امر احتمالا یکی از استراتژی های بازاریابی در سال 2017 خواهد بود.

  • محتوای قابل منقضی شدن/ محو شونده

من به نفوذ پلت فرم اجتماعی Snapchat در ابتدا اشاره کردم، اما اجازه دهید کمی عمیق تر به تأثیر محتوای محو شونده بر بازاریابان و مصرف کنندگان بپردازیم. محتوای محو شونده، بسیار شبیه به ویدئوی زنده است و محو شدن محتوا، موجب افزایش هیجان در مخاطبان می شود. در واقع به کاربران یک مدت زمان محدود برای مشاهده محتویات داده می شود تا هر چه سریعتر قبل از ناپدید شدن، آنها را مشاهده و یا گوش دهند.

این کار یک حس فزاینده ای در میان مخاطبان ایجاد می کند و در دنیایی که همه چیز به هم ربط دارد، اطلاع نداشتن از اتفاقاتی که در حال رخ دادن هستند، نگران کننده است. محتوای محو شونده، کاربر را تحریک می کند که چشمان خود را از روی صفحه نمایش برندارد و منتظر محتوای محوشونده بعدی باشد تا آن را از دست ندهد.

2. اپلیکیشن ها

برندها نقش مهمی در شیوه های بازاریابی دیجیتال دارند. برندهای خرده فروشی در حال پیدا کردن راهی برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان خود هستند که ترکیبی از عناصر بازاریابی فیزیکی گذشته و عناصر دیجیتال مدرن حال حاضر است. فن آوری Beacon در خط مقدم این استراتژی بازاریابی جدید قرار دارد. پیش بینی شده است که امسال حدود بیش از یک میلیون خرده فروش در آمریکا از این فناوری استفاده خواهند کرد. اساسا، Beacon ها، نقاط فیزیکی هستند که می توانند سیگنال ها را به دستگاه های تلفن همراه ارسال کنند. این سیگنال ها اکنون به خریداران اجازه می دهند تا محصولات فروشگاه را بررسی کنند. به همین ترتیب، خرده فروشان با استفاده از Beacon ها قادر به ارسال اطلاعیه و آگهی های خود به خریداران هستند و به آن ها اجازه می دهد تا اقلام موجود در فروشگاه را ببینند. یکی از بزرگترین اهداف خرده فروشان این است که در حال حاضر با استفاده از این تکنولوژی، کمپین بازاریابی دیجیتال خود را راه اندازی کنند.

استفاده از اپلیکیشن ها
استفاده از اپلیکیشن ها به شدت در حال افزایش است

شیوه بازاریابی فروشگاهی یکی از شیوه هایی است که در حال حاضر دنیای دیجیتال را با دنیای فیزیکی ترکیب کرده است و در تلاش برای افزایش تعامل با کاربران است. در حال حاضر در دنیای دیجیتال، تعامل با کاربر باید هدف اصلی و در قلب استراتژی بازاریابی کسب و کار شما باشد. در نهایت، استفاده از تکنولوژی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با مصرف کنندگان خود، ارتباط برقرار کنید و و این پنج شیوه بازاریابی دیجیتال یک جهش بزرگ به شمار می‌روند.

3. به مشتریان تجربه شخصی سازی شده بدهید

هنگامی که در مورد ایمیل مارکتینگ صحبت می کنیم، نرخ باز شدن و نرخ کلیک اهمیت زیادی دارند. میانگین نرخ بازشدن ایمیل در میان تمام صنایع دنیا تقریبا 18 درصد است. این درصد با استفاده از ایجاد تجربه شخصی سازی شده می تواند رشد زیادی داشته باشد. تجربه شخصی سازی شده یعنی این که شما محتوای ایمیل فرستاده شده به هر فرد را با استفاده از اطلاعاتی که از مخاطبان خود دارید بر اساس نیازها و علایق آنها تغییر دهید. ایمیل های شخصی سازی شده نرخ واکنش 100 درصدی را برای شما می آورند.

همچنین ایجاد تجربه شخصی سازی شده با یک فرد و ایجاد تعامل اینگونه با وی باعث ایجاد یک رابطه ی عمیق بین بیزینس و مخاطب می شود که فراتر از فقط یک چرخه ی خرید است. بنابراین این استراتژی امروزه باید یکی از حیاتی ترین استراتژی های شما برای بازاریابی باشد.

4. ریمارکتینگ

یکی از مهمترین فاکتورهای دیجیتال مارکتینگ، دنبال کردن مخاطبانی است که دفعه ی اول به تبلیغات شما واکنشی نشان نداده اند. این پروسه را می توانید با دنبال کردن مخاطبان از طریق کوکی ها و یا بنرهای تبلیغاتی در وبسایت های مرتبط دیگر انجام دهید.

ریمارکتینگ در بازاریابی دیجیتال
هدف ریمارکتینگ این است تا شما بتوانید تعامل بهتری با مخاطبان داشته باشید

همچنین شما می توانید تبلیغات وبسایت خود را نیز به نحوی بهینه سازی کنید که واکنش بهتری را از سوی بازدیدکنندگان دریافت کند. فراموش نکنید اطلاعاتی که از بازدیدکنندگان وبسایت خود دریافت می کنید داده های ارزشمندی هستند و می توانید تبلیغات و پیشنهادات خود را با نقاط درد آنها همسو کنید.

هدف ریمارکتینگ این است تا شما بتوانید تعامل بهتری با مخاطبان داشته باشید، آگاهی از برند بیشتری داشته باشید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. همچنین با این کار می توانید مشتریان رقبایتان نیز بدست بیاورید و از این طریق هزینه های انجام شده برای تبلیغات را بدست آورید.

5. بازاریابی شبکه های اجتماعی

شکی وجود ندارد که تابحال محتوایی را در شبکه های اجتماعی خود پست کرده اید. اما چه کارهایی هست که می توانید با انجام دادن آنها تاثیرگذاری بیشتری از روی محتوا برروی مخاطبان و بیزینس خود داشته باشید؟

برای جلب توجه مخاطبان امروزی، نشریه فوربز فاکتورهای متفاوتی را نام برده است، به عنوان مثال خودکارسازی پست گذاشتن در زمانی که می دانید مخاطبان شما آنها را می خوانند. برای این کار اپلیکیشن ها و ابزار مختلفی وجود دارد که می تواند با توجه به موقعیت مکانی مخاطبان هدف شما بهترین زمان ها را برای پست گذاشتن مشخص کند. همچنین بیاد داشته باشید که برای محبوب شدن محصولات و خدماتتان در فضای مجازی می توانید از اینفلوئنسرها نیز کمک بگیرید که جلوتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

6. از بازاریابی خودکار استفاده کنید

بازاریابی خودکار یکی از مهمترین المان های مورد استفاده در تکنیک های بازاریابی دیجیتال است. افزایش دانش نسبت به این موضوع باید یکی از اولویت های اولیه شما باشد چرا که این کار امروزه در حال تبدیل شدن به یکی از استانداردهای بیزینس های سراسر دنیا است. همانطور که بیش از 91 درصد از بیزینس های موفق امروزی به کمک بازاریابی خودکار در موفقیت شان اعتراف می کنند، می توانید بفهمید که حال و آینده بازاریابی دنیا چگونه خواهد بود.

برای موفقیت در بازاریابی خودکار در ابتدا باید به دنبال پلتفرم CRM باشید که دارای قابلیت های بازاریابی خودکار باشد. این 2 ابزار می توانند در کنار هم بسیار خود کار کنند چرا که سی آر ام اطلاعات مخاطبان را در اختیار دارد و می تواند محتوای بازاریابی خودکار شما را مستقیماً برای لیست مخاطبان شما ارسال کند و از این طریق می توانید تمام فعالیت های بازاریابی خود در این زمینه را در یک جای مشخص داشته باشید بجای این که از منابع مختلف و جدا از هم استفاده کنید. مهمترین نکته برای استفاده از بازاریابی خودکار این است که محتوای خود را در کانال های بازاریابی مختلف ثابت و پایدار نگه دارید تا از گیج شدن بیزینس خود جلوگیری کنید.

7. اینفلوئنسر مارکتینگ

تابحال به این موضوع فکر کرده اید که یک کمپین بازاریابی دیجیتال را با هزینه ی بسیار کم راه اندازی کنید؟ اصلاً امکان پذیر است؟ زمانی که شما می توانید بودجه خود را بجای انجام دادن ایمیل مارکتینگ و تکنیک های inbound ذخیره کنید، می توانید همان نتایج را با هزینه بسیار کمتر با استخدام کردن اینفلوئنسرها بگیرید.

تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها
تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها هزینه های کمتری دارد

اگر فکر می کنید که استخدام اینفلوئنسرها برای معرفی آنلاین محصولات برند شما معنی استفاده کردن از سلبریتی ها را می دهد اشتباه می کنید. یک اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی لزوماً نباید یک سلبریتی باشد. این افراد عمدتاً افراد معمولی هستند که فالوورهای زیاد و سابقه معرفی محصولات خوبی را دارند.

نشریه فوربز در این مورد می گوید شما ابتدا باید لیستی از بهترین اینفلوئنسرها را ایجاد کنید که این کار نیاز به کمی تحقیقات دارد. شما می توانید این تحقیقات را از طریق جستجوی پربازدیدترین هشتگ های فارسی اینستاگرام انجام دهید و موضوعات مرتبط با صنعت خود را پیدا کنید. از این طریق می توانید به اینفلوئنسرهای صنعت خود دسترسی پیدا کنید و از آنها بخواهید که محصولات شما را معرفی کنند. بعضی از اینفلوئنسرها این کار را به ازای دریافت محصولات رایگان از شما انجام می دهند اما اکثراً از شما درخواست مبلغ مناسبی می کنند.

بعد از ایجاد کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ همیشه نتایج بدست آمده را بررسی کنید تا درک خوبی از نرخ بازگشت سرمایه خود داشته باشید. همیشه به یاد داشته باشید که اینفلوئنسرهایی که فالوورهای کمتری نسبت به چند اینفلوئنسر دیگر دارند (میکرو اینفلوئنسرها) می توانند همانقدر برای شما تاثیرگذار باشند که اینفلوئنسرهای دارای ده برابر فالوور بیشتر برای شما دارند.

8. نگاه دوباره به لندینگ پیج ها

اگر هم اکنون که این مطلب را می خوانید لندینگ پیج های بخصوصی را در وبسایت خود دارید، آیا تابحال بررسی کرده اید افرادی که وارد آنها می شوند باز هم بر می گردند یا خیر؟ این سوال سوالی است که همیشه باید در مرکز فعالیت های بازاریابی دیجیتال شما باشد. تقریباً تمامی بازاریابان دیجیتال موفق نقش بررسی و بهینه سازی لندینگ پیج ها برای موفقیت را قبول دارند. اما ممکن است در حال حاضر لندینگ پیج های شما آن قدر که فکر می کنید هیجان انگیز نباشند و حل کردن این مشکل باید از طریق طراحی وب مانند مکان های قرار گیری کال تو اکشن ها و تبلیغات و پیشنهادات باشد. البته که تمام ماجرا فقط طراحی و این که چه چیزهایی را در کجای وبسایت قرار می دهید نیست، شما باید در ابتدا مبالغی را برای قرار دادن تبلیغات خود برروی وبسایت های معتبر از طریق متدهایی مانند پرداخت به ازای کلیک هزینه کنید.

همچنین هم راستا بودن فعالیت های ایمیل مارکتینگ شما با لندینگ پیج ها هم اهمیت زیادی دارد، شما لینک هایی را برای مخاطبان از طریق ایمیل ارسال می کنید و هنگامی که مخاطب با کلیک برروی آنها وارد لندینگ پیج شما می شود باید محتوای بیشتر و مرتبط با ایمیل دریافت شده جلوی چشمانش باشد.

هم راستا بودن فعالیت های ایمیل مارکتینگ شما با لندینگ پیج ها هم اهمیت زیادی دارد

برای کال تو اکشن ها CTA ؛ سعی کنید تنها از یکی از آن ها در صفحه اصلی وبسایت تان استفاده کنید تا باعث گیج شدن مخاطبان نشود. همچنین قرار داشتن یک CTA در انتهای بلاگ های شما می تواند ویژگی های بصری هیجان انگیزی به محتوایتان اضافه کند. وبسایت آماری کیس متریکس در این مورد می گوید محل قرارگیری کال تو اکشن ها با طول محتوای شما ارتباط مستقیم دارد. بنابراین کال تو اکشن ها برای محتواهای کوتاه تر باید در قسمت های بالاتر صفحه قرار بگیرند.

9. سئو

هیچ چیزی در دیجیتال مارکتینگ مهم تر از سئو نیست، فاکتوری که حتی اگر خبره آن هم باشید می تواند در موقعیت هایی شما را با پیچیدگی خود گیج کند. درست است که الگوریتم های گوگل در بعضی مواقع می توانند گیج کننده باشند، اما شما با کسب کردن تجربه می توانید دید کلی از نحوه کار کردن آنها بدست آورید.

همیشه استفاده از یک متخصص سئو برای رسیدن به موفقیت مهم است. اگرچه شما می توانید اصول آن را یاد بگیرید، اما شما نیاز دارید تا کسی را در تیم خود داشته باشید تا مدت زمان قابل قبولی را با سئو کار کرده و می تواند شما را در امر فرا گرفتن بهترین استراتژی های سئو یاری کند.

سئو
همیشه استفاده از یک متخصص سئو برای رسیدن به موفقیت مهم است

یکی از جدیدترین ملزومات گوگل برای سئو استفاده از صفحات امن Https بجای اچ تی تی پی خالی است چرا که از امنیت بالاتری برخوردار هستند. بنابراین حالا که گوگل برروی صفحات غیرامن ایراد وارد می کند شما نیاز دارید که از این طریق امنیت وبسایت خود را بالاتر ببرید و از این طریق بتوانید امتیاز بالاتری برای قرار گرفتن در رتبه های بهتر بدست بیاورید.

10. بازاریابی موتورهای جستجو

اگر به تازگی با بازاریابی موتورهای جستجو آشنا شده اید، باید بدانید که این اصطلاح به فعالیت هایی گفته می شود که از طریق متدهای تبلیغات پرداختی می توانید در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید. در این زمینه نیز شما احتمالاً به یک متخصص نیاز دارید مخصوصاً افرادی که با گوگل ادز کار کرده باشند. از این طریق می توانید موفقیت خود را تضمین و در عین حال با شیوه کاری گوگل ادز و استراتژی های آن بهتر آشنا شوید. یکی از بهترین مزیت های گوگل ادز این است که گوگل با این ابزار و قابلیت های شخصی سازی متنوع آن کار کردن با آن را بسیار آسان و روان کرده است. آنها به شما حق انتخاب از میان تبلیغات نمایشی گرافیکی، تبلیغات ویدیویی در یوتوب، تبلیغات متنی در صفحه نتایج و یا تبلیغات درون برنامه ای برای موبایل را می دهند. انتخاب هر کدام از این موارد به استایل بیزینس شما مخاطبان هدفی که می خواهید به آنها دسترسی داشته باشید دارد.

همچنین شما در این سرویس می توانید تبلیغات مبتنی بر مکان نیز انجام دهید و همچنین با داده های دقیق میزان موفقیت کمپین های تبلیغاتی خود را بررسی کنید. فراموش نکنید که شما می توانید از دیگر سیستم های تبلیغاتی مانند تبلیغات فیس بوک یا اینستاگرام نیز استفاده کنید.

11. بازاریابی جستجوهای مکانی

طی سال های اخیر توجهات بیشتری معطوف به بازاریابی جستجوهای مکانی شده است. این شیوه در آینده نیز همچنان رشد بیشتری خواهد داشت چرا که بیزینس ها کم کم اهمیت پیدا شدن توسط مشتریان محلی را درک می کنند.

ازاریابی جستجوهای مکانی
پیدا شدن توسط مشتریان محلی به شدت اهمیت دارد

برای شروع بازاریابی جستجوهای مکانی؛ شما می توانید از دیگر موهبت های گوگل استفاده کنید! با استفاده از قابلیت گوگل my business، شما می توانید به محض این که کیوورد مرتبطی با شما توسط افرادی در نزدیکی محل بیزینس شما جستجو می شود برروی نقشه و صفحه جستجوشده آنها ظاهر شوید. همچنین گوگل به شما اجازه آپدیت کردن اطلاعات بیزینس و محل قرارگیری تان برروی نقشه را می دهد تا همیشه به روز باشید.

اهمیت نقد و بررسی مخاطبان و اعتبار اجتماعی را هیچوقت فراموش نکنید. همیشه سعی کنید به مخاطبان دلیلی بدهید تا نقد و بررسی مثبتی را از تعامل با شما ثبت کنند. در شبکه های اجتماعی، ایجاد گفتگو و محتوای مورد نیاز مخاطبان باعث بهینه سازی بازاریابی اینباند می شود. بازاریابی اینباند مخاطبان را به سمت شما می کشد بجای این که مجبور باشید خودتان به سمت آنها بروید.

جمع بندی

با انجام دادن و اهمیت دادن به شیوه های بازاریابی دیجیتال گفته شده، کسب و کارتان در دنیای دیجیتال مارکتینگ ارتقا دهید. از کار کردن با آژانس های دیجیتال مارکتینگ یا افراد متخصص در زمینه های مختلف مانند سئو نترسید چرا که اگر سعی بر انجام همه کارها توسط خودتان داشته باشید ممکن است با یک اشتباه کوچک ثمره هفته ها و ماه ها تلاش را از بین ببرید. یادتان باشد، دنیای دیجیتال مارکتینگ هر لحظه در حال تغییر است پس با دنبال کردن اخبار و اطلاعات مربوط به آن همیشه خود و بیزینستان را به روز نگه دارید تا موفقیت شما ادامه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره مدیریت دیجیتال مارکتینگ

تخصصی ترین دوره دیجیتال مارکتینگ

  • اصول دیجیتال مارکتینگ 
  • طراحی سایت 
  • بازاریابی محتوایی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل تگ منیجر
  • گوگل ادز
  • سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی