🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

بک لینک چیست؟ 11 راه خلاقانه برای ساخت بک لینک

یکی از مهمترین دغدغه ها در سئو، مبحث بک لینک می باشد. در این مقاله در مورد بک لینک و راه های به دست آوردن آن بیشتر خواهیم آموخت.بدست آوردن بک لینک های با کیفیت احتمالاً سخت ترین قسمت سئو است. چرا که لینک به وبسایت دیگر تنها یک لینک نیست؛ یک رای اعتماد، یک پیشنهاد و راهی است برای منتشر کنندگان تا به خوانندگان خود بگویند " من به این منبع اعتماد دارم، خودتون بروید و آن را چک کنید.
بک لینک چیست؟ 11 راه خلاقانه برای ساخت بک لینک

در این مقاله می خوانید

یکی از مهمترین دغدغه ها در سئو، مبحث بک لینک می باشد. در این مقاله در مورد بک لینک و راه های به دست آوردن آن بیشتر خواهیم آموخت.بدست آوردن بک لینک های با کیفیت احتمالاً سخت ترین قسمت سئو است. چرا که لینک به وبسایت دیگر تنها یک لینک نیست؛ یک رای اعتماد، یک پیشنهاد و راهی است برای منتشر کنندگان تا به خوانندگان خود بگویند ” من به این منبع اعتماد دارم، خودتون بروید و آن را چک کنید.

گرفتن این چنین تایید هایی کار سختی است، مخصوصاً برای بیزینس های نوپا و استارت آپ ها. اما اگر می خواهید عملکرد سئوی خود را بهبود بخشید، باید مطمئن شوید که دائماً بک لینک های با کیفیت دریافت می کنید، چرا که به رقابت شما با دیگر همکاران قدرت و سرعت بیشتری می بخشد.

بک لینک چیست؟

یک بک لینک ( که با نام اینباند لینک نیز شناخته می شود )، لینکی است از سایت شما که از سایتی بغیر از سایت شما می آید. این لینک می تواند درون یک متن، یک عکس یا حتی یک دکمه باشد و تا زمانی که این لینک در وبسایت شما قرار ندارد و در سایت های خارجی گذاشته می شود، بک لینک محسوب می شود. در سئو، بک لینک ها یکی از مهمترین فاکتورهای موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت ها هستند.

در واقع، تا به حال بیش از 200 فاکتور رتبه بندی برای نتایج گوگل شناخته شده است، و بک لینک ها جزو 8 فاکتور مهم برای جستجوهای گوگل محسوب می شوند. برای این که بتوانید این کار سخت را انجام دهید و سئوی خود را بهبود دهید، ما در این مقاله 11 راه خلاقانه و خاص برای بدست آوردن بک لینک ها برای شما در نظر گرفته ایم.

11 راه خلاقانه برای به دست آوردن بک لینک

1- بدست آوردن منشن های لینک نشده

بدست آوردن لینک های منشن نشده احتمالاً آسان ترین و سریع ترین راه برای ساخت بک لینک های با کیفیت است.

تمام کاری که لازم است انجام دهید،‌ این است که همیشه حواستان به این که چه کسانی برند شما را در بلاگ ها و یا اخبار منشن می کند. این کار را به سادگی می توانید با ابزارهای مختلفی نظیر گوگل آلرت انجام دهید. همچنین اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره منشن هایی که در مورد شما می شود مانند تعداد به اشتراک گذاری ها یا صاحبان دامین های منشن کننده، می توانید از ابزارهایی مانند BuzzSumo, Ahrefs Content Explorer یا Mention استفاده کنید.

استفاده از Ahrefs برای شناسایی بک لینک ها

این اتفاق ممکن است خیلی اتفاق بیفتد، خیلی وقت ها نویسنده ای برند،‌ محصول یا خدمات شما را بدون این که لینکی از شما قرار دهد منشن می کند، اینجاست که می تواند با فرستادن یک پیغام ساده به نویسنده مطلب از آنها درخواست کنید تا لینک مناسبی را برای شما قرار دهند. همچنین این کار به نفع نویسنده نیز خواهد بود، چرا که می توانند با این کار تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبانشان به ارمغان بیاورند و به آنها اجازه دهند تا برروی لینک کلیک کنند و در مورد برند مطرح شده اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. به نظر معامله ی برد-برد  می آید.

یکی از مزیت های این تاکتیک این است که می توانید از آن حتی برای منشن هایی که فقط به برند شما مرتبط هستند نیز استفاده کنید، به عنوان مثال رویدادهایی که سازمان دهی کرده اید، نام کارمندانتان، نتایج تحقیقات و غیره از این قبیل موارد هستند.

فرض کنید یکی از مدیران کمپانی شما مصاحبه ای انجام می دهد، از این طریق می توانید از مصاحبه کنندگان بخواهید که در مصاحبه ای که منتشر می کنند، لینکی از پروفایل این مدیر که در وب سایت شما وجود دارد را در آن قرار دهند.

2- لینک های متنی بدست آورید

تابحال دقت کرده اید که بعضی از مطالب شامل منابع بیشتری می شوند، که یا در متن اصلی به آن اشاره شده است و یا در بخش بیشتر بخوانید می توانید آن ها را ببینید. لینک هایی که به قسمتی از متن متصل شده اند لینک های متنی نامیده می شوند. موتورهای جستجو لینک های متنی را پیشنهادهای مهمتری نسبت به لینک های دیگر موجود در صفحه می دانند. در نتیجه، نام برده شدن از شما در بخش بیشتر بخوانید برای عملکرد سئوی شما بسیار مفید است.

عامل کلیدی موفقیت در این بخش پیدا کردن لینک های درست برای دست یابی به آنهاست. شما می توانید این مطالب را با تحقیق در مورد مقاله هایی که به محتواهای تولیدی شما مرتبط هستند و همچنین دارای بخش بیشتر بخوانید هستند، پیدا کنید. به عنوان مثال؛ فرض کنید شما به دنبال مقالات در حوزه ایمیل مارکتینگ هستید. به دنبال مقالاتی باشید که در مورد ترندهای بازاریابی صحبت می کنند و در این مقالات به خواندن مقالات دیگر نیز توصیه می شود. یا مثلا ارجاع به مقاله ی قبلی یا بعدی:

لینک های متنی

هنگامی که به نویسندگان این مقالات دست پیدا کردید و از آنها خواستید که در مطلب خود نامی از شما ببرند، حواستان باشد که به آن ها بگویید که محتوای شما چرا لیاقت این را دارد که در این مطالب منشن شود. حرف های دهن پر کن و ایمیل شخصی سازی شده در این زمینه می تواند شما را خیلی جلو بیاندازد!

3- در لیست ” بهترین های … ” حضور پیدا کنید

مشتریان امروزی قبل از این که بخواهند خریدی را ثبت کنند،‌ همه آپشن های موجود در بازار را بررسی می کنند. به همین دلیل مردم از وب سایت ها یا مقالات مقایسه ای مانند ” 9 ابزار برتر ایمیل مارکتینگ ” بیشتر استفاده می کنند تا ببینند که دیگران چه توصیه ای برای آن ها دارند.

برای این که بدانید این گونه لیست ها و مقالات چقدر در صنعت شما محبوب هستند، کافی است با استفاده از ابزارهای تحقیق در مورد کیووردها این موضوع را به صورت ماهانه بررسی کنید. به عنوان مثال؛ ماهانه بیش از 4800 بار در مورد ” بهترین سی آر ام ها برای بیزینس های کوچک ” در موتورهای جستجو، جستجو انجام می گیرد. به همین دلیل است که اگر بتوانید در این چنین لیست های منشن شوید یکی از بهترین راه ها برای احیا کردن برند، محبوبیت دوباره در میان مردم و مصرف کنندگان و همچنین گرفتن بک لینک های با کیفیت را طی کرده اید. اگر به نتایج این صفحات از لحاظ نرخ کلیک نگاهی بیاندازید، با کمی دقت متوجه می شوید که شما حتی با منتشر کردن یک لیست این چنین در وبسایت خودتان، ترافیک ورودی به صفحه مخصوص محصولتان را چند برابر کنید. اگر سعی کنید که دید خود را نسبت به تلاش برای بدست آوردن رتبه اول صفحه ی جستجو به قرار گرفتن در صفحه اول برای هر جستجوی خاص تغییر دهید،‌ به راحتی می توانید نرخ کلیک بالاتری بدست بیاورید و بنابراین ترافیک بیشتری را وارد سایت خود کنید و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشید.

برای این که بتوانید محصول خودتان را به یکی از این لیست های مذکور وارد کنید،‌ با یک جستجوی ساده در گوگل بلاگ های با رتبه های بالایی را پیدا کنید که در مورد محصول یا صنعت شما صحبت می کنند. لیستی از این افراد و بلاگ ها بنویسید و آنها را بر اساس قدرت دامین اولویت، تعداد بک لینک ها، رتبه و میزان ترافیک ورودی اولویت بندی کنید. هنگامی که لیست خود را بستید، سخنرانی کوتاهی برای نویسنده های این مطالب در مورد این که چرا محصول شما لیاقت این را دارد که در این لیست باشد بفرستید.

4- به منبعی برای ناشران دیگر تبدیل شوید

با استفاده از مهارت ها و داده های مخصوص، شما می توانید به یک منبع موثق برای خبرنگاران و بلاگرها تبدیل شوید. هر زمان که فردی نقل قولی از شما منتشر کند، شما یک بک لینک دریافت می کنید. اما بک لینک های از سوی سایت هایی با قدرت دامین بالا تنها مزیت این تاکتیک نیستند، با تبدیل شدن به منبعی قابل اعتماد، شما آگاهی برند خود را افزایش می دهید و ترافیک بیشتری را برروی وبسایت خود جذب می کنید. جالب اینجاست که انجام دادن این کار آن قدرها هم سخت نیست. برای شروع، در وب سایت هارو عضو شوید. این وب سایت خدمات رایگانی است که باعث می شود منابع حرفه ای (مانند شما) به بلاگرها و خبرنگارانی که به دنبال آنها هستند متصل شوند.

تبدیل شدن به منبع برای جذب بک لینک
هر زمان که فردی نقل قولی از شما منتشر کند، شما یک بک لینک دریافت می کنید

طرز کار این سرویس به این صورت است که هر روز هارو ایمیلی را برای شما ارسال می کند که شامل سوالات و ابهامات نویسندگان در آن روز است. شما می توانید آنهایی را که به صنعت و حرفه شما مرتبط هستند پاسخ دهید. سرعت در این کار خیلی مهم است چرا که خیلی از نویسنده ها ممکن است صدها جواب از منابع مختلف دریافت کنند،‌ و بدیهی است که اگر شما در بین نفرات اول باشید، شانس دیده شدن بالاتری نسبت به افراد آخر دارید و به همین دلیل شانس شما برای انتخاب شدن برای انتشار مطلب بیشتر است. اگر شما در مقاله بعدی آنها انتخاب شوید، خود خبرنگار یا بلاگر مورد نظر برای شما ایمیلی ارسال می کند و این موضوع را به اطلاع می دهد.

به طور میانگین تقریباً 4 هفته طول می کشد تا یک مقاله بعد از این که شما پاسختان را فرستادید منتشر شود. حتی اگر ایمیلی را با مضمون منتشر شدن پاسخ شما در مقاله دریافت نکردید، باز هم گوشه چشمی به انتشار مطلب داشته باشید چون ممکن است در لحظه آخر نامی از شما برده شده باشد.

به طور میانگین از هر 10 جوابی که منابع برای نویسندگان منتشر می کنند، 2 تای آنها انتخاب می شوند. این آمار خیلی بدی نیست، اما مسلماً شما هم مثل ما دوست ندارید 8 تا از جواب هایی که می دهید روانه سطل آشغال شوند! برای این که مطمئن شوید آن 8 جواب هدر نمی روند،‌ پیشنهاد می کنیم تا آنها را نگه دارید تا بعداً‌ بتوانید با استفاده از آنها پاسخ افراد در شبکه های اجتماعی را بدهید و یا حتی از آنها محتواهای مفیدی را بوجود آورید.

5- به خبرنگارها دسترسی پیدا کنید

بلاگرها و خبرنگاران در طول شبانه روز ایمیل های خیلی زیادی دریافت می کنند که عمدتاً در مورد معرفی کردن محصولاتی است که برای خوانندگان آنها ارزش جدیدی ایجاد نمی کند. به همین دلیل است که اکثر ایمیل هایی که به این افراد فرستاده می شوند بدون پاسخ باقی می مانند. اما، راه هایی برای این که سخنرانی شما برای این افراد نتیجه بدهد وجود دارد. پدی موگان از وب سایت آیرا یکی از جالب ترین تاکتیک ها برای این کار را به این صورت تعریف می کند:

” ما یک فرد از کارکنان کمپانی مشتریمان را انتخاب می کنیم، معمولاً‌ این فرد یا صاحب کمپانی است یا مدیرعامل یا مدیر اجرایی، اما این را بدانید که هر کسی را می توانید انتخاب کنید. ما از این افراد می خواهیم که نظر و عقیده خود را در مورد تعدادی موضوع بیان کنند. این موضوعات باید در مورد فاکتورهای اعتبار بخشی به کمپانی و عناوین اخبارپسند باشند. به عنوان مثال سوالاتی که امروزه زیاد مطرح می شود تاثیر برگزیت برروی کمپانی ایکس، یا آینده ی کمپانی ایگرگ با ظهور عصر هوش مصنوعی و ربات ها چه خواهد بود،‌ است.

موضوعات این چنینی در رسانه ها مورد توجه خاصی قرار می گیرند،‌ پس گره زدن این موضوعات با یکی از مشتریانتان باعث می شود که سر و کله خبرنگاران پیدا شود و در این زمان می توانید به آنها پیشنهاد دهید که از مقاله های بعدی نامی از شما نیز برده شود. در این مواقع خبرنگاران معمولاً لینک های زیادی را به وبسایت و مقالات شما و همچنین وبسایت مشتریان شما خواهند زد.

6. محتواهای قدیمی را آپدیت کنید

اگر مقاله یا گزارشی دارید که مدت زیادی است آپدیت نشده است، چک کنید که چه تعداد بک لینک گرفته است. اگر مقاله ی مورد نظر در منابع مختلفی منتشر شده است، شما احتمالاً یک الماس در دست خودتان دارید. شما می توانید محتوای مذکور را با اطلاعات جدیدتر و بهتر و مرتبط تر آپدیت کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید به بلاگرها و خبرنگارانی که این مقاله را قبلاً منتشر کرده اند در مورد ورژن آپدیت شده اطلاع دهید.

آپدیت محتوا
اگر مقاله ی شما در منابع مختلفی منتشر شده است، شما احتمالاً یک الماس در دست خودتان دارید

به طور معمول شما می توانید نتایج این کار را طی چند روز یا هفته به صورت به اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی و بک لینک ها ببینید، اما همیشه مزیت های بیشتری در مورد اتخاذ این تاکتیک نیز وجود دارد. به عنوان مثال شما ممکن است با این کار توجه افرادی را به خود جلب کنید و در نهایت در انجام پروژه ای با دیگران شرکت داشته باشید که نتیجه آن شناخته شدن بیشتر برند شما و افزایش ترافیک وب سایت است.

7. ساخت ابزار رایگان

ساخت ابزار رایگان؛ مانند ماشین حساب ها و یا ابزار طراحی عکس و ویدیو و موارد مشابه، یک متد موثر برای دریافت بک لینک و همچنین شناسایی مخاطبان هدف جدید است.

شما می توانید با استفاده از ابزار تحقیق در مورد کیوردها چند کیورد مانند ” طراحی عکس ” یا ” ابزار ” را جستجو کنید و نتایج را بررسی کنید. لازم نیست همه موارد بررسی شوند و فقط می توانید 10 نتیجه اولی که به شما نشان داده می شوند را چک کنید. حال وقتش رسیده که ببینید کدام ابزار بیشترین تعداد بک لینک در حال حاضر را دریافت می کند. در نتیجه وظیفه شما این است که یک ابزار مشابه آن ولی با کارایی و آپشن های بیشتر و بهتر طراحی کنید.

به عنوان مثال می توانید نگاهی به ابزار رایگان طراحی ایمیل وب سایت هاب اسپات بیاندازید. به طور میانگین به صورت ماهانه کیووردهایی مانند ” طراحی ایمیل ” بیش از 25 هزار بار جستجو می شوند و این ابزار محیط کاربری آسان و طراحی زیبا و همچنین راه حل های دینامیک و مفیدی را به شما ارائه می دهد. جالب است بدانید که از زمان انتشار این ابزار توسط هاب اسپات، شما می توانید ببینید که به صورت خیلی گسترده ای در وبسایت ها و منابع مختلف به استفاده از آن تاکید شده است، که نتیجه آن دریافت بیش از 1700 بک لینک از 670 دامین منحصر به فرد است.

8. راهنماهای جامع منتشر کنید

راهنماهای جامع همانطور که از اسمشان مشخص است، کامل ترین و مفیدترین محتوای موجود در دنیا در مورد موضوع مشخصی هستند. این محتوا به قدری اطلاعات ارزشمند دارد که شما با خواندن آن لازم نیست به وب سایت دیگری برای دریافت اطلاعات بیشتر مراجعه کنید. دلیلی که این گونه محتواها بک لینک های زیادی دریافت می کنند این است که بلاگرها و خبرنگاران از آن ها به عنوان منبعی برای مقالات خود استفاده می کنند.

انتشار راهنمای جامع برای جذب بک لینک
دلیل این که راهنماها بک لینک های زیادی دریافت می کنند این است که از آن ها به عنوان منبع استفاده می شود

به عنوان مثال اگر فردی مقاله ای تحت عنوان ” چطور وارد دنیای سئو شویم “‌ را بنویسد، آنها مجبور هستند که بدون نوشتن توضیحات کامل تنها چند نکته و تاکتیک را به شما بگویند بجای این که به صورت عمیق در مورد سئو صحبت کنند، اما در عوض می توانند به مقاله ای تحت عنوان راهنمای جامع سئو لینک بزنند تا اگر سوالی برای خوانندگان پیش آمده باشد، بتوانند به لینک منشن شده سر بزنند.

الکس بیرکت، مدیر ارشد بخش بازاریابی وبسایت هاب اسپات، از این تاکتیک در بلاگ شخصی خود نیز استفاده می کند. وی در این مورد می گوید:‌ ” یک راهنمای جامع نیاز ندارد که به شما بگوید که یک راهنمای جامع است. فقط لازم است تا بالا و پایین موضوع را بگوید و ارزش خود را به خواننده ثابت کند. به عنوان مثال من اخیراً مقاله ی 6500 کلمه ای در مورد تست های A\B منتشر کردم، این مقاله شامل تمامی مسائل برای تازه کارها تا حرفه ای ترین سوالات و مشکلات پیش آمده است. به زبان ساده این مقاله مانند کتابی است برای کسانی که می خواهند از تست های اِی و بی استفاده کنند. نه تنها این مقاله میزان ترافیک قابل توجهی از به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی بدست آورد، بلکه به صورت پیوسته هر ماه تعداد زیادی بک لینک های ارگانیک نیز دریافت می کند. “

9- از عکس ها برای گرفتن لینک و منشن استفاده کنید

اینفوگرافیک ها به احتمال زیاد رایج ترین مدل محتوای بصری هستند که می توانند بک لینک دریافت کنند. اگر تابحال از این مدل محتوایی استفاده نکرده اید پیشنهاد می کنیم حتماً این کار را انجام دهید.

اما، اگر فکر می کنید که اینفوگرافیک ها به برند شما کمکی نمی کنند، می توانید از انواع محتوای بصری دیگری نیز استفاده کنید.

  • گراف ها و چارت های حاوی اطلاعات اوریجینال و غیرکپی
  • دیاگرام ها برای توضیح دادن کانسپت های پیچیده
  • عکس های یک صفحه ای بزرگ
  • گالری های عکس رایگان برای استفاده دیگران
 بک لینک از طریق عکس
از عکس ها برای گرفتن لینک و منشن استفاده کنید

برای این که به شما نشان دهیم که چطور تعدادی از برندها و گالری رایگان عکس ها بهره می گیرند، کمپین “‌ چهره واقعی فروش ” در لینکدین را چک کنید. این برند گالری عکس رایگان قابل دانلودی را در این پلتفرم قرار داده است که شامل عکس هایی از چهره فروشندگان واقعی در سراسر دنیاست. این عکس ها همچنین در وبسایت هایی مانند پینترست، پکسلز و آنسپلش نیز حضور دارند که این کار باعث شناخته شدن برند و گرفتن بیش از 35 میلیون بازدید شده است.

10- از مسیریابی و نقشه ها استفاده کنید

برخلاف آنچه تابحال شنیده اید،‌ مسیریابی هنوز نمرده است. در واقع، آنها یکی از بهترین راه ها برای بهبود عملکرد سئوی محلی شما هستند و به مشتریان احتمالی کمک می کنند تا شما را بهتر پیدا کنند.

البته که ما در مورد راهنماهای اسپم طور که فقط شامل یک سری لینک هستند صحبت نمی کنیم، چرا که آنها به احتمال زیاد به سئوی شما صدمه ی جدی وارد می کنند. ما در مورد راهنمایی استفاده می کنیم که مردم واقعاً‌ از آنها استفاده می کنند، مانند گوگل مای بیزینس، تریپ ادوایزر و یلپ. بغیر از این موارد شناخته شده، راهنماهای زیادی هستند که شما می توانید با استفاده از آنها به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنید و ترافیک خود را افزایش دهید.

11- از متد ساخت لینک های شکسته استفاده کنید

در این تاکتیک شما به وب سایتی که در یکی از صفحاتش یک لینک اوتباند خراب (‌لینکی از یک منبع خارجی) دارد مراجعه می کنید و از صاحب وب سایت درخواست می کنید که لینک خراب این صفحه را برداشته و بجای آن یک لینک از یکی از صفحات وب سایت شما را جایگزین کند. بدیهی است که شما باید منبع خوبی در مورد موضوع اصلی صفحه سایت مذکور داشته باشید و محتوای قابل اعتماد و با کیفیت شما باید به نظر صاحب وب  سایت راضی کننده به نظر برسد تا با درخواست شما موافقت شود.

ساخت لینک های شکسته
در این تاکتیک شما به سایتی که یک لینک خراب دارد مراجعه می کنید و از صاحب سایت درخواست می کنید که آن را با لینک شما جایگزین کند

یکی از دلایلی که این تاکتیک خیلی خوب جواب می دهد این است که در واقع برای خود صاحب سایت نیز بسیار مفید است، چرا که یکی از لینک های خراب روی سایتشان را درست می کند و در ضمن باعث ایجاد تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگانشان خواهد شد.

چالش اصلی این تاکتیک همان طور که مشخص است پیدا کردن لینک های خراب است. برای این کار شما چند راهکار پیش روی خودتان دارید:

  • به دنبال وبسایت های دارای لینک های خراب بگردید و محتواهای مرتبط با موضوع آنها را برای پیشنهاد جایگزینی در وبسایت خودتان مشخص کنید.
  • شما می توانید صفحات مرده (error 404) که قبلاً لینک های زیادی می گرفته اند را پیدا کنید و به آنها پیشنهاد محتوای جدید و بهتر و مرتبط تر بدهید و سپس صفحه را بازسازی کنید و به کسانی که در گذشته به این صفحه لینک زده اند دسترسی پیدا کرده و به آنها در مورد آپدیت شدن صفحه اطلاع دهید.

در هر دو صورت، شما به یک ابزار خوب سئو نیاز دارید که لینک های خراب را برای شما پیدا کند. برای این کار می توانید از سایت لاینر و اهرف، که در مورد می توانند به خوبی شما را حمایت کنند استفاده کنید. هنگامی که سایت های هدف را پیدا کرده و محتوایتان را آماده کردید،‌ وقتش رسیده که به صاحبان سایت ها دسترسی پیدا کنید. سعی کنید پیغامی که به آن ها می دهید صمیمانه و کوتاه باشد و بجای فکر کردن به بک لینک، به کمک کردن به صاحب سایت بیاندیشید.

جمع بندی

بک لینک ها یکی از مهمترین ارکان موفقیت هر بیزینس و وب سایت هستند چرا که میزان شهرت و قدرت وب سایت ها را تایین می کنند، اگر بتوانید با انتشار محتواهای ارزشمند و با کیفیت بک لینک های دریافتی خود را بالا ببرید به سرعت متوجه تغییر در ترافیک دریافتی و میزان فروش خود خواهید شد. مطمئن شوید که از متدها و روش های گفته شده در این مقاله به نحو احسن استفاده می کنید و به شما اطمینان می دهیم که بزودی می توانید جهش بزرگی را برای بیزینس خود رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی