🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را با استفاده از قیف بازاریابی ارتقا بدهید

آیا می دانید که با استفاده از قیف بازاریابی می تواند ایمیل مارکتینگ خود را ارتقاء دهید؟ قیف بازاریابی و مراحل سفر خریدار را در استراتژی ایمیل خود اعمال کنید تا بتوانید برای مشترکین خود ارزش قائل شوید.
قیف بازاریابی ایمیل

در این مقاله می خوانید

آیا می دانید که با استفاده از قیف بازاریابی می تواند ایمیل مارکتینگ خود را ارتقاء دهید؟ قیف بازاریابی و مراحل سفر خریدار را در استراتژی ایمیل خود اعمال کنید تا بتوانید برای مشترکین خود ارزش قائل شوید.

برای بیشتر صاحبان کسب و کارهای کوچک، استراتژی بازاریابی ایمیلی در صورتی که مانند یک نماینده فروش که با اصرار سعی در فروش دارد باشد، بیشتر از آن که مفید باشد مضر است.این امر می‌تواند منجر به unsubscribeکردن، شکایت در مورد هرزنامه ها و کاهش تعامل شود. درعوض، باید با مخاطبان خود طوری رفتار کنید که گویی در حال ایجادیک رابطه جدید هستید.

نمی‌دانید چطور این کار را انجام دهید؟ مقاله زیر را بررسی کنید تا ببینید چگونه می‌توان قیف بازاریابی و مراحل سفر خریدار را در استراتژی ایمیل خود اعمال کنید تا بتوانید برای مشترکین خود ارزش قائل شوید.

قیف بازاریابی ایمیل چیست؟

قیف ایمیل به نحوه حرکت مشتری در یک مسیر فروش اشاره دارد. این کار اغلب توسط صاحبان کسب و کارها برای فروش محصول یا خدمات از طریق محتوای آموزشی و یا فروش با قانع کردن مشتری انجام می شود.

نحوه کار قیف بازاریابی ایمیل

  1.  ایمیل مشتریان را با استفاده از صفحه فروش و یا راه های دیگر جمع آوری کنید.
  2.  برای مخاطبان خود ایمیل های هدفمند ارسال کنید. این ایمیل های باید محتوایی داشته باشند که مخاطبان به آن علاقه مند باشند و همچنین در زمان مناسب ارسال شوند.
  3.  مخاطبین به مشتری تبدیل می‌شوند!
قیف بازاریابی ایمیل
قیف ایمیل مارکتینگ

استفاده از قیف بازاریابی برای بهبود بازاریابی ایمیلی

درون قیف:

  • آگاهی
  • توجه
  • تبدیل
  • وفاداری
  • دفاع

زیر قیف:

هنگام برنامه ریزی برای استراتژی محتوای ایمیل های خود، قیف بازاریابی به شما کمک می‌کند مشترکین خود را به مشتری و مشتری های خود را به مدافعین برند خود تبدیل کنید.

در ادامه می‌بینید که چطور قیف بازاریابی به بهبود بازاریابی ایمیلی شما کمک می‌کند:

مرحله آگاهی

هدف نشان دادن ارزش کالا یا خدمات شما، ساخت محتوای آموزشی و ایجاد رابطه با مشترکان شما
دادن جزئیات زیاد درباره‌ی محصول آموزش دهید و مفید باشید
تحریک مشترکان به خرید در حالی که هنوز آماده‌ی آن نیستند.رهبری فکری بسازید

مرحله توجه

هدف ساخت ارتباط قوی تر با مشترکان، معرفی کالا یا خدماتتان به آنها و پرورش آنها با محتوای متنی یا محتوای متنی هدفمند
فروش بیش از حدارسال محتوای مرتبط با نقاط درد یا علایق مشترکان
ارسال اطلاعات بی ربط به مشترکانفراهم کردن اطلاعات مشخص و مناسب

مرحله تبدیل

هدف متقاعد کردن مشتریان برای خرید
تماس و ارتباط بیش از حد با مشترکانتوضیح مزایای کالا یا خدماتتان
ارسال اطلاعات بی ربط به مشترکانتحریک مشترکان برای خرید با استفاده از تخفیف یا تبلیغات

مرحله وفاداری

هدف حفظ مشتریان و تزریق وفاداری با محتوای مفید و خدمات بی نظیر
فراموش کردن مشتریان فعلیتوضیح مزایای کالا یا خدماتتان
ارزش آفرینی نکردن برای مشتریانارسال محتوای آموزشی هدفمندی که مشتریان آن را ارزشمند و دلپزیر بدانند

مرحله دفاع

هدف تبدیل مشتریان به هوادارانی که درباره‌ی شما حرف می‌زنند و شما را به دوستانشان پیشنهاد می‌کنند
توقف تعامل با مشتریخشنود کردن مشتریان با محتوای با ارزش و مفید و خدمات بی نظیر

باید ها و نباید های بازاریابی ایمیلی

مرحله آگاهی:
  • باید: آموزش دهید و مفید باشید – رهبری فکری بسازید
  • نباید: دادن جزئیات زیاد درباره‌ی محصول – تحریک مشترکان به خرید در حالی که هنوز آماده‌ی آن نیستند.

فراموش نکنید که این باید و نباید ها را به اشتراک بگذارید. در مرحله آگاهی، در بالای قیف شما، چشم اندازهایی که با برند و شرکت شما غریبه هستند، نشان می‌دهند که شما چه کسی هستید.

باید ها و نباید های بازاریابی ایمیلی
مرحله آگاهی قیف بازاریابی ایمیل

از آنجا که مشترکین به احتمال زیاد ارزش محصول شما را نمی‌دانند، آنها به محتوای خاص کالا یا مواد فروش علاقه چندانی نخواهند داشت. در عوض شما باید باید طعم برند خود را به آن ها بچشانید، چه از طریق محتوای آموزشی و چه با کد تخفیف، ارزش محصول خود را نشان دهید.

مرحله توجه

در این مرحله، مشترکان درباره‌ی شرکت، محصول و برند شما بیشتر فکر می‌کنند. آن ها علاقه مند هستند که بیشتر درباره‌ی شما بدانند. از آن جا که شما نیز در این مرحله باید بیشتر درباره‌ی مشترکان خود بدانید، باید محتوای هدف مند بیشتری که با نقاط درد آن ها مرتبط است ارسال کنید.

مرحله توجه قیف بازاریابی
مرحله توجه قیف بازاریابی ایمیل

با این کار، شما در واقع ثابت می‌کنید که برای مشکل مشترکان خود راه حلی ارائه می‌دهید.

مرحله تبدیل

به محض اینکه مشترکان، مزایای کالا یا خدمات شما را متوجه شوند، تصمیم می‌گیرند که از شما خرید کنند یا نه. در این مرحله، آن ها آماده‌ی شنیدن این هستند که چگونه محصول یا کالای شما به آن ها کمک می‌کند، چرا از پیشنهاد رقبای شما بهتر است، همچنین داستان هایی درباره‌ی موفقیت محصول شما از زبان دیگر مشتریان.

مرحله تبدبل قیف ایمیل مارکتینگ
مرحله تبدبل قیف بازاریابی ایمیل

به جای آن که تنها بر ویژگی های محصول تمرکز کنید، بر مزایای آن تمرکز کنید.

مرحله وفاداری

پرورش مشترکان برای اینکه به مشتریانی وفادار تبدیل شوند، به اندازه‌ی فروش به آن ها در همان مراحل ابتدایی مهم است.

مرحله وفاداری قیف ایمیل مارکتینگ
مرحله وفاداری قیف بازاریابی ایمیل

برای آن که ارزش خود را در طول زمان نشان دهید، مهم است که برای مشترکان خود ایمیل های مفید و مرتبط بفرستید تا مطمئن شوید باز هم خرید خواهند کرد.

مرحله دفاع

این زمانی اتفاق می‌افتد که مشتریان شما به چیزی بیش از مشتری تبدیل شوند. آن ها به هوادارانی تبدیل می‌شوند که درباره‌ی شما به دوستانشان می‌گویند و در شبکه های اجتماعی، مطالب مثبتی از شما به اشتراک می‌گذارند.

مرحله دفاع قیف ایمیل مارکتینگ
مرحله دفاع قیف بازاریابی ایمیل

برای آنکه مشتریان تان را برای دفاع از برندتان تشویق کنید، به طور پیوسته آن ها را دلشاد کنید و بابت مراجعه به شما به آن ها جایزه بدهید.

اما چرا باید یک قیف بازاریابی با ایمیل درست کرد؟ ایمیل یکی از پلتفرم ها و راه های بازاریابی است که در اختیار دارید و همچنین راهی بسیار کم هزینه است. شبکه های اجتماعی برای بازاریابی بسیار عالی و مناسب هستند اما شما بر این پلتفرم ها هیچ کنترلی ندارید. فقط کافی است به تغییرات الگوریتم آن ها در چند سال گذشته نگاهی بیندازید. اگر همه‌ی مخاطبانتان را در فیسبوک یا اینستاگرام بازاریابی کنید، زمانی که این پلتفرم ها غیرفعال شوند مخاطبانتان را از دست می‌دهید. تنها این نیست. تحقیقات نشان داده است که مخاطبان شما در ایمیل، 15 برابر بیش از توئیتر تمایل به خرید دارند. یکی از راه های رشد و توسعه‌ی لیست ایمیل، استفاده از یک قیف بازاریابی برای تمامی فرآیندها، وبینارها، محصولات و خدمات شما است. قبل از این که به بحث اصلی درباره‌ی ساختن یک قیف بازاریابی بپردازیم، ابتدا لازم است درباره‌ی کسب مخاطب برای لیست ایمیلتان بحث کنیم.

دو راه جمع آوری مخاطب برای لیست ایمیل

در حالی که برای وب سایت می‌توان از راه های زیادی ترافیک جمع آوری کرد، برای ایمیل 2 راه اصلی وجود دارد. هرکدام از این راه ها را می‌توان به سادگی برای استراتژی ایمیل خود به کار برد.

  • فرم انتخاب

اگر در جایی دو قسمت “نام” و “ایمیل” را دیده اید، این دقیقا همان چیزی است که از آن با نام فرم انتخاب یا opt-in form یاد می‌شود. فرم های انتخاب یک راه عالی برای هدایت ترافیک به قیف بازاریابی شما است زیرا می‌توانیدآن را تقریباً در هر جای وب سایت خود قرار دهید. این فرم ها می‌توانند در تمام پست های وبلاگ شما، در صفحه اصلی خود در بالای صفحه یا حتی در انتهای صفحه درباره شما قرار بگیرند.

این فرم ها را می‌توانید در قسمت های مختلف وب سایتتان قرار دهید و با این کار متوجه شوید کدام یک موفق تر می‌باشند. برای مثال قرار دادن این فرم ها در پست و یا ابتدای صفحه خود را با هم مقایسه کنید و ببینید کدام یک موفق تر هستند. همچنین در چه ساعاتی بازدهی کدام مورد بیشتر بوده. الزامی ندارد که از 1 یا چند فرم استفاده کنید. گاهی استفاده از 1 فرم و گاهی چند فرم موفق تر است اما معمولا مخاطبان وب سایت شما تمایلی ندارند که هر کجا که قدم می‌گذارند از این فرم ها ببینند و ممکن است وب سایت شما را سریعا ترک کنند!

  • صفحه فرود

به جای فرم های انتخاب، می‌توانید یک صفحه فرود اختصاصی ایجاد کنید. این صفحات گاهی با نام صفحه فروش شناخته می‌شوند اما نکته‌ی مهم این است که در صفحه‌ی فرودتان چه محتوایی قرار دهید؟

صفحه فرود مناسب
صفحات فرود مکان مناسبی برای برجسته کردن مزایای محصول شما است

محتوای مختلفی را می‌توانید برای این صفحه انتخاب کنید اما محتوای ایمیلی مناسب است! چرا؟ دلیلی این امر این است که مخاطبان شما با ایمیل آشنا می‌شوند و ذهن آن ها ناخودآگاه به سمتی می‌رود که شما می‌خواهید. یک راه دیگر این است که یک کتاب الکترونیک قرار دهید و در ازای آن ایمیل مخاطبانتان را دریافت کنید.

صفحات فرود همچنین مکان مناسبی برای برجسته کردن مزایای محصول شما بدون ذکر محصول واقعی است اما توجه کنید که هدف ما ثبت نام مخاطبان و گرفتن آدرس ایمیل آن ها است و فروش همچنان شروع نشده است.با استفاده از ذکر مزایای ایمیل و محصول، می‌توانید صفحه فرود خود را تنظیم کنید تا بیشتر خریداران یا مشتریهای ایده آل خود را به خود جلب کنید.

نحوه استفاده از قیف ایمیل برای ایجاد مشتری های ماندگار

جذب مخاطب و تبدیل آنها به مشتری یک مسئله است، اما حفظ آنها مسئله ای مهم تر! این کار نیاز به یک لیست از ایمیل مشتریان دارد. آخرین چیزی که مشتریان یک برند جدید می‌خواهند ببینند این کلمات است:

هم اکنون خرید کنید! فرصت را از دست ندهید! این جملات بد نیستند اما استفاده از آن ها زود است! هنگامی که برای قیف بازاریابی خود محتوا تهیه می‌کنید نباید به دنبال این باشید که خرید فورا اتفاق بیفتد. بهتر است در ایمیل های خود ابتدا محتوای آموزشی ارائه دهید تا در ابتدا مشتری کسب کنید. پس از این که درباره‌ی محصولات خود به مشتریان آموزش دادید، سپس کم کم به فکر فروش بیفتید.

استفاده از قیف ایمیل برای ایجاد مشتری های ماندگار
پس از این که یک مخاطب به مشتری تبدیل شد، این شانس را دارید تا از قیف بازاریابی دیگر محصولات را به فروش برسانید

پس از این که یک مخاطب یا مشترک به مشتری تبدیل شد، این شانس را دارید تا از قیف های دیگر محصولات دیگر را به فروش برسانید. امیدوار باشید که فروش مجدد ساده تر باشد زیرا اعتماد مخاطبانتان را کسب کرده اید. مشتریان محتوای شما را دوست دارند و به شما اعتماد کرده اند. حفظ مشتریان فعلی برای شما مقرون به صرفه تر از کسب مشتری جدید. به علاوه مشتریان فعلی شما برای سودآوری بیشتری نیز دارند زیرا به شما و برند شما اطمینان دارند.

چند نکته‌ی دیگر برای پرورش دادن استراتژی بازاریابی ایمیلی شما در زیر آمده است:

سکوت نکنید: اگر مشتریان شما عادت داشتند هرچند وقت یبار از شما ایمیلی دریافت کنند، پس به این کار ادامه دهید. البته فراموش نکنید که این ایمیل ها قبل از هر چیز لازم است با محتوای هدفمند و در زمان مناسب باشند وگرنه آزاردهنده هستند. به ارسال ایمیلدر زمان مناسب(ماهانه هفتگی و …)ادامه دهید.

پاسخ دهید: ایمیل ها هنگامی که جنبه‌ی گفت و گو داشته باشند بسیار بهتر و قابل اعتمادتر هستند. ممکن است برای پاسخ دادن به همه‌ی ایمیل ها وقت نداشته باشید به جای این کار می‌توانید با یک محتوای پرسش و پاسخ و یا یک ویدئو به همه‌ی پرسش ها پاسخ دهید.

یک صف اتوماتیک از محتواهای قدیمی ایجاد کنید: ممکن است نتوانید هر هفته محتوایی که قول داده اید را به صورت خبرنامه برای مخاطبانتان ارسال کنید. به جای این کار به یک نکته توجه کنید. همه‌ی مخاطبان شما همه‌ی محتواهای شما را نخوانده اند بنابراین می‌توانید محتواهای قدیمی را به صورت صف با زمان بندی برای مخاطبان تان ارسال کنید.

قیف ایمیل اتوماسیون شده کار شما را راحت می‌کند: اکنون که پایه و اساس خوبی برای ساخت استراتژی قیف بازاریابی خود دارید، زمان آن است که محتوا را مطرح کنید. اگر نمی‌دانید چگونه شروع کنید، توصیه می‌کنیم برای هر قیف یک محتوا مشخص کنید. استفاده از برنامه های اتوماسیون سازی ایمیل، این کار را برای خودتان راحت تر و هدفمند تر کنید. مطمئنا شما نمی‌توانید یک به یک برای مخاطبان ایمیل ارسال کنید بنابراین اتوماسیون سازی این کار بسیار ضروری به نظر می‌رسد. مخاطبان خود را بسته به قیف بازاریابی خود دسته بندی کنید و همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، در زمان مناسب محتوای مناسب برای مخاطبان یا مشتریان خود ارسال کنید.

نتیجه گیری

ایمیل مارکتینگ همچنان یکی از راه های ایمن و مناسب برای بازاریابی می‌باشد. ساختن یک قیف بازاریابی ایمیلی، به هدفمند شدن بازاریابی شما کمک بسیاری می‌کند.چند نکته‌ی اصلی برای این هدف عبارتند از: 1- محتوای مناسب تهیه کنید. 2- برای فروش عجله نکنید و ابتدا اعتماد کسب کنید. 3- از 2 راه اصلی(فرم انتخاب و صفحه‌ی فرود) برای جمع آوری یک لیست ایمیل استفاده کنید. 4- در زمان مناسب ایمیل بفرستید. 5- محتوای هدفمند شده ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط