🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

آموزش توییتر Twitter

توییتر، یک شبکه اجتماعی است که در سال 2006 راه اندازی شد و بدون شک یکی از محبوب ترین پلتفرم ها در شبکه های اجتماعی می‌باشد که امروزه در دسترس مردم جهان است. توئیتر روزانه 100 میلیون کاربر فعال و 500 میلیون توییت دارد.
آموزش توییتر (TWITTER)

در این مقاله می خوانید

توییتر، یک شبکه اجتماعی است که در سال 2006 راه‌اندازی شد و بدون شک یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در شبکه‌های اجتماعی است که امروزه در دسترس مردم جهان است. توئیتر روزانه 100 میلیون کاربر فعال و 500 میلیون توییت دارد.

از توئیتر می‌توان برای دریافت اخبار، دنبال کردن افراد مشهور یا ارتباط با دوستان استفاده کرد. اما اگر نمی‌دانید در سال ۲۰۱۹ چطور از این رسانه استفاده کنید، این محبوبیت می‌تواند نگران‌کننده باشد. ممکن است سال‌ها در سایت‌های مختلف تجربه‌های گوناگون به دست آورده باشید اما به شما توصیه می‌کنیم نحوه استفاده از توئیتر را در برنامه‌های خود قرار دهید. خوشبختانه توییتر برای استفاده بسیار آسان است. در این مقاله، مطالبی از قبیل آموزش جامع توییتر، اصطلاحات آن، اصول بازاریابی قوانین و مواردی از این را پوشش خواهیم داد. در ادامه مقاله با آموزش قدم به قدم توییتر بیشتر آشنا خواهید شد.

توییتر چیست؟

در سال 2006 جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر، ایده‌ای داشت . او یک بستر ارتباطی مبتنی بر پیام کوتاه ایجاد می‌کند که در آن دوستان می‌توانند با به روز کردن استاتوس(status)، از اوضاع هم خبردار شوند. در ابتدا توییتر ایده‌ای بود که بسیار شبیه به پیام کوتاه بود. این ایده به دلیل جلسات طوفان فکری با بنیانگذار آن درسی و ایوان ویلیامز، تا حدود زیادی تکامل یافت. در 21 مارس 2006 ، جک اولین توئیت خود را ارسال کرد: “همین الان twitter  خود را راه‌اندازی کردم.”

توییتر شاهد یک رشد انفجاری در کنفرانس تعاملی South By Southwest  در سال ۲۰۰۷ بود که در طی آن بیش از ۶۰۰۰۰ توییت ارسال شد. تیم توییتر از این کنفرانس برای افرایش کاربران خود استفاده کردند. و به عنوان یک پلتفرم مبتنی بر پیام کوتاه (SMS) آغاز به کار کرد پس بنابراین محدودیت 140 کاراکتری در ابتدا یک ضرورت بود اما این محدودیت از تلفن‌های همراه بود و نه از توییتر.

با این‌حال، هم‌زمان که توییتر در حال تبدیل شدن به یک پلت فرم در وب بود، بنیان‌گذاران آن این محدودیت را صرفاً به این دلیل که با مارک توییتر مطابقت دارد حفظ کردند. هدف آنها این بود: توییتر بستری است که قصد دارد برای دنیای مدرن و کم توجه شده‌ی امروز ما، محتواهای کوتاه درست کند.

توییتر در طول ۱۰ سال گذشته به صورت نمایی رشد کرده است. هدف آن در نهایت انتشار سریع اطلاعات است اما این در حالی است که این اطلاعات همیشه جدی نیست (برای مثال افکار عجیب و غریب برخی درباره‌ی آرایش)، گاهی اوقات نیز این اطلاعات جدی بود (برای مثال زمانی که برخی از این رسانه برای مسائل سیاسی استفاده می‌کردند).

دنیای مجازی توییتر
توییتر بستری است که قصد دارد برای دنیای مدرن ما، محتواهای کوتاه درست کند

از بسیاری جهات، هم‌معنایی نامحدود دارد و هم از پتانسیل بی حد و حصری برخوردار است. این امر می تواند شما را به همان سرعتی که با همسایه خود ارتباط برقرار می‌کنید و آشنا می‌شوید، با شخصی در تایلند آشنا کند. ممکن است تصمیم بگیرید که دور و بر خود را با متخصصان صنعت، سایت‌های خبری، افراد مشهور، طنزپردازان یا دوستانتان پر کنید.

توییتر با فراهم کردن این امکان که هرکس مطالب موردعلاقه خود را بنویسد و یا علاقه‌های شخصی‌اش را دنبال کند، یکی بستر بسیار اعتیادآور ایجاد کرده است! توییتر یک شبکه اجتماعی است و هدف اصلی آن اتصال مردم و ایجاد این امکان برای آنان است تا افکار خود را با یک گروه مخاطب بزرگ به اشتراک بگذارند.

توییتر به کاربران اجازه می‌دهد مطالبی درباره بزرگترین اخبار و رویدادهای امروز پیدا کنند، از افراد یا شرکت‌هایی که مطالب جالب پست کنند یا به سادگی با دوستان خود ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، تیم‌های روابط عمومی و بازاریابان نیز می‌توانند از آن برای افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنند و مخاطبان خود را راضی نگه دارند.

آموزش اصول بازاریابی توییتر

توییتر می‌تواند یک بستر بسیار مفید برای رشد کسب و کارها باشد تا مطالب ارزشمندی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند. حتی قبل از اینکه یک فرد مشتری آن‌ها شود. محدودیت کاراکتر هم‌چنین می‌تواند به شما در ایجاد تبلیغات سریع و قانع‌کننده کمک کند. این محدودیت باعث می‌شود که مطالب شما کوتاه و گیرا باشد و مهارت شما را در تبلیغات افرایش می‌دهد تا با کمترین کلمات، بیشترین مخاطب را جذب کنید.

اصول بازاریابی توییتر Twitter
توییتر می‌تواند یک بستر بسیار مفید برای رشد کسب و کارها باشد

توجه داشته باشید که می‌توانید از توئیتر برای تبلیغ کالا یا خدمات خود استفاده کنید اما باید این کار را به طور خلاصه انجام دهید. مانند هر استراتژی بازاریابی دیگری در شبکه‌های اجتماعی، تمرکز اصلی شما باید در جذب مخاطب با محتوای مفید و افزایش آگاهی از برند باشد.

علاوه بر این، می‌توانید از آن برای ارتباط با مخاطبان خود به صورت شخصی و دیگر روش‌های اثرگذار استفاده کنید. اگر شخصی به یکی از محصولات یا خدمات شما اشاره کرده است، می‌توانید کامنت او را “لایک” یا “بازنشر(retweet)” کنید. از طرف دیگر، اگر یک مشتری از خدمات شما در twitter شکایت می‌کند، می‌توانید برای اصلاح اوضاع دست به کار شوید. اما مشابه هر شبکه اجتماعی دیگری، برای استفاده از twitter با برنامه عمل کنید و استراتژی‌های مناسب برای رشد خود تهیه کنید. داشتن یک لیست از نکات کلیدی می‌تواند شما را در این کار یاری کند.

15 تکنیک برای بازاریابی بهتر در توییتر

  1.  پروفایل خود را تکمیل کنید و آن را به روز نگه دارید. این کار نشان می‌دهد شما به روز هستید. ویرایش نمایه توییتر نیز می‌تواند مفید باشد زیرا الگوریتم های توییتر شما را یک حساب فعال شناسایی می کنند و شانس این را دارید که در جست و جو ها در ردیف های بالاتر ظاهر شوید. علاوه بر این، اگر قصد فروش محصولی را دارید، مشخصات آن را کامل و واضح بنویسید.
  2.  روزانه توییت کنید. حفظ ارتباط با مخاطبان از اصول مهم بازاریابی است. توییت‌های روزانه علاوه بر نشان دادن فعال بودن شما، ارتباط شما با مخاطبان تان را حفظ می‌کند و آن را از کسب و کار شما و اتفاقات آن با خبر می‌کند.
  3.  کپی نکنید. در توییت‌های خود خلاقیت داشته باشید و سعی کنید مطالب خودتان را بنویسید.
  4.  از جنجال بپرهیزید. قوانین twitter ممکن است باعث تعلیق شدن حساب شما شود بنابراین از جنجال و حاشیه سازی پرهیز کنید. کسب و کار شما محلی برای افزایش درآمد شما است.
  5.  آمار خود را داشته باشید. تعداد توییت‌ها، کامنت‌ها، سفارش‌ها و خلاصه هر چیزی را که بتوان با عدد و رقم نشان داد در نظر بگیرید. اگر نتوانید با اعداد و ارقام میزان رشد خود را بیان کنید به این معنی است که از کسب و کار خود اطلاعی ندارید.
  6.  تبلیغات را فراموش نکنید. می‌توانید برای تبلیغات در twitter هزینه کنید. با این کار سریع‌تر شناخته می‌شوید و سرعت رشد شما افزایش می‌یابد.
تکنیک بازاریابی در توییتر
با تبلیغات در توییتر سریع تر شناخته می‌شوید و سرعت رشد شما افزایش می‌یابد
  • 7.تعداد توییت‌های خود را مدیریت کنید. تعداد زیاد توییت می‌تواند برای مخاطبان و مشتریان شما ناخوشایند باشد. مرتب توییت کردن نباید به این معنی باشد که هر روز با توییت‌های زیاد مخاطبان را آزار دهید.
  • 8. با انتقادها معقولانه برخورد کنید.
  • 9. فالوورهای خود را افزایش دهید. با این کار مخاطبان خود را افزایش می‌دهید و شانس فروش شما افزایش می‌یابد.
  • 10. محتوای مناسب توییت کنید. محتوای جذاب و گیرا باعث افزایش علاقه‌مندی به کسب و کار شما می‌شود.
  • 11. فالوهای خود را مدیریت کنید. سعی کنید حساب‌هایی را دنبال کنید که باعث افزایش اعتبار شما شود.
  • 12. در بازتوییت‌های خود دقت کنید. توجه کنید که چه توییتی را بازتوییت می‌کنید. توییت‌های ترجیحا به کسب و کار شما نزدیک باشد و مطالبی باشد که علاوه بر افزایش اعتبار شما، باعث جلب توجه مخاطبان شود.
  • 13.  فضای رشد در این شبکه اجتماعی وجود دارد. از آنجا که در توییتر بیشتر مسائلی مانند اخبار و مسائل سیاسی رواج دارد، پس فضای رشد وجود دارد و رقابت کم است. بنابراین زودتر دست به کار شوید.
  • 14. بیوی مناسب بنویسید.
  • 15. رقابت همیشه وجود دارد. پس فرآیند بهبود و رشد شما باید همیشگی باشد.

توییتر برای خبرنگاران

از توییتر غالباً برای پخش سریع اطلاعات خبری استفاده می‌شود. در بعضی مواقع، حتی سریع‌تر از شبکه‌های سنتی تلویزیونی نیز می‌توانند اطلاعات را پخش کنند. به عنوان مثال، هنگامی که هواپیمای هوایی ایالات متحده در سال 2009 در رودخانه هادسون سقوط کرد، جانیس کرمس اولین کسی بود که این پیام را از طریق توییتر پخش کرد، پیش از آنکه بسیاری از رسانه‌ها حتی در این زمینه خبری منتشر کنند.

به عنوان یک خبرنگار، می‌توانید بسیاری از فالوورهای خود را با انتشار اخبارهای روزانه شگفت‌زده کنید و آن‌ها را از وقایعی که روزانه در حال رخ دادن است، باخبر کنید. توئیتر با دارا بودن امکانات بازاریابی و خبری در کنار هم، می‌تواند کمک حال استارت اپ های حوزه اخبار باشد.

توییتر برای خبرنگاران
به عنوان یک خبرنگار، می‌توانید بسیاری از فالوورهای خود را با انتشار اخبار های روزانه شگفت زده کنید

علاوه بر این، بسیاری از افراد مشهور، ورزشکاران و سیاستمداران تصمیم می‌گیرند به جای صحبت کردن از طریق رسانه‌ها، وقتی می‌خواهند اطلاعاتی را با طرفداران خود به اشتراک بگذارند مستقیماً آن را در توییتر قرار دهند؛ بنابراین، اغلب وقتی به دنبال نقل‌قول‌های مستقیم هستید، توییتر یک راه‌حل مفید است.

البته، در استفاده از توییتر به عنوان منبع اصلی اخبار خطراتی وجود دارد. برای مثال تعداد محدود کاراکترها، کاربران توییتر را قادر می‌سازد بدون داشتن فضایی برای ارائه تمام جزئیات، اطلاعات یک طرفه پخش کنند. اگر گزارشگر هستید، به احتمال زیاد بهترین استفاده از توییتر برای انتشار عکسهای کوتاه از رویدادهای بزرگ است، اما از ارائه نظرات جنجالی خودداری کنید زیرا نحوه استفاده از توییتر بسیار مهم است. چه شما در زمینه کسب و کار فعالیت می‌کنید و چه در زمینه خبری زیرا قوانین توییتر ممکن است به نفع شما نباشد.

آموزش توییتر برای تیم‌های روابط عمومی

اگر در روابط عمومی کار می‌کنید، می‌توانید از توییتر استفاده کنید تا اطلاعیه‌هایی درباره یکی از مشتری‌های خود ارسال کنید. به عنوان مثال، می‌توانید در مورد تاریخ انتشار یک محصول برای مشتری ها یا یک رویداد در آینده توییت کنید. هم‌چنین توییتر می‌تواند به شما کمک کند سریعاً تشخیص دهید که رقبای شما در چه مواردی بحث می‌کنند تا بتوانید مشتری های خود را درباره‌ی روند کاری سازمان یا کسب و کارتان به روز نگه دارید.

این‌گونه آن‌ها را در یک بحث وسیع‌تر شرکت دهید. این کار حس صمیمیت مشتری را نیز افزایش می‌دهد و باعث جلب اعتماد او می‌گردد. سرانجام، توییتر به شما امکان می‌دهد تا با حرفه ای ها یا افراد تاثیرگذاری (اینفلوئنسر) که علاقه به همکاری با مشتری‌های کسب و کارتان و یا خود شما دارند، ارتباط برقرار کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ ایران و بازاریابی اثرگذار

توییتر برای افراد

می‌توانید از توییتر برای مقاصد سرگرمی نیز استفاده کنید یا با دوستان و خانواده‌تان در ارتباط باشید. در ابتدایی‌ترین حالت، توییتر شبیه به یک برنامه ارسال متن با 140 کاراکتر برای همه افرادی است که می‌شناسید. می‌توانید از آن برای به اشتراک گذاشتن یک داستان کوتاه، ارسال فیلم یا برای سوال پرسیدن از مخاطبان خود استفاده کنید. انتخاب باشماست.

آموزش جامع توییتر (آموزش قدم به قدم توییتر)

پس از آشنایی با توییتر و مطالبی نظیر اصول بازاریابی توییتر، در ادامه یک اموزش توییتر قدم به قدم آورده شده است. با مطالعه آن، نحوه استفاده از توییتر را فرا خواهید گرفت. ابتدا یک حساب کاربری توییتر ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از نسخه وب یا نرم افزار تلفن‌های همراه آن استفاده کنید. پس از نصب توییتر یا ورود به سایت آن، مراحل را دنبال کنید:

چگونه یک توییت ارسال کنیم

اگر علاقه‌مند به ارسال مطلبی هستید، می‌توانید روی قسمتی که نوشته‌ی آن “whats happening?” کلیک کنید. با استفاده از نمادهای زیر کادر متن، می‌توانید متن، GIF یا نظرسنجی درج کنید. اگر نمی‌دانید که چه چیزی ارسال کنید، می‌توانید با در نظر گرفتن علایق شخصی خود، لینک یک ویدئوی یا مقاله‌ی جالب قرار دهید. وقتی آماده شد، “Tweet” را فشار دهید.

ارسال توییت
آموزش تویتر

آموزش دنبال کردن افراد یا محتوای عمومی در توییتر

برای جستجوی محتوای مورد علاقه خود، می‌توانید روی بخش “Moments” در بالا کلیک کنید. این بخش موضوعات متنوع را در زمینه‌های مختلف از جمله اخبار، ورزش و سرگرمی به شما نشان می‌دهد.

جستجو در توییتر
آموزش توییتر

آموزش جستجو کردن در توییتر

برای دنبال کردن افراد خاص، می‌توانید نام آنها را در جعبه جستجو تایپ کنید. وقتی روی نام آنها کلیک می‌کنید ، به نمایه آنها هدایت می‌شوید. در آنجا بر روی دکمه “Follow” در سمت راست کلیک کنید تا آنها را دنبال کنید. این به این معنی است که هر توییتی از طرف آن شخص ارسال می شود در صفحه اصلی شما ظاهر می‌شود.

برای نشان دادن مطالب شخص دیگری به مخاطبان خود، می‌توانید آن را “بازنشر(Retweet)” کنید. این امر به شما امکان می دهد که توییت شخص دیگری را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و موافقت یا تایید خود را نسبت به آن توییت نشان می‌دهید (به عنوان مثال، اگر کسی ویدیویی از یک آهنگ خوب ارسال کند و می گوید “این بهترین آهنگ است!”)، شما به مخاطبان خود پیام می‌دهید که این آهنگ را نیز دوست دارید و می خواهید آن را به اشتراک بگذارید.

بازنشر(Retweet) در توییتر
بازنشر(Retweet) در توییتر (آموزش تویتر)

از طرف دیگر، اگر می‌خواهید نظری ارسال کنید، بر روی آیکون سمت چپ بازنشر(Retweet) و اگر می‌خواهید توییتی را لایک کنید بر روی آیکون قلب در سمت راست کلیک کنید. در نهایت، اگر می‌خواهید توییت را برای فقط یک نفر یا فقط یک گروه خاص از افراد ارسال کنید، بر روی نماد نامه کلیک کنید. اکنون می‌دانید که چگونه یک توییت ارسال کنید، افرادی که می‌خواهید را دنبال کنید و محتوای محبوب خود را جست و جو کنید. درحالی که هنوز نکات و ترفندهای مفید دیگری وجود دارد، اما اصول اولیه را آموخته‌اید.

آموزش اصطلاحات کاربردی در توییتر

در ادامه‌ی آموزش تویتر، پس از آشنایی با twitter لازم است برخی از اصطلاحات رایج در توییتر را بیان کنیم.

  • علامت @: علامت @ یک کد مهم در توییتر است که برای اشاره به یک کاربر در twitter استفاده می‌شود. آن را با یک نام کاربری ترکیب کرده و در توییت ها وارد کرده‌اید تا به آن شخص اشاره کرده و برای او پیام عمومی ارسال کنید.
  • بلاک کردن: بلاک کردن در توییتر به معنای جلوگیری از فالو کردن یا دیدن توییت‌های شما است. اگر شخصی را بلاک کنید نمی‌تواند شما را دنبال کند.
  • پیام مستقیم(DM): یک پیام مستقیم یک پیام خصوصی است که برای شخصی که شما را دنبال می‌کند ارسال می‌شود. پیام مسستقیم را نمی توان برای کسی که شما را فالو نمی‌کند ارسال نمی‌شود.
  • Favorite (مورد علاقه): مورد علاقه یکی از ویژگی‌های twitter است که به شما امکان می دهد یک توییت را به عنوان مورد علاقه خود علامت‌گذاری کنید تا بعداً به راحتی مشاهده کنید.
  • هشتگ: هشتگ توییتر به یک موضوع، کلمه کلیدی یا عبارتی خاص اشاره دارد. هشتگ با نماد # نشان داده می‌شود. انتخاب بهترین هشتگ ها به شما کمک میکند بیشتر دیده شوید.

بهترین هشتگ های فارسی اینستاگرام ( لیست ۱۵۵ هشتگ برتر فارسی )

  • فالو، فالوور: دنبال کردن(فالو) کسی در توییتر به معنای مشترک شدن در توییت یا پیام‌های آن‌ها است. یک فالوور کسی است که توییت‌های شخص دیگر را دنبال می‌کند.
  • بی صدا کردن (Mute): دکمه بی‌صدا twitter کاری متفاوت اما تا حدودی شبیه به بلاک انجام می‌دهد. این امکان را به کاربران می دهد که توییت کاربران خاصی را مسدود کنند در حالی که هنوز هم قادر به مشاهده پیام های دریافتی از آنها یا mentions کردن آن ها هستند.
  • نمایه (Profile): نمایه توییتر صفحه ای است که اطلاعات مربوط به یک کاربر خاص را نشان می دهد.
  • توییت های تبلیغاتی: توییت های  تبلیغاتی پیام های توییتر هستند که شرکتها یا مشاغل برای تبلیغ آنها مبلغی پرداخت کرده اند، بنابراین در صدر نتایج جستجوی توییتر ظاهر می‌شوند.
  • بازتوییت (Retweet): فرض شخصی مطلبی را توییت کرده است. شما اگر آنها دوباره توییت و یا ارسال کنید اصطلاحا آن را بازتوییت کرده اید.
  • توییت (Tweet): توییت پیامی است که در توییتر ارسال شده است. همچنین به آن پست یا به روز رسانی نیز گفته می شود.
  • حساب تایید شده: تأیید شده(Verified) عبارتی است که twitter برای حساب‌هایی که هویت مالک آن را تأیید کرده به کار می‌رود. مانندبسیاری از افراد مشهور، سیاستمداران و ورزشکاران.
  • منشن کردن: این کار اشاره به یک توییت دارد که در آن به نام کاربری یک شخص اشاره می‌شود. این کار با علامت @ انجام می‌شود (برای مثال @example )
  • ریپلای: ریپلای کردن یک توییت، در واقع ارسال یک توییت در جواب آن است. این کار با کلیک بر روی آیکون reply انجام می‌شود.
  • ترند شدن: موضوعاتی یا توییت های که در زمینه یا مبحث خاصی ارسال می شوند و دارای بیشترین مشارکت کننده در واحد زمانی روز می باشد با توجه به منطقه ای که انتخاب می شود در کنار پروفایل twitter نمایش داده می شود. ترندهای یکی از پرکاربردترین ابزارهای توییتر به حساب می آید به خصوص در زمینه اطلاع رسانی یا خبررسانی از طریق توییتر و معمولاً ترندهای مهم و روز و سرتیتر خبرها در جستجوهای گوگل به طور اختصاصی نمایش داده می شوند.

فواید توییتر و سرمایه گذاری

توییتر و سرمایه گذاری
دور سوم سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۰۹، سرمایه‌ای ۳۵ میلیون دلاری بود

توییتر رشدی بیش از ۵۷ میلیون دلار آمریکا، از بودجه سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز را داشته که البته ارقام دقیق این مبلغ به صورت عمومی اعلام نشده‌است. سرمایه‌گذاری اولیه بر روی twitter ، مبلغ نامعلومی است که بنا به شایعات در حدود ۱–۵ میلیون دلار گفته شده‌است. در دور دوم سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۰۸، سرمایه‌ای ۲۲ میلیون دلاری هزینه شد؛ و دور سوم سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۰۹، سرمایه‌ای ۳۵ میلیون دلاری بود که توسط سرمایه گزاران رسمی و الگوگیری سرمایه‌ای همراه با مبالغ نامعلومی از دیگر سرمایه‌گذاران مانند: یونین اسکوئر ونچرز، اسپارک کپیتال و اینسایت ونچر پارتنرز صورت پذیرفت. توییتر توسط یونین اسکوئر ونچرز، دیجیتال گرج، اسپارک کپیتال و بیزوس اکسپدیشنز مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفت.

جمع بندی

سعی کرده‌ایم در این مقاله آموزش کامل توییتر را بدهیم تا شما نیز بتوانید مانند دیگران به کمک این شبکه اجتماعی موفق شوید. بسیاری از افراد، توییتر را مکانی مناسب برای کسب و کار نمی‌دانند. اما این رسانه امکاناتی بیش از یک فضای مناسب برای اخبار و مسائل سیاسی دارد. توییتر نیز همانند فیسبوک، اینستاگرام و هر شبکه اجتماعی دیگری امکاناتی مناسبی دارد که برای رشد کسب و کار می‌توانید از آن استفاده کنید.

علاوه بر این مطالب، این نکته را در نظر بگیرید که فضای کسب و کار به اندازه‌ای که باید در توییتر راه پیدا نکرده است. می‌توانید twitter را نیز به یکی از کانال‌های ارتباطی خود با مخاطبان اضافه کنید اما این کار را با برنامه و آگاهی انجام دهید. آمار حساب خود را داشته باشید، و با اعداد و ارقام رشد کسب و کار خود را در نظر بگیرید. پس از هر چند وقت، بازخورد بگیرید و ارزیابی مناسبی از کسب و کارتان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط