🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

0 تا 100 تبلیغات ایمیلی + 8 سرویس ایمیل مارکتینگ (ارسال ایمیل انبوه)

تبلیغات ایمیلی یکی از استراتژی های کلیدی دیجیتال مارکتینگ است که اگر درست و اصولی به کار گرفته شود می تواند نرخ تبدیل مشتری بالایی برای بیزینس شما به ارمغان بیاورد.
0 تا 100 تبلیغات ایمیلی + 8 سرویس ایمیل مارکتینگ (ارسال ایمیل انبوه)

در این مقاله می خوانید

تبلیغات ایمیلی یکی از استراتژی های کلیدی دیجیتال مارکتینگ است که اگر درست و اصولی به کار گرفته شود می تواند نرخ تبدیل مشتری بالایی برای بیزینس شما به ارمغان بیاورد.

جالب است بدانید تعداد 3.8 بیلیون حساب ایمیل در دنیا وجود دارد و به طور متوسط به ازای هر یک دلاری که برای ایمیل مارکتینگ هزینه می شود 38 دلار سود تخمین زده شده است چیزی حدود 3800% بازگشت سرمایه. شاید از دور به این روش نگاه کنید و فکر کنید چه روش منسوخ شده ای! در حالی که رقبای شما این فکر را نمی کنند و از همین طریق شاید بتوانند بازار شما را هم قبضه کنند. پس همین حالا دست به کار شوید و آموزش ایمیل مارکتینگ را که برای شما آماده شده را در زیر مطالعه کنید و کمپین ایمیل مارکتینگ خود را راه اندازی کنید. در این مقاله هم چنین ساخت ایمیل مارکتینگ رایگان را هم آموزش خواهید دید.

تبلیغات ایمیلی

برای چه اهدافی می توانم از تبلیغات ایمیلی استفاده کنم؟

  • توسعه روابط با مشتری : اولین و ساده ترین هدف شاید ساختن یک رابطه محکم و شخصی سازی شده با مشتری است که تاثیر زیادی هم بر نرخ تعامل برند می گذارد.
  • آگاهی از برند: با کمپین ایمیلی آگاهی از برندتان را افزایش می دهید و مانع فراموشی مشتری می شوید.
  • بازاریابی محتوایی: اگر دارای وبلاگ هستید و تولید محتوا می کنید ارسال محتواهای جدید از طریق ایمیل می تواند اثر بخش باشد.
  • جذب لید: به منظور جذب مشتری بالقوه می توانید از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.
  • بازاریابی محصول: از طریق ایمیل به بازاریابی محصول و یا سرویسی که دارید بپردازید.

مزایای ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار من چیست؟

آمار زیر دلیل اهمیت استفاده از ایمیل مارکتینگ را نشان می دهند:

  • 3/2 مشتری ها مستقیما از طریق ایمیلی که برایشان فرستاده اید خرید می کنند.
  • تنها 20 درصد از مشتریان بالقوه به مشتری واقعی تبدیل می شوند که آنها را باید از طریق محتواهای ایمیلی جذاب ترغیب به خرید کنید.
  • طبق آمار بازاریابی ایمیلی 40 برابر از فیسبوک و توییتر در جذب مشتری قدرتمندتر عمل می کند.

حالا که با اهداف تبلیغات ایمیلی و دلیل اهمیت آن آشنا شدیم وقت آن است که روش انجام ایمیل مارکتینگ را از صفر تا صد با هم فرا بگیریم.

  1. استراتژی مناسب، قدم اول ایمیل مارکتینگ
داشتن استراتژی در تبلیغات ایمیلی
اگر استراتژی درستی در انجام ایمیل مارکتینگ به کار نگیرید، ایمیل شما در سیل ایمیل های اینباکس مشتری تان گم می شود

طبیعتا شروع هر اقدامی نیاز به زیر ساخت مناسب دارد و اگر بی گدار به آب بزنید ممکن است نتیجه عکس بگیرید. فراموش نکنید که هر کدام از مشتری های شما روزانه به طور متوسط 121 ایمیل دریافت می کنند. این به آن معناست که اگر استراتژی درستی در انجام ایمیل مارکتینگ به کار نگیرید، ایمیل شما در سیل ایمیل های اینباکس مشتریتان گم می شود و حتی بدتر به فولدر اسپم هدایت می شود.قبل از اینکه اقدام به اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ خود کنید کمی در رابطه با آمار ایمیل های صنعت مرتبط با بیزینستان تحقیق کنید و آنها را به عنوان یک معیار در نظر بگیرید. پرسونای مشتری را بررسی کنید تا دقیقا متوجه شوید مشتری چه نیازی دارد و از شما چه می خواهد.

  1. لینک عضویت و ثبت نام ایمیلی ایجاد کنید

لینک ثبت نام بهترین کاری است که برای افزایش بانک ایمیلی خود می توانید انجام بدهید. در واقع غیر از روش های دیگری که برای افزایش بانک ایمیل تان وجود دارد (که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم) وجود یک لینک ثبت نام به کاربر اجازه می دهد با میل و نیاز خودش ثبت نام انجام دهد و همین اقدام خطر اسپم شدن شما را تا حد زیادی کاهش می دهد چرا که کاربر با میل خودش وارد کمپین شده است.

  1. افزایش بانک ایمیل مارکتینگ

موفق ترین تبلیغات ایمیلی از ایمیل بانکینگ مناسب حاصل می شوند اما غیر از لینک های ثبت نامی  بانک ایمیل را چطور باید افزایش داد؟ نکات زیر از جمله اقداماتی هستند که می توانید برای به دست آوردن بانک ایمیل رایگان انجام دهید.

  • پاپ آپ خروج Exit popups: مطمئنا تا به حال وب سایت هایی را دیدید که وقتی می خواهید از آن خارج شوید پنجره ای ظاهر می شود و ایمیل تان را از شما می خواهد. این روش یکی از روش های اصولی و خوب برای افزایش لیست ایمیل است. اما برای اینکه این روش نتیجه بدهد باید محتوایتان آنقدر قدرتمند باشد که کاربر واقعا ایمیلش را در اختیار شما قرار دهد.
  • محتوا در ازای ایمیل:خیلی از وب سایت ها هستند که به ازای اینکه مطلبی را که دنبالش می گردید در اختیار شما قرار دهند از شما درخواست ایمیل می کنند و یا مطلب را مستقیما به ایمیل می فرستند. در این حالت به صورت محترمانه از کاربر بخواهید تا ایمیلش را وارد کند چرا که می خواهید مطلب مورد نظرش را به ایمیلش ارسال کنید. در این حالت کاربر به دلیل نیازش به محتوا ایمیلش را وارد می کند. از این راه تعداد زیادی آدرس ایمیل جمع می کنید و برای کمپین از این بانک گسترده استفاده می کنید.
  • فرم ثبت نام: یکی دیگر از راه های افزایش ارگانیک لیست ایمیل وجود یک فرم ثبت نام قابل دسترس بالای صفحه وب سایتتان است. خصوصا محتواهایی را که می دانید بیشتر از همه مورد استقبال گرفته در همان صفحه دعوت به ایمیل را قرار دهید. یا مثلا پیشنهاد محتوایی را برای فرستادن به ایمیل کاربر بدهید که به محتوای فعلی که کاربر در حال خواندنش است نزدیک است یا مکمل آن است.
  1. تولید محتوای مناسب ایمیل
محتوای مناسب برای تبلیغات ایمیلی

شاید فکر کنید همین که کاربر ایمیل را باز کند کافی است و شما به هدفتان رسیده اید اما در واقع اصلی ترین و حیاتی ترین قسمت همینجاست یعنی : تولید محتوای مناسب و متفاوت. اگر کاربر با محتوای ایمیل ارتباط برقرار کند و از آن خوشش بیاید احتمال اینکه در آینده ایمیل های بعدی شما را نیز باز کند بسیار افزایش پیدا می کند. اما اگر کاربر ایمیل تبلیغاتی را باز کند و محتوای ایمیل نتواند جذبش کند احتمالا بعدا نیز نسبت به ایمیل هایتان بی تفاوت خواهد بود و حتی ممکن است لغو اشتراک را انتخاب کند.

واقعیت این است که هر ایمیلی که می فرستید باید حاوی اطلاعات ارزشمند باشد و از نظر محتوایی با ایمیل قبلی تفاوت داشته باشد. مثلا اضافه کردن کمی طنز به ایمیل یا استفاده از لحن خودمانی باعث می شود کاربر با شما احساس نزدیکی کند و به شما به عنوان یک ایمیل تبلیغاتی نگاه نکند.

نکته بعدی در تولید محتوای ایمیل استفاده از فرم های ساده و خلوت است به طوری که کاربر وقتی فرم را نگاه می کند با فیلد های شلوغ و در هم ریخته مواجه نشود. فرم محتوایی شما باید تا حد امکان نیاز های اولیه و ضروری را فراهم کند و از حاشیه دور باشد.

  1. فرستادن ایمیل در زمان مناسب

همانطور که گفتیم کاربر در طول روز با حجم زیادی از ایمیل روبروست. اینکه چه ساعتی از روز ایمیل فرستاده شود تا بالای لیست اینباکس قرار بگیرد بسیار مهم است. طبق آمار انجام شده بیشترین ترافیک چک کردن ایمیل ساعت 10 صبح اتفاق می افتد و باید ایمیلتان را طوری تنظیم کنید که در ساعت های پر ترافیک ارسال شود تا امکان باز کردن آن توسط کاربر بیشتر شود. البته ساعت پیک چک کردن ایمیل به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله سن، جنسیت، موقعیت مکانی، شغل و …. . باید بررسی کنید ببینید جامعه هدف شما چه کسانی هستند چه سبک زندگی دارند و صبح ها چه ساعتی بیدار می شوند و ترتیب انجام فعالیت هایشان چگونه است.

  1. استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ

استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ یکی از مهم ترین ابزارهای تبلیغات از طریق ایمیل است. در واقع این سرویس ها انجام تبلیغات ایمیلی را اتوماسیون می کنند و ارسال ایمیل تبلیغاتی انبوه و ارسال ایمیل api ( از طریق وب سایت و اپلیکیشن) را بر عهده می گیرند.

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ
سرویس های ایمیل مارکتینگ، انجام تبلیغات ایمیلی را اتوماسیون می کنند

برای انجام ایمیل مارکتینگ در وهله اول به یک پنل ایمیل مارکتینگ احتیاج دارید. اما خرید پنل و مدیریت آن کار آسانی نیست و سرویس ایمیل مارکتینگ برای همین به وجود آمده اند و در واقع نوعی پنل ارسال ایمیل گروهی را در اختیار شما قرار می دهند که روی آن پنل ایمیل هایتان را ساخته و برای افراد ارسال کنید. در ادامه برخی از قدرتمند ترین سرویس ایمیل مارکتینگ را به شما  معرفی می کنیم.

معرفی چند سرویس تبلیغات ایمیلی

  1. سرویس Constant Contact

قیمت: 60 روز اول رایگان و بعد از آن از 20 دلار در ماه به بالا

Constant contact یکی از محبوب ترین سرویس های ایمیل مارکتینگ در صنعت های مختلف است. بیشتر از 100 نوع قالب در این سرویس برای کاربران آماده شده که حتی قابلیت شخصی سازی هم دارند و هر بیزینسی بسته به نیازش می تواند آن را تغییر دهد. انواع ایمیل های مختلف را از ایمیل های تخفیف تا معرفی محصول تا پرسشنامه و … را می توانید از این سرویس تهیه کنید. علاوه بر ایمیل های تبلیغاتی در این سرویس می توانید ایمیل های مناسبتی را هم برنامه ریزی کنید مثلا دقیقا روز تولد هر مشتری به ایمیلش ایمیل تبریکی خاص ارسال کنید.

ثبت نام در این پلتفرم نیازی به هیچ گونه کارت اعتباری هم ندارد اما همانطور که در بالا اشاره شد فقط 60 روز اول رایگان است و استارت آپ های تازه کار که نمی خواهند از ابتدا هزینه های بالا برای ایمیل مارکتینگ پرداخت کنند می توانند از این فرصت بهره ببرند.

  1. سرویس Campaign Monitor

قیمت: 9 دلار در ماه به بالا

سرویس Campaign Monitor برای تبلیغات ایمیلی

Campaign monitor یکی دیگر از سرویس های ایمیل مارکتینگ است که به ادعای خودش کمپین های ایمیل مارکتینگ بسیار حرفه ای و شخصی سازی شده ای را برای بیزینس ها محیا می کند اما در عین حال استفاده بسیار آسانی هم دارد. با این سرویس امکان ویرایش ایمیل ها را دارید یعنی می توانید قسمت های دلخواه تان را از قالب ایمیل حذف یا اضافه کنید. قابلیت بسیار خوب دیگری که این سرویس دارد تجزیه تحلیل کمپین و میزان بازدهی آن است که توسط این آنالیز ها می توانید کاربر هدف خودتان را راحت تر بشناسید و در کل بعد از ارائه بازخورد کمپین تبلیغاتی را بهینه سازی کنید.

شخصی سازی ایمیل ها یکی دیگر از ویژگی های کمپین مانیتور است. در واقع این سرویس از دیتای مشتری های موجود استفاده می کند تا محتوای ایمیل را تا حد ممکن شخصی سازی کند و نرخ تعامل ایمیل را تا حد زیادی افزایش دهد. در کل این سرویس منبع متنوعی از تصاویر و محتواها را دارد و ایمیل شما را بسیار تخصصی جلوه می دهد.

  1. سرویس ایمیل مارکتینگ  MailChimp

قیمت: نسخه رایگان ( 12000 ایمیل تا 2000 کاربر) نسخه پولی ( 10 دلار در ماه به بالا)

سرویس Mailchimp میلیون ها کاربر از 175 کشور دارد  و از آنجایی که رایگان است و قابلیت پرداخت دلاری لازم ندارد کسب و کارهای ایرانی به خصوص نوپا ها می توانند به خوبی از آن استفاده کنند. این سرویس با جمع آوری دیتای مشتری میزان بازدید ها و در کل آنالیز بازده ایمیل را بررسی می کند و در اختیار شما می گذارد. میل چیمپ بیشتر از 300 قالب مختلف دارد که ویرایش آنها هم فراهم شده و می توانید بسته به نیاز بهترین قالب را برای محصول یا خدماتتان انتخاب کنید. با این سرویس حتی می توانید ساعت ارسال ایمیل را نیز بسته موقعیت جغرافیایی مشتری تعیین کنید. میل چیمپ انواع آموزش های ویدیویی را نیز محیا کرده تا طرز استفاده از آن را به راحتی یاد بگیرید.

  1. سرویس AWeber

قیمت:  30 روز اول رایگان و بعد 19 دلار در ماه به بالا

Aweber یک پلتفرم تبلیغات ایمیلی است که عموما برای استارت آپ ها و کار آفرینان کوچک طراحی شده است و هدف آن استفاده آسان کسب و کارها است چرا که محیط کاربری آن به نسبت سرویس های دیگر ساده تر طراحی شده است. این سرویس توانایی وصل شدن به وردپرس را هم دارد و قالب های ایمیل مختلف، پاسخ دهی خودکار، چت آنلاین و … از جمله امکانات آن است. ویژگی جالب دیگری که این سرویس دارد سیستم دلیوری ایمیل است و اینکه ایمیل به دست کاربر رسیده یا نه دائما از طریق بررسی سرور ها بررسی می شود.

  1. سرویس SendinBlue

قیمت: رایگان ( تا 300 ایمیل در روز) و پولی ( 25 دلار در ماه به بالا)

Sendinblue هم یکی دیگر از سرویس های محبوب است تا 300 ایمیل در روز را به طور رایگان پوشش می دهد و این ابزار نیز برای کسب و کارهای کوچک و کسانی که محدوده مشتری کمی دارند بسیار مناسب است.

سرویس SendinBlue
ابزار sendinblue برای کسب و کارهای کوچک و کسانی که محدوده مشتری کمی دارند بسیار مناسب است

این سرویس علاوه بر ابزارهای ایمیل مارکتینگ دارای پنل ارسال SMS هم می باشد و روزانه بیش از 30 میلیون ایمیل و پیامک از طرف این سرویس فرستاده می شود. این سرویس نیز دارای قالب های ایمیل زیبا و بسیاری است که قابلیت ادیت آن ها را فراهم است.

  1. سرویس GetResponse

قیمت: 30 روز اول رایگان و بعد از 15 دلار تا 1199 دلار

گت ریسپانس یکی از سرویس های ایمیل مارکتینگ است که از 20 زبان مختلف پشتیبانی می کند. علاوه بر پنل ایمیل مارکتینگ این سرویس خدماتی از جمله مدیریت ارتباط با مشتری، خدمات لندینگ پیج و برگزاری وبینار را به صورت تخصصی انجام می دهند. این سرویس از بیش از 500 قالب ایمیل پشتیبانی می کند و انواع فرم های پاسخگویی مثل پر کردن اطلاعات کاربر یا نظر سنجی، انجام تست A/B ( در ادامه مطلب این تست را بررسی می کنیم)، سیستم دلیوری و پاسخ دهنده اتوماتیک برای کمپین ایمیلی کاربر محیا می شود و در صورت بروز مشکل از طریق ایمیل و چت آنلاین یا تماس تلفنی پاسخگوی کاربر هستند. این سیستم تقریبا حرفه ای تر از بقیه سرویس هاست و به خصوص نسخه های گران آن توسط بسیاری از بیزینس های بزرگ استفاده می شود.

  1. سرویس ActiveCampaign

قیمت: از 39 تا 229 دلار در ماه ( قبل از خرید،یک نسخه آزمایشی رایگان قابل درخواست است)

اکتیو کمپین را در واقع می توان جزو سرویس های اتوماسیون بازاریابی به حساب آورد که خدمات متنوعی از جمله خدمات ارتباط با مشتری CRM ، لایو چت و ابزار های ایمیل مارکتینگ را ارائه می دهد و جزو سرویس های گران به حساب می آید. در واقع این سرویس پلتفرمی ایجاد کرده که با ادغام سرویس CRM و ایمیل مارکتینگ در آن می توانید جذب لید مرتبط انجام دهید و در واقع تبلیغات ایمیلی تان را هدفمند تر انجام دهید. مثلا با بخش بندی و کلاس بندی مشتری های می توانید برای هر گروه مشخص یک نوع ایمیل خاص ارسال  کنید. این سرویس هم چنین خدمات موبایلی ایمیل ها را به بهترین نحو انجام می دهد تا محتوای ایمیلی در صفحه موبایل مشتری هم به راحتی قابل دیدن و استفاده باشد.

  1. سرویس iContact

قیمت: 14 دلار در ماه به بالا

آی کانتکت از سال 2003 شروع به فعالیت کرد و امروزه یکی از پر طرفدارترین سرویس های تبلیغات ایمیلی به شمار می رود. کار با سیستم آی کانتکت بسیار آسان است اما در عین حال طراحی ایمیل های حرفه ای یکی از ویژگی های بارز آن است.

این سیستم قابلیت ادیت و ویرایش قالب ها را فراهم کرده و از بیشتر امکانات اتوماسیون بازاریابی پشتیبانی می کند. چیزی که این سرویس را از بقیه سرویس ها متمایز می کند وجود مشاورین و استراتژیست هاییست که به بیزینس ها کمک می کنند چطور مشتریان را دسته بندی کنند و هر مشتری چه نوع ایمیلی را می پسندد و در این حالت امکان موفقیت کمپین ایمیلی را به حداکثر می رسانند.

7. ارزیابی عملکرد کمپین تبلیغاتی

یکی دیگر از اقداماتی که در تبلیغات ایمیلی باید صورت بگیرد ارزیابی عملکرد و بازده کمپین است که تاثیر گذاری آن از طریق پارامتر های زیر قابل بررسی است:

  • نرخ دلیوری: این نرخ تعیین می کند که چه میزان ایمیل ها به دست کاربر رسیده و در اینباکسش قرار گرفته و چه تعداد وارد فولدر اسپم شده و کاربر آن را ندیده است.
  • نرخ باز شدن ایمیل: میزان درصدی که کاربر ایمیل شما را باز کرده و آن را دیده است.
  • نرخ کلیک CTR: میزان درصدی که کاربر روی لینک های فراخوان عمل کلیک کرده است.
  • لغو اشتراک ها: این پارامتر تعداد کاربرانی را که از ادامه اشتراک منصرف شده اند و از کمپین لغو اشتراک کرده اند مشخص می کند.

  تست A/B در ایمیل مارکتینگ چیست؟

  تست A/B در ایمیل مارکتینگ چیست؟
تست A/B در واقع آزمایشی است که بر اساس آنالیز و تحلیل نتایج ایمیل ها

واقعیت این است که همه لیست ایمیل ها مشابه هم ساخته نمی شوند و نمی توان یک نوع ایمیل خاص را به همه آنها تعمیم داد چرا که بعضی از کاربران ایمیل های شخص سازی شده را بیشتر می پسندند در حالی که از نظر بعضی دیگر همین ایمیل ممکن است اسپمی به نظر بیاید. به هر حال شما فقط با یک آدرس ایمیل نمی توانید متوجه شوید مخاطب شما دقیقا چه چیزی را می پسندد و اینجاست که متغیرهای دیگری هم باید برای تست استفاده شوند و تست A/B به کمک می آید.

تست A/B در واقع آزمایشی است که بر اساس آنالیز و تحلیل نتایج ایمیل ها مشخص می کند از بین ایمیل A و Bچه نوع ایمیلی برای مخاطب شما مناسب تر است . که در اینجا ایمیل A و B انواع ایمیلی است که در کمپین تبلیغاتی ایمیلی تان استفاده کردید.

برای انجام این تست باید اقدامات زیر را انجام بدهید:

  • برای آزمایش بار اول، فقط یک متغیر را که شک دارید استفاده از آن درست است یا نه انتخاب کنید. این متغیر می تواند عکسی که در ایمیل استفاده کردید، فراخوان عمل و یا حتی عنوان ایمیل باشد.
  • حالا دو نوع ایمیل مختلف بسازید. در یکی شان از همان متغیر که انتخاب کردید استفاده کنید و ایمیل دیگر را بدون آن متغیر بسازید.
  • در مرحله بعد این ایمیل ها را هم زمان برای کاربران مختلف بفرستید.
  • نتایج به دست آمده را تحلیل کنید و از آن ایمیلی که بازخورد بهتری گرفته است استفاده کنید.
  • در آزمایش های دیگر می توانید متغیر های دیگر را هم امتحان کنید تا به دید بهتری از مخاطب برسید.

البته می توان گفت این روش برای کسانی است که خودشان کمپین ایمیلی شان را مدیریت می کنند و نیاز به فیدبک دارند. کسانی که از سرویس های ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند در خود سرویس امکان آنالیز و بررسی بازخورد وجود دارد و نیازی نیست به صورت دستی این تست را انجام بدهید.

جمع بندی

در این مقاله به اقدامات مهمی که در کمپین ایمیل مارکتینگ تان باید به کار بگیرید اشاره شد و هم چنین انواع سرویس های موجود که این خدمات را به شما می دهند معرفی شد. واقعیت این است که قوانین بسیاری را برای انجام تبلیغات ایمیلی می توان نام برد اما مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است که مخاطب از ایمیل شما احساس صمیمیت دریافت کند و مانند ربات دیده نشود. ایمیل هایی که در آن کلی گویی می شود و اثری از عواطف انسانی در آن دیده نمی شود بدون شک تاثیر گذار نخواهد بود و به اسپم مخاطب منتقل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط