🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) چیست؟ | مراحل دریافت اینماد

امروزه دنیای مجازی و اینترنت حضور پررنگی در زندگی روزمره ما دارد؛ این امر غیرقابل انکار است که بسیاری از خرید و فروش‌ها به صورت آنلاین و بر بستر اینترنت صورت می‌گیرد، گاهی حتی ترجیح خریداران و فروشندگان به داد و ستد بر روی بستر اینترنت، به دلیل سهولت کار و صرفه جویی در زمان است. اما در ابتدا،لازمه انجام خرید اینترنتی توسط افراد داشتن اعتماد به آن شخص و یا فروشگاه است. با دریافت نماد الکترونیکی می توانید این اطمینان خاطر را به مشتری خود بدهید که خرید از سایت شما مشکلی برای وی پیش نخواهد آورد. نماد اعتماد الکترونیکی مشخصه‌ای جهت اعتمادسازی کاربران، هنگام بازدید از فروشگاه‌های موجود در بستر اینترنت می‌باشد.

در این مقاله می خوانید

آیا می‌دانید اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) چیست؟ آیا مراحل اخذ اینماد برای فروشگاه اینترنتی خود را می دانید؟

امروزه دنیای مجازی و اینترنت حضور پررنگی در زندگی روزمره ما دارد؛ این امر غیرقابل انکار است که بسیاری از خرید و فروش‌ها به صورت آنلاین و  بر بستر اینترنت صورت می‌گیرد، گاهی حتی ترجیح خریداران و فروشندگان به داد و ستد بر روی بستر اینترنت، به دلیل سهولت کار و صرفه جویی در زمان است. اما در ابتدا،لازمه  انجام خرید اینترنتی توسط افراد داشتن اعتماد به آن شخص و یا فروشگاه است. با دریافت نماد الکترونیکی می توانید این اطمینان خاطر را به مشتری خود بدهید که خرید از سایت شما مشکلی برای وی پیش نخواهد آورد. نماد اعتماد الکترونیکی مشخصه‌ای جهت اعتمادسازی کاربران، هنگام بازدید از فروشگاه‌های موجود در بستر اینترنت می‌باشد.

نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به فروشگاه‌های اینترنتی که بتوانند اعتبار خود را ثابت کنند داده می‌شود که فروشگاه ها در سایت خود نماد مخصوص آن  را قرار می دهند،مدت اعتبار این نماد یک سال است و پس از این مدت زمان مشخص باید در سایت enamad اقدام به تمدید آن و احراز هویت خود کنید،.خریدار و یا مشتری شما اگر روی نماد الکترونیکی که نشان آن به طور معمول در صفحه‌ی اصلی وبسایت قرار داده شده است می‌تواند به اطلاعاتی مانند آدرس سایت، آدرس شرکت شما، وضعیت نماد از جمله تاریخ اعتبار آن، تلفن و پست الکترونیکی  دسترسی داشته باشد.

اگر وضعیت نماد معتبر باشد و درست نمایش داده شود به این معنی است که فعالیت‌های وب‌سایت کاملا قانونی  و تحت نظارت است و کاربر می‌تواند با اعتماد کامل از فروشگاه شما و یا هر فروشگاه دیگر که دارای این نماد است خرید کند. این نکته را بخاطر بسپارید که  باید بتوان بر روی نماد اعتماد الکترونیکی ای که صاحبان آن ادعای معتبر بودن را دارند کلیک کرد.

برخی از سایت‌های موجود بر روی بستر اینترنت  که قصد سوء استفاده را دارند از یک تصویر مشابه این نماد در صفحه اصلی خود استفاده می‌کنند که این کار کاملا خلاف قانون بوده و مشمول پیگرد قانونی خواهد بود. همینطور پس از کلیک کردن بر روی این  نماد،  باید با وارد شدن به وبسایت ای‌نماد به قسمت مربوط به  لیست کسب‌و‌کارهای دارای نماد الکترونیکی بروید، که به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که در آنجا آدرس دامنه  سایت مورد نظر را وارد می کنید و قادر خواهید بود وضعیت نماد سایت را مشاهده کنید. در نتیجه باید گفت که برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی وارد کردن  IP کافی نیست و داشتن دامنه‌ی ثبت شده الزامی می باشد.

انواع مختلف نماد اعتماد الکترونیکی

در اینجا می توان به نماد اعتماد الکترونیکی به  دو صورت اشاره کرد:

  • نماد موقت: نماد موقت که در جهت سرعت بخشیدن به فرآیند دریافت اینماد است و به سایت‌های فروشگاهی دارای حداقل معیارهای مورد نظر داده می شود.
  • نماد یک ستاره: این نماد یعنی یک ستاره، بعد از ثبت نام و بررسی های مورد نیاز از سایت توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در صورت واجد شرایط بودن  با سنجش  تعدادی از معیارها که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، به وب‌سایت داده می‌شود.
  • نماد دو ستاره:  برای گرفتن نماد دو ستاره همان مراحل نماد یک ستاره پیش روی شما خواهد بود و فقط یک تفاوت وجود دارد که فروشگاه اینترنتی متقاضی این نماد باید از گواهینامه امنیتی  SSL حتما در سایت خود استفاده کرده باشد.  پروتکل SSL یک استاندارد وب است که بر حسب  آن اطلاعات بین کاربر و وب‌سایت به‌صورت کد شده رد و بدل می شود و تحت هیچ شرایطی قابل بازیابی نیستند.

سختی ها و مشکلات گرفتن اینماد:

در یک مقایسه کلی با دیگر فرایندهای اداری، گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی آنچنان کار دشواری نیست، فقط مراحل گرفتن آن را یاد بگیرید که ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم ،پس تا انتها ما را همراهی کنید.

زمان مورد نیاز برای گرفتن اینماد چقدر است:

با در نظر گرفتن زمانی که  نیاز است تا  آدرس، شماره تماس، محل فعالیت کسب‌ و کار اینترنتی شما تایید شود و استعلام صلاحیت فردی انجام شود،‌ و اگر در اولین فرصت نسبت به رفع مشکلات و نواقص اعلام شده توسط کارشناسان اقدام کنید، طی مدت هفت الی ده روز نشان اعتماد الکترونیکی را دریافت خواهید کرد.

 برای دریافت نماد چقدر هزینه نیاز است:

هزینه‌ ی مورد نیازی که در گذشته برای  اخذ اینماد  باید پرداخت می شد، شامل ۳۵ هزار تومان برای دریافت بسته پستی حاوی تعهدنامه و هزینه‌های مربوط به دفتر اسناد رسمی و کپی برابر اصل شده مدارک بود.

enamad

اما در حال حاضر قوانین دیگری در مرکز توسعه تجارت ثبت شده که با توجه به آن، باید در ابتدا و بعد از آن به صورت دوسالانه، ۱۷۵ هزار تومان جهت اخذ نماد پرداخت کنید. و همینطور یک هزینه ۱۷ هزار تومانی نیز جهت ارسال محموله پستی باید پرداخت شود.

آیا نیاز به حضور فیزیکی برای اخذ اینماد وجود دارد:

تا چندین سال گذشته باید مدارک هویتی تان را به یکی از دفاتر اسناد رسمی می‌بردید تا هویت‌ شما تأیید شود. اما در قوانین کنونی طبق دستورالعمل‌ها فقط کافی است، از منزل‌ و یا محل کارتان، شماره‌های تلفن و… را تأیید کنید.و در نتیجه دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر اسناد رسمی و یا هر مکان دیگر را ندارید.

شرایط اخذ اینماد چیست:

برای دریافت نشانه اینماد لازم است شرایط زیرا را دارا باشید:

۱- ارائه کالا و یا خدمات

نماد اعتماد الکترونیکی تنها به سایت‌هایی که فروشگاهی هستند و در آن  داد و ستد انجام می‌شود، تعلق می‌گیرد. اگر در سایت خود فقط محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید را معرفی می کنید و امکان خرید و سفارش آنلاین وجود ندارد، نیازی به دریافت اینماد ندارید و به طور کلی مشمول دریافت اینماد نخواهید بود. به این نکته نیز دقت کنید که باید برای دامنه یا زیردامنه‌ای که فروشگاه شما قرار دارد و کاربر از آن طریق اقدام به خرید می کند، درخواست اینماد کنید.

۲- شفاف سازی و درج قسمت محصول و یا خدمات

یکی دیگر از شروط دریافت اینماد و اعلام مشخصات محصولات یا خدمات،مانند قیمت و تعرفه کالای عرضه شده در سایت تان است. همچنین ارائه اطلاعات خرید به صورت پیش فاکتور یا سبد خرید ضروری است.

۳- یکی بودن شخص دارای امتیاز دامنه با درخواست دهنده

فرد درخواست دهنده نماد اعتبار  باید همان شخصی باشد که امتیاز دامنه سایت را دارد. و امتیاز دامنه متقاضیان حقوقی اینماد، باید به نام یک شرکت و یا یکی از اعضای هیئت مدیره  باشد.

۴- تایید قطعی صلاحیت

برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی و یا همان اینماد باید صلاحیت فردی شما از سمت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا مورد تایید قرار گیرد. در شرایط عادی نیازی به مراجعه حضوری نیست ؛ نتیجه استعلام تایید صلاحیت در پرونده نماد در سامانه مربوطه ثبت می‌شود و از طریق ایمیل برای‌ شما ارسال خواهد شد، مرحله توسط کارکنان ای‌نماد انجام می‌شود و نیازی نیست شما کاری انجام ‌دهید.

در صورتی که در استعلام گرفته شده  رد صلاحیت شوید ، پرونده تان به حالت تعلیق در می‌آید، فرد رد صلاحیت‌شده و هویت احراز شده آن، وارد لیست سیاه می‌شود و امکان درخواست مجدد گرفتن اینماد وجود نخواهد داشت. اما آن شخص می‌تواند بعد از ورود به پنل کاربری خود، درخواست فرجام خواهی که در جهت درخواست بررسی مجدد صلاحیت فردی می باشد را ثبت نماید.

تایید قطعی صلاحیت

برای درخواست فرجام خواهی باید در دادگاه تشکیل پرونده حضور پیدا کنید و مدارکی مثل رأی دادگاه مبنی برائت به معنی تبرعه شدن از سوی دادگاه، سند مشخص کننده اجرای حکم صادر شده توسط دادگاه، مدرکی که نشان‌دهنده مختومه شدن پرونده سوء سابقه و یا هرگونه سند دال بر رفع مشکل سوء سابقه (به جز گواهی عدم سوء پیشینه یا سجل کیفری که مورد قبول نمی‌باشند) را به همراه درخواست فرجام خواهی به ایمیل [email protected] ارسال نمایند ،البته عدم تأیید صلاحیت اتفاق نادری است و جای نگرانی وجود ندارد.

۵- داشتن شرایط سنی (حداقل ۱۸ سال)

برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید ۱۸ سال تمام سن داشته  باشید. در صورتی که درخواست دهنده کمتر از ۱۸ سال داشته باشد، ارائه حکم رشد از دادگاه الزامی می‌باشد. در قوانین قدیمی برای اخذ اینماد، آقایان نیاز به داشتن کارت پایان خدمت داشتند که در قوانین به روز رسانی شده این مسئله وجود ندارد و بدون نیاز این مدرک هم اینماد برای شما صادر خواهد شد.

مدارک لازم جهت اخذ نماد اعتماد الکترونیکی:

مدارک مورد نیاز متقاضیان حقیقی:

  1.  تصویر مجوز فعالیت (در صورتی که موجود باشد)
  2.  تعهدنامه شخصیت حقیقی

مدارک مورد نیاز متقاضیان حقوقی (تجاری /غیرتجاری):

  1.  تصویر آگهی روزنامه رسمی
  2.  تصویر اصل اساس‌نامه
  3.  آگهی آخرین تغییرات آدرس (در صورتی که موجود باشد)
  4.  آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت مدیره (در صورتی که موجود باشد)
  5.  آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت (در صورتی که موجود باشد)
  6.  تعهدنامه شخصیت حقوقی
  7.  تصویر پروانه /مجوز فعالیت

مدارک مورد نیاز متقاضیان دولتی:

تصویر تهیه شده از نامه در سربرگ رسمی سازمان که دارای امضای مقام مسئول مربوطه مبنی بر تعلق وب‌سایت به دستگاه دولتی مزبور می باشد. با توجه به اینکه به مروز زمان امکان تغییر لیست مدارک مورد نیاز وجود دارد،لطفا برای اطمینان بیشتر لیست مدارک به روز رسانی شده را در سایت  enamad بررسی کنید.

مراحل گرفتن اینماد:

در اینجا می رسیم به نحوه ثبت نام و گرفتن اینماد در سایت enamad.ir،پس در اولین گام بعد از آماده کردن مدارکتان وارد سایت اینماد شوید.

مراحل گرفتن اینماد

همانند تصویر بالا مشاهده می کنید، گزینه «کسب و کارها» در منو  اصلی را انتخاب کنید و از زیرمنو باز شده روی «ثبت نام و ورود به پنل کاربری» کلیک کنید. در صفحه ای که برایتان باز می‌شود، روی دکمه «ایجاد حساب کاربری» بزنید.

ثبت نام و ورود به پنل کاربری

بعد از انتخاب گزینه ایجاد حساب کاربری، صفحه بالا برایتان به نمایش در می آید. در این فرم، نوع شخصیت را روی شخصیت حقیقی و یا حقوقی(بسته به نوع فعالیت شما) قرار دهید و در ادامه یک ایمیل، یک شناسه کاربری دلخواه و یا همان نام کاربری  و یک رمز امن را در مکان های مشخص شده وارد کنید. در انتها هم بعد پاسخ دادن به سؤال نوشته شده ، تیک دو گزینه پایین کادر را بزنید.

بعد از پر کردن تمامی کادرها باید دکمه تأیید را انتخاب کنید تا ثبت نام انجام شود. سپس برای تأیید ایمیل‌ به ایمیلتان بروید و آنجا روی لینکی که از طرف سایت اینماد برای شما ارسال شده کلیک کنید تا ایمیلتان تایید شود و ثبت نام نهایی شود و عضو این سایت شوید. حالا دوباره وارد سایت اینماد شده و با انتخاب گزینه ورود، از منو کسب و کارها در عکس اول، وارد سایت شوید. در صورتی که تمامی این مراحل را گام به گام و به درستی انجام دهید، داشبورد سایت اینماد برای شما به نمایش در می‌آید،تصویر زیر داشبورد شما در اینماد است.

داشبورد سایت

داشبورد اینماد، ظاهر کاربر پسندی دارد  که البته در بین سایت های رسمی و دولتی این موضوع رایج نیست.در واقع مشکل خاصی در کار با آن وجود ندارد. برای شروع گزینه ای در تصویر بالا با عنوان «تکمیل اطلاعات» را انتخاب و بعد از آن روی گزینه «تکمیل فرم اطلاعات» کلیک کنید.

داشبورد سایت

در صفحه ای که باز می شود(تصویر بالا) باید اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، محل سکونت، اطلاعات تماس و… را وارد کنید. دقت داشته باشید که شماره همراه وارد شده باید به نام شخص متقاضی دریافت اینماد باشد. بعد از تأیید کردن این اطلاعات فرم بعدی در همان منو کسب و کارِ داشبورد، به نام «بارگذاری مدارک» را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

پنل کاربری

در این بخش باید از تمامی مدارک ذکر شده عکس بگیرید و دکمه روبروی هر یک از موارد خواسته شده را بزنید و  بارگزاری کنید. توجه کنید  که در صورت بی کیفیت بودن تصاویر فرایند اخذ اینماد سایت عقب می افتد. پس بهتر است که عکس‌های با کیفیتی تهیه کنید و خود را درگیر ارسال مجدد و یا اتلاف زمان تان نکنید. قسمت‌هایی مثل کارت پایان خدمت را هم در صورت نداشتن آن، خالی بگذارید. در پایان بعد از اینکه مدارک خواسته شده را ارسال کردید، دوباره به منو سمت راست صفحه بروید و این بار گزینه احراز اطلاعات را انتخاب کنید.

در این بخش باید با وارد کردن شماره تلفن و طبق دستورالعمل های داده شده شماره تان را تأیید کنید. این روند برای تأیید شماره ثابت هم وجود دارد که باید طبق توضیحات واضحی  که در همین صفحه نوشته شده اقدام به انجام آن کنید. در آخر صفحه پایین بعد از تأیید هر دو شماره به شما نمایش داده می‌شود.

در ادامه فرایند بار دوباره به منو سمت راست رفته و گزینه کسب و کار و سپس «افزودن دامنه» را انتخاب بزنید.

در صفحه لود شده که در بالا تصویر آن را می بینید، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. توجه داشته باشید که گزینه «غیر صنفی» را در بخش نوع فعالیت انتخاب کنید.

سپس به پایین صفحه بیایید. در این بخش باید اطلاعاتی مثل شماره تماسِ کسب و کار و بقیه موارد اشاره شده را وارد کنید. در صورتی که کسب‌و‌کارتان محل فیزیکی خاصی ندارد، از آدرس و شماره‌های منزل استفاده کنید. فیلد «سامانه اعتبار سنجی» را روی سامانه شهروند قرار دهید و سپس از طریق نقشه پایین  نمایش داده شده در پایین صفحه، محل کسب و کار یا منزلتان را تعیین و مشخص کنید.

تعیین محل کسب و کار

در انتهای کار ،دکمه نارنجی رنگ جهت دریافت کد رهگیری آدرس پستی را انتخاب کنید تا وارد سایت پست شده و هزینه ۱۷ هزار تومانی ارسال محموله را پرداخت کنید.پس از آن، یک بسته پستی به آدرسی که توسط شما درج شده ارسال و تحویل خودتان یا یکی از بستگان درجه یک‌تان داده خواهد شد که طبق دستورات نوشته شده در بسته باید برای احراز هویت و محل اقدام کنید.

پس از پرداخت از سایت پست خارج و به همان صفحه قبل برگردید، در انتهای صفحه یک نام کاربری به همراه رمز مشخص شده‌ وجود دارد. شما باید یک اکانت عادی (خریدار) در سایت فروشگاهی تان با همین نام و رمز  اعلام شده بسازید تا کارشناسان اینماد بتوانند با استفاده از آن فورا فرایند خرید و فروش سایت شما را امتحان کنند و  شما بتوانید ادامه فرآیند را انجام بدهید.

ساخت اکانت

در این مرحله به سراغ داشبورد بروید و از منوی کسب و کار، گزینه تاییدیه فنی را انتخاب کنید. در اینجا باید تایید کنید که شما مدیر سایت هستید و از سمت شما درخواست دریافت اینماد ثبت شده است. راه های مختلفی در این مرحله برای اثبات این قضیه وجود دارد. یکی از این راه ها دریافت کد فعالسازی از طریق ایمیل می باشد، یا قراردارن تگ متا در سربرگ سایت و… یکی از روش ها را انتخاب می کنید و فرایند احراز را طی می کنید.

پس از گذراندن این مرحله، در منوی کسب وکار گزینه ای تحت عنوان تکمیل فرم نظرسنجی به شما نشان داده می شود که این فرم هم باید تکمیل شود. پس از اینکه فرم را تکمیل کردید مطمئن شوید که تمام مراحل ذکرشده را به درستی انجام داده اید و مجدد به منوی کسب و کار بروید و این بار، زیر منوی وضعیت چک لیست کسب و کار را انتخاب کنید.

پنل کاربری

پس از انتخاب زیرمنوی وضعیت چک لیست کسب و کار، صفحه ای به شما نمایش داده می شود که شامل لیستی از فعالیت ها و نکاتی است که باید در سایت شما رعایت شده باشد. پس از اطمینان از اجرای تمامی فعالیت ها به طور کامل، گزینه “ارسال جهت بررسی توسط کارشناس” را انتخاب کنید.

تذکر: درصورتی که حتی یک نکته از این لیست به درستی اجرا نشده باشد، پروسه دریافت اینمادتان چند روز به تعویق می افتد.

پس از اینکه گزینه “ارسال جهت بررسی توسط کارشناس” را انتخاب کردید، تقریبا دو الی سه روز طول می کشد تا کارشناسان درخواست شما را بررسی کنند. بعد از گذشت این مدت، کارشناسان نتایج بررسی خود را برای شما ارسال می کنند که از طریق نوار بالایی داشبورد در دسترس شما قرار می گیرد و می توانید نتیجه را مشاهده کنید. در صورتی که کارشناسان، درخواست شما را تایید کرده باشند، مجدد سراغ داشبورد بروید و این بار از منوی کسب و کار، متن تعهدنامه را جستجو کنید.

تعهدنامه

از این زیرمنو بر روی گزینه”تعهدنامه” کلیک کنید، برای شما صفحه ای باز می شود که حاوی متن تعهدنامه می باشد. در این مرحله شما باید تمامی مفاد تعهدنامه را مطالعه و در نهایت تاییش کنید.

گزینه پرداخت

و در آخر، بعد از مطالعه و تایید متن تعهدنامه گزینه پرداخت را انتخاب می کنید که شما را به درگاه پرداخت بانک هدایت می کند و مبلغ ۱۷۵ هزار تومان پرداخت می کنید. درصورتی که پرداخت شما هم با موفقیت انجام شود مراحل دریافت اینماد به پایان می رسد و اینماد شما آماده است.

تذکر: بعد از دریافت نماد اعتماد الکترونیکی هم باید یک سری اقدامات انجام شود.

شخص دارنده اینماد باید قوانینی را رعایت کند که از جمله این قوانین عبارتند از:

  • تمامی مفاد تعهدنامه در تمام طول فعالیت باید به صورت کاملادرست و دقیق اجرا و رعایت شوند
  • درصورت هرنوع تغییر کوچک و بزرگ در کسب و کارتان باید سریعا به مرکز اطلاع دهید
  • فراموش نکنید که باید به پیغام‌ها و اخطارهایی که از سمت مرکز و دستگاه‌های نظارتی (چه الکترونیکی چه فیزیکی) صادر می شوند، حداکثر طی دو روز کاری پاسخ دهید
  • توجه داشته باشید که هرلحظه امکان مراجعه بازرسین به کلیه اماکن و محل های فعالیت شما وجود دارد. پس شما موظف هستید شرایط لازم را در جهت ورود و دسترسی ایشان درجهت انجام وظایف نظارتی مرکز، فراهم کنید.
  • اگر کسب و کار شما اینترنتی است و به مدت سه ماه فعالیتی نداشته باشید، درحالیکه عذر قابل قبولی هم نداشته باشید، بعد از دوبار تذکر، نماد اعتماد الکترونیکی شما باطل خواهد شد.

جمع بندی

همانطور که می دانید مشتریان شما متفاوت از هم هستند و هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. یک سری از مشتریان شاید برایشان مهم نباشد، محصولی که خرید می کنند حتما عالی باشد بلکه طرز فکرشان به این صورت است که محصول را خریداری می کنند اگر کیفیت خوبی ارائه داده باشید دفعات بعد هم از شما خرید می کنند و اگر خیر، دیگر از شما خرید نمی کنند. اما یک سری از افراد که تعداد آنها هم کم نیست به سختی اعتماد می کنند و ریسک پذیری پایینی دارند. این دسته از مشتریان به راحتی خرید نمی کنند پس باید به آن ها اعتبار خود را نشان دهید تا اعتماد آن ها را به خود جلب کنید. یکی از راه حل های اساسی برای این دسته از مشتریان، نماد اعتماد الکترونیکی می باشد. همانطور که اشاره شد نماد اعتماد الکترونیکی از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود تا بتوانند اعتبار خود را ثابت کنند. پس اگر کسب و کار اینترنتی دارید و هنوز نماد اعتماد الکترونیکی برای فروشگاه خود تهیه نکردید همین الان اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط