🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

بهینه سازی محتوا: نحوه شناسایی و بهبود محتوای کم بازده

محتوا، محتوا و محتوای بیشتر! امروزه سئو کلاً در این مورد است نه؟ چرا محتوا بر روی صحنه سئوی دنیا سلطه دارد؟ در واقع محتوا چقدر برای استراتژی سئوی شما حیاتی است؟ از همه مهم تر: چطور می توانید با محتوای سایت خود هم راستا باشید؟ این پست سعی دارد تا به شما در فهمیدن دلایل احتمالی بازدهی کم محتوای شما و نحوه بهینه سازی محتوا کمک کند.

در این مقاله می خوانید

در این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه تشخیص محتوای ناکارامد و بهینه سازی محتوا آشنا شوید.

محتوا، محتوا و محتوای بیشتر! امروزه سئو کلاً در این مورد است نه؟ در مقایسه با زمانی که من شروع به کار سئو کردم (۲۰۱۴)، امروزه محتوا به صورت مستمر یکی از محبوب ترین موضوعات پوشش داده شده در کنفرانس های دیجیتال مارکتینگ است، ابزارهای خیلی زیادی برای تمرکز بر روی تحلیل و بهینه سازی محتوا وجود دارد و به نظر می آید که به صورت کلی بر روی اخبار سئو در دنیا سلطه دارد. اما چرا محتوا بر روی صحنه سئوی دنیا سلطه دارد؟ در واقع محتوا چقدر برای استراتژی سئوی شما حیاتی است؟ از همه مهم تر: چطور می توانید با محتوای سایت خود هم راستا باشید؟ این پست سعی دارد تا به شما در فهمیدن دلایل احتمالی بازدهی کم محتوای شما و نحوه بهینه سازی محتوا کمک کند.

شناسایی محتوای ناکارآمد و بهینه سازی محتوا

چرا نقش محتوا در سئو در سال ۲۰۲۰ کلیدی است؟

محتوا یکی از مهم ترین فاکتورها در سئو است. تنها با توجه کردن به مواردی که گوگل به وب مسترها در طی چند سال گذاشته گفته است، مشخص است که آن ها تاکید بیشتری روی محتوا به عنوان فاکتور تعیین کننده کرده اند.

به عنوان مثال، نگاهی به این پست داشته باشید که در آگوست ۲۰۱۹ منتشر شده است که در مورد آپدیت های مرتب گوگل و چیزهایی که وب مسترها باید روی آن ها تمرکز کنند صحبت می کند: ” تمرکز روی محتوا: صفحاتی که بعد از یک آپدیت افول می کنند هیچ مشکلی برای درست کردن ندارند. ما پیشنهاد می کنیم که تمرکز خود را به سمت اطمینان حاصل کردن از این که این محتوا بهترین محتوایی است که می توانید ارائه دهید معطوف کنید. این چیزی است که الگوریتم ما به دنبال پیدا کردن و جایزه دادن به آن است. ”

این مقاله در ادامه لیستی از یک سری سوال که ممکن است به وبمسترها زمانی که می خواهند محتوای خود را ارزیابی کنند کمک کند. با وجود این موارد، محتوا به تنهایی نمی تواند و نباید بتواند تعیین کننده رتبه یک وب سایت باشد، اما یک نقطه شروع بسیار خوب است! همچنین در دوره دیجیتال مارکتینگ علاوه کسب مهارت در شناخت محتوای مفید که بخشی از سرفصل این دوره است، با تمام کانال های بازاریابی دیجیتال نیز آشنا می‌شوید و با آن کسب کارتان را گسترش می‌دهید.

محتوای کم بازده چیست؟

زمانی که می گوییم محتوای کم بازده، داریم در مورد محتوا صحبت می کنیم، یعنی یا صفحات تراکنشی/تبلیغاتی یا صفحات ویرایشی و مقاله ای، که بازدهی آن کمتر از پتانسیلی است که دارد. این می تواند محتوایی باشد که قبلاً سطح خوبی از ترافیک ارگانیک را جذب می کرد و الان به این صورت نیست، یا محتوایی هیچوقت نتوانست ترافیک ارگانیک مناسب را بر خلاف تمامی فعالیت هایی که برای آن انجام دادید ایجاد کند.

بیش از ۹۰ درصد محتواها هیچ ترافیکی از گوگل نمی گیرند. نود درصد! این یعنی ۹ صفحه از هر ۱۰ صفحه احتمالاً هیچ ترافیکی دریافت نمی کنند.

دلایل ایجاد محتوای کم بازده چیست؟

دلایل زیادی برای عدم عملکرد خوب از سوی محتوای شما وجود دارد، اما حقیقت تلخ معمولاً بسیار ساده است؛ در بیشتر موارد، محتوای شما فقط به اندازه کافی خوب نیست و لیاقت گرفتن رتبه های برتر ارگانیک را ندارد.

محتوای کم بازده

با این وجود، در این بخش به چند دلیل رایج برای عدم عملکرد خوب محتوا با هم می بینیم، این دلایل به ترتیب خاصی نیستند و ما مهم ترین آن ها از نظر خودمان را هایلایت خواهیم کرد.

محتوای شما با قصد کاربر تطابق ندارد

با توجه به تجربیات من، این یک موضوع خیلی مهم است که حتی بازاریابان با تجربه هم در این امر دچار اشتباه می شوند. ممکن است محتوای شما خوب بوده و به کاربران شما مرتبط باشد، اما با قصد و نیتی که گوگل در SERP برای کیووردهای متمرکز تطابق ندارد.

به عنوان سئوکارها، هدف ما باید تطابق با قصد کاربران باشد، بدین معنی که ما اول باید چه چیزی و چه کسی را متوجه شویم قبل از این که بتوانیم چطور را تعریف کنیم. قصد چه کسانی را هدفگیری می کنیم و چیزی که در SERP نمایش داده شده است استراتژی ما برای رسیدن به آن جا را تعریف می کند. به عنوان مثال، وب مسترهایی که برای گرفتن رتبه در یک کیوورد اطلاعاتی یا مسیریابی با یک صفحه تراکنشی یا برعکس آن امیدوار هستند.

محتوای شما در فرمت ایده آلی که گوگل در اولویت قرار می دهد نیست

گوگل ممکن است یک فرمت مشخص را بیشتر مورد توجه قرار دهد که محتوای شما مطابق با آن نباشد، بنابراین میزانی که باید دیده نمی شود. مثلاً شما امیدوار به رتبه گرفتن با یک پست بلاگ دارای کیوورد چگونگی انجام یک کار با متن سنگین هستید در حالی که گوگل محتوای ویدیویی را در اولویت قرار می دهد.

محتوای شما خیلی کم حجم تر از چیزی است که رتبه بگیرد

حتماً لازم نیست که بحث در مورد طول محتوا باشد، بلکه بحث در مورد مرتبط و جامع بودن است. شاید این دلیلی باشد که محتوای شما به اندازه دیگر سایت ها جذاب نیست و در نتیجه گوگل آن ها در اولویت جلوتری نسبت به شما قرار می دهد. مثلاً شما امیدوار به گرفتن رتبه برای کیووردهای اطلاعاتی با رقابت بسیار بالا با یک پست بلاگ ۲۰۰ کلمه ای هستید.

محتوای شما به اندازه کافی به روز نیست

اگر محتوای شما خیلی موضوعی است و این موضوع به شدت وابسته به اطلاعاتی که در طول زمان تغییر پیدا می کند، گوگل به سایت هایی پاداش می دهد که فعالیت های خود را در راستای به روز نگه داشتن محتوا متمرکز می کنند. جدا از خود موتورهای جستجو، کاربران نیز به محتوای تازه خیلی اهمیت می دهند؛ هیچ کس نمی خواهد یک راهنمای سئو برای بهینه سازی محتواهای کم بازده که در سال ۲۰۱۵ نوشته شده است را بخواند!

محتوای به روز

یک سری از سوژه ها به نظر بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند، اما به صورت کلی هر چیزی که مرتبط با مقررات، قوانین و راهنماها باشد که در بازه های زمانی معین دستخوش تغییرات می شود در این دسته قرار می گیرد.

محتوای شما به شدت فصلی یا وابسته به یک رویداد یا تجربه گذشته است

اگر محتوای شما در مورد چیزی است که در گذشته اتفاق افتاده است، به صورت کلی علاقه به آن سوژه مشخص در طول زمان کاهش پیدا می کند. البته که یک سری استثنائات وجود دارند اما قطعاً متوجه منظور ما شده اید. به عنوان مثال موضوعاتی مانند رویدادها یا تجربیات تاریخ دار یا محتواهای خبری در این دسته قرار می گیرند.

مدیران تکنیکال شما وضعیت ایندکس کردن صفحات را تغییر داده اند

اگر اتفاقی برای صفحه شما بیافتد که باعث شود از ایندکس گوگل خارج شود، رایج ترین مشکلات می توانند تگ غیرمنتظره no-index، Canonical Tag، hreflang tagهای نا مرتبط، تغییر وضعیت صفحه، پاک کردن صفحه با ابزار حذف سرچ کنسول گوگل و موارد دیگر باشند. به عنوان مثال، بعد از یک سری از پیشنهادات مربوط به سئو، مسئولان شما به اشتباه یک تگ no-index را روی صفحه شما بدون این که متوجه شوند قرار داده اند.

صفحه شما قربانی تکراری بودن یا Cannibalization شده است

اگر شما یک کیوورد با موضوع یکسان یا مشابه را در چند صفحه پوشش دهید، ممکن است باعث ایجاد Duplication یا Cannibalization شود که در نهایت منجر به کمتر دیده شدن به صورت ارگانیک شوند. به عنوان مثال شما صفحه خدمات جدیدی را به همراه پیشنهادات قبلی خود ایجاد می کنید، اما تمرکز on-page آن تفاوت زیادی نداشته یا به اندازه کافی منحصر به فرد نیست و در نهایت منجر به از بین بردن دسترسی شما می شود.

صفحه شما سوژه تغییرات جاوا اسکریپت که ایندکس کردن محتوای شما را برای گوگل سخت می کنند شده است

در این جا نمی خواهیم خیلی وارد بحث های فنی جاوا اسکریپت شویم و می خواهیم به ساده ترین شکل ممکن این موضوع را بررسی کنیم. اگر یک سری اتفاقات مربوط به جاوا اسکریپت در صفحه شما اتفاق بیافتد و چند المان درون صفحه ای سئوی شما را تغییر دهد، ممکن است روی نحوه ایندکس کردن محتوای شما توسط گوگل تاثیر بگذارد.

به عنوان مثال به زمانی فکر کنید که سایت شما وارد پروسه طراحی دوباره می شود، جاوا اسکریپت سنگینی در حال حاضر در حال اتفاق افتادن روی مرورگر شماست و بخش کلیدی از محتوای شما را تغییر می دهد که گوگل به راحتی نمی تواند آن را رندر کند، این برای شما مشکل ساز خواهد بود.

صفحه شما به دلیل تغییرات بزرگ در SERP دیگر در معرض دید نیست

طی سال های گذشته SERP تغییرات زیادی به خود دیده است، بدین معنی که بسیاری از قابلیت هایی که امروزه هستند قبلاً وجود نداشتند. این ممکن است باعث ایجاد تغییراتی در رتبه بندی های قبلی شود یا باعث شود که صفحه شما از صفحه اول با ارزش گوگل خارج شود. همچنین فراموش نکنید که ممکن است فقط رقابت در طول زمان سخت تر شده باشد و این می تواند تنها دلیلی باشد که صفحه شما دیگر به اندازه گذشته در معرض دید نیست. بعضی از موضوعات (شغل ها، پروازها و هتل ها) بیشتر از دیگران مورد تاثیر بوده اند، جایی که Snippetها و ابزارهای خود گوگل در حال رسیدن به بالای SERP هستند.

محتوای شما هیچ بک لینکی ندارد

بدون این که در این بخش خیلی به جزئیات بپردازیم، چرا که خود می تواند یک پست بلاگ کامل باشد، برای موضوعاتی که خیلی رقابت زیادی دارند، نداشتن بک لینک یا داشتن تعداد کمی بک لینک می تواند به عنوان یک مانع برای شما عمل کند، حتی اگر محتوای صفحه شما به اندازه کافی جذاب باشد. این موضوع مخصوصاً برای وب سایت های جدیدی که در محیطی رقابتی فعالیت می کنند صدق می کند.

به عنوان مثال برای حوزه چالش برانگیزی مانند فشن، رتبه گرفتن برای موضوعات اصلی و کلیدی بسیار بدون تعداد مناسبی از بک لینک های با کیفیت برای پشتیبانی از صفحات تراکنشی شما بسیار سخت است.

چطور عوامل تاثیرگذار روی محتوا را پیدا کنیم؟

در بخش بالا ما قسمت چرایی را پوشش دادیم، حال وقت پرداختن به چطور است. چطور تشخیص دهیم که کدام مشکلات روی صفحه و محتوای شما تاثیرگذار هستند. این بخش مخصوصاً مربوط به مخاطبانی است که خیلی در حوزه سئو وارد نیستند.

مشکلات فنی

سرچ کنسول گوگل

شما می توانید با استفاده از ابزار URL Inspection وضعیت صفحه خود را تحلیل کنید، این کار می تواند به شما در پاسخگویی به سوالاتی مانند سوالات پایین کمک کند.

  • آیا صفحه من Crawl شده است؟ آیا ما به گوگل اجازه Crawl کردن صفحه خود را می دهیم؟
  • آیا صفحه من ایندکس شده است؟ آیا ما به گوگل اجازه ایندکس کردن صفحه خود را می دهیم؟

با بررسی بخش Coverage، گوگل اطلاعاتی در مورد قابلیت خزیده شدن و ایندکس شدن صفحه شما به اشتراک می گذارد.

سرچ کنسول

توجه زیادی به بخش ایندکس کردن بکنید، جایی که به  Canonical اشاره شده توسط کاربر و Canonical انتخاب شده توسط گوگل اشاره می کند. اگر این دو مورد با هم تفاوت داشتند، بررسی کردن دلیل این اتفاق قطعاً ارزش دارد، چرا که بدین معنیست که گوگل به Canonical directive های قرار داده شده در صفحه احترام نمی گذارد.

اکستنشن های گوگل کروم

من عاشق اکستنشن های کروم هستم و تعداد خیلی زیادی از آن ها را روی مرورگر خود دارم. یک سری از اکستنشن های کروم می توانند به شما اطلاعات زیادی در مورد وضعیت ایندکس شدن صفحه با یک کلیک ساده می دهد، چک کردن مواردی مانند تگ های Canonical و Meta robot از این دسته کارهاست.

اکستنشن های گوگل کروم

اکستنشن های مورد علاقه من برای انجام این کار عبارتند از:

چک کردن جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت در محیط امروزی بسیار کلیدی است چرا که تعامل برانگیزی را به صفحه اضافه می کند. با انجام این کار، ممکن است یک سری از المان های HTML که برای سئو اهمیت زیادی دارند را دچار تغییر کند. شما به راحتی می توانید ببینید که یک صفحه بدون جاوا اسکریپت چه ظاهری می تواند داشته باشد، با استفاده از ابزار WWJD.

اگر واقع گرایانه نگاه کنیم، شما تنها به یکی از این ابزارهای معرفی شده در قسمت پایین برای چک کردن این که آیا جاوا اسکریپت می تواند مشکلی برای سئوی درون صفحه ای شما داشته باشد یا خیر نیاز دارید:

هر سه ابزار بالا برای پیدا کردن مشکل بسیار مفید هستند چرا که آن ها منابع رندر شده DOM را در زمان واقعی نشان می دهند. زمانی که تست را انجام دادید، برای دیدن HTML رندر شده کلیک کنید و سعی کنید موارد پایین را چک کنید:

  • آیا بخش اصلی محتوای من قابل مشاهده است؟

شیوه سریع انجام این کار پیدا کردن یک جمله در محتوای خود، استفاده از قابلیت جستجو یا کلیک کردن  CTRL+F با انتخاب همان جمله است تا ببینیم که در نسخه رندر شده صفحه وجود دارد یا خیر.

  • آیا لینک های داخلی برای گوگل قابل مشاهده هستند؟

سریع ترین راه برای فهمیدن این موضوع، پیدا کردن یک لینک داخلی درون صفحه، استفاده از قابلیت جستجو یا فشردن CTRL+F روی آن لینک است تا ببینیم در نسخه رندر شده صفحه حضور دارد یا خیر.

  • آیا گوگل می تواند به دیگر المان های کلیدی صفحه دسترسی داشته باشد؟

مواردی مانند تیترها، محصولات، صفحات و چینش آن ها، Reviewها، کامنت ها و … را چک کنید.

تحلیل نیت جستجو و SERP

با تحلیل SERP برای موضوعات کلیدی جهت تمرکز کردن روی آن ها، شما می توانید یک سری سوالات که به مرتبط با محتوای شما هستند نسبت به قصد جستجو، رقابت و مرتبط بودن را شناسایی کنید. امروزه تمامی ابزارهای بزرگ سئو اطلاعات بسیار زیاد مهمی را در مورد ظاهر SERP برای هر کیووردی که می خواهید تحلیل کنید می دهند. به عنوان مثال، بیایید از Ahrefs برای کیوورد نمونه “محتوای همیشه سبز” استفاده کنیم.

SERP

بر اساس این مثال، چند نکته برای اشاره کردن وجود دارد:

  • این کیوورد قابلیت های جالب توجه زیادی از SERP را فعال می کند.
  • رتبه های ارگانیک برتر توسط منابع بسیار معبتر و با ثبات گرفته شده اند که باعث می شود کیوورد برای رقابت کردن بسیار سخت باشد.

در این بخش می خواهم به شما در مورد مدل های چک کردن پیشنهاداتی بدهم:

  • کیوورد تحلیلی را بر اساس مدل نتایجی که گوگل در SERP نشان می دهد درک و تحلیل کنید، تبلیغاتی که نمایش داده می شود، Snippet های ارگانیک، آیا این صفحات اکثراً تراکنشی هستند یا اطلاعاتی؟
  • کیفیت سایت هایی که در صفحه اول نتایج رتبه دارند را چک کنید؛ توسط متریک های نشان دهنده ای که می توانند به شما در کسب اطلاعات در مورد کیفیت هر دامین، تعداد کیووردهایی که این صفحه ها برای آن ها نمایش داده می شوند، ترافیک مورد انتظار برای هر صفحه و موارد دیگر کمک کنند.
  • یک Crawl سریع از این صفحات انجام دهید تا جامعیت محتوای آن ها و متا دیتا ها را چک کنید، یا هم می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

با انجام اکثر موارد چک کردنی، می توانید ببینید که آیا محتوای شما به هر دلیلی که قبلاً اشاره کردیم بازدهی کمی دارد یا خیر.

  • محتوا به اندازه کافی نسبت به محتواهایی که در صفحه اول نتایج هستند جذاب نیست
  • محتوا در مقایسه با چیزی که گوگل در اولویت قرار می دهد فرمت مشابهی ندارد
  • محتوا زمان بندی شده یا فصلی است
  • محتوا توسط قابلیت های SERP در سایه قرار می گیرد

مشکلات Duplication و Cannibalization

از ابزارهای مختلف سئو برای پیدا کردن درک بهتر از موارد پایین استفاده کنید:

  • برای کیووردهای ردیابی شده جالب، دو یا چند URL رتبه گرفتن در حال عوض کردن جای خود هستند. این یک نشانه واضح از این است که موتورهای جستجو گیج شده و نمی توانند به درستی تصمیم بگیرند که کدام URL را برای کیوورد مشخص شده رتبه دهی کنند.
  • برای کیووردهای ردیابی شده، دو یا چند URL به صورت همزمان ظاهر می شوند. این یک سیگنال واضح از Duplication و Cannibalization است.
  • وضعیت سئوی خود در زمینه مشاهده شدن را توسط صفحه فرود چک کنید؛ اگر URLهای متفاوتی برای کیووردهای خیلی مشابه یکدیگر رتبه می گیرند، احتمالاً یک مشکلی در این میان وجود دارد.
  • یک جستجوی ساده درون سایت برای کیووردهای انتخاب شده به منظور گرفتن ایده اولیه در مورد این که چه تعداد صفحه توسط گوگل ایندکس شده اند انجام دهید. این یک تمرین بسیار مفید است که می تواند نگرانی های زیادی از شما را رفع کند.
Duplication و Cannibalization

بهینه سازی محتوا: چطور محتوای کم بازده را اصلاح کنیم؟

ما رایج ترین مشکلات در مورد محتواهای کم بازده و نحوه شناسایی آن ها را گفتیم. حال وقت آن رسیده در مورد شیوه های درست کردن آن صحبت کنیم.

در لیست پایین فعالیت های پیشنهادی ما برای بهینه سازی محتوای کم بازده را می بینید، به همراه یک سری لینک با ارزش به منابع دیگر که می توانند به شما در گسترش الگوهای فردی کمک کنند.

مطمئن شوید که صفحه شما به صورت مناسب می تواند Crawl و ایندکس شود

  • مطمئن شوید که صفحه شما درگیر هیچ کدام از مسیرهای منابع بلاک شده در txt نمی شود.
  • مطمئن شوید که صفحه شما دارای یک تگ no-index meta robot یا کنونیکال تگ که به یک مکان دیگر اشاره دارد نمی شود.
  • چک کنید که آیا دیگر صفحات دارای تگ کنونیکال در حال اشاره کردن به URL اصلی شما هستند. تگ های کنونیکال نا مرتبط توسط گوگل نادیده گرفته می شوند، شما می توانید این موضوع را توسط ابزار URL Inspection چک کنید.
  • مطمئن شوید که سایت شما دارای هیچ کدام از جاوا اسکریپت های non-SEO که می توانند المان های درون صفحه ای کلیدی را تغییر دهند نیست.
  • مطمئن شوید که صفحه شما به صورت داخلی در سایت لینک شده و در نقشه سایت XML شما وجود دارد.

نیت از جستجو را درک کنید

  • قصد از جستجو یک موضوع فوق العاده به خودی خود است و منابع فوق العاده زیادی درباره این سوژه وجود دارد که می توانید مطالعه کنید.
  • به زبان ساده، شما همیشه باید ببینید که SERP برای موضوع مورد علاقه شما چه شکلی دارد؛ با تحلیل کردن SERP و تمامی قابلیت هایش، می توانید درک خیلی بهتری از این که موتورهای جستجو به دنبال چه مواردی برای تطبیق قصد از جستجو هستند، پیدا کنید.
  • با بررسی SERP، باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:
  1. گوگل در این بخش چه مدل محتواهایی را ترجیح می دهد، تراکنشی، مسیریابی یا اطلاعاتی؟
  2. کیووردهای انتخاب شده چه میزان رقابتی دارند و رقبای شما که برای این کیوورد رتبه های بالایی دارند چقدر معبتر هستند؟
  3. چه فرمت محتوایی توسط گوگل در SERP به نمایش درمی آید؟
  4. محتوای من چقدر باید جامع باشد تا شانس قرار گرفتن در صفحه اول نتایج را پیدا کند؟
  5. چه کیووردهایی در متا دیتاهای رقبا استفاده می شود؟
  6. چه قابلیت های ارگانیکی باید برای اشاره کردن به محتوای من استفاده شوند؟
  • خوشبختانه تمامی سوالات بالا به شما دید واقع گرایانه ای در زمینه شانس شما برای رتبه گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل را می دهد. از معطوف کردن تمرکز خود به سمت PPC برای یک سری از کیووردهای به شدت رقابتی نترسید زمانی که شانس شما برای رتبه گیری ارگانیک زیاد نیست.

صفحات خود را در برابر کیووردهای مناسب نقشه کشی کنید

  • این یک مرحله ضروری برای اطمینان حاصل کردن از این که شما درک درستی نه تنها از این که می خواهید برای کیووردها رتبه بگیرید دارید، بلکه کیووردهایی که مجوز رتبه گرفتن برای آن ها را دارید می باشد.
  • خیلی روی این مرحله تمرکز نکنید و در مورد فرصت های رتبه گرفتن خود واقع گرا باشید؛ نقشه کشی صفحات خود در برابر چندین کیوورد مختلف که هر کدام SERPها و قصد از جستجوی متفاوتی را نشان می دهند واقع گرایانه نیست.
  • پیشنهاد من این است که دو یا سه کیوورد اصلی را بردارید و بر روی مرتبط کردن محتوای خود تا حد ممکن با این کیووردها تمرکز کنید.

منبع:

https://moz.com/blog/improve-underperforming-content

جمع بندی

محتوای کم بازده یک مشکل خیلی رایج است که نباید شما را شگفت زده کند، مخصوصاً با در نظر گرفتن این که محتوا مهم ترین فاکتور رتبه دهی در سال ۲۰۲۰ محسوب می شود. با داشتن ابزار مناسب و اجرای پروسه های مناسب، حل کردن این مشکل چیزی است که همه می توانند یاد بگیرند، سئو جادوی سیاه نیست، پاسخ شما کاملا ًمنطقی است. ابتدا دلیل بازدهی کم محتوای خود را درک کنید. زمانی که مطمئن شدید که با مقررات فنی گوگل سازگار هستید، مشخص کنید که می خواهید چه قصد از جستجویی را برطرف کنید. تحقیق شما روی قصد از جستجو باید جامع باشد چرا که این مورد است که تعیین می کند چه تغییراتی باید روی محتوای شما اعمال شود. در این قسمت، شما آماده ایجاد تغییرات ضروری سئو و محتوا برای ایجاد بهترین تطابق با جستجوها هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط