🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

بهترین روش برای افزایش نرخ تعامل وب‌سایت شما

افزایش تعداد مخاطبان سایت یکی از مهمترین دغدغه‌های کسب و کارهای بزرگ دنیاست. بعد از این که کاربران به سایت و وبلاگ‌ شما هدایت شدند، مهمترین نکته ماندگاری مخاطب و نرخ تعامل آن ها با وب سایت شماست.زمانی که برای ایجاد یک وب سایت موفق برنامه ریزی می کنید، همواره باید مشارکت یا تعامل کاربر سایت را مد نظر قرار دهید
افزایش نرخ تعامل بازدیدکنندگان وب‌سایت

در این مقاله می خوانید

افزایش تعداد مخاطبان سایت یکی از مهمترین دغدغه‌های کسب و کارهای بزرگ دنیاست. بعد از این که کاربران به سایت و وبلاگ‌ شما هدایت شدند، مهمترین نکته ماندگاری مخاطب و نرخ تعامل آن ها با وب سایت شماست.زمانی که برای ایجاد یک وب سایت موفق برنامه ریزی می کنید، همواره باید مشارکت یا تعامل کاربر سایت را مد نظر قرار دهید.
ولی این دقیقاً به چه معناست؟
هنگامی که بازدیدکنندگان به سایت شما وارد می‌شوند، انتظار دارید، محتوای سایت شما را بخوانند، با فرم‌ها ارتباط برقرار کرده و آنها را تکمیل کنند و روی دکمه های فراخوان کلیک کنند. این دقیقاً همان تعامل کاربر در عمل است، اما این اصطلاح گسترده تر از آن است که فکر می‌کنید.
برای موفقیت، باید بدانید که به چه شکلی تعامل حداکثری را تعریف کرده و چگونه این عامل مهم وب‌سایت را به منظور جذب بیشتر سرنخ ها و کسب درآمد بیشتر در آینده افزایش دهید.

تعامل کاربر به چه معناست؟

به زبان ساده، تعامل کاربر زمانی معنا دارد که بازدیدکنندگان سایت شما به اندازه‌ای از محتوای سایت خوششان آمده که به راحتی به آن می‌چسبند، جذب می‌شوند و نهایتاً تبدیل می‌شوند. مهمتر از همه، وقتی که مشارکت کاربر بالا باشد، متوجه خواهید شد که مخاطبان شما وفادارتر هستند. متوجه می‌شوید که بازدیدکنندگان بیشتر مراجعه کرده و تبدیل بیشتر رخ می‌دهد، زیرا وب سایت شما به سادگی کار می‌کند.

افزایش نرخ تعامل وب‌سایت

انواع تعامل کاربر

انواع مختلفی از تعامل در بازدید از یک وب‌سایت وجود دارد. در اینجا چند مثال بیان می‌شود.

خواندن و جذب کردن مطالب

هنگامی که یک بازدید کننده به وب سایت شما وارد می‌شود، ابتدا صفحه اصلی شما را می‌بیند و سپس شروع می‌کند به کلیک کردن و رفتن به سایر صفحات سایت، این یعنی تعامل کاربران. افراد به طور فعال، کسب و کار و خدماتی که ارائه می‌دهید را ذره ذره یاد می‌گیرند. هرچقدر یک فرد آگاه‌تر شود، احتمال اینکه از شما خرید کند بیشتر می‌شود. به همین دلیل افزایش تعامل کاربر وب سایت، برای موفقیت شما اهمیت بسیاری دارد.

نظرات و گفتگوهای بازدیدکننده

این نوع تعامل کاربر در حالتی است که مخاطبان شما، آزمون ها را تکمیل می کنند، نظرسنجی ها را پاسخ می دهند، در نظرسنجی‌ها شرکت می‌کنند، با ربات‌های گفتگو ارتباط برقرار می‌کنند، و یا با محتوای تعاملی وب‌سایت شما ارتباط برقرار می کنند. این مثال‌ها نه تنها باعث افزایش تعامل می‌شوند، بلکه آنها را سرگرم هم می‌کنند و بازدیدکنندگان را برای تبلیغ کلامی و بازگشت مجدد بیشتر به سایت، قانع می‌کنند.

اشتراک در شبکه‌های اجتماعی

اگر بازدیدکنندگان،وبلاگ شما را دوست داشته باشند، احتمالاً روی دکمه فیس بوک کلیک می‌کنند تا پست‌های شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. اقدام به کلیک کردن دکمه های اشتراک شبکه‌های اجتماعی شما، به عنوان تعامل کاربر حساب می شوند.

اشتراک در شبکه‌های اجتماعی
اقدام به کلیک کردن دکمه های اشتراک شبکه‌های اجتماعی شما، به عنوان تعامل کاربر حساب می شوند

ملاحظه کنید که تا چه حد سایت HubSpot گزینه‌های زیادی را برای بازدیدکنندگان سایت خودجهت به اشتراک گذاشتن محتوای برندش در وب ارائه می دهد. این دکمه ها مطمئنا باعث افزایش تعامل کاربران در کل وب سایت و پروفایل شبکه‌های اجتماعی برند می‌شود.

دیدن فیلم ها و تصاویر

وجود یک صفحه گالری تصاویر و فیلم‌ها در سایت، به بازدیدکنندگان محتویاتی را ارائه می‌‌دهد تا بتوانند به دلخواه به لذت شان ادامه دهند. با این حال، حتی اگر تصاویر فقط روی صفحه خانه شما باشد، مطمئن باشید که کیفیت همه محتوای بصری بالا باشد، زیرا تصاویر با کیفیت پایین موجب تعامل کاربر نمی‌شود.

بهترین روش جهت افزایش تعامل کاربر در وب‌سایت شما چیست؟

1.بارگزاری سایت خود را سریع تر کنید

اگر انتظار دارید بازدیدکنندگان را در سایت نگه دارید و تعامل آن ها را با المانهای متنوعی که دارید درگیر کنید، صفحات وب شما باید برای بازدیدکنندگان بلافاصله بارگیری شوند. حتی یک ثانیه تأخیر در بارگزاری می‌تواند ضربه بدی به تعامل کاربر و نرخ تبدیل بزند.

سرعت سایت در گوگل آنالیتیکس
سرعت بارگزاری سایت

گوگل آنالیتیکسراهکارهای افزایش سرعت سایت را در عنوان زیرمنوی «سرعت سایت» پیشنهاد می دهد.

همچنین می‌توانید از ابزار دیگری مانند GTMetrix استفاده کنید. اگر سرعت بالا آمدن سایت شما کند باشد، این سایت پیشنهاداتی جهت افزایش سرعت سایت ارائه می‌دهد.

آنالیز سرعت سایت با GTmetrix
با کمک GTmetrix می توانید سرعت سایت و بارگزاری صفحات را آنالیز کنید

اگر فرصتی برای بهبود سرعت سایت وجود دارد، قطعاً این اقدام را در اولویت قرار دهید تا جذاب‌ترین وب سایت در جهان را داشته باشید. اما اگر سرعت آن بسیار کند باشد، براحتی این جذابیت می تواند برای همیشه از بین برود.

2.چیدمان سایت را از نو بسازید

سردرگمی بیش از حد کاربر در سایت، منجر به افزایش میزان نرخ خروج از سایت که نقطه مقابل نرخ تعامل کاربر است، می‌شود. اگر ساختار سایت شما به شدت پیچیده است، یک ساختار ساده طراحی کنید. منو سایت باید در مرکز دید بوده و به آسانی برای هر فردی قابل درک باشد. به اندازه کافی از فضاهای سفید استفاده کنید تا محتویات سایت به راحتی در معرض دید قرار بگیرند. و همیشه فونت های خوانا با اندازه متن مناسب استفاده کنید.

منوی سایت
منوی سایت را به حدی نمایان و برجسته کنید تا مخاطبان به راحتی و با اشتیاق منو را رویت کنند

هنگامی که باتکنولوژی برجسته اپل روبرو می‌شوید، بیشتر فضاهای سیاه را می بینید، اما منطق و رویکرد همان است. منوی سایت را به حدی نمایان و برجسته کنید تا مخاطبان به راحتی و با اشتیاق منو را رویت و به راحتی جستجو کنند.

3.جستجو در سایت خود را ساده کنید

بازدیدکنندگان سایت شما باید بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را تنها با دو تا سه کلیک بیابند. در یک کلام، اگر جستجو در وب‌سایت شما بسیار دشوار باشد، نرخ خروج یا ترک از سایت افزاش یافته و نرخ تعامل کاربر کاهش می یابد. بهترین راهکار این است که یک منوی ساده تهیه کنید و دسته بندی مناسبی از صفحات و پست‌های وبلاگ را بسازید تا اطلاعات سازماندهی شده همیشه به بهترین شکل ممکن درد دسترس قرارگیرند. برای داشتن نتایج بهتر، همچنین یک ماژول جستجو در سایت تان قراردهید تا بازدید کنندگان آنچه را که نیاز دارند بتوانند فورا پیدا کنند.

4.ساختار لینک‌های سایت را بهبود دهید

لینک ها باید دارای متن لنگر مشخص و واضحی باشند و کلیک روی آنها، به صفحات مشخص و مرتبط ارجاع داده شود. مهمتر از همه، لینک ها باید کار کنند، لذا قبل از انتشار در سایت، آنها را تست کنید و مطمئن شوید به صفحه مناسب و درستی که می‌خواهید ارجاع داده می شوند.

5.متون سایت را کوتاه کنید

مطالعات نشان می دهد که صفحات با 1000 تا 2500 کلمه بیشترین تاثیر را در تعامل کاربران ایجاد می کنند. چنین برداشت می شود که هر چه تعداد کلمات بیشترباشد، بازدیدکنندگان سایت مدت زمان بیشتری را صرف خواندن می کنند. متون سایت را بی دلیل طولانی نکنید، اما تا جایی که ممکن است محتوای با کیفیت، آموزنده و عملی که برای بازدیدکننده سایت ارزشمند است فراهم آورید. این سبک از محتوا چیزی است که بازدیدکنندگان امروزی بیشتر با آن تعامل دارند.

6.پاراگراف های بزرگ را به بلوک های متنی کوتاه تقسیم کنید

تعداد کمی از افراد حاضرند وقت بگذارند تا یک پاراگراف متنی طولانی را به طور کامل بخوانند، مخصوصاً اگر حجم پارگراف تا 2000 کلمه هم رسیده باشد. برای کسب نتایج بهتر، یک پارگراف طولانی را با استفاده از زیر عنوان های مرتبط و کلیدی پرمعنا،بولت پوینت، لیست اعداد و تعداد کافی از فضای سفید بین پاراگرافی به پارگراف های کوتاه تبدیل کنید.

استفاده از پاراگراف های کوتاه
پاراگراف های بزرگ را به بلوک های متنی کوتاه تقسیم کنید

همچنین می توانید پاراگراف ها را با قرار دادن تصاویر و ویدیوهای مرتبط از هم جدا کنید، با این کار ارزش محتویات خود را نیز افزایش داده اید. به فکر همه مدل مخاطبی باشید، مثلاً افرادی که بجای آنکه محتوای سایت شما را بخوانند از روی آن رد می‌شوند. لذا فرمت و قالب محتوا را به شکلی نمایش دهید تا این دسته از مخاطب ها هم با محتوای شما ارتباط برقرار کنند، به این ترتیب هر  مدل مخاطبی را در فرآیند تعامل برقرار کردن قرار می دهید.

7.نمایش محتوای مرتبط در بین صفحات

آمازون با نمایش محصولات مرتبط، بازدیدکنندگان را برای ادامه گردش در سایت و خرید بیشتر ترغیب می‌کند. شما هم می توانید همین کار را با  نمایش صفحات و پست های وبلاگ مرتبط انجام دهید. ما باید با طراحی مجدد صفحات وبلاگ کاری کنیم تا بازدیدکنندگان را از صفحه ای به صفحه ای دیگر و از پست وبلاگی به پستی دیگر انتقال دهیم.

8. چت باکس اضافه کنید

اضافه کردن یک چت باکس در صفحه اصلی، به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا هر زمان که با مشکلی مواجه می‌شوند، به آسانی درخواست کمک کنند. البته به یاد داشته باشید که چت باکس ها نباید مزاحم بازدیدکننده باشند، اما باید در صورت نیاز کاربر در دسترس هم باشند.

برای راحتی مخاطب، عکس و نام نماینده سایت را به چت باکس اضافه کنید. به این ترتیب،مخاطبان فکر نمی‌کنند که تمام وقت با یک ربات صحبت می‌کنند. فقط زمانی که هیچ کس از طرف سایت آنلاین نیست تا پاسخگوی چت باکس باشد، مخاطب را در جریان قرار دهید تا باعث ناراحتی وی نشوید. برای کسب نتایج بهتر، به صورت منظم مکالمات چت باکس را تجزیه و تحلیلکرده و راههای بالابردن کیفیت مکالمه با مخاطبان آینده سایت رابرای نماینده سایت تعیین کنید.

9.نمایش صحیح در گوشی موبایل

از یک ابزار تست نمایش صحیح در گوشی موبایل، مانند ابزار تست موبایل توسط گوگل، استفاده کنید تا مطمئن شوید محتویات سایت شما در تمام دستگاه ها به خوبی نمایش داده می‌شود. امروزه بسیاری از ابزارهای تست نمایش صحیح در گوشی‌های موبایل به شما خواهند گفت که چرا سایت شما کاربر پسند نیست و برای تعامل بیشتر مخاطبان چگونه آنها را بهبود دهید.

Responsive
نمایش صحیح وب سایت در گوشی موبایل (Responsive) اهمیت فراوان دارد

محتویات و اطلاعات سایت شما در هر حالتی باید به آسانی در دسترس مخاطب باشد، چه برای مخاطبی که از دسکتاپ به سایت شما آمده باشد، چه گوشی موبایل یا سایر فناوری‌ها. همیشه اطلاعات بسیار مهم سایت را در بالای صفحه قرار دهید تا روی هر دستگاهی قابل کلیک کردن و خواندن باشد.

10.چیزی که انتظار دارید را شفاف سازی کنید

هرگز تصور نکنید که بازدیدکنندگان سایت تان همه آنچه را که شما می‌خواهید را می‌داند. مثلاً تکمیل و ارسال یک فرم، وارد کردن آدرس ایمیلشان، یا کلیک کردن روی یک دکمه برای کسب اطلاعات بیشتر. همیشه دستورالعمل های کافی برای انجام دادن یک اقدام را به زبانی واضح بنویسید تا هر مخاطبی بتواند آن را درک کند.

11.دکمه‌های فراخوان

در صفحات سایت باید برجسته، چشمگیر و با لحن دستوری باشند. به این ترتیب مخاطب را هدایت کرده و نرخ تبدیل را بالا می رود.

12.ایجاد استراتژی نهایی برای بالا بردن تعامل کاربران

حالا شما چندین روش برای بهبود وب سایت خود دارید تا بتوانید نرخ تعامل کاربر را افزایش دهید. علاوه بر این، راه های دیگری هم وجود دارد تا بتوانید نقاط مشکل دار را کشف کرده و همواره نرخ تعامل با بازدیدکنندگان را بالاتر ببرید.

13.آدرس های ایمیل مخاطبین را جمع آوری کنید

اگرتا الان به فکر جمع آوری اطلاعات بازدیدکنندگان سرنخ از وب سایت تان نبوده اید، از همین الان شروع کنید. بهترین راه برای اینکه متوجه شوید چرا بازدیدکنندگان سایت با محتوای سایت شما تعامل برقرار نمی کنند. جمع آوری اطلاعات از وب سایت است، از حالا شروع کنید. تنها راه برای فهمیدن اینکه چرا بازدید کنندگان شما با سایت شما درگیر نیستند، این است که از آنها بپرسید.

14.نظرسنجی ها و پرسشنامه ها
نظرسنجی ها و پرسشنامه ها
با نظرسنجی ها و پرسشنامه ها، نقاط ضعف و قوت خود را دریابید

نظر همه‌ی بازدیدکنندگان سایت، از بهترین مشتریان فعلی گرفته تا مشتریان بالقوه ای که در ابتدای ورود به قیف بازاریابی شما هستند، بسیار مهم است. نسبت به انتشار فرم های نظرسنجی، پرسشنامه، پیشنهادات و انتقادات اقدام کنید تا به سادگی به ایده های بهبود سایت که تاکنون قابل کشف نبوند را بیابید.

15.داده های سایت را تجزیه و تحلیل و آزمایش کنید

بهترین روش برای اندازه گیری تعامل بین بازدیدکنندگان سایت و نرخ تعامل آن ها، کنکاش در میان اعداد است. گوگل آنالیتیکس و سایر پلتفرم‌های مشابه، می‌توانند بینش ارزشمندی را که موجب افزایش نرخ تعامل کاربران در هر صفحه ای از سایت است را به شما بدهند.

 شاخص های اندازه گیری میزان تعامل کاربران که نیاز دارید رصد کنید 

  • نرخ تعامل کاربر

گوگل آنالیتیکس دارای یک ویژگی مفید است به نام “درگیر شدن یا Engagement” در منوی رفتار مخاطب (Behavior). نمودار زمانی در گوگل آنالیتیکس شاخص هایی مانند “مدت زمان هر session”، “مدت زمان هر session”، “تعداد صفحات مشاهده شده” و “میزان عمق صفحه مشاهده شده” را نشان می دهد.

گوگل آنالیتیکس

  • آمار بازدید صفحات

همچنین در منوی رفتار مخاطب (Behavior)، در بخش خلاصه گزارش (Overview)، می توانید آمار بازدیدهای هر صفحه ای که بازدیدکنندگان از زمان فرود در وب سایت درگیرشده اند را مشاهده کنید.

  • نرخ خروج از سایت

خروج از سایت به این معنی است که بازدید کننده بلافاصله پس از ورود به صفحه ای از سایت شما، آن را ترک کرده است. این امر برای داشتن نرخ بالای تعامل کاربر خوب نیست و در واقع برخلاف آن است. بالا بودن میزان نرخ خروج از سایت، به این معنی است که یا سایت شما زشت است یا کاربرپسند نیست یا استفاده از آن برای کاربر دردناک است.

با این وجود یک پیش فرض دیگر هم می تواند وجود داشته باشد، مثلاً در مواقعی که محتوای صفحه ای کار یا هدف خود را به سرعت انجام داده است. به عنوان مثال، بازدید کننده ای که برای پیدا کردن شماره تلفن به صفحه تماس با ما مراجعه کند. همچنین، اگرچه ممکن است بازدیدکننده ای از صفحه ی سایتی بلافاصله خارج شود، اما هنوز امکان تبدیل وجود داشته باشد. لذا، نرخ بازده بالا را باید همزمان با دیگر معیارهای مهم مانند نرخ تبدیل انجام داد.

  • میانگین زمان حضور در سایت

بدیهی است که هرچه مدت حضور بازدیدکنندگان در سایت طولانی‌تر باشد، میزان درگیر شدن با محتوای سایت شما بیشتر خواهد بود.

میانگین زمان حضور در سایت
هرچه میانگین زمان حضور در سایت افزایش یابد قطعا نرخ تعامل نیز افزایش خواهد یافت

این شاخص یک معیار خوب برای نمایش میزان کاربرپسندانه بودن سایت شماست. اگر سایت شما دارای میانگین زمان حضور در سایت بالایی باشد، قطعا نرخ مشارکت کاربر نیز بالا خواهد شد.

  • بازگشت بازدیدکننده به سایت

می گویند که یک بازدیدکننده قبل از تبدیل شدن به مشتری بالفعل، باید هفت بار برند شما را ببیند. هرچه نرخ بازگشت بازدیدکنندگان قبلی به سایت شما بیشتر باشد، احتمال تبدیل کردن وی به مشتری بالفعل برای شما بیشتر خواهد شد. لذا، اگر مخاطبین زیادی به سایت شما باز می گردند، یعنی سایت شما به درستی کار می کند.

  • نرخ تبدیل

فراموش نکنید که هرچه سایت شما کاربر پسندانه تر و لذت بخش تر باشد، شانس خریدکردن بازدیدکنندگان از سایت شما بالاتر می رود. در اغلب موارد، بالا بودن نرخ تبدیل به این معناست که سایت شما مخاطب محور بوده و به میزان کافی برای تعامل برقرار کردن با کاربر جذابیت دارد.

نکته حرفه ای: حضور و حرکت کاربران سایت خود را آنلاین رصد کنید

گوگل آنالیتیکس تجزیه و تحلیل در زمان فعلی روی سایت را نمایش می دهد، بدین معنی که می توانید اطلاعات بازدیدکنندگانی که وارد سایت شده اند و اتفاقاتی که رخ می دهد را آنلاین مشاهده کنید.

حرکت کاربران سایت خود را آنلاین رصد کنید

شما همچنین می توانید از یک ابزار مانند سایت Crazy Egg استفاده کنید: مشاهده بازدید کنندگانی که به طور واقعی با سایت شما در تعامل هستند، محتوا می‌خوانند، صفحات را می‌چرخند و غیره. سایت Crazy Egg از نقشه های گرما نیز استفاده می‌کند. این سایت این امکان را می‌دهد تا مشاهده کنید که بازدیدکنندگان مکان نما خود را به کجا می‌برند، بر روی کدام دکمه ها کلیک می‌کنند، چقدر از صفحه را اسکرول می‌کنند، و کدام فرم‌ها را پر می‌کنند.

Crazy-Egg
با این ابزار در می یابید که بازدیدکنندگان مکان نما را به کجا می‌برند، برروی کدام دکمه ها کلیک می‌کنند و…

یک ویژگی عالی در مورد نقشه های حرارت این است که شما می توانید ببینید که کدام مناطق سایت شما بیشترین توجه را به خود اختصاص داده است و آن مکان های کلیدی کجا هستند. همچنین می توانید پیدا کنید که کدام مناطق سایت شما ممکن است برای بازدیدکنندگان گیج کننده باشد، و در نهایت اینکه چگونه می توانید سایت خود را برای بهبود مستمر و مشارکت بیشتر کاربران پیش ببرید.

به عنوان مثال، اگر متوجه شوید که اکثر بازدیدکنندگان شما تنها تا نیمه ی یک صفحه پایین می روند، می توانید مطالب خاص خود را از آن جا شروع کنید. این پایش ارزشمند در سایت به شما کمک می کند که تعامل کاربران وب سایت را با روش‌هایی که تاکنون غیرقابل پیش بینی بود، افزایش دهید.

پس از اینکه متوجه شدید کاربران شما چگونه با سایت تعامل می‌کنند، شروع به تست کنید

همزمان که ویژگی نقشه های حرارتی در سایت Crazy Egg به شما این امکان را می دهد تا تعاملات لحظه ای بازدیدکنندگان را در وب سایت خود رصد کنید، می توانید آزمون های متنوع تست A/B را در لحظه آزمایش کنید. بهترین ویژگی، به جز امکان استفاده آزمایشی رایگان 30 روزه، این است که شما نیازی به دانستن یک خط کد برنامه نویسی هم ندارید. به سادگی می توانید عنوان، تصویر، ویدیو، متن یاهر المان دیگری از سایتتان را که نیت دارید تست کنید را انتخاب کرده و نتایج زنده و ارزشمند آن را مشاهده کنید.

این امکانات می توانند برای بهبود سایت شما ذره ذره استفاده شود. با دانستن نقاطی از وب سایت خود که بیشتر مورد توجه اکثر بازدیدکنندگان قرار گرفته است، می توانید میانگین زمان حضور در سایت، نرخ بازگشت بازدیدکننده و نرخ تبدیل را افزایش دهید. نرخ تعامل بالای کاربران به این معنی است که وب سایت شما درست کار می کند و با این توصیه هایی که شد، وب سایت شما با اطمینان به این روند ادامه خواهد داد.

نتیجه گیری

افزایش نرخ مشارکت یا تعامل کاربران در یک وب سایت فرآیند دشواری است. ناچاراً بسیاری از واقعیت های تلخ در خصوص وب سایت خود را باید بپذیرید مثلا اینکه ظاهر سایت شما زشت و یابهم ریخته باشد یا محتوای سایت تان بسیارناچیز و به اندازه کافی ارزشمند نباشد.

با این حال، نیازی ندارید تا یک شبه به یک طراحی جدید بزرگ، گران قیمت و پر ریسک دست بزنید. بلکه بهتر است اگر در طول زمان و به آرامی نرخ تعامل را افزایش دهید. شما می توانید با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics و Crazy Egg راه حل‌هایی برای بهبود افزایش سرعت سایت، لذتبخش‌تر کردن سایت برای بازدیدکننده و ارتباط برقرار کردن آسان با آن را بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط