🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

منابع موزیک‌ بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب

کپی‌رایت در واقع به حق قانونی مالک یک دارایی غیرفیزیکی گفته می‌شود. به زبان ساده‌تر، کپی‌رایت حق کپی کردن است؛ بدین معنی که تولیدکنندگان اصلی یک محصول و کسانی که این تولیدکنندگان به آنها مجوز داده‌اند تنها کسانی هستند که می‌توانند حق اختصاصی برای استفاده از کار مذکور را داشته باشند.
معرفی و منبع موزیک بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب که برای استفاده کردن مشکلی ندارن

در این مقاله می خوانید

موزیک‌ بدون کپی رایت چیست؟

قانون کپی رایت به تولیدکنندگان متریال‌های اختصاصی حق استفاده دوباره از آن را در زمان معین تا زمانی که محتوای کپی رایت شده وارد دامین عمومی بشود، می‌دهد.

قانون کپی رایت چطور کار می‌کند؟

زمانی که شخصی محصولی تولید می‌کند که اختصاصی بوده و میزان خاصی از فعالیت ذهنی برای تولید را می‌طلبد، محصول مذکور به یک دارایی ذهنی تبدیل می‌شود که باید از استفاده بدون مجوز در امان باشد. به‌ عنوان مثال می‌تواند نرم افزارهای کامپیوتری، کارهای هنری، شعر، طراحی‌های گرافیکی، قطعات موسیقایی و خود موزیک، رمان‌ها، فیلم، طراحی‌های معماری، محتوای وب‌سایت و … را می‌توان به عنوان محصولات تولیدشده اختصاصی نام برد. محافظی که می‌تواند به صورت قانونی از این محتواهای اختصاصی حفاظت کند کپی رایت نام دارد. در دوره دیجیتال مارکتینگ آکادمی دهبان، قوانین مختلف در شبکه های اجتماعی توسط اساتید این حوزه بررسی می شود تا در ادامه باعث جلوگیری از رشد صفحات شما نشود.

موزیک‌ بدون کپی رایت
کپی رایت و چگونگی عملکرد با آن

نکته اساسی در مورد کپی رایت این است که شما نمی‌توانید همه چیز را کپی رایت کنید. کپی رایت از ایده‌ها، کشفیات، کانسپت‌ها (طرح‌های اولیه) یا تئوری‌ها حمایت نمی‌کند. در طرف مقابل شما می‌توانید با استفاده از کپی رایت از نام برندها، لوگو، شعارها، نام دامین و عناوین محافظت کنید. برای این‌که یک کار اختصاصی کپی رایت شود، باید حالت محسوس و قابل لمس داشته باشد. بدین منظور که هرگونه سخنرانی، کشفیات و ایده‌ها باید به شیوه فیزیکی نوشته شوند تا بتوانند توسط کپی رایت محافظت شوند.

در ایالات متحده امریکا، مالکان محتواهای اختصاصی تمام طول زندگی خود و حتی تا 70 سال بعد از مرگ توسط قانون کپی رایت محافظت می‌شوند. اگر صاحب اصلی محتوای کپی رایت شده یک شرکت باشد، مدت زمان محافظت کپی رایت از محتوا تا 95 سال بعد از انتشار آن است. برای آشنایی با شاخه‌های متعدد دیجیتال مارکتینگ دارای این مقاله را در سایت آکادمی دهبان مطالعه بفرمائید.

قوانین کپی رایت در اینستاگرام

در اینستاگرام شما تنها می‌توانید محتوایی پست کنید که به حق مالکیت ذهنی کسی تجاوز نکند. بهترین راه برای این‌که بدانید پستی که در اینستاگرام می‌گذارید حقوق کپی رایت کسی را مورد تجاوز قرار نمی‌دهد این است که تنها محتوایی را منتشر کنید که خودتان تولید کرده‌اید.

پست‌کردن محتوایی که از قوانین کپی رایت از طریق دستگاه‌ها و خدمات بدون مجوز سرپیچی می‌کند نیز در اینستاگرام ممنوع می‌باشد.

احتمال سرپیچی از قوانین کپی رایت یک شخص زمانی که محتوای وی را در اینستاگرام پست می‌کنید وجود دارد حتی اگر موارد زیر را نیز انجام داده‌ باشید:

  • محتوای مذکور را خریده یا دانلود کرده‌ باشید. (به عنوان مثال خرید یک موزیک از iTunes)
  • محتوای مذکور را با دستگاه ضبط خود ضبط کرده باشید. (مانند موزیکی در یک مهمانی، کنسرت، مراسم ازدواج، رویداد ورزشی و … در پس‌زمینه پخش می‌شود.)
  • به صاحب کپی رایت اشاره کرده باشید.
  • به صورت متنی مدعی شوید که قصد نادیده گرفتن از قوانین کپی رایت محتوای شخص را ندارید.
  • قصد سود بردن از محتوای مذکور را نداشته باشید.
  • محتوا را دستکاری کرده و متریال اختصاصی خود را به آن اضافه کرده باشید.
  • محتوا را به صورت قابل دسترس در اینترنت پیدا کرده باشید.
  • دیگران نیز همان محتوا را در اینستاگرام پست کرده باشند.
  • فکر کنید که استفاده از این محتوا عادلانه است.

بهتر است قبل از این که محتوایی را در اینستاگرام پست کنید، این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا من تمام این محتوا را تولید کرده‌ام؟
  • آیا اجازه استفاده از تمامی محتوای موجود در پست خود را دارم؟
  • آیا استفاده من از این محتوا جزء استثنائات استفاده از قوانین کپی رایت می‌شود؟
  • آیا محتوایی که در حال بارگزاری هستید، توسط کپی رایت محافظت می‌شود؟ (به عنوان مثال، یک جمله کوتاه، کانسپت، ایده یا محتوایی که وارد دامین عمومی شده است)
قوانین کپی رایت در اینستاگرام
ممنوعیت قوانین کپی رایت از طریق دستگاه‌های بدون مجوز در اینستاگرام

به‌صورت‌کلی گرفتن مجوز کتبی از تولیدکننده محتوا قبل از پست کردن آن محتوا در اینستاگرام بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. شما ممکن است با انجام یک سری از کارها مانند گرفتن اجازه از تولیدکننده محتوا تحت عنوان لایسنس، بتوانید محتوای وی را در اینستاگرام پست کنید.

همچنین می‌توانید مطالب بیشتری در مورد نرم‌افزار اینستاگرام مثل راهنمای جامع استفاده از ویدیو در اینستاگرام بدانید.

راهنمای جامع استفاده از ویدیو در اینستاگرام

قوانین در جای جای دنیا این موضوع را در نظر می‌گیرند که اعمال سختگیرانه قانون کپی رایت در موارد خاص می‌تواند ناعادلانه بوده و به طور نامناسبی جلوی خلاقیت یا ایجاد یک کار اختصاصی خلاقانه توسط مردم را بگیرند. این قوانین به مردم اجازه می‌دهند تا تحت شرایط خاصی از کار کپی رایت شده یک شخص استفاده نمایند. اگر بخواهیم در این‌باره مثال بزنیم می‌توانیم به استفاده با هدف نقد، گزارش، پارودی (اقتباس طنز از یک موضوع جدی)، گزارش خبری، آموزش و تعلیم و تحقیقات را نام ببریم.

ایالات متحده امریکا و برخی کشورهای دیگر از اصطلاح Fair Use برای ایجاد استثنائات و محدودیت‌ها برای کپی رایت استفاده می‌کنند در حالی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا نام دیگری را برای این کار بکار می‌برند. این استثنائات و محدودیت ها به کاربران اجازه استفاده از محتوای کپی رایت شده زمانی که مناسب باشد را می‌دهند. بهتر است در صورتی که می‌خواهید از کار کپی رایت شده شخصی استفاده کنید قبل از آن، از یک متخصص در مورد قانونی بودن یا نبودن این کار سوال کنید.

Fair Use

اگرچه که تشخیص این که آیا استفاده از یک کار کپی رایت شده می‌تواند تحت عنوان Fair Use قرار بگیرد یا خیر کار دشواری است، اما قانون به شما چندین فاکتور جهت شناسایی این امر ارائه می‌کند که می‌توانند کمک کننده شما در این امر باشند:

هدف استفاده از محتوا؛ مشمول بر این‌که آیا این استفاده طبیعت تبلیغاتی دارد یا برای اهداف غیر سودمند آموزشی استفاده می شود.

آیا استفاده شما از محتوا منجر به تحول یا تغییر کار اصلی با اضافه کردن یک معنا، الگو یا احساس جدید به آن می‌شود؟ استفاده از یک عکس مربوط به مُد برای صحبت در مورد این‌که چقدر این عکس مورد ویرایش قرار گرفته پیش از این که منتشر شود بیشتر به Fair Use نزدیک است تا این‌که تنها عکس را بدون هیچ توضیحی پست کنید. پارودی‌ها را می توان Fair Use تلقی کرد در صورتی یک کار را به نحوی به نمایش بگذارند که آن را نقد کرده و یا در مورد آن نظر بدهند.

آیا استفاده شما از محتوا هدف تبلیغاتی دارد یا کاملاً شخصی است؟ استفاده‌های تبلیغاتی یا با قصد سودآوری احتمال کمتری برای قرار گرفتن تحت عنوان Fair Use دارند.

طبیعت کار کپی رایت شده

استفاده از کارهای واقعی و طبیعی مانند نقشه‌ها یا دیتابیس‌ها نسبت به کارهای بسیار خلاقانه مانند شعرها یا فیلم‌های علمی تخیلی، شانس بیشتری برای قرار گرفتن زیر شاخه Fair Use دارند.

مقدار استفاده از بخش های مختلف محتوا نسبت به کل کار کپی رایت شده

استفاده از بخش‌های کوچک یک کار کپی رایت شده نسبت به کل کار برای قرار گرفتن در Fair Use ارجحیت دارند؛ اگرچه که حتی اگر از بخش کوچکی از کار استفاده کنید اما این بخش مهم‌ترین بخش محتوا یا همان “قلب” کار باشد احتمال Fair Use شدن بسیار کاهش می‌یابد.

تاثیر استفاده شما از محتوا بر روی بازار احتمالی یا ارزش کار کپی رایت شده

آیا استفاده شما از کار کپی رایت شده به‌نحوی است که ممکن است فروش یا دیده شدن کار مذکور را به اندازه‌ای که انتظار می‌رود با خطر مواجه کند؟ اگر این طور است در Fair Use قرار نخواهد گرفت.

استثنائات کپی رایت

اعمال محدودیت‌ها و استثنائات برای کپی رایت ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. به صورت کلی، در کشورهایی که به محدودیت‌ها تکیه می‌کنند، استفاده از کار کپی رایت شده نباید به صاحب اصلی کار آسیب برساند. در اروپا، هر تولیدکننده محتوا باید مطمئن شود که کسانی که در حوزه‌های زیر فعالیت می‌کنند می‌توانند از محتوای وی استفاده نمایند: نقل و قول، انتقاد، نقد و بررسی، کاریکاتور، پارودی و آموزش.

امکان این که به کپی رایت کسی آسیب برسانید بدون این که قصد این کار را داشته باشید نیز وجود دارد. در بیشتر موارد، در صورتی که از مالک مجوز ندارید نباید از کار کپی رایت شده وی استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که استفاده شما از محتوای کسی ممکن است قوانین کپی رایت وی را زیر پا بگذارد حتی در صورتی که :

  • به صاحب محتوای اصلی اشاره کنید.
  • خاطرنشان کنید که قصد زیرپا گذاشتن قوانین کپی رایت را ندارید.
  • فکر کنید که تحت حفاظت Fair Use قرار می‌گیرید.
  • قصد ندارید از این کار سود و منفعتی ببرید.
  • محتوا را به صورت قانونی خریداری یا دانلود کرده باشید.
  • متریال اختصاصی خود را به کار اضافه کرده یا آن را دچار تغییر کرده باشید.
  • محتوا را در اینترنت به صورت رایگان پیدا کرده باشید.
  • محتوا را ضبط کرده باشید.

اگر اینستاگرام محتوای بارگزاری شده شما را به دلیل گزارش کپی رایت توسط فرم آنلاین حذف کند، ممکن است یک ایمیل حاوی نام و آدرس ایمیل مالک محتوا که این گزارش را ثبت کرده است دریافت نمایید. اگر اعتقاد داشتید که محتوا نباید حذف می‌شده است، می توانید به صورت مستقیم با صاحب محتوا تماس بگیرید و از وی اجازه دریافت کنید.

دادخواهی برای حذف محتوا

اگر محتوای شما به علت گزارش کپی رایت پاک شده است، می‌توانید یک فرم دادخواهی ثبت کنید. نحوه انجام این کار را خود اینستاگرام طی یک پیام برایتان شرح خواهد داد.

اگر به صورت مکرر محتواهایی را پست کنید که از قوانین کپی رایت اشخاص دیگر استفاده می‌کنند، ممکن است اینستاگرام صفحه شما را Disable یا به طور کلی حذف کند. اینستاگرام نام این عمل را سیاست Repeat Infringer گذاشته است.

با توجه به این قانون، توانایی شما برای پست کردن عکس و ویدیو ممکن است محدود شود و همچنین ممکن است دسترسی به یک سری از قابلیت‌های اینستاگرام را نیز از دست بدهید. قوانینی که اینستاگرام تحت این سیاست بر روی اکانت شما اعمال می‌کند به نوع محتوای گزارش شده و مکانی که به اشتراک گذاشته شده است بستگی دارد.

قوانین کپی رایت در یوتیوب

یوتیوب پلت‌فرمی است که امروزه بیش از همیشه مورد توجه مردم قرار گرفته است و همان طور که قطعاً دیده‌اید سلبریتی‌های مشهور نیز در حال تولید محتوا در این پلت‌فرم می‌باشند. اگر می‌خواهید شروع به اشتراک‌گذاری محتوا در یوتیوب کنید، باید با قوانین کپی رایت این شبکه اجتماعی آشنا باشید تا کانال خود را از حذف شدن در امان نگه‌دارید.

یوتیوب بیش از 2 دهه است که شروع به کار کرده و با این‌که در این مدت دچار تغییر و تحولات زیادی شده یک چیز در این پلت‌فرم مانند روز اول باقی مانده‌است، قوانین کپی رایت. همه می‌توانند در یوتیوب ویدئو آپلود کنند، اما هیچ‌کس نمی‌تواند قوانین کپی رایت را زیر پا بگذارد.

اگر می‌خواهید از دنیای یوتیوب و آموزش کار با آن اطلاعاتی کسب کنید مطلب یوتیوب چیست ما را بخوانید.

قوانین کپی رایت در یوتیوب
قوانین کپی رایت در یوتیوب

فرض کنیم که شما تصمیم گرفته‌اید که حرفه خود به عنوان یک یوتیوبر را شروع کنید و می‌خواهید اولین ویدیوی خود را بسازید و سوالاتی در مورد نحوه کار کپی رایت دارید. اگر ویدیویی آپلود کنید که خودتان ساخته‌اید و این ویدیو شامل محتوایی است که تنها خود شما تولید کرده‌اید، کپی رایت این ویدیو برای شماست.

شما نمی‌توانید ویدیوی فرد دیگری را بدزدید و به عنوان ویدیوی خود آپلود کنید یا بخشی از آن را در ویدیوی خود شامل کنید بدون این که از سازنده اجازه گرفته باشید. این موضوع شامل موزیک، فیلم و کلیپ های ویدیویی، محتوای ویدیویی افراد دیگر و هرچیزی که خود شما در ساخت آن نقش نداشته‌اید می‌شود. یوتیوب در این مورد بسیار سخت‌گیر است و در صورت استفاده از محتوای دیگران شما را جریمه خواهد کرد.

همان‌طور که در قوانین یوتیوب ذکر شده است، اولین خطای شما به عنوان یک Copyright Strike تلقی شده و در صورتی که سه Strike دریافت کنید از این پلت‌فرم بن شده و کانال شما نیز حذف خواهد شد.

البته که این حرف‌ها بدین معنی نیست که شما اصلاً نمی‌توانید از محتوای کپی رایت شده استفاده کنید، فقط بدین معنیست که اگر می‌خواهید از محتوایی استفاده کنید که برای شما نیست، باید ابتدا یک سری از کارها را انجام دهید.

شما باید از خالق اصلی ویدیو اجازه داشته باشید و یا تحت حفاظت قوانین Fair Use دربیایید. برای این که ادعای شما مبنی بر این که تحت قوانین Fair Use هستید مورد قبول واقع شود باید ثابت کنید که از محتوای کپی رایت شده به منظور گزارش، نقد و بررسی و انتقاد یا پارودی استفاده خواهید کرد.

در نظر داشته باشید که Fair Use کاملاً به صورت مورد به مورد انتخاب می‌شود و یک نسخه کلی برای تمامی موارد نمی‌توان داد. بسیاری از افراد از سیستم سخت‌گیرانه یوتیوب برای گزارش تخطی از کپی رایت استفاده می‌کنند. یوتیوب همچنان نیز برای مشخص کردن شکایت های واقعی و بی جا دچار مشکل است و دلیل این اتفاق نیز گزارش‌های بدون منطقی است که بسیاری از کاربران آن برای شکستن قوانین کپی رایت ثبت می‌کنند.

زمانی که در مورد یوتیوب صحبت می‌کنیم، قصد و نیتی که دارید شما را از گرفتن Strike نجات نمی‌دهد. اگر بدون این که اقدامات لازم را انجام دهید قوانین را زیر پا بگذارید با عواقب آن ها نیز روبرو خواهید شد.

نسبت دادن کافی نیست

نسبت دادن به چه معنیست؟ نسبت دادن بدین معنیست که شما در ویدیوی خود می‌گویید “این محتوا از فرد x (تولیدکننده اصلی) گرفته شده است” یا این اطلاعات را در توضیحات ویدیو، عنوان ویدیو یا کامنت پین شده قرار می‌دهید.

درست‌است که شما محتوا را به تولیدکننده اصلی آن نسبت داده‌اید اما این کار برای این که از کپی رایت در امان باشید کافی نیست.

برای محتوایی که تولید شده توسط شما نیست، باید اجازه استفاده از آن را از تولیدکننده اصلی بگیرید یا بر روی آن صحبت کنید تا بتواند تحت حمایت Fair Use قرار بگیرد. این‌که تنها اعلام کنید که در حال استفاده از محتوای شخص دیگری هستید عذر موجهی برای اخطار نگرفتن نیست، حتی اگر واقعاً قصد و نیت بدی نداشته باشید، به عنوان مثال بخواهید از سازنده ویدیو برای کار وی تقدیر کنید .

خاموش کردن Monetization مهم نیست

به عنوان یک تولیدکننده ویدیو شما می‌توانید در یوتیوب پول دربیاورید. یوتیوب به شما به محض این که دو باکس را تیک بزنید اجازه نظارت بر ویدیوها را می‌دهد. باکس اول زمانی است که حداقل هزار Subscriber داشته باشید و باکس دوم زمانی است که حداقل توانسته باشید 4 هزار ساعت View طی 12 ماه دریافت کنید. بعد از این شما می‌توانید Monetization را فعال کرده و از محتوای خود پول بسازید.

با در نظر گرفتن این موارد، اگر به اشتباه از محتوای شخص دیگری استفاده کنید و قوانین کپی رایت را زیر پا بگذارید، مهم نیست که قابلیت Monetization برای ویدیوهای شما فعال شده است یا خیر. بعضی از تولیدکنندگان محتوا به اشتباه فکر می‌کنند که اگر برای یک محتوای دزدیده شده این قابلیت را فعال نکنند یوتیوب به این موضوع اهمیتی نخواهد داد از کنارش خواهند گذشت.

زیر پا گذاشتن قوانین کپی رایت در یوتیوب

Strike گرفتن

دو مدل Strike در یوتیوب وجود دارد، Copyright Strike و Community Guideline Strike.

شما ممکن است به دلایل مختلفی CGS را دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر از یک Thumbnail اشتباه برای ویدیوی خود استفاده کنید (بدین معنی که مرتبط با محتوای ویدیو نباشد) این اخطار را دریافت می‌کنید. برای این که از این امر اجتناب کنید بهتر است که راهنمای مرتبط با این قانون را مطالعه بفرمایید.

در صورتی که از متریال کپی رایت شده در ویدیوی خود استفاده کنید با اخطار CS مواجه می‌شوید. همان طور که بالاتر توضیح داده شد این متریال می‌تواند موزیک، کلیپ، عکس یا هر چیزی که شما اجازه استفاده از آن توسط تولیدکننده را ندارید باشد.

اگرچه که شما می‌توانید در برابر اخطار کپی رایت دادخواهی کنید و مشکل را حل نمایید، باید مواظب دادخواهی زیاد خود باشید. همان‌طور که قبلاً توضیح داده شد، در صورتی که سه اخطار دریافت کنید کانال خود را از دست داده و تمامی ویدیوهای شما در این پلت‌فرم بن خواهند شد.

پیام Takedown

اگر دارنده کپی رایت متوجه شود که از محتوای وی بدون اجازه در یک ویدیو استفاده می‌شود، می تواند به یوتیوب در این باره شکایت کند. سپس اگر یوتوب متوجه شود که این شکایت به حق بوده است، ویدیوی شما حذف خواهد شد. در کنار حذف شدن ویدیو یوتوب به شما یک اخطار کپی رایت نیز خواهد داد.

تطابق Content ID

Content ID چیست؟ یک سیستم خودکار که یوتیوب با استفاده از آن برای تطابق محتوایی که ممکن است کپی رایت را زیر پا گذاشته باشد استفاده می‌کند. از آن جایی که در هر ساعت هزاران ویدیو در یوتوب آپلود می‌شوند، Content ID برای چک کردن میلیون‌ها ویدیو جهت این که قوانین کپی رایت را خدشه دار نکنند بسیار کمک‌کننده است.

برای این که Content ID بتواند کار خود را انجام دهد، صاحبان کپی رایت باید فایل های Reference یا در واقع فایل کار اصلی خود را آپلود کنند تا ویدیوی آن ها به نامشان کپی رایت شود. زمانی که شما این کار را انجام می‌دهید یوتیوب با استفاده از سیستم مذکور تمامی ویدیوهای جدیدی که آپلود شده اند را چک می‌کند تا ببیند آیا کار شما دزدیده شده است یا خیر.

سه اخطار کپی رایت و تمام!

کارهای زیادی است که می‌توانید انجام دهید تا از آسیب های کپی رایت در امان باشید. به عنوان مثال، می‌توانید از Audio Library یوتوب استفاده کنید که شامل موزیک های رایگانی است که می‌توانید در ویدیوی خود استفاده کنید. همچنین سایت‌های آنلاین بسیار زیادی هستند که به شما اجازه می‌دهند موزیک‌ بدون کپی رایت را پیدا کرده و دانلود نمایید.

اگر قصد دارید که از محتوای کپی رایت شده استفاده کنید، مطمئن شوید که اجازه انجام این کار را دارید در غیر این صورت قمار بسیار بزرگی می‌کنید. منابع بسیار زیادی وجود دارند که به جای استفاده از محتوای کپی رایت شده می‌توانید از آن ها استفاده کنید چرا که این کار عواقب دارد و ممکن است کانال و تمامی ویدیوهای خود را از دست بدهید و به صورت دائم از یوتیوب بن شوید. به نظر ما که به ریسکش نمی‌ارزد!

چرا از موسیقی‌های بدون کپی رایت استفاده کنیم؟

تقریباً در اکثر شبکه‌های اجتماعی، پروسه شناسایی موزیک کپی رایت شده توسط یک شخص که پشت میز نشسته است و به موزیک هزاران پست گوش می‌دهد انجام نمی‌شود. سیستم اینستاگرام و یوتیوب به صورت خودکار موزیک کپی رایت شده‌ای که در حال پخش شدن در یک پست است شناسایی می‌کنند.

از آن جایی که این پروسه کاملاً اتوماتیک است، ممکن است اشتباه پیش بیاید و موزیک مارک کپی رایت خورده و پست حذف شود حتی زمانی که اجازه استفاده از آن را داشته باشید.

زمانی‌که از موزیک کپی رایت شده استفاده می‌شود اینستاگرام می‌تواند پست شما را Mute کرده و موزیک را بلاک کند، لایو استریم شما را قطع کند یا به طور کلی پست اینستاگرام شما را حذف کند. اگرچه که جدیداً اینستاگرام قابلیت جدیدی را اضافه کرده است که به کاربران هشدار می‌دهد که موزیک کپی رایت شده در حال پخش‌ شدن است.

این پیام همچنین حاوی دستورالعمل هایی که کاربران چطور می‌توانند این مشکل را حذف کنند.

قوانین اینستاگرام به طور واضح شرح می‌دهد که شما تنها می‌توانید محتوایی در اینستاگرام پست کنید که حقوق مالکیت شخص دیگری را زیر پا نگذارد. بنابراین شما نمی‌توانید از هرگونه موزیکی که به یک هنرمند تعلق دارد بدون این‌که از وی اجازه داشته باشید در پست‌ها، استوری‌ها و لایوهای خود استفاده کنید. از آن جایی که اجازه گرفتن از هنرمندان تقریباً غیرممکن است چرا که به سختی پاسخ افراد معمولی را می‌دهند، مجبور هستید که از موزیک‌هایی استفاده کنید که دارای کپی رایت نمی‌باشند.

البته لازم به ذکر است که یک راه 100 درصد امن برای استفاده از موزیک وجود دارد، پست کردن ویدیوهای Reels.

Reels در واقع ویدیوهای کوتاه 15 ثانیه ای هستند که می‌توانید با استفاده از آن ها از قوانین کپی رایت و جریمه‌های مربوط به آن در امان باشید. همچنین این بخش دارای قابلیت in-Built Music نیز می‌باشد، بدین معنی که تقریباً می‌توانید هر موزیکی که می‌خواهید را انتخاب کرده و در ویدیوی خود بگنجانید.

منبع دانلود موزیک‌های بدون کپی رایت

برای این‌که بتوانید همیشه از جریمه‌های سخت‌گیرانه کپی رایت در امان باشید و در عین حال موزیک دلخواه خود را بر روی ویدیوهای اینستاگرام و یوتیوب خود بگذارید، در این بخش چند سایت به شما معرفی می‌کنیم که دارای هزاران موزیک در دامین عمومی هستند و استفاده از آن ها برای عموم رایگان است. در نظر داشته باشید که بعضی از این سایت‌ها رایگان بوده و برای برخوردار شدن از تمامی موزیک‌ها در بعضی از این سایت‌ها باید اشتراک خریداری کنید.

  1. PremiumBeat
  2. Epidemic Sound
  3. Artlist
  4. Music Vine
  5. Soundstripe
  6. Filmstro
  7. Pond5
  8. ccMixter
  9. Bensound

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی

درآمد آنلاین چندبرابری داشته باش!

  • راه اندازی سایت فروشگاهی
  • تولید محتوا
  • تبلیغات آنلاین
  • استراتژی فروش 
  • و…

دوره ویدیویی یوتیوب

آموزش یوتیوب برای ایرانی ها

  • شروع تولید محتوا و ساخت تقویم محتوایی
  • فرایند تولید محتوای یک یوتیوبر
  • چه موضوعی برای کانالم انتخاب کنم؟
  • چطور کانال و حساب بسازیم؟
  • تنظیمات و تکمیل اطلاعات کانال
  • درآمدزایی از یوتیوب

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی