🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

زنجیره ریدایرکت چیست؟ | Redirect Chain

زنجیره ریدایرکت چیست؟ چرا نباید از زنجیره ریدایرکت استفاده کنیم؟ بیایید یک توضیح مختصر در مورد زنجیره ریدایرکت URL ببینیم، همراه با چند کُد وضعیت ریدایرکت ۳۰۱

در این مقاله می خوانید

زنجیره ریدایرکت چیست؟ چرا نباید از زنجیره ریدایرکت استفاده کنیم؟

زنجیره Redirect چیست؟ زنجیره ریدایرکت زمانی اتفاق می افتد که سایت شما به یک URL مقصد نهایی که از قبل ریدایرکت  شده است، ریدایرکت  کند. گیج شدید؟ موتورهای جستجو نیز همین طور! نگران نباشید!

بیایید یک توضیح مختصر در مورد زنجیره ریدایرکت  URL ببینیم، همراه با چند کُد وضعیت ریدایرکت  ۳۰۱:

Page A —> Page B —> Page C

عملاً حلقه های ریدایرکت زمانی اتفاق می افتند که شما یک URL C اصلی ۳۰۱ را به URL B ریدایرکت می کنید، جایی که URL B قبلاً به URL A ریدایرکت شده است. (URL A نیز می تواند قبل از آن ریدایرکت شده باشد، ریدایرکت های از HTTP به HTTPS نیز در این زمینه به حساب می آیند.) حال شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که چرا زنجیره های ریدایرکت URL مشکل محسوب می شوند؟

۳ دلیل برای از بین بردن زنجیره های ریدایرکت

۱ – ریدایرکت های متعدد باعث ایجاد مشکلات Crawling می شوند

هر چیزی که ربات های موتور جستجوی گوگل را گیج کند به صورت کلی یک مورد بد محسوب خواهد شد. حلقه ریدایرکت در دسته بندی موارد بد قرار می گیرد.

به این دلیل که شانس این وجود دارد که ربات های گوگل بیخیال تلاش برای پیدا کردن صفحه نهایی یک زنجیره ریدایرکت  می شوند. هر چقدر یک زنجیره برای رسیدن به صفحه نهایی بیشتر طول بکشد، در زمینه بررسی و ایندکس شدن برای سایت شما بدتر خواهد بود. جان مولر از کارکنان گوگل پیشنهاد می دهد که در یک زنجیره کمتر از ۵ ریدایرکت  برای رسیدن به URL مقصد وجود داشته باشد، چرا که اگر از این تعداد بیشتر باشد گوگل به سراغ URL نهایی نمی رود. بنابراین اگر به ما اعتماد ندارید، حداقل به جان مولر اعتماد کنید!

برای شناخت کانال دیگر بازاریابی دیجیتال، خواندن مقاله دیجیتال مارکتینگ را فراموش نکنید!

فراموش نکنید هرچقدر ایندکس شدن بیشتر طول بکشد تاثیر بدتری بر روی رتبه بندی شما خواهد داشت. (حلقه های ریدایرکت  Link Juice و سرعت کلی صفحه وب را کاهش می دهند)

2 – ریدایرکت های متعدد سرعت بارگزاری سایت شما را کاهش می دهند

سرعت بارگزاری بهینه وب سایت یک اصل برای رسیدن به تجربه کاربری عالی است. تجربه کاربری عالی منجر به سئوی عالی می شود. بدین معنی که هدف شما باید از بین بردن هرچیزی که تاثیر منفی روی سرعت لود سایت شما دارد باشد. زنجیره های ریدایرکت یکی از این فاکتورهای منفی هستند که باید از بین ببرید.

در واقع؛ Pingdom تاکید می کند که ریدایرکت ها می توانند تاثیر بسیار زیادی روی سرعت بارگزاری سایت داشته باشند. برای اثبات این ادعا، ما یک آزمایش کوچک انجام دادیم که شما نیز می توانید آن را انجام دهید. کافیست به Pingdom رفته و دامین اصلی خود را وارد کنید. مثلاً بیایید برای وب سایت gotchseo.com این موضوع را ببینیم. این سرعت بارگزاری برای تست اول است:

با انجام دادن تست ها برای دامین اصلی، ما می توانیم به صورت عمدی باعث ایجاد زنجیره های ریدایرکت متعدد مانند:

  • gotchseo.com
  • www.gotchseo.com
  • gotchseo.com/
  • www.gotchseo.com/
  • https://www.gotchseo.com/
  • https://www.gotchseo.com

برای تست دوم، ما تنها از URL نهایی این وب سایت که https://www.gotchseo.com/ می باشد استفاده کردیم. نگاهی به نتیجه بیاندازید.

سرعت بارگزاری صفحه از ۱.۰۲ ثانیه به ۰.۷۲۸ میلی ثانیه رسید. این یعنی کاهش ۲۸.۶ درصدی سرعت بارگزاری صفحه تنها با اجتناب از زنجیره های ریدایرکت !

۳ –  بک لینک ها

یک سری بحث های با ارزش سئو در مورد این که آیا بک لینک ها به صورت  مساوی ۱۰۰ درصد از ریدایرکت ها رد می شوند یا خیر در دنیا وجود دارد. به نظر ما این موضوع خیلی اهمیتی ندارد چون یک حس مشترک است. چرا باید یک زنجیره ریدایرکت  را نگه دارید زمانی که هیچ نتیجه مثبتی برای فعالیت های سئوی شما ندارد؟ به نظر خیلی بیشتر از آن که به سایت شما کمک کنند، به آن آسیب می زنند.

حال که ۳ دلیل برای از بین بردن زنجیره های ریدایرکت را می دانید، وقت آن رسیده که ببینیم چطور باید آن ها را پیدا کنیم.

نحوه پیدا کردن زنجیره های ریدایرکت

بهترین راه برای پیدا کردن زنجیره های ریدایرکت استفاده از SEO Spider مربوط به Screaming Frog است. کافیست Screaming Frog را باز کرده و دامین خود را وارد کنید.

نحوه پیدا کردن زنجیره های ریدایرکت

در همین قسمت شما خواهید فهمید که آیا زنجیره ریدایرکت  دارید یا خیر. اگر ندارید، عالیست! اگر دارید، باید در ادامه این کارها را انجام دهید. همچنین بازاریابی دیجیتال بغیر از سئو شاخه‌های دیگری نیز دارد که با شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ آکادمی دهبان با آن‌ها آشنا می‌شوید.

نحوه درست کردن زنجیره های ریدایرکت

خبر خوب این است که تعمیر زنجیره های ریدایرکت کار خیلی ساده ای است. به این مثال نگاه کنید.

نحوه درست کردن زنجیره های ریدایرکت

تنها کاری که باید انجام دهید از بین بردن ریدایرکت میان صفحه A و صفحه B و سپس ریدایرکت ۳۰۱ صفحه A به صفحه C است. نتیجه نهایی این است که هر دو صفحه A و B به صفحه نهایی یعنی C یک ریدایرکت ۳۰۱ می زنند. کافیست این پروسه را برای تمامی زنجیره های ریدایرکتی که دارید تکرار کنید.

نحوه درست کردن زنجیره های ریدایرکت

جمع بندی

فعالیت های سئوی بی شماری وجود دارند که شما می توانید انجام دهید، اما به نظر ما درست کردن زنجیره های ریدایرکت  در دسته بندی “بردهای سریع” قرار می گیرند. به این دلیل که آن ها بر روی المان های متعدد و مختلفی از سئو اثر می گذارند (بررسی، ایندکس شدن، سرعت بارگزاری صفحه و حتی اعتبار سایت) علاوه بر این، برطرف کردن این مشکل کار بسیار ساده ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی