🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

آموزش بهبود رتبه سایت در گوگل | معرفی 15 راهکار طلایی

15راه کار که می توانید توجه گوگل و دیگر موتورهای جستجو را به سایت خود جلب کرده و در نهایت ترافیک بیشتری بگیرید.
بهبود رتبه سایت در گوگل

در این مقاله می خوانید

امروزه داشتن وبسایت و فعالیت در حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کاری جز ملزومات حساب می شود، مخصوصا که دنیا به سرعت در حال تغییر و پیش روی به سمت مجازی شدن است. اما اینکه چگونه سایت شما مورد توجه گوگل قرار گیرد و در صفحه اول نتایج قابل مشاهده باشد مساله دیگری است که ممکن است در مواجه با آن با مشکلات مختلفی مواجه شوید. دیده شدن وبسایت شما قدم اول برای جذب مخاطب و در ادامه تبدیل آن به مشتری و گسترش فعالیت است، اما چگونه این کار را باید انجام داد؟ در این مقاله به ۱۵ راهکار اشاره خواهیم کرد که به کمک آن ها می توانید توجه گوگل (و دیگر موتورهای جستجو) را به سایت خود جذب کرده و در نهایت ترافیک بیشتری جذب کنید.

۱۵ راهکار افزایش رتبه سایت در گوگل

  1. هر کلمه کلیدی را به یک صفحه اختصاص دهید
  2. هنگام طراحی صفحات خزنده ها را فراموش نکنید!
  3. تولید محتوا بی رویه اثربخش نیست!
  4. برای وبسایت خود بک لینک بسازید
  5. احراز هویت توسط گوگل
  6. تیتر های جذاب، راه حل کلیک گرفتن!
  7. با اینفلوئنسر ها همکاری کنید
  8. رتبه بالا شاهراه جذب مخاطب!
  9. تصاویرتان را بهینه کنید
  10. گوگل ادز، تضمین حضور در صفحه اول
  11. بازخورد های مثبت بگیرید!
  12. در شبکه های اجتماعی فعال باشید
  13. بیشتر دیده شوید
  14. از رسانه های محلی غافل نشوید
  15. از فرصت های کوچک برای جذب مخاطب استفاده کنید

1_هر کلمه کلیدی را به یک صفحه اختصاص دهید

گوگل فقط به محتوا و صفحات شما توجه نمی کند بلکه برای او مهم است بداند کاربر با چه عبارتی وارد آن صفحه شده و چه زمانی را صرف مطالعه آن کرده است. پارامتر زمان نشان دهنده جذابیت و توجه کاربر به آن مطلب و در نتیجه مرتبط بودن عبارتی که سرچ کرده با محتوا شماست. در دوره دیجیتال مارکتینگ آکادمی دهبان علاوه بر سئو با دیگر شاخه های این حوزه آشنا می‌شوید و در آن‌ها مهارت کسب می‌نمائید.

هرچند نوشتن ادز مناسب به همراه امتیاز کیفی (quality score) بالا و کلمات کلیدی مرتبط با آن ترافیک خوبی را به همراه خواهد داشت، اما باید توجه کرد ترافیک حاصله وارد سایت شما می شود و اگر سایت شما ساختاربندی مناسب را نداشته باشد آنگاه کاربر خیلی زود آن را ترک خواهد کرد. اما راه حل چیست؟ در اینجا مبحثی تحت عنوان سئو داخلی نمایان می شود.

ابتدا مطمئن شوید هر صفحه وبسایت شما برای یک موضوع خاص طراحی شده است، بدین معنی که با تحقیق کلمات کلیدی، کلماتی که سرچ بالایی دارند و با سایت شما مرتبط هستند  را پیدا کرده و آن ها را در صفحات و متاتگ ها قرار دهید. هرچقدر موضوع مورد بحث خاص و دقیقتر باشد، شانس بیشتری برای نمایش در رتبه های بالاتر را خواهد داشت (استفاده از روش نیچ مارکتینگ)

2_هنگام طراحی صفحات، خزنده ها را فراموش نکنید!

خزنده های گوگل همواره در حال بازرسی و ایندکس صفحات هستند. لازم است ساختار صفحات شما برای صفحات استاندارد و قابل درک باشد تا سریع تر ایندکس شده و به مخاطبین نمایش داده شود. برای این کار لازم است موارد زیر را رعایت کنید:

  • اضافه کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مورد بحث در تگ عنوان ( Meta tag)، URL ، توضیحات متا (Meta description) و در Alt tag مربوط به تصاویر
  • اضافه کردن لینک های داخلی (Internal link) باعث می شود خزنده ها راحت تر بین صفحات حرکت کنند.

3_پیج های بیشتری در وب سایت تان بسازید

آیا برای وبسایت خود بخش وبلاگ طراحی کرده اید؟ هر مقاله فرصتی بی نظیری است تا بتوانید بواسطه آن مورد توجه گوگل قرار گرفته و برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بگیرید.

بلاگ آکادمی دیجیتال مارکتینگ
بلاگ آکادمی دیجیتال مارکتینگ

تولید محتوا بی رویه اثربخش نیست! اما اینکه بخواهید بخش مقالات خود را فقط برای طراحی صفحات متعدد، بیهوده پر کنید هیچ کمکی به پیشرفتتان نخواهد کرد. گوگل به مقالاتی رتبه می دهد که بازدید بالایی دریافت کنند و مقالاتی بازدید بیشتری می گیرند که اطلاعات مفید به مخاطب بدهد و نیاز وی را برطرف کند.

4_برای وب سایت خود بک لینک بسازید

اگر به دنبال جلب توجه گوگل، جذب کاربر و افزایش ترفیک سایت خود هستید، کانال های فراوانی است که می توانید در آن ها عضو شده و لینک وبسایت خود را قرار دهید. هرچقدر وبسایت شما در سایت های مختلف لیست شود، بیشتر مورد توجه کاربر قرار گرفته و شما را نسبت به رقبای خود پیش می اندازد. در اینجا لیستی از سایت های مناسب این کار قرار می دهیم:

  • اینستاگرام
  • لینکدین
  • Google my business
  • فروم ها و انجمن های مرتبط با حوزه فعالیت شما
  • سایر سایت های معرفی کسب و کارها


بطور مثال، اگر شما صاحب یک فست فود باشید و آن را در گوگل بیزینس ثبت کنید،هر وقت کاربری در محدوده کاری شما دنبال فست فود باشد و آن را سرچ کند، احتمالا گوگل وبسایت کسب و کار شما را نمایش خواهد داشت. بطور کلی، هرچه وبسایت شما بیشتر در سایت های مختلف قرار گیرد و لینک سازی صورت گیرد، بیشتر مورد توجه گوگل قرار خوهد گرفت.

5_احراز هویت توسط گوگل

خزنده های گوگل تمامی صفحات وبسایت ها را مورد بازرسی و بررسی قرار می دهند و معمولا صفحاتی که ساختاربندی مناسب داشته باشند راحتتر ایندکس می شوند. اگر می خواهید گوگل صفحات شما را با کیفیت و سرعت بهتری ایندکس کند سایت خود را با استفاده از گوگل بیزینس و توسط  گوگل مپ احراز هویت کنید.

برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک حساب کاربری گوگل بیزینس ایجاد کنید
  • محل کسب و کار خود را از روی نقشه گوگل مپ پیدا کنید
  • درخواست ثبت کسب و کار خود روی نقشه را بدهید

مرحله نهایی شامل دریافت کد ارسال شده به ایمیل شما و وارد کردن آن در بخش مربوطه در پنل کاربری خود است. به محض اینکه گوگل شما را تایید هویت کند، می توانید بهینه سازی گوگل بیزینس خود را آغاز کنید. هرچقدر پروفایل شما تکمیل شود، بازدید بیشتری دریافت خواهد کرد.

6_تیتر های جذاب، راه حل کلیک گرفتن!

اضافه کردن کلمات کلیدی در تیتر های خود باعث می شود کاربران و موتور های جستجو هر دو راحتتر موضوع محتوای  شما را تشخیص دهند. اما هدف شما تنها دیده شدن نیست بلکه نیاز دارید کاربر روی لینک شما کلیک کند. برای اینکار لازم است تیترها و عناوین گیرا و جذاب بنویسید، اما باید دقت کنید  هنگام نگارش هدف خود را نه فروش محصول یا خدمات، بلکه رفع نیاز کاربر قرار دهید و هیچ مورد اغراق آمیزی را نسبت به محتوا خود بیان نکنید.

راه حل کلیک گرفتن

برای مثال، اگر در حوزه ماساژ درمانی کار می کنید و بلاگی درباره فواید ماساژ سنگ های داغ دارید، به این تیتر ها دقت کنید:

  • تیتر خنثی: ” فواید ماساژ سنگ های داغ” : این تیتر هیچ کنجکاوی را در مخاطب ایجاد نکرده و او را مجاب به دیدن محتوا شما نمی کند.
  • تیتر اغراق آمیز: “چرا ماساژ سنگ های داغ زندگی شما را تغییر خواهد داد؟” : با مشاهده این تیتر مخاطب خیلی زود به صداقت شما شک می کند و در واقع نسبت به تیتر زرد واکنش مثبتی دریافت نخواهید کرد.
  • تیتر جذاب: ” ۶ دلیل برای امتحان ماساژ سنگ های داغ” یا ” ۶ دلیلی که ماساژ سنگ های داغ برای سلامتی شما مفید است” : در این تیتر ها بطور مختصر به فواید این نوع ماساژ اشاره شده، برای مثال مورد اول برای افرادی که تا به حال از این نوع ماساژ استفاده نکرده اند طراحی شده و در مورد دوم به تاثیر این نوع ماساژ در سلامت مخاطب اشاره شده است.

در این تیتر، برخلاف تیتر اغراق آمیز، با بیان بخش سلامت، می توان گفت نویسنده از همان اول  دنبال ایجاد ارتباط با مخاطب است و قصد فریب وی را با تیتر های زرد و دروغین ندارد و همچنین احساسات وی را درگیر می کند. همواره سعی کنید در نگارش عناوین خود هدفتان واضح بودن، جذاب بودن و رفع نیاز کاربر باشد.

7_با اینفلوئنسر ها همکاری کنید

در صنعت خود، به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که مخاطبین زیادی را جذب کرده اند و با آن ها تعامل خوبی دارند. همکاری شما با این دسته افراد می تواند بدین شکل باشد:

  • از آنها دعوت کنید تا در یکی از مقالات یا ولاگ های شما حضور پیدا کنند. در اینصورت، پس از انتشار، آنها می توانند این ولاگ را در شبکه های اجتماعی خود معرفی کرده و به سایت شما لینک دهند.
  • از آنها بخواهید در یکی از پست هایشان درباره برند شما حرف بزنند، این کار می تواند در قالب یک پست معرفی محصول، ارائه کد تخفیف (جشنواره) یا هرگونه همکاری بین شما و اینفلوئنسر باشد که در نهایت منجر به لینک دادن به وبسایت شما شود

صرف نظر از اینکه کدام راهکار را انتخاب می کنید مطمئن شوید که در مقابل کاری که اینفلوئنسر برای شما می کند، ارزشی برابر را به وی ارائه دهید. به دنبال همکاری برد-برد باشید که در آن هر دو طرف از مشارکت انجام شده منفعت برده و منجر به کسب مخاطب برای هر دو طرف شود.

8_رتبه بالاتر شاه‌راه جذب مخاطب!

نوشتن درباره کلمات کلیدی خود و قرار دادن آنها در بین مقالات خود به شناسایی شما توسط موتور های جستجو کمک خواهد کرد، اما اگر می خواهید کاربران بیشتری را جذب کنید لازم است رتبه های بالاتری  در اختیار داشته باشید.

کلید قرار گرفتن در رتبه های بالا داشتن کیفیت لازم است و هیچ میانبری برای آن وجود ندارد. توجه گوگل به میزان زمانی که کاربر قبل از ترک سایت شما در صفحه سپری می کند جلب می شود. همچنین اینکه کاربر هنگام مشاهده سایت شما تنها یک صفحه را دیده باشد یا چندین صفحه را پیمایش کرده باشد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای نوشتن یک محتوا استاندارد، حتما به نکات زیر توجه ویژه ای بکنید:

  • موضوعات را بسط داده و به متداولترین سوالات عموم بطور مفصل جواب دهید و در میان آن از کلمات کلیدی خود استفاده کنید
  • از تصاویر، ویدیو ها و صوت استفاده کنید تا کاربر را به مدت بیشتری در صفحه نگه دارید.
  • سعی کنید تجربه کاربری خوبی برای مخاطب خود فراهم کنید
  • سرعت سایت را افزایش داده و آن را برای نمایش در موبایل بهینه سازی کنید
  • بک لینک های با کیفیت دریافت کنید

افزایش کیفیت باعث افزایش رضایت کاربر خواهد شد که این امر موجب توجه موتور های جستجو می شود. بنابراین، به جای تمرکز مطلق درباره گرفتن رتبه، کیفیت وبسایت خود را افزایش داده تا بطور خودکار شاهد افزایش رتبه آن باشید.

9_تصاویرتان را بهینه کنید

شاید برایتان تعجب آور باشد که بدانید در دو سال اخیر، میزان استفاده از Google Image بین کاربران ۶۰% افزایش پیدا کرده و بیش ازهر زمانی از این قابلیت شناخته شده گوگل استفاده می شود. بنابراین، لازم است در صورتیکه کار شما فروش محصول است، حتما به کیفیت تصاویر خود اهمیت داده و تصاویر خود را بهینه کنید و آنها را برای Google Image بهینه کنید. برای این کار مراحل فنی زیر را بررسی کنید:

  • نام مناسبی برای فایل آن انتخاب کنید
  • سایز عکس را کوچک کنید تا زمان بارگذاری آن کاهش یابد
  • کپشن و توضیحات کامل و مناسبی برای آن انتخاب کنید
  • از Alt Tag استفاده کنید
  • تصاویر را به نقشه sitemap خود اضافه کنید

10_ اجرای کمپین گوگل ادز

کمپین های گوگل ادز نیازمند یک بودجه مالی اولیه است. با انجام این کار حضور شما در صفحه اول قطعی خواهد شد که همین امر موجب جذب بیشتر کاربر برای وبسایت شما خواهد شد. هرچند استفاده از گوگل ادز رایگان نیست و برای استفاده از آن باید هزینه ای را برای شارژ حساب کاربری خود بپردازید، اما فراموش نکنید که این کمپین ها نرخ تبدیل های خوبی دارند و روشی تضمین شده برای دستیابی برند شما به صفحه اول نتایج است.

کمپین گوگل ادز

11_بازخورد های مثبت بگیرید!

اکثر نتایجی که نمایش داده می شوند بر اساس بازخورد ها و کامنت هایی است که کاربران درباره خدمات و محصولات شما می دهند. پس، کمیت و کیفیت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است .

این امر برای گوگل نیز صادق است. هرچه بازخوردهای بیشتر و مثبت تری بگیرید، شانس اینکه کاربر روی وبسایت شما کلیک کند افزایش می یابد. هر چند دریافت بازخوردمنفی نیز می توانید فرصتی برای تعامل با مخاطب باشد. پاسخ دادن به مشتری ناراضی و سعی در برطرف کردن مشکل او می تواند حرفه ای گری شما را برساند. دریافت بازخوردها تاثیر بسیار زیادی در سئو محلی دارد. پس لازم است روی این مورد توجه ویژه ای کنید.

برای دریافت بازخورد های بیشتر، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • خدمات با کیفیتی را به مشتریان فعلی و بالقوه خود ارائه دهید. برای هر یک از مخاطبین ارزش قائل شوید، در کار خود شفاف باشید و برای حل سریع هر مشکل احتمالی مشتری تلاش کنید. همه این کارها را انجام دهید و مطمئن باشید نظرات مثبتی کسب خواهید کرد.
  • از مشتریان راضی بخواهید نظراتشان را در فضای مجازی قرار دهند. در بیشتر اوقات ، آنها از انجام این کار خوشحال خواهند شد. اگر نسبت به موفقیت آمیز بودن این کار تردید دارید ، ابتدا با چند مشتری وفادار شروع کنید.
  • به نظرات دریافتی، چه مثبت و چه منفی پاسخ دهید.

کامنت های بیشتر به شما رتبه بالاتری در گوگل می دهد و به کسب و کار شما کمک می کند تا مورد توجه افراد قرار گیرد.

12_در شبکه های اجتماعی فعال باشید

یکی از ساده ترین ( و مقرون به صرفه ترین) راه های جذب مخاطب و ترافیک برای وبسایت خود فعالیت مداوم در شبکه های اجتماعی است.

لازم نیست هر بار که مطلبی را پست می کنید ، درباره کسب و کار خود حرف بزنید یا  آن را تبلیغ کنید. یک قانون مناسب که می تواند به شما کمک کند این است: حدود ۲۰٪ از پست های شما باید مستقیماً بیزینس شما را معرفی کند. بقیه باید در حوزه راهنمایی های مفید و راهکار های حل مشکلات حوزه کاری شما و یا سایر مطالب جالب باشد، بعنوان مثال اگر شما فست فود دارید می توانید سریالی از پست های آموزش فست فود های مختلف را به مخابین خود ارائه دهید و در برخی دیگر بع معرفی رستوران خود بپردازید. در این حالت، مخاطب ارتباط بهتری با شما برقرار خواهد کرد.

فعالیت مستمر داشتن در شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند در ذهن مخاطب بمانید. مثلا:

  • از مخاطبین خود بخواهید سوالاتی را که در حوزه کاری شما دارند از شما بپرسند
  • به سوالات آن ها پاسخ دهید و در خلال آن کسب و کار خود را معرفی کنید
  • عضو گروه های فیسبوک و لینکدین شوید
  • از هشتگ های معروف استفاده کنید
  • با افرادی که از شما سوال پرسیدند ارتباط برقرار کنید
سوشال مدیا

13_بیشتر دیده شوید

به جای اینکه تنها توجه فالورهای خود را جذب کنید، چرا به فکر دیده شدن توسط فالووهای فالوورهای خود نیستید؟ با ایجاد کمپین های تبلیغاتی و درخواست از مخاطبین خود برای اشتراک گذاشتن پست های شما، به دسته جدیدی از کاربران دست خواهید یافت. همچنین می توانید برای تشویق آنها به این کار، هدیه یا کد تخفیف خاصی را نیز در نظر بگیرید.

ا14_ز رسانه های محلی غافل نشوید

بسیاری از رسانه های محلی می توانند در مجله های خود بطور رایگان یا با پرداخت هزینه معقولی تبلیغ کسب و کار شما را انجام دهند. این راهکار باعث می شود به جامعه محدودتری دسترسی داشته باشید. این روش بخصوص برای کسب و کارهایی که دارای مخاطبین محلی هستند می تواند مناسب باشد.

با دسترسی به مجلات بومی و رادیو های محلی و معرفی کسب و کار خود و پروژه های آینده، از مخاطب دعوت کنید برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت شما مراجعه کند. قرار دادن آگهی در روزنامه ها نیز می تواند برای شما ترافیک مستقیم در پی داشته باشد.

15_از فرصت های کوچک برای جذب مخاطب استفاده کنید

وب سایت خود را در هر کجا که می توانید تبلیغ کنید. آن را در ایمیل های ارسالی خود، بروشورهای تبلیغاتی ، فاکتورها، بنر های تبلیغاتی، در ویدیو ها و رسیدها وارد کنید. هرچه بیشتر نگاه ها به آدرس وب سایت شما جذب شود، افراد بیشتری از وب سایت شما بازدید خواهند کرد.

منبع:https://www.wordstream.com/blog/ws/2020/11/17/website-visibility

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی