🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

معروف ترین شبکه های اجتماعی در سال 2023

استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار آسان است و بعضی از آن ها گزینه هایی برای تبلیغ تجارت های مختلف دارند. نیاز به تبلیغ برندتان در دیجیتال مارکتینگ نباید باعث شود تا در هر رسانه ی اجتماعی حضور داشته باشید. برای ارزیابی قدرت رسانه های اجتماعی باید معروفترین شبکه های اجتماعی را بشناسید و در آخر بهترین گزینه را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.امروزه با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و استقبال بی حد و اندازه افراد از آن ها، این شبکه ها به جزیی جدایی ناپذیر از روتین زندگی انسان ها تبدیل شده اند. اما چرا برخی شبکه های اجتماعی از برخی دیگر محبوب ترند؟ آیا کاربری تمام آن ها یکی است؟ قطعا خیر. در این مقاله ما محبوب ترین شبکه های اجتماعی بر اساس نوع استفاده آن ها را در سال جدید بررسی می کنیم.

در این مقاله می خوانید

شبکه‌های اجتماعی منبع اصلی تجارت های بزرگ و کوچکی هستند که برنامه دیجیتال مارکتینگ منظم و استراتژیکی دارند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار آسان است و بعضی از آن ها گزینه هایی برای تبلیغ تجارت‌های مختلف دارند. نیاز به تبلیغ برندتان در دیجیتال مارکتینگ نباید باعث شود تا در هر رسانه‌ی اجتماعی حضور داشته باشید. برای ارزیابی قدرت رسانه های اجتماعی باید معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی را بشناسید و در آخر بهترین گزینه را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.امروزه با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی و استقبال بی حد و اندازه افراد از آن ها، این شبکه ها به جزیی جدایی ناپذیر از روتین زندگی انسان ها تبدیل شده اند. اما چرا برخی شبکه‌های اجتماعی از برخی دیگر محبوب‌ترند؟ آیا کاربری تمام آن‌ها یکی است؟ قطعا خیر. در این مقاله ما محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی بر اساس نوع استفاده آن ها را در سال جدید بررسی می‌کنیم.

دوره آنلاین و حضوری دیجیتال دیجیتال مارکتینگ
دوره آموزشی کامل و جامع مدیریت دیجیتال مارکتینگ

لیست ۲۲ تا از معروف ترین شبکه‌های اجتماعی

۱-اسنپ چت (Snappchat)

اسنپ چت اپلیکیشن پیام‌رسانی با عکس (MMS) است که توسط دانشجویان دانشگاه استنفورد به نام‌های راگی برون (Reggie Brown) ، اوان اسپیگل (Evan Speigel) و بابی مورفی (Bobby Murphy) ساخته شد. اپلیکیشن در سپتامبر 2011 رسما به بازار عرضه شد و در زمان کوتاه، رشد زیادی کرد و در مه 2015، 100 میلیون کاربر فعال روزانه داشت. بیش از 18 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی از اسنپ چت استفاده می‌کنند.

اسنپ چت
اسنپ چت یک اپلیکیشن تبادل تصاویر شبکه‌های اجتماعی است

در واقع اسنپ چت یک اپلیکیشن تبادل تصاویر، ویدیو و چت است که در آن می‌توانید از فیلترهای متنوع استفاده کنید، استیکرهای مختلف به آن اضافه کنید و عکس ها را برای دوستانتان بفرستید. این تصاویر و ویدیوها اصطلاحا اسنپ نامیده می‌شوند و کاربران می توانند یک محدوده زمانی خاص را مشخص کنند که بعد از آن عکس‌ها از دید دریافت کننده ناپدید شوند که این زمان بین 1 تا 10 ثانیه است. دانلود اسنپ چت ساده است اگر از سیستم عامل ios استفاده می‌کنید در اپ استور و اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید دانلود اسنپ چت از گوگل پلی امکان پذیر است. البته برای اندرویدی‌ها دانلود اسنپ چت از بازار (نسخه رسمی) امکان پذیر نیست اما برنامه‌های تکمیلی بسیاری برای آن در کافه بازار یافت می‌شود.

۲- اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام پلت فرم بصری رسانه‌ی اجتماعی است. این سایت در 6 اکتبر  2010 به بازار عرضه شد و بیش از 400 کاربر فعال دارد و صاحب فعلی آن فیسبوک است. بیشتر کاربران اینستاگرام پست‌هایی راجع به مسافرت،فشن، غذا، هنر و موضوعات مشابه می‌گذارند. اینستاگرام فیلترهای خاصی برای ادیت عکس و ویدئو دارد. تقریبا 95 درصد کاربران اینستاگرام از فیسبوک استفاده می‌کنند.

اینستاگرام از ترکیب دو واژه telegram و Instant camera تشکیل شده است که به معنی رساندن پیام فوری از طریق تصویر است. این شبکه اجتماعی محبوب در سال 2010 توسط کوین سیستروم و مایک کریگر راه‌اندازی شد. تنها دو ماه بعد از تاسیس این شبکه اجتماعی بود که کاربرانش از مرز یک میلیون عبور کردند و این شبکه به یکی از قدرتمندترین شبکه‌ها تا کنون تبدیل شد. این شبکه اکنون به 1 میلیارد کاربر دست پیدا کرده است و روزانه حدود 400 میلیون استوری در آن پست می‌شود.

ابتدا شبکه اجتماعی اینستاگرام فقط محلی برای نمایش عکس‌ها و ویدیو بود اما با رونق آن کسب و کارها و اینفلوئنسر مارکتنیگ در آن شکل پیدا کرد به طوری که اینستاگرام نوعی خاص از حساب کاربری را مخصوص بیزینس ها ایجاد کرد تا از طریق آن شکل تجاری‌تری به پلتفرمش بدهد. ویدیو های روی اینستاگرام ابتدا فقط با مدت زمان 1 دقیقه موجود بود که بعد از مدتی با ظهور IG TV و امکان آپلود تصاویر و ویدیوها به صورت آلبوم نیز این محدودیت هم از بین رفت و حالا یکی از قدرتمندترین شبکه‌های اجتماعی سال 2020 است.

 

۳– واتس آپ (Whatsapp)

مسنجر واتس آپ برای پیام‌رسانی در گوشی‌های هوشمند، کامپیوترهای شخصی و تبلت استفاده می‌شود. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید عکس، متن، مدارک، پیام‌های صوتی و ویدئو را برای دیگر کاربران بفرستید. واتس آپ در ژانویه 2010 به بازار عرضه شد.

این مسنجر در 19 فوریه 2004 توسط شرکت فیسبوک با قیمت 19.3 بیلیون دلار خریداری شد. امروزه بیش از 1 بیلیون نفر از این سرویس برای ارتباط با دوستان و حتی مشتریان‌شان استفاده می‌کنند.

۴- فیسبوک (Facebook)

فیسبوک بزرگترین شبکه‌ی رسانه اجتماعی در اینترنت است و کلی کاربر دارد. فیسبوک در 4 فوریه 2004 تاسیس شد. فیسبوک در مدت 12 سال توانست ماهانه بیش از 1.59 بیلیون کاربر فعال داشته باشد و بهترین شبکه برای برقراری ارتباط با افراد در سرتاسر دنیا باشد. بیش از 1 میلیون برند از فیسبوک در برنامه دیجیتال مارکتینگ خود استفاده می‌کنند.

فیس بوک
فیس بوک یکی ازبهترین شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با افراد در سرتاسر دنیا است

فیسبوک در سال 2004 توسط یک دانشجوی برنامه‌نویسی به نام مارک زاکربرگ خلق شد که در ابتدا عضویت آن فقط مخصوص افراد چند دانشگاه و مدرسه خاص بود اما کم کم با محبوبیتی که پیدا کرد به تدریج در دسترس عموم قرار گرفت. فیسبوک را می‌توان جزو اولین شبکه‌های اجتماعی به حساب اورد که بسیار همه‌گیر و محبوب شد و به زبان دیگر باعث انقلابی عظیم در صنعت شبکه‌های اجتماعی به وجود آورد. تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در سال 2012 از مرز یک میلیارد گذشت که رکورد زبانزدی در عرصه شبکه‌های اجتماعی بود. این وب‌سایت در حال حاضر با بیش از دو میلیارد کاربر فعالیتش را ادامه می‌دهد.

البته بعد از ظهور شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت در شبکه اجتماعی فیسبوک تا حدی کاهش یافت اما هنوز هم امروزه فیسبوک قدرتمند در حال حرکت به جلو است و افراد بسیاری در آن فعالیت می‌کنند.

۵- توییتر (Twitter)

شاید فکر کنید که محدود کردن پست‌ها به 140 کاراکتر، مانع تبلیغ کسب و کارتان در دنیای دیجیتال می‌شود ولی این پلت‌فرم رسانه اجتماعی توانست بیش از 320 میلیون کاربر فعال ماهانه داشته باشد که برای تبادل اطلاعات از 140 کاراکتر استفاده می‌کنند. از توئیتر می‌توان برای ارتباط با مشتریان هدفمند، سوال و جواب، پست آخرین خبرها و ارائه‌ی تبلیغات هدفمند به مخاطبان خاص استفاده کرد. توئیتر در 21 مارچ 2006 تاسیس شد و اداره‌ی مرکزی آن در سن فرانسیسکوی کالیفرنیا قرار دارد.

توئیتر یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی است که در سال 2006 توسط جکی دورسی و همکارانش خلق شد و محبوبیت بسیار زیادی میان کاربران دارد. این شبکه اجتماعی اجازه نوشتن پیام متنی تا 280 کرکتر را به کاربر می‌دهد و می‌توان از آن با عنوان میکروبلاگینگ یاد کرد. توئیتر به غیر از زبان انگلیسی به چند زبان زنده دیگر دنیا نیز مجهز است. کاربرانی که در توئیتر عضویت دارند می‌توانند توئیت‌ها را به اشتراک بگذارند و یا لایک کنند و کامنت برای آن بگذارند در حالی که کاربرانی که ثبت نام نشده اند فقط قادر به دیدن توئیت هستند. این شبکه اجتماعی ماهانه بیش از 350 میلیون کاربر فعال دارد.

این شبکه اجتماعی در سال های اخیر بیشتر به عنوان پلتفرمی اعتراضی به کار می رود. کاربران این شبکه وقتی که بخواهند صدایشان را به گوش کسی برسانند معمولا پیام‌هایشان را با هشتگ های خاص منتشر می‌کنند و در برخی مواقع این هشتگ‌ها می‌تواند به کمپینی بزرگ تبدیل شود که حتی منجر به تغییر قوانین شوند. کاربرد هشتگ در توئیتر نسبت به شبکه‌های اجتماعی دیگر بسیار بیشتر است و مبتکر آن یکی از کارمندان همین شبکه بود که برای اولین بار استفاده اصولی از هشتگ در سطح شبکه های اجتماعی را جا انداخت.

البته نباید فراموش کنید که علاوه بر محدودیت 280 حرفی برای هر توئیت تنها می‌توانید 2000 نفر را دنبال کنید و در طول روز بیش از 1000 توئیت نمی‌توانید پست کنید.

هم‌چنین برای توضیحات کامل‌تر، تکنیک‌ها و آموزش جامع توییتر می‌توانید مقاله آموزش توییتر ما را مطالعه کنید.

۶- لینکدین (Linkedin)

لینکدین در 14 دسامبر  2002 تاسیس و در 5 مه 2003 به بازار عرضه شد. لینکداین معروف‌ترین سایت رسانه اجتماعی برای روابط کاری حرفه‌ای است. لینکداین 24 زبان دارد. بالای 400 میلیون کاربر در این سایت ثبت نام کرده‌اند. لینکداین برای افرادی که حرفه ی مشترک دارند و همچنین برای نمایش اطلاعات و آمار مربوط به تجارت گزینه ی خوبیست. پیشنهاد می‌کنیم در برنامه دیجیتال مارکتینگ خود از این ابزار قدرتمند استفاده نمایید.

شبکه های اجتماعی لینکدین
لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی برای روابط کاری حرفه‌ای است.

می‌توان گفت شبکه اجتماعی لینکدین بیشتر مخصوص حرفه ای ها و در حوزه شغلی است. این شبکه اجتماعی محبوب نسخه اولش را در سال 2002 ارائه کرد و در سال 2003 به طور رسمی افتتاح شد. تعداد بازدید کنندگان این شبکه اجتماعی در سال 2006 از مرز 20 میلیون نفر گذشت و بنا به گزارش بخش تحقیقات بازار لینکدین، در ژوئن سال 2013 تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در بیشتر از 200 کشور جهان به مرز 259 میلیون نفر رسید و در نهایت در سال 2019 میلادی لینکدین 630 عضو ثبت نام شده از سراسر جهان داشت.

این شبکه اجتماعی به بیش از 20 زبان زنده دنیا در دسترس کاربران است و مالکیت کنونی آن بر عهده مایکروسافت است و مدیر عامل آن در حال حاضر داندولف است که قبلا مدیر اجرایی یاهو بوده است.

لینکدین در سال های اخیر به خصوص در میان کارفرماها و کارجوها محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و به طوری که صاحبان کسب و کار می توانند در آن پروفایل های افراد مختلف را بررسی کنند و در این میان اگر سوابق کارجویی را مناسب دیدند به آن ها پیشنهاد مصاحبه می دهند. البته این شبکه اجتماعی تنها برای جستجوی کار نیست و افراد از تجربیات شغلی شان نیز در آن می‌نویسند و محتوا تولید می‌کنند.

اگر علاقمند به توضیحات بیشتر در مورد شبکه اجتماعی لینکدین هستید مقاله لینکدین چیست را مطالعه کنید.

۷- گوگل پلاس

گوگل پلاس بعد از توئیتر، فیسبوک و لینکدین، یکی از سایت‌های معروف رسانه اجتماعی است. بهینه سازی موتورهای جستجوی آن رتبه ی بالایی در بین سایر رسانه‌های اجتماعی دارد. گوگل پلاس در 15 دسامبر  2011 به بازار عرضه شد. گوگل پلاس از تاریخ دسامبر 2015 بیش از ۴۱۸ میلیون کاربر فعال داشت

گوگل پلاس در فروردین سال ۱۳۹۸ فرایند حذف کاربران گوگل پلاس را شروع کرد ، در سال ۲۰۱۸، گوگل اعتراف کرد باگ‌های موجود در گوگل‌پلاس باعث شده‌اند اطلاعات شخصی حداکثر ۵۲ میلیون نفر برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث دردسترس باشد. دقیقا همین‌جا بود که گوگل «با خوشحالی» از حقایق اصلی درباره‌ی تعداد کاربران پرده برداشت. در اطلاعیه‌ی گوگل آمده است:

هم‌اکنون کاربران کمی از گوگل‌پلاس استفاده می‌کنند و با آن تعامل دارند؛ ۹۰ درصد از دوره‌های زمانی صرف‌شده‌ی کاربران در گوگل‌پلاس، به کمتر ۵ ثانیه می‌رسد.

۸- یوتیوب (Youtube)

یوتیوب بزرگترین و معروفترین وب سایت رسانه اجتماعی است که روزانه ویدئوهای زیادی در آن به اشتراک گذاشته می شود. یوتیوب در 14 فوریه 2005 توسط سه کارمند تاسیس شد. یوتیوب در نوامبر 2006 توسط شرکت گوگل و با قیمت 1.65 بیلیون دلار خریداری شد. این اپلیکیشن ماهانه بالای 1 بیلیون بازدیدکننده دارد و دومین موتور جستجوی معروف بعد از گوگل است.

یوتیوب وب‏‌سایت یا سرویسی رایگان برای به اشتراک گذاری ویدیوها و تماشای آنلاین است. یوتیوب در 2005 پا به عرصه‏ گذاشت و اکنون یکی از پربازدیدترین سایت‏ ها با شش میلیارد ساعت ویدیو در هر ماه است. به عبارت دیگر، یوتیوب مکانی جدید برای کشف و یادگیری و سرگرمی است.

اکنون، در یوتیوب یک میلیارد کاربر عضوند و فیلم‏هایی با موضوعاتی نظیر فیلم ‏های هالیوود و موسیقیِ فیلم‏، تبلیغات، فیلم‏های آماتور، فیلم ‏های مستند و آموزشی،… در آن بارگذاری می ‏شود.

در این سرویس امکان لایک‏، بارگذاری، پیام‏‌گذاری، همرسانی و تماشا کردن ویدیوها، دنبال‏کردن دیگر کانال‏‌ها و کاربران، امکان ساخت فهرستی برای دسته‏‌بندی ویدیوها فراهم شده است.  یوتیوب یکی از محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی به خصوص در میان اینفلوئنسر ها است و از زمانی که تبلیغات پیش درآمدی قبل از ویدیو های پر بازدید در این شبکه اجتماعی جا افتاد بسیاری از افراد وارد این شبکه اجتماعی شدند تا به عنوان کسب درآمد از این پلتفرم استفاده کنند.

البته هجوم بیزینس ها به این پلتفرم نیز تا به امروز بسیار گسترده بوده است چرا که به راحتی با پرداخت هر نوع بودجه‌ای می‌توانند محصولشان را به مخاطب ارائه کنند که این رابطه ای برد برد برای همه است. هم برای گوگل هم برای اینفلوئنسر و هم برای بیزینس.

۹- پینترست (Pinterest)

پینترست در مارچ 2010 به بازار عرضه شد. پینترست در بین رسانه‌های اجتماعی دیگر، نسبتا تازه وارد است. پینترست تابلو اعلانات دیجیتال دارد و بازاریابان می توانند محتوایشان را در آن تبلیغ کنند. پینترست در سپتامبر 2015 متوجه شد که 100 میلیون کاربر دارد. تجارت‌های کوچکی که مخاطب هدفمندشان را زنان تشکیل می دهند باید در پینترست سرمایه گذاری کنند، چون بیشتر از نصف بازدیدکنندگان آن، زن‌ها هستند.

پینترست یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی تصویری بصری است که در آن می توانید عکس، ویدیو، اینفوگرافیک و در کل هر نوع محتوایی که بصری باشد را به اشتراک بگذارید. علاوه بر این جالب است بدانید که این شبکه اجتماعی بسیار محبوب دانشجو ها و دانش آموزان است چرا که می‌توانند برای کارهای پروژه ایشان از این شبکه اجتماعی ایده بگیرند و در پاورپوینت هایشان از آن استفاده کنند.

پینترست
پینترست یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی تصویری بصری است

در پینترست عکس‌هایتان را می‌توانید اصطلاحا Pin کنید (عکس‌هایی که در صفحه تان منتشر می کنید) و یا ببینید دیگر کاربران چه تصاویری Pin کرده اند. در کل هدف پینترست این است که افراد با ایده های مختلف همدیگر را از سرتاسر جهان پیدا کنند.

نام Pinterest از ترکیب Pin به معنی سنجاق و Interest به معنی علاقه ایجاد شده است. به این معنا که کاربران تصاویری را که دوست دارند با سنجاق می‌توانند به صفحه کاربری‌شان بچسبانند.

۱۰- تلگرام (Telegram)

لینکدین در سال 2002 توسط مایکروسافت بنا نهاده شد و یک شبکه اجتماعی برای کسب و کار است که قدرتمندترین جمعیت آنلاین از متخصصین را دور هم جمع کرده است. این شبکه در واقع ابزاری است که می‌توانید در آن پروفایل مربوط به خودتان را بسازید و این پروفایل به منزله رزومه شما به حساب می‌آید یعنی افراد دیگر می‌توانند از رزومه شما بازدید کنند و اگر مطابق با خواسته شان بود با شما همکاری کنند.

البته لینکدین فقط برای استخدام نیست و پلتفرمی است که در آن می توانید انواع مقالات از افراد مختلف را مطالعه کنید با آنها ارتباط ایجاد کنید و در حوزه های تخصصی یادگیری بیشتر به دست آوردید. هم‌چنین خودتان در مورد تجربیات تخصصی تان در آن مطلب منتشر کنید. یا اگر برند و بیزینسی دارید محصولتان را برای فروش در لینکدین معرفی کنید.

فرقی نمی‌کند چکاره هستید. مدیر عامل یک شرکت معروف هستید یا یک کارمند ساده هستید و یا حتی یک دانشجوی سال اولی هستید که دنبال اولین کارش می‌گردد. لینکدین برای همه افراد ساخته شده و به نوع خاصی از افراد تعلق ندارد. در واقع هر کسی که دنبال یادگیری بیشتر در حرفه تخصصی‌اش است یا دنبال نیروی کار است یا خود نیروی کار است می‌تواند از آن استفاده کند.

۱۱- تامبلر (Tumblr)

تامبلر یکی از سخت‌ترین پلت فرم‌های ارتباطات اجتماعی است ولی یکی از جذاب‌ترین سایت‌ها محسوب می‌شود. تامبلر چندین فرمت متفاوت برای گذاشتن پست دارد که شامل پست های نقل و قول، پست‌های چت، ویدئو، پست های عکس دار و پست های صوتی می‌شود. تامبلر نوع محتوایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را محدود نمی‌کند. تامبلر مانند توئیتر، ویژگی بلاگ دوباره (که بیشتر شبیه توئیت دوباره است) را دارد که بسیار آسان وسریع است. این وب‌سایت اجتماعی توسط دیوید کارپ (David Karp) در فوریه 2007 تاسیس شد و بیش از 200 میلیون وبلاگ دارد.

تامبلر یک پلتفرم میکروبلاگینگ و ارائه‌دهنده خدمات شبکه اجتماعی است که توسط شرکت تامبلر در سال 2007 خلق و راه‌اندازی شد. ویژگی اصلی تامبلر استفاده بسیار راحت و آسان آن است به‌طوری که کاربران در قالب پست‌های کوتاه، عکس یا ویدیو می‌توانند پیام های خود را منتشر کنند و این پست ها اصطلاحا تامبلاگ نامیده می‌شود. این شبکه اجتماعی در حال حاضر در اختیار شرکت بزرگ وردپرس قرار دارد و بیش از 642 میلیون کاربر ثبت شده دارد.

۱۲- تیک تاک (Tik Tok)

تیک‌تاک یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب به خصوص در میان نوجوانان است که بر پایه موزیک ویدیو کار می‌کند. در نیمه اول سال 2018 تعداد دانلود های این اپلیکیشن رکورد فیسبوک، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی محبوب را شکست.

تیک تاک
تیک تاک یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب است که بر پایه موزیک ویدیو کار می‌کند

کاربران در این شبکه اجتماعی می‌توانند ویدیوهایی تا 60 ثانیه رکورد کنند و آن‌ها را ادیت کنند و بعد هم افکت‌ها و موزیک های مختلف روی ویدیوها اعمال کنند. اگرچه در سال های اولیه این شبکه اجتماعی بیشتر در آسیا رواج داشت بعد از مدتی محبوبیت آن به غرب رسید و تا کنون بیش از 500 میلیون کاربر فعال از آن استفاده می‌کنند.

۱۳– کورا (Quora)

کورا در ژوئن 2009 به بازار عرضه شد. این وب‌سایت توسط دو کارمند سابق فیسبوک به نام‌های چارلی چیور (Charlie Cheever) و آدم دی آنجلو (Adam D’Angelo) تاسیس شد. کورا ادعا می‌کند که در ماه بیش از 80 میلیون بازدیدکننده ی خاص دارد که نصف آنها آمریکایی هستند. این وب‌سایت 141 دلار سرمایه دارد.

این شبکه اجتماعی با وجود اینکه در میان ایرانیان زیاد شناخته شده و همه‌گیر نیست یکی از بزرگ‌ترین شبکه های اجتماعی برای یافتن پاسخ سوالات است. کاربران در این پلتفرم می‌توانند سوالات خود را مطرح و جواب‌هایشان را دریافت کنند. استفاده از شبکه Qoura کاملا رایگان است و می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری به راحتی سوالتان را ثبت کنید و منتظر پاسخ بقیه بمانید و یا حتی به دیگران سوال هایشان را پاسخ بدهید. البته این شبکه اجتماعی از طریق حساب کاربری فیسبوک یا گوگل هم قابل دسترسی است.

۱۴- فلیکر (Flickr)

فلیکر سایت آپلود عکس و ویدئوی آنلاین است که توسط شرکت لودی کرپ (Ludicorp) در 10 فوریه 2004 ساخته شد و در سال 2005 شرکت یاهو آن را خرید.

فلیکر
فلیکر یکی از شبکه‌های اجتماعی است که عکس در آن به اشتراک گذاشته می‌شود.

در فلیکر، کاربران می‌توانند عکس‌هایشان را به اشتراک بگذارند. در اکتبر سال گذشته، فلیکر بیش از 112 میلیون کاربر داشت و در بیشتر از 63 کشور دنیا شناخته شده بود. روزانه میلیون‌ها عکس در فلیکر به اشتراک گذاشته می‌شود.

۱۵- ردیت (Reddit)

ردیت وب‌سایتی برای سرگرمی و به اشتراک گذاشتن اخبار اجتماعی است و کاربران می‌توانند محتواهایشان را در قالب لینک‌های مستقیم و پست های متن دار به اشتراک بگذارند. کاربران قادر به سازمان‌دهی و مشخص کردن جایگاه‌شان در صفحات سایت هستند. مطالبی که افراد بیشتری به آنها رای داده باشند، در بالای صفحه ی اصلی قرار داده می‌شوند. ردیت توسط دانشجویان دانشگاه ویرجینیا به نام های الکسیس اهانیان (Alexis Ohanian) و استیو هافمن (Steve Huffman) در 23 ژوئن  2005 تاسیس شد. یک دهه بعد، ردیت گفت که بیش از 36 میلیون اکانت در این سایت ثبت‌نام کرده اند و ماهانه 231 میلیون بازدیدکننده دارد.

۱۶– واین(Vine)

واین بیش از 40 میلیون کاربر دارد و اپلیکیشنی است که در آن ویدئوی 6 ثانیه ای به اشتراک گذاشته می‌شود. این زمان برای اشتراک ویدئو بسیار کم است ولی نتایج خوبی به همراه داشته است. واین در ژوئن 2012 تاسیس شد و قبل از عرضه‌ی رسمی آن به بازار، در اکتبر 2012 توسط شرکت توئیتر خریداری شد.

۱۷– پریسکوپ (PRiscope)

پریسکوپ قابلیت به اشتراک گذاشتن ویدئوی زنده را دارد. پریسکوپ توسط جو برنتسیتین (Joe Bernstein) و کیون بیکپور (Kayvon Beykpour) توسعه یافت. این دو نفر شرکت پریسکوپ را در فوریه  2014 تاسیس کردند و در مارچ 2015 آن را به قیمت 100 میلیون دلار به شرکت توئیتر فروختند. 4 ماه بعد از عرضه ی دوباره ی پریسکوپ، بیش از 10 میلیون اکانت در پریسکوپ ساخته شد و در دسامبر همان سال شرکت اپل فهمید که پریسکوپ، اپلیکیشن سال است.

پریسکوپ یکی از شبکه های اجتماعی است که در آن میتوان ویدئو زنده گذاشت.
پریسکوپ یکی از شبکه‌های اجتماعی است که در آن می‌توان ویدئو زنده گذاشت.

با این برنامه می‌توانید به راحتی تمام ویدیو‌هایی که در همان زمان به صورت لایو و زنده در حال پخش هستند را مشاهده کنید. این برنامه که هنوز هم در مالکیت و اختیار توئیتر به سر می‌برد برای استریم آنلاین ویدیو به کار می‌رود و کاربران می‌توانند به صورت هم‌زمان در همان ویدیوی لایو به چت و گفتگو بپردازند. البته با توجه به گسترش ویدیوهای زنده در انواع شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام قابلیت کاربردی این برنامه کمی نسبت به قبل کمتر شده است.

۱۸– بیزشوگر(Bizsugar)

بیزشوگر رسانه اجتماعی مفیدی برای صاحبان تجارت کوچک، موسسان شرکت و مدیران است. بیزشوگر در سال 2007 توسط شرکت DBH ساخته شد و در سال 2009 توسط شرکت‌های کوچک LLC خریداری شد. این پلت‌فرم به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدئوها، مقالات، پست های وبلاگ، پادکست (صدا یا ویدئوی ضبط شده) محتواهای دیگر را به اشتراک بگذارند وهمچنین به کاربران اجازه ی دیدن و دادن رای به پست های کاربران دیگر را می‌دهد.

۱۹– استامبل آپن (StumbleUpon)

استامبل آپن محتواهای متفاوتی را به کاربران معرفی می‌کند. بیش از 25 میلیون نفر از استامبل آپن برای سرگرمی و به دست آوردن اطلاعات استفاده می‌کنند. علاوه بر آن، بیش از 80000 ناشر، برند و بازاریاب از استامبل آپن برای ارتقای تجارتشان استفاده می‌کنند. استامبل آپن از مه 2007 تا آپریل 2009 توسط شرکت eBay خریداری شد و بعد گارت کمپ (Garret Camp) جیاف اسمیت (Geoff Smith) و چند سرمایه گذار دیگر آن را دوباره خریدند. اکنون استامبل آپن، استارتاپ مستقلی است.

۲۰– دلیشز (Delicious)

دلیشز یک سرویس بوکمارک (Bookmark) اجتماعی است که بوکمارک‌های وب را کشف، ذخیره وبه اشتراک می‌گذارد. این سایت توسط پیتر گارجوکو (Peter Gadjokov) و جوشوآ اسکاچتر (Joshua Schachter) در سال 2003 تاسیس شد و در سال 2008  توسط شرکت یاهو خریداری شد.

دلیشز
دلیشز یکی شبکه‌های اجتماعی است که بوکمارک‌های وب را کشف و ذخیره می‌کند.

در آخر سال 2008 دلیشس ادعا کرد که 180 میلیون آدرس اینترنتی را بوکمارک کرده است و بیش از 5.3 میلیون کاربر دارد. این سرویس در آپریل 2011 به سیستم‌های AVOS فروخته شد و بعد از آن به شرکت علم (Science) فروخته شد.

۲۱– دیگ (Digg)

دیگ بیش از یک دهه پیش (در نوامبر 2004) تاسیس شد. دیگ رسانه‌ی اخبار اجتماعی است که مطالبی مخصوص مخاطبان اینترنت را به اشتراک می‌گذارد. تاپیک های دیگ بسیار متفاوت است از مسائل سیاسی تا ویروسی شدن کامپیوتر. دیگ از اشتراک گذاشتن محتوا در رسانه های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک و توئیتر حمایت می‌کند. در سال 2015 این شرکت ادعا کرد که ماهانه حدود 11 میلیون کاربر فعال دارد.

۲۲– وایبر(Viber)

وایبر اپلیکیشن تماس و پیام‌رسانی است. وایبر در 2 دسامبر 2010 به بازار عرضه شد. این اپلیکیشن امکان تبادل صوتی، ویدئو و تصیری را بین کاربران فراهم می‌کند. وایبر در آپریل 2014 بالای  600 میلیون کاربر و 230 کاربر فعال ماهانه داشت.

جمع بندی

در این مقاله در مورد معروف‌ترین شبکه های اجتماعی در دنیا صحبت کردیم و لیست 22 تا از معروف‌ترین آن‌ها را ذکر نمودیم. آن چیزی که در ان میان واضح است این شبکه‌ها در حال بزرگ شده هستند و طرفداران آن‌ها در حال افزایش روزافزون است.

یک پاسخ

  1. وب سایت ها راحمایت کنیدهمه شبکه های اجتماعی راآزادوآنلاین کنید درون خریدها رارایگان کنیدتاطبقه محروم ومستضعف جامعه هم بهره مندومستفیض بشوندآموزش ها رارایگان کنیدووووووو
    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط