🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

تبلیغات در جیمیل در حال محو شدن است

در واقع تبلیغات اسپانسری جیمیل ، استفاده از روش بازاریابی ایمیلی با تارگت کردن کاربران هدف و نمایش تبلیغ در اینباکس جیمیل آن‌ها انجام می‌شود.

در این مقاله می خوانید

آیا تا به حال به تبلیغات در جیمیل برخورد داشته اید؟ آیا می دانید تبلیغات اسپانسری در جیمیل در حال تغییر است؟

در دسامبر ۲۰۲۰، موردی به صفحه پشتیبانی گوگل ادز در تبلیغات جیمیل اضافه شد. گوگل اعلام کرد که کمپین های مرتبط با جیمیل در ۱ جولای ۲۰۲۱ به حالت Read Only در خواهند آمد. با فرا رسیدن این تاریخ، تبلیغ کنندگان دیگر نمی توانند کمپین مرتبط با جیمیل ایجاد کنند. همچنین، تبلیغ کنندگان نمی توانند هیچکدام از کمپین های کنونی جیمیل خود را ویرایش نمایند.

اگر تبلیغ کنندگان همچنان می خواهند تبلیغاتی را در جیمیل قرار دهند، باید به جای روش های قبلی کمپین های Discovery را اجرا کنند. این تنها راه ایجاد کمپین های جیمیل از تاریخ ۱ جولای ۲۰۲۱ به بعد می باشد. این آپدیت می تواند شیوه ای مناسب برای افزایش دسترسی تبلیغ کنندگان باشد و آن ها همچنین می توانند یک مدل کمپین جدید را تست کنند. مشکل اینجاست که تفاوت های فاحشی میان نحوه کار کردن تبلیغات جیمیل با فرمت اختصاص یافته کنونی در برابر نحوه فرمت کردن جیمیل در کمپین های Discovery وجود دارد. ما به شما تفاوت ها را نشان می دهیم و به شما می گوییم که باید انتظار از دست دادن چه چیزی را داشته باشید زمانی که کمپین های جیمیل در ماه جولای از بین می روند.

تبلیغات در جیمیل چیست؟

در واقع تبلیغات اسپانسری جیمیل (Gmail Sponsored Promotions (GSP، استفاده از روش بازاریابی ایمیلی با تارگت کردن کاربران هدف و نمایش تبلیغ در اینباکس جیمیل آن‌ها انجام می‌شود. تا به حال به مستطیل زرد رنگ کوچک کنار بعضی ایمیل ها در جیمیل توجه کرده باشید، این نشانه یک ایمیل تبلیغاتی هست نه یک ایمیل معمولی. ایمیل مارکتینگ از زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ است برای آشنایی با دیگر شاخه های آن مقاله دیجیتال مارکتینگ را مطالعه بفرمائید.

با تبلیغات جیمیل خداحافظی کنید

با Manual Bidding خداحافظی کنید

کمپین های Discovery در گوگل ادز از استراتژی های پیشنهاد دهی دستی پشتیبانی نمی کنند. در حال حاضر، ما می توانیم از پیشنهاد دهی دستی و CPC با کمپین های منحصر به جیمیل استفاده کنیم. در تصویر پایین، ما یک هدف کمپین Discovery از “کمپینی ایجاد کنید که بدون راهنمایی هدف است” انتخاب کرده ایم. حتی با وجود این آپشن، تنها استراتژی پیشنهاددهی که می توانیم انتخاب کنیم هدفگیری CPA است.

هدفگیری CPA

البته که اکثر ما افرادی نیستیم که فقط به پیشنهاد دهی دستی اعتقاد داشته باشیم. ما عاشق تست کردن استراتژی های پیشنهاددهی خودکار هستیم. تنها موضوع آزاردهنده زمانی است که آپشن تست کردن استراتژی های پیشنهاد دهی مختلف از بین می روند. پیشنهاد دهی دستی همیشه بهترین عملکرد را ندارد. همین موضوع برای پیشنهاد دهی خودکار نیز صدق می کند. بنابراین حالا که آپشنی برای انتخاب برای کمپین های جیمیل نداریم، کمی ناامید کننده است. ما فقط مجبوریم که از جولای ۲۰۲۱ با استراتژی های پیشنهاد دهی خودکار کنار بیاییم. در دوره دیجیتال مارکتینگ آکادمی دهبان علاوه بر نحوه اجرای صحیح ایمیل مارکتینگ با حوزه های دیگر آن آشنا می‌شوید و به صورت عملی مهارت کسب می‌نمائید.

با هدفگیری دستگاه نیز خداحافظی کنید

از آن جایی که کمپین های جیمیل در حال حاضر بخشی از شبکه نمایش گوگل هستند، ما توانایی کنترل این که کدام دستگاه ها می توانند تبلیغات جیمیل ما را ببینند را داریم. در کمپین های جیمیل کنونی ما، دائماً بهترین عملکرد را بر روی دسکتاپ می بینیم. ما می بینیم که تعداد خیلی بیشتری از مردم تبلیغ را در اینباکس خود با دسکتاپ ذخیره می کنند و این تنها یکی از متریک هایی است که از آن برای بهینه سازی عملکرد استفاده می کنیم. البته از جولای ۲۰۲۱، ما کنترل بخش بزرگی از جیمیل خود را از دست خواهیم داد.

شما احتمالاً می توانید در این تصویر یک قالب را حس کنید. بله، هدفگیری بر اساس دستگاه کاملاً از دستان تبلیغ کننده در کمپین های Discovery خارج شده است. زمانی که در بخش تنظیمات کمپین در یک کمپین Discovery هستید، آپشنی مبنی برای آپدیت کردن تنظیمات نخواهید دید. (شما همچنان می توانید داده های عملکرد را بر اساس دستگاه در رابط اصلی طبقه بندی کنید.)

تنظیمات Ad rotation از بین رفته است

احتمالاً در دیگر تبلیغات نمایشی خود، شما متغیرهای مختلفی از تبلیغات را تست می کنید تا ببینید کدام بهترین عملکرد را دارند. با کمپین های مستقل جیمیل، می توانیم همین کار را انجام دهیم. با توجه به حجم گروه مخاطبان، ما سعی می کنیم برای هر کدام سه تا چهار تبلیغ مختلف را ایجاد کنیم. اگر می خواستیم که برای اولین بار تبلیغات جیمیل را برای یک اکانت راه اندازی کنیم، ترجیح ما انتخاب چرخش مساوی در تنظیمات چرخشی تبلیغات بود. بدین صورت می توانیم به هر مدل مختلف از تبلیغ یک میزان در معرض دید قرار گرفتن را بدهیم تا بتوانیم قضاوت بهتری در زمینه متریک های عملکرد داشته باشیم.

تنظیمات Ad rotation

حالا شما می توانید چرخش تبلیغات را به لیست تنظیماتی که در کمپین های Discovery وجود ندارند اضافه کنید. با راهبرد خودکارسازی شده در این مدل کمپین ها، تبلیغ کنندگان نمی توانند سیستم چرخشی تبلیغات را تنظیم کنند بدون این که اهمیت داشته باشد که می خواهند چه تعداد متغیر را تست نمایند. راهکار بدون دست به تست کردن تبلیغات ما کمک نمی کند، اما این مورد هم یکی دیگر از مواردی است که باید با این انتقال خودکارسازی با آن کنار بیاییم.

بزرگترین تغییر: فرمت تبلیغات مشابه نیست

تنها به این دلیل که کمپین های Discovery در جیمیل هستند، بدین معنی نیست که می توانیم تبلیغات خود را به راحتی دوباره ایجاد کنیم. تفاوت های بسیار زیادی وجود دارند که می توانند راهکار شما در مورد نحوه استفاده از جیمیل در استراتژی هایتان را دچار تغییر کنند. این تفاوت ها بزرگترین دلیل ناراحتی ما از این تغییرات هستند. ما این احساس را داریم چرا که Ad Creative مهم ترین بخش کمپین جیمیل از نظر ماست و اجزایی که در حال تغییر یافتن هستند به نظر ما، تبلیغاتی به ما می دهند که از جذابیت کمتری برخوردار هستند.

اجزای متنی تبلیغات جیمیل شما متفاوت هستند

دو فرمت اصلی تبلیغات در کمپین های Discovery وجود دارد. یک تبلیغ استاندارد Discovery وجود دارد و یک تبلیغ Carousel. فرقی نمی کند که کدام آپشن را انتخاب می کنید، تیتر شما می تواند حداکثر ۴۰ کاراکتر داشته باشد. در کمپین های جیمیل، تعداد کاراکتر هدلاین نهایتاً به ۲۵ کاراکتر می رسد. به دلیل این تفاوت، ما دائماً می بینیم که هدلاین های جیمیل روی دستگاه های موبایل قطع می شوند در صورتی که ما عمداً متن را کوتاه نکنیم تا مطمئن شویم که پیام کاملاً در تمامی دستگاه ها قابل مشاهده است.

 تبلیغات جیمیل

تبلیغ سمت چپ یک تبلیغ Carousel است و تبلیغ سمت راست یک تبلیغ جیمیل. در حالی که در عکس مشخص نیست، تعداد کاراکتر مجاز برای توضیحات همچنان ۹۰ کاراکتر در تبلیغات Discovery است بنابراین در این بخش تغییری ایجاد نشده است. اگرچه که اگر شما از تبلیغ استاندارد Discovery استفاده می کنید، می توانید هدلاین ها و توضیحات متعددی را همان طور که در تبلیغات نمایشی واکنش گرا انجام می دهید، اضافه نمایید.

 تبلیغ Carousel و تبلیغ جیمیل

درست مانند یک تبلیغ نمایشی واکنش گرا (Responsive Display Ad)، گوگل توانایی تست کردن هر نوع ترکیبی از این اجزای متنی در تبلیغ استاندارد Discovery را دارا می باشد. تبلیغ کنندگان نمی توانند ترکیبات را ببینند تا متوجه شوند که کدام بهتر کار می کند. این موضوع اهمیت زیادی ندارد چرا که شما تنها لازم است یک هدلاین و توضیح وارد کنید، اما باید در نظر بگیرید که چطور می توانند بر روی ظاهر تبلیغ شما در دیگر بخش های کمپین Discovery اثر بگذارند.

ویدیوهای ما کجاست؟

یکی از موارد اصلی که ما درباره کمپین های جیمیل دوست داشتیم نحوه ترکیب ویدیو با Ad Creative زمانی که کاربر تبلیغ جیمیل را باز می کرد، بود. ما همیشه حس می کنیم که یک ویدیو بهتر می تواند نسبت به یک عکس تنها درباره این که برند شما چیست و محصول شما چه ارزشی دارد، صحبت کند. اگر منطقی به نظر می رسید، ما همیشه سعی می کردیم که یک ویدیو را در بعضی از متغیرهای تبلیغات جیمیل موکلان خود قرار دهیم تا تعامل و کلیک به وب سایت را افزایش دهیم. تبلیغ کنندگان همچنین آپشنی در تبلیغات جیمیل مبنی بر تنها استفاده از ویدیوهایی که انتخاب می کنند دارند. در کمپین های کنونی جیمیل، اگر نمی خواهید لازم نیست حتماً از یک عکس استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید جستجو کردن یک ویدیو و پیدا کردن آن در Youtube است. سپس می توانید ویدیوهای متعددی را در صورتی که می خواهید به تبلیغ خود اضافه کنید. بیایید نگاهی به یک مثال از یک تبلیغ جیمیل کاملاً ویدیویی داشته باشیم.

تبدیل ویدیویی جیمیل

ما از این موقعیت برای دموهای محصول مختلف و همچنین کمپین های آگاهی از برند استفاده کرده ایم تا کاربران را مجاب به تعامل با برند کنیم. ما سپس می توانیم از مخاطبان کاربران یوتیوب در گوگل ادز استفاده کنیم تا آپشن های بیشتری برای ریمارکتینگ داشته باشیم. تا به این لحظه، به نظر می آید که ویدیوها اجازه نمایش داده شدن در کمپین های Discovery را ندارند. شرایط ممکن است تغییر کند چرا که بخش بزرگی از کمپین های Discovery به یوتیوب مرتبط می باشند و اگر می خواهید سعی کنید که ویدیوهای خود را درون فیدهای مشخصی از یوتیوب پروموت کنید، بهتر است که یک کمپین دیسکاوری TrueView نیز اجرا نمایید.

تبلیغات جیمیل Custom HTML حذف خواهند شد

ما نمی خواهیم که تظاهر کنیم که قبلاً از این فرمت تبلیغاتی استفاده کرده ایم، بنابراین این بخش طولانی نخواهد بود. تبلیغ کنندگان می توانند فراتر از تبلیغ جیمیل پیشفرض رفته و تبلیغ جیمیل HTML دلخواه خود را برای بهبود تجربه کاربری فراتر از قالب ساده بروند. تبلیغ کننده تقریباً می تواند یک فایل ZIP دارای تمامی فایل های نسخه های شکست خورده و باز شده تبلیغ جیمیل را آپلود کند. باید بگوییم که ما هیچوقت خوش شانس نبودیم که بتوانیم یکی از این مدل تبلیغات را برای مشتریان خود ایجاد کنیم بنابراین نمی توانیم خیلی درباره آن صحبت کنیم، اما اگر شما از تبلیغ جیمیل با HTML دلخواه در هر یک از کمپین های خود استفاده می کنید، بدانید که این قابلیت نیز در ماه جولای از بین خواهد رفت.

تغییرات تبلیغات در جی‌میل نزدیک هستند

ما واقعاً نمی توانیم از مسیری که گوگل درباره کمپین های جیمیل پیش می گیرد شگفت زده شویم. فشار دائمی وارد شده به سمت خودکارسازی و وفق پیدا کردن با محصول سال هاست که ما را در مضیقه قرار داده است. استراتژی های پیشنهاد دهی در حال خودکارسازی شدن هستند. مدل های تبلیغاتی در حال خودکارسازی شدن هستند. حتی کل کمپین ها در حال تلاش برای رسیدن به حالت خودکار هستند. برای این که جیمیل نیز به این سرنوشت دچار شود تنها بحث زمان بود. ما امیدوار هستیم که همچنان بتوانیم از ستون های مخصوص جیمیل در گوگل ادز استفاده کنیم، اما تا به این لحظه این موضوع تایید نشده است.

منبع: https://www.wordstream.com/blog/ws/2021/02/16/gmail-ads-going-away

جمع بندی

با وجود تمام این صحبت ها، شکایت کردن فایده ای ندارد. بهترین کار در صورتی که هنوز هم می خواهید کمپین های جیمیل راه اندازی کنید شروع به تست کردن کمپین های Discovery است. متوجه شوید که کمپین ها و مدل های تبلیغاتی کار می کنند. ببینید که چه اطلاعاتی را می توانید برای تصمیم گیری در زمینه بهینه سازی های مناسب برای کمپین های Discovery کسب کنید. خیلی بهتر است که قبل از این که همه مجبور شوند در یک زمان با یک تغییر مواجه شوند، شما از قبل خود را برایش آماده کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط