🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

چطور در گوگل اول شویم؟ کسب رتبه اول گوگل

در این مقاله می خواهم به شما نشان دهم که دقیقاً چطور رتبه اول گوگل شوید. این مقاله ترجمه مقاله Brian Dean در بلاگ backlinko است. در واقع، این دقیقاً همان پروسه ای است که Brian Dean از آن برای گرفتن رتبه 1 در یک کیوورد بسیار رقابتی یعنی "ایجاد لیست" استفاده کردم و در این مقاله می خواهیم قدم به قدم ببینیم که من چکار کردم. بکلینکو اخیراً پستی در بلاگ خود به اسم "ساخت لیست: چطور در سال 2018 یک لیست ایمیل بسازیم" منتشر کردم و کیوورد هدف Brian Dean برای آن صفحه "ایجاد لیست" بود. لازم به ذکر است که کیوورد ایجاد لیست کیووردی بسیار بسیار رقابتی است.

در این مقاله می خوانید

در این مقاله خواهید آموخت که چگونه رتبه ی بالا در گوگل داشته باشیم و در نهایت به رتبه اول گوگل برسیم.

در این مقاله می خواهم به شما نشان دهم که دقیقاً چطور رتبه اول گوگل شوید. این مقاله ترجمه مقاله Brian Dean در بلاگ backlinko است. در واقع، این دقیقاً همان پروسه ای است که Brian Dean از آن برای گرفتن رتبه 1 در یک کیوورد بسیار رقابتی یعنی “ایجاد لیست” استفاده کردم و در این مقاله می خواهیم قدم به قدم ببینیم که من چکار کردم. بکلینکو اخیراً پستی در بلاگ خود به اسم “ساخت لیست: چطور در سال 2018 یک لیست ایمیل بسازیم” منتشر کردم و کیوورد هدف Brian Dean برای آن صفحه “ایجاد لیست” بود. لازم به ذکر است که کیوورد ایجاد لیست کیووردی بسیار بسیار رقابتی است.

از این دید به موضوع نگاه کنید، تمام شرکت های ایمیل مارکتینگ در دنیا می خواهند برای این کیوورد رتبه بگیرند و Brian Dean تنها یک نفر هستم که با کمپانی های غول پیکری مانند MailChimp، Aweber و Infusionsoft سرشاخ شده . صادقانه بگویم Brian Dean مطمئن نبود که می تواند این برندهای بزرگ را برای چنین کیوورد رقابتی شکست بدهد اما با تشکر از پروسه ای که می خواهد در این مقاله با شما به اشتراک بگذارد، پست Brian Dean به سرعت به صفحه اول گوگل برای کیوورد هدف دست پیدا کرد و امروز، سایت backlinko میان 3 رتبه برتر برای “ایجاد لیست” هست.

پست backlinko همچنین رتبه 1 گوگل را برای ده ها کیوورد مرتبط مانند “نکات ایجاد لیست”، “استراتژی های ایجاد لیست” و موارد دیگر را دارد و با تشکر از تمامی این رتبه ها در صفحات اول گوگل را به ارمغان آورده است. خب، تعریف از backlinko کافیست، وقتش رسیده که به شما نشان دهم چطور این کار را قدم به قدم انجام دادم. بازاریابی دیجیتال دارای کانال های مختلفی می‌باشد که دراین مقاله با کانال سئو آشنا می‌شوید، برای کسب اطلاع از کانال های دیگر این حوزه مقاله دیجیتال مارکتینگ را مطالعه بفرمائید.

۱۰ روش برای کسب رتبه اول گوگل

1 – محتوای خود را به شدت عملیاتی کنید

چند سال پیش، گوگل یک آپدیت بزرگ برای الگوریتم خود ارائه داد که الگوریتم RankBrain نامیده شد. RankBrain نحوه تعامل برقرار کردن جستجوکنندگان گوگل با سایت شما در نتایج جستجو را ارزیابی می کند. اگر مردم نتیجه شما را دوست داشته باشند، گوگل رتبه شما را بهبود می بخشد. اگر اینطور نباشد، رتبه شما به سقوط می کند. با توجه به تجربیات سئوی backlinko، متوجه شده ام که جستجو کنندگان گوگل همگی یک چیز مشابه می خواهند، محتوای عملیاتی.

محتوای خود را به شدت عملیاتی کنید
اگر مردم نتیجه شما را دوست داشته باشند، گوگل رتبه شما را بهبود می بخشد

زمانی که فردی درباره چیزی در گوگل جستجو می کند، نمی خواهند نظرات تصادفی یک شخص را بخوانند. آن ها تاکتیک هایی می خواهند که می توانند با استفاده از آن ها مشکلات خود را بلافاصله حل کنند و اگر بتوانید این را به آن ها بدهید، گوگل متوجه می شود و رتبه شما را چند پله بالاتر می آورد.

به عنوان مثال، زمانی که کیوورد “ایجاد لیست” را جستجو می کنید، نمی خواهید بدانید که چرا ایجاد یک لیست می تواند موضوع مهمی برای شما باشد. شما استراتژی های ساده ای می خواهید که بتوانید بلافاصله اجرا کنید. به همین دلیل است که پست من هیچ حرف اضافی و فیلتری ندارد. این پست در واقع تنها یک مقدمه کوتاه و نکات 17 بایتی دارد که می توانید در عرض چند دقیقه آن ها را پیاده سازی کنید.

توجه داشته باشید که سئو وب سایت یکی از شاخه های بازاریابی دیجیتال است که با شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ آکادمی دهبان با انواع دیگر آن آشنا می‌شوید و با استفاده از هرکدام فروش بیشتری تجربه می‌نمائید.

کیوورد "ایجاد لیست"

از آن جایی که جستجو کنندگان گوگل عاشق نتیجه Backlinko شدند، Backlinko رتبه ای بالاتر از سایت هایی مانند HubSpot و ProBlogger گرفتم اگرچه که آن ها بک لینک های بسیار بیشتری نسبت به من دارند.

2 – از فرمول OPP استفاده کنید

Brian Dean اخیراً بزرگترین مطالعه را بر روی فاکتورهای رتبه دهی موتورهای جستجو در تاریخ را انجام دادم و یکی از جالب ترین یافته های backlinko این بود که سایت هایی که نرخ پرش کمی دارند به نظر رتبه های بهتری نسبت به سایت های دارای نرخ پرش بالا می گیرند.

همان طور که احتمالاً از قبل می دانید، پرش زمانی اتفاق می افتد که کسی از سایت شما بازدید کند و بعد به سرعت به صفحه نتایج موتور جستجو برگردد و اگر تعداد زیادی از افراد از سایت شما پرش کنند، پیام قوی تری به گوگل ارسال می شود که مردم محتوای شما را دوست ندارند. همان طور که قبلاً اشاره کردم، اگر مردم محتوای شما را دوست نداشته باشند، گوگل می فهمد و رتبه شما را پایین می آورد. خوشبختانه، راه ساده ای برای بهبود نرخ پرش وجود دارد، فرمول OPP.

 از فرمول OPP استفاده کنید

این یک فرمول معرفی محتواست که مخصوصاً برای کاهش نرخ پرش ایجاد شده است. این فرمول بدین صورت است که شما در مرحله اول نتیجه OUTCOME را دارید. مقدمه خود را با نتیجه ای که خواننده شما می خواهد شروع کنید. به عنوان مثال، کسی که ایجاد لیست را جستجو می کند چه چیزی می خواهد؟ اعضای ایمیل بیشتر!

بنابراین برایان مقدمه خود را با آن نتیجه شروع می کند. حال که آن ها را به وسیله نتیجه جذب کرده اید، وقت ثابت کردن Proof آن رسیده است. اینجا جایی است که شما ثابت می کنید می دانید در حال صحبت کردن در مورد چه چیزی هستید. به عنوان مثال، مقدمه برایان به مردم نشان می دهد که چطور توانسته ام بیش از 90 هزار عضو خبرنامه ایمیلی داشته باشد.

در نهایت، مقدمه خود را با پیش نمایش Preview به اتمام برسانید. این کار راحتی است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نشان دهید محتوای شما چه چیزی را برای آن ها فراهم می کند. به عنوان مثال، پیش نمایش برایان به خواننده چشمه ای از پست را نشان می دهد، که باعث می شود بخواهند به خواندن ادامه دهند.

3 – از لینک های خارجی استفاده کنید

سال گذشته یک آژانس سئو در بریتانیا آزمایشی انجام داد تا ببیند لینک زدن به سایت های دیگر به بهبود رتبه گوگل کمک می کند یا خیر. آن ها متوجه شدند که صفحاتی که از لینک های خارجی به صورت مداوم استفاده می کنند رتبه بهتری نسبت به صفحاتی که از لینک دهی استفاده نمی کنند، کسب می کنند.

به همین دلیل است که برایان همیشه سخاوتمندانه به دیگر سایت های معتبر در محتوای خود لینک می زند. به عنوان مثال، در پست مربوط به ایجاد لیست برایان از 16 لینک خارجی استفاده کرد، که شامل لینک هایی به سایت های معتبر مانند Journal of Customer Research می شود.

 از لینک های خارجی استفاده کنید

برای این که واضح تر بگوییم، من فکر نمی کنم که لینک های خارجی اهمیت خیلی زیادی داشته باشند، اما هر مقدار کم نیز کمک کننده است، مخصوصاً اگر می خواهید برای کیووردهای رقابتی رتبه بگیرید.

4 – از لینک های داخلی استفاده کنید

حال زمان ایجاد لینک های داخلی که به صفحاتی که می خواهید رتبه بگیرند اشاره می کنند رسیده است. به زبان دیگر، اضافه کردن لینک هایی از دیگر صفحات سایت شما درون پست جدید شما. این لینک های داخلی، لینک های معتبری را به پست شما ارسال می کنند که می توانند به رتبه گوگل شما کمک کنند.

 از لینک های داخلی استفاده کنید

به عنوان مثال، می توانید ببینید که برایان از دو صفحه سایت خود به پست ساخت لیست خود لینک زده که به پستی که می خواهn برای آن رتبه بگیرد کمک می کنند. علاوه بر این صفحاتی که من از آن ها در حال لینک زدن هستم از لحاظ موضوعی نیز به پست ساخت لینک برایان مرتبط هستند. پس این کار به گوگل می گوید که:” سلام، این صفحات بسیار مرتبط به هم همگی در حال لینک زدن به یک پست هستند. این پست باید مهم باشد. پس بهتر است رتبه بهتری به آن بدهید.”

5 – عکس ها، تصاویر گرافیکی و دیگر مالتی مدیاها را اضافه کنید

فرض کنید که دو قطعه محتوا دارید. بیایید آن ها را پست بلاگ 1 و پست بلاگ 2 بنامیم و فرض کنید که هر دو محتوا دقیقاً مشابه هم هستند، با یک تفاوت عمده، پست بلاگ 1 بسیار زشت است و پست بلاگ 2 از تعداد زیادی عکس زیبا استفاده می کند.

کدام پست بهتر جواب می دهد؟ طبق نتایج بسیاری از تحقیقات صنعتی، پست بلاگ شماره 2. در واقع، مطالعه ای که توسط دانشگاه شفیلد انگلستان انجام شده است نشان می دهد که مردم محتوا را ابتدا بر اساس ظاهرش قضاوت می کنند و بعد به سراغ ارزیابی محتوای نوشته شده می روند.

 عکس ها، تصاویر گرافیکی و دیگر مالتی مدیاها را اضافه کنید

بنابراین اگر محتوای شما یک دیوار بلند متن خالی و زشت است، کاربران گوگل بلافاصله بعد از دیدن آن جهش می کنند، اما اگر محتوای شما شامل مقدار زیادی عکس، چارت، تصاویر گرافیکی، اینفوگرافیک ها، ویدیوها و کوئیزهاست، آن ها روی سایت شما مانده و محتوا را مطالعه می کنند.

به عنوان مثال، پست برایان پر از اسکرین شات ها، تصاویر گرافیکی و دیگر مالتی مدیاهاست که باعث می شوند ظاهر محتوای او زیبا باشد. البته باید به یک چیز دیگر نیز اشاره کنم؛ لازم نیست خیلی درگیر این موضوع شده و میلیون ها عکس برای هر پست استفاده کنید. تحقیقات فاکتورهای رتبه دهی موتورهای جستجوی ما نشان می دهد که محتوایی که یک عکس دارد نیز رتبه بهتری نسبت به صفحاتی که عکس ندارند کسب می کند.

6 – نرخ کلیک تگ تایتل خود را بهینه سازی کنید

همان طور که قبلاً اشاره کردم، گوگل توجه خیلی زیادی به نحوه تعامل مردم با سایت شما و نحوه کلیک کردن آن ها روی سایت شما در نتایج جستجو را دارد. بنابراین اگر تعداد بیشتری از میانگین جهانی روی سایت شما کلیک کنند، به گوگل می گوید که مردم واقعاً می خواهند این محتوا را ببینند. باید آن را به سمت بالای صفحه هل دهیم!

به این موضوع نرخ کلیک ارگانیک نیز گفته می شود، که در واقع یک فاکتور رتبه دهی سئو است که روز به روز به اهمیت آن افزوده می شود. بنابراین اگر سایت خود را برای داشتن نرخ کلیک بهتر بهینه سازی نمی کنید، در حال از دست دادن مقدار زیادی از ترافیک ارگانیک هستید. بیایید به کاری که من برای بهینه سازی عنوان خود برای افزایش نرخ کلیک انجام دادم نگاهی داشته باشید.

ابتدا برایان از “چطور” در عنوان خود استفاده کرد. تازه شروع به تست کردن این موضوع کرد و به نظر می آید که اضافه کردن “چطور” به عنوان شما می تواند نرخ کلیک را افزایش دهد. سپس برایان مطمئن شد که از یک عدد در عنوان خود استفاده می کند.

 نرخ کلیک تگ تایتل خود را بهینه سازی کنید

چندین تحقیق در صنایع مختلف نشان می دهند که عناوینی که شامل یک عدد هستند بیشتر از عناوینی که عدد ندارند کلیک می گیرند. بنابراین من مطمئن شدم که عدد 2018 را در عنوان خود استفاده می کنم.

7 – محتوای خود را برای سئوی Semantic بهینه سازی کنید

شما از قبل می دانید که باید به کیوورد هدف خود برای چندین بار در محتوایتان اشاره کنید. به عنوان مثال، می توانید ببینید که برایان به کیوورد خود چندین بار درون پست اشاره می کند. البته برای این که شبهه ای پیش نیاید، برایان متن خود را از کیوورد پر نمی کند! او تنها چند بار از کیوورد خود استفاده می کند تا به گوگل بفهماند که محتوای من در مورد چیست، “ایجاد لیست” .

برای این که به آن ها کمک کند که محتوای برایان را بهتر از این بفهمند، آن را برای سئوی معنایی (Semantic Seo) بهینه سازی می کند. این موضوع آن قدر که اسمش نشان می دهد پیچیده نیست. سئوی معنایی به زبان ساده به معنی این است که گوگل سعی می کند موضوع صفحه شما را بفهمد، نه فقط کیووردها و برای استفاده بهینه کردن از سئوی معنایی، تنها کاری که باید انجام دهید استفاده از کلمات و جملات مرتبط با موضوع اصلی در محتوایتان است.

این جملات و کلمات مرتبط به گوگل در فهمیدن موضوع محتوای شما کمک می کنند. به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک پست در مورد این که چطور بیشتر پروداکتیو باشیم نوشته اید و کیوورد اصلی شما برای این پست “نکات پروداکتیو بودن” است.

 محتوای خود را برای سئوی Semantic بهینه سازی کنید

شما این کیوورد و کیووردهای مرتبط به آن را در گوگل جستجو می کنید. سپس بخش Searches Related To … را چک کنید که در پایین صفحه اول قرار دارد. در نهایت، آن نوشته ها را به محتوای خود اضافه کنید، همچنین می توانید از Google Suggest هم استفاده کنید. کیوورد خود را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید و ببینید که گوگل چه پیشنهاداتی به شما می دهد.

در این بخش هم تعدادی از آن ها را به مقاله خود اضافه کنید تا به گوگل در درک بهتر موضوع محتوای خود کمک کنید. در مورد برایان ، موضوعات مرتبط از نظر معنایی مانند “تکنیک های ساخت لیست” و “چطور یک لیست ایمیل بسازیم” را پیدا کرد و آن ها را در جایی که منطقی به نظر می رسید به محتوای خود اضافه کرد.

8 – کامنت های زیادی زیر پست های بلاگ بگیرد

آیا کامنت ها به شما در گرفتن رتبه بهتر در گوگل کمک می کنند؟ قطعاً. در واقع، یکی از کارمندان گوگل اخیراً گفته بود که کامنت ها می توانند تاثیر خیلی زیادی روی رتبه محتوا داشته باشند. اگر به پست بلاگ برایان بروید متوجه می شوید که کامنت های زیادی برای پست های بلاگ خود دریافت می کند و این کامنت ها یکی از دلایل اصلی رتبه گرفتن من برای کیووردهای رقابتی هستند.

سوال اینجاست که چطور می توان باعث شد که مردم برای پست های بلاگ شما کامنت بگذارند؟ در این بخش دو نکته به شما می گویم که بسیار خوب جواب می دهند.

اول از همه، به تمامی کامنت ها پاسخ بدهید. من هر دفعه که می بینم کسی گله دارد از این که هیچکس زیر پست هایش کامنت نمی گذارد شوکه می شوم، چرا که همان تعداد کمی کامنت هم که گاهی اوقات دریافت می کنند نادیده می گیرند. بنابراین برای این که به مردم نشان دهم به نظر آن ها احترام می گذارم، برایان تقریباً به تمامی کامنت هایی که زیر پست ها می گذارند پاسخ می دهد.

به عنوان مثال، می توانید ببینید که برایان برای پاسخ دادن به تمامی کامنت های گذاشته شده زیر پست ایجاد لیست خود زمان صرف کرده. این به همه کسانی که پست من را می خوانند نشان می دهد که من کامنت ها را می خواند و پاسخ می دهد، که باعث می شود همچنین آن ها تمایل به کامنت گذاشتن برای او داشته باشند.

با گذشت زمان، گوگل می بیند که محتوای برایان تنها یک صفحه ساکن نیست، بلکه یک جامعه فعال است. بنابراین به آن رتبه بهتری می دهد. با این وجود، سخت ترین قسمت معمولاً دریافت کردن چند کامنت اول است که ما را به نکته دوم می رساند. نتیجه گیری های خود را به Call to Action تبدیل کنید. اکثر نتیجه گیری های افراد جمع بندی های خسته کننده ای از پست آن هاست. مثلاً می گویند:” این هم از این، 6 راه برای فلان فلان فلان.” یک نتیجه گیری مانند این هیچ انگیزه ای به خواننده برای کامنت گذاشتن نمی دهد.

به جای این کار، برایان پیشنهاد می کند که کل نتیجه گیری خود را به یک کال تو اکشن که مردم را تشویق به کامنت گذاشتن می کند، تبدیل کنید. به عنوان مثال، امروز، نتیجه پست برایان از مردم می خواهد که عضو خبرنامه ایمیلی شوند، اما همچنین او کال تو اکشنی برای کامنت گذاشتن هم دارد.

9 – از دکمه های کلیک برای توئیت استفاده کنید

این یکی از شیوه های مورد علاقه برایان برای گرفتن Shareها و ترافیک بیشتر در شبکه های اجتماعی است. من در ادامه با جزئیات بیشتری نحوه کار دکمه های کلیک برای توئیت را توضیح خواهم داد.

 از دکمه های کلیک برای توئیت استفاده کنید

به صورت کلی برنامه این است که شما یک سری دکمه به محتوای خود اضافه می کنید که مردم می توانند با استفاده از آن ها استراتژی های جداگانه ای از پست شما را توئیت کنند. در واقع، پست ایجاد لیست برایان 17 تا دکمه کلیک برای توئیت دارد. در اینجا باید به چیزی اشاره کنم؛ گوگل احتمالاً از میزان به اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی مانند توئیتر، فیس بوک و اینستاگرام به عنوان یک سیگنال مستقیم رتبه دهی استفاده نمی کند. به زبان دیگر، افرادی که پست های شما در شبکه های اجتماعی را به اشتراک می گذارند به سئوی شما به صورت مستقیم کمک نمی کنند.

با این وجود، Shareهای شبکه های اجتماعی می توانند ترافیک بیشتری را برای محتوای شما فراهم کنند و هرچه ترافیک بیشتری بگیرید، شانس شما برای این که یک سری از بازدید کنندگان به سایت شما لینک بزنند افزایش پیدا می کند و این لینک ها هستند که به صورت مستقیم روی رتبه شما تاثیر می گذارند. اول از همه، یک نکته، استراتژی یا نقل و قول در محتوای خود که ارزش به اشتراک گذاری را دارد پیدا کنید. به عنوان مثال، از آن جایی که محتوای برایان یک پست لیستی بود، به نظر تمامی تکنیک های داخل لیست من می توانستند توئیت عالی شوند.

سپس از سایت ClickToTweet.com استفاده کنید تا یک دکمه کلیک برای توئیت بسازید. توئیتی که می خواهید بنویسید و این سایت لینکی که می توانید از آن استفاده کنید را به شما می دهد. در نهایت، این لینک ها را به محتوای خود اضافه کنید، شما می توانید از دکمه ها در پست های خود استفاده کنید. همچنین شما می توانید این لینک ها را روی متن مانند تصویر پایین قرار دهید. زمانی که کسی روی یکی از دکمه های کلیک برای توئیت شما کلیک کند، آن ها یک توئیت از پیش نوشته شده کسب می کنند که می توانند آن استراتژی بخصوص را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند.

بگذارید به شما بگویم این روش عالی جواب می دهد. در واقع، بیشتر توئیت هایی که برایان برای پست گرفت از افرادی بودند که با استفاده از دکمه های کلیک برای توئیت آن ها را به اشتراک گذاشته بودند.

10 – محتوای خود را با استفاده از جاده محتوا تبلیغ و معرفی کنید

اگر امروز می خواهید در گوگل رتبه بگیرید، باید به صورت استراتژیک هر قطعه از محتوایی که منتشر می کنید را تبلیغ و معرفی کنید. در واقع این اشتباهی است که برایان زمان شروع به کار انجام می داد. زمانی که من اولین سایت خود را سال ها پیش راه اندازی کرد، فقط یک مشت محتوا را منتشر می کرد و امیدوار می نشست. به این کار می گویم “راهکار انتشار و دعا”.

آن زمان او این که چقدر سخت است که کاری کنید تا مردم محتوای منتشر شده شما را ببینند را دست کم می گرفت. بنابراین تنها منتشر می کرد و بعد دعا. سپس روزی در جایی خواندم که تنها وب سایت های وردپرس در روز بیش از 2 میلیون پست منتشر می کنند.

اینجا بود که فهمیدم شانس این که محتوای من بدون هیچ تبلیغی از دیگران متمایز شود، هم اندازه با بردن لاتاری است. بنابراین تصمیم گرفتم که تمامی محتواهای خود را معرفی و تبلیغ کنم و طی سال های گذشته او استراتژی های کاربردی تبلیغ محتوایی را پیاده سازی کرده که به خوبی جواب می دهند. یکی از استراتژی های مورد علاقه او نمایش جاده ای محتواست. با تشکر از این استراتژی، من توانستم پست ها را در معرض دید بلاگرهای تاثیرگذار قرار دهد، بلاگرهایی که پست های او را با مخاطبان خود به اشتراک می گذاشتند.

اول از همه، افرادی را پیدا کنید که به موضوع پست شما علاقه مند هستند. به عنوان مثال، برای محتوای برایان، افرادی را پیدا کرد که در مورد ساخت لیست ایمیل می نوشتند یا افرادی که محتواهایی را در این زمینه به اشتراک گذاشته بودند. می توانید این افراد را با جستجو کردن در گوگل پیدا کنید یا از ابزارهایی مانند Buzzsumo استفاده کنید.

محتوای خود را با استفاده از جاده محتوا تبلیغ و معرفی کنید

سپس شما باید به این افراد ایمیل بزنید تا ببینید آیا به خواندن محتوای شما علاقه مند هستند یا خیر. این کار بسیار اهمیت دارد. زمانی که اکثر مردم محتوای خود را تبلیغ می کنند، خیلی آزاردهنده می شوند. در واقع برایان ایمیل هایی می گیرد که در آن ها از من درخواست می کنند یا حتی التماس می کنند که محتوای فردی را به اشتراک بگذارم، من هم بلافاصله آن ها را حذف می کنم. به جای این کار، پیشنهاد می کنم از راهکاری دو مرحله ای استفاده کنید.

ایمیل اول شما میزان علاقه فرد به محتوای شما را ارزیابی می کند. با این شیوه شما یک لینک را به صورت فرد مقابل نمی کوبید. این یک مثال واقعی از این شیوه است. زمانی که فرد مقابل به شما پاسخ می دهد و می گوید که دوست دارد محتوای شما را چک کند، سپس لینک را برای آن ها ارسال کنید.

توجه کنید که برایان درخواست به اشتراک گذاری نمی کند. هدف از نمایش جاده ای محتوا یک آدم مزاحم آزاردهنده بودن نیست. هیچکس از چنین فردی خوشش نمی آید. به جای آن، هدف شما قرار دادن محتوایتان در جلوی چشمان مردم است. مخصوصاً اگر این افراد قدرت به اشتراک گذاری آن را داشته باشند. این افراد احمق نیستند، اگر محتوای شما را دوست داشته باشند، آن را به اشتراک می گذارند. حتی نیاز به درخواست کردن هم نیست. در واقع می توانید ببینید که بسیاری از افرادی که من با آن ها ارتباط برقرار کردم با خوشحالی محتوای من را با دنبال کنندگان خود به اشتراک گذاشته اند که منجر به صدها بازدیدکننده که در هیچ صورت دیگری نمی توانستند محتوای من را ببینند، شده است.

مرحله اضافی: محتوای خود را به صورت مستمر به روز رسانی کنید

قبلاً backlinko پستی را منتشر می کرد، آن را تبلیغ می کرد و دیگر به سراغ آن نمی آمد و با گذشت زمان متوجه شد که محتوای زیادی از بلاگ تاریخ مصرف گذشته هستند. به عنوان مثال، برای پست ساخت لیست من، اسکرین شات های قدیمی، ارقام تاریخ مصرف گذشته و ابزارهایی داشت که دیگر اصلاً وجود ندارند. نه تنها این محتوای تاریخ مصرف گذشته به خوانندگان صدمه می زد، بلکه برای سئو نیز بد بود.

هر زمان که کسی از گوگل وارد سایت بکلینکو می شد و محتواهای تاریخ مصرف گذشته را می دید، آن ها به صفحه نتایج پرش می کردند تا چیزی را پیدا کنند که به روز باشد. به همین دلیل است که من هر سه ماه روزی را برای بازبینی محتوا و به روز رسانی آن اختصاص می دهم. گاهی اوقات محتوای او به تغییر ظاهری نیاز دارد. بنابراین لینک های خراب شده را جایگزین می کند، اسکرین شات های جدید اضافه می کنم و بخش های مشخصی را بازنویسی می کنم تا محتوا امروزی تر باشد. طی سال گذشته این کار را چندین بار انجام داده ام. من متوجه شدم که این تغییرات کوچک و آپدیت ها به رتبه او در طولانی مدت کمک می کنند. گاهی اوقات هم یک تغییر ظاهر ساده کافی نیست، محتوای او به یک تغییر اساسی نیاز دارد.

به عنوان مثال، این پست از بلاگ من خیلی تاریخ مصرف گذشته بود. این پست همچنین جزئیات بسیار کمتری نسبت به محتواهای دیگری که برای آن کیوورد هدف یعنی “سئوی یوتوب” رتبه می گرفتند داشت. بنابراین او به طور اساسی پست را تغییر داده و آپدیت کرد.

 محتوای خود را به صورت مستمر به روز رسانی کنید

به عنوان مثال، او خوانا بودن صفحه و ساختار آن را بهبود بخشید تا جستجو کنندگان گوگل بتوانند خیلی سریع تر چیزی که می خواهند را پیدا کنند. او همچنین مثال های بیشتری را برای آسان تر کردن مراحل جهت درک و پیاده سازی اضافه کردم.

در نهایت او به سوالاتی که مردم در کامنت های بلاگ و توئیتر می پرسیدند پاسخ داد. به عنوان مثال، بسیاری از مردم از او پرسیده بودند که مدت زمان ویدیوها باید چقدر باشد. بنابراین برایان یک بخش کوچک برای پاسخ دادن به این موضوع ایجاد کرد و این بهبود بخشی ها به افزایش 23.49 درصدی ترافیک ارگانیک صفحه کمک کردند.

جمع بندی

کسب رتبه اول گوگل می تواند هدف و اولویت اول بسیاری از کمپانی های بزرگ و کوچک باشد و با رشد روز افزون دنیای دیجیتال و حرکت دنیا به این سمت، این کار روز به روز سخت تر می شود. بنابراین داشتن درک مناسب و استراتژی درست برای رسیدن به این هدف می تواند چیزی باشد که شما را از دیگران متمایز کند. امیدوارم که با خواندن این مقاله و پیاده سازی دقیق نکته های گفته شده، بتوانید به این هدف بزرگ دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی