🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

پیج بیزینسی اینستاگرام | تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس (تجاری) در 8 قدم

پیج بیزینسی و یا تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس که این روزها محبوبیت بسیاری پیدا کرده، گزارشات و آمارهای بسیار مفیدی را در اختیار صاحب پیج بیزینسی قرار می دهد.]در دنیای امروز کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که اکانتی در اینستاگرام نداشته باشد و یا اسم این پلتفرم مجازی را نشنیده باشد.
تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس

در این مقاله می خوانید

پیج بیزینسی و یا تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس که این روزها محبوبیت بسیاری پیدا کرده، گزارشات و آمارهای بسیار مفیدی را در اختیار صاحب پیج بیزینسی قرار می دهد.]در دنیای امروز کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که اکانتی در اینستاگرام نداشته باشد و یا اسم این پلتفرم مجازی را نشنیده باشد. اینستاگرام با این که عمر بسیار کمتری از پلتفرم هایی مانند فیس بوک دارد ( 9 سال ) به دلایل زیادی مانند داشتن رابط کاربری ساده و یا تکیه بر جنبه ی بصری و ویدئویی به سرعت میان مردم جهان محبوب شد. این محبوبیت امروزه باعث شده است که بیزینس های کوچک و بزرگ سراسر دنیا از این شبکه مجازی برای معرفی هرچه بیشتر خود به مردم دنیا استفاده کنند.

در واقع فعالیت بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا در اینستاگرام چندین برابر فعالیت آن ها در دیگر پلتفرم ها در طول روز است. اینستاگرام به عضوی جداناپذیر از زندگی همه ما تبدیل شده است و کمتر پیش می آید که بتوانیم یک روز کامل بدون سر زدن به آن دوام بیاوریم. اما راه اندازی یک اکانت بیزینسی در این پلتفرم فقط مختص بیزینس های بزرگ نیست،‌ هر کسی از هر نقطه ای از دنیا می تواند با انجام دادن چند کلیک ساده، بیزینس اکانت خود را راه اندازی کند و با استفاده از قابلیت های اینستاگرام بیزینس خود را به همه جهان معرفی کند.

قبل از این که شروع کنیم، یادتان باشد که جلوه های بصری مهمترین عنصر هر کمپین رسانه های اجتماعی هستند و اینستاگرام مدرک این حرف است. تا سپتامبر 2017، بیش از 800 میلیون کاربر فعال در اینستاگرام وجود داشت که به صورت روزانه عکس ها را لایک می کردند و به اشتراک می گذاشتند، 2 برابر همین آمار در سال 2015. ( وقتی از سرعت رشد این پلتفرم صحبت می کنیم منظورمان این چنین مسائلی است! )

در حقیقت مخاطبان آنلاین به تبلیغات و محتواهایی که به سمت شان پرت می شود عادت کرده اند، در واقع یک صفحه اصلی بیزینسی شلوغ با انواع و اقسام محتواها و تبلیغات مختلف فقط مانند یک داستان تار بی سر و ته به نظر می رسد،‌ خوشبختانه شما با استفاده از اینستاگرام می توانید عکس هایی را برای این محتواها منتشر کنید تا بتوانید این داستان را کاملاً‌ واضح و شفاف به مخاطب برسانید.

همیشه به یاد داشته باشید که مشتریان در ابتدا باید ارزش شما را ببینند تا بعد از آن در صورت علاقه به کشف بیشتر بپردازند. خبر خوب این است که به طور میانگین کسانی که شما را دنبال می کنند به احتمال خیلی زیاد به کال تو اکشن های شما پاسخ خواهند داد. در واقع بیش از 75 درصد کاربرانی که پستی را در اینستاگرام لایک می کنند،‌ کال تو اکشن (CTA) آن را نیز پاسخ می دهند که می تواند بازدید از یک سایت یا موارد مشابه دیگر باشد.

راهنمای گام به گام فراخوان عمل یا CTA و 18 نمونه عملی

یاد گرفتن نحوه ساخت بیزینس اکانت در اینستاگرام کار ساده ای است،‌ مخصوصاً اگر قبلاً همین کار را در فیس بوک انجام داده باشید، با این تفاوت که اینستاگرام محیط کاربری ساده تری دارد و بسیار کمتر وقت شما را خواهد گرفت.

تبدیل صفحه به بیزینس
تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس

تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس

حال وقتش رسیده که با هم ببینیم چطور می توانیم یک بیزینس اکانت در اینستاگرام راه اندازی کنیم، قدم های زیر را انجام دهید و بعد از آن به راحتی می توانید بیزینس خود را به کاربران دیگر بشناسانید.

  1. برنامه را دانلود کنید: ما در این مقاله فرض را بر این می گیریم که شما تازه با اینستاگرام آشنا شده اید تا بتوانیم همه چیز را به صورت اصولی از ابتدا بگوییم. در قدم اول شما باید برنامه ی اینستاگرام را از گوگل پلی و اپ استور برای گوشی های هوشمندتان دانلود کنید. اینستاگرام پلتفرمی است که برای گوشی های هوشمند و تبلت ها طراحی شده و بهترین کارایی را دارد، با وجود این که برای ویندوز هم این برنامه وجود دارد پیشنهاد می کنیم که از نسخه گوشی استفاده کنید.
  2. اکانت خود را بسازید: برنامه را اجرا کنید و در این قسمت باید اکانت خود را بسازید. برای ساختن اکانت شما 2 راه پیش روی خود دارید؛ می توانید با استفاده از آدرس ایمیل و یا شماره تلفن همراهتان، و سپس وارد کردن نام کاربری و دیگر مشخصات اکانت خود را بسازید، و یا می توانید در صورت داشتن اکانت فیس بوک، با وارد کردن اطلاعات اکانت فیس بوک، اکانت اینستاگرام خود را نیز احداث کنید.
  3. به فیس بوک متصل شوید: هنگامی که شما اکانت خود را در اینستاگرام می سازید این اکانت به صورت خودکار یک اکانت شخصی تلقی می شود، برای تبدیل کردن آن به بیزینس اکانت شما باید آن را به فیس بوک متصل کنید. درست است که فیس بوک پلتفرمی است که در کشور ما محبوبیت گذشته را ندارد و کسی از آن استفاده نمی کند اما این دلیلی نیست برای این که بقیه مردم دنیا از آن استفاده نکنند. پس اگر اکانت فیس بوک ندارید آن را بسازید. حالا وقتش است که به بخش پروفایل خود بروید، برروی آیکن سه خط موازی در بالا سمت راست کلیک کنید و وارد تنظیمات شوید. در این بخش به سمت پایین حرکت کنید تا گزینه ” تبدیل به بیزینس اکانت ” را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.
اتصال اینستاگرام به فیس بوک برای تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس
تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس

اینجا باید اطلاعات اکانت فیس بوکتان را وارد کرده و سپس موضوع بیزینس اکانتتان را انتخاب کنید. فراموش نکنید که از همان بخش تنظیمات پیج خودتان را در صورتی که در حالت شخصی است، در حالت ” عمومی ” قرار دهید. در ادامه اینستاگرام از شما اجازه می خواهد که به صفحات فیس بوک شما دسترسی داشته باشد، پس از تایید کردن اجازه لیستی از صفحات فیس بوک شما به چشم می خورد که با انتخاب صفحه مناسب گزینه تایید را فشار دهید.

اطلاعات پروفایلتان را تکمیل کنید: برای تکمیل اطلاعات پروفایل؛ ایمیل، شماره تلفن همراه و یک آدرس محل کاری را وارد کنید. البته حتماً لازم نیست که تمامی فیلدها را پر کنید و پر کردن یکی از این راه های ارتباطی نیز کافی خواهد بود. بعضی از این اطلاعات در صورتی که در صفحه فیس بوک نیز حضور داشته باشند به صورت خودکار پر خواهند شد. پس از این که اطلاعات را کامل کردید به صفحه پروفایل خود برگردید و احتمالاً آیکن گراف مانند جدیدی در بالای این صفحه خواهید دید. نام این بخش، اینستاگرام اینسایت است که شامل اطلاعات بدردبخوری در مورد پست ها، فالوورها و میزان تعامل کاربران شماست. فراموش نکنید که شما در هر زمانی می توانید به بخش تنظیمات بروید و بیزینس اکانت خود را تبدیل به یک اکانت شخصی کنید.

یک بیزینس پیج جدید بسازید: اگر هنوز بیزینس پیجی در فیس بوک نساخته اید، می توانید این کار همزمان با اینستاگرام انجام دهید. در بخشی که اینستاگرام از شما می خواهد پیجی در فیس بوک انتخاب کنید،‌ گزینه ساخت پیج جدید را انتخاب کنید. برای پیج خود یک عنوان وارد کنید و یک دسته بندی مناسب با فعالیت های بیزینسی تان انتخاب کنید.

انتخاب کتگوری برای تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس
تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس

این دسته بندی ها شامل مجلات و کتاب ها،‌ ورزشی، بیزینس های محلی، برندها و محصولات، موزیک، وبسایت ها و بلاگ ها می شوند. فراموش نکنید که در صورت انتخاب هر کدام از این دسته بندی ها، زیر دسته بندی های پیشنهاد شده بعدی را نیز انتخاب کنید تا مردم بتوانند پیج شما را در جستجوهایشان پیدا کنند.

پروفایلتان را ویرایش کنید: به صفحه پروفایلتان برگردید و گزینه ویرایش پروفایل را انتخاب کنید. در این بخش شما می توانید عکس، بایو و لینک وبسایتتان را اضافه کنید. در صورتی که شما یک بیزینس اکانت هستید، سعی کنید تا تمامی موارد ذکر شده در راستای بیزینس شما باشند.

از کانتکت هایتان بخواهید که شما را دنبال کنند! : شما باید از هر فرصتی که قبلاً در پلتفرم های دیگر داشته اید استفاده کنید و مخاطبانتان را به صفحه اینستاگرام خود دعوت کنید تا شما را دنبال کنند. در صورتی که در فیس بوک فعالیت دارید می توانید از گزینه دعوت دوستان فیس بوک استفاده کنید تا اینستاگرام برای همه ی آنها پیامی بفرستد و به اکانت شما هدایتشان کند. از طریق گزینه دعوت دوستان نیز می توانید کسانی را که در پلتفرم های دیگر اعم از جیمیل، توئیتر، لینکدین و یاهو فعالیت دارند به صفحه خود دعوت کنید.

گالری تان را پر کنید: زمانش رسیده تا پروفایلتان را با عکس ها زیبا کنید. یکی از بهترین قابلیت های اینستاگرام این است که شما می توانید عکس های قدیمی را با استفاده از فیلترهای اینستاگرام به عکس هایی کاملاً جدید تبدیل کنید. بنابراین نیاز نیست که حتماً عکس های خیلی حرفه ای داشته باشید تا بتوانید یک داستان خوب تعریف کنید!

اگر پیج تان را قبلا ساخته اید و می خواهید آن را بیزینس کنید مطابق شکل زیر عمل کنید:

تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس (تجاری)
تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس

با تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس ، کمتر از نیمی از راه موفقیت و شناخته شدن در این شبکه مجازی را طی کرده ایم! اینستاگرام ممکن است در ابتدا برای شما کمی گیج کننده و بزرگ به نظر برسد،‌ مخصوصاً اگر رقبایی داشته باشید که مدتهاست در این مکان حضور داشته و دیتابیس کاربری تقریباً قدرتمندی را برای خود فراهم کرده اند. اما جا برای هیچ نگرانی وجود ندارد، با استفاده از نکاتی که در ادامه به شما خواهیم گفت، شما هم با کمی تلاش می توانید به این نقطه برسید، در واقع بسیار سریعتر از دیگر پلتفرم ها.

اینستاگرام اخیراً برروی اکانت های بیزینسی مانور زیادی می دهد و کاربران را تشویق می کند که اکانت های خود را به بیزینس تغییر دهند و یا اکانت بیزینسی جدیدی ایجاد کنند. به همین منظور نیز داده ها و ابزارهایی برای تحلیل پیج بیزینسی در اختیار شما قرار می دهد که اینستاگرام Insights نامیده می شود.

مزایای بیزینس پروفایل اینستاگرام  ( تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس)

پس از این که اکانت بیزینس خود را ساختید، وارد پروفایل خود شوید و از منوی تنظیمات گزینه Insights را انتخاب کنید. در این قسمت شما یک سری اطلاعات کلی درباره میزان تعامل مخاطبان با اکانت شما و اطلاعاتی نظیر تعداد فالورهای بدست آورده و از دست داده در هفته گذشته را می بینید. در ادامه گزینه های متفاوتی وجود دارد که اطلاعات دقیق تری به شما می دهند:

بررسی آمار Insight اینستاگرام

  • Impressions: این قسمت به شما نشان می دهد که پست ها و یا تبلیغات شما چند بار برروی صفحه نمایش کاربران آمده است.
بررسی آمار Insight اینستاگرام
بررسی آمار Insight ( تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس )
  • Reach: در این قسمت تعداد دفعاتی که کاربران پست های شما را دیده اند نشان داده می شود.
  • Website Click (کلیک های وبسایت): در این قسمت تعداد دفعاتی که کاربران اینستاگرام برروی لینک هایی که روی صفحه بیزینسی خود قرار داده اید کلیک کرده اند را نشان داده می شود.
  • Profile Views (بازدید پروفایل): در بخش پروفایل ویزیت همانطور که از نامش پیداست تعداد دفعاتی که کاربران از پروفایل شما دیدن کرده اند نشان داده می شود.
  • Followers فالورها: در این قسمت شما می توانید ببینید که طی هفته گذشته چه تعداد فالور بدست آورده و چه تعداد از دست داده اید. علاوه بر این در این قسمت می توانید ببینید که فالورهای شما عمدتاً در چه زمان هایی از روز بیشتر در اینستاگرام آنلاین هستند.

چگونه از داده های پست های اینستاگرام استفاده کنیم؟

علاوه بر Insights های موجود در پروفایل شما، برای هر پستی که می گذارید نیز تعدادی Insight توسط اینستاگرام در اختیار شما قرار می گیرد. برای دیدن این آمار زیر هر کدام از پست هایی که گذاشته اید گزینه ” دیدن اینسایت ” وجود دارد که با کلیک بر روی آن به شما نمایش داده می شود.

  • likes: همانطور که واضح است این قسمت تعداد دفعاتی که کاربران پست های شما را پسندیده اند نمایش داده می شود.
  • comments: در این بخش تعداد کامنت ها و نظراتی که کاربران برای پست های شما می گذارند دیده می شود.
  • Saves: تعداد اکانت ها و کاربرانی که پست شما را ذخیره کرده اند.
  • Actions: در این بخش شما می توانید رفتارهایی که کاربران بعد از دیدن پست شما انجام داده اند را ببینید، رفتارهایی نظیر دیدن پروفایل شما و سپس کلیک برروی لینکی که در بیو قرار داده اید و یا حتی فالو کردن شما.
بررسی آمار Insight اینستاگرام
بررسی آمار Insight ( تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس )
  • Discovery: در این بخش می توانید ببینید که پست های شما در کدام بخش ها دیده شده اند، مثلاً چه تعداد اکانت بوده اند که قبل از این که پست شما را ببینند، شما را فالو نداشته بوده اند. این بخش را تقریباً می توان با بخش ایمپرشن ها تلفیق کرد، چرا که به شما نشان می دهد که پست های شما در کدام بخش ها دیده شده اند، بخش هایی مانند صفحه اصلی کاربران، اکسپلور، لوکیشن یا هشتگ های پربازدید اینستاگرام. این بخش همچنین اطلاعاتی را نیز در مورد تعداد دیده شدن پست های مختلفتان را نیز نشان می دهد.

بهترین هشتگ های فارسی اینستاگرام ( لیست ۱۵۵ هشتگ برتر فارسی )

چگونه از Insights استوری استفاده کنیم؟ (Instagram Stories Insights)

اینستاگرام برای کسانی که پیج بیزینس دارند در قسمت استوری ها نیز آمارهایی را ارائه می دهد. تا به امروز به دلایل نامعلوم آماری از لایو ویدئوها توسط اینستاگرام به شما ارائه نمی شود. برای دیدن Insights مخصوص استوری ها طبق شیوه قبلی وارد پروفایل شوید و از بخش تنظیمات وارد Insights شوید. در این بخش وارد استوری شوید و در این جا می توانید آمار مربوط به استوری های قدیمی و استوری هایی که به تازگی گذاشته اید و هنوز منقضی نشده اند را ببینید.

بررسی آمار Insight اینستاگرام
بررسی آمار Insight ( تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس )
  • Impressions استوری

در این بخش می توانید بفهمید که استوری شما چند بار دیده شده است. هنگامی که این بخش را بررسی می کنید در نظر داشته باشید که شما می توانید عکس ها و ویدئوهای متعددی را در بخش استوری منتشر کنید. هنگامی که این  کار را انجام می دهید هرکدام از این عکس ها و ویدئوها با هم  محسوب می شوند.

فرض کنید شما 6 عکس را استوری می کنید، اگر کسی فقط یکی از آنها را ببیند و یا همه 6 تا عکس را، اینستاگرام برای همه ی 6 عکس یک ایمپرشن حساب می کند. حتی اگر آن شخص دوباره برگردد و استوری شما را ببیند باز هم اینستاگرام همان یک ایمپرشن را حساب می کند.

  • Reach استوری

در این بخش نیز تعداد دفعاتی که استوری شما دیده شده است نمایش داده می شود.

  • Taps forward (رد کردن به جلو)

در این قسمت همانطور که از نامش پیداست به شما تعداد دفعاتی که کاربران بعد از دیدن استوری شما با کلیک برروی سمت راست صفحه به استوری بعدی رفته اند نشان داده می شود.

بررسی آمار Insight اینستاگرام
بررسی آمار Insight ( تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس )
  • Taps back (رد کردن به عقب)

در این قسمت نیز مشابه مورد بالا تعداد دفعاتی که کاربران هنگام دیدن استوری شما برروی سمت چپ صفحه کلیک کرده و به استوری قبل رفته اند نمایش داده می شود.

  • Replies

در این قسمت نیز تعداد دفعاتی که استوری شما توسط کاربران مختلف ریپلای خورده است دیده می شود.

  • Swipe Away

در این بخش اطلاعاتی در مورد این که چه تعداد دفعاتی کاربران استوری شما را رد کرده و به اکانت بعدی رفته اند نمایش داده می شود.

  • Exits (خروج ها)

در این بخش نیز تعداد دفعاتی که کاربران بعد از دیدن استوری شما از قسمت استوری ها به کلی خارج شده اند نمایش داده می شود.

استفاده از Insights استوری برخلاف آنچه شاید به نظر برسد اطلاعات فوق العاده ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد، مخصوصاً آمارهایی که در مورد رفتارهای کاربران بعد از دیدن استوری شما ارائه می شود.

بررسی آمار Insight اینستاگرام
استفاده از Insights اطلاعات فوق العاده ارزشمندی را در اختیار شما قرار می ( تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس )

به عنوان مثال؛ اگر تعداد زیادی از کاربران بعد از دیدن استوری شما به استوری بعدی رفته اند، احتمالاً باید بدانید که استوری شما برای آنها به قدر کافی راضی کننده نبوده است و شاید نخواهید بعد از این در مورد آن موضوع صحبت کنید. در طرف مقابل اگر تعداد زیادی از کاربران بعد از دیدن استوری شما به استوری قبلی رفته اند احتمالاً به این دلیل بوده که موضوعی که در مورد آن در استوری قبلی صحبت کرده اید با مخاطبان هدف شما ارتباط بسیار خوبی داشته که آنها را مجاب کرده تا برگردند و استوری را با دقت بیشتری ببینند.

همچنین اگر تعداد دفعات پریدن از استوری شما به استوری های اکانتی دیگر زیاد بوده احتمالاً به این معناست که شما تعداد زیادی استوری گذاشته اید و برای مخاطبانتان آزاردهنده و غیرجذاب شده اید! علاوه بر این نکات شما از تعداد ریپلای هایی که از طرف اشخاص به استوری های شما می شود نیز می توانید بفهمید که کدام موضوعات یا محتواها مخاطبان شما را بیشتر به انجام عمل تشویق می کنند.

  • مخاطبان

آخرین بخشی که در منوی Insights اینستاگرام به آن برمی خورید بخش مخاطبان است. در این بخش شما می توانید ببینید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و عمدتاً در کدام مناطق جغرافیایی زندگی می کنند. همچنین شما در این قسمت می توانید ببینید که مخاطبان شما را بیشتر مردان تشکیل می دهند یا زنان، می توانید رنج سنی مخاطبانتان را ببینید و همینطور می توانید ببینید که مخاطبان شما در چه ساعاتی در روز بیشتر آنلاین هستند. این بخش کمک بسیار زیادی در برنامه ریزی انتشار محتوا به شما و بیزینستان می کند.

حذف بیزینس اکانت اینستاگرام

گاهی اوقات به هر دلیلی مثلا خصوصی کردن پیج افراد تصمیم می گیرند که حذف بیزینس اینستاگرام را انجام دهند. با حذف بیزینس پروفایل اینستاگرام تمامی آمارها قدیمی کاملا ازبین می رود و اگر دوباره پیج را بیزینسی کنید از همان روز که این کار را انجام داده اید دوباره آمارها محاسبه می گردد. پس مزایای بیزینس پروفایل اینستاگرام را از دست خواهید داد. برای خارج شدن از حالت بیزینس اینستاگرام مانند شکل زیر از قسمت setting گزینه ی switch back to personal account را بزنید:

حذف بیزینس اکانت اینستاگرام
حذف بیزینس اکانت اینستاگرام

بد نیست بدانید که همه ی این قابلیت ها و مزیت هایی که در بالا می بینید فقط و فقط برروی گوشی های هوشمند قابل بررسی است و کسانی که از طریق کامپیوتر وارد اکانت اینستاگرام خود می شوند نمی توانند این داده ها را ببینند و این متاسفانه یکی از مشکلات اینسایتس اینستاگرام است.

جمع بندی

اینستاگرام در دنیای ما روز به روز در حال بزرگتر شدن است و به نوعی جایی مناسب برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی می باشد با اضافه کردن قابلیت های متنوع یکی از بهترین ( اگر بهترین نباشد! ) پلتفرم هایی است که می توانید برای بیزینس خود و اعتماد سازی استفاده کنید و اگر تابحال این کار را انجام نداده اید، متاسفانه باید بدانید که از دنیا و مخصوصاً رقبایتان خیلی عقب هستید، پس هرچه زودتر دست به کار شوید و تبدیل صفحه اینستاگرام به بیزینس را انجام دهید و بیزینس خود را به همه ی دنیا معرفی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط