🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

افزایش نرخ تعامل استوری ها و هایلایت های اینستاگرام (8 ایده)

اگر به دنبال افزایش نرخ تعامل با مشتریان و مخاطبان در اینستاگرام هستید، این مقاله را بخوانید تا با استفاده از استوری های اینستاگرام به این هدف دست یابید. در دنیای امروزی و با رشد روزافزون تعداد کاربران اینترنت و به خصوص شبکه های اجتماعی، ایجاد تعامل با مخاطبان برای موفقیت برندها اگر مهمترین نباشد، یکی از مهمترین ارکان آن است. اگر از بازاریابان مختلف سوال کنید احتمالاً همگی بر این موضوع توافق نظر دارند که اینستاگرام پرمخاطب ترین و بهترین شبکه اجتماعی برای ایجاد تعامل با مخاطبان و مشتریان است. اینستاگرام نیز ابزارهای متفاوتی را برای انجام این مهم در اختیار شما قرار داده است.

در این مقاله می خوانید

اگر به دنبال افزایش نرخ تعامل اینستاگرام هستید، این مقاله را بخوانید تا با استفاده از استوری های اینستاگرام به این هدف دست یابید. در دنیای امروزی و با رشد روزافزون تعداد کاربران اینترنت و به خصوص شبکه های اجتماعی، ایجاد تعامل با مخاطبان برای موفقیت برندها اگر مهمترین نباشد، یکی از مهمترین ارکان آن است. اگر از بازاریابان مختلف سوال کنید احتمالاً همگی بر این موضوع توافق نظر دارند که اینستاگرام پرمخاطب ترین و بهترین شبکه اجتماعی برای ایجاد تعامل با مخاطبان و مشتریان است. اینستاگرام نیز ابزارهای متفاوتی را برای انجام این مهم در اختیار شما قرار داده است.
اگر به دنبال افزایش تعامل با مشتریان و مخاطبان در اینستاگرام هستید، به مکان درستی آمده اید چرا که در این مقاله راه های مختلفی برای افزایش تعامل با مخاطبان در استوری های اینستاگرام با استفاده از ابزارهای آن را به شما نشان خواهیم داد.
از معرفی محصولات جدید گرفته تا اسلایدهای ایموجی های کشیدنی و کوییزها، اینستاگرام به شما کمک می کند تا استراتژی های خود را به جلو ببرید و فالوورهای خود را سرگرم نگه دارید. یادتان باشد که مهمترین اصل استفاده از شبکه های اجتماعی سرگرم نگه داشتن مخاطبان و افزایش تعامل است.
آماده هستید تا نحوه استفاده از استوری تان را برای همیشه تغییر دهید و تعاملی به وجود آورید که تابحال فکرش را هم نمی کردید؟ وقتش رسیده است تا مستقیم به سراغ آن برویم!

افزایش نرخ تعامل استوری اینستاگرام

1 – کوئیزهای اینستاگرامی کوتاه برگزار کنید (نظرسنجی)

پرسیدن سوالات تعامل برانگیز تحت عنوان نظرسنجی (POLL) در استوری ها یکی از ساده ترین و در عین حال بهترین راه های ارتباط با مخاطبان است. این کار یکی از راه های مناسب برای برندهایی است که می خواهند جدا از معرفی محصولات خود در فضای مجازی حضور پررنگی داشته باشند.

کوئیزها انعطاف پذیری بالایی دارند. شما می توانید سوالاتی در زمینه کاری خود، در مورد محصولات تان، رویدادهای حال حاضر برند شما و غیره بپرسید. همچنین فراموش نکنید که کوئیزهای بدون ارتباط با موضوعات ذکر شده نیز کارایی خود را دارند. شما رنج نامحدودی برای انتخاب موضوع کوئیزها دارید. برای انجام این کار از سوالات ساده شروع کنید و سختی سوالات را به تدریج بالاتر ببرید تا به سطحی برسید که متوجه شوید مشتریان شما با این سطح راحت هستند و به چالش کشیده می شوند. یکی از بهترین مثال های بهینه سازی کوئیزها را می توانید در صفحه parksproject ببینید. parksproject از کوئیزها برای معرفی اهداف برند خود، که آگاه سازی مردم برای حفاظت از پارک های ملی آمریکاست استفاده می کند. آن ها هر هفته و در روزهای سه شنبه کوئیزهای (Poll) چندسوالی را در این مورد برروی اینستاگرام خود قرار می دهند. با انجام این کار آن ها یک روتین بازدید از پروفایل برای مخاطبان خود جهت افزایش میزان تعامل به صورت هفتگی ایجاد کرده اند.

کوئیزهای اینستاگرامی کوتاه برگزار کنید
parksproject از نظرسنجی برای آگاه سازی مردم برای حفاظت از پارک های ملی آمریکاست استفاده می کند

همچنین در انتهای نظرسنجی ها (Poll) آن ها لینکی را جهت هدایت مخاطبان به وب سایت برای افزایش ترافیک وب سایتشان نیز قرار می دهند. یک راه ساده و موثر برای هدایت کاربران اینستاگرام به وبسایت و محتوای شان!

2 – میزان علاقه به محصولات جدید را بسنجید

فرض کنید شما صاحب یک خرده فروشی کوچک هستید که تنها می تواند تعداد محدودی آیتم را در مغازه یا انبار خود جای دهد. حال بین نگه داشتن 2 آیتم مشابه تردید دارید، شما از تمامی نزدیکان و همکاران برای اظهار نظر کمک خواسته اید اما هیچکس نتوانسته است که به شما پاسخ راضی کننده ای بدهد. چرا در این شرایط از کسانی این سوال را نکنیم که احتمالاً این محصولات را خریداری می کنند، مانند فالوورهایتان؟

خرده فروشی ها و رستوران ها از این نوع نظرسنجی می توانند استفاده های بسیار خوبی در اینستاگرام داشته باشند. با استفاده از این شیوه شما می توانید از دنبال کنندگانتان در اینستاگرام بپرسید که آیا آیتم به خصوصی را دوست دارند و یا رنگ یا طرح دیگری از محصول خاصی را بر رنگ و طرح دیگری ترجیح می دهند یا خیر.

3 – با استفاده از نظرسنجی ها، محتواهای آینده خود را بهبود ببخشید

شاید تابحال این موضوع را نمی دانستید و یا به آن دقت نکرده بودید اما راهی وجود دارد که از طریق آن به راحتی می توانید بفهمید آیا مخاطبان شما از محتوای شما لذت می برند یا خیر، حدس می زنید چگونه؟ با سوال کردن به صورت مستقیم از خودشان! هنگامی که در حال تصمیم گرفتن برای موضوع پست بعدی خود هستید، همیشه باید برروی استراتژی بازاریابی و شناسایی مخاطبان هدف متمرکز باشید. برای این که این دانش را به یک مرحله بالاتر نیز ببرید، می توانید از نظرسنجی های اینستاگرام برای تست کردن محتوای تان قبل از انتشار بهره ببرید. قبل از این که تصمیم قطعی مبنی بر استفاده از مدل محتوای جدید یا صحبت کردن در مورد موضوعی که تابحال مطرح نکرده اید بگیرید، یک نظرسنجی ایجاد کنید و از دنبال کننده هایتان سوال کنید که آیا به این مدل محتوایی جدید یا موضوع جدید علاقه ای دارند یا خیر. با استفاده از این کار به سادگی می توانید به کلیدی مفید در مورد علایق مخاطبان تان و بهینه سازی استراتژی تولید محتوا خود برسید و مهم تر از همه، با استفاده از این شیوه شما می توانید ریسک از دست دادن فالوورها به دلیل انتشار محتوای نامرتبط را بسیار کاهش دهید.

و در نهایت، فراموش نکنید که این کار باعث ایجاد تعامل و بالا رفتن نرخ تبدیل میان شما و مخاطبان شما می شود. چرا که با این کار مخاطبان شما این احساس را پیدا می کنند که شما برای آنها ارزش قائل هستید و فعالیت های خود را در جهت علایق آن ها پیش می برید.

4 – با استفاده از نظرسنجی های اینستاگرام ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید

یکی از بهترین ایده های نظرسنجی اینستاگرامی که می توانید داشته باشید، هدایت ترافیک به سمت وبسایت است و به یاد داشته باشید که لازم نیست شما برای تبلیغات پولی پرداخت کنید، این شیوه کاملاً رایگان است. یکی از مزیت های این شیوه باز بودن دست شما برای استفاده از تمامی ابزارهای نظرسنجی اینستاگرام است. شما می توانید با استفاده از این ابزارها مخاطبان را به صفحه محصولی خاص، صفحه لیست محصولات و یا حتی به مقاله ای که نیاز دارید ترافیک بیشتری دریافت کند هدایت کنید.

با استفاده از نظرسنجی های اینستاگرام ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید
در نظرسنجی های اینستاگرامی می توانید ترافیک را به سمت وب سایت تان هدایت کنید

از آنجایی که دست شما برای معرفی کردن محتوای مورد نظرتان بسیار باز است؛ می توانید از اسلایدهای ایموجی یا نظرسنجی های دوگانه به خوبی استفاده کنید. همچنین شما می توانید برای افزایش اثربخشی و سرگرمی نظرسنجی های کوئیزی را هم اضافه کنید. کمپانی target که یکی از بزرگترین خرده فروشی های دنیاست؛ از این استراتژی با گذاشتن یک عکس که شامل دو محصول است و نظرسنجی از مردم برای انتخاب یکی از آن ها استفاده می کند و مردم با بالا کشیدن صفحه به صفحه ای در وبسایت هدایت می شوند که شامل آن 2 محصول و همچنین محصولات مشابه آنهاست.

5 – با استفاده از اسلایدهای ایموجی آپشن های بیشتری برای نظرسنجی ایجاد کنید

همانطور که می توانیم رای گیری های اینستاگرام نوعی تعامل را در اختیار شما و مخاطبان شما قرار می دهند که هیچ جای دیگر این پلتفرم نمی توانید پیدا کنید. اما، نظرسنجی های رای گیری ساده اینستاگرام همانطور که قطعاً دیده اید تنها 2 انتخاب پیش روی شما قرار می دهند. نظرسنجی اسلایدهای ایموجی یکی از بهترین گزینه ها برای قرار دادن انتخاب های بیشتر از 2 عدد برای یک سوال است. شما می توانید این اسلایدر را به صورت عمودی یا افقی قرار دهید و گزینه ها را به ترتیب در راستای این اسلاید بچینید و بدین ترتیب مخاطبان برای انتخاب هر گزینه اسلاید را روبروی آن قرار می دهند.

با استفاده از اسلایدهای ایموجی آپشن های بیشتری برای نظرسنجی ایجاد کنید
نظرسنجی اسلایدهای ایموجی یکی از بهترین گزینه ها برای قرار دادن انتخاب های بیشتر از 2 عدد است

بزرگترین رسانه جشن های عروسی دنیا، یعنی theknot، از اسلایدهای ایموجی برای قرار دادن گزینه های بیشتر برای سوالات ساده ای که قرار می دهد استفاده می کند و به این صورت تعامل با مخاطبان را نیز بالاتر می برد.

6 – با ترندها همراه باشید

قرار دادن نظرسنجی هایی که مطابق و هم راستا با ترندهای روز هستند یکی از بهترین راه ها برای سرگرم کردن دنبال کنندگان است. آیا یک رویداد ورزشی بزرگ در هفته پیش رو رخ خواهد داد؟ از فالوورهایتان بپرسید که فکر می کنند کدام تیم برنده می شود، آیا فصل جدید سریال بخصوصی در این هفته شروع می شود؟ از فالوورهایتان بپرسید که آیا آن ها هم این سریال را تماشا می کنند یا خیر، آیا اخیراً به رستورانی رفته و غذایی را امتحان کرده اید که شاید خیلی ها از آن خوششان نیاید؟ این غذا را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و از آن ها بپرسید که آیا جرئت امتحان کردن آن را دارند یا خیر.

این شیوه محتوایی انعطاف پذیری و دسترسی بالایی دارد و شما می توانید در مورد موضوعات مختلف و متنوعی صحبت کنید، بنابراین از این که موضوعات متفاوت را امتحان کنید تا ببینید مخاطبان شما بیشتر با چه موردی هم راستا هستند نهراسید.

با ترندها همراه باشید
قرار دادن نظرسنجی هایی مطابق با ترندهای روز یکی از بهترین راه ها برای جذب مخاطبان است

tacobell، محبوب ترین رستوران زنجیره ای مکزیکی سراسر دنیا، از این استراتژی برای بالا بردن تعامل با مخاطبان خود استفاده می کند. tacobell برای فینال مسابقات فوتبال امریکایی دانش آموزان و جام جهانی با استفاده از این شیوه نظر مخاطبان خود در مورد پیش بینی برنده مسابقه را پرسید. همچنین این کمپانی با پرسیدن سوالات متفاوت باعث می شود تا این سوالات برای مخاطبان حوصله سر بر محسوب نشوند و در عین حال درباره موضوعاتی بجز تاکو نیز سرگرم شوند.

7 – اشتیاق ایجاد کنید و آن را شعله ور کنید!

آیا بزودی برای برند شما اتفاق بزرگ و هیجان انگیزی خواهد افتاد؟ شاید خط تولید جدید شما افتتاح می شود و یا یک بخش محتوایی جدید را ایجاد می کنید؟ یا شاید هم می خواهید محصولی را که لیاقت نشان دادن عشق بیشتری از سوی مخاطبان بود دوباره بر سر زبان ها بیاندازید؟

یکی از ساده ترین ایده های استفاده از نظرسنجی های اینستاگرام جلب کردن توجه ها به سمت رویداد یا اتفاقی که در آینده نزدیک رخ می دهد و تزریق اشتیاق به مخاطبان است. شما می توانید به شیوه های مختلفی از این نظرسنجی استفاده کنید؛ از پرسیدن از مخاطبان در مورد این که آیا برای آمدن محصولات جدید اشتیاق دارند گرفته، تا فهمیدن این که آیا از اول در جریان رسیدن محصولات جدید در تاریخ معین بوده اند، تا نشان دادن نحوه استفاده از محصولات جدید همگی می توانند قسمتی از استراتژی های شما باشند.

برای این بخش؛ کمپانی Tree tent مثال فوق العاده ای هست. اخیرا Tree tent از این استراتژی برای معرفی کردن محصول جدیدی که بزودی منتشر می کنند استفاده کرد. آیا گوشه ای از محصول جدید خود را در معرض نمایش مخاطبان قرار داده و از آنها سوال کردند که آیا برای منتشر شدن این محصول هیجان زده هستند یا خیر. آن ها بیش از 89 درصد بازخورد مثبت در این مورد گرفتند که حمایت و دلگرمی بزرگی قبل از انتشار این محصول است.

اشتیاق ایجاد کنید و آن را شعله ور کنید

فراموش نکنید که از این استراتژی به هر نحوی که با برند شما سازگار است استفاده کنید. اگر رویداد بزرگی را در آینده نزدیک در برنامه دارید، مطمئن شوید که مخاطبان شما از آن خبردار خواهند شد.

8 – نظرسنجی برای تفریح!

نظرسنجی های اینستاگرام همیشه نباید برای پایه یک دلیل و هدف بزرگ منتشر شوند. اضافه کردن یک اسلایدر ایموجی به عکس شما می تواند عکس را از یکنواختی خارج کند. می توانید آن ها را به یکی از پست های خود، عکس غذایی که امروز خورده اید یا هرچیزی که فکر می کنید لیاقت توجه مخاطبان را دارد اضافه کنید. برای انجام این کار می توانید از wework الگو بگیرید، آن ها شرکتی هستند که فضای کاری شرکت های مختلف را طراحی می کنند و طراحی های خود در اداره ها و شرکت های سراسر دنیا را به اشتراک می گذارند و با استفاده از اسلایدهای ایموجی ساده برای نشان دادن علاقه به این طراحی ها استفاده می کنند.

نظرسنجی برای تفریح
اضافه کردن یک اسلایدر ایموجی به عکس می تواند عکس را از یکنواختی خارج کند

در حالی که این استراتژی به شما اطلاعات چندانی در مورد دیزاین ها و طراحی های آینده نمی دهد، در عین حال به شما کمک می کند که رابطه صمیمی تری با مخاطب ایجاد کرده و عکس خود را خشکی و یکنواختی نجات دهید.

هایلایت کردن استوری ها

هر مقاله ای که در مورد بهینه سازی اکانت های بیزینس در اینستاگرام را بخوانید، به صورت مشترک برروی بهینه سازی ظاهر پروفایل شما تاکید دارند، چرا که همانطور که بارها در مقالات مختلف گفته ایم، پروفایل شما اولین جایی است که مخاطبان با آن برخورد می کنند و از آن تاثیر می گیرند. استفاده از قابلیت هایلایت های استوری به شما این امکان را می دهد که در این راه قدم بلندتری بردارید و به مخاطبان احتمالی تان بفهمانید که شما و برند شما در مورد چه موضوعاتی فعالیت می کند و چه چیزهایی برای ارائه به آن ها دارید.

همانطور که می دانید هنگامی که استوری خاصی را در اینستاگرام منتشر می کنید، تنها به مدت 24 ساعت برای مخاطبان شما قابل دسترسی هستند و پس از آن به صورت خودکار پاک می شوند. با هایلایت کردن استوری ها می توانید کاری کنید تا استوری های قدیمی و حال حاضر شما به صورت همیشگی در دسترس دنبال کننده ها قرار داشته باشند.

با توجه به مکان قرارگیری هایلایت ها یعنی زیر بخش بایو و بالای پست های شما، هایلایت ها در بهترین مکان برای معرفی و نشان دادن بهترین محتواها به مخاطبانی که به تازگی به صفحه شما وارد شده اند، هستند. به یاد داشته باشید که برای هایلایت ها شما هیچ محدودیتی ندارید و حتی می توانید 100 عکس یا بیشتر را به یک هایلایت اضافه کنید. اگر بالای 10 هزار دنبال کننده دارید و می توانید در استوری های خود لینک قرار دهید، حتماً این کار را در هایلایت نیز انجام دهید چرا که این کار تنها یک معنی خوشایند برای شما خواهد داشت: ترافیک بیشتر!

هایلایت کردن استوری ها
هایلایت ها بهترین مکان برای معرفی بهترین محتواها به مخاطبانی است که به تازگی به صفحه شما وارد شده اند

اما همانطور که در بالاتر هم اشاره شد؛ همیشه تمامی استوری های منتشر شده شما دارای اهداف بیزینسی و بازاریابی بخصوص نیستند و در واقع شاید تعداد استوری های تفریحی شما حتی بیشتر از استوری های هدفمند باشد، پس چگونه بفهمیم که کدام استوری ها به درد بخش هایلایت ما می خورند؟

اولین قدم این است که شما باید به استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود رجوع کنید و ببینید که هدف اصلی شما از حضور در این شبکه اجتماعی چیست؟ آیا می خواهید مشتریان احتمالی بیشتری جذب کنید؟ می خواهید فروش خود را افزایش دهید؟ ارزش های برند خود را بیشتر نشان دهید؟ این ها سوالاتی هستند که تنها و تنها خود شما می توانید با توجه به استراتژی که در قدم اول پیاده سازی کردید به آنها جواب دهید، بنابراین اولین کار این است که استوری هایی را انتخاب کنید که با مسیر بازاریابی شما هم راستا باشند.

در عین حال علاوه بر هدف اصلی حضور در این پلتفرم؛ شما می توانید محتواهای پشت صحنه، نقد و بررسی مشتریان از محصولات شما، لیست پارتنرهای کاری و همکاران، کمپین ها، رویدادها، خطوط تولید مختلف، راهنماهای استفاده از محصولات، اخبار، تخفیف ها و موارد مشابه همه و همه می توانند جایی در هایلایت های شما داشته باشند.

هایلایت های شما زمانی که مطابق با برندتان باشد اثربخشی بسیار بیشتری دارند
هایلایت های شما زمانی که مطابق با برندتان باشد اثربخشی بسیار بیشتری دارند

بعد از این که تصمیم گرفتید چه محتواهایی را به هایلایت های خود اضافه کنید، باید برای هر کدام از آنها تعریف خوبی را در نظر بگیرید. هنگامی که می خواهید هایلایت جدیدی را به وجود بیاورید اینستاگرام از شما می خواهد که آن را به صورت کوتاه توصیف کنید، همیشه سعی کنید توصیف های واضح و شفاف و خوانایی را قرار دهید تا مخاطبان دقیقاً بدانند که به دنبال چه موضوعی باشند.

در پروسه قرار دادن هایلایت ها همیشه توجه داشته باشید که هایلایت های شما زمانی که مطابق با برندتان باشد اثربخشی بسیار بیشتری دارند. شما می توانید این کار را با قرار دادن کاورهای مطابق با شکل و شمایل لوگوی برند و رنگ و فونت برندتان انجام دهید. در واقع اگر گشتی در اینستاگرام بزنید، اکانت های موفق زیادی را پیدا می کنید که هایلایت های مشابه با رنگ، فونت، استایل برند خودشان دارند.

برای هایلایت کردن استوری های خود می توانید به بخش تنظیمات رفته و گزینه آرشیو را انتخاب کنید، در این بخش آرشیو استوری ها را انتخاب کرده و استوری مد نظر را باز کنید. در این قسمت گزینه ای به نام هایلایت را مشاهده خواهید کرد که با فشردن آن می توانید هایلایت جدیدی را ایجاد کنید.

جمع بندی

استوری های اینستاگرام و به خصوص ابزارهای آن مانند نظرسنجی های مختلف و قابلیت هایلایت یکی از بهترین ابزارهای افزایش تعامل با مخاطبان هستند. در این مقاله ما به شما چندین راه ساده برای استفاده بهتر از نظرسنجی های اینستاگرام و همچنین نحوه بهینه سازی هایلایت های استوری ها را آموزش دادیم. به یاد داشته باشید که کلید اصلی سربلند بیرون آمدن از این بخش داشتن کمی خلاقیت و خلق محتوای با کیفیت و در ادامه، بررسی میزان موفقیت استوری های اینستاگرام با استفاده از تحلیل گرهای استوری های اینستاگرام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط