🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

ترندهای تبلیغات کلیکی در سال 2020

در حالی که دنیای تبلیغات کلیکی روز به روز رقابتی تر می شود، اهمیت مطمئن شدن از هزینه کردن بودجه در راه درست و داشتن نرخ بازگشت سرمایه حداکثری نیز بیشتر شده است. در دنیایی که استراتژی ها و فرصت های بیشتر و جدیدتری برای تبلیغات کلیکی بوجود می آید، کدام راه و روش از همه بهتر است؟

در این مقاله می خوانید

همان طور که می دانید، تبلیغات کلیکی به روش پرداخت به‌ازای کلیک است. اگر با توجه به ترندهای روز کمپین های تبلیغات کلیکی را پیش ببرید نتایج بی نظیری را خواهید داشت.

در حالی که دنیای تبلیغات کلیکی روز به روز رقابتی تر می شود، اهمیت مطمئن شدن از هزینه کردن بودجه در راه درست و داشتن نرخ بازگشت سرمایه حداکثری نیز بیشتر شده است. در دنیایی که استراتژی ها و فرصت های بیشتر و جدیدتری برای تبلیغات کلیکی بوجود می آید، کدام راه و روش از همه بهتر است؟

در این مقاله ترندهای تبلیغات کلیکی برتری که به نظر ما در سال جدید باید به آنها توجه کنید را به شما نشان می دهیم، این شما و این هم 5 ترند برتر تبلیغات کلیکی که در سال 2020 باید در استراتژی شما حضور داشته باشند.

ترندهای تبلیغات کلیکی

خودکارسازی تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی از زمان حضور خود دنیای دیجیتال مارکتینگ را تغییر داده است. طبق گزارشات Alphabet گوگل سودی بالغ بر 32.6 میلیارد دلار از طریق تبلیغات کسب کرده است، رشد 16 درصدی طی بازه زمانی یکسان نسبت به سال گذشته. در دنیای امروز فرصت دسترسی به مخاطبان هدف در زمانی که آماده خرید از شما هستند از طریق خودکارسازی و هوش مصنوعی قطعاً رویای هر بازاریاب دیجیتال است.

ایده ی کار کردن حجم زیادی از اطلاعات و داده ها در کنار هم به منظور شناسایی بهترین گروه مخاطبان برای کمپین شما بسیار هیجان انگیز است. این کار باعث صرفه جویی در هزینه ها از طریق پیدا کردن مخاطبان آماده خرید می شود و همچنین برای مخاطبان نیز نشان داده شدن تبلیغات مرتبط با نیازهای آن ها بسیار رضایت بخش است. بنابراین این موضوع یک پروسه برد-برد می باشد.

یکپارچگی اتوماسیون و هوش مصنوعی نتیجه ای فوق العاده دارد
یکپارچگی اتوماسیون و هوش مصنوعی نتیجه ای فوق العاده دارد

کمپانی هایی مانند گوگل سرمایه گذاری های کلانی برروی خودکارسازی انجام داده اند، که این امر بدین معنیست که شما با توجه به اهدافی که برای کمپین های خود تعیین می کنید، انتخاب های زیادی برای خودکارسازی پیش روی شما قرار می گیرد. برای این که واقعاً بتوانید از خودکارسازی تبلیغات کلیکی سود ببرید، باید مطمئن شوید که اهدافتان را به درستی برای بیزینس تعیین کرده باشید. نتیجه این کار مطمئن شدن گوگل از این که به درستی مخاطبان شما را هدفگیری کرده و به سمت اهداف مشخص شده حرکت می کند، می باشد.

خودکارسازی در زمان و به احتمال زیاد پول شما صرفه جویی می کند و در نتیجه زمان بیشتری را برای تمرکز برروی دیگر اهداف و استراتژی ها  در اختیارتان می گذارد. البته لازم به ذکر است که این متد ممکن است برای همه بیزینس ها مناسب نباشد، چرا که این شیوه هنوز به 100 درصد پتانسیل خود نرسیده است. بنابراین خودکارسازی همچنان نیازمند چک آپ های مستمر و نگهداری است تا در جریان باشید که به سمت هدف های تعیینی حرکت می کنند یا خیر.

با فراگیر شدن دستگاه های اینترنت محور خانگی به منظور کنترل عملکرد بیزینس ها در خانه گوگل اطلاعات بسیار زیادی را برای استفاده در تبلیغات مرتبط و شخصی سازی شده و تجربیات مختلف بر اساس فعالیت های قبلی شما در اختیارتان قرار می دهد. این یک مدل خودکارسازی است. گوگل از این اطلاعات برای ایجاد یک سیستم خودکار برای درک و بررسی رفتارهای کاربران استفاده می کند. در نتیجه، گوگل می تواند به تبلیغ کنندگان مخاطبان هدفگیری شده دقیقی را معرفی کند. بدین معنی که شما می توانید پیام خود را در زمان مناسب به مخاطبان هدف مناسب برسانید و در فعالیت و هزینه ها صرفه جویی کرده و نرخ تبدیل را افزایش دهید.

جک برتون یکی از بزرگان تبلیغات کلیکی از کمپانی Stickyeyes در این باره می گوید:

” رشد روزافزون خوکارسازی Bid دادن به صورت دستی را به تدریج از دور خارج می کند. ما مشاهده کرده ایم که خودکارسازی در اکوسیستم گوگل ادز بیشتر و بیشتر رایج می شود و تا سال 2020، می توانم ببینم که قابلیت های خودکارسازی پیشنهاد دادن دستی را به سیاهی برده تا جایی که ممکن است گوگل به کلی سیستم پیشنهاد دهی دستی را بردارد.

ابزارهای خودکارسازی که گوگل معرفی است و مخصوصاً آخرین آنها یعنی ” بیشینه سازی ارزش تبدیل مشتری ” پیشنهاددهی Real Time را نه تنها قدرتمندتر ساخته بلکه به نحوی پیاده سازی شده است که بسیار کارآمدتر از هر نوع استراتژی پیشنهاددهی دستی می باشد. برای اکثر کمپین ها، امکان مقایسه هم بین این دو مورد وجود ندارد. من متعجب نمی شوم اگر زمانی در سال 2020، گوگل اعلام کند که سیستم پیشنهاددهی دستی را کمرنگ تر کرده و یا حتی آن را به کلی از بین می برد.

اگرچه هنوز کارهای زیادی برای رسیدن به این نقطه باید انجام شود، هم از طرف گوگل و هم از طرف تبلیغ کنندگان. برای تبلیغ کنندگان، نرخ همراه شدن با پیشنهاددهی Real-Time همچنان پایین است و بنابراین هنوز نیاز به آموزش و درک بهترین از این سیستم و همچنین قبول کردن و اعتماد کردن به خودکارسازی دارند. از طرف گوگل، این سیستم نیازمند ارائه دادن استراتژی های پیشرفته تری است که باید اهداف چندگانه و کمبود اطلاعات لازم را برای آن به حساب آورد. من به شخصه دوست دارم یک استراتژی  ” بهینه کردن بیشینه سازی کلیک ها ” را ببینم که یک تعادل مناسب بین کلیک ها و تبدیل ها بوجود می آورد به جای این که فقط به دنبال ترافیک ارزان و بی کیفیت باشد. “

هوش مصنوعی ( Artificial Intelligence )

اتوماتیک سازی هوش مصنوعی زمان بیشتری را برای تمرکز برروی استراتژی ها به شما خواهد داد
اتوماتیک سازی هوش مصنوعی زمان بیشتری را برای تمرکز برروی استراتژی ها به شما خواهد داد

هوش مصنوعی یک حوزه توسعه یافته هیجان انگیز است که به نظر در حال تسخیر تمامی بخش های دیجیتال مارکتینگ است، چرا نباشد؟ هدف خودکارسازی هوش مصنوعی برای انجام کارهای روزانه ( و حتی بهتر از قبل به دلیل وجود الگوریتم های پیچیده )، آزاد کردن وقت برای تمرکز برروی استراتژی ها، تست کردن و مشتریان یک هدف عالی است.

هوش مصنوعی چگونه به تبلیغات کلیکی کمک می کند؟

  • ابزارهای یادگیرنده ماشینی به بازاریابان کمک می کنند پیشنهادهایی را که بیشترین میزان ترافیک را جذب می کنند شناسایی کنند.
  • هوش مصنوعی قابلیت پیشبینی نرخ کلیک (CTR) تبلیغات آینده و تاثیر آن ها برروی Quality Score را دارد.
  • قابلیت استفاده از اطلاعات پیشین برای پیش بینی احتمال نرخ های تبدیل آینده.

برای کمک به ایجاد یک تصویر در ذهن شما در مورد این که چگونه هوش مصنوعی و ماشین های یادگیرنده می توانند در قسمت های مختلف چرخه زندگی مشتریان پیاده سازی شوند، Smart Insights دیاگرام ماشین یادگیرنده RACE خود را ساخته است.

فریمورک RACE مخفف عبارات Reach Act Convert Engagement است
فریمورک RACE مخفف عبارات Reach Act Convert Engagement است

قدم های بعدی در حوزه هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی دائماً و به سرعت در حال تغییر و تحول است برای این که بتواند با استفاده از اطلاعات زیاد پیشبینی هایی را در مورد نتایج فعالیت ها ایجاد بکند، بخصوص در مورد تبلیغات کلیکی. مشکل اصلی هوش مصنوعی در حال حاضر کمبود قدرت تفکر مانند انسان این دستگاه هاست، کارهایی مانند توجیهات انسانی و پردازش زبان کاربر.

آنیل ایلماز مدیر بازاریابی MTCR Marketing در این باره می گوید:” چالش کنونی هوش مصنوعی در تبلیغات کلیکی پردازش افکار انسانی است. هوش مصنوعی شناسایی کننده این چالش را با استفاده از اطلاعات و داده های زیاد و تبدیل آنها به تحلیل های با معنی برای پردازش افکار انسانی پشت سر می گذارد. این امر باعث بهینه سازی کمپین های تبلیغات کلیکی و افزایش نتایج بیزینس ها می شود. “

تبلیغات ویدیویی

این سخن قدیمی ” محتوا پادشاه است ” را به یاد دارید؟ در کنار محتوا، در حال حاضر ویدیو پادشاه است، و یا به صورت تخصصی تر، ویدیو زمانی پادشاه است که در مورد محتوای موبایلی صحبت می کنیم. همانطور که Forbes در این باره می گوید، به طور میانگین یک کاربر 88 درصد بیشتر در وبسایتی می ماند که محتوای ویدیویی دارد تا وب سایتی که ندارد، ویدیو یک منبع بی نظیر برای استفاده بیزینس ها است که همچنان در سال 2020 با قدرت به جلو پیش می رود.

تبلیغات ویدیویی

ویدیوها یک راه قدرتمند و موثر برای انتقال اطلاعات و اجازه دادن به برند برای مخابره کردن شخصیت و داستان خود به گروه مخاطبان هدفشان است. ویدیو چیز جدیدی نیست، اما برای بعضی از برندها استفاده از آن در فعالیت های بازاریابی شان آسان نیست اما باید بدانید که ویدیو در سال 2020 همچنان بر سلطه خود ادامه خواهد داد. طبق گزارشات Wyzowl، 81 درصد از بیزینس ها از ویدیو به عنوان یک ابزار استفاده می کنند، پس زمان بهتری نسبت به الان برای استفاده از ویدیوها وجود ندارد!

در طول تاریخ هزینه های ساخت ویدیو زیاد بوده و هنوز هم می تواند باشد، با توجه به این موضوع که بسیاری از کمپانی ها مهارت لازم برای انجام این کار را ندارند.

حال می خواهیم از Bumper Machine گوگل صحبت کنیم. در آخرین معرفی گوگل از Bumper Machine قابلیتی معرفی شد که می تواند ویدیوهایی که کوتاه تر از 90 ثانیه هستند را به تبلیغات 6 ثانیه ای جداگانه برای نمایش در YouTube تبدیل کند. این علاقه به ویدیو باعث توسعه پلتفرم هایی که تبلیغات محتوای ویدیویی انجام می دهند می شود و بیزینس ها باید با این وضعیت اخت بگیرند، مخصوصاً با مواردی مانند تبلیغات ویدیویی ورتیکال گوگل.

جان موات، نویسنده وبسایت Hurricane در این باره می گوید:” ویدیو موثرترین راه برندها برای ایجاد تغییر در رفتار مصرف کنندگان و رسیدن به اهداف است، بنابراین خارج از انتظار نیست که ویدیوهای اولویت اولیه بازاریابان در سال 2020 باشند. از نظر من، چالش اصلی بازاریابان استفاده از ویدیوها در بخش های مختلف قیف فروش به نحوی است که تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. ویدیوها دیگر یک آپشن انتخابی و یا اضافی نیستند بلکه باید به صورت گسترده تر در استراتژی برند حضور داشته و با معیارهای مناسب مورد سنجش و اندازه گیری قرار بگیرند. “

تبلیغات پولی آمازون

با شنیدن تبلیغات کلیکی به احتمال زیاد به سرعت ذهن شما به سمت گوگل ادز و فیسبوک ادز می رود، و حق هم دارید! اما در کنار این ها، آمازون به عنوان سومین تبلیغ کننده بزرگ و رشد کننده ترین (!) سیستم تبلیغاتی قرار دارد. تبلیغات آمازون هم برروی وب سایت و هم خارج از وبسایت آمازون نشان داده می شوند و بنابراین باعث افزایش تنوع و محبوبیت به عنوان مکانی برای تبلیغ کردن می شوند.

آمازون به عنوان سومین تبلیغ کننده بزرگ در حال رشد سیستم تبلیغاتی قرار دارد
آمازون به عنوان سومین تبلیغ کننده بزرگ در حال رشد سیستم تبلیغاتی قرار دارد

گوگل و فیس بوک مخاطبان بیشتری دارند، اما آنها لزوماً آماده خرید نیستند. تبلیغات آمازون یک مزیت کلیدی در مقایسه با گوگل و فیسبوک دارند، قصد خرید. کسانی که در سایت جستجو می کنند آماده خرید هستند و بنابراین این موضوع به معنی نرخ تبدیل بالاتر و فروش بیشتر است.

تبلیغات جستجویی واکنش گرا ( Responsive Search Ads )

در سال 2019 شاهد آغاز به کار تبلیغات جستجویی واکنش گرا توسط گوگل ادز بودیم. این سیستم به عرض دستگاه وفق پیدا کرده و به گوگل اجازه می دهد تا 15 هدلاین و 4 دسکریپشن مختلف را با استفاده از هوش مصنوعی برای پیدا کردن محبوب ترین ترکیب ها برای مخاطبان هدف و جستجوهای آن ها تست کند. با تطبیق محتوای تبلیغ شما با مخاطبان هدف و نیازهای آنها، می تواند عملکرد اد گروپ را بهبود بخشیده و کلیک ها و تبدیل های بیشتری را نسبت به تبلیغات کنونی شما ایجاد کند.

ما انتظار داریم که این قابلیت در ترندهای سال 2020 نیز بماند از آنجایی که همچنان در حال توسعه، پخش شدن و قدرتمندتر شدن می باشد.

سرگی ماتروسوف مدیر ارشد تبلیغات کلیکی در SEMRush در این مورد می گوید:

” برای من، بزرگترین اتفاقی که در دنیای جستجو در سال 2019 افتاد راه اندازی سیستم Responsive Search ads بود. به نظر من تا پایان 2020، این سیستم به احتمال زیاد به طور کلی جایگزین سیستم Extended Search Ads که در سال 2018 معرفی شد می شود، علاوه بر این، این سیستم به طور کلی جریان کاری بازاریابان دیجیتال را تغییر می دهد.

خلاقیت دوباره به جستجوها باز می گردد، و این خبر خوبی است. گوگل به بهبودسازی تکنیک های ماشین یادگیرنده خود ادامه می دهد در حالی که بازاریابان مجبور به تمرکز بیشتر برروی ایجاد تبلیغات خلاقانه تر در کمپین های خود می شوند. بعضی ها می گویند این اتفاق یک قدم به سمت تبدیل مردم به گارسون های دیجیتال با استفاده از ماشین خلاقیت گوگل است، اما فکر می کنم موضوع پیچیده تر از این حرف ها باشد. شیوه ای که در آن شما و هوش مصنوعی گوگل با اطلاعات برخورد می کنید خیلی متفاوت است. هر چه که باشد کار انسان هاست که ورودی ها و USPهای مناسب را برای ماشین ها فراهم می کند.

بهبودسازی تکنیک های ماشین
بهبودسازی تکنیک های ماشین

با توجه به تجربه من، تبلیغات به سرعت خیلی زیادی سوز می شوند، که بدین معنیست که بیزینس ها باید دائماً در حال استفاده از خلاقیت خود برای تضمین کردن رشد همیشگی باشند. شما می توانید این چالش را با استخدام کردن یک ارتش از متخصصان محتواهای خلاقانه که صدها هدلاین جذاب تولید می کنند، حل کنید، اما این مورد هم به شما این اجازه را نمی دهد که از تمامی پتانسیل کانال تبلیغات کلیکی استفاده کنید.

برای جلو ماندن در این رقابت در سال 2020، ما به یک نوع جدید از بازاریابان دیجیتال نیاز داریم، کسی که دارای خلاقیت، مهارت های تحلیل اطلاعات بالا و توانایی ساخت و نگهداری یک شبکه نورونی برای دیجیتال مارکتینگ را دارد. این چیزی است که در اینده نزدیک از یک متخصص تبلیغات کلیکی انتظار خواهد رفت. “

جمع بندی

ترندهای تبلیغات کلیکی معرفی شده در این مقاله به تغییر راه هایی که بیزینس ها مشتریان جدید دریافت کرده و به مخاطبان هدفگیری شده و مرتبط دسترسی پیدا می کنند، کمک می کنند. این ترندها در حال حاضر در حال اتفاق افتادن هستند، بنابراین الان زمان مناسب برای استفاده از این موقعیت و آزمایش کردن و جلو رفتن در رقابت است.

تبلیغات دیجیتال دائماً در حال تغییر و تحول است، و قابلیت های جدید و فرصت های جدید هرروز ایجاد می شوند. در این عصر دائماً در حال تغییر، هیچوقت به اندازه امروز اهمیت تمرکز برروی محصولات جدید و تحقیقات جدید برای وفق دادن با استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای جلو افتادن از رقبا، درک نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه تبلیغات

اصولی تبلیغات آنلاین رو یاد بگیرید

  •  مبانی تبلیغات
  • مبانی تبلیغات دیجیتال
  • برندینگ
  • رفتار مصرف کننده
  • تبلیغات در سایت های ایرانی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل ادز
  • کپی رایتینگ
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • افیلیت مارکتینگ
  • ویدیو مارکتینگ
  • گیمیفیکیشن
  • و …
آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی