🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

15 راه افزایش نرخ تعامل Engagement Rate چیست؟

در حقیقت تعامل در شبکه اجتماعی وقتی است که کسی از صفحه شما بازدید می کند. باید اذعان کرد که نرخ تعامل از مهمترین معیارهای موثر در رتبه بندی شبکه های اجتماعی می باشد. این مولفه که درصد تعداد تعامل کنندگان به کل فالوورهای صفحه است یکی از فاکتورهای اصلی در الگوریتم شبکه اجتماعی می باشد.
15 راه افزایش نرخ مشارکت Engagement Rate چیست؟

در این مقاله می خوانید

امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و حضور گسترده کسب و کارها در این شبکه ها، آگاهی از اطلاعاتی مثل نرخ تعامل و افزایش نرخ مشارکت برای سنجش میزان موفقیت استراتژی های کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی الزامی می باشد.شبکه های اجتماعی مفهوم تازه ای نیستند. آنچه تازه است، شبکه های اجتماعی دیجیتال است که اخیرا رواج یافته اند.  با چنین مقدمه ای امروز مقاله‌ای درباره سطوح مختلف نرخ تعامل که بخشی از تلاش های مربوط به شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال است را مطالعه می‌کنید:

در این مقاله به سوال های زیر پاسخ می دهیم:

تعامل در شبکه های اجتماعی به چه معناست؟
چگونه نرخ تعامل در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام را افزایش دهیم؟
بهترین ابزارها برای تعامل در شبکه های اجتماعی اینستاگرام چیست؟
اینگیجمنت اینستاگرام چیست و محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام ؟

تعامل در شبکه اجتماعی به چه معناست؟

در حقیقت تعامل در شبکه اجتماعی وقتی است که کسی از صفحه شما بازدید می کند. باید اذعان کرد که نرخ تعامل از مهمترین معیارهای موثر در رتبه بندی شبکه های اجتماعی می باشد. این مولفه که درصد تعداد تعامل کنندگان به کل فالوورهای صفحه است یکی از فاکتورهای اصلی در الگوریتم شبکه اجتماعی می باشد.

این شاخص با عوامل زیر سنجیده می شود:

  1. لایک ها
  2. فالو ها
  3. میزان به اشتراک گذاشته شدن
  4. کامنت ها
  5. بازتوییت ها (در توئیتر)
  6. نرخ کلیک

به عبارتی تعامل در شبکه اجتماعی به معنای تعداد افرادی است که در شبکه های مختلف مثل توییتر یا فیسبوک با شما ارتباط برقرار می کنند . عوامل بالا سنجه های مهمی هستند که می توانند میزان اثر بخشی کمپین ها و میزان دستیابی شما به اهدافتان را مثل تبدیل مشتریان بالقوه به مشتری واقعی و یا میزان فروش شما را اندازه گیری کنند.

افزایش نرخ مشارکت در شبکه های اجتماعی
تعامل در شبکه های اجتماعی به معنای تعداد افرادی است که در شبکه های مختلف مثل توییتر یا فیسبوک با شما ارتباط برقرار می کنند

رسیدن به یک نرخ تعامل خوب (افزایش engagement)، برای رونق هر حساب کاربری بسیار کلیدی است. از همین رو طبیعی است که رسیدن به چنین هدفی برای ادمین‌های اینستاگرام و بازاریابان شبکه‌های اجتماعی به «هدفِ شماره ۱» آن ها بدل شود. با این حال، بخش سخت ماجرا آن است که این «نرخ تعامل» یا همان اینگیجمنت ریت دستخوشِ تغییر الگوریتم‌های مرتبط با آن در آن شبکه اجتماعی شده و حفظ یا بهبود وضعیت در این شاخص بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

کسب و کارها تمایل دارند به دو مدل با نرخ تعامل شبکه های اجتماعی برخورد کنند: با مدل تریبون آزاد و مهمانی شام.

تریبون آزادها در شبکه های اجتماعی اصطلاحا به صفحاتی گفته می شود که تنها حول محور خودشان فعالیت می کنند.
کسب وکارها بالای این تریبون می روند، آن میکروفن مشهور را به دست می گیرند و شروع میکنند درباره ی محتوای خودشان صحبت می کنند تا وقتی که نطقشان تمام شود و بعد آن صفحه را ترک می‌کنند؛ هر چند وقت یکبار دوباره مثل رهگذر بر می گردند و همان پروسه را تکرار می کنند.
در چنین شرایطی آن ها باید با نرخ تعامل شبکه های اجتماعی مثل یک مهمانی شام رفتار کنند، به گرمی مهمان ها را به داخل دعوت کنند و بین میزبان و مهمان بحث و گفت و گو ایجاد کنند. مشخصا ساده است که از شبکه اجتماعی خود فقط به عنوان محلی برای نشر محتوای خودتان استفاده کنید، اما اگر از آن به عنوان شاهراهی برای تعامل با مشتری های خود استفاده کنید در این صورت قادر خواهید بود تا از هر پلتفرم دیگری برای افزایش مشتریان بالقوه، آگاهی از برند و یا پشتیبانی مشتری های خودتان استفاده کنید در واقع تعامل یک عامل کلیدی در شبکه های اجتماعی است که نیاز هست آن را دنبال کنید.هنگام فعالیت‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، فراموش نکنید که: شبکه ی اجتماعی به معنای اجتماعی بودن است. تعامل در واقع به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید روابط معناداری را در شبکه های اجتماعی با مشتریان فعلی و بالقوه خود برقرار کنید.

متخصص تعاملات اجتماعی وب سایت Hootsuite

نیک مارتین به بهترین شکل این مسئله را توصیف می کند:
فالوئرهای شما مایل نیستند تا با یک سازمان بدون چهره در ارتباط باشند بلکه آنها می خواهند با افراد واقعی در شبکه های اجتماعی صحبت کنند. ارتباط دوطرفه نشان می دهد که یک شخص واقعی پشت صفحه نشسته است و همین مسئله باعث افزایش اعتماد آن ها نسبت به برند شما خواهد شد. یکی از کمپانی هایی که این کار را خیلی خوب انجام می دهد برند نایک است. در واقع آن ها یک صفحه توییتر مجزا برای پاسخ به سوالات و در کل ،خدمات مشتریان اختصاص داده است.

سایت انالیز اینستاگرام
با hootsuite می توانید کلیه شبکه های اجتماعی خودتان را آنالیز و مدیریت کنید

توجه به مشتریان توسط برند نایک باعث شده تا مردم حس کنند اگر مشکلی با محصول شان داشتند می توانند به نایک مراجعه کنند و پاسخ راهگشایی دریافت کنند. البته، شبکه های اجتماعی فقط برای اختصاص به امور مشتریان نیست بلکه می توانید از آن برای افزایش آگاهی از برند (Brand awareness) خود استفاده کنید .

اکنون به روش هایی که می توانید با آن نرخ تعامل را در شبکه های اجتماعی خود به خصوص در شبکه محبوب اینستاگرام بالا ببرید نگاهی می اندازیم.

چگونه نرخ تعامل اجتماعی را در صفحه خود افزایش دهیم؟

افزایش این نرخ نیازمند یک برنامه است ممکن است فکر کنید ” آیا من واقعا برای کار ساده ای مثل جواب دادن به مردم در اینترنت به برنامه نیاز دارم؟” یک لحظه به من اجازه بدهید بالای تریبون بروم و بگویم که: “بله”
یک استراتژی و برنامه جامع برای تعامل در شبکه اجتماعی بدون شک به تمامی روابطی که در شبکه خود دارید کمک می کند و نه تنها برای فردی که با او در ارتباط هستید کمک کننده است بلکه برای کسب و کار شما نیز مفید خواهد بود. برنامه های تعامل در شبکه اجتماعی برای کسب و کارهای مختلف متفاوت است. مثلا تعامل در شبکه اجتماعی برای وب سایت Netflix پلتفرمی آنلاین برای مشاهده ویدیو و فیلم (در مقایسه با برند Charles Schwab) یکی از بزرگترین بانک های آمریکا قطعا متفاوت خواهد بود.

چند نکته کلیدی وجود دارد که یک برنامه جامع و خوب باید داشته باشد: (راه های افزایش اینگیجمنت ریت)

  • اهداف خود را مشخص کنید

داشتن هدفی واضح برای هر کسب و کاری چه وابسته به شبکه های اجتماعی باشد چه نه ضروری است. آن هدفی که توسط شبکه اجتماعی خود خواهان رسیدن به آن هستید کاملا بستگی به این دارد که کسب و کار شما چه محصولی ارائه می کند و بر این اساس بهترین استراتژی برای برند شما چیست.

افزایش نرخ مشارکت : smart goals
برای کسب و کارتان هدف های هوشمندانه بگذارید

به هرحال شما باید بتوانید مشخص کنید که از طریق ارتباط با شبکه اجتماعی شما دقیقا چه چیزی عاید فالوئرهایتان خواهد شد. به عنوان مثال اگر برند شما در زمینه آموزش فعالیت می کند استراتژی تعاملی شما باید بر روی منتشر کردن منابع آموزشی، پاسخ به سوالات و یا مشاوره دادن تمرکز داشته باشد. هم چنین باید دقیقا مشخص کنید که تعامل در شبکه اجتماعی چه اثر مثبتی بر کسب و کار شما دارد.

به چند مثال خوب دیگر در رابطه با هدف از تعامل در شبکه اجتماعی توجه کنید:

•از فالوئرها در رابطه با محصول و یا کمپین هایتان بازخورد بگیرید و نظرسنجی کنید.
•مشتریان بالقوه را شناسایی کنید و روی آنها کار کنید.
•اطلاعاتی را تهیه کنید که مشتریان را در فرآیند خرید مرحله به مرحله راهنمایی میکند.
. تجربه و درک مشتری از برند خود را بهبود ببخشید.
تمام نکات بالا مثال هایی هستند که می توانند در تشخیص و تبیین اهداف ، به برند شما در تعامل با مشتری کمک کند

  • مخاطب خود را بشناسید

یک ارتباط تعاملی خوب در شبکه اجتماعی حتی قبل از نوشتن یک توییت هوشمندانه مشخص و هدفگذاری شده است و این به این خاطر است که شما قبل از اینکه حتی تصمیم به نوشتن و انتشار مطلبی بگیرید. باید فکر مخاطبتان را خوانده باشید. می گویید چرا؟
ساده است مخاطب شما به شما نشانه می دهد که از صفحه اجتماعی شما چه انتظاری دارد و دقیقا چه چیزهایی می خواهد آنجا ببیند. بسیاری از کسب وکارها در تشخیص این موضوع که مخاطبشان دقیقا چه چیزی از آن ها می خواهد دچار اشتباه می شوند. و وقتی در تعامل با مخاطبین دچار مشکل می شوند می گویند چرا نتوانستیم ؟ چه چیزی اشتباه بوده؟ به این خاطر که آنها مخاطب خودشان را نشناخته اند.
برای اینکه این موضوع را حل کنید نیازمند این هستید که وقت بگذارید و نیازها و تمایلات مشتری خود را بشناسید. مشتریان به شما می گویند دقیقا با چه چیزی دچار مشکل هستند؟ و اینکه شما چطور می توانید از شبکه اجتماعی به عنوان راه حلی برای ترفیع مشکل انها استفاده کنید؟
تنها با شنیدن صدای مشتری های تان و گوش کردن به آن ها می توانید هزاران شیوه برای ارتباط با مخاطب خود پیدا کنید و این یعنی تعامل در اینستاگرام

محتوای ارزشمند تولید و منتشر کنید

یکی از کمپانی هایی که این مسئله را به خوبی انجام می دهد برند Real Simple است . Real Simple یک مجله ی لایف استایل است که 8 میلیون کاربر هوشمند و پر مشغله دارد که از ایده های خلاقانه برای زندگی روزانه خود به خوبی استقبال می کنند. Real Simple به خوبی می داند که بیشتر مخاطبینش پر مشغله هستند و وقت آزاد کمی دارند. آنها به دنبال راه هایی هستند که بتوانند تعادلی در زندگی پر از استرس خود به وجود بیاورند. با فهمیدن این اطلاعات Real Simple می تواند نیازهای آنها را از طریق شبکه اجتماعیش پاسخ دهد.

افزایش نرخ مشارکت به کمک محتوای با ارزش
تولید محتوای باارزش برای افزایش تعامل بسیار حائز اهمیت است

به عنوان مثال صفحه اینستاگرام آنها به طور مداوم محتواهایی در رابطه با شیوه های مراقبت شخصي حرکات یوگا و مدیتیشن و یا طرز تهیه غذاهای سالم را تولید و منتشر می کند. اگر شما هم در شبکه اجتماعی خود محتوایی تولید می کنید که به حل مشکلات و نیازهای مخاطب تان کمک می کند بدون شک تعامل در شبکه اجتماعی شما تضمین شده است.

 به روز باشید

یک راه ساده ولی عالی برای ارتباط با مخاطب به روز بودن و بهره بردن از اتفاقات جدید دنیا است. آن هندلی متخصص دیجیتال مارکتینگ به بهترین نحو در کتابش به نام Everybody Writes از این مسئله یاد می کند:
لحظه هایی که می توانید از آن محتوا تولید کنید همه جا یافت می شود، فقط کافیست که بدانید چطور دنبالشان بگردید. بعضی وقت ها حتی میتوانید از یک خبر فوری استفاده کنید. به این معنی که از روندهای گسترده استفاده کنید، چرخه خبرها را زیرنظر بگیرید و در فرصت مناسب بخشی از آن شوید. زمانبندی اینجا کلیدی ترین نکته است. با بهره بردن از اتفاقات به روز سریعا می توانید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید چرا که دقیقا همین خبر و یا اتفاق جاری در صدر ذهن آنها نیز هست و با شما در این رابطه گفت و گو می کنند. این مسئله می تواند شامل هشتگ اماده، خبرهای ورزشی، اخبار عموم و یا تعطیلات باشد.

  • برند Maybelline از طریق توییت زیر که مربوط به تعطیلات بود تعامل خوبی با مخاطبینش برقرار کرد.
  • برند Tide هم با چالش Tide Pod توسط ویدیویی که منتشر کرد به طور ماهرانه ای ارتباط وسیعی را با مخاطبینش برقرار کرد.

بازاریابان دیجیتال باید همیشه نسبت به وقایع روز و خبرهای داغ آگاه باشند. همیشه لحظاتی وجود دارند که می توان با مخاطبین در تعامل بود.

-پست های اینستاگرام خود را در دیگر کانال ها و شبکه های تان تبلیغ کنید

برای به دست آوردن نرخ تبدیل بیشتر و ارزشمندتر، باید فالوورهای شبکه های اجتماعی خود را افزایش دهید. اگر استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما خوب باشد، می توانید فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل کنید. این باید هدف نهایی شما باشد.
برای بدست آوردن فالوور های بیشتر، باید پروفایل اینستاگرام خود را در تمام کانال ها و شبکه های اجتماعی خود تبلیغ کنید:
یک لینک فالو کردن در ایمیل های بازاریابی خود قرار دهید. اطلاعات پست های شبکه اجتماعی‌تان را در وب سایت خود به اشتراک بگذارید.درباره شبکه‌های اجتماعی خود در وبلاگتان بنویسید. از تعدادی ازشبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و یوتیوب برای تبلیغ محتوای پست های شبکه‌های اجتماعی دیگر خود، مانند اینستاگرام استفاده کنید. در نتیجه، ترافیک بیشتری در صفحه های شبکه اجتماعی خود خواهید داشت. به دلیل این افزایش ترافیک، افراد بیشتری صفحه شما را دنبال خواهند کرد. حتی اگر مردم شما را فالو نکنند، حداقل با برند شما آشنا میشوند. حال، مطالب شما ممکن است بر روی صفحه آنها ظاهر شود و ممکن است آنها در آینده با پست های شما برخورد داشته باشند.

-مسابقه برگزار کنید

مسابقه یکی دیگر از راه های عالی برای نمایش برند شما است. علاوه بر افزایش آگاهی از وجود برند شما، مسابقاتی در اینستاگرام اجرا می شود به طور چشمگیری باعث افزایش نرخ تبدیل می شود. این افزایش نرخ به این دلیل است که مسابقه محتوای ایجاد شده توسط کاربر را تشویق می کند.

مسابقات اینستاگرام
مسابقاتی که در اینستاگرام اجرا می شود به طور چشمگیری باعث افزایش نرخ تبدیل می شود

به علاوه، این واقعیت که شما چیزی را به شخص برنده می دهید، مردم را به مشارکت ترغیب میکند. در مجموع، این یک استراتژی برد است. بهترین مسابقات هشتگ دارند و این چیزی است که بسیار جالب توجه است، برای هر مسابقه هشتگ های منحصر به فردی را قرار دهید. این کار به شما این امکان را می دهد که همه اعلان های شرکت کنندگان را ردیابی کنید؛ علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد تا برنده را راحت تر پیدا کنید.
و این هشتگهای منحصر به فرد نیز می تواند راهی باشد که دیگران برند شما و محبوبیت آن را ببینند. آن کاربران شبکه اجتماعی‌تان که هرگز چیزی از برند شما نشنیده اند نیز ممکن است پست هایی از شرکت کنندگان مسابقه ببینند. در نتیجه، این کاربران ممکن است ترغیب شوند که صفحه شما را فالو کنند. هنگامی که آنها شما را فالو می کنند، احتمال برخورد آنها با محتوای شما بیشتر می شود.

-تعامل روزانه با حساب‌های کاربری که در صنعت و دسته شما هستند

قبل از اینکه عکس بعدی خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام تان بگذارید، وقتی بگذارید و ببینید که دیگران چه محتوایی را بارگذاری می‌کنند؛ خصوصا تمرکز شما باید بر روی آن دسته از حساب‌هایی باشد که به نوعی شبیه شما بوده و در دسته شما قرار می‌گیرند. غرض از این کار این قاعده کلیدی در شبکه‌های اجتماعی است: « اگر می‌خواهید با شما تعامل کنند، شما هم باید با آن‌ها تعامل کنید.» اما صحبت از «تعامل» که می‌شود، کیفیت هم همپای کمیت، ارزش پیدا می‌کند و همین نشان از اهمیتِ وقت گذاشتن برای تعاملِ هدفمند با پروفایل‌های خاص و موردنظر می‌دهد.

برای مثال و درک بهتر موضوع، فرض کنید که شما ادمین حساب کاربری یک برند فشن و مد هستید. باید با محتوایی تعامل کنید که توسط حساب‌های کاربری مشابه (درباره فشن و مد) منتشر شده‌اند. تعامل با محتوایی که توسط چهره‌های مرجع و تاثیرگذار این حوزه ترویج شده‌اند (در این جا مد و زیبایی) هم مطلوب به نظر می‌رسد؛ همینطور است محتواهایی مربوط به صفحاتی که به نوعی در این چارچوب قرار گرفته و از این فضا ملهم هستند.
از این طریق است که شما پیش روی چشم مخاطبان هدفتان قرار گرفته و عرض اندام می کنید. مخاطبانی که به جهت مشابه بودن صفحه شما با صفحه مورد تعامل قرار گرفته، به شما و محتوای تان علاقه‌مند شده و در معرض برنامه های فروش و پروموشن شما قرار می‌گیرند.

با فالوئرهای رقبایتان تعامل کنید!

تنها کافیست به صفحه رقبا رفته و فالوئرهایشان را پیدا کنید. برای این کار یا مستقیما روی گزینه Followers از صفحه رقبا کلیک کنید یا به قسمت نظراتِ پست‌های آنها رفته تا ببینید چه کسانی کامنت گذاشته و یا آنها را لایک می‌کنند. از این طریق می‌توانید به فالوئرهایشان دسترسی پیدا کنید.

-کپشن‌هایی بهتر بنویسید

عکسهایی که در اینستاگرام با کپشن همراه می‌شوند، نرخ تعامل بیشتری برای پست رقم می‌زنند. کپشن کاربران را مجاب می کند تا وقت بیشتری را صرف پست شما کنند و این با توجه به الگوریتم‌های فعلی اینستاگرام خبر خوبی محسوب می‌شود، چرا که مزیتی برای پست به شمار رفته و پست‌ها بر اساس نرخ تعامل الویت‌بندی می‌شوند.

افزایش نرخ مشارکت با کپشن مناسب
یک کپشن خوب جان مایه عکس را منعکس می‌کند

یک کپشن خوب جان مایه عکس را منعکس می‌کند، در حقیقت شخصیتی را رقم می‌زند که مخاطبان به واسطه آن با شما تعامل می‌کنند. شما می‌توانید رویکردهای متفاوتی نسبت به کپشن داشته باشید: کپشن می‌تواند طولانی و پر از جزئیات بوده و یک خط داستانی را دنبال کند. از طرفی می‌تواند کوتاه و مفید و مختصر باشد و مستقیم سراغ اصل مطلب رفته و از این طریق تاثیر عکس را دوچندان کند. کپشن می‌تواند اطلاعات تکمیلی و زمینه‌ای راجع به عکس ارائه کند و لحنِ آن هم بسته به انتخاب، می‌تواند جدی و دغدغه‌مند یا شوخ و مفرح و سرخوشانه باشد.

-به وسیله استوری‌ها، توجهات را به پست‌تان جلب کنید

اصولا نمی‌توان درباره نرخ تعامل و موفقیت در آن صحبت کرد ولی سخنی از استوری‌ها به میان نیاورد. البته افزایش نرخ تعامل از طریق استوری بحث مفصلی است و خود هزار اما و اگر دارد ولی به طور کلی استوری‌ها موجب برانگیختن علاقه مخاطبان شده و نقش کلیدی در جلب توجه به پست‌های جدید و افزایش نرخ تعامل از این طریق ایفا می‌کنند.
به همین منظور از پست‌ها استوری بسازید و برای این کار بر روی آیکون هواپیما مانندی که زیر feed هر پست قرار دارد ضربه زده و گزینه Add post to your story‌ را انتخاب کنید تا یک استوری از پست شما ساخته شود. اکنون می‌توانید به استوری خود تگ و فیلتر اضافه کنید و از آن کپی بگیرید. یادتان باشد، استوری باید به گونه‌ای افراد را به این دعوت کند که برای اطلاعات و محتوای بیشتر لازم است به صفحه شما مراجعه کنند، پس سعی کنید نوعی تعلیق در آن ایجاد کرده و همه اطلاعات راجع به عکس را در آن قرار ندهید، چون این کاری است که کپشن شما باید آن را انجام بدهد.

-ویدیو به اشتراک بگذارید

با این وجود که اینستاگرام پلتفرمی است که با به اشتراک گذاری عکس شروع به کار کرد، این شبکه اجتماعی با روندهای جدید سازگار شده و تغییرات مناسبی انجام داده است. در ابتدا اینستاگرام وقتی که درسال 2013 امکان به اشتراک گذاری ویدئو را اضافه کرد محدودیت 15 ثانیه ای برای هر ویدئو وجود داشت، اما چند سال بعد به 60 ثانیه افزایش یافت. در نتیجه، در طول 6 ماه اول مدت زمانی که کاربران صرف تماشای ویدئو می کردند 40 درصد افزایش یافت.

افزایش نرخ مشارکت با محتوای ویدئویی
کاربران با محتوای ویدئویی تعامل بیشتری برقرار می کنند

اما چگونه ویدئو بر نرخ تبدیل شما تاثیر می گذارد؟ بیایید نگاهی بیندازیم:

همانطور که می بینید، ویدئو ها در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام بیش از دو برابر عکس ها کامنت دریافت می کنند. با این وجود که عکس ها بیشتر از ویدیوها لایک می گیرند، فیلم های اینستاگرام شما بازدید های زیادی خواهند داشت، حتی اگر کاربران آنها را دوست نداشته باشند. مطالب خود را با هم ترکیب و شروع به ارسال ویدیوهای بیشتر کنید. البته نمی گوییم شما باید کلا از عکس دوری کنید بلکه باید به تعادلی بین عکس و ویدئو برسید.

-با افراد با نفوذ در اینستاگرام (اینفلوئنسر) ارتباط برقرار کنید

علاوه بر اشتراک گذاری محتوای اینستاگرام خود در دیگر کانال های ارتباطی، می توانید از ارتباط خود با افراد با نفوذ در اینستاگرام استفاده کنید تا پروفایل خود را به مخاطبان گسترده تری نشان دهید. این افراد می توانند برند، محصولات و پروفایل شما را برای طرفدارانشان تبلیغ کنند. از آنجاییکه این افراد نرخ تعامل بالایی با مخاطبانشان دارند، در نتیجه این نرخ به صفحه شما منتقل میشود.
به همین دلیل است که کاربران به اینفلوئنسرها اعتماد دارند.

اگر آنها برند شما را تأیید کنند، شانس بازدید از صفحه شما افزایش خواهد یافت. اکنون که آنها در صفحه شما قرار دارند، با محتوای شما ارتباط برقرار می کنند. شما می توانید این استراتژی را با یکی دیگر از نکته هایی که پیشتر اشاره شد ترکیب کنید، برای مثال برگزاری مسابقه. اجازه دهید اینفلوئنسر یکی از محصولات‌تان را برای کمپین تبلیغاتی صفحه اینستاگرام شما بردارد. اینفلوئنسرها همچنین گزینه های خوبی برای جذب افراد هستند، به شرطی که به درستی انتخاب شده و با آنچه در شبکه اجتماعی شما برجسته می‌شود، هماهنگی داشته باشند.

نتیجه‌گیری

در این مطلب با نرخ تعامل و رویکرد مطلوب و نحوه افزایش آن در شبکه‌های اجتماعی آشنا شدید، نرخ تعامل نگاه‌ها و در نتیجه اذهان را درگیر شما می‌کند و باعث می‌شود که شما وِرد زبان‌ها شوید. امید است که با انجام این توصیه‌ها تلاش‌های دیجیتال مارکتینگ شما هر روز ثمره بهتری داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی

درآمد آنلاین چندبرابری داشته باش!

  • راه اندازی سایت فروشگاهی
  • تولید محتوا
  • تبلیغات آنلاین
  • استراتژی فروش 
  • و…

دوره دانشگاه تبلیغات

اصولی تبلیغات آنلاین رو یاد بگیرید

  •  مبانی تبلیغات
  • مبانی تبلیغات دیجیتال
  • برندینگ
  • رفتار مصرف کننده
  • تبلیغات در سایت های ایرانی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل ادز
  • کپی رایتینگ
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • افیلیت مارکتینگ
  • ویدیو مارکتینگ
  • گیمیفیکیشن
  • و …
آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی