🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

آشنایی با تنظیمات وردپرس | شروع کار با وردپرس

به سرعت متوجه خواهید شد که وردپرس پلتفرم کاربردی است که استفاده از آن بسیار راحت تر از آن است که به نظر می آید. زمانی که مقدار کمی از وقت خود را صرف آشنا شدن با قابلیت های تنظیماتی وردپرس کنید، احساس راحتی خیلی بیشتری خواهید داشت. وردپرس برای این آشنایی سریع به شما کمک می کند و در مدت زمان کوتاهی می توانید به طراحی و اضافه کردن محتوای وبسایت بپردازید.

در این مقاله می خوانید

بعد از نصب وردپرس برای شروع کار سراغ آشنایی با تنظیمات وردپرس می رویم

اولین باری که بخش های داخلی وب سایت وردپرس خود را می بینید، ممکن است کمی گیج شوید. شما تعداد زیادی لینک ها و آپشن ها را می بینید و ممکن است ندانیدکه دقیقاً چه کاری باید انجام دهید.

اما به سرعت متوجه خواهید شد که وردپرس پلتفرم کاربردی است که استفاده از آن بسیار راحت تر از آن است که به نظر می آید. زمانی که مقدار کمی از وقت خود را صرف آشنا شدن با قابلیت های تنظیماتی وردپرس کنید، احساس راحتی خیلی بیشتری خواهید داشت. وردپرس برای این آشنایی سریع به شما کمک می کند و در مدت زمان کوتاهی می توانید به طراحی و اضافه کردن محتوای وبسایت بپردازید.

:در این مقاله، ما این پروسه را برای شما با اشاره به قابلیت های کلیدی وردپرس و شیوه استفاده از آن ها توضیح می دهیم. در ابتدا باید از داشبورد شروع کنیم.

شروع کار با داشبورد وردپرس :

  • قدم اول: خود را با داشبورد وردپرس آشنا کنید

داشبورد وردپرس اولین صفحه ای است که هنگام لاگین کردن به سایت و دیدن تنظیمات به آن برمی خورید. دشبورد یک صفحه کارآمد با میان برهای مفید و اطلاعات پایه در مورد وب سایت شماست. در اولین رویارویی شما با این صفحه، عبارت ” به وردپرس خوش آمدید ” را در بالای صفحه خواهید دید.

داشبورد وردپرس
داشبورد وردپرس

این قسمت لینک هایی به بخش های مهم تنظیماتی مانند شخصی سازی ظاهر وبسایت، ساخت پست و صفحه و قسمت ها دیگر می زند. تمام این بخش ها از منوی سمت چپ که بعداً به آن خواهیم پرداخت نیز قابل دسترسی هستند. در صفحه داشبورد همچنین می توانید فعالیت های اخیر و کامنت ها را نیز در بخش Activity مشاهده کنید، و ببینید که چند پست، صفحه و کامنت در حال حاضر برروی وبسایت شما وجود دارد. شما می توانید از بخش Quick Draft یک پست وبلاگ جدید ایجاد کنید و یا از اخبار جدید در مورد توسعه بخش های مختلف وردپرس با خبر شوید.

بخش های مختلف داشبورد وردپرس
بخش های مختلف داشبورد وردپرس

لازم است بدانید که تمامی این بخش ها را در صورتی نحوه سازماندهی شان را دوست ندارید می توانید جا به جا کنید، این کار را می توانید با یک Drag and Drop ساده به نقطه مورد نظر خود با نشانگر ماوس انجام دهید. همچنین در صورتی که می خواهید یکی از این قابلیت ها را در این صفحه حذف کنید از منوی Screen Options در قسمت بالا سمت راست دشبورد خود این کار را انجام دهید. تب Help نیز در همین مکان قرار دارد، البته این تب در تمامی صفحات بخش های تنظیماتی وبسایت وجود دارد، و این بخشی است که باید همیشه در صورتی که در مورد استفاده از یک قابلیت یا قابلیت ها دچار شک شدید به آن مراجعه کنید.

  • قدم دوم: شخصی سازی تنظیمات وب سایت

هنگامی که برروی بخش تنظیمات کلیک می کنید، زیر منوهای متعددی را می بینید که هر کدام به بخشی از تنظیمات برمی گردند. در نظر داشته باشید که هر کدام از این موارد دارای آپشن هایی هستند که برروی وبسایت شما تاثیر گذار می باشند، بنابراین وقت گذاشتن برروی این بخش برای تنظیم صحیح همه چیز بسیار مهم است. قبل از این پلاگین ها و Themeهای جدید را دانلود کنید که باعث اضافه شدن زیرمنوهای دیگری می شوند، شما این 6 زیرمنو را خواهید دید:

  • General
  • Writing
  • Reading
  • Discussion
  • Media
  • Permalink

 1 – General تنظیمات عمومی

در این بخش شما آپشن های مختلفی را برای تغییر دادن عنوان و Taglineهای وب سایت مشاهده می کنید و همچنین آدرس های مختلف و فرمت های زمان و تاریخ نیز در این بخش قرار دارند.

  • عناوین وب سایت و Taglineها

اگرچه وردپرس پیش از شما این بخش ها را برایتان پر کرده است، اما نباید فکر کنید که همین کار برای وبسایت شما کافی است. از آنجایی که عنوان ها و تگ لاین های وبسایت شما بخش های مهمی از بلاگ شما هنگامی که در مورد معیارهای گوگل و دیگر موتورهای جستجو صحبت می کنیم هستند، پر کردن این بخش ها توسط خودتان بسیار مهم است. از آنجایی که عنوان و تگ لاین مناسب می تواند به شما برای جذب مخاطبان مناسب کمک کند، عناوین و تگ لاین های دیفالت می تواند به سئو و اعتبار وبسایت شما خدشه وارد کند.شما نمی خواهید که مشتریان احتمالی شما فکر کنند که اولین اصل شخصی سازی وبسایت خود را نادیده گرفته اید، درست است؟

  • وردپرس و آدرس سایت (URL)
وردپرس و آدرس سایت
وردپرس و آدرس سایت

URL وردپرس آدرسی است که به مکانی که وردپرس را نصب کرده اید اشاره می کند. در بیشتر موارد، آدرس سایتی که به صفحه اصلی وبسایت شما برمی گردد نیز مشابه همین است، اگر تازه وبسایت خود را نصب کرده اید، لازم نیست که به این قسمت ها دست بزنید. مگر این که بخواهید آدرس صفحه اصلی وبسایت شما از مکان نصب شدن آن متفاوت باشد، اما این مورد برای کسانی که برای اولین بار است با وردپرس کار می کنند نگران کننده نیست. آنها را مشابه هم تعیین کنید.

به عنوان مثال اگر نمی خواهید وردپرس شما در بخش Root باشد، می توانید آن را در هر آدرس فرعی که می خواهید مانند www.example.com/wordpress نصب کنید. با مشابه قرار دادن آدرس سایت با این لینک، معنی آن این است که مردم برای رسیدن به صفحه اصلی وبسایت شما باید این آدرس را وارد کنند. بجای این کار، در این مثال، می توانید آدرس وبسایت را به example.com تغییر دهید تا به وردپرس بفهمانید که آدرس وبسایت شما با محل نصب آن متفاوت است.

گاهی اوقات (معمولاً زمانی که تنظیمات وبسایت خود را درست انجام نمی دهید)، شما مجبور می شوید که این URLها را با راهبردی دیگر تغییر دهید چرا که قادر نخواهید بود صفحه تنظیمات وردپرس را مشاهده کنید. این کار را می توانید از طریق PHP و یا ویرایش دیتابیس انجام دهید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که یک متخصص را به کار گرفته تا در صورتی که تجربه کافی در این زمینه ندارید آسیبی به وب سایت شما وارد نشود.

  • آدرس ایمیل

این بخش کاملاً واضح است؛ یک ایمیل آدرس معتبر برای دریافت کردن نوتیفیکیشن های مهم مانند آپدیت ها، کاربران جدید، کامنت ها و دیگر اطلاعات در مورد وردپرس وارد کنید.

  • عضویت و قانون پیش فرض کاربران جدید

همانطور که ممکن است احتمالاً بدانید، وردپرس به شما اجازه توسعه سایت های عضویتی را می دهد. در این مورد، احتمالاً به قابلیتی که به شما اجازه آزاد گذاشتن ثبت نام برای همه را می دهد علاقه مند خواهید شد. اگر این کار را انجام دهید، باید یک قانون کاربری پیش فرض را برای اعضای جدید ثبت نام کرده تعیین کنید.

به صورت پیش فرض، تمامی کاربران ثبت نام کرده به عنوان اعضا محسوب می شوند. اما اگر می خواهید به آنها قدرت بیشتری در وبسایت خود بدهید، شما می توانید آن را به هر نقش کاربری که در دسترس می باشد تغییر دهید. همه چیز به شما بستگی دارد. ما به شما پیشنهاد می کنیم گزینه “Anyone can register” را غیرفعال کنید.

  • تنظیمات زمان

مورد بعدی در این لیست تنظیم زمان است که نحوه استفاده از زمان و نشان دادن آن در وبسایت را تعیین می کند. یک موقعیت زمانی را تعیین کنید، سپس تاریخ و در نهایت روزی که هفته شما از آن شروع می شود. لازم است خاطرنشان کنیم که هرکاری که وردپرس انجام می دهد ( که شامل نصب کردن پلاگین ها و Themeها نیز می شود ) از تنظیمات زمانی استفاده می کنند.

  • زبان

اگر می خواهید زبان وبسایت خود را تغییر دهید، فقط لازم است که یک زبان دیگر از لیست انتخاب کنید. این قابلیت می تواند زبان کل دشبورد شما را به زبان تعیین شده ترجمه کند، در حالی که محتوای شما همچنان در دسترس باقی می ماند.

به یاد داشته باشید که تغییر زبان چند مورد از مواردی که بازدیدکنندگان مشاهده می کنند را تغییر می دهد.

2 – تنظیمات نوشتاری Writing Settings

این بخش از تنظیمات وردپرس برروی پست ها و دسته بندی های شما تاثیر می گذارند. همچنین می توانید از این بخش انتشار مقالات را با ایمیل تطابق داده و خدمات آپدیت را بروز رسانی کنید.

  • پست های پیشفرض و فرمت های دسته بندی Default Post and Category formats

برای درست کار کردن، وردپرس به یک حالت پیشفرض برای پست ها و فرمت های دسته بندی نیاز دارد. بنابراین، در صورتی که انتخاب این جزییات را برای پست های جدید فراموش کنید، وردپرس به صورت خودکار می تواند برای اجتناب از خطاهای احتمالی این کار را برایتان انجام دهد.

حالت پیشفرض پست ها در داشبورد وردپرس
حالت پیشفرض پست ها در داشبورد وردپرس

اگرچه دسته بندی ” دسته بندی نشده ” برای شروع کافی است، اما حقیقت این است که بسیاری از مردم با دیدن چنین صحنه ای ناامید می شوند. بنابراین درباره این موضوع دوباره فکر کنید و از چیزی استفاده کنید که برای بلاگ می خواهید از آن بهره مند شوید. زودتر یا دیرتر، شما خواهید فهمید که دسته بندی دسته بندی نشده (!) چقدر از دید مردم بد به نظر می رسد.

برای پست ها، داشتن یک قالب پستی استاندارد به عنوان پیشفرض بسیار خوب است، مگر اینکه از مدل پستی متفاوتی استفاده می کنید. این موضوع فقط به شما و قالب پستی که استفاده می کنید بستگی دارد.

  • پست از طریق ایمیل
پست از طریق ایمیل
پست از طریق ایمیل

آیا می دانستید که شما می توانید یک پست از وبسایت وردپرس خود را از طریق ایمیل ثبت کرده و بلافاصله آن را برای خوانندگان منتشر کنید؟ برای انجام این کار، شما باید یک اکانت ایمیل مخفیانه تنظیم و دسترسی POP3 را فعال کنید. شما باید سرور ایمیل خود را اضافه کنید، یوزرنیم و پسوورد را وارد کرده و دسته بندی پست مورد نظر را انتخاب کنید. اگر تمامی این جزییات را درست وارد کنید، فقط باید یک ایمیل به آن آدرس ارسال کنید و وردپرس به شما کمک می کند پست را منتشر کنید.

  • خدمات بروزرسانی

ابزارهای خدماتی به شما کمک می کنند تا بروزرسانی های وبسایت خود را به اطلاع مخاطبان برسانید. اگرچه وردپرس به صورت خودکار بروزرسانی های خدماتی محبوب را که در مورد محتواهای جدید برروی وبسایت شماست اطلاع رسانی می کند، شما می توانید مورد جدیدی را از این بخش اضافه کنید.

اگر هدف شما داشتن بازدیدکنندگان تا حد ممکن است، حداقل باید سرویس پیشفرض را داشته باشید.

3 – تنظیمات خواندن Reading Settings

درست همانند تنظیمات نوشتاری که برروی ورودی های شما تاثیرگذار هستند، تنظیمات خواندن برروی خروجی ها تاثیرگذار هستند. تنظیمات متفاوتی برروی صفحه اصلی، بلاگ، RSS و دیده شدن در موتورهای جستجو می توانند در این صفحه تنظیم شوند.

  • ظاهر صفحه اصلی
ظاهر صفحه ی اصلی
ظاهر صفحه ی اصلی

تنها با انتخاب یک آپشن متفاوت با حالت پیشفرض در این قسمت، می توانید به طور کلی ظاهر و احساس سایت خود را تغییر دهید. وردپرس به شما این اجازه را می دهد که از پستهای اخیر و یا یک پیج آماری به عنوان صفحه پیشرو وبسایت خود استفاده کنید.

به طور معمول، یک Front Page یک صفحه شخصی سازی شده ساخته شده توسط شما و یا توسعه دهندگان Theme وبسایت شماست. هیچ محدودیتی برای ظاهر این صفحه و اطلاعاتی که می تواند نشان دهد وجود ندارد. تنها محدودیت این بخش قوه تخیل شماست. یک Theme خوب وردپرس تعداد کمی طراحی Front Page و Post Page دارد که احساس خاصی را ایجاد می کنند، بنابراین تِم خود را با احتیاط انتخاب کنید.

  • بلاگ و RSS

اگر تصمیم بگیرید که آخرین پست شما به عنوان Front Page محسوب شود، اینجا جایی است که تصمیم می گیرید که چندتا از مقالات اخیر نشان داده شوند. اگرچه نشان دادن بیش از 10 پست شاید به نظر باحال بیاید، در نظر داشته باشید که داشتن تعداد پست های زیاد در این صفحه می تواند باعث شود وبسایت شما برای بارگزاری کند شود.

تعداد پست های نشان داده شده در این صفحه می تواند تغییر پیدا کند، عددی بین 10 تا 20 می تواند عدد خوبی برای شروع باشد. اگرچه همیشه توصیه می شود که بجای نشان دادن کل مقاله از خلاصه ی آنها استفاده کنید، شما می توانید تعیین کنید که در این صفحه کل متن دیده شود و یا فقط خلاصه ای از آن.

  • دیده شدن در موتورهای جستجو

اگر شما از وبسایت به عنوان یک محیط تستی استفاده می کنید و نمی خواهید که موتورهای جستجو آن را پیدا کرده و بررسی کنند، شما می توانید باکس کنار این بخش را بررسی کنید. در این مورد، وردپرس به تمامی موتورهای جستجو مانند گوگل می گوید که شما نمی خواهید که توسط آنها ایندکس شده و مردم شما را پیدا کنند. اما در نظر داشته باشید که این فقط یک پیشنهاد است. هر موتور جستجو خودش تصمیم می گیرد که این درخواست شما را قبول کند یا خیر.

4 – بحث ها (Discussion)

تنظیمات بخش کامنت در داشبورد وردپرس
تنظیمات بخش کامنت در داشبورد وردپرس

این بخش به شما در مورد لینک ها و کامنت ها کمک می کند. در این بخش می توانید نحوه برخورد وردپرس با Pingbackها و Trackbackها و نحوه رفتار بخش کامنت ها برای هر مقاله را تعیین کنید.

  • تنظیمات پیش فرض مقالات

با بررسی باکس های متناظر، شما می توانید به بلاگ ها اطلاع دهید که شما از مقالات خود لینک زده اید. در این مورد، زمانی که یک مقاله را منتشر می کنید، تمامی بلاگ هایی که به آنها لینک زده اید یک پوش نوتیفیکیشن دریافت می کنند. همچنین شما می توانید نوتیفیکیشن های آمده از سوی دیگر بلاگ ها را نیز فعال کرده و به مردم اجازه دهید تا برروی مقالات جدید کامنت بگذارند.

  • تنظیمات دیگر بخش کامنت ها

اگر می خواهید که از سیستم کامنت گذاری استاندارد که توسط وردپرس تعیین می شود استفاده کنید، اینجا تمامی جزییاتی که برای تنظیم نیازهای خود لازم دارید وجود دارد.

می توانید تعیین کنید که نویسندگان برای انتشار مقاله اسم و ایمیل خود را وارد کنند. می توانید تصمیم بگیرید که بازدیدکنندگان شما می توانند در صورتی کامنت بگذارند که ثبت نام کرده و یا لاگین کرده باشند. می توانید به صورت اتوماتیک کامنت ها را برای مقالاتی که مقدار مشخصی از عمرشان گذشته است ببندید، کامنت های Threaded را فعال کنید و تعیین کنید که تا چند سطح می توانند ادامه پیدا کنند. شما می توانید کامنت ها را در صورتی که از تعداد خاصی عبور کنند به صفحات مختلف تبدیل کنید، اگر بالای ده ها و صدها کامنت برای هر مقاله دارید، باید این آپشن را فعال کنید.

  • مدیریت کامنت ها
مدیریت کامنت ها در داشبورد وردپرس
مدیریت کامنت ها در داشبورد وردپرس

در این بخش، شما می توانید تعیین کنید که چه زمان در مورد کامنت ها ایمیل دریافت کنید و همچنین می توانید تعیین کنید که هر کامنت ورودی را به صورت دستی تایید کنید. شما می توانید به وردپرس این اجازه را بدهید که کامنت هایی را که از سوی کسانی که یک بار تایید شده اند، به صورت خودکار تایید کند. به طور معمول، کامنت های اسپم شامل لینک هایی هستند که توجه شما را جلب می کنند. شما به سرعت می تواند اسپم در بخش کامنت ها را با نشان گذاری کردن کامنت هایی که دارای بیش از 2 یا 3 لینک هستند از بین ببرید. در این قسمت می توانید این فیلتر را فعال کرده و تعداد لینک های مجاز را مشخص کنید. اگرچه بسیاری از اسپمرها از این موضوع آگاه بوده و ممکن است از تنها یک لینک برای هر کامنت استفاده کنند، مطمئن شوید که این قابلیت را فعال کرده اید. حتی اگر بتواند یک کامنت اسپم را حذف کند، باز هم ارزش دارد، نه؟

  • بلک لیست کامنت ها

قسمت بعدی در این بخش تنظیمات به شما این امکان را می دهد که کامنت هایی را که دارای کلمات مشخص، نام ها، URLها و ایمیل های مشخصی هستند بلاک کنید. شما حتی می توانید از این بخش IPهای مختلفی را نیز بلاک کنید.

کلماتی که در این بخش استفاده می کنید بستگی به بلاگ شما دارند. اگر شما در مورد تلفن های هوشمند می نویسید، به عنوان مثال، کامنت گذاران به احتمال زیاد از نام قرص ها و داروهای اعتیادآور که یکی از پرکاربردترین اسپم ها در کامنت ها محسوب می شوند، استفاده نمی کنند. بنابراین شما می توانید لیستی از این موارد را پیدا کنید و آنها را اضافه کنید. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم که نگاهی به لیست های کلمات اسپم رایج بیاندازید. علاوه بر این اگر IP یک اسپمر که همیشه در وبسایت شما حضور دارد را دارید، آن را به این بخش اضافه کنید.

  • آواتارها
آواتارها در داشبورد وردپرس
آواتارها در داشبورد وردپرس

آواتار یک عکس ساده است که همراه آدرس ایمیلی که با آن ثبت نام کرده اید می آید. این عکس در بخش پروفایل و کنار نام شما در بخش کامنت ها قابل مشاهده است. این آپشن ها به شما اجازه می دهند که تعیین کنید آیا از آواتارها در سایت وردپرس خود استفاده خواهید کرد یا خیر، حداکثر سنی که اجازه می دهید چقدر است، و همینطور عکس آواتار پیشفرض به چه شکل خواهد بود.

5 – رسانه (Media)

تنظیمات رسانه به شما این اجازه را می دهند که بخش هایی را در مورد عکس های وب سایت خود تنظیم کنید. به صورت پیشفرض، وردپرس 3 سایز برای عکس ها دارد که شما می توانید در تمامی بخش های سایت از آن استفاده کنید. بنابراین در این بخش می توانید ابعاد Thumbnailها، و عکس های متوسط و بزرگ را تعیین کنید. هنگامی که عکسی را آپلود می کنید، وردپرس آن را به این ابعاد تعیین شده مشخص می کند. یک مورد مهم برای این که به یاد داشته باشید این است که تنظیمات این بخش برروی عکس هایی که پیش از این آپلود شده اند تغییر ایجاد نمی کنند. این عکس ها ریسایز نشده و تغییری پیدا نمی کنند. این تنظیمات تنها برروی عکس های اعمال می شوند که بعد از تغییرات آپلود می شوند.

6 – Permalinks

لینک های دائمی یا Permalinks لینک هایی هستند که وردپرس برای همیشه ذخیره می کند؛ آنها هیچوقت نباید تغییر کنند. این لینک ها توسط مردم و موتورهای جستجو برای پیدا کردن راه محتوای شما استفاده می شوند. از این لینک ها به عنوان مسیر رسیدن به محتوای بلاگ استفاده کنید، هر لینک برروی وبسایت شما یک لینک دائمی برای شناسایی دارند. به عنوان مثال، yoursite.com/first-post یک مدل از لینک دائمی است که به اولین پست شما بر می گردد. امکان پذیر نیست که دو پست یا صفحه دارای لینک دائمی یکسان باشند.

هنگامی که برای اولین بار وردپرس را نصب می کنید، لینک های دائمی برای استفاده زیاد آسان نیستند. به این دلیل که سیستم از شماره های ID برای هر پست و صفحه برروی سایت شما استفاده می کند. لینک های دائمی وبسایت شما معمولاً به این صورت دیده می شوند: yoursite.com/?p-123

تنظیمات رایج وردپرس

برای آسان کردن کار با وردپرس برای تازه کاران، توسعه دهندگان وردپرس ساختارهای متفاوتی را پیاده سازی کرده اند که شاید برای شما جذاب باشد. شما می توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و تغییرات را برای بهبود ساختار کلی لینک های دائمی وبسایت خود ذخیره کنید.

این ساختارها عبارتند از:

  • Plain
  • Day and Name
  • Month and Name
  • Numeric
  • Post Name
  • ساختارهای شخصی سازی شده و پایه

اگر هیچ کدام از 5 ساختار بالا مورد علاقه شما و مورد نیاز شما نبودند، همیشه می توانید یک عدد برای خود بسازید. در این بخش می توانید یک ساختار لینک دائمی مختص وبسایت خود ایجاد کنید. حتی می توانید دسته بندی پیشفرض و تگ ها را به هر چیزی که دوست دارید نام گذاری کنید.

  • قدم سوم: تب های ظاهر سایت و پلاگین ها را بررسی کنید Appearance and Plugins Tabs

اگر بخواهیم به زبان ساده به این موضوع بپردازیم، Themeها و پلاگین ها ابزارهایی هستند که می توانند عملکرد و ظاهر وب سایت شما را تغییر دهند. Themeها ظاهر و لایه های سایت شما را تعیین می کنند، در حالی که پلاگین ها قابلیت های مختلف را به سایت شما اضافه کرده و توانایی های سایت را تعیین می کنند. به عنوان مثال، شما می توانید از Theme استفاده کنید که وبسایت شما را به یک صفحه ساده تبدیل کرده و یا طراحی های اختصاصی برای وبسایت های فوتوگرافی را در اختیار شما قرار دهد، همچنین شما می توانید یک پلاگین نصب کنید که عملکرد ای کامرس را به وبسایت شما اضافه کرده و یا بلاگ شما را با شبکه های اجتماعی ترکیب کند.

اگر برروی تب Appearance کلیک کنید، می بینید که اولین گزینه Theme است. اینجا جایی است که می توانید Themeها را دانلود کرده و برروی وبسایت خود اعمال کنید. چند تم پیشفرض برروی وبسایت شما نصب می شود، شما می توانید آنها را مشاهده کرده و برای وبسایت خود فعال کنید، و یا با انتخاب گزینه Customize آنها را ویرایش کنید.

گذاشتن تم در داشبورد وردپرس
گذاشتن تم در داشبورد وردپرس

با توجه به Themeـی که از آن استفاده می کنید، ممکن است انتخاب های زیادی در Live Customizer وردپرس داشته باشید. به عنوان مثال، تم Twenty Fifteen چند آپشن محدود کلیدی برای رنگ پس زمینه، لوگو و غیره را برای شما فراهم می کند. در طرف مقابل تم Total WordPress صدها آپشن برای انتخاب مانند فونت حروف، کراپ کردن عکس ها، عرض سایت و لایه ها، رنگ های شخصی سازی شده برای همه چیز و آپشن های دیگر را در اختیار شما قرار می دهد.

تب Appearance جایی است که می توانید هدرها و منوهای خود را ویرایش کنید، و همچنین موارد دیگری را به آن اضافه کنید. منوها کار گشت و گذار در سایت شما را برای خوانندگان آسان کرده و آنها را راحت تر به صفحات مهم وبسایت هدایت می کند. Widgetها محتوای اضافی را به سایدبارها اضافه می کنند.

پلاگین ها در وردپرس
پلاگین ها در وردپرس

حال به تب پلاگین ها می رویم. در این بخش می توانید با انتخاب بخش اضافه کردن پلاگین، پلاگین های جدید نصب کرده و پلاگین های کنونی خود را مدیریت کنید. پلاگین Akismet که یک پلاگین ضد اسپم نیز می باشد، به صورت خودکار توسط وردپرس نصب می شود، و یک ابزار عالی برای مبارزه با اسپمرهاست. تنها کاری که برای فعال کردن پلاگین ها نیاز دارید کلیک برروی گزینه Activate است.

  •  ساخت محتوا را شروع کنید

بالاخره زمان آن رسیده تا یاد بگیریم چگونه به وبسایت خود محتوا اضافه کنیم. شما دو مدل محتوای اصلی را در وردپرس می توانید تولید کنید، پست ها و صفحات. پست ها ورودی های بلاگ هستند که آرشیو و دسته بندی می شوند، در حالی که صفحات بخش های ساکن وبسایت شما مانند Home Page و یا صفحه About Us هستند.

جایی که باید برای ساخت پست های بلاگ به آن رجوع کنید تب Posts است. در این بخش با کلیک برروی اضافه کردن پست می توانید یک پست جدید ایجاد کنید. همچنین می توانید از این بخش پست ها را دسته بندی، ویرایش و حذف کنید. علاوه بر این، می توانید دسته بندی ها و تگ هایی را نیز برای سازماندهی بهتر محتوا ایجاد کنید.

گذاشتن محتوا در وردپرس
گذاشتن محتوا در وردپرس

برای ایجاد یک صفحه ثابت، باید به تب Pages بروید. در این بخش می توانید صفحه جدید ایجاد کرده و همانند بخش قبلی صفحات را دسته بندی، ویرایش و حذف کنید.

مراحل گذاشتن محتوا ددر وردپرس
مراحل گذاشتن محتوا ددر وردپرس

فعلاً پیشنهاد می دهیم که از نمونه های پست و صفحه پیشفرض در این قسمت برای تجربه کسب کردن در مورد نحوه بارگزاری محتوا و کار کردن این سیستم استفاده کنید.

جمع بندی

کارهای زیادی است که می توانید در بخش تنظیمات وردپرس انجام دهید. انقدر زیاد که شاید ندانید از کجا باید شروع کنید. خوشبختانه وردپرس آشنایی با قابلیت های خود را ساده ساخته و به راحتی می توانید قابلیت های کلیدی آن را با آزمون و خطا یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط