🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

7 راه افزایش فروش به کمک سئو در سال 2020 | افزایش فروش با سئو

تکنیک های سئو همواره در حال بروزرسانی و دگرگونی هستند و بهترین راه حل ها همواره تغییر می کنند. پس داشتن بهترین عملکرد سئو برای بهبود وضع سایت خود ممکن است کمی دشوار باشد. در این مقاله قصد داریم چندین نکته کلی را بیان کنیم که با اضافه کردن آنان به اساس و پایه استراتژی سئو خود بتوانید به اهداف فروش سازمانی خود برسید.

در این مقاله می خوانید

آیا می دانید افزایش فروش به کمک سئو چگونه انجام می‌شود؟ در این مقاله با ۷ راه افزایش فروش با سئو آشنا شوید.

بی شک آینده و بقا هر کسب و کاری در صنعت خود به فروش آن بستگی دارد. از طرفی در عصر کنونی، یکی از ملزومات افزایش فروش، حضور قوی یک کسب و کار در فضای آنلاین و مجازی است. طبق آمار، در سال ۲۰۱۷ صنعت فروش آنلاین و تجارت الکترونیک ارزشی بالغ بر ۲.۳ تریلیون دلار داشته و انتظار می رود این رقم در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۴.۸۸ تریلیون دلار برسد. بسیار واضح است که اگر کسب و کار شما بتواند قطعه ای کوچک از این پازل بزرگ را تشکیل دهد شاهد پیشرفت چشمگیری خواهید بود.برای این کار طراحی و پیاده سازی استراتژی قوی برای سئو سایت خود امری حیاتی است.

همانطور که می دانید فضای آنلاین دنیایی پر رقابت است که در آن هر سازکانب به دنبال دستیابی به مشتری های بالقوه و تبدیل آن ها به مشتری بالفعل به منظور افزایش فروش است. اما چگونه در این فضای عظیم می توان سهمی از بازار را به خود اختصاص داد؟ یادگیری تکنیک های سئو و بکارگیری آن ها در سایت خود می تواند شما را نسبت به رقبای خود چندین قدم جلو انداخته، باعث بهبود نرخ تبدیل مشتریان وفادار شده و در نهایت منجر به افزایش فروش شما شود.

اما تکنیک های سئو همواره در حال بروزرسانی و دگرگونی هستند و بهترین راه حل ها همواره تغییر می کنند. پس داشتن بهترین عملکرد سئو برای بهبود وضع سایت خود ممکن است کمی دشوار باشد. در این مقاله قصد داریم چندین نکته کلی را بیان کنیم که با اضافه کردن آنان به اساس و پایه استراتژی سئو خود بتوانید به اهداف فروش سازمانی خود برسید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی دیجیتال دارای کانال‌های متعددی است، که سئو یکی از آن‌ها می‌باشد. برای آشنایی با تمام کانال‌های این حوزه مقاله دیجیتال مارکتینگ را مطالعه بفرمائید.

سئو چگونه به افزایش فروش کمک می‌کند؟

۱- از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید!

هر چند نحوه استفاده کاربر از کلمات کلیدی و شکل سرچ کردن او به مرور زمان تغییر کرده است و مانند گذشته نیست اما همچنان نقشی پر رنگ را در برنامه ریزی و پلن سئو شما دارد. بدون درنظر گرفتن و کار روی کلمات کلیدی ، ممکن است هرگز کاربر شما را هنگام سرچ خود پیدا نکند و خیلی راحت به سراغ سایت رقیب شما رفته و نیاز خود را از طریق وی برطرف کند. به همین دلیل کلمات کلیدی باید جز اساس استراتژی سئو شما باشد.

به کار بردن کلمات کلیدی مرتبط
کلمات کلیدی همچنان نقش پر رنگی در سئو دارند

برای مثال فرض کنیم  شما تور های ماهی گیری را بطور دست ساز تولید می کنید و کسب و کار شما فروش آن ها است. یک عبارت کلیدی واضح که می خواهید  برای آن رتبه بگیرید ، به احتمال زیاد، تور ماهیگیری  دست ساز است. با این حال ، کلمات کلیدی و عبارات مرتبط  دیگری نیز وجود دارد که مطمئناً مشتریان برای یافتن محصولی مشابه محصولات شما از آنها استفاده می کنند. وظیفه شما در مرحله اول پیدا کردن این کلمات مرتبط و سپس اضافه کردن آن ها به:

  1. محتوا سایت
  2. عناوین مقالات
  3. URLs ها
  4. توضیحات تصاویر (تگ alt،…)
  5. ایمیل ها

و موارد مشابه است.

گوگل ادز ابزاری مناسب برای تحقیق کلمات کلیدی است، البته که ده ها سایت دیگر نیز وجود دارد که می توانید از آنها هم کمک بگیرید. موردی که اکثر موارد افراد از آن غافل می شوند و با وجود نتیجه مطلوبی که می تواند در پی داشته باشد اغلب اهمیت کمتری به آن می دهند استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا کلمات دم بلند است. شاید برایتان جالب باشد که بیش از نیمی از سرچ ها شامل ۴ عبارت و بیشتر هستند، خبر خوش اینکه رقابت در این کلمات سطح پایینتری نیز دارد و بنابراین نرخ تبدیل این کلمات نیز می تواند بهتر باشد. وقتی کلمات کلیدی شما دقیقا مرتبط با محصولتان باشد می توان احتمال داد کاربری که آن  را سرچ می کند به دنبال محصول شماست.

2- بهترین محتوا را تولید کنید

استفاده از کلمات کلیدی بدون ارائه محتوا با کیفیت نتیجه مطلوب را به همراه نخواهد داشت. اما محتوا در واقع وسیله ای است که منجر به تبدیل سرنخ ها خواهد شد. محتوا ابزاری برای ارائه ارزش به مشتری ها است و منبعی است که به کمک آن می توانید به مخاطبین دیگر نیز دست یابید.

تاثیر محتوا در سئو
محتوای با کیفیت است که مخاطب را جذب می کند

اما اهمیت محتوا چقدر است؟ آیا تاثیر مستقیمی در فرآیند فروش دارد؟ چند نوع محتوا داریم؟

در ادامه به چگونگی تاثیر و کارایی محتوا برای افزایش فروش اشاره می کنیم: وقتی مشتری ها در اینترنت اطلاعات مربوط به یک محصول یا خدمات مشابه آنچه شما ارائه می دهید را جستجو می کنند ، با پست های رسانه های اجتماعی ، وبلاگ ها ، صفحات وب و سایر مطالبی که برای پاسخگویی به نیاز آنها طراحی شده است مواجه می شوند. این منابع به آنها اطلاعات مورد نیازشان را داده و فرآیند خرید را برایشان تسهیل می کند. وقتی برای طراحی بهترین ، مرتبط ترین و جذاب ترین محتوا کار می کنید، مخاطب  شما را قبل از دیگر برندها خواهد یافت و این فرصتی است که شما باید از آن برای ایجاد ارتباط با مخاطب، تبدیل آن به سرنخ و در نهایت مشتری تلاش کنید.

محتوای خوب می تواند در شکل و فرم های متفاوتی تولید شود. از جمله محتواهایی که می توانید از آن استفاده کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بلاگ ها
  2. ویدیو ها (که نرخ ورودی ارگانیک ۵۰ برابری نسبت به متن ساده دارند)
  3. اینفوگرافیک ها که اطلاعات گوناگون را با نمودار ها و تصاویر ساده سازی می کنند
  4. پادکست ها
  5. انیمیشن ها
  6. محتوا کاربر محور
  7. مصاحبه از افراد متخصص حوزه مربوطه
  8. کتاب های الکترونیکی
  9. بازخورد محصولات (شامل آنباکسینگ، بررسی محصول و …)

محتوا در مرکز بازاریابی درونگرا است و داشتن  استراتژی  قوی و محتوای عالی برای هدایت و اجرای آن، قطعا مشتریان زیادی را جذب می کند . به هرحال ، همواره به یاد داشته باشید که تمام مطالب خود را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه و بروز رسانی کنید و اطمینان حاصل کنید کلمات کلیدی مورد استفاده شما با محتوایی که ارائه می کنید مرتبط باشد.

۳- از شبکه های اجتماعی برای افزایش تعداد مخاطبین خود استفاده کنید

شبکه های اجتماعی یکی از عناصری است که هرروزه تعداد کاربران آن درحال افزایش است و می تواند جایگاه ارزشمندی در استراتژی سئو شما داشته باشد و این رشد بدلیل علاقه کاربر به حضور در این شبکه ها برای ایجاد ارتباط و تعامل مستقیم با برند ها است. حدود ۸۰% افراد وقتی می خواهند محتوای جذاب پیدا کنند به فیسبوک مراجعه می کنند و این بدان معنی است که در آنجا فرصت زیادی برای دسترسی به مخاطبان جدید ، جذب سرنخ های بیشتر و ایجاد روابط پایدار با مشتریان وجود دارد.

علاوه بر آن ، رسانه های اجتماعی همچنین یک روش عالی برای نشان دادن جنبه انسانی وعاطفی و اظهار نظر های مختلف سازمان شما است که ممکن است در بیرون فضای آنلاین قابل نشر نباشد. علاوه بر این، برنامه های تبلیغاتی مانند Facebook Ads می توانند به عنوان یک ابزار بازاریابی مستقیم مورد استفاده قرارگیرند و حتی می توانید از شبکه های اجتماعی برای مشاهده بازخورد مشتریان پس از خرید محصولات شما استفاده کنید.

4- سئو محلی را فراموش نکنید!

دو راهکاری که در سال های اخیر در تاثیر سئو در فروش مورد توجه بیشتری قرار گرفته است موارد مرتبط با سئو محلی و موبایل است، البته که این دو مکمل یکدیگرند. سئو محلی از آن جهت حائز اهمیت است که امروزه افراد استفاده بیشتری از تلفن همراه خود برای رفع نیازها و پیدا کردن بیزینس های مختلف می کنند. طبق آمار بیش از ۷۰% از افراد پس از سرچ تمایل دارند از نزدیکترین مرکز به آنها برای رفع نیاز خود استفاده کنند، پس اگر تمایل به جذب این دسته از افراد را دارید لازم است توجه ویژه ای به محتوای محلی (که شامل کلمات کلیدی محلی وصفحات مرتبط به آن) بکنید و همچنین به موبایل فرندلی بودن آن اهمیت دهید

۵- سئو داخلی

اهمیت سئوی داخلی وب سایت بر هیچ سئوکاری پوشیده نیست، البته که هرکس می تواند دلایل متفاوتی را برای اهمیت آن ارائه دهد. سئو داخلی به تمامی اقداماتی گفته می شود که شما برای بهبود سئو خود در داخل وبسایت خود انجام می دهید.

سئوی داخلی یا (on-page)
اهمیت سئوی داخلی وب سایت بر هیچ سئوکاری پوشیده نیست

اگر به فکر افزایش فروش هستید حتما باید نکات مربوط به سئو داخلی را رعایت کنید. از جمله نتایجی که سئو داخلی به همراه دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سئوی داخلی موجب کاربر پسند بودن وبسایت شما می شود
  2. موتور های جستجو ساده تر می توانند صفحات شما را ایندکس کنند، در نتیجه رتبه بهتری خواهید داشت.

اگر با سئو داخلی آشنایی ندارید نگران نباشید! در ادامه  به چندین راهکار عملی که می توانید برای سئو داخلی سایت  خود از آن استفاده کنید اشاره می کنیم:

  1. تگ عنوان های مشخص و کاملی را طراحی کنید
  2. افزایش سرعت لود شدن صفحات برای کاهش نرخ پرش
  3. توصیف کامل تصاویر صفحات با استفاده از Alt tag
  4. ایجاد لینک های داخلی مناسب برای ایجاد ارتباط بین صفحات مرتبط و فهم و درک راحتتر موتور های جستجو و راحتی کاربر
  5. رعایت ساختار URL استاندارد و قابل فهم برای موتور های جستجو
  6. نوشتن متادسکریپشن های بهینه برای درک بهتر موتورهای جستجو و فهم بیشتر کاربر

۶- اعتبار و شهرت خود را مدیریت کنید

مدیریت اعتبار و شهرت همیشه چیزی نیست که افراد هنگام بحث درمورد سئو درباره آن صحبت کنند ، اما این یک عنصر مهم است که نباید نادیده گرفته شود که به  فروش به کمک سئو کمک میکند. مدیریت شهرت به معنای کنترل تصویری است که مخاطب هنگام سرچ کسب و کار شما به صورت آنلاین مشاهده می کنند. به عنوان مثال ، فرض کنید شما مدیریت یک رستوران را بر عهده دارید که بازخورد های منفی در فضای مجازی دارد و همچنین با یک مشتری در فیسبوک دچار اختلاف شده اید. من بعد، هر مشتری بالقوه ای که در فضای آنلاین و در بکه های اجتماعی دنبال رستوران شما باشد بازخورد های منفی را نیز خواهد دید تصویری منفی از رستوران شما در ذهن وی شکل خواهد گرفت.

بنابراین مدیریت اعتبار به این معناست که  هنگامی که مشتریان به دنبال شما می گردند بهترین شما و بازخورد هایی مثبت از کسب و کار شما را ببیند. برای این کار علاوه بر اقدامات زیر با شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ در تمام حوزه‌های بازاریابی دیجیتال مهارت کسب کنید:

  1. همواره هنگام تعامل آنلاین با مشتریان خود حرفه ای رفتار کنید
  2. بطور منظم، بازخورد های مشتریان را در فضای آنلاین بررسی کنید
  3. به نظرات منفی سریع، با حفظ آرامش و بطور حرفه ای پاسخ دهید
  4. اهمیت دادن به نظرات مثبت و تشکر از مشتریانی که رضایت خود را ابراز کرده اند

جمع بندی

در آخر، به یاد داشته باشید طراحی و اجرای یک استراتژی قابل فهم که تمامی موارد گفته شده را شامل باشد اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا  تضمین کننده موفقیت آمیز بودن سئو شما و در نتیجه افزایش فروش شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی

درآمد آنلاین چندبرابری داشته باش!

  • راه اندازی سایت فروشگاهی
  • تولید محتوا
  • تبلیغات آنلاین
  • استراتژی فروش 
  • و…

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی