🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

6 نکته درباره‌ی بیوی اینستاگرام برای رشد فالوورها

افراد زیادی معتقدند که بیوی اینستاگرام مهم ترین بخش آن است زیرا دروازه‌ی ورود به پیج شما و یا حتی افزایش شانس شما در هنگام جست و جوی کاربران است زیرا این قسمت جایی است که کاربران را قانع می‌کند بر روی قسمت "فالو" کلیک کنند یا نه! هنگامی که شما آنلاین نیستید افراد زیادی آنلاین هستند! آن ها جست و جو می‌کنند، به دنبال پیج های جدید می‌گردند و ...
۶ نکته درباره‌ی بیوی اینستاگرام برای رشد فالوورها

در این مقاله می خوانید

بیوگرافی اولین قسمتی است که افراد بعد از وارد شدن در صفحه ی شما می بیندد. پس بیوی اینستاگرام اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

افراد زیادی معتقدند که بیوی اینستاگرام مهم ترین بخش آن است زیرا دروازه‌ی ورود به پیج شما و یا حتی افزایش شانس شما در هنگام جست و جوی کاربران است زیرا این قسمت جایی است که کاربران را قانع می‌کند بر روی قسمت “فالو” کلیک کنند یا نه!

هنگامی که شما آنلاین نیستید افراد زیادی آنلاین هستند! آن ها جست و جو می‌کنند، به دنبال پیج های جدید می‌گردند و …

هنگامی که شخصی به طور اتفاقی به صفحه شما برخورد می‌کند، این بیوگرافی شما است که در درجه‌ی اول جلب توجه می‌کند. برای افزایش فالوور از طریق بیو، لازم است 6 نکته زیر را مد نظر داشته باشید:

  1. تصویر پروفایل
  2. نام و کلمه کلیدی
  3. پیشنهادهای شما
  4. فراخوان به عمل (CTA)
  5. آدرس اینترنتی
  6. دکمه های تماس

در ادامه با توضیحات بیشتر و ذکر 8 مثال، اهمیت و نحوه جذب فالوور را تشریح خواهیم کرد.

۶ نکته بیوی اینستاگرام Instagram Bio

1- تصویر پروفایل

بسته به برند تجاری یا شغل خود، چهره خود را با استفاده از تصویر پروفایل نمایش خواهید داد؛ حال این تصویر می‌تواند تصویری از خود شما و یا تصویری از برند شما باشد. هرکدام که باشد برای کمک به شما در رسیدن به اهدافتان است.

استفاده از تصویر برند شما، تأثیر آنی و ماندگار بر بیوی اینستاگرام شما میگذارد
استفاده از تصویر برند شما، تأثیر آنی و ماندگار بر بیوی اینستاگرام شما میگذارد

استفاده از تصویری که از خود می‌گذارید(برای مثال اگر یک مشاور، مربی، فریلنسر و مشاغلی از این قبیل دارید)، کاربران با دیدن تصویر شما ناخودآگاه احساس اعتماد خواهند کرد و به نوعی بر روی شما حساب باز می‌کنند. شما فردی هستید با یک تصویر رسمی اما در عین حال به اندازه کافی همراه با حس دوستی که کاربران هنگام دیدن شما به این فکر خواهند کرد که حتما شما شخص توانایی در کار خود هستید!

استفاده از تصویر برند شما، تأثیر آنی و ماندگار بر مخاطبان ایجاد می کند و به افزایش ارزش آفرینی از طریق بازگشت مخاطبان و یا مشتریان کمک می‌کند. کاربران با دیدن تصویری از برند شما، سریعا شما را خواهند شناخت. فراموش نکنید، شما یک برند هستید!

تنها نکته ای که لازم است مد نظر داشته باشید این است که این تصویر باید با کیفیت باشد و طوری نباشد که افراد را گمراه کند. یک لوگو باید علاوه بر با کیفیت بودن تصویر، خودش نیز طراحی در کیفیت داشته باشد. البته منظور این نیست که لازم است برای طراحی برند یا لوگوی خود هزینه گزافی بپردازید، بلکه منظور این است که حتی یک طراحی ساده اما گیرا کافی است. قضیه را پیچیده نکنید.

همچنین لازم است این تصویر مخاطبان را گمراه نکند. ممکن است تصویری از محصول خود قرار دهید. این تصویر باید واضح باشد و مخاطبان را به اشتباه نیندازد. باید بدانند که این محصول چیست و یا حداقل از روی عکس بتوانند حدس بزنند.

2- نام و کلمه کلیدی

قدم بعدی برای ایجاد یک بیوی اینستاگرام بهینه شده، نام شماست. اما این نام تنها یک نام نیست و نباید فراموش کنید که دخیل کردن کلمات کلیدی در نام شما، به بهبود جست و جو و افزایش شانس شما برای دیده شدن کمک خواهد کرد.

اگر قصد دارید تنها از نام خود استفاده کنید، یک راه این است که در ابتدا تنها نام کوچک خود را ذکر کنید و در ادامه کلمه کلیدی را قرار دهید. برای مثال می‌توانید در ادامه نام خود عناوینی مانند”متخصص سئو”، “روانشناس حیوانات خانگی” و یا “مشاور امور مالی” بنویسید. نام و نام کاربری شما تنها مواردی است که اینستاگرام در جستجوها در نظر می گیرد، بنابراین این یک فرصت عالی برای جستجو است مخصوصا زمانی که کاربران تخصص و یا محصول شما را جست و جو می‌کنند.

استفاده از نام و کلمه کلیدی در بیوی اینستاگرام
استفاده از نام و کلمه کلیدی در بیوی اینستاگرام

ممکن است در قسمت “نام” نتوانید کلمات کلیدی یا USP خود را قرار دهید و فضای کافی نداشته باشد. یک راه توجه به مثال بالا است. در این مثال در قسمت نام تخصص و یا شغل شخص ذکر شده و نام او در خط اول بیو بنابراین این شخص فرصت های حاصل از جست و جو را از دست نخواهد داد.

3 پیشنهاد شما

بیوی اینستاگرام جایی است که باید پیشنهادها یا USP های خود را اضافه کنید. USP یا فروش های ویژه شما، پیشنهادهای شامل  مواردی از این قبیل، چیزهایی هستند که شما را از رقبایتان متمایز می‌کنند. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که تنها 150 کاراکتر محدود دارید بنابراین باید به بهترین نحو ممکن از آن ها استفاده کرده و این مواردی که به شما نسبت به رقبا برتری می‌دهند را در قالب کلمات محدود ذکر کنید. دیگر حتما می‌دانید که این پیشنهاد های شما باید مربوط به سلیقه و نوع مخاطبانتان باشد. بنابراین هر پیشنهادی را قرار ندهید.

بیشتر بخوانید: چگونه افزایش نرخ تعامل اینستاگرام را تجربه کنیم؟

اگر صاحب یک کسب و کار مبتنی بر محصول هستید، USP یا “راز مخفی” خود را در این قسمت قرار دهید. چرا افراد باید برند شما را نسبت به رقبا ترجیح دهند مگر آنکه یک چیز منحصر به فرد داشته باشید و یا حداقل در سطح رقبا به رقابت بپردازید.  شکل زیر مثال خوبی از این موضوع است که این کسب و کار خود را در صنعت عینک متمایز می‌داند.

اگر کسب و کار شما مبتنی بر خدمات است، باید کاری کنید که خدمات شما و کسانی که این خدمات را برای آن ها انجام می‌دهید کاملا واضح و آشکار باشد. فرقی که این نوع از کسب و کار با مورد قبلی دارد این است که کالای شما مشخصه کسب و کار شما نیست بلکه خدمات شما است و از آنجا که این خدمات ممکن است ملموس نباشند، بنابراین این واضح بودن برای مخاطبان و مشتری های شما احساس اعتماد ایجاد می کند. مثال زیر نیز این موضوع را روشن می‌کند که در آن یک مربی هدف خود را کمک به زنان برای ارتقای زندگی آن ها معرفی می‌کند.

استفاده از پیشنهاد ویژه در بیوی اینستاگرام

همچنین این قسمت به شما یک فرصت عالی می‌دهد تا کلمات کلیدی را مطابق با سلیقه مخاطبانتان در آن بگنجانید. کلمات کلیدی که مطابق با ارزش های شما و ارزش های مخاطبان است را در نظر بگیرید. مخاطبان شما با چه مشکلی روبرو هستند (که شما به حل آنها کمک می کنید) و چه چیزهایی آنها را شادمان می کند؟ استفاده از کلمات کلیدی که متناسب با مخاطبانتان است، هرگونه ابهام را از بین می برد و به آنها کمک می کند تا بفهمند که آیا شما با آنها ارتباط دارید یا خیر.

یک نکته‌ی دیگر این که در صورت امکان، سعی کنید بیوگرافی اینستاگرام خود را در کوتاه ترین حد ممکن نگه دارید تا از کوتاه شدن آن جلوگیری کنید. بیشتر مردم بر روی ” more” کلیک نمی‌کنند بنابراین سعی کنید که مهمترین اطلاعات را در آغاز بیوی اینستاگرام خود قرار دهید.

4- فراخوان به عمل

یک مورد ساده اما بسیار موثر برای افزودن به بیو، فراخوان عمل یا CTA است. ممکن است حتی احمقانه به نظر برسد، اما برای اینکه مردم بتوانند آنچه را که می خواهید انجام دهند، چه ورود برای استفاده از منابع رایگان شما، بررسی آخرین پیشنهاد شما و چه سؤال درباره خدمات شما، باید آنها را بگویید. از افعالی مانند عضو شوید، دانلود کنید، بازدید کنید، بگیرید و ثبت نام کنید استفاده کنید و اگر فضا در اختیار دارید، از ایموجی برای کشاندن مخاطبان به سمت خواسته های خود استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از ایموجی که انگشت اشاره رو به پایین دارد، برای تحریک کاربران به ورود به مرحله بعدی قیف بازاریابی شما موثر است.

5- لینک یا URL

از آنجا که در بیوی اینستاگرام تنها یک جا برای افزودن لینک وجود دارد، باید به دقت درباره این لینک فکر کرد. برای لینک دادن یک صفحه عمومی در وب سایتتان را انتخاب نکنید. این کار هدر دادن وقت است و تاثیر چنادانی بر مخاطبین ندارد.

به محض اینکه شخصی جدیدی وارد حساب شما شود، باید شانس خود را برای تبدیل کردن او به مشترک ایمیلی یا مشتری بیشتر کنید بنابراین چه منبع یا پیشنهاد رایگان و یا رویداد جالب و جذابی وجود دارد که افراد برای پیوستن به آن چاره ای جز ثبت نام نداشته باشند؟با توجه به نکته شماره 4 در بالا، باید مطمئن شوید که آدرس اینترنتی شما با CTA شما مطابقت دارد.

استفاده از لینک یا URL در بیوی اینستاگرام
استفاده از لینک یا URL در بیوی اینستاگرام

اگر نمی دانید کدام URL را در بیوی اینستاگرام خود قرار دهید، ابزاری مانند Linktree می تواند بهترین راه حل باشد. Linktree اینستاگرام را قادر می سازد تا همه را از یک لینک به چندین مقصد در اینترنت وصل کنند و در صورتی که سعی در جذب چندین مخاطب مختلف دارید بسیار مفید است برای مثال اگر یک پست وبلاگ جدید و یک پیشنهاد محدود دارید، می‌توانید از Linktree استفاده کنید.

6-دکمه های تماس

حال نوبت پاسخ دادن به این سوال است که چه دکمه های تماسی(Contact buttons) را در بیوی اینستاگرام خود قرار دهید؟

اگر یک حساب کسب و کاری یا BUSINESS در اینستاگرام دارید، می توانید دکمه هایی انتخاب کنید که عبارتند از: رزرو  reserve ، book، گرفتن بلیط (get tickets)، ایمیل، contact یا پیام (متن / واتس آپ). هنگام تصمیم گیری برای دکمه های تماس خود، سریع ترین و بهترین راه ارتباط با افراد را در نظر بگیرید. این خط مستقیم آنها برای ارتباط با شماست  بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر شماره یا آدرس ایمیلی که به دکمه های تماس مرتبط کرده اید فعال است و مرتباً بررسی می شود.

یک نکته‌ی دیگر اینکه پس از به روزرسانی بیوی خود در اینستاگرام، این است که از نگاهی دیگر آن را ببینید. برای این کار می‌توانید از یک دوست کمک بگیرید و یا خودتان از دیدگاه مشتری آن را ببینید. از دوستتان بپرسید آیا بیو به اندازه کافی جذاب است؟ صریح است؟ برای ارتباط ساده است؟ سوالاتی از این قبیل در نقش یک پیش بازخورد است که به شما در بهبود بیو کمک خواهد کرد.

نکات کارآمد

پس از بررسی نکات مذکور و رعایت آن ها، اکنون می‌توان وارد مرحله جدیدی شد. باید به این موارد نگاهی بیندازید:

  • بیشتر استوری های اینستاگرام را HIGHLIGHT کنید.
  • از ایموجی استفاده کنید.
  • از هشتگ اماده استفاده کنید.
  • مکان و ساعات کار را درج کنید.
  • دسته بندی مناسب را انتخاب کنید.

1- بیشتر استوری های اینستاگرام را Highlight کنید

از لحاظ استراتژیک، این کار راهی عالی برای ارتباط با مخاطبان است به ویژه کسانی که اخیرا به لیست مخاطبان یا مشتری های شما افزوده شده اند. با این کار می‌توانند از اطلاعات گذشته نیز استفاده کنند.

با highlight کردن به طور نامحدود این استوری ها در دسترس قرار می‌گیرند
با highlight کردن به طور نامحدود این استوری ها در دسترس قرار می‌گیرند

می توانید استوری هایی مانند “درباره من “، “سؤالات متداول” و “پست های وبلاگ ” یا ” محبوب ترین محصولات ” را highlight کنید. بهترین قسمت ماجرا این است که با highlight کردن به طور نامحدود این استوری های در دسترس قرار می‌گیرند و محدودیت زمانی برای این موضوع وجود ندارد. همچنین این امکان وجود دارد تا برخی را که می خواهید به روز رسانی کنید حذف کرده و دوباره استوری کنید(برای مثال”درباره من”).

2- از ایموجی استفاده کنید

برای کاربرانی که زود تصمیم می‌گیرند، ایموجی تاثیر زیادی دارد
برای کاربرانی که زود تصمیم می‌گیرند، ایموجی تاثیر زیادی دارد

ایموجی ها به لطف توانایی آنها در ارائه درک فوری، انتقال احساسات و جلب توجه، می تواند گزینه ای عالی برای افزودن به بیوی اینستاگرام باشد. برای کاربرانی که زود تصمیم می‌گیرند، ایموجی تاثیر زیادی دارد. این گونه کاربرها تصمیم برای فالو کردن یا نکردن را در چند ثانیه می گیرند و ایموجی تاثیر به سزایی بر آنها دارد. بسیاری از کسب و کارها و بسیاری از کاربران ترجیح می دهند با ایموجی ارتباط برقرار کنند. در زیر چند نمونه برای شما آورده شده است:

  • موقعیت مکانی: برای نشان دادن موقعیت شما
  • هواپیما: مقصد سفر شما و موارد این چنینی
  • پاکت نامه: برای نشان دادن ایمیل ارتباطی شما

مثال های بسیاری از این قبیل وجود دارد. به کار بردن ایموجی سخت نیست و تقریبا مفهوم همه آن ها را می دانید. نکته‌ی قابل توجه این است که در استفاده از ایموجی زیاده روی نکنید و تنها برای افزودن حس صمیمیت و جذابیت از آن ها استفاده کنید. نه کمنر و نه بیشتر.

3- از هشتگ برند شده استفاده کنید

علاوه بر این که لازم است از هشتگ های مرتبط استفاده کنید، می توانید از هشتگ های برند شده نیز استفاده کنید. هشتگ برند شده برای تبلیغ و جمع آوری محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) بسیار عالی است. به علاوه این هشتگ ها فالوورهای فعلی شما را ترغیب می کنند که هر بار حساب شما را مشاهده می کنند ، عادت کنند با آن هشتگ ها پست بگذارند.

سعی کنید بیش از سه هشتگ (از جمله هشتگ های برند شده شما) در بیوی اینستاگرام خود استفاده نکنید و فراموش نکنید که هشتگ ها پروفایل شما را قابل مشاهده نمی‌کنند بلکه ابزاری عالی برای ایجاد یک اجتماع هستند. این هشتگ ها برای شما یک برند و یک اجتماع می سازند و اگر هنوز اقدام به ایجاد یک هشتگ نکرده اید، زودتر این کار را شروع کنید.

4- محل و ساعات کار را درج کنید

علاوه بر دکمه های تماس ، ممکن است منطقی باشد که مکان فیزیکی و ساعات کار خود را نیز در بیو قرار دهید به خصوص اگر شما صاحب یک فروشگاه هستید(فروشگاهی که برای خرید نیاز به حضور فیزیکی دارد) یا کسب و کاری مبتنی بر خدمات محلی را اداره می کنید. اگر حساب اینستاگرام شما business است، می توانید آدرس خود را در بیو وارد کنید بدون اینکه از فضای کاراکتر دیگری استفاده کنید.

با این حال، حتی اگر فروشگاه شما نیاز به حضور فیزیکی ندارد و کاملا آنلاین باشد، باز هم افزودن مکان و ساعات کاری شما به مخاطبان شما کمک می کند شما را بهتر بشناسند و در صورت لزوم با شما ارتباط برقرار کنند.

5- دسته بندی مناسب را انتخاب کنید

اگر پروفایل شما business است، می توانید یک دسته بندی برای صفحه خود انتخاب کنید. به عنوان مثال رستوران، ورزشکار و ….با این کار نوع کسب و کار خود را بدون اینکه فضایی از بیوی اینستاگرام اشغال شود مشخص می کنید.

دسته بندی مناسب را انتخاب کنید

8 مثال برای الهام بخشیدن به بیوی اینستاگرام

تجزیه و تحلیل کردن نمونه های واقعی و کسب و کارها ، همیشه یک راه مفید برای الگوبرداری و استفاده از این الگوبرداری است. رچند که الگوبرداری لازم است حساب شده و متناسب با نوع کسب و کار شما باشد اما همیشه برای الهام گرفتن مفید است و به بروز نگه داشتن شما از شرایط بازار و رقبا و دانستن ایده های جدید مفید است. در ادامه چند مثال واقعی از دسته بندی های زیر برای شما ارائه شده است:

  • کسب و کار تجارت الکترونیکی
  • کسب و کار مبتنی بر خدمات
  • کسب و کار های محلی
  • اشخاص حقیقی
  • کسب و کار تجارت الکترونیکی

1- Simmi Shoes

یک تاکتیک هوشمندانه برای تجارت الکترونیکی برند کفش، Simmi است که از وب سایت آن در قسمت “Name” استفاده کرده است تا آدرس اینترنتی خود را در ذهن همه افرادی که تازه وارد حساب کاربری آن ها می شوند نگه دارد. بخش دخترانه، بخش اصلی فلسفه این برند است بنابراین در اولین خط بیوی خود از هشتگ #SIMMIGIRL استفاده کرده است.

یک تاکتیک هوشمندانه برای تجارت الکترونیکی برند کفش

2- Paper and Cities

پرینت، کارت و لوازم التحریر و شهر کاغذ. این کسب و کار از ایموجی ها برای انتقال شخصیتی دلپذیر استفاده می کند. می بینید که این کسب و کار از ایموجی قلب به جای کلمه heart (به معنی قلب) استفاده کرده است. همچنین می توانید هشتگ برند شده را در قسمت بیو مشاهده کنید.

استفاده از ایموجی در بیوی اینستاگرام
استفاده از ایموجی در بیوی اینستاگرام
  • مشاغل مبتنی بر خدمات

1- Teachable

بیوی این کسب و کار کوتاه و مفید است. کلمه کلیدی آن “دوره های آنلاین” است که در قسمت “نام” گنجانده شده است و دارای یک پیشنهاد عالی در قسمت بیوی خود است. استفاده از ایموجی اشاره کاربران را تشویق می کند در دورره های آن ها شرکت کنند.

مثال از یک بیوگرافی درست
مثال از یک بیوگرافی درست

2- SugarCoated MuaHijab

این برند از ایموجی ها و فضا استفاده می کند تا یک بیوی اینستاگرام غنی ایجاد کند. رفتن به سطر بعدی به چشم کمک می کند تا خواندن را ادامه دهد و متن های کوتاه در هر خط به فراخوان به عمل فالوورهای کمک می کند.

مثال از یک بیوی اینستاگرام درست
مثال از یک بیوی اینستاگرام درست
  • کسب و کار های محلی

1- F. Mondays

کافی شاپ محلی مذکور، با ارزش ترین اطلاعات را در بیوی اینستاگرام خود قرار داده است: سال افتتاح ، ساعات کاری، موقعیت مکانی و سپس لیستی سرگرم کننده از ایموجی ها برای نمایش غذاها و نوشیدنی ها.

بیوی اینستاگرام یک رستوران یا کافی شاپ
بیوی اینستاگرام یک رستوران یا کافی شاپ

2- George Northwood

بیوی اینستاگرام در زمینه مو
بیوی اینستاگرام در زمینه مو

بیوی اینستاگرام این کسب و کار در زمینه مو، اطلاعات زیادی را در یک فضای محدود قرار می دهد. سه فراخوان عمل (CTA) وجود دارد که با استفاده زیاد از ایموجی ها اجازه می دهد تا کاربران بررسی کنند و انتخاب کنند که چه عملی را ترجیح می دهند و آدرس قابل کلیک سالن برای سرعت بخشیدن به روند تصمیم گیری افراد و حذف هرگونه ابهامی را درباره امکان پذیر بودن دسترسی به مکان سالن یا نبودن آن قرار داده شده است.

  • اشخاص حقیقی

1- Emma Gannon

بیوی اینستاگرام کوتاه و اجمالی مربوط به شخص
بیوی اینستاگرام کوتاه و اجمالی مربوط به شخص

این شخص بیوی کوتاه اما جالبی در اینستاگرام خود دارد. به جای استفاده از جملات کامل، وی از ایموجی ها و عناوین پروژه های خود استفاده کرده است که برای جلب توجه سریع افراد جدید ایده آل است.

2- Hetty McKinnon

هتی مک کینون نویسنده درباره غذای است و بیوی اینستاگرام نسبتاً پاکی دارد(ایموجی های زیادی ندارد) اما از تکنیک شکستن خط(رفتن به سطر بعدی) استفاده می کند تا به اصطلاح چشم خواننده را در حرکت نگه دارد و او را وادار به خواندن کند.

بیوی اینستاگرام هتی مک کینون
بیوی اینستاگرام هتی مک کینون

بیوی او به قسمت های مفیدی تقسیم می شود که عبارت هستند از:

  • کتاب های من
  • مجله من
  • پادکست من
  • دستور العمل های من
  • این بیو به طوری است که فالوورهای جدید می توانند انتخاب کنند که از کدام مطلب وی استفاده کنند. جالب است نه؟!

جمع بندی

حال که نکات زیادی درباره بیوی اینستاگرام گفته شد لازم است آن ها را به کار ببرید. این نکات به بهبود کمک خواهند کرد اما تا زمانی که به درستی از آن ها استفاده نکنید تنها چند تکنیک بدون استفاده هستند. با استفاده از 150 کاراکتر محدود باید شخصیت خود یا برندتان را به کاربران بشناسید و در کوتاه ترین و مفید ترین جملات خود را معرفی کنید تا قانع شوند شما را فالو کنند. همچنین برای رشد ترافیک پیج خود میتوانید یک دوره ادمین حرفه ای اینستاگرام شرکت کنید.

هنگامی که بیوی خود را به روز کردید از خود بپرسید که آیا اکنون ارزش کلیک بر روی “فالو” دارد یا اینکه هنوز نه. آیا از این قسمت برای این که با جسارت خود را معرفی کنید استفاده کرده اید؟ یا خیر؟ خبر عالی این است که هنگامی که بیوی خود را بهینه کردید، فقط لازم است چند به روز رسانی جزوی انجام دهید. برای مثال رویداد های جدید، پیشنهاد های جدید، لینک پستی جدید و نوارد این چنینی. به خوبی نکات بالا را به کار بگیرید و تلاش کنید. حتما موفق خواهید شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط