🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

آنلاین مارکتینگ (online marketing) چیست؟ 7 تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ

مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ موضوعاتی هستند که امروزه جایگاه مهمی در شرکت ها و کمپانی های بزرگ و یا حتی کسب و کارهای نوپا دارند. آنلاین مارکتینگ موضوعی است که به شرکت ها کمک می‌کند از طریق فناوری های مبتنی بر اینترنت به کسب مشتریان جدید بپردازند و یا با حفظ مشتری های موجود، سود خود را نیز حفظ کنند. اما آنلاین مارکتینگ چیست و چه تفاوت هایی با دیجیتال مارکتینگ دارد؟ برای پاسخ به این پرسش با ما همراه باشید.
آنلاین مارکتینگ (online marketing) چیست

در این مقاله می خوانید

حتما اصطلاح آنلاین مارکتینگ به گوش تان خورده است. هدف از آنلاین مارکتینگ فروش بیشتر محصولات و خدمات می باشد.

مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ موضوعاتی هستند که امروزه جایگاه مهمی در شرکت ها و کمپانی های بزرگ و یا حتی کسب و کارهای نوپا دارند. آنلاین مارکتینگ موضوعی است که به شرکت ها کمک می‌کند از طریق فناوری های مبتنی بر اینترنت به کسب مشتریان جدید بپردازند و یا با حفظ مشتری های موجود، سود خود را نیز حفظ کنند. اما آنلاین مارکتینگ چیست و چه تفاوت هایی با دیجیتال مارکتینگ دارد؟ برای پاسخ به این پرسش با ما همراه باشید.

 آنلاین مارکتینگ (بازاریابی آنلاین) چیست؟

آنلاین مارکتینگ یا اینترنت مارکتینگ، روشی است که در آن از کانال های مبتنی بر وب برای انتشار پیام درباره‌ی برند شرکت، محصولات یا خدمات آن به مشتریان بالقوه استفاده می‌شود. روش ها و تکنیک های مورد استفاده درآنلاین مارکتینگ شامل ایمیل، شبکه های اجتماعی، تبلیغات بر روی نمایشگر ها، بهینه سازی موتور جستجو یا سئو ، گوگل ادز و موارد دیگری از این قبیل است. هدف این روش بازاریابی رسیدن به مشتریان بالقوه از طریق کانال هایی است که مشتریان در آن ها وقت خود را صرف خواندن، جستجو، خرید و معاشرت آنلاین می‌کنند.

استفاده گسترده از اینترنت برای کسب و کار و کسب و درآمد و یا استفاده های شخصی، روش های جدیدی را برای تبلیغات و تعامل در بازاریابی ایجاد کرده است که از جمله موارد ذکر شده در بالا را می‌توان نام برد (جست و جو، خرید و …). همچنین مزایا و چالش های بسیاری در آنلاین مارکتینگ وجود دارد. متخصصان این حوزه از رسانه های دیجیتالی برای جذب، تعامل و تبدیل بازدید کنندگان مجازی به مشتری استفاده می‌کنند.

آنلاین مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی متفاوت است. بازاریابی در گذشته به شکل سنتی شامل استفاده از رسانه هایی مانند تبلیغات چاپی، بیلبورد های تبلیغاتی، تلویزیون و رادیو بوده است.

قبل از ظهور آنلاین مارکتینگ، هزینه‌ی کالاها یا خدمات موجود در بازار غالباً گران بود و ارزیابی آن ها به روش های موجود سنتی دشوار بود. برای مثال برای تعیین سطح آگاهی از یک برند، از کمپین های تبلیغاتی تلویزیون ملی استفاده می‌شدو از طریق گروه هایی میزان آگاهی اندازه گیری می‌شد اما امروزه هرشخصی که صاحب یک کسب و کار آنلاین و یا حتی آفلاین باشد، می‌تواند با ساخت یک وب سایت و ایجاد کمپین های جذب مشتری، با هزینه ای اندک و یا حتی بدون هزینه، به نوعی در یک بازاریابی آنلاین نقشی ایفا کند. این محصولات و خدمات بازاریابی را همچنین می‌توان با استفاده از روش های بهینه سازی بهبود داد و ایرادات و نواقص احتمالی آن را برطرف کرد.

مزایای آنلاین مارکتینگ

مزیت اصلی استفاده از کانال های آنلاین (فیسبوک، وب سایت، اینستاگرام و …) برای بازاریابی یک کسب و کار و یا فروش یک کالا این است که امکان سنجش تأثیر هر کانال و میزان تعامل و یا نرخ تبدیل بازدیدکنندگان مشخص می‌شود. برای مثال می‌توان معین کرد که چه تعداد از بازدیدکنندگانی که به صفحه فرود وب سایت شما وارد شده اند، بر روی گزینه‌ی خرید کلیک کرده اند. این امر به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریان خود را بهتر بشناسید و این کانال ارتباطی خود با مشتری را بهبود دهید. از بین بازدیدکنندگانی که به مشتری تبدیل می‌شوند، می‌توان تجزیه و تحلیل بیشتری انجام داد تا مشخص شود کدام کانال ها در دستیابی به مشتریان با ارزش مؤثر هستند.

مزایای آنلاین مارکتینگ
مزیت اصلی استفاده از کانال های آنلاین این است که امکان سنجش تأثیر هر کانال و نرخ تبدیل مشخص می‌شود

این تجزیه و تحلیل ها می‌تواند به شناخت موارد زیر کمک کند:

براساس “نرخ تبدیل بازدیدکنندگان” و “هزینه آن بازدید کنندگان”، کدام کانال های بازاریابی آنلاین از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است. کدام کانال ها ارزش طول عمر مشتری (CLV) بیشتری برای کسب و کار فراهم می‌کنند. برای مثال بازاریابی از طریق ایمیل می‌تواند باعث خریدهای مکرر برای مشتریان شود.

کدام دسته از مشتریان پتانسیل بیشتری برای فروش دارند. برای مثال مشتریانی که از اپلیکیشن تلفن همراه شما استفاده می‌کنند حتی با وجود داشتن مشغله های زیاد، به علت استفاده‌ی آسان (اگر این اپلیکیشن به خوبی طراحی شده باشد) می‌توانند مشتریان خوبی برای شما باشند.

ابزار آنلاین مارکتینگ

ابزارهای زیر، در ساختن یک برنامه قوی و موثر برای آنلاین مارکتینگ مفید هستند. این ابزار می‌توانند بخشی از برنامه‌ی آنلاین مارکتینگ شما باشند و یا برنامه‌ی آنلاین مارکتینگ شما بر محوریت آن ها متمرکز باشد:

نمونه هایی از آنلاین مارکتینگ

در زیر، تعدادی از نمونه کمپین های بازاریابی آنلاین آورده شده است:

شرکت canon (یک شرکت سازنده‌ی دوربین عکاسی)، برای جستجوی کلید واژه های جستجوی مربوط به “عکاسی” در موتورهای جستجوگر گوگل، یاهو و بینگ تبلیغ می‌کند تا ترافیک را به صفحه وب سایت خود هدایت کند و فروش خود را افزایش دهد.

نمونه کمپین های بازاریابی آنلاین
canon از انواع تبلیغات آنلاین برای جذب مشتری استفاده می کند

2- فروشگاه زنجیره ای Whole Foods، آدرس ایمیل های مختلف را در وب سایت خود جمع می‌کند تا یک لیست ایمیل ایجاد کند که و از آن برای تبلیغ فروشگاه ها، محصولات و رویدادهای خود استفاده کند.

3- شرکت Dove، تبلیغات ویدیویی ایجاد می‌کند و آن ها را با مخاطبان خود در فیس بوک، توییتر و سایرشبکه های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد تا آگاهی از برند و محصولات خود را افزایش دهد.

4- شرکت Bite Beauty، با استفاده از اینفلوئنسرهای خود، یکی از محصولات جدید خود را برای مشتریان تبلیغ می‌کند.

اگرچه آنلاین مارکتینگ فرصت های بسیاری را برای کسب و کارها ایجاد می‌کند تا خود را از طریق اینترنت رشد دهند و مخاطبان جدیدی به دست آورند، اما برای این روش بازاریابی نیز چالش های متعددی وجود دارد. اول اینکه، بازاریابی به دلیل ماهیت مجازی پیام و تحویل محتوا به مخاطب مورد نظر، می‌تواند ماهیتی مبهم داشته باشد. بازاریابان باید با درک قوی از نیازها و ترجیحات مشتری خود، استراتژی آنلاین مارکتینگ را شکل دهند. استفاده از تکنیک هایی مانند نظرسنجی، آزمایش کاربر و مکالمات حضوری می‌تواند برای داشتن یک درک کلی از تجربه کاربر از تعامل با کسب و کار شما مفید باشد. دوم اینکه آنلاین مارکتینگ می‌تواند شلوغ و بسیار رقابتی باشد. اگرچه فرصت های ارائه کالا و خدمات چه در بازارهای محلی و چه در بازارهای دورافتاده وجود دارد، اما رقابت همیشه وجود دارد. شرکتهایی که در بازاریابی آنلاین سرمایه گذاری می‌کنند ممکن است متوجه شده باشند که جلب توجه مخاطبان و تبدیل آن ها به مشتریانی وفادارد، به دلیل تعداد بالای برنامه های بازاریابی آنلاین در دیگر کسب و کار ها و شرکت ها کاری دشوار است. کشمکش و رقابت در این بازار هرچه برای مشتری سودآور است(به دلیل تنوع انتخاب، قیمت های رقابتی و …)، برای کسب و کار ها چالش برانگیز است اما این موضوع از اهمیت آن نمی‌کاهد.

بازاریابان به هنگام ساخت کمپین های تبلیغاتی به صورت آنلاین باید عوامل زیادی را در نظر بگیرند و همه‌ی جنبه های این موضوع را در نظر بگیرند چرا که همانطور که گفته شد، رقابت گاهی شدید است.

چه طور باید شروع کرد؟

اولین قدم برای شروع آنلاین مارکتینگ این است که اهداف خود را ارزیابی کنید و اطمینان حاصل کنید که قابل اندازه گیری هستند. آیامی‌خواهید 100 مشتری جدید در سایت شما ثبت نام کنند؟ آیا قصد دارید 1000 کالای جدید تولید کنید و آن را به صورت B2B به فروش برسانید؟ یک کمپین تبلیغات از طریق ایمیل با 10 هزار ایمیل ایجاد کنید؟ اهداف باید به روشنی بیان شده باشند و قابل اندازه گیری و ارزیابی باشند. علاوه بر آن باید به صورتی باشند که مطابق با واقعیت باشند.

شروع آنلاین مارکتینگ
بهترین روش برای ایجاد و ارزیابی اهداف، استفاده از شاخص SMART می‌باشد

بهترین روش برای ایجاد و ارزیابی اهداف، استفاده از شاخص SMART می‌باشد.SMART به معنی هوشمند می‌باشد اما در واقع حروف آن، ابتدای کلمات زیر است:

  • Specific: هدف باید مشخص و معین باشد.
  • Measurable: هدف باید قابل اندازه گیری باشد.
  • Achievable: هدف باید قابل دستیابی باشد.
  • Realistic: هدف باید مطابق با واقعیت باشد.
  • Time-Bounded: هدف باید دارای محدوده‌ی زمانی باشد برای مثال 1 سال یا 2 هفته

پس از هدف گذاری، لازم است در مورد چگونگی حضور خود به صورت آنلاین فکر کنید (برای مثال در اینستاگرام، به صورت هفته ای 4 پست، تمرکز بیشتر پست ها بر روی محصولات جدید و مواردی از این قبیل) تا به شما در رسیدن به آن هدف کمک کرده و یک استراتژی بازاریابی متناظر برای هر کانالی که قصد ارتباط با مشتری از طریق آن را دارید ایجاد کنید. همچنین برنامه شما می‌تواند جامع باشد و همه‌ی کانال ها را با هم در نظر بگیرد.

شروع آنلاین مارکتینگ
تمام کانال های آنلاین باید در نهایت ما را به هدف مان برسانند

ممکن است برای کسب و کارتان نیاز به راه اندازی یک وب سایت داشته باشید. اگر به وبلاگ نویسی علاقه داریدمی‌توانید به دنبال ایجاد یک وبلاگ باشید و در مورد چگونگی ایجاد محتوای با کیفیت استراتژی تعیین کنید. همکاری با مشتریان در این زمینه مفید است. برای مثال می‌توانید با مشتریانی که علاقه مند هستند، درباره‌ی کیفیت خدمات یا کالاهای خود مصاحبه کنید و یا از آن ها بخواهید نسخه آزمایشی وب سایت شما را امتحان کرده و نظرشان را به شما بگویند. در قبال آن می‌توانید به آن ها تخفیف بدهید.

اگر وب سایتی برای کسب و کار خود دارید، صفحه فرود، تجربه کاربر و همه‌ی مواردی از این قبیل را که به بهبود و رشد هرچه بیشتر شما کمک می‌کند در نظر بگیرید و برای بهبود آن ها تلاش کنید.

7 تفاوت آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

بسیاری از متخصصان اینترنت مارکتینگ رو زیر‌مجموعه دیجیتال مارکتینگ می دانند. دیجیتال مارکتینگ مفهوم گسترده‌ای است که مجموعه‌ای از فرآیندهای مارکتینگ رو توصیف می‌کنه که برای معرفی یه سرویس یا محصول و یا ساخت برند دیجیتالی از تمامی کانال‌های دیجیتالی موجود بهره می‌برد.

تفاوت آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

به راحتی می توان اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ را اشتباه گرفت، به ویژه با رونق اینترنت در طی یک دهه گذشته اما با این حال، تفاوت های مشخصی بین این دو اصطلاح وجود دارد. بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، مانند چتری است که انواع بازاریابی را که شامل رسانه های الکترونیکی استدر بر می گیرد و از زمان اختراع رادیو در سال 1896 آغاز شده است.

دیجیتال مارکتینگ در طول زمان رشد و تغییرات زیادی را داشته و شامل موارد زیر است:

  • اپلیکیشن های تلفن همراه
  • پادکست و رادیو
  • بیلبوردهای الکترونیکی
  • تلویزیون
  • بازاریابی آنلاین

پس مواردی از قبیل تلویزیون دیجیتال، پیامک، رادیو (پادکست) همگی انواع روش های دیجیتال مارکتینگ را شامل می‌شوند.تبلیغات دیجیتالی نیز شامل این موضوع می‌شود. یكی از بزرگترین مزایای دیجیتال مارکتینگ، انبوهی از داده هایی است که در دسترس شما است. یک کسب و کار با استفاده از دیجیتال مارکتینگ می‌تواند ببیند کدام کانال ارتباطی با مشتریان سودآور تر است و برای بهبود آن تلاش کند. دیجیتال مارکتینگ جایگاه ویژه ای در برنامه بازاریابی شرکت ها و کسب و کار های مختلف دارد و امروزه نبودن آن در برنامه بازاریابی تقریبا غیر ممکن است.

آنلاین مارکتینگ یکی از زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ است و شامل موارد زیرمی‌باشد:

  • وب سایت ها
  • رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی موبایل
  • بازاریابی محتوا

این زیر مجموعه خاص از دیجیتال مارکتینگ با یک نرخ بی سابقه در حال رشد است. تغییر در دنیای بازاریابی آنلاین به سرعت اتفاق می افتد و بازاریابان دانا باید در صدر آخرین روندها و تغییرات باقی بمانند تا همچنان به جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی ادامه دهند.

آنلاین مارکتینگ
آنلاین مارکتینگ شامل کانال های وب سایت، شبکه های اجتماعی، بازاریابی موبایل و بازاریابی محتوایی می باشد

در حالی که آنلاین مارکتینگ به یک کانون اصلی تبدیل شده است، برای تدوین برنامه بازاریابی باید عواملی بیش از آنلاین مارکتینگ را در نظر بگیرید زیرا باید به مشتریان خود در طیف وسیعی از سیستم عامل ها دسترسی پیدا کنیدچرا که این کار برای تبدیل شدن تعامل با مشتریان بسیار مهم است. در ادامه زیر مجموعه های از دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ که نقش پر رنگ تری در آن ها ایفا می‌کنند ذکر شده و هر کدام توضیح داده شده است.

دیجیتال مارکتینگ: تصویر بزرگتر

رادیو

از زمان اختراع رادیو در سال 1896، بازاریابی دیجیتال به طرز چشمگیری تغییر کرده است اما رادیو هنوز هم با افزایش گسترده محبوبیت پادکست ها در چند سال گذشته به یک بازیگر مهم در دنیای بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. تبلیغات رادیویی هم مزایا و هم مضراتی دارد. از نظر جغرافیایی و جمعیتی به یک منطقه محدود می‌شود و دسترسی به این افراد سریع تر است اما اگر مخاطبان وسیع تری را هدف قرار دهید، رادیو گران تمام می‌شود.

بیلبوردهای الکترونیکی

تابلوهای تبلیغاتی الکترونیکی یک روش عالی دیگر برای دستیابی به جمعیت متمرکز جغرافیایی است. در تبلیغات در فضای باز (تابلو، بیلبورد، بنرها و غیره)، بیلبوردهای الکترونیکی بهترین هستند. شما می توانید به سرعت آنها را به روز کنید یا تغییر دهید و آن ها بیشتر از بیلبوردهای سنتی جذابیت دارند. با این حال بیلبوردهای الکترونیکی می‌توانند هزینه زا شوند و هیچ روش دقیقی برای سنجش اثربخشی آنها وجود ندارد اما بسته به نوع تبلیغات، نوع محل، نوع کسب و کار و شرایط حاکم بر بازار، استفاده‌ی مناسب از آن ها می‌تواند مفید باشد.

برای مثال در خیابانی تنها تعداد محدودی از بیلبوردهای الکترونیکی موجود است اما حجم تردد در آن بالا است. با وجود این شرایط، تبلیغات با وجود هزینه زا بودن می‌تواند مفید باشد (توجه کنید که هیچ حالت قطعی وجود ندارد و باید عوامل بسیاری را در نظر گرفت)

تلویزیون

تلویزیون و تبلیغات همیشه ابزاری قدرتمند برای بازاریابی بوده اند. در حالی که بازاریابی آنلاین درحال پیشرفت است، حضور در تلویزیون هنوز بخش اساسی برنامه های بازاریابی شرکت های بزرگ است.

برای بسیاری از مصرف کنندگان، اولین غریزه آنها پس از دیدن یک محصول یا شرکت در تلویزیون، مراجعه به اینترنت برای بررسی شبکه های اجتماعی، وب سایت و سایر کانال های بازاریابی آنلاین آن ها است. در تبلیغات تلویزیونی فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید: آمار جمعیتی، ارزش های زندگی مشتریان، هزینه،رقابت و غیره.

آنلاین مارکتینگ: روشی متمرکزتر

وب مارکتینگ

بازاریابی از طریق وب سایت ها همواره راهی معقول و موثر برای تبلیغات بوده اند. داشتن یک وب سایت همواره اولین راه برای شروع آنلاین مارکتینگ است زیرا با شنیدن نام یک برند، اولین راهی که برای آگاهی از آن برند و محصولاتش به ذهن مردم می‌رسید، سرچ کردن در اینترنت و یافتن وب سایت آن شرکت یا برند می‌باشد.

وب مارکتینگ
بازاریابی از طریق وب سایت ها همواره راهی معقول و موثر برای تبلیغات هستند

حتی گاهی وب ماکتینگ را می‌توان راهی مناسب تر نسبت به بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی دانست زیرا در شبکه های اجتماعی همواره خطر بسته شدن صفحه شما به دلیل تغییرات در سیاست ها و قوانین وجود دارد.

شبکه های اجتماعی

با گسترش روز افزون استفاده از شبکه های اجتماعی، اهمیت و نقش آن ها در کسب و کارها پررنگ تر می‌شود. بسیاری از افراد به ویژه گروه های سنی جوان، روزانه وقت زیادی را شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا فیسبوک می‌گذرانند و داشتن برنامه ای هدفمند برای کسب مشتریان جدید در بستر شبکه های اجتماعی، راهی مناسب است.

بازاریابی محتوا

محتوای مناسب و جذاب باعث جذب افراد می‌شود. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که عده ای امروزه در این حوزه به عنوان تولیدکننده محتوا فعالیت دارند و تلاش می‌کنند با تولید محتوای مناسب و هدفمند، در تبلیغ کسب و کار و محصولات آن بکوشند. محتوا را تنها نمی‌توان به متن و نوشته خلاصه کرد. امروزه محتوای ویدئویی یکی از پر بازده ترین روش های تولید محتوا می‌باشد هرچند که ممکن است گاهی هزینه بر باشد. ویدئوی جذاب همواره چاره ساز است و تولید منظم آن می‌توانند کسب و کار شما را منظم، پیگیر و موفق نشان دهد.

بازاریابی محتوا
محتوای مناسب و جذاب باعث جذب افراد می‌شود

کاربران وب سایت یا مشتریان شما، به دنبال مطالب جذاب و به روز هستند و به همین دلیل است که وب سایت و یا حتی صفحه‌ی شما در شبکه اجتماعی را انتخاب می‌کنند بنابراین اهمیت بازاریابی محتوا دوچندان می‌شود. باید توجه داشت که در کجا محتوا کوتاه و مفید باشد و در کجا غنی تر و طولانی تر.

بازاریابی از طریق ایمیل

این نوع از بازاریابی، هنگامی که به درستی انجام شود بسیار مناسب است. به یاد داشته باشید که با لیست های ایمیل، مشتریان بالقوه یا فعلی به شما اجازه تماس با آنها را داده اند. یکی از راه های انجام این کار، تنظیم و پیروی از انتظارات متقابل است. اگر مشتری انتظار دارد هفته اییک بار از طریق ایمیل به شما ارسال شود، باید فقط هفته ای یکبار به آن ها ایمیل دهید. اگر یک خبرنامه ماهانه ایجاد می‌کنید، آن خبرنامه باید سازگار باشد. پس از تعیین این انتظارات، باید زمان مناسبی را برای تماس تعیین کنید. مشابه بازاریابی محتوا، مهم است که محتوای خوب و اطلاع رسانی را با ایمیل ترکیب کنید.

حال در ادامه 7 تفاوت عمده بین دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ (اینترنت مارکتینگ) آورده شده است:

  1. برای آنلاین مارکتینگ نیاز به اینترنت است اما در دیجیتال مارکتینگ همیشه نیاز به اینترنت نیست. برای مثال تبلیغات پیامکی بخشی از دیجیتال مارکتینگ می‌باشد اما نیازی به اینترنت ندارد. تلویزیون و رادیو و تبلیغات دیجیتالی نیز مثال های دیگری هستند.
  2. آنلاین مارکتینگ شامل موضوعاتی مانند وب سایت، شبکه های اجتماعی و سئو می‌باشد اما در دیجیتال مارکتینگ با موضوعاتی مانند اپلیکیشن های تلفن همراه، پادکست و پیامک سر و کار داریم.
  3. دیجیتال مارکتینگ حوزه ای وسیع تر از آنلاین مارکتینگ دارد. در واقع بازاریابی آنلاین بخشی از بازاریابی دیجیتال می‌باشد.
  4. دیجیتال مارکتینگ، مخاطبان بیشتری دارد.
  5. دیجیتال مارکتینگ، در صورتی که در از همه‌ی جنبه های آن استفاده شود هزینه‌ی بیشتری دارد زیرا طبیعی است که با داشتن کانال های ارتباطی بیشتر، هزینه‌ی بیشتری مورد نیاز باشد.
  6. دیجیتال مارکتینگ راه های تعامل بیشتری با مردم و مشتریان نسبت به آنلاین مارکتینگ دارد زیرا آنلاین مارکتینگ محدود به اینترنت است.
  7. به علت تنوع بیشتر در کانال های ارتباطی دیجیتال مارکتینگ، معمولا برنامه ریزی برای آن دشوار تر است.

جمع بندی

آنلاین مارکتینگ خود بخشی از دیجیتال مارکتینگ است. دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ، هر دو بخش مهمی از برنامه بازاریابی شرکت های موفق می‌باشند. دیجیتال مارکتینگ تصویری بزرگتر و کلی تر دارد و شامل استفاده از همه‌ی ابزارهای دیجیتال مانند رادیو، تلویزیون، لپ تاپ و یا تبلیغات دیجیتالی می‌باشد. این حوزه‌ی وسیع کمک شایانی به تعامل با مشتری و آگاه کردن آن ها از وجود محصول یا برندی جدید می‌کند. آنلاین مارکتینگ زیرمجموعه ای از این حوزه‌ی وسیع است و شامل استفاده از اینترنت و روش های مبتنی بر اینترنت برای بازاریابی می‌باید. نمی‌تواند بین این دو مفهوم برتری خاصی برای یکی شامل شد زیرا هر کدام مزایای خود را دارند. برای مثال ممکن است عده ای از تلویزیون و رادیو بیش از اینترنت استفاده کنند بنابراین استفاده از دیجیتال مارکتینگ موثر است. هر دوی این مفاهیم جایگاه ویژه ای در برنامه‌ی بازاریابی دارند و استفاده‌ی درست از آن ها ضامن کسب مشتریان بسیاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه تبلیغات

اصولی تبلیغات آنلاین رو یاد بگیرید

  •  مبانی تبلیغات
  • مبانی تبلیغات دیجیتال
  • برندینگ
  • رفتار مصرف کننده
  • تبلیغات در سایت های ایرانی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل ادز
  • کپی رایتینگ
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • افیلیت مارکتینگ
  • ویدیو مارکتینگ
  • گیمیفیکیشن
  • و …

دوره مدیریت دیجیتال مارکتینگ

تخصصی ترین دوره دیجیتال مارکتینگ

  • اصول دیجیتال مارکتینگ 
  • طراحی سایت 
  • بازاریابی محتوایی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل تگ منیجر
  • گوگل ادز
  • سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی